Perussuomalaiset

  • 5 250 779
  • 42 119

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja mikäs se toinen vaihtoehto on? Se että tämän tyylinen leimautuminen on hyväksyttävää. Ei kai tuota edes tarvitse miettiä kun huomioi minkälaisia sankareita puolueesta löytyy.

Halla-aho jatkaa Soinin linjaa, pitää "kansallismieliset" lähellä, tosin motivaatio on eri. Soini halusi vain hörhöjen äänet, Halla-aho haluaa muuttaa yhteiskuntajärjestelmää vähemmän demokraattiseen suuntaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Perussuomalaiset ovat tunnetusti englanniksi true finns. Silloin kun puolueesta erotetut jatkavat saman politiikan harjoittamista totisesti perussuomalaiselta arvopohjalta, niin kyseessä on jo true true finns. Siitä on todelliset skottilaisetkin kateellisia.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perussuomalaiset ovat tunnetusti englanniksi true finns. Silloin kun puolueesta erotetut jatkavat saman politiikan harjoittamista totisesti perussuomalaiselta arvopohjalta, niin kyseessä on jo true true finns. Siitä on todelliset skottilaisetkin kateellisia.

Pitäisikö Perussuomalaisten harkita käännöksen muuttamista "basic finns". Tässä tapauksessa paremmin sopisi True basic finns.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perussuomalaiset ovat tunnetusti englanniksi true finns. Silloin kun puolueesta erotetut jatkavat saman politiikan harjoittamista totisesti perussuomalaiselta arvopohjalta, niin kyseessä on jo true true finns. Siitä on todelliset skottilaisetkin kateellisia.
Eikös Perussuomalaiset-puolueen virallinen nimi lontooksi ole, ainakin virallisissa yhteyksissä, The Finns Party?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pitäisikö Perussuomalaisten harkita käännöksen muuttamista "basic finns". Tässä tapauksessa paremmin sopisi True basic finns.
Minä tykkäsin enemmän basic, basic finns -vaihtoehtodosta.

Persujen wiki kertoo:
"Aiemmin puolueella ei ollut englanninkielisestä nimestä virallista päätöstä, mutta True Finns -nimeä käytettiin esimerkiksi puolueen verkkosivustolla "

Eli he itse käyttävät tuota.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä tykkäsin enemmän basic, basic finns -vaihtoehtodosta.

Persujen wiki kertoo:
"Aiemmin puolueella ei ollut englanninkielisestä nimestä virallista päätöstä, mutta True Finns -nimeä käytettiin esimerkiksi puolueen verkkosivustolla "

Eli he itse käyttävät tuota.
Paitsi etteivät käytä enää, eli kuten tuossa lukee True Finns -nimeä käytettiin.
 
Tämän tyylinen uhriutuminen ottaa päähän näissä keskusteluissa.
Kansanedustajan avustaja-Persu pahoinpideltiin. Uutisoitiin "arabin näköisistä". Täydellinen hiljaisuus kärkipoliitikoissa ja esim. hallituspuolueissa puhemiestä lukuun ottamatta.

Äärioikeisto mainittiin spekulaatioissa. -Heräämisiä vasukeissa.

Pois potkittu jäsen ja oikeistokytkyin oleva tyyppi pidätetty. - Kaikki persut natseja, kuten aina on tiedetty. Poliittinen väkivalta (vasta nyt) tosi tosi paha ja vaaarallista. Lällättelyä ym. koska odin, pvl ja mummon kalsarit. Vaaditaan mitä ihmeellisimpiä irtisanoutumisia, vaikka epäilty irtisanottu ajat sitten (kosto ilmiselvä syy tekoon, jos tekijä) ja toista sankaria ei ikinä hyväksytty jäseneksi.

Persut ei koskaan voi olla oikeassa ja ne ovat aina natseja, koska Suomen edun ajatteleminen on vahingollista ja Hitler.

Uhriutumista tai ei, noin kuvio on suurinpiirtein mennyt. Logiikka voi tuntua uhriutumiselta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kansanedustajan avustaja-Persu pahoinpideltiin. Uutisoitiin "arabin näköisistä". Täydellinen hiljaisuus kärkipoliitikoissa ja esim. hallituspuolueissa puhemiestä lukuun ottamatta.

Äärioikeisto mainittiin spekulaatioissa. -Heräämisiä vasukeissa.

Pois potkittu jäsen ja oikeistokytkyin oleva tyyppi pidätetty. - Kaikki persut natseja, kuten aina on tiedetty. Poliittinen väkivalta (vasta nyt) tosi tosi paha ja vaaarallista. Lällättelyä ym. koska odin, pvl ja mummon kalsarit. Vaaditaan mitä ihmeellisimpiä irtisanoutumisia, vaikka epäilty irtisanottu ajat sitten (kosto ilmiselvä syy tekoon, jos tekijä) ja toista sankaria ei ikinä hyväksytty jäseneksi.

Persut ei koskaan voi olla oikeassa ja ne ovat aina natseja, koska Suomen edun ajatteleminen on vahingollista ja Hitler.

Uhriutumista tai ei, noin kuvio on suurinpiirtein mennyt. Logiikka voi tuntua uhriutumiselta.

Näin ne asiat koetaan. Todellisuudessa Katajan pahoinpitely tuomittiin läpi puoluekentän. Muutamat perussuomalaiset vaikuttajat, mm. Tavio, korostivat tapahtuman rasistista luonetta. Viimeisimmät käänteet aiheuttivat tietysti vastareaktion, mm. Kärnä käytti tilaisuutta hyväkseen.

Eri laidat tietysti soittivat suutaan esim. Twitterissä, mutta tämä tuskin on merkityksellistä, sen sijaan Halla-ahon reaktiot ovat. Hän on keskittynyt muiden syyttelyn, eilen Keskusta, tänään Demarit. Selkeää linjaa häneltä on turha odottaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miksi tää tyyppi alunperin sai fudut puolueesta?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pois potkittu jäsen ja oikeistokytkyin oleva tyyppi pidätetty. - Kaikki persut natseja, kuten aina on tiedetty. Poliittinen väkivalta (vasta nyt) tosi tosi paha ja vaaarallista. Lällättelyä ym. koska odin, pvl ja mummon kalsarit. Vaaditaan mitä ihmeellisimpiä irtisanoutumisia, vaikka epäilty irtisanottu ajat sitten (kosto ilmiselvä syy tekoon, jos tekijä) ja toista sankaria ei ikinä hyväksytty jäseneksi.

Persut ei koskaan voi olla oikeassa ja ne ovat aina natseja, koska Suomen edun ajatteleminen on vahingollista ja Hitler.
En tiedä voidaanko toisen näistä pahoitelystä epäillyn kommenteista käyttää tässä yhteydessä termiä ovat ihan natsikultaa.

"Toive perussuomalaisille: älkää tehkö vastakkainasettelua etnonationalistien kanssa. Samaan maaliin potkitaan palloa, mut me pelataan vähän agressiivisemmin. #yhteistyöontärkeää "

" "Äh...okei, olet varmasti kulttuurinationalismin kannattaja. Se on ihan ok juttu. Mutta älä viitsi parjata meitä, ketkä tunnistamme kovemmalle linjalle olevan tarvetta. Ilman kovemman linjan vetäjiä, persujen pehmeä linja olisi se kovin ja te olisitte pahimpia natsi-rasisteja."

Ei siinä mitään jos ulkopuoliset pitävät persuja natseja, mutta kun natsit itsekin itsekin pitävät itseään samoina persuina, vain eri harmaan sävyinä.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä voidaanko tässä yhteydessä voidaanko tässä yhteydessä toisen näistä pahoitelystä epäillyn kommenteista käyttää termiä ovat ihan natsikultaa.
Ehkä olisi syytä varmaan sitten sinunkin avata, miten mielestäsi persut ajavat samaa asiaa kuin "saman maalin pelaaja". Eli miten asian haluat (ilmeisen tahallisesti väärin) ymmärtää.

Eli vaikkapa, ajattelevatko persut Suomen etua (kuten itsekin esimerkiksi laitoin, ja asian noin ymmärtäisin) vai etnonationalistien tavoin (miten asian ikinä ajattelevatkaan) ja mitä tämä mielestäsi kokonaisuutena tarkoittaa.

Mielestäni persuja yleistetään tahallisten väärinymmärtäjien taholta mahdollisimman väärin.
 
Pitää paikkansa, mutta syy on Halla-ahon ja muun puoluejohdon epäselvä ja populistinen viestintä.

Tahallisen väärinymmärtämisen syyksi sanoisin itse, aivan aiheesta riippumatta, olevan halun ymmärtää tahallisesti väärin.
Politiikassa ilmiö on valitettavan yleistä, muualla elämän aloilla asia tajutaan poikkeuksetta typeryydeksi tai näsäviisasteluksi. Ihme juttu, koska poliitikkojen luulisi ammattinsa / harrastuksensa puolensa olevan debatin mestareita.

Trollaus tietenkin on oma lukunsa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ehkä olisi syytä varmaan sitten sinunkin avata, miten mielestäsi persut ajavat samaa asiaa kuin "saman maalin pelaaja". Eli miten asian haluat (ilmeisen tahallisesti väärin) ymmärtää.

Eli vaikkapa, ajattelevatko persut Suomen etua (kuten itsekin esimerkiksi laitoin, ja asian noin ymmärtäisin) vai etnonationalistien tavoin (miten asian ikinä ajattelevatkaan) ja mitä tämä mielestäsi kokonaisuutena tarkoittaa.

Mielestäni persuja yleistetään tahallisten väärinymmärtäjien taholta mahdollisimman väärin.
Ei kyse ollut siitä mitä mieltä minä olen, vaan siitä mieltä natsit itse ovat suhteestaan persuihin. Minä joudun asiassa luottamaan vain heihin itseensä.

Sinänsä on toki sanottava myös, että pidän persuja todennäköisesti suomen suurimpana väärinymmärtäjien puolueena, joten siitä muiden kritisointi on vähän koomisen kuuloista.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tahallisen väärinymmärtämisen syyksi sanoisin itse, aivan aiheesta riippumatta, olevan halun ymmärtää tahallisesti väärin.
Politiikassa ilmiö on valitettavan yleistä, muualla elämän aloilla asia tajutaan poikkeuksetta typeryydeksi tai näsäviisasteluksi. Ihme juttu, koska poliitikkojen luulisi ammattinsa / harrastuksensa puolensa olevan debatin mestareita.

Trollaus tietenkin on oma lukunsa.

Kannattaa seurata hetki Twitterissä Perussuomalaisia kansanedustajia, vaikka Jani Mäkelä ja Mauri Peltokangasta, niin ymmärrät ehkä miksi poliittinen keskustelu on mitä on.
 
Ei kyse ollut siitä mitä mieltä minä olen, vaan siitä mieltä natsit itse ovat suhteestaan persuihin. Minä joudun asiassa luottamaan vain heihin itseensä.

Sinänsä on toki sanottava, pidän persuja todennäköisesti suomen suurimpana väärinymmärtäjien puolueena, joten siitä muiden kritisointi on vähän koomisen kuuloista.

Oma subjektiivinen kokemus ei ole muuta kuin oma subjektiivinen kokemus.

Antaisin kuitenkin jokaiselle puolueelle mahdollisuuden määritellä itse itsensä, enkä lähtisi määrittelemään heitä jonkin muun ryhmittymän ajatuksista suhteessa heihin.

Vaarallisille vesille mennään erityisesti silloin, jos ja kun selkeästi yritetään tartuttaa jonkin toisen ryhmän "huonoimpia puolia" sen vuoksi, että tämän toisen ryhmän kanssa on joistakin asioista samankaltainen näkemys. Osa ei ole kokonaisuus. Sinäkin esittelit persut vähintään "natsimielisinä, samaa porukkaa, natsit itse sanovat niin".

Em. ajattelutapaa noudattaen jokainen puolue olisi natsi-, antifa-,fasisti-,uusliberaalipuolue, jne. Aina löytyy jokin yhteinen asia verrattuna toiseen.
 
Oma subjektiivinen kokemus ei ole muuta kuin oma subjektiivinen kokemus.

Antaisin kuitenkin jokaiselle puolueelle mahdollisuuden määritellä itse itsensä, enkä lähtisi määrittelemään heitä jonkin muun ryhmittymän ajatuksista suhteessa heihin.

Vaarallisille vesille mennään erityisesti silloin, jos ja kun selkeästi yritetään tartuttaa jonkin toisen ryhmän "huonoimpia puolia" sen vuoksi, että tämän toisen ryhmän kanssa on joistakin asioista samankaltainen näkemys. Osa ei ole kokonaisuus. Sinäkin esittelit persut vähintään "natsimielisinä, samaa porukkaa, natsit itse sanovat niin".

Em. ajattelutapaa noudattaen jokainen puolue olisi natsi-, antifa-,fasisti-,uusliberaalipuolue, jne. Aina löytyy jokin yhteinen asia verrattuna toiseen.

Ei kenenkään voi antaa täysin määritellä itseään. Tai ainakaan, jos sillä tarkoittaa omin sanoin määrittelemistä. Teot määrittelevät mukana. Jos toimii rasistisesti, mutta sanoo, ettei ole rasisti, niin ei sillä sanalla ole mitään merkitystä (tämä ei persuihin liittyvä väite tässä kohtaa). Perussuomalaisissa on vuosia ollut tapana sanoa monista asioista "emme me", mutta silti toiminta viittaa melko vahvasti muuhun. Puolueen jäsenistössä on paljon äärioikeistoon kuuluvaa porukkaa. Siellä on vielä enemmän sitä sympatisoivaa porukkaa. Johto yrittää pitää itsensä erossa porukasta, mutta mielellään katsoo vain muualle, kun sama porukka kerää heille kannatusta. On selvää, ettei puolueen olemusta määrittele silloin puheenjohtajan sanat hetkellä, kun joku puoluekirjan omaava hölmöilee, kun se on vielä toistuvaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oma subjektiivinen kokemus ei ole muuta kuin oma subjektiivinen kokemus.

Antaisin kuitenkin jokaiselle puolueelle mahdollisuuden määritellä itse itsensä, enkä lähtisi määrittelemään heitä jonkin muun ryhmittymän ajatuksista suhteessa heihin.

Tällä ajatusmallilla esimerkiksi Saksan kansallisosialistit eivät tuhonneet juutalaisia vaan tekivät maailmasta parempaa paikkaa erilaisilla korjaustoimilla. Juutalaisten näkemys asiasta oli toinen, mutta tokihan natseillekin piti antaa mahdollisuus.
 
Tällä ajatusmallilla esimerkiksi Saksan kansallisosialistit eivät tuhonneet juutalaisia vaan tekivät maailmasta parempaa paikkaa erilaisilla korjaustoimilla. Juutalaisten näkemys asiasta oli toinen, mutta tokihan natseillekin piti antaa mahdollisuus.

Voithan asian noinkin nähdä. En kyllä ymmärrä, miten esim. NSDAP:n puolueohjelman ja väittämiesi ristiriita on sovitettavissa ko. tapauksessa. Puolueohjelma yleensä kertoo, millainen puolue on. Natseillakin oli puolueohjelma. Natsikortti on silti aina hyvä. Parempien ihmisten oikeus on määritellä kaikkien puolueiden oikea tarkoitus.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voithan asian noinkin nähdä. En kyllä ymmärrä, miten esim. NSDAP:n puolueohjelman ja väittämiesi ristiriita on sovitettavissa ko. tapauksessa. Puolueohjelma yleensä kertoo, millainen puolue on. Natseillakin oli puolueohjelma.

Natseja ei yleensä muisteta puolueohjelmansa sisällöstä vaan ihan muista asioista. Voihan toki olla että tämäkin oli historian suurin väärinymmärrys.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitkä ovat merkittävimmät tahalliset väärinymmärrykset, joita perussuomalaisten viestinnästä on tehty ja mikä olisi ollut tapa ymmärtää oikein?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös