Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 562 575
  • 3 877

Fordél

Jäsen
Viime viikkojen treenit ovat sujuneet hyvin. Siirryin täksi viikoksi siirryin rankempaan harjoitusohjelmaan. VK-lenkeissä tasavauhtisissa reippaissa lenkin pituus kasvoi ja kovissa vedoissa määrät kasvoivat. Peruskestävyyalenkeissä myös pituudet kasvoivat. Summa summarum, kokonaisrasitus kasvoi, minkä huomasin tänään pitkällä lenkillä: Jalat eivät olleet palautuneet eilisistä tonnin vedoista ja oli pakko lyhentää pitkän lenkin pituutta. Täytyy ensi viikolla katsoa tarkemmin, miten sijoittaa eri treenit ohjelmaan.

Joka tapauksessa eteenpäin on selvästi menty. Hyvänä esimerkkinä tästä viime viikolla tuntui jo parilla lenkillä, kuinka juoksu kulkee lennokkaasti ja rullaavasti. Juuri tota tunnetta juoksun helppoudesta olen pitkään tavoitellut, ja nyt sai ensimmäisiä maistiaisia siitä. Vaikka vauhdit eivät vielä päätä huimaa niin motivaatio treenaamiseen kasvaa noista kokemuksista.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli käytyä City Runilla ja pitkän kaavan saunomiset päälle porukalla, kiva päivä sekä ilta ja enemmän aamulla päätä särki kuin mitään muita paikkoja.

Aika oli 1.39 ja risat eli ei nyt omaa vanhaa ennätystä tullut rikottua, mutta jos sillä motivoisi itseään talven lenkeille että keväällä 2021 aika olisi esim. 1.37 ja rippeet päälle.

Sen verran mitä olen täällä sinun touhujasi ja taustaasi seurannut, niin kyllä tavoitteen voi minusta aivan hyvin hilata siihen 1.30 alitukseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iker

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
...
Nyt on kuitenkin tänä vuonna 460km juoksua takana ja lauantaina hcr2020 pitäisi mennä alle 2h. Oma ennätys on 1:54 enkä usko ihan siihen pääseväni, olen tyytyväinen kun menisi alle kahden tunnin.
...
Täällä on tyytyväinen mies, ennätys meni rikki vajaalla minuutilla ja lauantaina kello pysähtyi aikaan 1:53:07 (netto). Ensimmäinen kymppi meni reiluun 55 minuuttiin ja toinen reiluun 52 minuuttiin. Viimeiset viis kilometriä pystyin vielä vetää keskimäärin alle 5:10 kilometrivauhtia joten todella tyytyväinen olen suoritukseen. Hyvä alku, nyt pitää vaan pitää harrastuksesta kiinni ja jatkaa treeniä. Seuraava tavoite voisi olla 1:45 alitus, jokohan sitä voisi keväällä tavoitella.
 

Fordél

Jäsen
On muuten helkkarin kannustavia nämä sykemittarit. About vuoden tässä treenaillut vähän tavoitteellisemmin, ja juoksukunto on selvästi noussut. Keskisykkeet laskeneet ja vauhdit kasvaneet. Esim. tonninvedoissa kilsavauhdit on noin 30 sekkaa nopeemmat. Ja mitä toteaa Suunnon mittari: taso on noussut 47 -> 49. Wuhuu!!! Kaiketi maksimi on 100 ja siellä lienee maratonin ennätysmies.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Joensuu Runin 10km juoksu takana ja tulokseni oli 54 minuuttia ja 34 sekuntia. Alle tunnin tavoite ylittyi sangen runsaasti! Juoksu oli sangen helpon tuntuista sinne 7-7.5km kohdille ja sen jälkeen alkoi pikkasen tuntumaan jo raskaalta. Mutta olen tyytyväinen tuohon tulokseen. Oman sarjani voittajasta Kari Variksesta jäin yli 20 minuuttia.
 

axe

Jäsen
Mun Garmin-harjoitusohjelmani päättyi tänään Tampereen puolimaratoniin. 13 viikon rupeamaan ryhtyessäni en ollut pähkäillyt mitään varsinaista kilpailua vaan tarkoituksena oli nyt sitten lopuksi juosta 21,1 km ja ottaa aika, mutta ehkä kolme viikkoa sitten huomasin, että tuo Tampereen tapahtuma osuu päivälleen kohdilleen ja ajattelin että ehkä siitä jonkun ekstrabuustin saa lappu rinnassa sen sijaan että hölkkisi yksikseen metsässä.

Kaikkien aiempien hölkkäilyjeni perusteella olisin ajatellut, että mulle 2:30 olisi ollut melko realistinen ja ehkä jopa kovakin tavoite puolikkaalle, kun ei tässä niin nuorta tai varsinkaan kevyttä poikaa olla, joten kehityksen vuoksi laitoin harkkaohjelman lopputavoitteeksi sitten 2:15. Että kun tähtää korkealle niin pääsee ainakin tyydyttävään. Ohjelmaa suorittaessa huomasi kyllä selvää kehittymistä, mutta viimeiset pari viikkoa sitä menivät syystä tai toisesta aika lailla penkin alle, varsinkin juuri niissä viikon pitkissä treeneissä, jotka jossain vaiheessa ohjelmaa olivat menneet hyvinkin. Torstaiaamuna lätkähöntsyssä tuntui todella huonokuntoiselta ja leposykekin oli pitkään pilvissä, mutta kun se meni ohi ja yleisolo siitä kohentui, niin lähdettiin lauantaina matkaan.

Tuosta kun dataa katsoo ja tottakai omia tuntemuksiakin muistaa, niin 2/3 matkasta eli 14 kilsaa meni hyvin, kaksi seuraavaakin kilsaa vielä tasolla, joka olisi varmaan siihen tavoiteaikaan riittänyt, mutta sitten tuli aivan totaalisippi ja viimeinen vitonen meni käytännössä kävelyvauhdilla ja turhan pitkiä pätkiä jopa ihan kävellenkin. Taisi tulla joku sydänkohtauskin siinä maalin jo näkyessä, mutta hengissä ollaan! Viisi minuuttia alle tavoiteajan meni, mutta alle 2:20 kuitenkin. Seuraavan kerran yritän kun on 15 kiloa vähemmän painoa, eli en koskaan.

Lopetus treeniohjelmassa ei siis ihan nappiin, mutta tässä tapauksessa matka (treeniviikot) oli kyllä tärkeämpi kuin päämäärä (kisa-aika). Tykkäsin todella ajastetusta ohjelmasta ja vaihtelevista juoksuista, mutta eiköhän nyt kevääseen asti mennä taas enemmän fiilispohjalta kuin ohjelmoidusti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä, jos muistan oikein @Iker tänne raportoimia kilsavauhteja treenilenkeiltä.
Ei päästy vielä noille @Snakster mainitsemille minuuteille, mutta oma PB sentään tauluun ja pari minuuttia pois viime viikon City Runista tänään Vantaan puolikkaalla.

Aika 1.37 ja risat ja sai siinäkin jo tällainen hylje laittaa tossua toisensa eteen, toivotaan ja tavoitellaan innokasta treenitalvea kun nimi on jo ilmoitettu ensi kevään City Runille, ja jos Vantaalle lähtee taas vuoden päästä syksyllä niin sitten on ikäluvutkin kääntyneet päälle neljänkymmenen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Päivitys:

Ja sitten tuli rasitusvammojen päälle flunssa, no, tulevathan jalat lepäillessä hyvään kuntoon, toivottavasti. Ensi viikolla taas mennään, palo lenkille on erittäin kova. Painokin on pudonnut!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei päästy vielä noille @Snakster mainitsemille minuuteille, mutta oma PB sentään tauluun ja pari minuuttia pois viime viikon City Runista tänään Vantaan puolikkaalla.

Aika 1.37 ja risat ja sai siinäkin jo tällainen hylje laittaa tossua toisensa eteen, toivotaan ja tavoitellaan innokasta treenitalvea kun nimi on jo ilmoitettu ensi kevään City Runille, ja jos Vantaalle lähtee taas vuoden päästä syksyllä niin sitten on ikäluvutkin kääntyneet päälle neljänkymmenen.

Onnea enkasta! Nyt sitten vaan hölkälle läpi talven, niin äkkiäkös tuosta nuo minuutit viilataan.

Tässähän pitää kohta alkaa viritellä jotain Jatkiksen yhteislenkki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iker

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hyvältä on nyt tuntunut lenkkeily, kun on jättänyt sellaisen raivopäisen runttaamisen pois kokonaan. PK-lenkeillä ei ole aikamittausta ollenkaan enää päällä, vaan pelkästään syke. Se pyörii yleensä jossain tuossa 140-145 paikkeilla. Mäkisemmässä maastossa sitten väkisinkin menee tuonne 150:n päälle, mutta ei sekään ole pahalta tuntunut. Noissa 14x lukemissa juoksu tuntuu todella helpolta. Olen muutenkin noilla PK-lenkeillä jättänyt ihan kokonaan välittämisen siitä, että mitä siihen menee aikaa, vaan keskittynyt pelkästään siihen, että syke pysyy tuolla järkevissä lukemissa. Ja juoksutekniikkaa koittanut pitää hyvänä, että ranka pysyisi suorassa, eikä lähde kaatumaan eteenpäin. Toinen juttu on tuo askelfrekvenssi, johon olen kanssa kiinnittänyt huomiota. Tiheämmällä frekvenssillä juokseminen tuntuu vaan jotenkin helpommalta.

Toki sitten sekaan heitän myös esim. 5 km lenkkejä, joissa on sitten se aikamittauskin päällä ja tavoitteena on periaatteessa juosta, niin kova aika, kuin lähtee. Lisäksi jotain erilaisia intervallivetoja, mäkijuoksua ja porrasjuoksua yms. 26 min 30 sec meni äsken 5 km, kun kävin kokeilemassa urheilukentällä. Ei huono siihen nähden, että olen nyt vuoden tauon jälkeen vasta n. 2 kk pystynyt käymään yhtämittaisesti lenkillä ilman kipuja.

Monipuolisesti erilaista, niin on homma mielekkäämpää. Ja kaiken kaikkiaan tärkeintä on se, että tästä jutusta pitää, ja se ihan helvetin hölmö jatkuva kellon tuijottaminen on jäänyt pois. Kyllähän se kuntokin siinä sivussa sitten nousee, mutta tärkeintä on tästä harrastuksesta tuleva hyvä olo.
 

Fordél

Jäsen
Toki sitten sekaan heitän myös esim. 5 km lenkkejä, joissa on sitten se aikamittauskin päällä ja tavoitteena on periaatteessa juosta, niin kova aika, kuin lähtee. Lisäksi jotain erilaisia intervallivetoja, mäkijuoksua ja porrasjuoksua yms. 26 min 30 sec meni äsken 5 km, kun kävin kokeilemassa urheilukentällä. Ei huono siihen nähden, että olen nyt vuoden tauon jälkeen vasta n. 2 kk pystynyt käymään yhtämittaisesti lenkillä ilman kipuja.

Hyvälle näyttää meno.

Ehkä kuitenkin tällaisia ihan täpöillä vedettyjä, ns. maksimikestävyyslenkkejä ei kannata mahdottomasti viljellä vaan enemmänkin vetää "vain" kovaa anaerobisen kynnyksen tuntumassa eikä selkeesti sen yli. Tollasia täpöillä vedettyjä lenkkejä voi vedellä silloin tällöin, kun esim. haluaa seurata kehitystä. Ne kun tuppaa olemaan melkosen kuormittavia.

Lisäksi suosittelisin ottamaan myös niin sanotut reippaat lenkit mukaan. Niissä vedetään vauhtikestävyyttä hieman yli aerobisen kynnyksen. Itse olen kokenut esim. tällaiset 45 minsan VK reippaat hyvin hyödyllisiksi treeneiksi.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Juokseminen on jatkunut. VIime viikolle tuli vain yksi lenkki sunnuntaille ja ensimmäinen yli viikon tauko sitten kesäkuun. Morkkis oli valtava. Sitä ennen kuitenkin juoksin runttaamatta samassa juoksussa 3, 5 ja 10km ennätysajat, vaikka en erityisesti lähtenyt sitä hakemaan. Juoksu oli vain niin helppoa. Tuo oli paras lenkkini koskaan. Sunnuntain lenkkikin tuntui muuten hyvältä, mutta pitkät vaatteet toivat selkeästi herkemmin puutumisen ja lämpenemisen tunnetta. Taitaa se puolikas jäädä ensi vuoden puolelle, ellen saa oikeasti rauhallista hetkeä ja hyvää säätä sen suorittamiseen. Lapset ja vaikeat työajat molemmilla vanhemmilla on välillä haastavaa, kun ei tukiverkkoakaan ole.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Hyvälle näyttää meno.

Ehkä kuitenkin tällaisia ihan täpöillä vedettyjä, ns. maksimikestävyyslenkkejä ei kannata mahdottomasti viljellä vaan enemmänkin vetää "vain" kovaa anaerobisen kynnyksen tuntumassa eikä selkeesti sen yli. Tollasia täpöillä vedettyjä lenkkejä voi vedellä silloin tällöin, kun esim. haluaa seurata kehitystä. Ne kun tuppaa olemaan melkosen kuormittavia.

Lisäksi suosittelisin ottamaan myös niin sanotut reippaat lenkit mukaan. Niissä vedetään vauhtikestävyyttä hieman yli aerobisen kynnyksen. Itse olen kokenut esim. tällaiset 45 minsan VK reippaat hyvin hyödyllisiksi treeneiksi.
Tässä on yksi sellainen hazardi jonka juoksuharrastusta aloittava voi tehdä. Jos jossain jääkiekossa tai salilla on selvää että tehdään täysillä niin juoksijan kannattaa olla varovainen milloin ulosmittaa kaiken, koska se kuormittaa niin paljon. Kun kuitenkin pitäisi jatkuvasti saada lenkkeiltyä se 3 kertaa viikossa tai enemmän, niin harjoitus rytmi sekoaa jos vetää liian kovaa ja jalat kipeytyy.

Mulla on sellainen kirja kun maraton juoksu elämäntapana niin siinä suositellaan että kisavauhdilla pitäisi harjoituksissa juosta 1/10 kisamatkasta. Eli 21km puolimaratonia varten esim. 2km. Minä juoksin n. 12km/h vauhdilla puolimaratonin ja paransin ennätystä, vaikka en juossut ainuttakaan edes lyhyttä lenkkiä yli 11km/h vauhdilla. Pelkästään muutamia vajaan kilometrin mittaisia vetoja pururadan ympäri. Juoksuharjoittelussa saa valita toisen, joko matkan tai vauhdin. Pitkä matka kovaa on turmio.

Toisaalta en ole kokenut juoksia minäkään, että varmasti kehittämisen aihe on se miten vauhtikestävyys harjoittelua tuodaan mukaan enemmän hallitusti. Tuo mainitsemasi "reipas lenkki" voi olla juuri se mitä tarvitaan. Mutta vielä tärkeämpää olisi varmaankin saada nostettua kilometrimäärä per viikko, jos kuntoa haluaa parantaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hyvä, että teitte tuollaisia huomioita. En toki mitenkään jatkuvalla syötöllä tee noita täysillä vedettäviä lenkkejä. Silloin tällöin vain nähdäkseni, että missä mennään. Tuo on kantapään kautta huomattu, että usein täysiä vetämällä saa itsensä vain rikki.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on ihan briljantti kirjoitus vauhtikestävyysharjoittelun perusteista. Ja kun tämä on suunnistajan kynästä, niin ehkä suorituksen keston pohjalta nämä vinkit toimivat erityisesti noin puolimaratonin mittaiseen koitokseen treenatessa, vaikka kyllähän tuollainen tv-reipas on ihan perusjuttuja sekä lyhyempien matkojen että maratonin treeniohjelmissa. Vauhtikestävyys - avain onneen (linkki Petteri Muukkosen blogiin)
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tässä on ihan briljantti kirjoitus vauhtikestävyysharjoittelun perusteista. Ja kun tämä on suunnistajan kynästä, niin ehkä suorituksen keston pohjalta nämä vinkit toimivat erityisesti noin puolimaratonin mittaiseen koitokseen treenatessa, vaikka kyllähän tuollainen tv-reipas on ihan perusjuttuja sekä lyhyempien matkojen että maratonin treeniohjelmissa. Vauhtikestävyys - avain onneen (linkki Petteri Muukkosen blogiin)
Kiitokset linkistä. Liittyy kyllä hyvin käytyyn keskusteluun sekä tukemalla varoitusta liiasta vauhdista ("ÄLÄ ylitä anaerobista kynnysykettä! ÄLÄ juokse hapoille!"), että täydentämällä kovemman harjoittelun merkitystä. Silti näkisin että jonkin verran pohjia täytyy olla, että vauhtikestävyyteen kannattaa edes kiinnittää huomiota. Minkä tasoisen harrastajan sun mielestä kannattaa alkaa ottamaan huomioon tällaista harjoittelussa?
 

Fordél

Jäsen
Tässä on ihan briljantti kirjoitus vauhtikestävyysharjoittelun perusteista. Ja kun tämä on suunnistajan kynästä, niin ehkä suorituksen keston pohjalta nämä vinkit toimivat erityisesti noin puolimaratonin mittaiseen koitokseen treenatessa, vaikka kyllähän tuollainen tv-reipas on ihan perusjuttuja sekä lyhyempien matkojen että maratonin treeniohjelmissa. Vauhtikestävyys - avain onneen (linkki Petteri Muukkosen blogiin)

Kyllä, hyvä kirjoitus. Sanoisin, että noiden vk-treenien pituudet toimivat hyvin myös maratonille treenatessa. Vastaavat hyvin pitkälle Valastin 3h:n maratonin treeniohjelman vk-lenkkejä, joilla itsekin treenaan. Siinä VK-reippaat ovat 45-60 min ja yhtäjaksoiset VK-kovat 6-8 km eli monelle kuntoilijalle juuri jotain 25-40 min. Tärkeäö on kuitenkin tehdö nuo treenit oikealla tasolla eikä tosiaan mennä sinne maksimin puolelle.

Muukkonen kirjoittaa, että kaksi vk-treeniä (yksi molempia) nuorelle urheilijalle viikkoon on hyvä talvikaudelle ja keväälle hän laittaisi vielä kolmannen ohjelmaan. Näin maralle tai puolikkaalle tähtäävän kuntojuoksijan näkökulmasta sanoisin, että meille kaksi on aika maksimi, kuten Muukkonenkin suosittelee. Kun niiden päälle tulee vielä pitkä lenkki niin viikossa on jo kolme kuormittavaa ja kehittävää treeniä. Siihen päälle pari palauutavaa kevyttä lenkkiä sekä lepopäivät niin ohjelma alkaa olla kasassa. Itellä on nyt ohjelmassa juuri kaksi suht kovaa vk-lenkkiä viikossa, ja niissäkin on tekemistä. Kolmatta jalat ei enää kestäisi.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset linkistä. Liittyy kyllä hyvin käytyyn keskusteluun sekä tukemalla varoitusta liiasta vauhdista ("ÄLÄ ylitä anaerobista kynnysykettä! ÄLÄ juokse hapoille!"), että täydentämällä kovemman harjoittelun merkitystä. Silti näkisin että jonkin verran pohjia täytyy olla, että vauhtikestävyyteen kannattaa edes kiinnittää huomiota. Minkä tasoisen harrastajan sun mielestä kannattaa alkaa ottamaan huomioon tällaista harjoittelussa?

Kyllä musta aika aloittelijakin voi yhden vk-treeniin viikkoon heittää. Tosin enemmän taitaa olla niin, että aloittelijoilla usein kaikkien lenkkien vauhdit menee yli aerobisen kynnyksen eli vk:n puolelle. Eli reilusti polarisaatiota vauhteihin: hitaat selkeästi hitaina, reippaat reippaana ja välivauhdit pois. Itse en esimerkiksi juokse oikeastaan koskaan vauhdilla 4.20-5.10, vaan aina joko hiljempaa tai kovempaa sellaisella hyvin perinteisellä jaolla, että noin 80 % hiljempaa ja 20 % kovempaa.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Itse tuossa keväällä aloitin ihan olemattomalla juoksukunnolla juoksuohjelman, jossa tavoitteena oli 11 viikon kuluttua pystyä juoksemaan yhtäjaksoisesti 10km. aloitin suoraan 2. viikolta, mutta terveyssyistä ohjelmaan tuli välillä pieni tauko, mutta muuten noudatin aika orjallisesti ohjelmaa. Paikat eivät kipeytyneet, juokseminen oli jatkuvasti mielekästä ja kehitys tapahtui huomaamatta. Oli kiva fiilis, kun kymppi taittui helpohkosti.

Nyt tulee säännöllisesti tehtyä sellaisia 5 km lenkkejä ja välillä vähän pidempiäkin. Ennenkaikkea jouksusta on osannut jopa nauttia ja lenkille tekee ihan mieli lähteä. Aikasemmin näin ei ole ollut, kun juoksua on koittanut aloittaa liian ahnehtien.
Tässä vielä linkki Juoksuohjelmaan
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä musta aika aloittelijakin voi yhden vk-treeniin viikkoon heittää. Tosin enemmän taitaa olla niin, että aloittelijoilla usein kaikkien lenkkien vauhdit menee yli aerobisen kynnyksen eli vk:n puolelle. Eli reilusti polarisaatiota vauhteihin: hitaat selkeästi hitaina, reippaat reippaana ja välivauhdit pois. Itse en esimerkiksi juokse oikeastaan koskaan vauhdilla 4.20-5.10, vaan aina joko hiljempaa tai kovempaa sellaisella hyvin perinteisellä jaolla, että noin 80 % hiljempaa ja 20 % kovempaa.
Itsellä on tullut juostua viimeaikoina varmaan juuri tuolla välivauhdilla. Eilen juoksin 15 km 6.15 keskivauhdilla. Keskisyke oli 129, maksimin ollessa noin 170. Kymppi meni heinäkuussa "täysillä" juosten 53 min. Joten minun hidas vauhti lienee noin 7 min pinnassa ja kova noin 5.10. Syyskuussa sain juostua yhteensä 120 km ja lokakuun tavoite on 150 km. Pitääpä hidastaa vähän pitkien lenkkien vauhtia ja juosta kerran viikossa 6 km kovaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Sen verran nälkää jäi Joensuu Runin kympiltä, että asetin seuraavaksi tavoitteekseni juosta Joensuun Runissa 10 kilometri alle 50 minuutin. Harjoitteluun käytän pääasiassa tämän sivuston harjoitteluohjelmaa: Alle 50 min 10 km harjoitusohjelma. Lisäksi olen suunnitellut alkaa tekemään intervalliharjoituksia juoksulenkkien aikana.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran nälkää jäi Joensuu Runin kympiltä, että asetin seuraavaksi tavoitteekseni juosta Joensuun Runissa 10 kilometri alle 50 minuutin. Harjoitteluun käytän pääasiassa tämän sivuston harjoitteluohjelmaa: Alle 50 min 10 km harjoitusohjelma. Lisäksi olen suunnitellut alkaa tekemään intervalliharjoituksia juoksulenkkien aikana.

Tuossahan on ihan ohjelmassa noita kovempita intervallityyppisiä treenejä. Aiotko noiden ohjelmassa olevian vetotreenien lisäksi tehdä jotain muita intervalliharjoituksia? Tarkkana sitten, ettei mene överiksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuolla toisessa ketjussa tullu länkytettyä että oon käyny lenkkeilemässä, 3 - 5 × viikossa n. 5 - 5,5 km. Siinä ei mee kun se vajaa tunti kun reippaasti kävelee.
Ei se ole paha nakki, kun vaan lähtee. Ja siitä tulee nopeasti tapa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tuossahan on ihan ohjelmassa noita kovempita intervallityyppisiä treenejä. Aiotko noiden ohjelmassa olevian vetotreenien lisäksi tehdä jotain muita intervalliharjoituksia? Tarkkana sitten, ettei mene överiksi.


Tällä Kuntoplus Intervalliharjoittelun perusteet aloittelijoille ajattelin ottaa intervalliharjoitukseksi ainakin kerran viikossa (tietenkin väliviikko silloin tuossa edellämainitusta harjoittelusta, kun olen tehnyt jo time-to-runin ohjelman mukaisen intervalliharjoituksen ja päinvastoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös