Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 421
  • 13 556

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Puniksen pelikielto ok, mutta kiekkokatsojan jäähyä en ymmärrä. Mutta mitäpä väliä sillä.

Olen kertonut että minun kirjoituksiani tänne ilmiannettiin. Ja modeille ja ylläpidolle olen jopa lähettänyt tarkat tiedot siitä.

3min sen jälkeen ku kerroin tämän moderaattoreille ja ylläpidolle niin joku ihmetteli miksi olen poistanut viestejäni.

Vastausta en saanut. En minkäänlaista. Ei pahoittelua että näin on tapahtunut tai edes nuhtelua siitä ettei olisi kannattanut paljastaa liikaa itsestään. Ainut oli tuo suorainen vittuilu sekalaisiin kysymyksiin kun kysyjä selkeästi tiesi mistä on kysymys.

Harmittaa. Tämä on aina ollut Suomen parhaiten moderoitu palsta ja on sitä sinänsä vieläkin, mutta ruvetaanko täällä menemään "minä vs. sinä" linjalle? "tuo on tuon kaveri joten ensimmäisen tilaisuuden tullen pihalle". Tuntuu että säännöt eivät ole enää kaikille samat.

Voisivatko @Moderaattorit ja @Ylläpito yrittää pitää huolen siitä, että mentäisiin tekojen mukaan, ei sen mukaan kenet tuntee? Jooko? Jos useampi mode tuntee kiistan toisen osapuolen niin ottakaa useampi sitten mukaan päätöksentekoon että olisi puolueetonta. Ja ylläpito pidetään täysin erillään palstan kahinoista. Tai no jos ottavat osaa nimimerkkien takaa niin olisivat sitten samanlaisen syynin takana. Ei voi olla niin, että kahdesta rähinöijästä vain toinen pistetään pihalle jos molemmat suoltavat yhtä hirveää tekstiä palstalle. Eikä myöskään palstan "ainaisjäsenyys" saa suojella tekijää. (tämä ei toki koske tulokkaita joilla ei ole palstalle mitään annettavaa).

Eli siis toivon linjakkaampaa moderointia please. Kyllä te siihen pystytte. Älkää sooloilko, älkää ottako itseenne jos teidän nimimerkkiänne haukutaan tai joudutte riitaan täällä. Modena pitää pystyä olemaan kaiken yläpuolella. Oma nimimerkkinne on omanne. Mutta kun tämä on oikeasti ihan parhaiten moderoitu palsta Suomessa niin toivon, että pysyy jatkossakin sellaisena eikä tätä moderoida sen mukaan että "tuo on paska jätkä" ilman perusteita.

T: Czescku
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kertonut että minun kirjoituksiani tänne ilmiannettiin. Ja modeille ja ylläpidolle olen jopa lähettänyt tarkat tiedot siitä.

3min sen jälkeen ku kerroin tämän moderaattoreille ja ylläpidolle niin joku ihmetteli miksi olen poistanut viestejäni.

Vastausta en saanut. En minkäänlaista. Ei pahoittelua että näin on tapahtunut tai edes nuhtelua siitä ettei olisi kannattanut paljastaa liikaa itsestään. Ainut oli tuo suorainen vittuilu sekalaisiin kysymyksiin kun kysyjä selkeästi tiesi mistä on kysymys.

Mitä vittua nyt taas? Lainattu nimimerkki on viime aikoina jatkuvasti vihjaillut häneen kohdistuneesta jonkinlaisesta täällä masinoidusta kiusaamiskamppanjasta, mutta kukaan normaalijärjellä varustettu seuraaja ei ole tajunnut, mistä tässä on kysymys. En varmaan seuraa palstaa tarpeeksi, että ymmärtäisin, mistä tässä nyt on oikeasti kyse, mutta noi epämääräiset höpinät joistain ilmiantamisista yms. eivät ihan avaudu ainakaan sivustaseuraajalle.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mitä vittua nyt taas? Lainattu nimimerkki on viime aikoina jatkuvasti vihjaillut häneen kohdistuneesta jonkinlaisesta täällä masinoidusta kiusaamiskamppanjasta, mutta kukaan normaalijärjellä varustettu seuraaja ei ole tajunnut, mistä tässä on kysymys. En varmaan seuraa palstaa tarpeeksi, että ymmärtäisin, mistä tässä nyt on oikeasti kyse, mutta noi epämääräiset höpinät joistain ilmiantamisista yms. eivät ihan avaudu ainakaan sivustaseuraajalle.
Luin kanssa tuon viestin ja mietin, että olenko ainut joka ei ymmärtänyt sanaakaan...

Mä en edes tiedä mitä viestin ilmiantamisella tarkoitetaan. Täällähän nämä ovat julkisesti kaikkien luettavissa. Supolleko niitä ilmiannetaan?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Luin kanssa tuon viestin ja mietin, että olenko ainut joka ei ymmärtänyt sanaakaan...

Mä en edes tiedä mitä viestin ilmiantamisella tarkoitetaan. Täällähän nämä ovat julkisesti kaikkien luettavissa. Supolleko niitä ilmiannetaan?

Tietämättä asiasta mitään, mutta viittaisiko viestien ilmiantaminen niiden viemistä palstan ulkopuolelle? Vaikkapa kertoa nimimerkin henkilöllisyys ja näyttää mitä P. Eräreikä(nimi keksitty) kirjoittelee.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Luin kanssa tuon viestin ja mietin, että olenko ainut joka ei ymmärtänyt sanaakaan...

Mä en edes tiedä mitä viestin ilmiantamisella tarkoitetaan. Täällähän nämä ovat julkisesti kaikkien luettavissa. Supolleko niitä ilmiannetaan?
Hämmentävä tapaus, ja @Czescku voi tätä halutessaan kommentoida lisää, mutta jotenkin mieleeni tuli, että joku on saattanut vihjaista kirjoittajan teksteistä esimerkiksi tämän työnantajalle. Muistan joskus syksyn mittaan huomanneeni täällä keskusteluja, joissa ko. nimimerkki kirjoitti jotain työstään, ja viittasi mahdollisesti asiakasyritykseensä (?) nimeltä. Ei tuossa minun silmääni mitään erityisen tuomittavaa ollut, eikä yrityssalaisuuksistakaan ollut kyse, mutta muistan ajatelleeni, että asiakkaana tai pomona en välttämättä tykkäisi lukea tuota yrityksen X työntekijän kirjoittamana julkisella palstalla. No, ei mainitun ilmiantoasian tarvitse tähän liittyä, mutta piirit ovat pienet ja kuka tahansa on voinut vihjata asiasta eteenpäin. Vaikka joku sellainen, joka on ko. asiakasyrityksessä töissä, tai jonka läheinen on siellä vastuullisissa tehtävissä.

Nämä ovat puhtaasti omia arvailujani, eikä minulla ole mitään tekemistä tämän ”ilmiantocasen” kanssa, eikä tiedossani ole että tuntemillani henkilöilläkään olisi. Jos arvaukseni osuu kuitenkin edes sinne päin, niin mielestäni nimimerkki Czesckun kannattaisi mieluummin katsoa peiliin ja miettiä omaa toimintaansa, kuin kirjoittaa täällä moitiskelevaan sävyyn jostakin ilmiantajasta, joka on saattanut toimia velvollisuudentunnosta ja lojaalisuudesta omaa tai läheisen työnantajaa kohtaan. Mikäli kyse on jostakin ihan muusta, niin sittenhän tilanne voi olla ihan eri ja vikakin on ehkä jossakin muualla kuin Czesckussa. Tähän on tietysti vaikea sanoa mitään, kun täällä vihjataan vain hämärästi jostakin ilmiantajasta kertomatta muuta.

Ikävää tietysti, jos Czescku tai kuka hyvänsä joutuu johonkin huonoon rakoon koskien palstakirjoituksiaan. Hän onkin tullut palstalla esille vähintään naamalla ja kaiketi myös nimellä, joten ihan anonyymista kirjoittajasta ei ole kyse. Ymmärrän erittäin hyvin niitä kirjoittajia, jotka haluavat pitää ihan vain varmuuden vuoksi oikean nimensä ja monet muut tietonsa salassa. Minun nimeni tietää tällä palstalla vähintään muutama kymmenen ja ehkä toistasataa nimimerkkiä, ja joskus on kyllä tullut mieleeni, että siinä voi olla vähän liikaa. Toisaalta minun kirjoitukseni voi paljastaa pomolle ja sukulaisille ihan nimelläkin, myös ne tekstit, joille kuulemma löytyy parempia julkaisukanavia muista kanavista kuin jääkiekkoaiheiselta keskustelupalstalta.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En vain ymmärrä, että miten mikään ”ulkopuolelle vuodettu” koskee modeja tai ylläpitoa. On jokaisen oma valinta, kirjoittaako tänne nimimerkkinä vai oman nimensä ja kuviensa kanssa. Melko hyhmäistä menoa taas.
Joo ja kun kyseessähän ei välttämättä ole edes mikään "vuoto", mistäs sen tietää jos vaikka joku työkaveri tai esimies on sattunut näkemään jotain sellaista mistä ei ole pitänyt. Palstaa kuitenkin lukee varmasti aika iso määrä ihmisiä jotka eivät ole rekisteröityneet tänne ja mukana voi hyvinkin olla omaa lähipiiriä. Varsinkin jos on sattunut huomaamaan että nimimerkin takaa paljastuu henkilö kenet tuntee/tietää niin varmasti kiinnittää teksteihin enemmän huomiota.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kun @Czescku asiaa tuo esiin ilman sen enempää asiaa avaamatta, niin liityn itsekin arvailuihin mukaan. Muutama onkin jo veikkaillut työhön liittyviä asioita ja ainakin minun kanssani käydyssä lyhyessä keskustelussa liittyen asiakastyytyväisyyden mittaamiseen toi esiin suoraan joitain sidosryhmiä nimillä, johon ilmeisesti myös @Pisin Kääpiö 186cm taisi viitata.

Tämän työasian lisäksi voisin veikata asian liittyvän dokaamiseen ja lapsiin, koska muistelisin joidenkin antaneen joskus palautetta asiaan liittyen. Voi tosiaan olla, että muistan asian täysin väärin, enkä missään nimessä syytä ketään mistään, vaan muistelen tällaista keskustelua joskus olleen. Ja jos vaikka kiusaa haluaa tehdä, niin siinä on helppo tapa.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo ja kun kyseessähän ei välttämättä ole edes mikään "vuoto", mistäs sen tietää jos vaikka joku työkaveri tai esimies on sattunut näkemään jotain sellaista mistä ei ole pitänyt. Palstaa kuitenkin lukee varmasti aika iso määrä ihmisiä jotka eivät ole rekisteröityneet tänne ja mukana voi hyvinkin olla omaa lähipiiriä. Varsinkin jos on sattunut huomaamaan että nimimerkin takaa paljastuu henkilö kenet tuntee/tietää niin varmasti kiinnittää teksteihin enemmän huomiota.
Lähinnä tätä itsekin mietin kun tästä kuulin, jos tuota oman pärstän kuvaa on jaettu palstalle varmaan enemmänkin kuin kymmenen kertaa. Ei nyt olisi edes mikään suurikaan ihmeellisyys, että joku tuttu joskus sattuisi näkemään kuvan, ja osaisi yhdistellä sen jälkeen nimimerkin ja naaman. Kuten tuossa @aktisaari mainitsikin, niin tällä palstalla on todella suuri määrä vierailijoitakin lukemassa.

Välillä voi sitäkin miettiä, että mikäli siitä omasta anonyymisyydestään ehdoin tahdoin ja vapaaehtoisesti luopuu, niin julkaisee sen myötä sitten ainoastaan sellaista sisältöä, minkä on omalla nimelläänkin valmis tekemään. Se ei tosiaan vaadi edes kummoisia googlailuja ulkopuoliseltakaan, mikäli täällä mainostetaan omaa etu- ja sukunimeä. En muista onko Czezskun tapauksessa käynyt näin, mutta ainakin @Punamusta on antanut tuleville työhaastattelijoilleen aika helppoa materiaalia, mikäli hakijan nimeä lyödään googleen. Se on jokaisen oma valinta, mutta kun tuo nyt vaan on karu fakta nykymaailmassa, että tietoja etsitään. Ja sanotaanko näin, että etsivä sen näemmä aika helpolla löytää, siihen ei kummoisia ponnisteluja vaadita.

Tiedän, että tämä kuulostaa ehkä vähän saarnaavalta ja syyllistävältä. En siltikään näe niitä mahdollisia ilmoituksia millään tavalla oikeutettuna, vaan aika paskamaisena kiusantekona, mikäli se joku palstalainen on ollut. Joskus vaan tosin voisi katsoa sitä omaakin mahdollistavaa toimintaa peilistä, eikä ainoastaan levitellä käsiään.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ikävää tietysti, jos Czescku tai kuka hyvänsä joutuu johonkin johonkin huonoon rakoon koskien palstakirjoituksiaan. Hän onkin tullut palstalla esille vähintään naamalla ja kaiketi myös nimellä, joten ihan anonyymista kirjoittajasta ei ole kyse. Ymmärrän erittäin hyvin niitä kirjoittajia, jotka haluavat pitää ihan vain varmuuden vuoksi oikean nimensä ja monet muut tietonsa salassa. Minun nimeni tietää tällä palstalla vähintään muutama kymmenen ja ehkä toistasataa nimimerkkiä, ja joskus on kyllä tullut mieleeni, että siinä voi olla vähän liikaa. Toisaalta minun kirjoitukseni voi paljastaa pomolle ja sukulaisille ihan nimelläkin, myös ne tekstit, joille kuulemma löytyy parempia julkaisukanavia muista kanavista kuin jääkiekkoaiheiselta keskustelupalstalta.

Erinomainen viesti kokonaisuudessaan @Pisin Kääpiö 186cm

Pääsääntöisesti tunnettuvuudella ja avoimuudella on kaksi puolta mistä toinen ei ole mukava. Jos olet suosittu niin yleensä tulee myös paskaa päälle, tämän unohtaa moni nousukiidossa oleva. Jos pärjäät hyvin niin aina on joku kateellinen jolle se käy, syyksi saattaa riittää että henkilön puoliso on kuuma. Kaikkien pitäisi puntaroida sitä miten tunnettu on nimeltään tai suosioltaan että mitä uskaltaa kirjoittaa ja mitä tietoja itsestään tuo julkiseen levitykseen.

Mut tuntee nimeltä varmaan kymmenisen käyttäjää ja se on sopiva. Tiedän kyllä mitä julkisuus tuo tullessaan jä jonkinlaisen maistiaisen siitä saan ens vuonna niin nähdään kuinka paljon negatiivista paskaa tulee iltapäivälehdiltä tai ihmisiltä, jäänee nähtäväks.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävinpä vielä tutkimassa mitä eilen oikein tapahtui... eli olin kirjoittanut viisi vastausta, ensimmäinen 10:09, toinen 10:32, seuraava 10:57, neljäs 11:17 ja viimeinen 11:24, jonka jälkeen lopetin toisen osapuolen viesteihin vastailun . Kunnes klo 15:52 modet laittoivat noottia että rikepiste napsahti koska "homma meni jo pidemmän aikaa sitten melko turhaksi jankkaukseksi. Viestejä kyllä kirjoitetaan, mutta minkäänlaista keskustelua ei tapahdu".

Mitä ihmettä, viisi viestiä ja "homma meni jo pidemmän aikaa sitten". Ja tilanne oli osaltani lopetettu yli neljä tuntia aikaisemmin, muutenkin vain vastalin toisen, jostain syystä minua kohtaan agressiivisesti käyttäytyvän tyypin viastauksiin. Katsotaanpa miten se keskustelussa toinen rikepisteen saanut käyttäytyi:

Anteeksi, unohdin sinua varten laittaa huomion, että ostaa sen uuden auton osamaksulla, mistä meillä oli tuolla ylempänä puhe,
Et näköjään edellenkään tajua, mistä puhutaan, mutta eipä se minua kyllä yllätäkään.
On ne autoliikkeet kyllä helvetti tyhmiä. Lienet siellä itsekin töissä? Kohta väität varmaan, että pankki antaa ilmaiseksi lainaa tai siis kyseisessä esimerkissä maksaa sulle siitä, että otat rahaa?
Minä muistan kyllä sinun nikkisi. Olet aina heavy luettavaa ja saat asian kuin asian vietyä ketjunaiheesta aina sivuun.
Kun et tajua, niin et tajua. Heippa.
Trollaile jotain muuta välillä.
Eipä Heavy nyt pysty myöntämään, että höpisi aiheeseen nähden ihan älyttömiä.
Taikaseinä jutut voit työntää sinne.
Sijoitusneuvoja-heavy tuli sotkemaan keskustelun näillä ihme puheillaan,
Ainakin heavy ja leon on kovasti niin väittänyt ja menneet pelaamaan pulushakkia keskenään.

Nin onhan se selvää että modet eivät tätä palstaa kykene mitenkään tasapuolisesti moderoimaan... Taas tuli rankkua kovin heppoisin perustein heavylle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onhan se selkeästi niin, että Moderaattorit jahtaavat heavyä ja heavy ei ikinä ole rikkonut sääntöjä ja hänessä ei ole mitään vikaa. Täydellinen ihminen kun on.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se selkeästi niin, että Moderaattorit jahtaavat heavyä ja heavy ei ikinä ole rikkonut sääntöjä ja hänessä ei ole mitään vikaa. Täydellinen ihminen kun on.
INäinhän en ole kirjoittanut vaan että moderaattorit eivät kykene tasapuoliseen moderointiin. Kun minä saan kaksi viikkoa pelikieltoa siitä että totean ettei joku osaa käyttää internettiä, ja toisaalta minua kohtaan voi heitellä ylläolevan litanian mukaista paskaa ilman pelikieltoa niin onhan se selvää että tasapuolisuuteen ei edes pyritä.
 

Aapee79

Jäsen
Käyttäjä on saanut viikon pelikiellon
Sain minäkin rikepisteen, minkä hyväksyn kuin mies enkä itke täällä kuin pikkulapsi. Jos sinä tulet trollaamaan ja puhumaan paskaa asiakeskusteluun, niin jollain voi mennä hermo sinun tyyliin aina länkyttää täyttä paskaa. Miksi et nyt ole käynyt ketjussa korjaamassa monien harhakuvia? Luikit aina karkuun, kun eka oot käynyt vähän hämmentämässä keskusteluja.

Ps. Naurettiin rahamiesten kanssa saunaillassa aika makoisasti, kun luettiin sinun liisaus+sijoitus juttuja. Kiitos siitä!

Pps. Tuollainen yksittäisten lauseiden irroittelu pitemmistä teksteistä on aika perseestä. Itse vittuilet taikaseinistä ja kun sulle sanoo siitä takas, niin siitä pitäisi saada pelikieltoa? Oot todella rasittava tyyppi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
peksa tietää ja kääpiö kirjoittaa tietämättään asiaa lähes oikein. Valitettavasti en voi avata asiaa enempää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
peksa tietää ja kääpiö kirjoittaa tietämättään asiaa lähes oikein. Valitettavasti en voi avata asiaa enempää.
Ihan näin vilpittömästi kysyn että mihin perustuu tuo oletuksesi siitä että joku olisi "vuotanut" jotenkin viestejäsi täältä eteenpäin? Kyseessä on julkinen palsta jota voi lukea ihan kuka tahansa ja käsittääkseni olet myös oman identiteettisi täällä aika selvästi tuonut esille, joten voiko mielestäsi olla mitenkään mahdollista että nämä viestit olisi nähty ihan ilman mitään sen kummempaa ilmiantoa?

Toisekseen en kyllä edelleenkään ymmärrä mitä se moderaattoreille edes kuuluu. Tämä palsta on kaikille julkisesti luettavissa vaikka ikinä ei olisi rekisteröitynytkään, joten eihän moderaattoreilla ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen kuka näitä viestejä näkee ja kuka ei. Senkin vuoksi kannattaa vähän miettiä mitä täällä itsestään on valmis kertomaan ja vasta sen jälkeen alkaa uhriutumaan ja syyttelemään muita jos omista kirjoituksista on jotain haittaa koitunut.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En syytä ketään. Mutta kerroin varoitukseksi muille, että tänne kirjoitettuja voidaan ilmiantaa muualle aiheuttaen kohtuutonta haittaa kirjoittajalle. Ilmiantajani ei välttämättä ole palstalainen, mutta sillä ei ole väliä. Olkaa varovaisia netissä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
En syytä ketään. Mutta kerroin varoitukseksi muille, että tänne kirjoitettuja voidaan ilmiantaa muualle aiheuttaen kohtuutonta haittaa kirjoittajalle. Ilmiantajani ei välttämättä ole palstalainen, mutta sillä ei ole väliä. Olkaa varovaisia netissä.

Eikö peruslähtökohdan pitäisi kumminkin olla se, että kirjoittajan pitää pystyä seisomaan omalla naamallaan missä tahansa kaiken tänne tai muualle kirjoittamansa takana?
 

teppana

Jäsen
Jos itse tekee palstakäyttäjästään julkisen ja tunnistettavan, on hankala ymmärtää tätä purkautumista. Tämä on julkinen alusta jota voi lukea kuka tahansa. Ellei kirjoitukset kestä päivänvaloa ne on syytä jättää kirjoittamatta tai vaihtoehtoisesti pitää profiili anonyyminä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eikö peruslähtökohdan pitäisi kumminkin olla se, että kirjoittajan pitää pystyä seisomaan omalla naamallaan missä tahansa kaiken tänne tai muualle kirjoittamansa takana?

Tämä.

Tämä on nyt sellainen "Kurikassa Mietaakin yllättyi"-tason juttu. Kerron kuka olen ja sitten ihmettelen kun kirjoitukseni voidaan kohdistaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös