Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 236 667
  • 13 677

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä tietää, että tämäkin keskustelupalsta on joku on-off tyylinen suhde, johon voi aina halutessaan palata, vaikka kuinka lähtisi tyylillä.

Äärettömän naurettavaa, kuinka jopa modejen johdolla tänne kirjoitellaan muistokirjoituksia ja parin viikon päästä noustaan kuolleista ja ollaan kuin ei mitään olisi tapahtunut. Kritisoida ei tietenkään tätä tapahtumasarjaa saa, vaikka hälytyskellot hakkasi maksimaalista tahtia monien mielissä jäähyväistestamentissa, jossa kerrottiin keskustelupalstan vaikuttaneen psyykkiseen hyvinvointiin ja myönnettiin haluavansa huomiota. Kuten jo aikaisemmin olen kertonut, tässä tapauksessa moderaattoreilla puuttui pelisilmä täysin, mutta missään nimessä ei modetiimiä saa päätöksistä kritisoida.

Viimeisistä pelikielloista 3 Ilta-Sanomien lampaanpersettä moderaattoreille. Lähti Roger banaanisaarille aivan naurettavan helposti. Nähtävästi saa erittäin rankasti täällä mennä henkilökohtaisuuksiin ja se pitää sitten vain toisten niellä, eikä saa nostaa tapetille, kuinka muutama kuukausi sitten pistettiin framille sellaista viestiä, joista 99 henkilöä 100 saisi elinikäisen bannin tänne.

Saanko minä nyt muuten kakkua, kun kaivelin vanhoja asioita? Miten homma muuten toimii kiekkokeskustelussa? Voinko kommentoida eilistä peliä, taikka jopa edellistä kautta, vai lasketaako sekin vanhojen asioiden kaiveluun?

On kyllä muutenkin jääkiekon ulkopuoliset osiot ja keskustelu ollut pidemmän aikaa aivan syöpää. Milloin lähetellään uhkaavia yksityisviestejä ja milloin käytetään keskustelupalstaa jonain Instagramina, mihin lisätään kännikuvia hästägillä #perjantaiperseet ja muuta turhaa paskaa.

Pääsääntöisesti kiekkofoorumi, jossa painepiste jääkiekkoon liittyvässä keskustelussa? Ehkä joskus oli, mutta ei kyllä nykyään, vaan pikemminkin Demi draaman kaarineen.

Heittäisin rehellisesti täältä ihan jokaisen nimimerkin ulos, joilla ei ole mitään järkevää annettavaa jääkiekkokeskusteluun, vaan käyvät syövyttämässä kierrätyskeskusta 24/7. Se, että käy toteamassa palstan oleennaisimpaan osioon kerran kuukaudessa, että "kiva peli" taikka "jee, tänään mennään! ", ei ole kyllä mitään sellaista, joilla kirjoitusoikeuksia pitäisi jatkaa.

Parasta mitä Jatkoajalle voisi tapahtua, olisi, kun koko vapaan puoli suljettaisiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Parasta mitä Jatkoajalle voisi tapahtua, olisi, kun koko vapaan puoli suljettaisiin.
No ei se kiekkokeskustelukaan nykyään mieltä hivele. Jos ottaa tyhmän jankkauksen ja sisällyksettömät viestit pois niin mitä jää jäljelle? Vapaalla on ollut hyväkin roolinsa, ja edelleenkin on kiinnostaviakin keskusteluita, mutta uutta verta ei ole tullut tarpeeksi paljon joten vanhat kaunat dominoivat liikaa. Familiarity breeds contempt. Kierrätyskeskus on nykyisellään toki aika turha.
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko teillä oikeassa elämässä kavereita, joilla on ollut aiemmin kriisejä elämässään, mutta nyt pyyhkii suht normaalisti? Oletteko te kuukausien jälkeen, kaiken ollessa taas ok, vittuilemassa ja kiusaamassa kriisin keskellä lauotuista totuuksista, joita kaverinne on jälkeenpäin pyydellyt anteeksi? Vaikuttaako fiksulta? Ymmärrän, että tiettyihin asioihin olisi herkullista tarttua, mutta parantaako sellainen palstan ilmapiiriä?

Olemme erilaisia ja eri-ikäsiä, mutta ihmisiä kaikki tyypit nimimerkin takana. Jos jonkun viestihistoriaa haluaa kaivella, niin nostakaa esille jotain hyvää, please. Toiset meistä kaipaa huomiota, toiset taas ei, mutta meille kaikille on paikkamme täällä, kunnes modet toisin osoittaa. Kiusaamiselle nollatoleranssi!

Jos jonkun viestit saa aikaan negatiivisia tunteita, lienee parasta piilottaa kyseinen käyttäjä tai raportoida viestit eteenpäin.

Mukavaa lauantaita kaikille!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja kun kaikki tietävät kuitenkin mihin yksittäistapaukseen tässä viitataan, niin nyt viimeistään tiedetään ja ymmärretään, että testamentilla ei ollut mitään muuta tarkoitusta kuin huomiohuoraus.

Minua taas jaksaa hämmentää miten selkeästi @Punamusta a kokeneemmat nimimerkit muuttuivat ihan puhtaiksi koulukiusaajiksi ja vittuilijoiksi. Kyvyttömiksi antaa asioiden olla ja mennä kuuluisasti eteenpäin. Nuoren miehen ryyppyviikonloppu esimerkiksi oli edesvastuutonta juottamista ja @Punamusta lle julistettiin kaikenlaisia kohtaloita. Ja luonnollisesti keittiötason psykoterapeuttien toimesta.

Taisi ottaa koville kun kaveri onkin ihan ok eikä röökirinki saanutkaan ennustuksia kohdilleen. Sieltä voi käydä poimimassa julistavat sekä tykkääjät.

@Punamusta on persoonallinen ja paikoitellen hyvinkin outo tapaus, mutta tuon ei pitäisi häiritä ketään. Modet tekevät tarvittavat toimenpiteet ja on se kumma jos yhtä nimimerkkiä ei kykene välttelemään.

Moderaattoreilla on ollut tolkuttoman pitkä pinna tiettyjen nimimerkkien kanssa ja nämä nickit tunnistavat itsensä omassa yltäkylläisyydessään.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Parasta mitä Jatkoajalle voisi tapahtua, olisi, kun koko vapaan puoli suljettaisiin.
Tätä en kyllä itse allekirjoita. On mielestäni ihan hyvä, että tunnuksen saaneet voivat tarvittaessa kommentoida myös jääkiekon ulkopuolisia asioita. Etenkin nyt, kun ylipäätään koko jääkiekko on ollut osittain vaakalaudalla. Tietyt ketjut ovat olleet pääasiassa hyvää ja asiallista luettavaa, mainittakoon vaikka tuo koronaketju mikä on varmaan ainoa koronavirukseen liittyvä keskusteluosio, jota pystyy lukemaan. Täällä on myös paljon käyttäjiä, jotka kykenevät asialliseen ja mielenkiintoiseen keskusteluun vapaan puolen ketjuissa. Olisi väärin, jos tällaisen draamailun (siihen kantaa ottamatta, en edes tiedä kunnolla mistä on asiassa kysymys) vuoksi tämä mahdollisuus vietäisiin pois. Suomessa on ihan tarpeeksi jo foorumeita, joiden taso on suoraan sanottuna puhdasta roskaa.

edit: Vai viittasitko @Via Dolorosa enemmänkin Kierrätyskeskukseen? Siellähän tuo välienselvittely on kai enimmäkseen ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minua taas jaksaa hämmentää miten selkeästi @Punamusta a kokeneemmat nimimerkit muuttuivat ihan puhtaiksi koulukiusaajiksi ja vittuilijoiksi. Kyvyttömiksi antaa asioiden olla ja mennä kuuluisasti eteenpäin. Nuoren miehen ryyppyviikonloppu esimerkiksi oli edesvastuutonta juottamista ja @Punamusta lle julistettiin kaikenlaisia kohtaloita. Ja luonnollisesti keittiötason psykoterapeuttien toimesta.

Täh? Olinko minä puhdas koulukiusaaja ja vittuilija kun olin huolissani kyseisen ihmisen juomisesta? Luulin olleeni vain jeesustelija ja tosikko. Hyvä tietää.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Minun mielestäni nimimerkki @Roger Moore on harrastanut jo pitkään käyttäjän @Punamusta ajojahtia. Se on ollut jopa niin läpinäkyvää että se on melkein surullista. En itse tahdo saati aio muistella niitä kevään maininkeja. Se "verilöyly" oli aivan perseestä varmasti kaikille osallisille ja onpahan Puniskin tainnut pyytää noilta silloin haukkumiltaan nimimerkeiltä myöhemmin anteeksi.

Nyt on sitten Rogerilla kuukausi aikaa miettiä, että kannattaako sitä aikuisen miehen käyttää noin paljon energiaa yksittäisen nuorison edustajan hiillostamiseen. Osa @Roger Moore n Punamustalle antamasta kritiikistä on ollut kyllä ihan aiheellista. Osa, kuten tuo pelikieltoon johtanut viesti sitten taas puhdasta vittuilua ja henkilökohtaisen hyökkäyksen suorittamista.

Osasin aavistaa että tästäkin pelikiellosta seuraa taas isompi haloo täällä, Roger Moore on kuitenkin aika suosittu henkilö tällä palstalla. Olen kuitenkin seurannut jo pitempään, kuinka juuri tämä kyseinen nimimerkki on seurannut Punamustan tekemisiä kuin koira häntäänsä. Ei kenestäkään tarvi täällä(kään) tykätä, mutta ketään ei pitäisi myöskään vainota/kiusata vain koska naama ei miellytä.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Turha Kaukalo @Uimalakki

Oliko teistä edes jompikumpi tietoinen että @Punamusta n porukkojen suuntaan oli tieto missä herra liikkuu ja kykeneekö edes toinen teistä kertomaan että miten nuo juopoiksi haukutut herrat huolehtivat nimimerkistä?

Seison korjattuna jos olette olleet paremmin kartalla.

Tämä on moderaattoreihin viittaava ketju ja totean että he olivat todella armollisia tuolloin vuodatettuun paskamaiseen syyttelyyn nähden.

Edit. Jatkan ajatusta vielä sen verran että @Punamusta ei ole vallannut foorumia eikä hänen kaikkiin puheisiin ole pakko reagoida. Itse en esimerkiksi näe itseäni jauhamassa hänen kanssaan ja hyvin on tullut selvittyä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

redpecka

Jäsen
Yleisesti: Eikö täällä keskustelupalstalla useinkin kaiveta kiivaissa keskusteluissa toisen osapuolen aiempia sanomisia? Ihan normaalia keskustelukulttuuria ja antaa refenenssiä aiheeseen. Kaikilla meillä on täällä historia ja kaikkiin viesteihin on kaikilla pääsy. Onko tarkoitus olla kultakaloja - eilisillä sanomisillamme ei ole nyt enää mitään väliä koska ollaan menty eteenpäin.

Kiusaamiset, vittuilut sitten tietenkin erikseen ja niistä pelikiellot varmaan napsahtelee ja hyvä niin. Mutta vaikka minuakin hävettää ja vituttaa ankarasti monetkin asiat mitä olen tällä palstalla (ehkä kännissä tai muussa mielenhäiriössä) perseillyt niin jotenkin yritän olla kumminkin sinut sen asian kanssa ja hyväksyä sen vaikkei kivaa olisikaan. Kai meillä kirjoittajilla on vastuu omista skriivauksistamme. Tai sitten poistaa vaikka noloimmat, kuten olen itse joskus tehnyt jotta olen pystynyt jatkaa elämää (ja ehkä säästynyt pelikielloilta).
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Lisäyksenä äsköiseen viestiini, en koe tarpeelliseksi kommentoida antamatta jääneitä pelikieltoja, en tässä tapauksessa enkä muulloinkaan. Sen vain halusin sanoa, että mä en pidä Roger Mooren saamaa kuukauden kakkua niin järkyttävänä oikeusmurhana, kuin selvästi osa täällä pitää.

En puolustellut sitä Punamustan syyskuun alulla hankkimaa viikon rauhoittumistaukoa lainkaan, vaan päin vastoin ilmaisin täällä sen olleen oikea tuomio modeilta. En siis ole tälläkään kertaa asettunut kenenkään henkilön puolelle, sanon vain niin kuin tilanteen näen.

Minun mielestäni yksittäisen nimimerkin kyttääminen ja roastaaminen ympäri palstaa ei ole kovin kelpoa toimintaa. Ei edes, vaikka myös kytätyn henkilön toiminnassa olisi vielä kehittämisen varaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lisäyksenä äsköiseen viestiini, en koe tarpeelliseksi kommentoida antamatta jääneitä pelikieltoja, en tässä tapauksessa enkä muulloinkaan. Sen vain halusin sanoa, että mä en pidä Roger Mooren saamaa kuukauden kakkua niin järkyttävänä oikeusmurhana, kuin selvästi osa täällä pitää.

En puolustellut sitä Punamustan syyskuun alulla hankkimaa viikon rauhoittumistaukoa lainkaan, vaan päin vastoin ilmaisin täällä sen olleen oikea tuomio modeilta. En siis ole tälläkään kertaa asettunut kenenkään henkilön puolelle, sanon vain niin kuin tilanteen näen.

Minun mielestäni yksittäisen nimimerkin kyttääminen ja roastaaminen ympäri palstaa ei ole kovin kelpoa toimintaa. Ei edes, vaikka myös kytätyn henkilön toiminnassa olisi vielä kehittämisen varaa.

Ja minusta on kohtuullisen win-win jos vaikkapa testamenttiin, comebackiin ja uhriutumiseen sekä asialliseen tilannekartoitukseen ei isketä kuin hyeenat.

Tuossa voi käydä vaikkapa niin että nuori kaveri huomaa ettei huomiota tule, päivittää pelikirjaansa ja oppii. Samalla kokenut osasto huomaa myös ettei pelikieltoja ropise eikä niitä tarvitse ihmetellä.

Keskustelupalstalla vetäköön kukin tyylillään, mutta tällaiseen yhteen nimimerkkiin takertumisen järkevyyttä voi pohtia jokainen halutessaan.

No, ehkä tästä jotain opitaan tai ei.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei mulla luonnollisesti ole siitä yhtään sen parempaa tietoa kuin sinullakaan. Sillä tosin ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, kuten ei ole kenenkään vanhemmillakaan. En ole kaiketi ihan ainoa jonka silmiin tuo touhu on vaikuttanut huolestuttavalta ja muutama muukin siitä täällä on sanonut. Se, tietääkö puniksen vanhemmat poikansa liikkeistä on sitten ihan toinen asia eikä liity mitenkään tähän palstaan. Sulla on ihme tyyli kaivella esille jotain tällaisia epäolennaisuuksia.

Minusta se on ainoa fakta mitä kyseisen nimimerkin henkilökohtaisesti tuntevat ja weekendin hänen kanssaan viettävät sanovat. Se on se fakta mihin minä ja sinä voimme nojata. Vielä kun henkilö itse ei noita asioita kiistänyt. Huolestunut saa olla, mutta olisi suotavaa tajuta että tilanteet muuttuvat.

Aina voi foliota vetää päähän ja pitää ne omat näkökulmat kiistattomina faktoina. Juuri sitä omassa erinomaisuudessa kellumista.

Edit. Mutta tämä tästä ja kiekon pariin.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Turha Kaukalo @Uimalakki

Oliko teistä edes jompikumpi tietoinen että @Punamusta n porukkojen suuntaan oli tieto missä herra liikkuu ja kykeneekö edes toinen teistä kertomaan että miten nuo juopoiksi haukutut herrat huolehtivat nimimerkistä?

En minä vaan tiedä, kuka tiesi ja mitä, mutta pidin vain erikoisena, että kaverille ns. juotettiin viinaa (ihan vapaaehtoisesti joi, tosin ei se noin yksinkertaisesti mene mutta en vaikeuta ettei mene yli hilseen). Se ei tee hyvää herkälle mielelle.

Mikä helvetti siinä on, että viinan juominen on jokin normaali juttu, kuten eräs näistä juopoista (huom. ei minun luonnehdintani) sanoi. Ei se ole. Sen nyt varmaan olen minäkin älynnyt, että tuo juoppojen keskushenkilö ei näe muuta kuin oman kuvitellun erinomaisuutensa, eikä tiedä että maailmassa kaikki ei ole ihan samaa aina, mutta että muiden mielestä sitä ollaan sitten koulukiusaajia ja vittuilijoita jos ON HUOLISSAAN miten tuolla yhdellä jätkällä menee.

Olisinko huolissani ja moni muu jos olisimme koulukiusaajia ja vittuilijoita? TÄH? Olisiko tuota jätkää varoitettu joskus joistain jutuista, jos varoittajat olisivat koulukiusaajia ja vittuilijoita? Miten tämä ei oikein täsmää? Saatana, että tässä on käännetty asiat väärinpäin ja sen nyt luulisi ihmisten älyävän mutta vaikeata on.

Nyt tähän voisi tulla sanomaan että tämä on vain keskustelupalsta. Niin on. Mutta niin on kapakkatappelukin vain kapakkatappelu. Näitä vitun yksinkertaistuksia on tässä ollut jo riittämiin.

Noin yleisesti kaikille yhdessä ja erikseen:

vetäkää käteen
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta on aika kummallista, että täällä viitataan nuorison edustajaan tai nuoriin, ihan niinkuin palstalla olisi erilaiset säännöt oikeustoimikelposille aikuisille ja sitten jotenkin rajatusti oikeustoimikelpoisille lapsille. Pitäisikö homman kuitenkin toimia niin, että jäseneksi pääsyksi edellytetään sellaista kypsyyttä ettei muiden tarvitse sitä erikseen huomioida.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan vain pari senttiäni tulen jakamaan keskusteluun, niin en oikein tajua, että miten ihmiset ottaa tämän nimimerkkien takaa tapahtuvan keskustelun noin henkilökohtaisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisko palstan nimen muuttaa Kauniit ja Rohkeat palstaksi. Luulisi jokaiselle olevan selvää, että se joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön.

Ei tää oo mikään helvetin nuorisotalo, jossa kohdellaan ihmisiä ja virheitä eri arvoisesti iän mukaan.
 

Ralph

Jäsen
Mikään ei pakota moderaattorien toimivan puoleettomasti ja sen pitäisi olla jo kaikille palstaa seuranneille pidemmältä ajalta selvää, ettei säännöt ole kaikille samat. Ikäväähän se on, mutta kuten mainittua, mikään ei pakota palstalla tasapuolisuuteen.

Palstan käyttöehtojen yleisissä käytännöissä lukee heti ensimmäiseksi "Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja odotamme käyttäjiltämme jääkiekkoaiheista keskustelua". Harmi homma, että tuossa lukee "odotamme" eikä "vaadimme". Minun puolestani vähintään Kierrätyskeskuksen voisi lukita joksikin ajaksi ja käskeä pelkästään ryyppäämisestä, pippeleistä ja kakasta kirjoittavien levittäytyä muuhun keskusteluun. Jos ei siihen pysty, niin kirjoitusoikeudet poistoon. Sitten kun homma rauhoittuu ja ollaan saatu tehtyä jakoa sen välille, että ketkä täällä keskustelee jääkiekosta ja ketkä pimpistä, niin Kierrätyskeskuksen voisi taas avata vahvojen varoitustekstien saattelemana, että osion lukitus ja käyttäjien poistaminen voi toistua.

Tykkäykset tuotiin palstalle, koska sillä haluttiin poistaa "juu, samaa mieltä" -viestit, mutta eipä toiminut. Sen sijaan se toi joillekin halun tehdä istetään julkkiksen kerjäämällä näitä tykkäyksiä. Ei niitä tykkäyksiä tarvita ja vähintäänkin niiden laskemisen voisi poistaa. Jos joku tykkää, niin sitten tykkää, mutta ei siitä tarvitse laskuria pyörittää, että kuinka moni on kenenkin viesteistä tykännyt. Viestimääränkin seuraaminen on sinänsä turhaa. Joskus useampi vuosi sitten tuli itsekin seurattua, että missä mennään ja monenneksiko eniten on tullut viestejä kirjoitettua, mutta lopulta se johti lukuisiin turhiin viesteihin ja oman maineen pilaamiseen. Nyt en haluaisi olla eniten viestejä kirjoittanut, mutta en myöskään halua kirjoittamista lopettaa, joten jatketaan samaa rataa.

Niin ja @Roger Moore :n kirjoituskielto on mielestäni huono, mutta moderaattorien linja on ollut pitkään se, ettei ole mitään linjaa, joten hyvää jatkumoa tälle.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ihan vinkkinä Team @Moderaattorit ja @Ylläpito

Aloittakaa piilottamalla total viestit ja tykkäykset. Vie tavoitteet pois osalta ja auttaa keskittymään olennaiseen
Niin, tai siis oikeastaan riittäisi ihan kun vaan poistaisi niiltä nämä TOP-listat. Kyllä mä tykkään nähdä, montako viestiä kukin on laittanut tänne. Sen sijaan se ei kiinnosta kellä niitä on eniten.
 
Tätä koko gatea pitkään sivusta seuranneena ja hiljaa pysyneenä, täytyy vain ihmetellä miten kaiken draaman alku ja juuri saa palstalla edelleen jatkaa. Edelliset itkupotkuraivarit, testamentit ja paluut ei ole muuttanut menoa yhtikäs mihinkään. Veikkaisin että en ole ainoa, jota vituttaa kun aamulla heräät ja tulosten katsomisten jälkeen avaaat jatkoajan, on joka helvetin ketju saman teinin spämmäystä täynnä. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa.

Oiskohan mitään jos ei pelikieltoja jaettaisi, vaan laittaisitte rajoituksia tietyille käyttäjille esim. 10 viestiä per päivä? Saattaisi siinä tulla ehkä harkittua vähän enemmän mitä näppäimistöltään suoltaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös