Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 839 794
  • 3 320

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hetkonen, mites se Jeren ja Nannan päiväkoti? Sehän oli hyvä juttu, johon Jere otti osaa ja kenties yhä ottaa. Se on siis vastapainona sille, että Jere diggaa huumeista, rikollisista ja viimeisimpänä tämä rokotevastaisuuden fanittaminen. Jeren isä sanoi, että hän on pojastaan huolissaan joka päivä. Mä ymmärrän. Mä ymmärrän myös Jeren eksää, jonka entinen mies lähti Vermoon. Mä ymmärrän myös NHL:ää ja sen joukkueita, jotka eivät sitten jaksaneet. Mä ymmärrän IFK:ta, mä ymmärrän Kärppiä, mä ymmärrän sitä Ilmalankin joukkuetta. Jere toki on pelannut Valko-Venäjällä, se sopii Jerelle vaikka tuskin hän harkitsi, että mäpä lähden Valko-Venäjälle kun siellä on diktatuuri ja mä oon idiootti. Mä ymmärrän valkovenäläistä Jeren lapsen äitiä. Mä ymmärrän Penaa, joka heräsi joskus aamuyöllä äksännen kerran Jeren soittoon, että maksa lasku. Jeren typeryyksien luettelo on niin pitkä, ettei niiden kirjoittamiseen päivä riitä. Hyviin juttuihin kuuluu pari peliä 90-luvulla ja se päiväkoti. Ehkä myös lahjakkuutensa, jonka se veti paskapöntöstä alas. Jere ei oikein oo nuorisoidoliainesta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mä ymmärrän kyllä jos ja kun Karalahti herättää paljon vastustusta ties minkä kaiken vuoksi, mutta mielestäni tällainen massalynkkays on vähän tarpeetonta. Ei tuossa ollut kyseessä kuin yksi ainoa mielipide joka tuskin vaikuttaa merkittävästi rokotettavien suomalaisten määrään, sama se paljonko kaverilla on seuraajia somessa. Paljon epäarvostettavia tekoja tehnyt mies jolla on ylimielinen mielipide koronarokotteesta, mutta siinähän on. Olen joo vähän pehmeä kaveri sisältä.

Väärin. Se on ihan sama, vaikka Jeren mielipide vaikuttaa vain yhteen henkilöön, mutta sekin on yksi liikaa. Ja mistä lähtien Jeren osaaminen on liittynyt rokotteisiin tai lääketieteeseen? Olkoon mitä mieltä tahansa rokotteesta, mutta ymmärtäisi edes pitää turpansa kiinni asiasta.

Ikävä kyllä tämäkin maa on pullollaan ihmisiä, joille Jere Karalahden mielipide on relevantti. Jopa tälläisissä asioissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jos julkisuudenhenkilö tekee julkisen teon tai ottaa kantaa tai muuten lausuu julkisesti, on relevanttia ottaa kantaa tähän tekoon, kannanottoon tai muuhun lausumaan ja sen järkevyyteen.

Ja Jeren ketju menee vähän välttämättä tällaiseksi millaiseksi se on mennyt. Eihän tässä paljon eroa ole Selänne-ketjuun, mitä nyt Selänne enämpi puikottaa muita kuin itseään. Sitten on Niemisen Toni. Ja Tami, jonka ketju sentään vielä on urheilupuolella.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Luulisin että ihmiset rohkaistuvat ajan kanssa kun huomaavat ettei rokote aiheuta epilepsiaa tai muuta epätoivottavaa sivuvaikutusta.
Se on vaan, että tässä ei olisi oikein aikaa odotella sitä, että kasvaako jollekin vuoden päästä rinnat selkään, kun otti rokotteen, jos siis tarkoitus on saavuttaa jonkinlainen laumaimmuniteetti. Siksi pidän näitä jonkinmoista julkisuusstatusta nauttivien rokotevastaisia kommentteja samana kuin kävisi omien puolella vetämässä puukolla viestintälinjoja poikki.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Totta mutta olen kyllä sangen vaikuttunut jos Karalahti onnistuu vaikuttamaan laajasti yleiseen mielipiteeseen. Epäilijöitä riittää ilman hänen sanomisiaankin. Luulisin että ihmiset rohkaistuvat ajan kanssa kun huomaavat ettei rokote aiheuta epilepsiaa tai muuta epätoivottavaa sivuvaikutusta.
No joo, ei varmasti vaikuta "laajasti" mielipiteisiin, mutta eihän homma niin toimikaan. Nämä vietävissä olevat nappaavat tukea uskomuksilleen sieltä täältä, ja kaikki rokotevastainen hölynpöly(faktoihin perustuva kriittisyys/riskien tiedostaminen suhteellisuuden taju säilyttäen eri asia) on osa ongelmaa ja haitallista. Ihmisten omaan järkeen luottaminen on kaunista, mutta siihen ei voi oikeasti luottaa. Hölmöjä on liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tiedän että olen mielipiteeni kanssa tässä aika lailla yksin, mutta Karalahti saa puolestani laukoa ilmoille mitä sontaa tahansa, osaan ottaa sen ihan viihteenä enkä minään vakavana asiana. Ymmärrän silti muutkin tulokulmat.
Kyllähän näitä persoonia tarvitaan jotta saadaan sirkushuveja ja ylemmyyden tunnetta.
Kyllä mua noiden syiden puolesta isosti harmittaa mm. Halmeen ja Nykäsen pois menot. Andykin oli joskus aktiivisempi kuin nykyään.
Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia ja kun niille vettä antaa niin ilo on pidempi.
Jos jutuistansa onkeen ottaa niin aikalailla oma voivoi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllähän näitä persoonia tarvitaan jotta saadaan sirkushuveja ja ylemmyyden tunnetta.
Niin, eihän tämä surullisen hahmon ritareille hekottelu eroa juurikaan siitä, kun ennen muinoin mentiin friikkisirkukseen ihmettelemään parrakkaita naisia ja kaikenmaailman kääpiöitä, mutta itse kun tällaisena välimallin jätkänä ei omaa lahjakkuutta oikein mihinkään, vaan joutuu kaikkeen lähtemään takamatkalta, niin harmittaa lähinnä lahjakkuuden hukkaan heittäminen sellaisten tyyppien toimesta, joilla on hetken aikaa maailma hyppysissään omassa toimessaan.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiedän että olen mielipiteeni kanssa tässä aika lailla yksin, mutta Karalahti saa puolestani laukoa ilmoille mitä sontaa tahansa, osaan ottaa sen ihan viihteenä enkä minään vakavana asiana.
Urheilijat, niin entiset kuin nykyisetkin ovat esikuvia. Ei jääkiekkoilijoilla ole velvollisuutta toimia yhteiskunnallisina tai poliittisina toimijoina. Mutta aina heidän tekojaan ja ulostulojaan siitäkin kulmasta arvioidaan, varsinkin jos tämä esikuva päättää lähteä tietoisesti kantaa ottamaan. ...ja senhän Karalahti teki.

Eivät ne kyseenalaiset ulostulot, ei se kyseenalainen esimerkki aikuisille ongelma ole. Toivottavasti kaikilla sen verran lukutaitoa löytyy, että osaa suurimman paskan suodattaa sivuun. Mutta kaikkien lähdekritiikki ei riitä siihenkään. Joku uskoo kaiken lukemansa. ...ja se on se ongelma. Kaikista ongelmistaan huolimatta Karalahtikin on esikuva, jota joku pitää tai piti idolinaan. Näitä tupataan katsomaan ylöspäin, jopa uskomaan. Joku aina uskoo, ei pidä viihteenä. Voihan jotain rokotevastaisuutta hyvänä läppänä pitää. Mutta ei nyt kannata kauhean yllättynyt olla, jos kritiikkiä tulee vastapalloon aiheesta julkisesti kirjoittaessa.

Karalahtikin on itse julkisuuskuvansa luonut, itse valintansa tehnyt. Julkkiksena herra on itsensä keskustelun kohteeksi nostanut. Valinta julkaista julkisella alustalla on tietoinen. Herralla on siihen täysi oikeus, mutta kuten aina: sananvapautta seuraa vastuunsa, aina. Eipä siinä, jos herra tahtoo esikuvan asemansa hyödyntää foliohattuiluun... Ei se ole missään määrin ongelmaton valinta, ei pelkkää huumoria, mutta kukin tavallaan
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päihderiippuvaiset jäävät usein henkisesti suurinpiirtein sille ikätasolle jolloin ovat päihteiden käytön aloittaneet. Se on ihan yleinen teoria. Jokainen voi sitten Jeren suhteen tehdä omat johtopäätöksensä tukeeko hänen tapaus tätä teoriaa vai ei.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Päihderiippuvaiset jäävät usein henkisesti suurinpiirtein sille ikätasolle jolloin ovat päihteiden käytön aloittaneet. Se on ihan yleinen teoria. Jokainen voi sitten Jeren suhteen tehdä omat johtopäätöksensä tukeeko hänen tapaus tätä teoriaa vai ei.
Tässä lienee ihan vinhaa perää. Toki tässä voidaan tuoda yhtenä esimerkkinä, vaikka Marko Jantunen (ja muitakin esimerkkejä Suomesta löytyy tuhansia), että ihminen voi myös valita kovasti toisenlaisen tien, kun niistä päihteistä on ensin päässyt eroon.

Marko Jantusen jutut eivät ainakaan allekirjoittaneessa ole herättäneet mitään muuta, kuin pelkkää kunnioitusta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä lienee ihan vinhaa perää. Toki tässä voidaan tuoda yhtenä esimerkkinä, vaikka Marko Jantunen (ja muitakin esimerkkejä Suomesta löytyy tuhansia), että ihminen voi myös valita kovasti toisenlaisen tien, kun niistä päihteistä on ensin päässyt eroon.

Marko Jantusen jutut eivät ainakaan allekirjoittaneessa ole herättäneet mitään muuta, kuin pelkkää kunnioitusta.

Kyllä ja se vaatii usein (tai voisi kai sanoa aina) pitkän kuntoutuksen ja terapian, sekä oman perseilynsä kohtaamisen ja hyväksymisen. Osalla tähän kapasiteetti riittää ja osalla ei.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Karalahti - Rehellinen dokumentti ex-kiekkoilijasta tänään 22:58 Avalla. Uusintoja merkattu eri kanaville lukemattomia. Kesto näyttäisi olevan sopivan maltillinen että jää aikaa pureskella ja pohtia Jeren filosofiaa. 2 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Karalahti - Rehellinen dokumentti ex-kiekkoilijasta tänään 22:58 Subilla. Uusintoja merkattu eri kanaville lukemattomia. Kesto näyttäisi olevan sopivan maltillinen että jää aikaa pureskella ja pohtia Jeren filosofiaa. 2 minuuttia.
Varmasti diippii shittii.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Karalahti - Rehellinen dokumentti ex-kiekkoilijasta tänään 22:58 Subilla. Uusintoja merkattu eri kanaville lukemattomia. Kesto näyttäisi olevan sopivan maltillinen että jää aikaa pureskella ja pohtia Jeren filosofiaa. 2 minuuttia.
Ei jaksa edes vähää alusta. Varmaan taas pelkkää kovan elämän kertausta, kuinka kännissä vedettiin aamujäät ja illalla vedttii nenään jotain valkoista. Joskus käytiin myös nussimassa Venäjällä. ja mitään en kadu paskaa. Yök mikä ÄIJÄ.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei jaksa edes vähää alusta. Varmaan taas pelkkää kovan elämän kertausta, kuinka kännissä vedettiin aamujäät ja illalla vedttii nenään jotain valkoista. Joskus käytiin myös nussimassa Venäjällä. ja mitään en kadu paskaa. Yök mikä ÄIJÄ.
Ei taida parissa minuutissa ihan kaikkea tuota ehtiä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jeren kaltaisten ihmisten takia, todella toivon, että kun rokotteen vaikutus alkaa näkyä, niin koronatilastoissa julkaistaan myös rokotettujen/rokottamattomien osuus. Tyyliin: tällä viikolla kuoli koronaan 100 ihmistä, joista 99 oli rokottamattomia. Oikeasti odotan tuommoisen tilaston näkemistä innolla, enkä tunne sympatiaa 99:lle noista, ellei nyt rokottamattomuus johtunut jostain hyvästä syystä.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Täällä on muutama ihmetellyt kritiikkiä Jereä kohtaan. Joku jopa puhunut potkimisesta.

Jere on itse itsensä kritiikin kohteeksi asettanut, kaupallistamalla itsensä ja erityisesti oman uransa vessanpöntöstä alas vetämisen ja perheensä jättämisen. Okei, ehkä hän ei tuota jälkimmäistä ole varsinaisesti kaupallistanut (en tiedä, kun en ole lukenut kirjaa, enkä aio).

Se mitä yritän sanoa on se, että sille on olemassa hyvä syy miksi Jereä dissataan internetissä, kun taas Marko Jantusta ja vaikkapa Theoren Fleurya taas ei juurikaan. Ensimmäinen ylpeilee tekosillaan yrittäen tehdä sillä rahaa ja pidentää 15-minuuttiaan julkisuudessa, jälkimmäiset taas toimivat lähinnä varoittavina esimerkkeinä.
 
K

kiwipilot

Täällä on muutama ihmetellyt kritiikkiä Jereä kohtaan. Joku jopa puhunut potkimisesta.

Jere on itse itsensä kritiikin kohteeksi asettanut, kaupallistamalla itsensä ja erityisesti oman uransa vessanpöntöstä alas vetämisen ja perheensä jättämisen. Okei, ehkä hän ei tuota jälkimmäistä ole varsinaisesti kaupallistanut (en tiedä, kun en ole lukenut kirjaa, enkä aio).

Se mitä yritän sanoa on se, että sille on olemassa hyvä syy miksi Jereä dissataan internetissä, kun taas Marko Jantusta ja vaikkapa Theoren Fleurya taas ei juurikaan. Ensimmäinen ylpeilee tekosillaan yrittäen tehdä sillä rahaa ja pidentää 15-minuuttiaan julkisuudessa, jälkimmäiset taas toimivat lähinnä varoittavina esimerkkeinä.

Se on juuri näin.

Olen lukenut em. pelaajien kolme kirjaa: vaikeita luettavia kaikki mutta ihan eri syistä: vain yksi alkoi oikeasti vituttamaan ja loppuun pääseminen oli tuskaa; piti oikeasti miettiä luenko loppuun. Tai lähinnä kuvotus on oikea termi kuvaamaan tunnetta. Yhdessä kirjassa päähenkilö elvisteli tekemisillään, kahdessa muussa taas kerrottiin, kaduttiin ja oltiin kiitollisia siitä että yleensä ollaan hengissä. Ei tarvinne kertoa kenestä tuo yksi kirja kertoi. En suosittele sitä kenellekään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Se on juuri näin.

Olen lukenut em. pelaajien kolme kirjaa: vaikeita luettavia kaikki mutta ihan eri syistä: vain yksi alkoi oikeasti vituttamaan ja loppuun pääseminen oli tuskaa; piti oikeasti miettiä luenko loppuun. Tai lähinnä kuvotus on oikea termi kuvaamaan tunnetta. Yhdessä kirjassa päähenkilö elvisteli tekemisillään, kahdessa muussa taas kerrottiin, kaduttiin ja oltiin kiitollisia siitä että yleensä ollaan hengissä. Ei tarvinne kertoa kenestä tuo yksi kirja kertoi. En suosittele sitä kenellekään.
Minusta myös Fleury ylpeili tekemisillään, vaikka toki sävy oli erilainen kuin Karalahdella. Kertomisen taso oli että veti kokaiinia aamuun asti ja illalla syntyi hattutemppu. Vähän kaikista kolmesta jäi reppana kuva. Jantunen ei oikein vieläkään osannut selittää miksi, Fleury ei ollut päässyt omasta menneisyydestään ja Jere ei edes miettinyt sellaista vaihtoehtoa.
 
K

kiwipilot

Minusta myös Fleury ylpeili tekemisillään, vaikka toki sävy oli erilainen kuin Karalahdella. Kertomisen taso oli että veti kokaiinia aamuun asti ja illalla syntyi hattutemppu. Vähän kaikista kolmesta jäi reppana kuva. Jantunen ei oikein vieläkään osannut selittää miksi, Fleury ei ollut päässyt omasta menneisyydestään ja Jere ei edes miettinyt sellaista vaihtoehtoa.

Toisaalta, Fleurylla oli taustalla jotain sellaista mitä Tapulin kuninkaalla ei ollut. Eli mulla ainakin löytyi ymmärrystä myös sitä kautta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisaalta, Fleurylla oli taustalla jotain sellaista mitä Tapulin kuninkaalla ei ollut. Eli mulla ainakin löytyi ymmärrystä myös sitä kautta.
Oli ja suhtaudun häneen ymmärtäväisesti ja sympaattisesti, mutta vähän surullista ettei vieläkään ole tai ollut voittanut niitä demoneitaan, että tuota voisi minään insprivoivana kasvutarinana pitää. Nyt päällimmäisin tunne on lähinnä sääli.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Karalahti markkinoi tulevaa elokuvaa ja muita julkaisuja. Hyvin on onnistunut kun ensi-ilta lähestyy. Rokotevastaisuus koronan osalta istuu riittävän moneen potentiaaliseen katsojaan ja Karalahden seuraajaan, joten sillä mennään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se mitä yritän sanoa on se, että sille on olemassa hyvä syy miksi Jereä dissataan internetissä, kun taas Marko Jantusta ja vaikkapa Theoren Fleurya taas ei juurikaan. Ensimmäinen ylpeilee tekosillaan yrittäen tehdä sillä rahaa ja pidentää 15-minuuttiaan julkisuudessa, jälkimmäiset taas toimivat lähinnä varoittavina esimerkkeinä.
Tähän voisi lisätä, että Jarna on tuonut omat kokemuksensa hyötykäyttöön, kun auttaa ja toimii mentorina Jarnan kulkemille poluille luisuvia urheilijoita ja muita ihmisiä. Eikös ainakin salibandyn puolella Peter Kotilaisella mennyt jossain kohti vähän lujempaa, oli päihteitä ja uhkapelaamisia. Kaikki päättyi siihen kun Happee antoi Peterille sisäisen pelikiellon ja mahdollisuuden hakea apua, jonka jälkeen mies juttelikin Jantusen kanssa ja Jantunen mielellään jeesasi nuorempaa urheilijaveljeään. Jantunen ei tehnyt edes asiasta numeroa, mutta Kotilainen kertoi tästä julkisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös