Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 330
  • 66 548

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jollain tavalla innostunut fiilis. Se alkaa kuulkaas joulukuu huomenna ja se on just nyt se kuukausi joka on minullekin antanut tälläkin palstalla vähintään mestarileipurin viitan harteille. Tosin virheellinen sellaisen. Joulukuussa aktivoidun keittiössä,muuten leivon vuoden ympäri aika yllättäenkin harvakseltaan.

Mutta mihins se tiikeri raidoistaan pääsee? Just tuossa laadin pelikirjan joulukuulle ja suunnittelin vähän etukäteen milloin leivon ja kokkaan mitäkin. Suunnilleen samat herkut yritän tehdä taas täksi joukuksi kuin monena aiempanakin vuonna. Nyt vain panostan siihen että kutakin lajiketta leivon selkeästi vähemmän kun yksin varmaan joulun vietän.

No,mutta onneksi monet piparit ja pikkuleivät säilyvät jopa juhannukseen asti ja taloudestani löytyy pieni ja tällä hetkellä tyhjänä oleva pakkanen. Sinne voi sulloa leipomani kakut.

Kivaa kun on kohta taas joulukuu. Paras kuukausi vuodesta, kai?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
@Surukuku @Breeze Harbour @Valapatto

eilettäin adv. eilen

Levikki: PohK paikoin, PohP Kai Kemijärvi Kemi Alatornio.
  • eilettäim mulla oli täällä vierahia. Himanka
  • On sitä tänäpänäki satanu ja palijo se sato eilettäinki. Tyrnävä
  • eilettäinki niih hyvästin nukum päivällä. Oulujoki
  • Minäpä näjin eelettäim Meriläisem morsiam̆men. Utajärvi
  • minä eilettäin olin Iinattijärvellä. Pudasjärvi
  • Nyt on elo₍aeta avvaen katteissa, vaekka se oli eelettäen ihav varmasti tuossa naolassa. Vaala
  • Mulle neulothiin pusehroon eilettäin kaikki knapit. Alatornio

T. Suomen murteiden sanakirja.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Saatteko tekin aina massiivisen erektiivisen reaktion aina, kun laitatte maskin päähän?

Jos erektiivinen reaktio on aina massiivinen, muttei tapahdu aina maskia pukiessa? Tai jos erektiivinen reaktio tapahtuu aina, mutta erektiivinen reaktio on vain toisinaan massiivinen, tai peräti aina kevyt? Näitä kysymyksiä mietin toisinaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kävin elämäni varmaan toista kertaa lukemassa FutisForumia ja huomasin, ettei sinne ole kukaan hoksannut vielä avata ketjua tämän vuoden liigakaudelle, vaikka kaikenmaailman raputansseille ja purjehduksille sellainen on. Keneltä löytyisi tarvittava rohkeus suorittaa toimenpide?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onko täällä menossa joku kilpailu siitä, kuinka monta ihmistä saadaan lopettamaan kirjoitttaminen tai ulostettua muuten vain? Malmin pettter kirjoittanut samaa jo vuosia ja nyt yhtäkkiä hyökätään häntä vastaan kun esim. punis jo on pihalla ja minä joudun varomaan tekstejäni. Miksi ei aiemmin?

Ihan sama sinänsä. Täältä löytynyt jo hyviä ystäviä ja he ovat sitten kontakteja muuallakin kuin täällä. Harmittaa kyllä. Vielä noin vuosi sitten ollut mitään tällaista polarisoitumista havaittavissa jatkiksessa, mutta kun muistaakseni joulukuun toinen päivä vuosi sitten tapasin punamustan livenä niin kaikki saanut alkunsa. Enkä ymmärrä miksi.

Suurin osa toki onneksi täysin neutraaleja kirjoittajia ja siksi tätä jaksaa vielä lukea. Mutta harmittaa nyt muiden kavereideni puolesta kun joku on sitten taas pettter jälkeen seuraava täällä tuntemistani, joka saa jonkun paskamyrskyn syyttä osalleen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ei tässä mun mielestä ole kohdistetusti kiusattu tälläkään kertaa ketään. Mutta kun ylpeilee tällaisena aikana nyky-maailmantilanteessa maskittomuudellaan ja lällättelee tilanteeseen vakavasti suhtautuvien ihmisten suuntaan, joista osa kuulunee varmasti riskiryhmään, niin ihan syystäkin saattaa joutua vastuuseen tuottamastaan sisällöstä.

En mä sinänsä ota sydämen asiana suurinta osaa mitä pettter päästää tänne näppikseltään, se dikpikki selostus nyt vaan sattui olemaan sen verran kuvottavaa settiä että täytyi jo aidosti miettiä ja kysyä täällä ääneen "mitä vittua mä just luinkaan?" Ja melkein heti perään tuo em. viesti maskeista ei hirveästi ainakaan nostanut kaverin osakkeita keskuudessamme.

Vaikka yleinen kirjoitustyyli olisikin tuo mikä pettterillä on, niin ihan aina ei tarttis välttämättä kertoa koko foorumille niitä kaikista hävyttömimpiä ajatuksiaan. Tähänkin ketjuun kuten tiedämme, käy välillä kirjoittamassa foorumin naisväkeä, niin itseä ainakin lähinnä nolottaa jo pettterin itsensäkin puolesta, kun aikuinen ukkeli käy täällä puhumassa kikkelikuvien määrään panostamisesta.

Siis hyi v***u. Jotkut käytöstavat olis hyvä olla mutta kun ei.

Olen pahoillani että pettter sattuu olemaan sinun tuttavapiirissäsi, mutta miehen viime aikojen kirjoitukset etenkin tähän ketjuun eivät tietyistä syistä kerää multa ja parilta muulta kanssakirjoittajalta sitä ylintä arvostusta.
 
Viimeksi muokattu:

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Niin, ei se että kuka kirjoittaa, vaan että mitä kirjoittaa. Täällä on onneksi vielä jonkinlaiset rajat sen suhteen mikä menee läpi, ja kyllähän punis ja pettter niitä rajoja kovasti koittavat venytellä.

Punikselle annettu varmaan eniten siimaa ja mahdollisuuksia sitten schollin aikojen, mutta jos vihjeistä ei ota opiksi niin voiko sitä muuta odottaakaan kuin että rankkua tulee?

Ja pettterillä on lähtenyt viime aikoina tavallista enemmän laukalle joten ei pidä ihmetellä jo porukka älähtää. Ennen pettterin viestit olivat harmittomampia, tyyliin "pitääkö porukka oikeasti suutelemisesta", nykyään sitten jauhetaan dickpiceistä ja maskittomuudesta. Ei ihme jos jutut eivät mene enää samassa määrin läpi.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jumalauta mitä porukkaa oli äsken töissä Jyväskylän pääkirjastossa. Kirjastokorttia yritin hakea ja sitä varten piti olla aika varattuna. Sillä välin, kun odotin vuoroani jouduin käymään kahden virkailijan luona ja melkein myöhästyin varaanastani ajasta. No, siellä mua sitten odottikin Ulla Tapaninen jolla olikin jo toinen asiakas. Hän yritti hoitaa samalla asiaani, mutta ei siitä tullut mitään. Lopulta haistatin Ulla Tapaniselle kirjaston käytävällä vitut karjumalla. Jäi kirjastokortti saamatta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jumalauta mitä porukkaa oli äsken töissä Jyväskylän pääkirjastossa. Kirjastokorttia yritin hakea ja sitä varten piti olla aika varattuna. Sillä välin, kun odotin vuoroani jouduin käymään kahden virkailijan luona ja melkein myöhästyin varaanastani ajasta. No, siellä mua sitten odottikin Ulla Tapaninen jolla olikin jo toinen asiakas. Hän yritti hoitaa samalla asiaani, mutta ei siitä tullut mitään. Lopulta haistatin Ulla Tapaniselle kirjaston käytävällä vitut karjumalla. Jäi kirjastokortti saamatta.
Kannattaa mennä seuraavalla kertaa korttiasioissa paikalle kirjaston aukioloaikana. Lisäksi suosittelisin hieman maltillisempaa happotujausta aamupalaan. Mutta pääsit vähällä kuitenkin. Pahimmassa tapauksessa sielä olisi ollut tiskin takana röökinlemuinen Hannele Lauri kirjastonjohtajan ominaisuudessa ja raahannut sut privaofficeensa ja ottanut sut väkisin ja rajusti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihan nimimerkin @Rinksu innoittamana kerron: saunassa naiminen - ei kun siis rakastetelu - on ihan yliarvostettua.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä menossa joku kilpailu siitä, kuinka monta ihmistä saadaan lopettamaan kirjoitttaminen tai ulostettua muuten vain? Malmin pettter kirjoittanut samaa jo vuosia ja nyt yhtäkkiä hyökätään häntä vastaan kun esim. punis jo on pihalla ja minä joudun varomaan tekstejäni. Miksi ei aiemmin?
Ei tässä mitään Pettteriin liittyvää ajojahtia ole, sillä mieshän kuuluu jo palstan kalustoon. Enemmänkin pariin lähiajan viestiin, jotka ovat ylittäneet sopivuuden rajat. Tässä aika moni on joutunut luopumaan monesta asiasta, joten maskinkäytölle naureskelu nyt vaan on aika vastuutonta.

Ja Czescku; kaikki ei aina jonkun näkymättömän aasinsillan kautta liity sinuun.
 

redpecka

Jäsen
No joo, mutta siinä vaiheessa mulla rupee ottamaan vähän koville, kun tulee noita maskijuttuja. Ja toinen mikä vähän ärsyttää on se, että jätkä ihmettelee että miks niinku jotkut käy töissä, kun jätkä ite dokaa perintöään. Hän ei ehkä tiedä, etteivät kaikki ole perineet merkittävää summaa ja voi voi kun täytyy käydä töissä. Totuus sankaristamme on hieman kyseenalainen.
En tiedä mitään mistään perinnöistä. Onko käyttäjä kertonut tällaisia vai onko tää taas jotain Jatkiksen ulkopuolista darkweb-Jatkista y-veitsin?

En tiennyt myöskään, että näihin ruonoihin suhtaudutaan tällä vakavuudella mitä tässä nyt kirjoiteltu. Minua ei ihan näin paljon ja yksityiskohtaisesti kiinnosta kumminkaan, luen jonkun jos väliin sattuu sattumaan.

PS. Asiallista maskia pittää käyttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko täällä menossa joku kilpailu siitä, kuinka monta ihmistä saadaan lopettamaan kirjoitttaminen tai ulostettua muuten vain? Malmin pettter kirjoittanut samaa jo vuosia ja nyt yhtäkkiä hyökätään häntä vastaan
Mitä ihmettä? En muista että pettter olisi aiemmin täällä kirjoitellut mistään kullikuvien lähettämisestä, joten onko tuo nyt ihme että näihin juttuihin suhtaudutaan hieman eri tavalla kuin siihen aiempaan "onks teillä koskaan..." -kirjoitteluun? Toki itse olen maininnut ihan suoraan että onko sellaisen kirjoittajan paikka jääkiekkoaiheisella foorumilla joka ei kuitenkaan käytännössä koskaan kirjoita jääkiekkokeskusteluihin, vaan käyttää palstaa lähinnä omana juoppohullun päiväkirjanaan.

punis jo on pihalla ja minä joudun varomaan tekstejäni.
Noniin ja nyt sitten taas pari asiaa:

1. Ei Punamusta mitenkään pihalla ole, hän on saanut pelikiellon samasta aiheesta mistä häntä on rangaistu pelikiellon muodossa aiemminkin. Oletettavasti palaa takaisin, vaikka mistäs minä tiedän.

2. Miten sinä nyt joudut "varomaan tekstejäsi" ? Nyt ihan oikeasti, jos viittaat tällä tuohon spekuloimaasi "vuotoon" missä oman käsityksesi mukaan joku olisi vuotanut tekstejäsi johonkin, niin mistä sinä olet tällaisen oletuksen repinyt että kyseessä olisi automaattisesti toinen palstalainen?

Muutenkin tuo sinun uhriutumisesi tämän aiheen ympärillä alkaa saavuuttaa jo aika erikoisia piirteitä. Jos sinä olet onnistunut saamaan henkilökohtaista vahinkoa itsellesi viesteillä jotka olet ITSE KIRJOITTANUT JULKISELLE FOORUMILLE, niin miten ihmeessä sinä onnistunut tämän kääntämään jotenkin siten että kyseessä on jotain hyökkäystä tai ajojahtia sinua kohtaan? Pitäisiköhän oikeasti lopettaa tuo muiden syyllistäminen ja miettiä vaikka niitä omia tekosia jos niistä nyt tosiaan jotain haittaa on aiheutunut?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aika sakeaa menoa. Palstalla on selvä linja, että seksiä ei saa olla, koska täällä on nuorisoa ja seksi on heille vahingollista. Viinanjuonnin ihannoinnista ei ole mitään linjausta olemassa, eikä siinä mitään, näillä mennään. Mutta nyt täällä muutama käyttäjä pääsee taas esimerkillään ihan konkreettisesti näyttämään nuorisolle mitä se viinanjuonti oikein tekee ihmiselle. Yhdestä on tullut vainoharhainen uhriutuva mieslapsi ja toinen puhuu mitä sylki suuhun tuo kun ei ole yläkerrassa enää kapasiteettia miettiä sanomisiaan ja käytöstään. "Vedätteks teki viinanne perseen kautta ku suuhun ei enää mahdu?"
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiedä mitään mistään perinnöistä. Onko käyttäjä kertonut tällaisia vai onko tää taas jotain Jatkiksen ulkopuolista darkweb-Jatkista y-veitsin?

En tiennyt myöskään, että näihin ruonoihin suhtaudutaan tällä vakavuudella mitä tässä nyt kirjoiteltu. Minua ei ihan näin paljon ja yksityiskohtaisesti kiinnosta kumminkaan, luen jonkun jos väliin sattuu sattumaan.

PS. Asiallista maskia pittää käyttää.

Sitä dark webiä kutsutaan Jatkoajan ulkopuoliseksi elämäksi. Ja mitä tulee vakavuuteen, niin joskus vaan vituttaa tuommoinen touhuilu ja myös huolestuttaa, jos viitataan aika outoihin juttuihin. Niihin voi ihan vapaasti suhtautua ihan miten lystää, mutta mä oonkin tosikko ja jeesustelija, jota ärsytti toi maskijuttu.

Sen käsityksen olen saanut, että @pettter dokaa perintöään, hän voi toki oikaista käsitykseni ja sanoa että olen väärässä.

pettterin jutut on usein hyviä, mutta eivät aina eivätkä eritoten enää. No, mua vissiin kiinnostaa, kun joku dokaa itteään hengiltä.

Aihetunnisteet edelleen: jeesustelu, tosikkous.
 

redpecka

Jäsen
Sitä dark webiä kutsutaan Jatkoajan ulkopuoliseksi elämäksi. Ja mitä tulee vakavuuteen, niin joskus vaan vituttaa tuommoinen touhuilu ja myös huolestuttaa, jos viitataan aika outoihin juttuihin. Niihin voi ihan vapaasti suhtautua ihan miten lystää, mutta mä oonkin tosikko ja jeesustelija, jota ärsytti toi maskijuttu.

Sen käsityksen olen saanut, että @pettter dokaa perintöään, hän voi toki oikaista käsitykseni ja sanoa että olen väärässä.

pettterin jutut on usein hyviä, mutta eivät aina eivätkä eritoten enää. No, mua vissiin kiinnostaa, kun joku dokaa itteään hengiltä.

Aihetunnisteet edelleen: jeesustelu, tosikkous.
Noh, mikä minä olen dumaroimaan jos joitain kiinnostaa palstalaisten ulkopalstalliset deepit kuviot. Minun poterosta käsin vaikuttaa aika yhdentekevältä dokaako joku malmilainen jotain perintöään vai sossurahojaan.

Mulle tullut mieleen, että paskapetteri on jossain lasikopissa 9 tuntia päivässä availemassa jotain puomia kerran päivässä ja kirjoittaa jonkun jo tuossa mainitsemaa omaa juoppista tylsän duunin vastapainona. Arkikuvausta lasolintäytteisistä ringeistä joissa hyvä jos edes tiedetään mikä on joku ihme korona ja ringissä kysytään että oottekstekin menossa kioskia ryöstämään kun teillä on tollaset maskit.

Mutta kun aihe on näin arka, korrostan, minä korrostan punaposkipekkana etten halua tässä nyt tulla jotenkin leimatuksi jonkun minulle anonyymin ja yhdentekevän jatkiskirjoittelijan puolustelijana. Jos se kirjoittaa välillä palstalle idaria juttua niin omapahan on häpeänsä. Jos rikkoo lakia niin soittakaa poliisille eikä modeille.

Darkweb-Jatkis...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko täällä menossa joku kilpailu siitä, kuinka monta ihmistä saadaan lopettamaan kirjoitttaminen tai ulostettua muuten vain? Malmin pettter kirjoittanut samaa jo vuosia ja nyt yhtäkkiä hyökätään häntä vastaan kun esim. punis jo on pihalla ja minä joudun varomaan tekstejäni. Miksi ei aiemmin?
Edellä @Roger Moore vastasi sinulle jo hyvin, mutta täydennän seuraavassa hieman.

Onpa kerrassaan valitettavaa, että joudut varomaan tekstejäsi. En tiedä tuleeko tämä sinulle nyt yllätyksenä, mutta arvelen palstalaisten suuren enemmistön varovan tekstejään ja harkitsevan ainakin jollakin tapaa, mitä kaikkea on sopivaa kirjoittaa tänne tai muualle internetiin. Koskee siis myös heitä, jotka eivät ole tulleet täällä esiin omalla naamallaan tai nimellään.

Olin vuosien varrella oppinut pitämään sinua pohjimmiltaan vilpittömän oloisena ja perusfiksuna tyyppinä, jolla sosiaalinen elämä oli kuitenkin viime aikoina lähtenyt pikkuisen laukalle, kaiketi sekä hyvässä että vähemmän hyvässä. Kun muutama kuukausi taaksepäin raportoit palstalle kostean illan jälkeisistä fekaalitoiminnoistasi haagalaisessa pusikossa, niin niistä lukiessani tuli väistämättä mieleeni, haluatkohan uudemman kerran mietittyäsi sittenkään jakaa tuota kokemusta koko palstayhteisön kanssa. Mutta yhtä kaikki, on se kurja juttu, että täällä väijyy kaikenlaista kiusaajaa, ilmiantajaa ja muuta penteleen nilkkiä, jotka pakottavat avomielisen kirjoittajan niin häijyyn ahdinkoon, että julkisuuteen tuupattavia tekstejä joutuu vallan harkitsemaan ennen julkaisua.

Asiaa voi myös lähestyä niin, että jokainen aikuinen ihminen kantakoon itse vastuun siitä, mitä kaikkea päästää näppikseltään julkiseen internetiin. Käsittääkseni kukaan ei ole lähettänyt puolestasi Jatkoaika-tililtäsi tänne kännivideoita, puskapaskapostauksia, eikä työasioitasi sivuavia kommentteja. Lisäksi olet oma-aloitteisesti luopunut nimimerkin tarjoamasta anonymiteetista postaamalla tänne naamakuvia itsestäsi ja kavereistasi. Oikean nimesikin olet tainnut joskus mainita palstalla, en tosin nyt ihan varmaksi muista. Niin tai näin, pidän kyllä aika turhanpäiväisenä sitä, että messuat täällä ties monettako päivää kuvittelemistasi sinuun ja kavereihisi kohdistuvista hyökkäyksistä ja syyllistät muita ”ilmiantamisesta”, kun kyse on näköjään vain ja ainoastaan siitä, mitä olet mennyt itse palstalle kirjoittamaan.

Eikö olisi vaan helpompi nostaa kättä pystyyn kuin koriksessa on tapana, ja todettua että hupsista, tulipas perseiltyä? Sattuu sitä monille muillekin, joskus itse kukin joutuu syömään paskaa. Martti Vainiokin kärvisteli ja venkoili aikansa, mutta myönsi lopulta perseilleensä ihan itse. Vainiollahan meni myöhemmin kai melko mukavasti ja leppoisasti, eivätkä vanhat synnit enää pahemmin kiusanneet. Terveisiä muuten Martille täältä palstalta, muutaman viikon päästä kääntyy Martilla sitten 7-kympin lappu ratakierrosvalvojan laitteeseen!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos saa vanhoja muistella niin... Olihan se vähän outoa kun tuossa aikoinaan kerroin saaneeni vähän oudon yv:een niin @Czescku laukkasi paikalle kertomaan että se viesti johtui hänestä. En vain ymmärrä miten... En ole mikään Cz:n kaveri enkä ole häntä tavannut. Miksi joku randomi jatkoajan nimimerkki moittisi minua itseni korostamisesta puutarhajutuilla @Czescku n takia. Tyyppi ei mitenkään liity minuun. En ole fani...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös