Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 669 643
  • 33 798

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ulkoministeriön lisäksi myös sisäministeriö lähettelee kirjeitä. Onks teillä sama?

Kerran olen saanut Sisäministeriöltä kirjeen. Se oli sitä aikaa jo ennen muinoin kun Liigapörssissä lopetettiin palkintojen jakaminen? Tai jotain selkkausta siellä Liigapörssissä oli silloinkin. Ei siis tämä kauden-parin takainen tapaus vaan tämä tapahtui jo paljon aiemmin.

Joka tapauksessa, olin tuolloin vielä aktiivinen Liigapörssin pelaaja ja tämä tapaus sai vereni kuohahtamaan ja lähetin sitten asian tiimoilta kirjeen kai sitten oikein Sisäministeriöön asti. Ja sain vielä vastauksenkin.

Voi noita aikoja. Harmi kun en muista tarkemmin mitä Liigapörssissä tuolloin tapahtui ja mitä kirjeeni sisältö oli. Mutta enhän minä enää tuollaista, olen paljon rauhallisempi nykyään ja henkisesti kypsempi.

Lisäys: On se Sisäministeriön vastaus näemmä vieläkin luettavissa tuolla Liigapörssi-ketjussa. Ja vastaus oli vielä paljon pidempi ja asiallisempi kuin mitä muistinkaan. Tämä sattui näemmä vuonna 2008.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että toisessa maailman ajassa ja siviilisäädyssä harkitsisin varmaan luostariin lähtemistä. Varmaan koronakauden vaikutuksia.

Yksikään vanha kiinnostuksen kohde ei kiinnostele, mutta uusiinkaan ei viitsi vihkiytyä. Koska kaikki päivät ovat rakenteeltaam "herätys, työpäivä, tylsä ilta" ja kun vielä mieli havaitsee ympärillä olevan kulttuurin alati syvenevää rappiotilaa, olisi tuo vastaus helppo lukita loppuiäksi.

Valaisi kynttilöitä, ruokkisi kanoja, tiskaisi suuria kattiloita ja rukoilisi. Menisi iltakahdeksalta nukkumaan. Kunnon elämää olisi sellainen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Prisman Karjala pitää isompaa ääntä avatessa kuin Lidlin punainen. Hitto äiti kuulee milloin lastenhuoneessa ollaan hereillä eikä tuttipullo poksahda silleen. Takaisin pinnasänkyyn.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Avautui sellainenkin asia, että tämän kalenterivuoden 2020 aikana en ole ollut kertaakaan humalassa, ja tuskinpa tuohon tämänkään illan aikana muutosta tulee. Tämä ei ole ollut mikään tietoinen päätös, vaan näin vaan pääsi käymään. Olen toki juonut useinkin oluen tai pari, mutta siitä en ole jatkanut koska kertaakaan ei ole tehnyt mieli. Edellinen humalaton vuosi oli kohdallani 1991. Ensimmäinen känni vedettiin nimittäin uudenvuodenaattona v. 1992 eli päivälleen 28 vuotta sitten.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui sellainenkin asia, että tämän kalenterivuoden 2020 aikana en ole ollut kertaakaan humalassa, ja tuskinpa tuohon tämänkään illan aikana muutosta tulee. Tämä ei ole ollut mikään tietoinen päätös, vaan näin vaan pääsi käymään. Olen toki juonut useinkin oluen tai pari, mutta siitä en ole jatkanut koska kertaakaan ei ole tehnyt mieli. Edellinen humalaton vuosi oli kohdallani 1991. Ensimmäinen känni vedettiin nimittäin uudenvuodenaattona v. 1992 eli päivälleen 28 vuotta sitten.
Hieno kaveri, pidä toi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttelijä Alec Baldwinilla on vaimo, joka on feikannut vuosikausia olevansa Espanjasta kotoisin. Jenkkityttö Bostonin suunnalta kuitenkin. Vanhemmat muutti Mallorcalle 2011. Hilaria/Hillary aina välillä unohtaa haastatteluissa, että pitikin puhua englantia espanjalaisittain murtaen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näyttelijä Alec Baldwinilla on vaimo, joka on feikannut vuosikausia olevansa Espanjasta kotoisin. Jenkkityttö Bostonin suunnalta kuitenkin. Vanhemmat muutti Mallorcalle 2011. Hilaria/Hillary aina välillä unohtaa haastatteluissa, että pitikin puhua englantia espanjalaisittain murtaen.

Ohoh. Tää on hieno. Voisi lisätä tohon "tää visa on ihan paska" -meemiin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Prisman Karjala pitää isompaa ääntä avatessa kuin Lidlin punainen. Hitto äiti kuulee milloin lastenhuoneessa ollaan hereillä eikä tuttipullo poksahda silleen. Takaisin pinnasänkyyn.

Työnnä paksu neula tuttipullon tuttiin ja tökkää se tölkin läpi. Sen jälkeen voit imeä oluet tutista ilman sitä ikävää äänekästä raksahdusta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän semmoinen vanha tapahtuma mutta menee tänne hyvin. Eli ostin joskus reilu vuosi sitten sytkärin johon saa kaasua lisää. Sitten kun kaasu tuosta sytyttimestä loppui aloin miettimään paljon maksaa täyttäminen. Noh 2 euroa maksoi uusi pullo kaasua. Kun oli sytyttimestä maksanut 4 euroa niin tämähän on helposti halvempaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Vähän semmoinen vanha tapahtuma mutta menee tänne hyvin. Eli ostin joskus reilu vuosi sitten sytkärin johon saa kaasua lisää. Sitten kun kaasu tuosta sytyttimestä loppui aloin miettimään paljon maksaa täyttäminen. Noh 2 euroa maksoi uusi pullo kaasua. Kun oli sytyttimestä maksanut 4 euroa niin tämähän on helposti halvempaa.

Tulee mieleen Philips OneBlade (partakone). Aloituspakkauksessa on itse kone ja yksi vaihdettava terä, hinta 30 €. Terä tylsyy muutamassa viikossa, jolloin tarvitsee tietenkin uuden vaihtoterän. Yhden vaihtoterän pakkaus maksaa 17 € ja kahden 25 €. Kolmen vaihtoterän pakkaus maksaakin jo viisi euroa enemmän kuin koko aloituspakkaus.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Brent Burns näyttelee suhteellisen suositussa tv-sarjassa yhdessä suhteellisen suositun suomalaisnäyttelijän kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Brent Burns näyttelee suhteellisen suositussa tv-sarjassa yhdessä suhteellisen suositun suomalaisnäyttelijän kanssa.
Se joku Joonashan pelaa Chewbaccaa ja Burns on Chewbacca, mutta yhdessä...? Eikä se ole sarja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulee mieleen Philips OneBlade (partakone). Aloituspakkauksessa on itse kone ja yksi vaihdettava terä, hinta 30 €. Terä tylsyy muutamassa viikossa, jolloin tarvitsee tietenkin uuden vaihtoterän. Yhden vaihtoterän pakkaus maksaa 17 € ja kahden 25 €. Kolmen vaihtoterän pakkaus maksaakin jo viisi euroa enemmän kuin koko aloituspakkaus.
No ei ihan. Täyttöpullosta saa kuitenkin huomattavasti enemmän kaasua kuin yhdestä sytyttimestä. Nyt pari kertaa täytellyt sytkärin ja ei ole kaasu vielä loppumassa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
No ei ihan. Täyttöpullosta saa kuitenkin huomattavasti enemmän kaasua kuin yhdestä sytyttimestä. Nyt pari kertaa täytellyt sytkärin ja ei ole kaasu vielä loppumassa.

Käsitin viestisi ilmeisesti juuri päinvastoin kuin tarkoitit.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että D-vitamiinituotteet valmistetaan yleisesti lampaan villarakkulasta ja että markettituotteet ovat samaa kamaa kuin apteekkituotteetkin, vain hinta on eri.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pajalan puuro on yllättävän hyvää. Aiemmassa työpaikassani lähinnä mietin kyseisestä puurosta että kaikkea ne vanhuksille syöttääkin että mahat toimisivat paremmin. Itse en rohjennut tuolloin puuroa edes maistaa.

Nyt vasta nykyisessä työpaikassa olen kyseistä puuroa itsekin syönyt ja yllättynyt siitä kuinka hyvää kyseinen puuro lopulta onkaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisessa ketjussa mainittiin jääkiekon MM-finaali vuodelta 2019 ja tajusin, etten edes muista ketä vastaan Suomi sen pelasi ja miten peli päättyi. Tai sen muistan, että Suomi sen voitti mutten sitä millä lukemilla. Kertoo siitä, että vuosi vuodelta (aikuisten) maajoukkuekiekko kiinnostaa vähemmän ja vähemmän. Ja siis lähinnä miesten MM-kisat, kyllä mä uskon Olympialaisten kiinnostavan sitten taas kun parhaat ovat askissa.

Ja siis katsoin kuitenkin sen pelin silloin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Talonmies Kumpulainen ei ole vanhentunu juuri päivääkään vajaassa kolmessakymmenessä vuodessa. Aika hyvin veljeltä joka aikanaan kertoi keikkaliksansa koostuvan grillimakkarasta ja keskikaljasta. Oisko ollu sitten hiljasempaa keikkarintamalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös