Mestis-joukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 2 494
  • 3

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Parissa ketjussa on asiaa sivuttu jo usempaan otteeseen ja olen itse tykännyt, että tämä keskustelu on käyty vuosittain oman otsikon alla. Avaan siis ketjun ja jään odottamaan viisaampien arvioita.

Itselläni ei ole varmasti 15 vuoteen ollut mielenkiinto jääkiekkoa kohtaan näin alhaalla, vaikkei se varmaan keskivertoista viihdekuluttajaa alempi ole vieläkään. Mutta se täytyy myöntää, etten ole joukkueisiin paneutunut kuten aiemmin, vaikka toki olen kaikki rosterit käynyt läpi ja seuraillut kaikkia muitakin siirtoja ja sopimusjuttuja.

Se lienee kaikille selvää, että voittaja voidaan julistaa jo kun yhdelle ei pärjää sen paremmin Liiga- kuin KHL-seuratkaan, niin turha on Mestis-jengienkään räpistellä vastaan.

Mutta totta puhuakseni vielä on hyvin aikaista sanoa joukkueiden varsinaisista voimasuhteista ennen kuin lopulliset liigalainatkin on joukkueisiin sijoiteltu. Niillä voi olla hyvinkin suuri merkitys joukkueiden iskukykyihin.

Toisin sanoen... itselläni on ketjun aloitukseen aika vähän annettavaa, mutta tarkoitus olikin saada keskustelu yhteen paikkaan.
 

Dynamo_FIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Parissa ketjussa on asiaa sivuttu jo usempaan otteeseen ja olen itse tykännyt, että tämä keskustelu on käyty vuosittain oman otsikon alla. Avaan siis ketjun ja jään odottamaan viisaampien arvioita.

Itselläni ei ole varmasti 15 vuoteen ollut mielenkiinto jääkiekkoa kohtaan näin alhaalla, vaikkei se varmaan keskivertoista viihdekuluttajaa alempi ole vieläkään. Mutta se täytyy myöntää, etten ole joukkueisiin paneutunut kuten aiemmin, vaikka toki olen kaikki rosterit käynyt läpi ja seuraillut kaikkia muitakin siirtoja ja sopimusjuttuja.

Se lienee kaikille selvää, että voittaja voidaan julistaa jo kun yhdelle ei pärjää sen paremmin Liiga- kuin KHL-seuratkaan, niin turha on Mestis-jengienkään räpistellä vastaan.

Mutta totta puhuakseni vielä on hyvin aikaista sanoa joukkueiden varsinaisista voimasuhteista ennen kuin lopulliset liigalainatkin on joukkueisiin sijoiteltu. Niillä voi olla hyvinkin suuri merkitys joukkueiden iskukykyihin.

Toisin sanoen... itselläni on ketjun aloitukseen aika vähän annettavaa, mutta tarkoitus olikin saada keskustelu yhteen paikkaan.

Melkein osuvampi otsikko olisi ollut "Mestiksen lohkojen voimasuhteet". (tjsp.)

Tosiaan, melkolailla samoilla linjoilla aloittajan kanssa – mielenkiinto on poskettoman alhaalla, vaikka hyviä porukoita on kasattu monellekin paikkakunnalle.

Koreittain heittäisin kuitenkin mututuntumalta:

Ykköskori: JoKP, K-Espoo, IPK & Ketterä
Kakkoskori: Hokki,TUTO, KeuPa HT & K-Vantaa
Kolmoskori: SaPKo, RoKi & Hermes
Neloskori: FPS, Peliitat & KOOVEE

Siinä sitä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Melkein osuvampi otsikko olisi ollut "Mestiksen lohkojen voimasuhteet". (tjsp.)

Lohkoilla on kyllä iso merkitys tämän vuoden sarjassa.

Espoon lohkon voi mielestäni jakaa kahteen koriin:
Ykköskori: Kiekko-Espoo, TUTO ja Kiekko-Vantaa
Kakkoskori: Koovee ja FPS

Koreittain heittäisin kuitenkin mututuntumalta:

Ykköskori: JoKP, K-Espoo, IPK & Ketterä
Kakkoskori: Hokki,TUTO, KeuPa HT & K-Vantaa
Kolmoskori: SaPKo, RoKi & Hermes
Neloskori: FPS, Peliitat & KOOVEE

Tämän perusteella Joensuun ja Imatran väliset tulevat syömään pisteitä molemmilta. Näin ollen ja ennustukseen luottaen IPK:lla ja Kiekko-Espoolla pitäisi olla hyvät saumat kamppailla runkosarjan voitosta keskenään eli runkosarjan kärki näyttäisi tältä:

1.–2. IPK & Kiekko-Espoo
3.–4. JoKP & Ketterä
5.–6. Hokki & TUTO
7.–10. RoKi, Hermes, SaPKo & Kiekko-Vantaa
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tämän perusteella Joensuun ja Imatran väliset tulevat syömään pisteitä molemmilta. Näin ollen ja ennustukseen luottaen IPK:lla ja Kiekko-Espoolla pitäisi olla hyvät saumat kamppailla runkosarjan voitosta keskenään eli runkosarjan kärki näyttäisi tältä:

1.–2. IPK & Kiekko-Espoo
3.–4. JoKP & Ketterä
5.–6. Hokki & TUTO
7.–10. RoKi, Hermes, SaPKo & Kiekko-Vantaa
Kohta päästään sitten (toivottavasti) vertailemaan lohkoja keskenään. Onko IPK tosiaa noin kova vai onko lohko vaan hieman helpompi? Idän lohko on kaikista tasaisin. Ennakkoveikkailuihin nähden Koovee taitaa olla suurin ylisuorittaja yhdessä KeuPan kanssa.

Jos verrataan tämän hetken taulukkoa yllä olevaan, niin aika hyvin se on kuitenki osunut:
1) IPK (osuma)
2) Kiekko-Espoo (osuma)
3) KooVee (karsea huti)
4) KeuPa (karsea huti)
5) TuTo (osuma)
6) Ketterä (huti)
7) JoKP (huti)
8) SaPKo (osuma)
9) Hermes (osuma)
10) Roki (osuma)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös