Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2019–2020

  • 584 245
  • 1 488

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Näistä tämän vuosituhannen voittajista Selänne oli mestaruusjoukkueessa ykköskentän laituri
En jaksa itse hakea, mutta kuinka usein Stanley Cupin voittaneen joukkueen ykkösketjun pelaaja on tehnyt vähemmän pisteitä kuin Teemu? Tai parempi kysymys olisi, että milloin Stanley Cupin voittaneen joukkueen paras pistemies on tehnyt vähemmän pisteitä kuin Getzlafin 17 pistettä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En jaksa itse hakea, mutta kuinka usein Stanley Cupin voittaneen joukkueen ykkösketjun pelaaja on tehnyt vähemmän pisteitä kuin Teemu? Tai parempi kysymys olisi, että milloin Stanley Cupin voittaneen joukkueen paras pistemies on tehnyt vähemmän pisteitä kuin Getzlafin 17 pistettä?
Jamie Langenbrunner teki 2003 18 pistettä. Sitä edellisen kerran 1969 Jean Beliveau teki 15 pistettä Cupin nostaneessä Canadiensissa 14 ottelua takana. Vähän erilaiset ajat.
 

Isäntä

Jäsen
Oliko Ducksin ykkösketju siis Getzlafin vai McDonaldin ketju? Itse olen kyllä ajatellut, että Selänne oli mestarijoukkueessa kakkosketjun laituri. Tai sitten Anaheimin paras pistemies oli kakkosketjun sentteri, joka vielä kaiken lisäksi teki poikkeuksellisen vähän pisteitä ollakseen mestarijoukkueen paras pistemies.
 

Largo

Jäsen
Oliko Ducksin ykkösketju siis Getzlafin vai McDonaldin ketju? Itse olen kyllä ajatellut, että Selänne oli mestarijoukkueessa kakkosketjun laituri. Tai sitten Anaheimin paras pistemies oli kakkosketjun sentteri, joka vielä kaiken lisäksi teki poikkeuksellisen vähän pisteitä ollakseen mestarijoukkueen paras pistemies.
Se oli tuolloin enemmän tai vähemmän 1A ja 1B ketjut, mutta Selänne tosiaan pelasi ns. kakkosketjussa McDonaldin rinnalla.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Kyllähän näitä tämän hetken kärkijoukkueita, joissa ei suomalaisedustusta ole riittää vielä Vegasin, Washingtonin, Tampan, Philadelphian, Toronton ja St. Louisin muodossa. Nämä siis potentiaalisia mestarikanditaatteja myös tulevina kausina.

No tuossahan on ihan selkeät seuraavat 6 mestaria. Kunhan noista jokikinen hankkii suomalaisen rosteriinsa niin voi alkaa jo odottamaan uutta suomalaista cup-voittajaa.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
No tuossahan on ihan selkeät seuraavat 6 mestaria. Kunhan noista jokikinen hankkii suomalaisen rosteriinsa niin voi alkaa jo odottamaan uutta suomalaista cup-voittajaa.
Johan Lehtonen teki sopimuksen Torontoon. Ei vaan ole ihan heti näköpiirissä Toronton mestaruus. Tuolla palkka rakenteella ei mitään jakoa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat


Olisi upeaa nähdä Jessen saavan uuden tilaisuuden. Kyllästynyt lukemaan, kuinka jätkä on floppi, kun ei saa NHL-sopimusta, vaikka ainoa jonka kanssa Jesse voi diilin tehdä on edelleenkin Oilers. Nyt ensiksi hyvä kauden alku Liigassa ja sitten rapakon taakse valloittamaan jahka NHL alkaa joulu-tammikuussa. Kukaan ei muista mitä toissa vuonna tapahtui, jos tulosta alkaa tulemaan.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Taitaa kuitenkin olla muista syistä floppi kuin tuosta mainitsemastasi.
Ei kai Pulju nyt ihan floppi ollut? Mukana oli myös hyviä pelejä ja onnistumisia silloin ihan poikasena. Käsitin, että siellä ei ollut hyvä ilmapiiri Jesselle ja pojalla oli paha olla. Onko se floppaus, jos ei lapsena vielä ihan kaikki suju, niinkuin sedät odottaa...?
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Taitaa kuitenkin olla muista syistä floppi kuin tuosta mainitsemastasi.

Voi olla ettei hänestä ole NHL-pelaajaksi ja tuskin hänestä tulee nelosvarauksen arvoista, mutta saisi nyt edes mahdollisuuden pelata NHL-joukkueessa ja yrittää. Valitettavasti Oilers meni perse edellä puuhun, kun piti ottaa Pulju heti draftin jälkeen kokoonpanoon ja sitten perseillä peluutuksen ja AHL-matkojen kanssa. Sitten välit rikki seuran kanssa ja tässä ollaan. Vielä nuori kaveri kyseessä, niin vielä on mahdollisuus kääntää kurssi ja oikeaan suuntaan on siinä mielessä menty, että itseluottamus on palautettu. Nyt vaan ne välit ja sopimus kuntoon ja uutta yritystä.

Lähinnä siis vaan rasittaa, kun olen muutamilta ihmisiltä kuullut, miten Pulju on paska ja floppi kun ei saa NHL-sopimusta, vaikka ei tosiaankaan voi tehdä muiden kanssa diiliä sääntöjen takia ja välit seuran kanssa on tulehtuneet. Unohdetaan tosiasiat, jotta voidaan dissata toista. Se on aina helppoa. Sitten, kun huomautan näistä faktoista niin saan kuulla vaan olevani Pulju/Kärppä fanipoika. Niin rasittavaa.
 

Torspo82

Jäsen
Lähinnä siis vaan rasittaa, kun olen muutamilta ihmisiltä kuullut, miten Pulju on paska ja floppi kun ei saa NHL-sopimusta, vaikka ei tosiaankaan voi tehdä muiden kanssa diiliä sääntöjen takia ja välit seuran kanssa on tulehtuneet. Unohdetaan tosiasiat, jotta voidaan dissata toista. Se on aina helppoa. Sitten, kun huomautan näistä faktoista niin saan kuulla vaan olevani Pulju/Kärppä fanipoika. Niin rasittavaa.
Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että kyllä Pulju on muillekin joukkueille ollut saatavilla. Kukaan ei vain ole halunnut Oilersille Puljusta maksaa. Tietysti kolikolla on se toinenkin puoli eli emme voi tietää onko Oilersin pyyntihinta ollut realistinen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että kyllä Pulju on muillekin joukkueille ollut saatavilla. Kukaan ei vain ole halunnut Oilersille Puljusta maksaa. Tietysti kolikolla on se toinenkin puoli eli emme voi tietää onko Oilersin pyyntihinta ollut realistinen.

Pitää paikkansa ja ilmeisesti jotakin kyselyjä on ollut, mutta sopuun ei ole päästy. Nämä kauppahommatkin on toisaalta Puljun vaikutuksen ulottumattomissa ja oikeastaan hän ja hänen agenttinsa varmaan heikensivät asiaa ilmoittamalla, ettei Jesse enää pelaisi Oilersissa. Jessen kauppaaminen on varmasti ollut vaikeinta nyt, kun oikeastaan kukaan ei tiedä, onko hänestä NHL-pelaajaksi ja jos on niin kuinka hyväksi? Täysi arpa tässä vaiheessa. Toki joku toinen joukkue mielellään kauppaisi jonkun alemman kierroksen varauksen ja/tai keskitason prospekteja Puljusta, mutta Oilers voisi näyttää todella tyhmältä, jos Jesse löisi itsensä läpi toisessa seurassa kunnolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös