Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 572
  • 66 539

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Peseekö joku muka aina kädet kun koskee mulkkua tai testikaaleja? Ei varmaan joka rapsutuksen jälkeen kukaan pese. Peseekös kusella käydessä? Aivan. Tässä meillä on klassinen eturistiriita niille, jotka ei kuse käsilleen.

Löwit on hyvä tehdä eli vähän haistella sormiaan. Sitten arvioi aromit asteikolla 1-10, ja jos käry on kasia tai ysiä niin pesaise kädet. Kympistä suihkuun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Luuletko etäduunin sekä siihen liittyvien suositusten jatkuvan vielä pitkään?
Itse toivon että omalla kohdalla ikuisesti. Siis toki toivon että pandemia on mahdollisimman pian hallinnassa, mutta omalla kohdalla työt sujuu paljon paremmin etänä. Toivottavasti saan jatkaa etähommia suositusten jälkeenkin.

Noh, ehkä ei voi sanoa ikuisesti, mutta nykyisessä elämäntilanteessa passaa hyvin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se on hyvä jos maistuu. Etäopiskelukin on maistunut osalle opiskelijoista.
Joo tapauskohtaistahan se on. Osa meistä kaipaa sitä että näkee työkavereita päivittäin, mutta itse pystyn kyllä paljon paremmin keskittymään töihini kun saan olla omassa rauhassa.

Plus omat musat tietty.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mulla on jotenkin sairaalloinen kammo siitä että tähän omistamaani asuntoon tulee vesivahinko tai joku kosteudesta johtuva homevaurio. Käyn aina nuuhkimassa kylppäriä että tuoksuuko omituiselle. Ja siis korostan, ei ole pienintäkään pelkoa että sellaista tapahtuisi koska lattialämmitys on päällä, ilmanvaihto on tehokas ja muutenkin olen tarkka kaiken suhteen, mutta silti on välillä ihan neuroottinen olo että kohta homepommi räjähtää käsiin.

Pelkään kosteusvaurioita enemmän kuin tulipaloa, vaikka varmaan kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla toisinpäin. Tai no mistäs minä tiedän, mutta kuitenkin.
Olin huoltomiehenä joitakin vuosia ja niiden aikana kohdalle osui useita vesivahinko ja homekeissejä. Tulipaloja ei ollut ainuttakaan. Pelkosi on ihan rationaalinen.
 
K

Kiekkokatsoja

-Syksy lähestyy. Viileitä aamuja, ja sumua. Lämpimiä päiviä.
-Koronatartunnat lisääntyy ympäri eurooppaa. Hallituksen raja-arvot ylittyvät monen maan matkustelussa. Silti niihin taas reagoidaan viiveellä, ja tilanne heikkenee Suomessakin. Niin viiveellä kun näkyy tulokset, joten pitäisi reagoida ennakoiden.
-Jo nyt näyttää selvältä, että liigakautta ei tulla pelaamaan, ilman koronarajoitteita. Tulee vähintään karanteeneja joukkueissa, tai yleisörajoitteita. Ihmiset ja media havaitsevat tämänkin viiveellä. Ja myös sen, että tästä voimme "kiittää" ainakin osin hallitustamme, joka ei ole reagoinut mm. matkustusrajoittamiseen ajoissa.
No näillä mennään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
-Syksy lähestyy. Viileitä aamuja, ja sumua. Lämpimiä päiviä.
-Koronatartunnat lisääntyy ympäri eurooppaa. Hallituksen raja-arvot ylittyvät monen maan matkustelussa. Silti niihin taas reagoidaan viiveellä, ja tilanne heikkenee Suomessakin. Niin viiveellä kun näkyy tulokset, joten pitäisi reagoida ennakoiden.
-Jo nyt näyttää selvältä, että liigakautta ei tulla pelaamaan, ilman koronarajoitteita. Tulee vähintään karanteeneja joukkueissa, tai yleisörajoitteita. Ihmiset ja media havaitsevat tämänkin viiveellä. Ja myös sen, että tästä voimme "kiittää" ainakin osin hallitustamme, joka ei ole reagoinut mm. matkustusrajoittamiseen ajoissa.
No näillä mennään.

Itseä on ihmetyttänyt tämä ihmisten kauhistelu somessa, kun samaan aikaan jengi reissaa ja ei noudata kaupoissa ym. turvavälejä millään tavalla. Vastuu on tietysti hyvä siirtää hallitukselle, koska kapasiteetti ei riitä käsittelemään omia toimia ja itsensä rajoittamista.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minusta olisi oikein ja reilua sekä kansanterveydellisesti hyödyllistä jos kauppojen jonoissa olisi pesäpallomailoja. Liian lähellä jonottavaa saisi huitoa. Sopiva turvaväli olisi juuri sellainen pesäpallolyönnin mittainen etäisyys. Näpylyönnillä olisi suotavaa aloittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Metalli on mahtavaa musiikkia mutta myös raskasta kauraa korville. Pitäis ryhtyä ehkä omaksumaan myös jazzia ja bluesia.

Kävin kuulotestissä pari viikkoa sitten ja ainoa kuuleva korva kuulee erinomaisesti, vaikka sitä on rasitettu vaikka millä. Saattaa olla tapauskohtainen juttu. Eli ei sitä pakosti kuuroudu jos kuuntelee miehekästä musiikkia eikä jotain kamalaa paskaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Itseä on ihmetyttänyt tämä ihmisten kauhistelu somessa, kun samaan aikaan jengi reissaa ja ei noudata kaupoissa ym. turvavälejä millään tavalla. Vastuu on tietysti hyvä siirtää hallitukselle, koska kapasiteetti ei riitä käsittelemään omia toimia ja itsensä rajoittamista.
Pääasiassa ulkomailta tarrunnat tulee, ja kotimaisin ihmisten väärin toimin jatkaa leviämistä. Kannattaa miettiä kumpaa väärää toimintapaa, olisi helpompi rajoittaa? Vähentää matkustamista ja taudin tuloa, vaiko yrittää saada 5.5 miljoonasta ihmistä toimimaan Suomen sisällä oikein?
Kyllä tässä hallituksella on ne parhaat avaimet taskussa. Ja taskussa näkyy pysyvän, ei käytössä.
Eli itse ihmettelen sitä, että miksi ei käytetä helpoimpia ja tehokkaimpia keinoja.
Palataan asiaan syksymmällä, ja lisäksi ketju on väärä, tälle aiheelle.

Lisäys. Idioottejahan tulee aina olemaan, jotka toimivat väärin koronatartuntojan suhteen. Mutta miksi näitä idiootteja pitää olla hallituksessa..?

Lämpötila asioita vielä. Onkos muut huomanneet, kuinka ainakin aamulla on alueellisia lämpötilaeroja? 5-6 lämpöastetta saattaa muuttua aamulla auton mittarissa, kun ajaa parikymmentä kilometriä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Mirri kävi taas kylässä. Ilmeisesti naapurin mummo ei avannut ovea, ja antanut isompaa ruoka-annosta. Kuten taitaa useinmiten käydä. Siellä se maukui aikansa.
No huhuilin sille, että tuu tänne, niin saat kissankarkkeja. Ja se kävi vierailulla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jokin aika sitten kirjoittelin, että ei ole paljon ampiaisia tänä kesänä näkynyt, niin nyt on päinvastaisen huomion aika. Ikinä en ole nähnyt niin paljon ritariperhosia kuin tässä viime viikkojen aikana. Ja ei, kyseessä ei ole yksi ja sama, vaan äskenkin niitä tässä lenteli jopa kuusi samaan aikaan. Tyyni ilma, ilta-aurinko kajastelee puiden takaa, koirat makailevat rauhassa nurtsilla ja kuusi ritariperhosta lentelee meidän ympärillä.

Aloin itkemään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nukuin viime yön huonosti ja kirjoittelinkin nukahtamisvaikeuksistani jo tuonne Yöketjuunkin. Nukahdin lopulta kyllä joskus aikavälillä 00.00-02.00 ja herätys oli sitten kuudelta. Eli nukuin jotain 4-6 tuntia varmaan yhteensä.

Eihän se työvuoro sitten niiden unien jälkeen kovin leppoisa ollut, vielä kun on tuo kipu vasemmassa jalkaterässä. Ja kaiken kukkuraksi kun mahakin tuntui olevan hieman sekaisin. Varmaan jotain heikkojen yöunien sivuseurauksia.

Juu, mutta selvisin tästäkin työvuorosta. Vaikka oli peräti jopa sovitusti 15 minuuttia pitempi kuin mitä piti olla. Ehkä tämäkin taas näytti sen että työvuorosta voi selvitä heikommillakin unilla ja pelko huonosti nukkumista kohtaan vähenee? Se auttaisi sitten taas puolestaan siinä nukahtamisessakin.

Ja kotona sain siivottua vaatekaappini. Aion sieltä kaikki epäsopivat vaatteet viedä vielä häkkivarastoon. Jos intoudun joskus taas vaikka laihduttaan niin on sitten taas vaatteita. Mutta kyllä siellä kaapissa aika hyvin vaatteita onkin.

Niin hyvin että voi pestä pyykit vaikka joka viikon sijaan joka toinen viikko. En tiedä tuleeko siitä rahallista säästöä koska ehkä sitten pyykkikerralla täytyy pestä useampi koneellinen mutta onhan ainakin joka toiselta viikolta tylsä velvollisuus pois.

Ja pyrin nyt ihan tosissani tekemään arjestakin parempaa. Ei enää niin painokkaasti että arjet töitä ja viikonloput relaamista ja juhlaa vaan että niitä iloja olisi jo arkenakin. Ainakin näiden kahden ensimmäisen päivän perusteella olen jaksanutkin kotonakin työvuorojen jälkeen yllättävänkin hyvin.

Tietenkin viikonloput tuntuu aina ekstra mukavilta. Vapaat on aina vapaat eikä sille mitään voi mutta jos sitä riemun tunnetta saisi hieman madallettua niin eipähän olisi sitten niinkään vertaa mitään himoja juoda alkoholia tai jotain.

Kun elämä pyörii ja toivottavasti minullakin tulee pitkään pyörimään kuitenkin sen arjen ympärillä.
 

Glove

Jäsen
Etusormi meinaa krampata kun pyörittelen hiiren rullaa. Pitää vissiin lopettaa tämä koneella istuminen tältä erää.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei tuo minun kotikasvatus (kasvihuoneella) oikein leiville lyö... Ostin viisi kurkuntainta á 2,5-3€. Kurkkuja on tullut vajaa parikymmentä. Kurkun hinta on näin kesäisin euron pinnassa (/kilo) ja yksi kurkku painaa vissiin sen reilun 300g. Ei tuosta nyt itselle mitään säästöä tule. Ihan vain omaksi iloksi kasvattelee... Kiva on nähdä kun kasvit kasvaa. Olisi sitten eri asia jos itse taimet kasvattaisi mutta minulla ei oikein ole niille hyviä olosuhteita ja helposti niistä tulisi hotjakoita ja heikkoja (pieniä).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei tuo minun kotikasvatus (kasvihuoneella) oikein leiville lyö... Ostin viisi kurkuntainta á 2,5-3€. Kurkkuja on tullut vajaa parikymmentä. Kurkun hinta on näin kesäisin euron pinnassa (/kilo) ja yksi kurkku painaa vissiin sen reilun 300g. Ei tuosta nyt itselle mitään säästöä tule. Ihan vain omaksi iloksi kasvattelee... Kiva on nähdä kun kasvit kasvaa. Olisi sitten eri asia jos itse taimet kasvattaisi mutta minulla ei oikein ole niille hyviä olosuhteita ja helposti niistä tulisi hotjakoita ja heikkoja (pieniä).
Sulla on vaan vääränlaiset rehut kasvamassa, ma sistah. One love!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kello on nyt 0.07.

EDIT:

Tosin saattoi lipsahtaa 0.08:n puolelle. Harmillista.
 

Nick Neim

Jäsen
Kari perkele, ootko töissä?
Olin töissä, pääsin tänään 22. Eipä ole enää yövuoroja jäljellä hetkeen, kahden päivän päästä muutaman viikon kesäloma koittaa. Vihdoinkin.

Lenkiltä kotiuduin tunti sitten, ja nyt on loppuillan sometuksien vuoro. On paljon läpikäytävää, kun Hawerchuk on menehtynyt, NHL:ää menee parhaillaan ja seuraavakin on alkamassa, ja paljon olisi taas luettavaa Jatkoajassakin. Miten sitä taas kaikkea ehtiikään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin töissä, pääsin tänään 22. Eipä ole enää yövuoroja jäljellä hetkeen, kahden päivän päästä muutaman viikon kesäloma koittaa. Vihdoinkin.

Lenkiltä kotiuduin tunti sitten, ja nyt on loppuillan sometuksien vuoro. On paljon läpikäytävää, kun Hawerchuk on menehtynyt, NHL:ää menee parhaillaan ja seuraavakin on alkamassa, ja paljon olisi taas luettavaa Jatkoajassakin. Miten sitä taas kaikkea ehtiikään.
Taidat olla sellainen yökyöpeli.
 

Nick Neim

Jäsen
Taidat olla sellainen yökyöpeli.
Joo, fiksumpaa se olisi varmaan mennä suoraan lähes nukkumaan niin ehtisi käydä lenkillä aamupäivällä ennen klo 14 töihin menemistä, mutta noissa vilpoisissa kesäilloissakin on omaa fiilistänsä. Ja nyt ei hetkeen uni taas varmaan tulekaan.
Jos kurkistaa kellonajan hiiren painikkeella, se on 00:07.
No hitto, palstasofta kusettaa, kun en tuota mobiililla nähnyt. Taas 0.37 ja viesti lähetetty 29 minuuttia sitten...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös