Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 690 966
  • 3 525

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teemu ja Sirpa ovat viisikymppisiä ja ovat ottaneet somen haltuun varttuneemmalla iällä. Ei heillä ole ymmärrystä netin menosta trolleineen.

No nyt on vuoden perustelu :D jos tästä on kyse niin miksi ovat sitten laittaneet profiilinsa julkisiksi. Sen kuitenkin ymmärsivät netin menosta.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No nyt on vuoden perustelu :D jos tästä on kyse niin miksi ovat sitten laittaneet profiilinsa julkisiksi. Sen kuitenkin ymmärsivät netin menosta.

Saat toki olla eri mieltä, mutta itse en usko, että Teemu ja Sirpa ovat mitään konkareita netin/somen kanssa. En toki heitä tunne tarkemmin, mutta luulisin, että ihan perus jatkislaiseenkin verrattuna ovat täysiä puukäsiä netin tuntemisen ja käyttämisen saralla. Instagram-tilin luominen ja kuvien lataaminen sinne ei ole kummoinen merkki sometaidoista.
 

Fordél

Jäsen
Höpsis, kyllähän Selänne ja erityisesti hänen uranaikainen taustatiiminsä sen mielikuvan tietoisesti loi (esimerkiksi skandaalilehdistön hiljaiseksi pitämisessä tehtiin tietoista ja kovaa duunia, myös
kannanotot olivat aina hyvin tarkasti mietittyjä ja rajattuja) ja nyt kun ammattilaiset ovat vaihtuneet valavuoriin ja huulioihin, tuo huolella rakennettu imago hajoaa pala palalta.

Vai ihan sattumaltako ne Selänteen pölöilyt alkoivat sen jälkeen kun ura loppui?
Ja ihan sattumalta niitä ei tullut yhtään julki uran aikana?

Otetaas nyt vielä kerran, jos pointti aukeisi. Selänteellä on varmasti ollut näitä ihan samoja näkemyksiä ja arvoja urheilu-uran aikana. Viitteitä tästä antaa esim. miehestä tehty dokumentti. Niistä ei vaan urheilu-uran aikana tiedetty. Vai kuvitteletko, että ne ovat tupsahtaneet Selänteen nuppiin vasta urheilu-uran jälkeen? Nyt kun nämä näkemykset sitten tulevat julkisuuteen, kiitos esim. somen, jengi on pettynyttä.

Mun on ainakin vaikea olla pettynyt Selänteeseen, koska en ole aiemmin tiennyt esim. hänen poliittisia kantojaan enkä ole edes miettinyt, mitä ne voisivat olla. Nyt kun tiedän niistä, en ole senkään jälkeen pettynyt. Moni kannattaa Trumpia esim. hänen talouspolitiikkansa takia enkä ole heihinkään pettynyt.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun on ainakin vaikea olla pettynyt Selänteeseen, koska en ole aiemmin tiennyt esim. hänen poliittisia kantojaan enkä ole edes miettinyt, mitä ne voisivat olla. Nyt kun tiedän niistä, en ole senkään jälkeen pettynyt. Moni kannattaa Trumpia esim. hänen talouspolitiikkansa takia enkä ole heihinkään pettynyt.

En nyt ole erityisesti Selänteeseen pettynyt, mutta noin yleisellä tasolla olen kyllä pettynyt, että Trumpilla on niin paljon kannatusta, ja että täällä Suomessakin moni ihan järkevän oloinen tyyppi kannattaa. Ihmetyttää ja hieman masentaakin, että kaiken sen valehtelun, epädemokraattisen ja moraalittoman toiminnan ihmiset on näemmä valmiita nielemään, jos joku muu asia esim. talouspolitiikka miellyttää.
 

Tuamas

Jäsen
Otetaas nyt vielä kerran, jos pointti aukeisi. Selänteellä on varmasti ollut näitä ihan samoja näkemyksiä ja arvoja urheilu-uran aikana. Viitteitä tästä antaa esim. miehestä tehty dokumentti. Niistä ei vaan urheilu-uran aikana tiedetty. Vai kuvitteletko, että ne ovat tupsahtaneet Selänteen nuppiin vasta urheilu-uran jälkeen? Nyt kun nämä näkemykset sitten tulevat julkisuuteen, kiitos esim. somen, jengi on pettynyttä.

Mun on ainakin vaikea olla pettynyt Selänteeseen, koska en ole aiemmin tiennyt esim. hänen poliittisia kantojaan enkä ole edes miettinyt, mitä ne voisivat olla. Nyt kun tiedän niistä, en ole senkään jälkeen pettynyt. Moni kannattaa Trumpia esim. hänen talouspolitiikkansa takia enkä ole heihinkään pettynyt.

Mitä tästä toistosta on iloa?

Sinä olet vahvasti sitä mieltä, että imago on vain syntynyt, eikä sitä ole tietoisesti rakennettu.

Minä olen eri mieltä ja sinä toistat samaa argumenttia viestistä toiseen.

Ja tuo Trumpin kannattamisen toistuva mukaan vetäminen vain alleviivaa toiston höpöilyä. Ei se ole mitenkään olennainen pointti, eikä sitä juuri kukaan edes perusteeksi Selänteen imagon heikentymiselle esitä.

Se ongelma ei ole, vaikka että Selänne kannattaa Trumpia, vaan se, että lähes joka kerta hänen otettuaan kantaa julkisesti uran jälkeen, vahvistuu kuva melko yksinkertaisesta tyypistä.

Jos otetaan jääkiekkovertauksin, niin uran aikana rakennettiin kuvaa velluketolamaisesta fiksusta herrasmiehestä ja uran jälkeen sieltä onkin (kun se imagonhallinta ja -rakennus ei enää ole kunnossa) pala palalta paljastumassa juhanitammismainen uuno.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Mitä tästä toistosta on iloa?

Sinä olet vahvasti sitä mieltä, että imago on vain syntynyt, eikä sitä ole tietoisesti rakennettu.

Minä olen eri mieltä ja sinä toistat samaa argumenttia viestistä toiseen.

Näköjään täytyy toistaa, kun et vieläkään ymmärrä, mitä yritän sanoa.

Ei, en ole sitä mieltä, että imago on vain syntynyt vaan että Selänne on aina ollut sitä, mikä nyt vaan on tullut julkisuteen.
 

Fordél

Jäsen
En nyt ole erityisesti Selänteeseen pettynyt, mutta noin yleisellä tasolla olen kyllä pettynyt, että Trumpilla on niin paljon kannatusta, ja että täällä Suomessakin moni ihan järkevän oloinen tyyppi kannattaa. Ihmetyttää ja hieman masentaakin, että kaiken sen valehtelun, epädemokraattisen ja moraalittoman toiminnan ihmiset on näemmä valmiita nielemään, jos joku muu asia esim. talouspolitiikka miellyttää.

Minäkin olisin pettynyt Selänteeseen, jos kannattaisi Trumpia rasismin tai valehtelun takia. Käsittääkseni Selänne on kannattanut Trumpia lähinnä talouspolitiikan takia. Korjatkaa toki, jos asia on toinen.
 

Tuamas

Jäsen
Näköjään täytyy toistaa, kun et vieläkään ymmärrä, mitä yritän sanoa.

Ei, en ole sitä mieltä, että imago on vain syntynyt vaan että Selänne on aina ollut sitä, mikä nyt vaan on tullut julkisuteen.

Ei kyse ole ymmärtämisestä, vaan siitä että pointtisi ei ole alkuunkaan looginen.

Luonnollisesti ihmisten mielikuva Selänteestä perustuu rakennettuun imagoon, nyt kun se rakennettu kuva ei vastaakaan todellisuutta, on pelkästään loogista ja ymmärrettävää että porukka on pettynyt.

Vähän sama kuin ihmettelisi miksi ihmiset pettyivät Axl Smithiin tai Morrisseyhin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minäkin olisin pettynyt Selänteeseen, jos kannattaisi Trumpia rasismin tai valehtelun takia. Käsittääkseni Selänne on kannattanut Trumpia lähinnä talouspolitiikan takia. Korjatkaa toki, jos asia on toinen.

No, en ole selvittänyt Selänteen mielipiteitä sen tarkemmin. Mutta yleisellä tasolla olen pettynyt että Trumpilla on niin paljon kannatusta kaikesta rasismista ja valehtelusta huolimatta. En pidä Trumpin kannattajina henkilöitä jotka ovat ainoastaan talouspolitiikasta samaa mieltä ja kaikesta muusta eri mieltä.
 

Fordél

Jäsen
Ei kyse ole ymmärtämisestä, vaan siitä että pointtisi ei ole alkuunkaan looginen.

Näyttää olevan, kun teit väärän oletuksen mun pontista.

Luonnollisesti ihmisten mielikuva Selänteestä perustuu rakennettuun imagoon, nyt kun se rakennettu kuva ei vastaakaan todellisuutta, on pelkästään loogista ja ymmärrettävää että porukka on pettynyt.

Näinhän se on, mutta tästä ei ollut mun pointissa kyse.
 

Tuamas

Jäsen
Näyttää olevan, kun teit väärän oletuksen mun pontista.

Näinhän se on, mutta tästä ei ollut mun pointissa kyse.

Vaan?

Tässä olet muuten vahvasti jälkimmäisen kannanottosi kanssa eri mieltä.


Totean nyt Jani Mäkelän tavoin: ”Nyt en ymmärrä”.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jotenkin vielä jaksan ymmärtää, että moisia heittoja heitellään erilaisilla keskustelupalstoilla tai kaveriporukassa läppää heiteltäessä, mutta varsin mautonta tuommoista on ns. päin näköä kirjoittamaan.

Ja näin. Noin kymmenen vuotta vanhan meemin käyttö loukkaavaan läpändeerukseen joka kohdistuu toisen ihmisen perheeseen ja lapsiin on täysin lapsellista sekä typerää heittää se noin esille ja ymmärrän että Selänteillä meni kuppi nurin(olettaen että eräs mr. Valavuori ei hallinnoi T€€mun sometilejä). Teemu ei ehkä yksityishenkilönä tosiaan vastaa sitä peliuran aikana luotua imagoa(ja kyllä, minä en arvosta tiettyjä Teemun lausuntoja liittyen politiikkaan tai siihen millaisia ystäviä sallii Sirpalle, vittuilkoot ihmiset niistä suoraan Teemulle)

Muutenkin someaikana alkaa nyppimään somealustojen mahdollisuus heittää mihin tahansa keskusteluun järjetöntä paskaa omalla nimellä ja naamalla siellä esiintyville ihmisille tekaistun profiilin suojista.
 

Fordél

Jäsen

Kerrottu jo yllä kahteen kertaan.

Tässä olet muuten vahvasti jälkimmäisen kannanottosi kanssa eri mieltä.


Itse asiassa en ole, koska on kahdesta eri asiasta: Selänteestä rakennetusta imagosta ja ihmisten siitä tekemistä johtopäätöksistä. Selänteen imagoa ei oke rakennettu urheilu-uran aikana esim. poliittisten näkemysten varaan. Ei, vaan niihin ei otettu mitään kantaa. Se, että jengi kuvittelee rehdin maitopojan olevan automaattisesti esim. Trumpia vastaan, on ihmisten omaa päätelmää, ja jos silloin pettyvät, on se heidän omien mielikuvien murenemista.

Totean nyt Jani Mäkelän tavoin: ”Nyt en ymmärrä”.

Jos ei muuta, niin tämä on tullut selväksi.
 

Tuamas

Jäsen
Kerrottu jo yllä kahteen kertaan.

Itse asiassa en ole, koska on kahdesta eri asiasta: Selänteestä rakennetusta imagosta ja ihmisten siitä tekemistä johtopäätöksistä. Selänteen imagoa ei oke rakennettu urheilu-uran aikana esim. poliittisten näkemysten varaan. Ei, vaan niihin ei otettu mitään kantaa. Se, että jengi kuvittelee rehdin maitopojan olevan automaattisesti esim. Trumpia vastaan, on ihmisten omaa päätelmää, ja jos silloin pettyvät, on se heidän omien mielikuvien murenemista.
Jos ei muuta, niin tämä on tullut selväksi.
[/QUOTE]
[/QUOTE]

Aaa, eli tartut kuin hukkuva korteen tuohon Trumpin kannattamiseen, kuvitellen siinä olleen jotain merkityksellistä.

Kyse on siitä, että Selänteen taustajoukkojen aktiivisen imagonrakentamisen vuoksi hänestä luotiin suurelle yleisölle kuva velipekkaketolamaisena herrasmiehenä, kun oikeasti imagon verhon raotuttua sieltä on paljastunut juhanitammismainen urpo.

Ei kyse ole mistään poliittisesta suuntauksesta tai mistään muustakaan yksittäisestä asiasta, vaan yksinkertaisesti siitä millainen tyyppi Selänne on.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toiseksi, Selänteen perheessä on taustaa siitä kuinka isä ei olekaan biologinen isä. Tämä myös Temen lapsien tiedossa joten aika herkällä korvalla varmaan tarttuvat "Kariyan lapsi"-huuteluihin. Teemun lapsikaan ei välttämättä anna tuollaisten heittojen mennä "toisesta korvasta sisään - toisesta ulos" kun tietää ettei ukki ole isänsä biologinen isä.

Onko tämä siis totta, eikös siitä vain huhuiltu jossain lehdessä tms.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Onko tämä siis totta, eikös siitä vain huhuiltu jossain lehdessä tms.
Onhan Ilmari Selänne kertonut julkisuuteen, ettei Teemu ole hänen biologinen poikansa. Seppo "Pappa" Lindströmiähän sitä on arvailtu Teemun oikeaksi isäksi varmasti eniten.
 

Fordél

Jäsen
Aaa, eli tartut kuin hukkuva korteen tuohon Trumpin kannattamiseen, kuvitellen siinä olleen jotain merkityksellistä.

Kyse on siitä, että Selänteen taustajoukkojen aktiivisen imagonrakentamisen vuoksi hänestä luotiin suurelle yleisölle kuva velipekkaketolamaisena herrasmiehenä, kun oikeasti imagon verhon raotuttua sieltä on paljastunut juhanitammismainen urpo.

Ei kyse ole mistään poliittisesta suuntauksesta tai mistään muustakaan yksittäisestä asiasta, vaan yksinkertaisesti siitä millainen tyyppi Selänne on.

Onni ttelut, harvoin luovutan keskusteluja, mutta nyt näyttää olevan ymmärrys niin kaukana, etä luovutan. Sovitaan vaikka sitten näin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onko tämä siis totta, eikös siitä vain huhuiltu jossain lehdessä tms.

Tämä mielestäni perustui ihan vain siihen n 10v sitten kiertäneeseen pilakuvaan jossa Teemu poseeraa perheensä kanssa ja lasten naamoihin on yhdistetty kuva pelaajasta jota he sillä hetkellä muistuttivat, pari taisi olla yhdistetty Paul Kariyaan ja nuorin Martin Brodeuriin.

E: En löytänyt Googlella tuota hassuttelua, mutta se oli tehty tähän kuvaan: https://img.ilcdn.fi/BGVph0WLa9eMGV...b21dea1d9eb73647a9c955ef4f7d2a29ec52553c5.jpg

E2:
Onhan Ilmari Selänne kertonut julkisuuteen, ettei Teemu ole hänen biologinen poikansa. Seppo "Pappa" Lindströmiähän sitä on arvailtu Teemun oikeaksi isäksi varmasti eniten.

Ainut viittaus tuohon löytyi niinkin luotettavasta lähteestä kuin Seiska, joten suhtautuisin tuohon aika suurella varauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä mielestäni perustui ihan vain siihen n 10v sitten kiertäneeseen pilakuvaan jossa Teemu poseeraa perheensä kanssa ja lasten naamoihin on yhdistetty kuva pelaajasta jota he sillä hetkellä muistuttivat, pari taisi olla yhdistetty Paul Kariyaan ja nuorin Martin Brodeuriin.

E: En löytänyt Googlella tuota hassuttelua, mutta se oli tehty tähän kuvaan: https://img.ilcdn.fi/BGVph0WLa9eMGV...b21dea1d9eb73647a9c955ef4f7d2a29ec52553c5.jpg

E2:

Ainut viittaus tuohon löytyi niinkin luotettavasta lähteestä kuin Seiska, joten suhtautuisin tuohon aika suurella varauksella.

Koukku taisi viitata Teemu Selänteen isään, ei poikaan
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä mielestäni perustui ihan vain siihen n 10v sitten kiertäneeseen pilakuvaan jossa Teemu poseeraa perheensä kanssa ja lasten naamoihin on yhdistetty kuva pelaajasta jota he sillä hetkellä muistuttivat, pari taisi olla yhdistetty Paul Kariyaan ja nuorin Martin Brodeuriin.

E: En löytänyt Googlella tuota hassuttelua, mutta se oli tehty tähän kuvaan: https://img.ilcdn.fi/BGVph0WLa9eMGV...b21dea1d9eb73647a9c955ef4f7d2a29ec52553c5.
Minulta löytyy tämäkin, ole hyvä:
 

Liitteet

  • IMG-20201120-WA0013.jpg
    IMG-20201120-WA0013.jpg
    91,8 KB · kertaa luettu: 785

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Laitetaan nyt vielä Paul Kariyan wikipediasta screenshotattu kuva:
 

Liitteet

  • IMG-20201121-WA0004.jpg
    IMG-20201121-WA0004.jpg
    122,8 KB · kertaa luettu: 842

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jätkä on lyönyt pitkän matkaa yli 600 kertaa lötöä uuniin NHL:ssä, niin en ymmärrä mitä varten se provosoituu jonkun nobodyn somelässytyksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös