Sanna Marinin hallitus

  • 2 577 660
  • 21 526

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Silti uuden koulutus on halvempaa kuin isommalla kokemuslisällä työskentelevän pitäminen.

Tätä siis periaatteessa ajoinkin takaa...

Mä jotenkin assosioin nuo danan viestit nimenomaan niin, että tarkoitettiin/puhuttiin hieman isommista koulutusmääristä kuin pari hassua oppivuoroa kassan takana...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toki pitäisi palkita tuottavuudesta ja ammattitaidosta. Ihan noin suoraviivaisesti en ole pystynyt kauppoja valitsemaan johtuen rajallisesta tarjonnasta, mutta kyllä myyjien ammattitaidolla on merkitystä missä asioin. Hyvänä esimerkkinä rakennustarvikkeet, hinta on toki yksi selkeän kriteeri, mutta myös toimitusten joustavuus ja vaihtoehtoisten tuotteiden tarjonta yms. Nämä ovat asioita jossa asiansa osaava myyjä erottuu ja siten myy enemmän.
Olen melko varma, että esim rakennustarvikkeiden myynnissä myyjän ammattitaidolla on väliä. Vielä enemmän olen varma, että niissä paikoissa myyjillä on jonkunsortin provisopalkkaus vähintäänkin palkkauksen osana.

Mitä muuten myyjiin tulee, niin voisin lyödä pienen vedon että lähivuosina itsepalvelukassoilta alkaa saamaan pienen alennuksen, jolloin niiden käyttö kasvaa nykyisestä merkittävästi ja myyjien määrää voidaan vähentää reippaasti. Ei tule kokemuslisiä, vaan kenkää.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Olen melko varma, että esim rakennustarvikkeiden myynnissä myyjän ammattitaidolla on väliä. Vielä enemmän olen varma, että niissä paikoissa myyjillä on jonkunsortin provisopalkkaus vähintäänkin palkkauksen osana.

Mitä muuten myyjiin tulee, niin voisin lyödä pienen vedon että lähivuosina itsepalvelukassoilta alkaa saamaan pienen alennuksen, jolloin niiden käyttö kasvaa nykyisestä merkittävästi ja myyjien määrää voidaan vähentää reippaasti. Ei tule kokemuslisiä, vaan kenkää.
Itsepalvelukassojen ongelma on lisäpalvelut. Veikkaus, HSL ja Matkahuolto on sellasia joita ei itsepalveluna voi tehdä.
Toki Matkahuollon kohdalla pakettiautomaatit on ratkaisu, mutta pienikin marketti pystyy vastaanottamaan enemmän paketteja kuin tyypillinen automaatti jonka luukkumäärä on rajattu.
Puhumattakaan ikäraja-tuotteista.
myymälät joissa yllämainitut asiat muodostavat suuren osan asioinneista, ei IP-kassat ole kuin ruuhka-apu.
ja pienissä marketeissa kassatyö on vain yksi osio työtehtävistä. Ylläpito vie suuren osan työpäivästä vuorossa kuin vuorossa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itsepalvelukassojen ongelma on lisäpalvelut. Veikkaus, HSL ja Matkahuolto on sellasia joita ei itsepalveluna voi tehdä.
Toki Matkahuollon kohdalla pakettiautomaatit on ratkaisu, mutta pienikin marketti pystyy vastaanottamaan enemmän paketteja kuin tyypillinen automaatti jonka luukkumäärä on rajattu.
Puhumattakaan ikäraja-tuotteista.
myymälät joissa yllämainitut asiat muodostavat suuren osan asioinneista, ei IP-kassat ole kuin ruuhka-apu.
ja pienissä marketeissa kassatyö on vain yksi osio työtehtävistä. Ylläpito vie suuren osan työpäivästä vuorossa kuin vuorossa.
Lisäpalveluita varten on isoissa kaupoissa oma palvelupisteensä.
Ylläpito tulee suurelta osin hoitumaan robottien toimesta lähivuosina. On jopa käsittämätöntä, että miten hyllytykset ja muut eivät hoidu jo nyt niiden avulla osittain. Tokihan nämä tulevat ensin isoihin kauppoihin, minkä myötä niiden hintaetu kasvaa nykyisestäkin ja pienten määrä supistuu entisestään.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Lisäpalveluita varten on isoissa kaupoissa oma palvelupisteensä.
Ylläpito tulee suurelta osin hoitumaan robottien toimesta lähivuosina. On jopa käsittämätöntä, että miten hyllytykset ja muut eivät hoidu jo nyt niiden avulla osittain. Tokihan nämä tulevat ensin isoihin kauppoihin, minkä myötä niiden hintaetu kasvaa nykyisestäkin ja pienten määrä supistuu entisestään.
En usko että pienten määrä merkittävästi supistuu, ainakaan isoissa kaupungeissa. Itse en ainakaan jaksa lähteä lähimpään prismaan/supermarkettiin/sittariin/smarkettiin jos ei ole tarvetta tehdä koko viikon ostoksia kerralla.
Pienet Alepat/K-marketit ajavat nykyään samaa roolia kuin Ärrät männävuosikymmenillä. Joten epäilen niiden mihinkään menevän ainakaan millään lyhyehköllä aikataululla.

Palvelupisteet vaativat omat työntekijänsä siinä missä kassakin. Itseasiassa se että lisäpalvelut hoidetaan kassalta on kustannustehokkaampaan kuin palvelupiste. Ja hyllytystä yms ylläpitoa tuskin saadaan automatisoitua pitkään aikaan. Lidliltä se saattaa onnistua johtuen Lidlin "kaikki hyllytetään alkuperäisessä pakkauksessaan"-käytännöstä mutta epäilen että kesko/HOK sille tielle lähtevät.

Huomaa selkeästi ettet tiedä kys. alasta pintapuolista stereotyyppiä enenmpää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En usko että pienten määrä merkittävästi supistuu, ainakaan isoissa kaupungeissa. Itse en ainakaan jaksa lähteä lähimpään prismaan/supermarkettiin/sittariin/smarkettiin jos ei ole tarvetta tehdä koko viikon ostoksia kerralla.
Pienet Alepat/K-marketit ajavat nykyään samaa roolia kuin Ärrät männävuosikymmenillä. Joten epäilen niiden mihinkään menevän ainakaan millään lyhyehköllä aikataululla.

Palvelupisteet vaativat omat työntekijänsä siinä missä kassakin. Itseasiassa se että lisäpalvelut hoidetaan kassalta on kustannustehokkaampaan kuin palvelupiste. Ja hyllytystä yms ylläpitoa tuskin saadaan automatisoitua pitkään aikaan. Lidliltä se saattaa onnistua johtuen Lidlin "kaikki hyllytetään alkuperäisessä pakkauksessaan"-käytännöstä mutta epäilen että kesko/HOK sille tielle lähtevät.

Huomaa selkeästi ettet tiedä kys. alasta pintapuolista stereotyyppiä enenmpää.
Eivät pienkaupat kokonaan häviä, mutta jos hinnat ovat kymmeniä prosentteja kalliimmat, niin niiden määrä vähenee.
Prismassa jossa nyt on 25 kassaa riittää 1-2 henkilöä palvelutiskille.
Voi olla että olen töissä firmassa, jossa tehdään robotteja kaupan alalle.
Olen valmis lyömään vetoa asiasta.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eivät pienkaupat kokonaan häviä, mutta jos hinnat ovat kymmeniä prosentteja kalliimmat, niin niiden määrä vähenee.
Prismassa jossa nyt on 25 kassaa riittää 1-2 henkilöä palvelutiskille.
Voi olla että olen töissä firmassa, jossa tehdään robotteja kaupan alalle.
Olen valmis lyömään vetoa asiasta.
Noh. itse en näe hirveän käytännöllisenä automatisoida myymälän ylläpitoa, näin kaupanalalla vuosikausia viettäneenä, Toki jos olen väärässä niin sitten olen väärässä. Keskiverto työvuorossa vaan nyt sattuu olemaan niin paljon muuttuvia tekijöitä ja yllättäviä tilanteita ettei yksikään robotti pysty vastaamaan niihin yhtä tehokkaasti kuin alan ammattilainen, koska robotti on ohjelmointinsa rajoittama ja kyvytön improvisoimaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kyllä, ja nämä irtisanomissuojat kai lähinnä hallinnossa, josta nämä yhdistämiset pääsääntöisesti virkoja veisi. Ei mitään järkeä. On näitä opetusalallakin jonkin verran sellaisessa muodossa, että virassa olevalle opettajalle on se perustyömäärä tarjottava, ja joissain muuttotappiokunnissa on varmasti kaikenlaista kikkailua harrastettu tässä, että saadaan tunnit täyteen. Kikkaillahan saa, jos löytyy oikeita töitä kikkailtavaksi, mutta tuskin on aina löytynyt. Kyllä opetusviran voisi lakkauttaa, jos ei riitä töitä viranhaltijalle, mutta ainakaan kovin hanakasti tätä ei käytetä, en ole edes varma, onko mahdollista. Kun viranhaltija lähtee, niin silloin ne yleensä vasta paketoidaan.
Juuri siellä ne pääsääntöisesti ovat ja se on suurin syy vähentää kuntien määrä kun ei pienissä kunnissa vaan sellaiselle määrälle hallintoa ole hommia.
Sen takia on tiettyjä palveluita tai valvontatehtäviä, joita kunnan on tarjottava mutta oikeita töitä ei ole kuin pienelle osalle vuodesta.
Se miksi tätä ei saada muuttumaan on täysin kiinni keskustan roikkumisesta vallankahvassa noissa pikku kunnissa.
Itä- ja Pohjois-Suomessa tulisi kuntia yhdistellä todella reippaasti, jotta sen vahvan tai jotenkin toimivan keskuskaupungin kautta palveluihin tulisi hiukan volyymia.

Opetusalalla nuo ovat varmasti vähemmistössä mutta lienee sielläkin joku tapaus, jossa oppilasmäärät ovat vähentyneet niin rajusti ettei kunnassa olisi tarvetta niin suurelle opettaja määrälle.
Isommissa kunnissa opettajile olisi hommia varmasti vaikka osalle se tietäisi pidempiä työmatkoja, jos koulut keskitetään sinne isoon keskukseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Noh. itse en näe hirveän käytännöllisenä automatisoida myymälän ylläpitoa, näin kaupanalalla vuosikausia viettäneenä, Toki jos olen väärässä niin sitten olen väärässä. Keskiverto työvuorossa vaan nyt sattuu olemaan niin paljon muuttuvia tekijöitä ja yllättäviä tilanteita ettei yksikään robotti pysty vastaamaan niihin yhtä tehokkaasti kuin alan ammattilainen, koska robotti on ohjelmointinsa rajoittama ja kyvytön improvisoimaan.
Ehkä se joka palkan maksaa näkee. Viime kädessä palkan maksaa asiakas joka tekee ostopäätöksen hinnan perusteella.. Citymarketeissahan nuo invertaariorobotit ovat jo olleet piloteissa.
Ei ensimmäisessä vaiheessa kaikki työntekijät korvaudu roboteilla. Aluksi automatisoidaan helpoimpien tuotteiden hyllytys ja sitten pikkuhiljaa jäljelle jää vain muutama ihminen yllätyksiä varten. Kuitenkin tietokoneet ovat voittaneet ihmiset shakissa jo 25 vuotta sitten, tekoälyn luonne on sellainen että se kykenee oppimaan uutta ja sopeuttamaan toimintaansa eikä se unohda mitään, joten en epäile sekuntiakaan etteikö kehitys mene juuri niinkuin tulevaisuudentutkijat ovat ennustaneet.
 
Yksittäisen kaupan työtekijän tuottavuus on kokolailla hankala mitattava, mutta toki jos exelillä osaoptimoi, niin varmasti saa jotakin laskettua. Valitettavan paljon kaupan alalla ammattitaidon arvostus loistaa poissaolollaan. Sen huomaa asiakkaana jatkuvasti. Sitten haetaan sitä tuottoa halvemmilla tekijöillä ja ihmetellään kun ei oikein suju.
Miten niin? Kassan tuottavuutta voi mitata kassapaineraportilla ja palvelupistemyyjän myyntinumerolle kertyvällä myynnillä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miten niin? Kassan tuottavuutta voi mitata kassapaineraportilla ja palvelupistemyyjän myyntinumerolle kertyvällä myynnillä.
Ihan huuhaata enimmäkseen. Ihan kuin se kassaihminen päivittäiskaupassa juurikaan vaikuttaisi jonon sujuvuuteen tai edes myyntiin liikkeessä. Kyllä ne jonottajat määrää sujuvuuden, ja jossei kassa nyt ihan etana ole, niin ihmiset ehtii kyllä ostaa haluamansa, eivätkä hajoa jonoon ja lähde kotiin. Kaupanmyyjien ammattitaito näkyy paljon enemmän siellä kentällä, ja aika usein ne hyvät tekee heikompienkin edestä töitä, mutta saa samaa liksaa. Jotkut vastaavan lisäpalkkiot on ihan naurettavia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olen melko varma, että esim rakennustarvikkeiden myynnissä myyjän ammattitaidolla on väliä. Vielä enemmän olen varma, että niissä paikoissa myyjillä on jonkunsortin provisopalkkaus vähintäänkin palkkauksen osana.

Mitä muuten myyjiin tulee, niin voisin lyödä pienen vedon että lähivuosina itsepalvelukassoilta alkaa saamaan pienen alennuksen, jolloin niiden käyttö kasvaa nykyisestä merkittävästi ja myyjien määrää voidaan vähentää reippaasti. Ei tule kokemuslisiä, vaan kenkää.
Tässä muuten jännä, kun teollisuuden miesvaltaisilla aloilla tekniikka helpotti ihmisen työtä ja nosti tuottavuutta, niin palkat nousivat ja helvetisti. Naisvaltaisella myyntialalla ehdotetaan siis kokemuslisien poistoa ja kenkää. Mielenkiintoista ;)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tässä muuten jännä, kun teollisuuden miesvaltaisilla aloilla tekniikka helpotti ihmisen työtä ja nosti tuottavuutta, niin palkat nousivat ja helvetisti. Naisvaltaisella myyntialalla ehdotetaan siis kokemuslisien poistoa ja kenkää. Mielenkiintoista ;)
Uskoisin että mainitsemillasi miesvaltaisilla aloilla tuottavuuden kasvu on näkynyt firmojen tuloksissa jos kerran palkat ovat nousseet. Naisvaltaisella kaupan alalla tulokset ovat olleet surkeita. Loogista rakas Watson.

Sinänsä tosin varsin odotettavaa on, että kun kaupan henkilökunnan määrä laskee, niin jäljelle jääneiden keskimäääräiset palkat nousevat.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Uskoisin että mainitsemillasi miesvaltaisilla aloilla tuottavuuden kasvu on näkynyt firmojen tuloksissa jos kerran palkat ovat nousseet. Naisvaltaisella kaupan alalla tulokset ovat olleet surkeita. Loogista rakas Watson.

Sinänsä tosin varsin odotettavaa on, että kun kaupan henkilökunnan määrä laskee, niin jäljelle jääneiden keskimäääräiset palkat nousevat.
Riippuu varmaan kaupasta, ei nuo S-ryhmä ja Kesko nyt ihan huonosti ole potkineet. Firman tuloksessa myös ilman muuta syy teollisuuden palkkojen nousuun, mutta sinänsähän teollisuuden jampoilla ei ole tuohon ollut paljon tekemistä, vaan ihan tekniikka sen teki. Ei sinänsä tällä seikalla tekemistä palkanmuodostuksen kanssa, mutta kuitenkin.

Väittäisin kyllä, että kaupan alalla nuo kokemuslisät ovat hyvinkin perusteltuja. Kun vaihtuvuus alalla on suurta ja monille vain läpikulkujobi, niin kyllä ne alalla pidempään viihtyneet ja pärjänneet yleensä oikeasti osaa enemmän ja näkyy ihan tuottavuudessakin silloin. Ei siinä edes tarvitse mitään mittareita, jos pomo käy alaisten touhuja seuraamassa. Jotkut tekee, toiset sählää ja kolmannet sluibaa. Paikallisesti sopien näitä tekijöitä voisi palkita paremmin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Riippuu varmaan kaupasta, ei nuo S-ryhmä ja Kesko nyt ihan huonosti ole potkineet. Firman tuloksessa myös ilman muuta syy teollisuuden palkkojen nousuun, mutta sinänsähän teollisuuden jampoilla ei ole tuohon ollut paljon tekemistä, vaan ihan tekniikka sen teki. Ei sinänsä tällä seikalla tekemistä palkanmuodostuksen kanssa, mutta kuitenkin.
S-ryhmä teki 11,5 miljardin liikevaihdolla 367 miljoonan tulokset eli nopeasti laskettuna 3%. Keskon tulos oli samankokoluokan liikevaihdolla 450 miljoonaa ja prosentteina 4,3%. Tämä maassa, jossa noilla liikkeillä on lähes duopoli ja puhe on siitä, että vähittäiskauppa on liian keskittynyttä ja sen takia hinnat euroopan kalleimpia.
Väittäisin kyllä, että kaupan alalla nuo kokemuslisät ovat hyvinkin perusteltuja. Kun vaihtuvuus alalla on suurta ja monille vain läpikulkujobi, niin kyllä ne alalla pidempään viihtyneet ja pärjänneet yleensä oikeasti osaa enemmän ja näkyy ihan tuottavuudessakin silloin. Ei siinä edes tarvitse mitään mittareita, jos pomo käy alaisten touhuja seuraamassa. Jotkut tekee, toiset sählää ja kolmannet sluibaa. Paikallisesti sopien näitä tekijöitä voisi palkita paremmin.
Tässä on nyt kahta näkemystä esitetty. Toisten mukaan vanhimmista haluttaisiin eroon ja toisen mukaan pomot näkevät hyödyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... Keskon tulos oli samankokoluokan liikevaihdolla 450 miljoonaa ja prosentteina 4,3%. Tämä maassa, jossa noilla liikkeillä on lähes duopoli ja puhe on siitä, että vähittäiskauppa on liian keskittynyttä ja sen takia hinnat euroopan kalleimpia.
Näissä laskelmissa kannattaa muistaa että sitä tulosta tekee myös muut osapuolet kuten kauppiaat. Esim. käytännössä kaikki Citymarkettien kauppiaat päätyvät jossain vaiheessa miljonääreiksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara



Heijasteleekohan tämä Heinäluoman twiitti yleisemminkin demareiden näkemystä kansalta kysymisestä? Toivottavasti Eero ei tällä tarkoita sitä, että Puolan ja Unkarin johto äänestäisi EU:n kokouksessa väärin. Kyllä kansa tietää kuullostaa hieman kornilta demarin lausumana. Media voisi tiedustella asiaa Marinilta, niin saataisiin selvyys kansalaisten mielipiteen huomioon ottamiseen myös Suomen kohdalla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mitenkäs porukka täällä suhtautuu siihen, että ministeri Ohisaloa on uhkailtu instagramissa?

Noh, miten meistä kuka tahansa suhtautuisi siihen, että joku rupeaa uhkaamaan sinua tappamisella? Ohisalolla on oikeus suhtautua asiaan ihan samalla tavalla, vaikka hänen ajatuksensa eivät miellyttäisikään.

Tuollaisten juttujen kuuluukin olla rangaistavia.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh, miten meistä kuka tahansa suhtautuisi siihen, että joku rupeaa uhkaamaan sinua tappamisella? Ohisalolla on oikeus suhtautua asiaan ihan samalla tavalla, vaikka hänen ajatuksensa eivät miellyttäisikään.

Tuollaisten juttujen kuuluukin olla rangaistavia.

Samaa mieltä, varmaan paskapuhetta, mutta koskaan ei tiedä. Itsekin saanut tappouhkauksen, vaikka fyysistä uhkaa ei ollut.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis hetkinen, nyt en ymmärrä, miksi Jounin kaupalle ei myönnetty enemmän tukea, koska nykyinen tuki = nostettavien osinkojen määrä.

Jos tukea olisi myönnetty esim 200 000 euroa, olisi osingotkin olleet vastaavasti 200 000 euroa.

Koen tämän asian täysin oikeutetuksi että minua verotetaan, jotta Jounin kauppaa voidaan tukea. Ymmärsin että Michele alkaa heti mököttämään jos Sampo ei kanna massia kotiin. Suloinen pari.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, tätä on varmasti ketjussa puitukin. Olen puhunut Marinin hallituksen oppositioasenteesta ja "mutku kokoomus" -hokemisesta ja jälleen saatiin yksi näyttö asiasta. Vasemmistoliittolainen ministeri valittaa hesarissa kuinka hän ei haluaisi eikä hänen mielestään edes pitäisi tehdä päätöksiä, jotka hän itse vasemmistohallituksen ministerinä kuitenkin todennäköisesti aikoo osaltaan tehdä. Eikö tämä ole naurettavaa? Eipä tarvitse jatkossakaan kaipailla vasemmistoliittolaisia mihinkään vastuun paikkoihin. Ilman Anderssonia puolue on pelkkä huono vitsi.

HS-haastattelu | Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen on joutumassa esittämään sosiaaliturvan leikkauksia, vaikka hän itse vastustaa niitä tiukasti

Tietenkin hallitusyhteistyössä joudutaan tekemään kompromisseja, mutta eikö äänestäjille pitäisi perustella miksi nämä kompromissit ovat tekemisen arvoisia sen sijaan että esitetään oppositiopoliitikkoa vaikka ollaan itse ministerinä ratkaisuja tekemässä. Jos taas uskotaan kompromissin olevan haitallinen, ei muuta kuin ulos hallituksesta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, tätä on varmasti ketjussa puitukin. Olen puhunut Marinin hallituksen oppositioasenteesta ja "mutku kokoomus" -hokemisesta ja jälleen saatiin yksi näyttö asiasta. Vasemmistoliittolainen ministeri valittaa hesarissa kuinka hän ei haluaisi eikä hänen mielestään edes pitäisi tehdä päätöksiä, jotka hän itse vasemmistohallituksen ministerinä kuitenkin todennäköisesti aikoo osaltaan tehdä. Eikö tämä ole naurettavaa? Eipä tarvitse jatkossakaan kaipailla vasemmistoliittolaisia mihinkään vastuun paikkoihin. Ilman Anderssonia puolue on pelkkä huono vitsi.

HS-haastattelu | Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen on joutumassa esittämään sosiaaliturvan leikkauksia, vaikka hän itse vastustaa niitä tiukasti

Tietenkin hallitusyhteistyössä joudutaan tekemään kompromisseja, mutta eikö äänestäjille pitäisi perustella miksi nämä kompromissit ovat tekemisen arvoisia sen sijaan että esitetään oppositiopoliitikkoa vaikka ollaan itse ministerinä ratkaisuja tekemässä. Jos taas uskotaan kompromissin olevan haitallinen, ei muuta kuin ulos hallituksesta.
Tämä. Tuollainen kyllä syö hallituksenkin moraalia sisältäpäin, kun ollaan hillotolpalla hallituksessa, mutta ikävistä päätöksistä sanoudutaan julkisesti irti. Pekoselta kyllä vahvaa suorittamista kaikin puolin tämä ministeriura.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, tätä on varmasti ketjussa puitukin. Olen puhunut Marinin hallituksen oppositioasenteesta ja "mutku kokoomus" -hokemisesta ja jälleen saatiin yksi näyttö asiasta. Vasemmistoliittolainen ministeri valittaa hesarissa kuinka hän ei haluaisi eikä hänen mielestään edes pitäisi tehdä päätöksiä, jotka hän itse vasemmistohallituksen ministerinä kuitenkin todennäköisesti aikoo osaltaan tehdä. Eikö tämä ole naurettavaa? Eipä tarvitse jatkossakaan kaipailla vasemmistoliittolaisia mihinkään vastuun paikkoihin. Ilman Anderssonia puolue on pelkkä huono vitsi.

HS-haastattelu | Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen on joutumassa esittämään sosiaaliturvan leikkauksia, vaikka hän itse vastustaa niitä tiukasti

Tietenkin hallitusyhteistyössä joudutaan tekemään kompromisseja, mutta eikö äänestäjille pitäisi perustella miksi nämä kompromissit ovat tekemisen arvoisia sen sijaan että esitetään oppositiopoliitikkoa vaikka ollaan itse ministerinä ratkaisuja tekemässä. Jos taas uskotaan kompromissin olevan haitallinen, ei muuta kuin ulos hallituksesta.
Huikea haastattelu. Uhriutuu etukäteen, koska joutuu tekemään ikäviä juttuja. Kiurun ja Pekosen myötä soteasiat ovat kyllä pätevien ministerien hallussa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Hyvä Matti Vanhanen täältä isot pisteet! Koska tuli ulos nyt kunnolla hallituksen ristiriidoista. Jos Vanhasta on uskominen, niin hallitus tekisi aivan päättömiä uudistuksia verotukseen ilman Keskustan mukana oloa. Nyt tuskin tullaan tekemään mitään, koska joku järki sentään Keskustaltakin löytyy ettei vasemmiston kanssa löydy yhteistä sapluunaa näissä kysymyksissä.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös