Mille naurat juuri nyt?

  • 13 180 952
  • 50 320

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Huvituin luettuani IFK-osiosta, miten Salmelainen istunee kädet puuskassa kun maalaisjoukkueet voittavat jälleen mestaruuden. Huvittaa tuo helsinkiläishenkisten ihan totinenkin näkemys pääkaupunkiseudun ulkopuolisista paikkakunnista joinakin maalaiskylinä, ei kaikkein vähiten siksi että niissä menestytään yleensä useammin. Hitto vie, Ässienkin edellisin mestaruus on tuoreempi kuin IFK:n, Jokereista nyt puhumattakaan.
Eipä maaseudulla muut menesty säännöllisesti kuin Kärpät ja Tappara. 2000-luvulla Kärpillä 7 mestaruutta, Tapparalla 3 ja TPS:llä kolme. HPK ja JYP voittaneet kahdesti eli kolme muuta joukkuetta menestynyt joskus.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huvituin luettuani IFK-osiosta, miten Salmelainen istunee kädet puuskassa kun maalaisjoukkueet voittavat jälleen mestaruuden. Huvittaa tuo helsinkiläishenkisten ihan totinenkin näkemys pääkaupunkiseudun ulkopuolisista paikkakunnista joinakin maalaiskylinä, ei kaikkein vähiten siksi että niissä menestytään yleensä useammin. Hitto vie, Ässienkin edellisin mestaruus on tuoreempi kuin IFK:n, Jokereista nyt puhumattakaan.

Ymmärrän, että sana maalainen voi kuulostaa provosoivalta helsinkiläisen suusta, mutta oikeasti se voi olla helsinkiläiselle paljon neutraalimpi ilmaus kuin niille, joita se koskee. Olen tämän itse havainnut. Ei siihen sanaan liity välttämättä sen suurempaa halveksuntaa. Ei se tarkoita välttämättä mitään maalaisjunttiutta, vaan ainoastaan Helsingin ulkopuolisia ihmisiä. Paljon riippuu siitäkin, mihin sävyyn sen sanoo.

Vaikka olen itsekin alun perin maalainen, niin huomaan käyttäväni tuota itsekin: menen mieluummin Espoon kuin Vantaan Ikeaan, koska Espoossa käy vähemmän maalaisia. Eikä se tarkoita muuta kuin sitä, että siellä on vähemmän jengiä, koska Vantaan Ikeaan tullaan paljon myös pk-seudun ulkopuolelta ja siellä on oikeasti välillä ihan törkeästi porukkaa.

Terveisin maalainen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ymmärrän, että sana maalainen voi kuulostaa provosoivalta helsinkiläisen suusta, mutta oikeasti se voi olla helsinkiläiselle paljon neutraalimpi ilmaus kuin niille, joita se koskee. Olen tämän itse havainnut. Ei siihen sanaan liity välttämättä sen suurempaa halveksuntaa. Ei se tarkoita välttämättä mitään maalaisjunttiutta, vaan ainoastaan Helsingin ulkopuolisia ihmisiä. Paljon riippuu siitäkin, mihin sävyyn sen sanoo.

Vaikka olen itsekin alun perin maalainen, niin huomaan käyttäväni tuota itsekin: menen mieluummin Espoon kuin Vantaan Ikeaan, koska Espoossa käy vähemmän maalaisia. Eikä se tarkoita muuta kuin sitä, että siellä on vähemmän jengiä, koska Vantaan Ikeaan tullaan paljon myös pk-seudun ulkopuolelta ja siellä on oikeasti välillä ihan törkeästi porukkaa.

Terveisin maalainen.
Neekeri-sanakin on monille vanhemman sukupolven edustajille neutraali sana, muttei sitäkään saa käyttää.
Kyllä meillä maalaisilla on oikeus loukkaantua.
PS. Onko Krakova suurempi kaupunki kuin Helsinki?
Jos on, niin fuck you helsinkiläiset maalaiset. Muussa tapauksessa peace and love.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Menen mieluummin Espoon kuin Vantaan Ikeaan, koska Espoossa käy vähemmän maalaisia.
Ai jaa... Minä taas ajattelen että jotkut kävisi siksi että se on se aito ja alkuperäinen Ikea Suomessa, ensimmäinen ;-). Espoon Ikea on muuten maailman ainut Ikea (valmistuessaan) joka ei ole ulkokuoreltaan sininen kun Espoo määräsi ettei se saa olla sininen (on harmaa). No nämä on näitä kuulopuheita enkä tiedä onko se totta. Olen kyllä joskus ihmetellyt miksi se eka Ikea rakennettiin niin syrjään jonnekin kehä kolmosen "perukoille". Kun ekaa kertaa kävin niin ihmiset parkkeerasi "pellolle" kun ei Ikean parkkipaikalle mahtunut. Siellä sitä ravassa sudittiin mekin kun oli ollut märkä syksy.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai jaa... Minä taas ajattelen että jotkut kävisi siksi että se on se aito ja alkuperäinen Ikea Suomessa, ensimmäinen ;-). Espoon Ikea on muuten maailman ainut Ikea (valmistuessaan) joka ei ole ulkokuoreltaan sininen kun Espoo määräsi ettei se saa olla sininen (on harmaa). No nämä on näitä kuulopuheita enkä tiedä onko se totta. Olen kyllä joskus ihmetellyt miksi se eka Ikea rakennettiin niin syrjään jonnekin kehä kolmosen "perukoille". Kun ekaa kertaa kävin niin ihmiset parkkeerasi "pellolle" kun ei Ikean parkkipaikalle mahtunut. Siellä sitä ravassa sudittiin mekin kun oli ollut märkä syksy.

Ei se Espoon Ikea ole missään syrjässä, ainakaan läntisestä pk-seudusta katsottuna. Ihan pääväylien varressa. Ja tilavat parkkipaikat. Mutta toki kovin eri näköinen kuin nuo muut, se on totta. Ja kukas sinne idästä tulisi.

Ehkä juuri tässä todistin edelllisen viestini sanoman oikeaksi. Liian outo ja vaikeassa paikassa ilmeisesti. Ja tähän hymiö.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Neekeri-sanakin on monille vanhemman sukupolven edustajille neutraali sana, muttei sitäkään saa käyttää.
Kyllä meillä maalaisilla on oikeus loukkaantua.

Pahoittelut kaikille maalaisneekereille.

Eivät nuo sanat ole oikeasti keskenään kovin verrannollisia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maalainen, maalainen, maalainen!

Olen itsekin maalainen syntyjäni. Maalainen. Maalainen. Karjalais-savolais-satakuntalais-ruotsalainen.

Mualaine!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen syntynyt Stadissa mutta asunut melkein koko ikäni Suomen suurimmassa böndejunttilassa eli Porissa. Kummaksi minut voi laskea, stadilaiseksi vai maalaisjuntiksi?

Kummaksi itsesi tunnet? Se on minusta tärkeintä. Eivät muut sitä määrittele.
 

444

Jäsen
Ajelin 6-tietä auringon laskettua Lappeenrannasta kohti Helsinkiä. Kouvolan kohdalla, ennen Lahteen ja Helsinkiin vievien teiden erkanemista huomasin jonkun tummiin pukeutuneen miesoletetun polkevan kohti nopeusvalvontakameraa. Kuuli selvästi auton tulevan ja vilkaisi taakseen. Silmillä hyvin nopeat aurinkolasit. Reppu selässä ja huppu päässä, peilistä vilkaistuna näytti pysäköivän tuon telkänpöntön lähistölle. Veikkaan, että tuo kamera (jos on edes toiminnassa) ei hetkeen ota kovin selkeitä kuvia. Liekö sitten joku saanut mielestään aiheettomasti maksuvaatimusta poliisilta ja päätti turvautua ilkivaltaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jostain aiemmasta viestistäsi sain käsityksen, että olet tai olet ollut lehdessä töissä. Mahdatkohan siis olla lehtineekeri?

Kyllä, sellainen neekeri olen. Mutta Neekerisaaressa en ehtinyt ikinä käydä.
 

Ruutu8

Jäsen
Iltalehdelle. Tässä NHL-lätkän koronatauon aikana miettinyt monta kertaa, millä tahdilla kyseinen aviisi alkaa tykittämään Patrik Laine -juttuja, kun kausi jatkuu. Nyt mennään keskimääräisellä 1 - 3 otsikolla per päivä. Toki aamulla Winnipegin matsin jälkeen tulee pomminvarmasti olemaan Laine -otsikko, kävi pelissä miten tahansa.

Tänään avasin mielenkiinnosta yhden näistä. Juttu alkaa hyvin:
"Patrik Laine nousi Suomi-kiekon klikkimagneetiksi runsaat neljä vuotta sitten."

Lauseeseen olisi voinut toki lisätä, että "erityisesti Iltalehden klikkienkerääjäksi".

Joten aamua odotellessa, mitä sieltä tulee.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En naura loukkaantumisille, mutta jotenkin tuo Hesarin muistelu 30 vuoden takaisesta pesäpallopelin hurjasta lyönnistä, jonka seurauksena neljä pelaajaa makasi loukkaantuneina kentän pinnassa oli niin elävästi kirjoitettu, että vähintään hymyillä piti.
 

Ruutu8

Jäsen
Iltalehdelle. Tässä NHL-lätkän koronatauon aikana miettinyt monta kertaa, millä tahdilla kyseinen aviisi alkaa tykittämään Patrik Laine -juttuja, kun kausi jatkuu. Nyt mennään keskimääräisellä 1 - 3 otsikolla per päivä. Toki aamulla Winnipegin matsin jälkeen tulee pomminvarmasti olemaan Laine -otsikko, kävi pelissä miten tahansa.

Tänään avasin mielenkiinnosta yhden näistä. Juttu alkaa hyvin:
"Patrik Laine nousi Suomi-kiekon klikkimagneetiksi runsaat neljä vuotta sitten."

Lauseeseen olisi voinut toki lisätä, että "erityisesti Iltalehden klikkienkerääjäksi".

Joten aamua odotellessa, mitä sieltä tulee.

Tältä näytti tänään klo 12:40 Iltalehden mobiiliversion urheilusivuilla.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200802-124049_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200802-124049_Samsung Internet.jpg
    509 KB · kertaa luettu: 270

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuli jostain yhtäkkiä mieleen Heli Sutelan kertoma juttu jossain haastattelussa. Oli lentokentällä tarkastuksessa ja liian paljon/painavaa tavaraa kokonaismäärässä laukuissa, ja tavaraa alettiin ottamaan pois sieltä. Sutela oli hetkeä aikasemmin nähny Heikki Silvennoisen samassa jonossa, ja eivät siis tienneet toistensa olevan samalla asemalla. Tavaran ratsaamisen yhteydessä Sutela huusi jonossa olevalle Silvennoiselle jotenkin että "Heikki, täällä on muka liikaa tavaraa nyt näiden mielestä". Silvennoinen oli sekunnissa mukana juonessa ja sanoi, että " no miksei osaa noista nyt voinu alunperinkin laittaa mun reppuun ja laukkuun kun tilaa on" :D Koomikot hoiteli homman himaan täydellisesti :D
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

ace

Jäsen
Tuli jostain yhtäkkiä mieleen Heli Sutelan kertoma juttu jossain haastattelussa...

Kyllä, Pitääkö olla huolissaan kausi 2, jakso 9 kertoi tämän. Paitsi kertomansa mukaan ei tuntenut Silvennoista mutta tunnisti tämän jonosta ja tarttui tilaisuuteen. Hauska juttu kuitenkin ja POH:n kautta aikain paras jakso ylipäätään.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
HIFK-osiosta:

Olisi aikamoinen hankinta. Koska isä on kuitenkin pesunkestävä HIFK-kasvatti ja sitä kautta Leppä täysi IFK-fani, niin voisin hyväksyä tän siirron vaikka noi vahinkovuodet Pohjois-Helsingissä tekeekin kipeää.

Toisaalla heitetään pientä vitsiä kasvattiseuroista, mutta HIFK:n palstalla kaikki heihin liitetyt pelaajat ovat olleet aina seuran kovia kannattajia.

Lepistö ja Paajanen lienee fan clubin kunniajäseniä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä, Pitääkö olla huolissaan kausi 2, jakso 9 kertoi tämän. Paitsi kertomansa mukaan ei tuntenut Silvennoista mutta tunnisti tämän jonosta ja tarttui tilaisuuteen. Hauska juttu kuitenkin ja POH:n kautta aikain paras jakso ylipäätään.

Ok, ihan kun olisi jossain muuallakin sen kertonut (juuri joku haastattelu tms.). Tai sitten tuo on vaan jäänyt nimenomaan siitä ohjelmasta mieleen.

Ai siis eivät tunteneet ennestään... sittenhän se juttu pääsee vielä entistäkin korkeammalle tasolle, varsinkin jos/kun tosi juttu kyseessä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös