Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 843 574
  • 11 230

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toistaiseksi tutkimuskysymykseen on saatu vastaukseksi matemaattinen approksimaatio, joten kyllä tutkimusjärjestelyissä on ensimmäisessä faasissa tehtävä simplifiointeja. Vasta, kun fenomenille on muodostettu de jure sertifioitu tutkimusmenetelmä, voidaan kehittää praktikaalisia sovelluksia, kuten autonomisen talinerityksen mittaus ja data-analyysi.

Kyllä, olet fokusoinut juuri oikeaan eli laittamattomasti sanottu.

Mitä vittua?
Olemme diskurssissa käsitelleet tätäkin, mutta primääri fokuksemme oli maskuliiniset funktiot, joten aihe jäi vähemmälle huomiolle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko kukaan koskaan kehitellyt etenkin suurtalous-ja ravintolakäyttöön munanleikkuria jolla voisi leikata useamman munan samanaikaisesti siivuiksi?

Tämä kysymys juolahti mieleeni aamulla kun jouduin kasan munia siivuttamaan yksitellen töissä. Eikös tuollainen useamman munan leikkuri olisi kuitenkin ihan mahdollinen? Vai?
 

Glove

Jäsen
Onko kukaan koskaan kehitellyt etenkin suurtalous-ja ravintolakäyttöön munanleikkuria jolla voisi leikata useamman munan samanaikaisesti siivuiksi?

Tämä kysymys juolahti mieleeni aamulla kun jouduin kasan munia siivuttamaan yksitellen töissä. Eikös tuollainen useamman munan leikkuri olisi kuitenkin ihan mahdollinen? Vai?
Kai nyt joku pelle peloton voisi kytkeä useamman tavallisen kananmunaleikkurin yhteen niin saisi urakkatyökalun.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko kukaan koskaan kehitellyt etenkin suurtalous-ja ravintolakäyttöön munanleikkuria jolla voisi leikata useamman munan samanaikaisesti siivuiksi?

Tämä kysymys juolahti mieleeni aamulla kun jouduin kasan munia siivuttamaan yksitellen töissä. Eikös tuollainen useamman munan leikkuri olisi kuitenkin ihan mahdollinen? Vai?
Googleta "multi-egg slicer". Näyttäisi ainakin tommosia olevan joihin saa vaihdettua erimuotoisia pohjia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko kukaan koskaan kehitellyt etenkin suurtalous-ja ravintolakäyttöön munanleikkuria jolla voisi leikata useamman munan samanaikaisesti siivuiksi?

Tämä kysymys juolahti mieleeni aamulla kun jouduin kasan munia siivuttamaan yksitellen töissä. Eikös tuollainen useamman munan leikkuri olisi kuitenkin ihan mahdollinen? Vai?
Työskennellyt alalla yli 10 vuotta, siis myynyt kaikkia laitteita ammattikeittiöihin. Täytyy sanoa ettei kukaan, koskaan ole kysynyt tai kaivannut. Mutta... onhan niitä. Messuilla Euroopassa näkee mitä erikoisimpia vempeleitä ravintola- ja suurtalouskeittiöihin.

Tämä on tomaatille, mutta olen saman tyyppisiä nähnyt käytettävän.

Ruoanvalmistusteollisuuteen on sitten vielä massiivisempia laitteita.

Mutta koska kysyntä lähes 0, ei noita hirveästi ole markkinoilla.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka on ensimmäisenä "repinyt pelihousunsa" kun siitä on oikein sanonta saatu aikaiseksi?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko Google tyhmä? Mitä järkeä on kohdistetuissa mainoksissa: olen ostanut verkkokaupasta violetin hilavitkuttimen, niin seuraavat pari kolme viikkoa selain tulvii mainoksia violeteista hilavitkuttimista. Minkä markkinointilogiikan mielestä haluan heti ostaa toisen samanlaisen hilavitkuttimen?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Google tyhmä? Mitä järkeä on kohdistetuissa mainoksissa: olen ostanut verkkokaupasta violetin hilavitkuttimen, niin seuraavat pari kolme viikkoa selain tulvii mainoksia violeteista hilavitkuttimista. Minkä markkinointilogiikan mielestä haluan heti ostaa toisen samanlaisen hilavitkuttimen?

Se yrittää esittää, että se ei muka tiedä sinun jo ostaneen sen hilavitkuttimen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onko Google tyhmä? Mitä järkeä on kohdistetuissa mainoksissa: olen ostanut verkkokaupasta violetin hilavitkuttimen, niin seuraavat pari kolme viikkoa selain tulvii mainoksia violeteista hilavitkuttimista. Minkä markkinointilogiikan mielestä haluan heti ostaa toisen samanlaisen hilavitkuttimen?
Ostitko se googlelta? Mistäs se google voisi sen tietää, että olet sen ostanut? Se tietää, että olet sitä etsiskellyt, mutta ainakaan virallisesti se ei ole tainnut vakoilla sitä itse ostoa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ostitko se googlelta? Mistäs se google voisi sen tietää, että olet sen ostanut? Se tietää, että olet sitä etsiskellyt, mutta ainakaan virallisesti se ei ole tainnut vakoilla sitä itse ostoa.
En ole niitä Googlelta ostanut, mutta joku niitä mainoksia kohdistaa Google Chromeen. Ei ole minusta järkevää mainostaa kiivaasti samaa tuotetta, jonka edellisenä päivänä ostin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikähän perkema on kun nykyään yrittäessä liittää viestiin upotuksen vaikkapa nyt Ylen jostain jutusta, niin JOKA kerta sanoo että "antamaasi osoitetta ei voi liittää suoraan. Liitä pelkänä tekstinä." Sama joka sivustolta. Youtube videoita pystyn liittään mutta siinä se. Ei siitä nyt kauaa ole kun toimi ihan normaalisti. Täälä päässähän se vika täytyy olla kun ei näytä muilla olevan ongelmia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ostitko se googlelta? Mistäs se google voisi sen tietää, että olet sen ostanut? Se tietää, että olet sitä etsiskellyt, mutta ainakaan virallisesti se ei ole tainnut vakoilla sitä itse ostoa.
En tiedä miten @finnjewel ostonsa teki, mutta jos itse jotain ostan, niin teen sen lähimaksulla (Google Pay), tai verkossa (Google tietää salasanat). Tietysti myös seuranta on sallittu, eli Google tietää kun olen kaupassa käynyt.
Jos olisin voinut (en tiedä olenko), niin olisin antanut Googlelle oikeuden kohdentaa mainonta siten, että kun olen ostoksen tehnyt niin mainonta loppuu, koska se on kieltämättä ärsyttävää ja jatkuu vielä aika pitkään sen jälkeen kun olen kys. tuotteeseen liittyvän googlailun lopettanut (tältä osin ei vaadittaisi kuin älykkäämpi algoritmi).
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En tiedä miten @finnjewel ostonsa teki, mutta jos itse jotain ostan, niin teen sen lähimaksulla (Google Pay), tai verkossa (Google tietää salasanat). Tietysti myös seuranta on sallittu, eli Google tietää kun olen kaupassa käynyt.
Jos olisin voinut (en tiedä olenko), niin olisin antanut Googlelle oikeuden kohdentaa mainonta siten, että kun olen ostoksen tehnyt niin mainonta loppuu, koska se on kieltämättä ärsyttävää ja jatkuu vielä aika pitkään sen jälkeen kun olen kys. tuotteeseen liittyvän googlailun lopettanut (tältä osin ei vaadittaisi kuin älykkäämpi algoritmi).
Kyllä, tästä juuri on kysymys. Ostin esimerkiksi pari kuukautta sitten tietyn malliset aurinkolasit ei-suomalaisesta nettikaupasta, löytyivät pienen guuglailun tuloksena. Edelleen ilmestyy vähän väliä mainoksia saman firman samanlaisista rilleistä. Ad-blocker on tietysti käytössä, mutta ilmainen versio ei halua kaikkea torjua. Onneksi suurimman osan. Tosin on yleistymässä ilmiö, että sivustot (varsinkin jenkkiläiset) pyytävät sulkemaan ad-blockerin jotta pääsisi lukemaan jonkun artikkelin. Silloin saavat pitää tunkkinsa.
Maksamiseen käytän Nordean pankkikorttia, joka vaatii tunnistautumisen pankin kautta. Mitään kuukkelin säätöjä ei ole aikaa etsiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko The Long Kiss Goodnight jouluelokuva Die Hardin tavoin?
Tottakai. Aivan kuten Joulu Auschwitzissa on joululaulu.



Hauska knoppi muuten. Uusnatsiorkesteri Mistreat teki em. biisistä aikanaan coverin kun olettivat ilmeisesti että Moog ja kumppanit ovat saman aatteen miehiä.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Monien nettikirppiksien ilmoituksissa on perässä "MMM"

Miksi ja mitä tuo tarkoittaa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Missä ketjussa voin hassutella TPS:n jääkiekkoilijalla sekä Turun poliisin vittuilulla ja henkilökohtaisella ajojahdilla yhdistettynä autoiluun liittyen A. Anttalaisen epäiltyyn törkeään rattijuopumukseen pahoittamatta mieliä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös