Tähtien Sota Disneylle – Jedien todellinen paluu

  • 531 684
  • 3 313
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mikä juttu tämä nyt on? Välillä saa aina lukea näistä että Lucas tekee jotain reboottiaan mutta eihän miehellä ole mitään oikeuksia enää tehdä kyseisellä leffasarjalla mitään mikäli Disney ei anna lupaa.

Valtavan pettymyksen ja toiveajattelun lietsomia huhuja lähinnä.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Olen koko elämäni onnistunut välttämään SW saagaan tutustumista, mitä nyt hahmot sen verran tuttuja, että joskus pentuna tuli leikittyä näillä muoviukkeleilla.

Jos tämän nyt ottaa työalle, niin mikä olisi suositeltu katsomisjärjestys: kronologinen vai leffojen ilmestymisjärjestys?
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen koko elämäni onnistunut välttämään SW saagaan tutustumista, mitä nyt hahmot sen verran tuttuja, että joskus pentuna tuli leikittyä näillä muoviukkeleilla.

Jos tämän nyt ottaa työalle, niin mikä olisi suositeltu katsomisjärjestys: kronologinen vai leffojen ilmestymisjärjestys?
Ikiaikaisena fanina katson koko sarjan aina ainakin kerran vuoteen ja itselläni järjestys on kronologinen. Toki Internetin asiantuntijat ovat keksineet varmaan yhtä monta katsomisjärjestystä kuin mitä leffoja on.

Edit. Otetaan sen verran takaisin että noin ensimmäistä kertaa leffoja katsovana julkaisujärjestys on ehkä järkevämpi, niin pääsee tosiaan parhaaseen matskuun ekana kiinni. Itselleni tuo kronologinen toimii paremmin kun mitään yllätyksiä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ei missään tapauksessa kronologinen. Machette (4, 5, (1), 2, 3 6) ja Rogue One taì julkasujärjestys.

JOS ei ole kiirus, niin prequelien jälkeen CloneWars (kronologisessa järjestyksessä, joka siis ei ole julkasujärjestys. Kronologia on ihan SW sivuilla. Sitten Rebels ja sit Mandalorian. Lopuksi uudet
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Julkaisujärjestys... Nähdäkseni originaali trilogia on Star Wars - tarinan kovaa ydintä, ja kaikki muu on vähän pehmoista siinä ympärillä. Eli ei kannata pilata sitä hyvää matskua katsomalla heikompaa tuotantoa ensin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun lapsille tän lähivuosina näytän niin on selvää, että julkaisujärjestyksessä mennään, mutta jätän prequelit kokonaan välistä. Katsokoot ne sitten joskus sadomasokismi-iltamissaan aikuisina jos haluavat, ite en sitä paskaa enää uudelleen katso.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Onhan tää nyt vaan näköjään mystinen tämä Star Wars. Itse olen jonkun tuolta välistä jossain määrin nähnyt, ja tykkäsin niin, että koitinpa hakea dvd.nä jne.nähdäkseni kaiken, muttei ollut muistaakseni kovin helppoa tahi halpaa. Nyttemminhän tämä kaiketi onnistuu sitten kiitos Disneyn, jonka en todellakaan tiennyt olevan leffojen taustalla. Mutta se, että nää pitäis vielä katsella jossain järjestyksessä. Pistää pään pyörälle, kun tottunut katselemaan leffat järjestykseesä 1,2,3...enkä tarkota nyt Luokkakokouksia, mutta oon Kuutamolla.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tää nyt vaan näköjään mystinen tämä Star Wars. Itse olen jonkun tuolta välistä jossain määrin nähnyt, ja tykkäsin niin, että koitinpa hakea dvd.nä jne.nähdäkseni kaiken, muttei ollut muistaakseni kovin helppoa tahi halpaa. Nyttemminhän tämä kaiketi onnistuu sitten kiitos Disneyn, jonka en todellakaan tiennyt olevan leffojen taustalla. Mutta se, että nää pitäis vielä katsella jossain järjestyksessä. Pistää pään pyörälle, kun tottunut katselemaan leffat järjestykseesä 1,2,3...enkä tarkota nyt Luokkakokouksia, mutta oon Kuutamolla.
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi on pitänyt lähteä edes yrittämään muita kuin julkaisujärjestystä tai kronologista järjestystä. Tuosta ylläkin mainitusta Machetesta olen kuullut enkä ymmärrä sitä edes vähää alusta. Ei se minulta ole pois jos joku haluaa katsoa näitä vaikka päinvastaisessa järjestyksessä mutta jotenkin tulee vain fiilis että on pakko keksiä jotain että olisi vielä vähän parempi fani.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
järjestystä. Tuosta ylläkin mainitusta Machetesta olen kuullut enkä ymmärrä sitä edes vähää alusta.

Se on tarinan paljastusten kannalta oleellinen järjestys. Itsekin toki suosittelen julkasujärjestystä, mutta tuossa machettessa idea on olla tarinan pohjustus, suuren paljastuksen jälkeen katotaan miten tähän on tultu ja sit finaalina 6. Phantom Menacea ei kai kukaan suodittele edes tossa...

Mutta kun tossä kehotetaan jättään prequelit kokonaan pois, niin tollasten alle kolmekymppisten SW fanien mielestä prequelit on niitä parempia. Nykymuksut, ylipäätään 2000 jälkeen syntyneet, sitten pitää org. trilogian leffoja vähän köyhinä, cgi lapsia kun ovat.

ROTS on taas välttämätön leffa, jotta CW seiskakauden huikea lopetus avautuu. Täytyy muistaa että CloneWars on myös nuorempien katsojien joukossa todella suosittu. Viimesen vuoden ajalla Mandalorianin jälkeen toiseksi streamatuin sarja Kaikki streamauspalvelut lukuun ottaen oli Clone Wars season 7.

...eli ainakin jos muksuille meinaa näyttää, prequelit on must.

EDIT: siis onhan Phsntom Menace nähtävä, koska Maul. Jotta tuntee kun vastaan tulee CW:ssä ja Rebelsissä
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi on pitänyt lähteä edes yrittämään muita kuin julkaisujärjestystä tai kronologista järjestystä. Tuosta ylläkin mainitusta Machetesta olen kuullut enkä ymmärrä sitä edes vähää alusta.

Vaikka sarja on itselle ollut kovin rakas, niin kyllä mä tietyllä tavalla ymmärrän tuon macheten. Siis jos sarjaa pitää alkaa esittämään jollekin tällä vuosituhannelle syntyneelle. Se "kaikki mulle, heti nyt" sukupolvi ei välttämättä jaksa kahlata sarjaa läpi, nähtyään ensimmäisenä episodi nelosen. Meinaa vaikka ko. leffa on itselle ihan huippua, niin kyllä mä pystyn näkemään myös sen, että nyky marvel nuorelle tuo elokuva voi näyttäytyä hitaana, töksähtelevänä ja jopa hieman tylsänä. Ja kun toisaalta episodi vitosen tapahtumat pitäisi saada esitettyä kuitenkin ennen episodi kolmosta, niin episodeista yksi ja kaksi vähän vauhtia nykynuorille, ehkä siihen väliin vielä jopa rogue one. Sit episodit neljä ja viisi ja sitten tosiaan kolmonen ja kutonen.

edit. @Tarinankertoja näköjään ehti ensin.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itse katsoisin 1-9 ja Rogue One oikeaan väliin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Itse katsoisin 1-9 ja Rogue One oikeaan väliin.

Tolla menettää elokuvahistorian suurimman paljastuksen (toki onko siltä voinut vältyä leffojen ulkopuolellakaan) mutta varsinkin jos muksujen kans kattoo, niin tuon klassikkoyllätyksen missaaminen kannattaa välttää jättämällä 3 kattomatta enne 4 ja 5
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Poikani oli aloittanut katsomalla Episode 1:n ensin. Lainasin kaikki episodet 1-6, jotta pystyi katsomaan ne kaikki. Neuvoin, että katsoo järjestyksessä 4,5,6,1,2,3 ja oli esiteini jopa kuunnellut neuvoani. Piti kovasti ja ymmärsi täysin, miksi katsoa ne tuossa järjestyksessä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka sarja on itselle ollut kovin rakas, niin kyllä mä tietyllä tavalla ymmärrän tuon macheten. Siis jos sarjaa pitää alkaa esittämään jollekin tällä vuosituhannelle syntyneelle. Se "kaikki mulle, heti nyt" sukupolvi ei välttämättä jaksa kahlata sarjaa läpi, nähtyään ensimmäisenä episodi nelosen. Meinaa vaikka ko. leffa on itselle ihan huippua, niin kyllä mä pystyn näkemään myös sen, että nyky marvel nuorelle tuo elokuva voi näyttäytyä hitaana, töksähtelevänä ja jopa hieman tylsänä. Ja kun toisaalta episodi vitosen tapahtumat pitäisi saada esitettyä kuitenkin ennen episodi kolmosta, niin episodeista yksi ja kaksi vähän vauhtia nykynuorille, ehkä siihen väliin vielä jopa rogue one. Sit episodit neljä ja viisi ja sitten tosiaan kolmonen ja kutonen.

edit. @Tarinankertoja näköjään ehti ensin.

Mä en ehkä ymmärrä nykynuoria muutenkaan, mutta Ihmettelen jos joku Kloonien hyökkäys elottomine cgi-kuvineen, puisevine kauppasopimusneuvotteluineen ja myötähäpeää aiheuttavine rakastavaisten dialogeineen saa sitten innon punan poskille. Kyllähän originaali trilogia on jopa aika vauhdikasta menoa tuohon verrattuna.

Mutta muistan kyllä, että nuoret on tyhmiä ja dissaavat helposti vuosikymmenien takaisia asioita vanhanaikaisiksi ilman syytä. Tosin vanhoja kai ne prequel-elokuvatkin alkaa olla. Cgi toki oli jo käytössä, mutta pidän sitä vain heikkoutena, koska oli kökköä. Kökköä se on vieläkin monissa elokuvissa, esim. Hobitti-sarjan sula kulta ynnä muut, ei todellakaan ole vakuuttavan näköistä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tolla menettää elokuvahistorian suurimman paljastuksen (toki onko siltä voinut vältyä leffojen ulkopuolellakaan) mutta varsinkin jos muksujen kans kattoo, niin tuon klassikkoyllätyksen missaaminen kannattaa välttää jättämällä 3 kattomatta enne 4 ja 5

En tiedä, mistä kolosta niitä neitseellisiä katsojia löytyy, mutta tosiaan jos tarinasta ei edes pääpiirteet ole tuttuja, niin en missaisi sitä mahdollisuutta katsoa originaali trilogia paljastuksineen ensin. Sen ison paljastuksen lisäksi Darth Vaderin ja maskinsa mysteeriä raotetaan pikku hiljaa, ja mikä sen yhdeltä planeetalta löytyvän menninkäisen tarinakin sitten mahtaa olla...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pimean Uhka taitaa edelleen olla tylsin Star Wars elokuva. Siinä ei ole kuin muutama jännittävä kohta ja niihin päästäkseen pitää katsoa muu elokuva ja koittaa ymmärtää miksi Naboo.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
M
Mä en ehkä ymmärrä nykynuoria muutenkaan, mutta Ihmettelen jos joku Kloonien hyökkäys elottomine cgi-kuvineen, puisevine kauppasopimusneuvotteluineen ja myötähäpeää aiheuttavine rakastavaisten dialogeineen saa sitten innon punan poskille. Kyllähän originaali trilogia on jopa aika vauhdikasta menoa tuohon verrattuna.

Mutta muistan kyllä, että nuoret on tyhmiä ja dissaavat helposti vuosikymmenien takaisia asioita vanhanaikaisiksi ilman syytä. Tosin vanhoja kai ne prequel-elokuvatkin alkaa olla. Cgi toki oli jo käytössä, mutta pidän sitä vain heikkoutena, koska oli kökköä. Kökköä se on vieläkin monissa elokuvissa, esim. Hobitti-sarjan sula kulta ynnä muut, ei todellakaan ole vakuuttavan näköistä.

Itse olen ollut lapsi, kun Prequels on tullut. Silloin ne on ollut kovinta shittiä. Voin kertoa ettei lapsena kiinnittä huomiota heikkoon dialogiin tai CGI tasoon. Siinä oli paljon räiskettä ja toimintaa. Orginalsissa Obi ja Darth tökkii toisiaan kepeillä ja Yoda näyttää oudolta muppetilta. Toki Orginalsitkin tuli katsottua. Kyllä nyt myöhemmällä iällä huomannut että tosi tukkosta dialogia ja vähän tylsää. Mutta nostalgia on voimakas ase. Siksi ne on kovia. Yhtälailla vanhemmat tykkää tietysti mitkä on tullut heidän lapsuudensaan. Yhtälailla nyky lapset varmasti muistelevat lämmöllä sequelseja kun ovat tullut heidän lapsuudessaan. Niin se homma toimii. Aina ei ole kyse laadusta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onneksi olin nähnyt ne originaalit jo aiemmin. Tosiasiahan on se että itse koitin vuosien ajan pitää Pimeän Uhasta. Kloonien hyökkäyksestä jopa pidin. Sithin kostoa olen aina pitänyt melko keskivertona.
 

Undrafted

Jäsen
Onko jollain arvausta tai tietoa siitä, miksi The Mandalorianin kaikkia jaksoja ei ole Disney plussassa? Viikonloppu pilalla.
Oma arvaukseni, että haluttu koukuttaa ihmisiä palvelun käyttöön. Ymmärsin, että eka kausi tulee tipottain ikäänkuin se julkaistaisiin tässä syksyn aikana ja kun eka kausi esillä, niin alkaa toinen kausi. Disney plussan sisällössä itselläni ja ehken muillakin riski katsoa lyhyessä ajassa kiinnostavat matskut. Esikoista houkuttaa muutama piirretty, kuopusta Marvel-leffat ja itseäni juurikin Mandalorian. Nämä katsomme 1-2 kuukaudessa ja sitten voimmekin lopettaa Disney plussan tilaamisen. Nyt Disney venyttää Mandalorianilla useammaksi kuukaudeksi katselun väkisin ja koittaa koukuttaa samalla hakemaan lisää katsottavaa esim. Nat geon tarjonnasta. Ohjelmaahan palvelussa kyllä on, mutta miten se itsekutakin kiinnostaa vaihtelee.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eipä tuo yksi jakso per viikko ole mitenkään ihmeellistä, mutta kyllähän se vähän tyhmää on, kun kuitenkin koko sarja on tullut ulos jo aikoja sitten, eikä sitä tarvitsisi pantata.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onko jollain arvausta tai tietoa siitä, miksi The Mandalorianin kaikkia jaksoja ei ole Disney plussassa? Viikonloppu pilalla.

Slaavilaisen orjakansan kyykytystä, näin on aina ennenkin ollut että periferiat elävät vuosia Amerikkaa jäljessä. Siihen tosin keksittiin ratkaisuksi Piratebay. Sykli siis taas kääntyy takaisin vanhaan.

Eniten ottaa päähän että tuo jakelu on noin ehdoton, itsellä tuo 60e vuositilaus, mikä lisäarvo tipottaisella ilmestymisellä on vuositilaajalle? No, toki isompi kate on kuukausitilauksissa ja juuri siinä että 10 jakson kausimalli on tavallaan rakennettu maksimoimaan kuukausien määrä.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä osat 1 - 3 ovat parhaita, koska niissä on paljon jedejä taistelemassa. 4 - 6 ovat myöskin hyviä, mutta nämä uusimmat ovat aika heikkoja, varsinkin 8.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kyllä se on nyt vaan niin, että Family Guyn versiot on parhaat tästä saagasta...
Darth Farts...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös