Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 696 723
  • 33 882

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Talonmies Kumpulainen ei ole vanhentunu juuri päivääkään vajaassa kolmessakymmenessä vuodessa. Aika hyvin veljeltä joka aikanaan kertoi keikkaliksansa koostuvan grillimakkarasta ja keskikaljasta. Oisko ollu sitten hiljasempaa keikkarintamalla.
Ai se on Sepi Kumpulainen itse, joka on vilahdellut viime päivinä tv-ruudussa jonkun tulevan ohjelman mainoksessa. Luulin, että siinä rämpyttää joku taitava imitaattori.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai se on Sepi Kumpulainen itse, joka on vilahdellut viime päivinä tv-ruudussa jonkun tulevan ohjelman mainoksessa. Luulin, että siinä rämpyttää joku taitava imitaattori.
Eikö tuo ihan aito Sepi ole. Ja eihän Seppo ole vanhakaan itseasiassa vielä, vasta 50v.
 
En voi kirjoittaa liikuntaketjuun koska en liiku ollenkaan. Taidan olla oikea malliesimerkki rapistuvasta nuorisosta. Viimeksi kun juoksin Cooperin vajaa neljä vuotta sitten, tulos oli tasan 2000 metriä ja tippui yläasteella joka vuosi noin sadalla metrillä. Jos olisin mennyt asepalvelukseen viime heinäkuussa kuten oli alun perin tarkoituskin, olisin juossut taatusti jotain 1700-1900 metriä. Cooper ei tietysti kerro täyttä totuutta ihmisen kuntotasosta mutta antaa jotakin osviittaa siitä.

Miten tuo on mahdollistakaan? Onko kyse siitä, että ei yksinkertaiseksi jaksa pysyä liikkeessä niitä kaikkia 12 minuuttia? Tuo 1700 metriä tarkoittaa jotakuinkin 141 metriä jokaista minuuttia kohden. Eli jos lähdet juoksuradalla maalin kohdalta niin liikut minuutissa suunnilleen takasuoran puoliväliin. En siis mitenkään vittuillen kysy, vaan aidosti hämmästellen.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Eikö tuo ihan aito Sepi ole. Ja eihän Seppo ole vanhakaan itseasiassa vielä, vasta 50v.
Taisipa olla @UnenNukkuja , joka vahvisti itsellenikin , että se tosiaan oli Sepe itse joka vilahti ruudussa ruotsi pelissä. Tainnut sittemmin ottaa tavakseen vilahdella, tai en ollut aiemmin itse nähny enkä sittemminkään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Taisipa olla @UnenNukkuja , joka vahvisti itsellenikin , että se tosiaan oli Sepe itse joka vilahti ruudussa ruotsi pelissä. Tainnut sittemmin ottaa tavakseen vilahdella, tai en ollut aiemmin itse nähny enkä sittemminkään.

Juu ja voin tarkentaa, että Sydänliiton sivuilta pengoin hieman lisää. Heiltä kova kaappaus kyllä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yhtään elokuvaa en viime vuonna(kaan) katsonut elokuvateatterissa. Mikähän on viimeinen elokuva minkä kävin leffateatterissa katsomassa... varmaan Mustaa jäätä. Ei kyllä oli Rango. Eli tänä vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta kun kävin elokuvissa oikein teatterissa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Terotutin luistimet ja ostin lätkämailan sekä hanskat. Näin avautui mahdollisuus pipolätkälle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Terotutin luistimet ja ostin lätkämailan sekä hanskat. Näin avautui mahdollisuus pipolätkälle.
Tein saman jo kolme vuotta sitten, paitsi että ostin myös luistimet. Olen käynyt sen jälkeen säännöllisesti jäällä. Luistelen kiekko lavassa, välillä jalkakikkaa hapuillen ympäri kenttää. Rannarit lähtee kuten ennen, mutta lämääminen on vaikeaa ellei mahdotonta. Yhteensä kolme kertaa tämä. Hyvä päätös.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Yhtään elokuvaa en viime vuonna(kaan) katsonut elokuvateatterissa. Mikähän on viimeinen elokuva minkä kävin leffateatterissa katsomassa... varmaan Mustaa jäätä. Ei kyllä oli Rango. Eli tänä vuonna tulee kuluneeksi kymmenen vuotta kun kävin elokuvissa oikein teatterissa.

Avautuipa mullekin tässä samalla, että edellisestä on aikaa jo 13 vuotta. Piti oikein googlettaa varmuudeksi, että millon se Ganes tuli ensi-iltaan. 2007 näemmä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Yhtään elokuvaa en viime vuonna(kaan) katsonut elokuvateatterissa. Mikähän on viimeinen elokuva minkä kävin leffateatterissa katsomassa... ...
Rupesin muistelemaan omaa saldoani moisesta enkä kyllä muista hetkeen käyneenä elokuvissa.
Avautui täten, että kuluneella vuosikymmenellä 2010 en ole käynyt kertaakaan elokuvateatterissa katsomassa elokuvaa.
Kun pengoin muistilokeroitani, "Rukajärven tien" muistan vuodelta 1999, Venäjällä 2000 kävin katsomassa elokuvan "Käki" (Кукушка), ja ehkä kerran 2009, mutten edes muista elokuvaa, joten lienee hyvin epävarmaa...

Edit:
Entäs teatterissa? Oopperassa? Baletissa?
...
Viimeksi n. 10 vuotta sitten kävin oopperassa Prahassa vaimon täyttäessä tasalukuja. Sitä ennen taisi olla v.2000 Pietarissa Mariinski-teatterissa (Мариинский театр) oopperassa - hienoja paikkoja, ei voi kieltää.
 
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Entäs teatterissa? Oopperassa? Baletissa?

Häpeäkseni itselleni avautui että olen käynyt viimeksi teatterissa joskus 90-luvun alkupuolella kun koulun kanssa käytiin. Ooppera - hyi saatana, en ole käynyt vaikka pitäisi. Baletissa sen sijaan käytiin ihan Tallinnassa saakka viitisen vuotta sitten.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Entäs teatterissa? Oopperassa? Baletissa?

Häpeäkseni itselleni avautui että olen käynyt viimeksi teatterissa joskus 90-luvun alkupuolella kun koulun kanssa käytiin. Ooppera - hyi saatana, en ole käynyt vaikka pitäisi. Baletissa sen sijaan käytiin ihan Tallinnassa saakka viitisen vuotta sitten.
Teatterissa kävin pari vuotta sitten, Kaupungiteatterissa.

Oopperassa kävin säännöllisesti tätini kanssa vuosittain 2019 asti varmaan parisenkymmentä vuotta putkeen, viime vuonna ei koronan ja tädin poismenon vuoksi sitten vähemmän yllättäen päästy.

Baletissa en ole käynyt koskaan. Ei kiinnosta, mutta jos joku sinne veisi, niin mikä jottei.

Leffassa kävin samoin 2019, trefeillä. Tosia treffejä ei tullut. Treffimestana muuten leffa on paska idea. Eihän siinä edes tutustu toiseen. Menkää kahville, safkalle, kävelylle, vaikka taidenäyttelyyn. Kunhan juttelette ettekä vaan tuijota leffaa, vaan hyvässä lykyssä toisiannekin.
 

Glove

Jäsen
Entäs teatterissa? Oopperassa? Baletissa?
Jos kesäteatteri lasketaan niin oisko ollut joskus 2007 tai 2008, jolloin toimin tekniikasta vastaavana eräässä kesäteatterissa. Oopperassa olen käynyt joskus 80-luvun alussa Savonlinnassa. Äitini oli osallistunut minun nimelläni matkatoimiston arpajaisiin ja voitin hotelli+ooppera -paketin. Oli kai se ihan hienoa, mutta pikku Glovella tuli uni kesken esityksen. Baletissa en muistaakseni ole käynyt, ellei äitini ole jossain vaiheessa minua semmoiseen raahannut. Jos on, en muista.

Minusta piti tulla suuri kulttuurinystävä ja pianonsoittoja. Tämä siis äitini unelmissa. Ja ainoa oikea urheilulaji oli hiihto. Siinä tosin voitin kunnanmestaruuden 1979 6-vuotiaiden sarjassa 500 metrin matkalla. Nuoruuden kapinassa aloin tietenkin pelaamaan jääkiekkoa, kuuntelemaan heviä ja soittamaan rumpuja.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samat naamat pyörii noissa maikkarin ohjelmissa formaatista toiseen. Esim. ei juurikaan ohjelmaa ilman jotain duudsonia, Jorma Uotista tai sitä tummaa poikaa Lawsonia (?). Ei siinä muuten varmaan mitään, mutta itseäni jostain syystä vituttaa. Ja se mikä tässä samalla avautui on se, että olen ammattivittuuntuja. Miksi näin? No siksi, kun en edes katso noita ohjelmia, mutta silti vituttaa. Kai me vanhat miehet ollaan tämmöisiä, turhasta valittajia.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Samat naamat pyörii noissa maikkarin ohjelmissa formaatista toiseen. Esim. ei juurikaan ohjelmaa ilman jotain duudsonia, Jorma Uotista tai sitä tummaa poikaa Lawsonia (?). Ei siinä muuten varmaan mitään, mutta itseäni jostain syystä vituttaa. Ja se mikä tässä samalla avautui on se, että olen ammattivittuuntuja. Miksi näin? No siksi, kun en edes katso noita ohjelmia, mutta silti vituttaa. Kai me vanhat miehet ollaan tämmöisiä, turhasta valittajia.
Pyörii ja pyörii. Niin ne tekee SanomaTalossakin. No enpä ole ainut ei katsoja jota vituttaa. Katselisin itsekkin Kymmentä pientä neekeripoikaa mielelläni, jollei aina ois samat naamat eri rooleissa ruudussa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iso-Britaniassa on luvallista lockdownin aikana poistua kotoa paetaakseen kotiväkivaltaa. Enpä tuollaista edes tullut ajatelleeksi mutta BoJo sanoi sen puheessaan lailliseksi syyksi poistua kotoa korotestissa käynnin, lääkkeiden hakemisen ja töissä käynnin (jos ei etätyöt ole mahdollista) lisäksi (oli niitä joitain muutakin joita en muista).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Iso-Britaniassa on luvallista lockdownin aikana poistua kotoa paetaakseen kotiväkivaltaa. Enpä tuollaista edes tullut ajatelleeksi mutta BoJo sanoi sen puheessaan lailliseksi syyksi poistua kotoa korotestissa käynnin, lääkkeiden hakemisen ja töissä käynnin (jos ei etätyöt ole mahdollista) lisäksi (oli niitä joitain muutakin joita en muista).
Minusta on ihan ok jos akat ei saa enää pieksää miehiään yhtä lemminkäisesti.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vapaa keskustelu on näköjään nykyisin Löylyhuone. Mikähän tälle muutokselle mahtoi olla syynä..? Sattuuko joku viime aikoina aktiivisemmin palstaa seurannut tietämään?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vapaa keskustelu on näköjään nykyisin Löylyhuone. Mikähän tälle muutokselle mahtoi olla syynä..? Sattuuko joku viime aikoina aktiivisemmin palstaa seurannut tietämään?
Moderaattorit selittävät asiaa yhdessä ketjussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vapaa keskustelu on näköjään nykyisin Löylyhuone. Mikähän tälle muutokselle mahtoi olla syynä..? Sattuuko joku viime aikoina aktiivisemmin palstaa seurannut tietämään?

Öö? Onkos kuitenkaan koko Vapaa keskustelu siis nykyään Löylyhuone? Vai käsittääkseni Vapaa keskustelukin on nykyään yhä olemassa ja Löylyhuone on yksi V.keskustelun osio aivan niin kuin Kierrätyskeskuskin. Kun klikkaa Löylyhuoneen auki niin tulee jotain selitettä millaista keskustelua Löylyhuoneen puolella on tarkoitus käydä. Käsittääkseni siellä puhutaan kuumista, päivän polttavista aiheista ja politiikasta?

Syytä muutoksiin en tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Käsittääkseni siellä puhutaan kuumista, päivän polttavista aiheista ja politiikasta?
Kyllä. Ja nimenomaan niin ettei saa edes harkita mitään löylynheittoa, kuumentamista tai voimakkaita mielipiteitä tai muuten pekkaa paukkuu. ihan vitun huikeaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei aina jaksa keskustella missä kukin on istunut ja kuinka kauan ja minkä takia. Välillä on kiva kuulla mitä kaikkea frendit on salakuljettanut perseessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja ei muuta kun hankit hyvää viiniä, vähän juustoja, laitat Barry Whitea stereoihin ja alat paneutumaan tähän ketjuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös