NHL-lähetykset netissä

  • 3 713 044
  • 9 692

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mä olen aina ollut siinä uskossa että kun lähetys tulee nopeudella 50 fps, niin tällainen uusi LG Oled ei sitä pysty täysin hyödyntämään ja siksi kuva pätkii nopeissa liikkeissä - kuten lätkässä. Kuitenkin netti antaa melkein 80 Mbps sisään...

Öö miksi ihmeessä ei pystyisi hyödyntämään?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä olen aina ollut siinä uskossa että kun lähetys tulee nopeudella 50 fps, niin tällainen uusi LG Oled ei sitä pysty täysin hyödyntämään ja siksi kuva pätkii nopeissa liikkeissä - kuten lätkässä. Kuitenkin netti antaa melkein 80 Mbps sisään...
Ei se ole noin suoraviivaista. Chromecastit voi laittaa tukemaan halutessaan 50 Hz tilaa, jolloin 50 fps näkyy sulavasti. Sisäisillä kikkareilla on joskus ollut hiukan mallikohtaista, miten hyvin ne liikkeen toistavat. Mutta kyllä ainakin mun halpis-LG pystyy sisäisellä kikkareella näyttämään 50 fps striimin täysin sulavasti. Mutta eniwei, se on vain liikkeen sulavuus, mihin tuo fps ehkä vaikuttaa. Kuvan bitrate on se, mistä se tarkkuus tulee. Ja minun silmiini tämä meneillään oleva peli näyttää hiukan suttuiselta, eli bitrate ei ole välttämättä ihan HD.
 

ipaz

Jäsen
Öö miksi ihmeessä ei pystyisi hyödyntämään?

En tiedä. En ole tekniikan ihmelapsi. Mutta mun uudessa LG C9 Oledissa kuva pätkii nopeassa liikkeessä vaikka pitäis olla paras kaikista. Voi olla toki ettei bittivirta vaan riitä tällaisessa DNA:n mobiiliverkossa. Kiinteä laajakaista olis varmasti parempi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä. En ole tekniikan ihmelapsi. Mutta mun uudessa LG C9 Oledissa kuva pätkii nopeassa liikkeessä vaikka pitäis olla paras kaikista. Voi olla toki ettei bittivirta vaan riitä tällaisessa DNA:n mobiiliverkossa. Kiinteä laajakaista olis varmasti parempi.
Peritaatteessa pitäisi olla telkkarin asetuksista kiinni. Kannattaa ehkä googlailla noita liike-parametrejä netistä sun telkkarille. Mobiiliverkon laadun heittelyn pitäisi vaikuttaa ennemminkin kuvan laatuun kuin liikkeen sulavuuteen. Ja sen kyllä huomaa, kun appsi arpoo netin heilumisesta riippuen välillä alempaa laatua. Ja kyllä, 50M kiinteä olisi hyvä olla vähintään, jos tuota 4K:ta meinaa katsella. Yhtä lätkämatsia pystyy katsomaan 10M:llakin. Se pitää kyllä myös muistaa, että suora urheilulähetys on hiukan eri juttu kuin leffa tai sarja ohjelmakirjastosta. Tai näin olen viisaammilta kuullut. Lienee jotain tekemistä bittivirran puskuroinnin kanssa.
 

ipaz

Jäsen
Peritaatteessa pitäisi olla telkkarin asetuksista kiinni. Kannattaa ehkä googlailla noita liike-parametrejä netistä sun telkkarille. Mobiiliverkon laadun heittelyn pitäisi vaikuttaa ennemminkin kuvan laatuun kuin liikkeen sulavuuteen. Ja sen kyllä huomaa, kun appsi arpoo netin heilumisesta riippuen välillä alempaa laatua. Ja kyllä, 50M kiinteä olisi hyvä olla vähintään, jos tuota 4K:ta meinaa katsella. Yhtä lätkämatsia pystyy katsomaan 10M:llakin. Se pitää kyllä myös muistaa, että suora urheilulähetys on hiukan eri juttu kuin leffa tai sarja ohjelmakirjastosta. Tai näin olen viisaammilta kuullut. Lienee jotain tekemistä bittivirran puskuroinnin kanssa.

On ne rtings.com sivujen parametrien mukaan laitettu. Itseasiassa olen tainnut puhua väärästä asiasta, koska ongelma on siis se, että kuvanlaatu heikkenee heti kun kamera kuvaa peliä kauempaa. Pelikatkojen lähikuvissa kun liike on hidasta, niin kuva on erittäin hyvä. Ja kyllä, laatu heittelee jatkuvasti. Välillä saattaa olla muutaman sekunnin ihan hyvä, mutta pääsääntöisesti aika rakeista (siis verrattuna puhtaaseen HD-kuvaan).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On ne rtings.com sivujen parametrien mukaan laitettu. Itseasiassa olen tainnut puhua väärästä asiasta, koska ongelma on siis se, että kuvanlaatu heikkenee heti kun kamera kuvaa peliä kauempaa. Pelikatkojen lähikuvissa kun liike on hidasta, niin kuva on erittäin hyvä. Ja kyllä, laatu heittelee jatkuvasti. Välillä saattaa olla muutaman sekunnin ihan hyvä, mutta pääsääntöisesti aika rakeista (siis verrattuna puhtaaseen HD-kuvaan).
Jos tuo on sama ilmiö koko matsin ajan, niin sitten se mobiiliverkko todennäköisesti tarjoaa koko ajan suurinpiirtein samaa nopeutta. Nopeustestillähän tuo selviää, minkä verran saat downloadia. Toki täytyy muistaa, että mitä isompi ruutu, sitä selvemmin huono kuvanlaatu korostuu nykytekniikalla. Ehkä toi lähetys on vaan välttävällä tasolla ja sun high end -telkkari korostaa ne virheet. Mulla on aataminaikainen 40" ruutu, tässä se kuva on hiukan normaalia huonompi, mutta ihan katseltava. Kattelen seuraavan matsin toisella telkulla, makkarissa 32" tuoreehko LG. Pitää hiukan vertailla laatua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ipaz

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
NHL.TV:n paras kuvanlaatu on 60 fps 6600 kbps bittivirralla. Vielä 10 vuotta sitten se oli aikaansa edellä (silloin taisi olla 5000 kbps), mutta nythän tuo alkaa olla aikaansa jäljessä. Ei se siis kummoista nettiyhteyttä vaadi.

Jos jokin systeemin osa ei pelitä ja bittivirta tippuu, tippuu myös fps. Se tarkoittaa, että vaikka kuva ei nykisi, liike ei ole silti sulavaa. NHL.TV:n tapauksessa 60 fps kuvaa ei ole aiemmin ainakaan saanut ulos kaikilla laitteilla, esim. tietokoneen selaimilla. En tiedä miten on Viaplayn laita.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koitin tuota Sportsurgea ja mitään muuta ei näkynyt kuin loputtomasti vedonlyöntisivustojen mainoksia :(

Miten tuon pitäisi toimia?
 

Wire

Jäsen
On ne rtings.com sivujen parametrien mukaan laitettu. Itseasiassa olen tainnut puhua väärästä asiasta, koska ongelma on siis se, että kuvanlaatu heikkenee heti kun kamera kuvaa peliä kauempaa. Pelikatkojen lähikuvissa kun liike on hidasta, niin kuva on erittäin hyvä. Ja kyllä, laatu heittelee jatkuvasti. Välillä saattaa olla muutaman sekunnin ihan hyvä, mutta pääsääntöisesti aika rakeista (siis verrattuna puhtaaseen HD-kuvaan).
Itse huomasin vastikään että oma Denonin vanhari teki NHL.tv:n kuvalle just tuota. Kun kytkin Appletv:n suoraan telkkariin oli kuva ihan eri planeetalta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katsoiko joku Stars-Avs peliä (31.8. game 4) Viaplayn kautta? Ei löydy appsin ohjelmakirjastosta. Mahtoiko näkyä suoranakaan appsilla? Ei ole iPhonen appsissa eikä LG:n telkkarinkaan appsissa ollut, kun aamulla piti väijyä. Ei muuten näy ensi yön pelikään vielä appsissa tulossa olevien pelien kohdalla. Kohta lähtee Viaplaylle asiakaspalautetta. Kaapelin kautta ilmeisesti näkynyt peli. Ainakin otteluseurannassa on kommentteja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@torspo & @Leon Ei näy. Menin itse NHL, Jääkiekko - Viaplay.fi live urheilu online -osoitteen kautta NHL.tv:n puolelle ja katsoin sieltä. Viaplayn kautta toimii sekin
Ei ole tullut kokeiltua, kun ei ole ollut tarvetta. Ja se tarve on castata cc:n kautta telkkariin, kun on kaksi katsojaa. Varmaan jollain Chromella voisi onnistuakin, mutta eipä se nyt enää tähän hätään auta. Huomenna sitten tarpeen vaatiessa läppäri valmiiksi. Ehkä testaan vielä tänään ehtiessäni.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Katsoin ensimmäisen DAL-TB -finaalin jälkilähetyksenä Viaplaylta. Selostuskielen kohdasta suomi tuli alkuperäinen jenkkiselostus. Ei se minua mitenkään haitannut, pikemminkin päinvastoin. Johtuiko tämä siitä, että kyseessä oli editoitu versio ilman erätaukoja vai enkö vain osannut? Suorassa lähetyksessä ilmeisesti oli selostus suomeksi.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Ekaa vuotta Viaplay käytössä, joten kysymys: onko Viaplay yleensä näyttänyt esim draftin tai free agencyn? Taitaa tilaus olla tuonne asti jokatapauksessa, mutta uteliaisuuttani mietin.

Striimejähän näihin aina löytää, mutta Viaplayn helppous ja varmuus viehättää.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Ekaa vuotta Viaplay käytössä, joten kysymys: onko Viaplay yleensä näyttänyt esim draftin tai free agencyn? Taitaa tilaus olla tuonne asti jokatapauksessa, mutta uteliaisuuttani mietin.

Striimejähän näihin aina löytää, mutta Viaplayn helppous ja varmuus viehättää.

Drafti on näkynyt, kanukki/jenkkiyhtiöiden omat Free Agency lähetykset mielestäni eivät. Viaplayn selainversiolla pääsee NHL TV palveluun, en muista että sieltäkään olisi FA seurantalähetyksiä näkynyt, ei siis kuulu NHL:n tarjoamaan kansainväliseen tv-pakettiin ne TSN:n / muiden FA frenzy -lähetykset.
 

M10

Jäsen
Mikä juttu tämä on, että Viaplayn TV-appissa ei pysty aina katsomaan pelejä tai NHL tonightia jälkilähetyksenä, vaan tulee pelkkä ilmoitus "Ohjelma on päättynyt"?

Kännykän tai läppärin kautta tätä ongelmaa ei koskaan tule.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vieläkös NHL-TV:n saa kikkailtua helpohkosti Suomeen itselleen koko kaudeksi? Viaplayta ei näillä näkymin ole tähän talouteen nyt tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös