Vitutusketju

  • 10 534 158
  • 56 128
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Kaatosade mä sain ensimmäisen ammattitutkintoni melkein 26-vuotiaana valmiiksi hien, veren ja kovien ponnistelujen jälkeen.

Menin myös ensimmäistä kertaa porukalla ryyppäämään vasta 20-vuotiaana ammattistarttiporukan kanssa. Meillä oli pieni nuotio Rastilan rannassa ja aivan ikimuistoinen ilta pienellä porukalla. Istuttiin laiturilla ja pidettiin hauskaa yhdessä.

Olin itsekin sun iässä melko epäsosiaalinen ja ankara itseäni kohtaan olen ollut aina. Taisin huutaa ja kiroilla melkoisen tunnepurkauksen kera kun jäin tuolloin kesänä 2013 pisteen päähän amispaikasta.

Kuten @mikko600 kin tuossa edellä sanoi, sä olet nuori jätkä jolla on koko elämä edessä. Anna itsellesi mahdollisuus epäonnistua. Siitä se henkinen kasvu voi alkaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä kun tätä palstaa on lueskellut ja vähän omaa elämääkin on peilannut tässä viimeaikoina niin ei se kyllä oo tuulestatemmattu väite että ahdistuneisuus/masentuneisuus ja ylipäänsä jonkin sortin mt-häiriöt on lisääntyneet.

Vielä kun syyn tietäisi, notta miksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vielä kun syyn tietäisi, notta miksi.
Tämä nyky-yhteiskunta huijaa nuoria tavoittelemaan täydellisyyttä kun oikeasti kehitys ja henkilökohtainen kasvu on se mihin jokaisen tulisi tähdätä.

Epäonnistumiset eivät ole virheitä, ne ovat oppitunteja matkalla kohti onnistumisia sekä muistutuksia elämän raadollisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kyllä kun tätä palstaa on lueskellut ja vähän omaa elämääkin on peilannut tässä viimeaikoina niin ei se kyllä oo tuulestatemmattu väite että ahdistuneisuus/masentuneisuus ja ylipäänsä jonkin sortin mt-häiriöt on lisääntyneet.

Vielä kun syyn tietäisi, notta miksi.

Oma ajatus suurimmasta yksittäisestä syystä on erilaiset some-jutut. Instat ja sen sellaiset, missä ihmiset esittää elämänsä parhaita puolia. Liian monet ei ymmärrä, että se on pintaa eikä oikeaa elämää. Ja kun oma elämä ei olekaan koko ajan hienoa, hypeä ja vain onnea, niin siitä sitten lopulta ahdistutaan ja mt-häiriöt kasvaa.

Kaikki pitää saada ja kokea heti ja nyt, ei malteta odottaa asioita rauhassa. Ja tosiaan, ei ole kykyä tai halua elää sitä normaalia arkea, joka loppupeleissä on aika tylsääkin.

Asiat ei tietenkään ole noin yksinkertaisia, mutta mielestäni tuossa on jotain syitä. Esitetty vahvalla mutulla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oma ajatus suurimmasta yksittäisestä syystä on erilaiset some-jutut. Instat ja sen sellaiset, missä ihmiset esittää elämänsä parhaita puolia. Liian monet ei ymmärrä, että se on pintaa eikä oikeaa elämää. Ja kun oma elämä ei olekaan koko ajan hienoa, hypeä ja vain onnea, niin siitä sitten lopulta ahdistutaan ja mt-häiriöt kasvaa.

Kaikki pitää saada ja kokea heti ja nyt, ei malteta odottaa asioita rauhassa. Ja tosiaan, ei ole kykyä tai halua elää sitä normaalia arkea, joka loppupeleissä on aika tylsääkin.

Asiat ei tietenkään ole noin yksinkertaisia, mutta mielestäni tuossa on jotain syitä. Esitetty vahvalla mutulla.
Olen erittäin samaa mieltä tämän tekstin kanssa.
 

Glove

Jäsen
Etkös sä ollut nuori kaveri? Mä tiedän että tuo vituttaa aikansa, ja se on ihan normaalia. Muista vaan olla itsellesi myös armollinen. Sulla ei ole mikään kiire mihinkään. Mä olen 39v ja en tiedä vielä mitä tekisin elämälläni. Mulla on ystäviä jotka ovat löytäneet oman alansa ja käyneet koulut vasta kolmenkympin jälkeen.

Sulla ei ole mikään kiire. Oikeasti. Eikun rauhassa etsimään uutta duunia, harrastusta jne. Ihan rauhassa vaan. Sillä ei ole mitään väliä mitä ystävät tai perhe on tehnyt aikanaan. Tee vaan oma juttusi.
En tiedä minäkään, vaikka ikää on jo 47. Olen ollut liikunta-, sosiaali-, nuoriso-, IT-, kaupan- ja liikenteenalalla. IT ja liikenne nappasi eniten. Ensin mainitusta sain kenkää tuotannollisista ja taloudellisista syistä, jälkimmäisessä poltin itseni loppuun ja olen nyt kolme ja puoli vuotta yrittänyt toipua siitä.

Nyt voisi alkuun vaikka jotain osa-aikaista hommaa keksiä. Kunhan siitä maksetaan palkkaa. IT-hommiin turha yrittää, en ole niitä hommia tehnyt kuutentoista vuoteen. Kaupat ja asiakaspalvelu yleensäkään ei kiinnosta, ainakaan tällä hetkellä. Liikennepuolelle ei ole enää mitään lupia voimassa eikä sillä alalla usein tehtävät vuorotyöt oikein sovi terveydelle.

Mitä siis keksisi? Kahdelle työvoimapoliittiselle kurssillekin olen hakenut, että olisin saanut hieman kerrattua taloushallinnon hommia, ne olisi siistiä sisätyötä kahdeksasta neljään. Ehkä hieman tylsiä. Mutta kummallekaan kurssille en päässyt. Pitäisiköhän tästä sitten lähteä ihan koulunpenkille? Muuallekin kuin espanjan kurssille syksyllä. Tai vaikka oppisopimuskoulutukseen? Päivät pitkät pyörittelen näitä päässäni ja se vähäkin järki alkaa jo lähteä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Oma ajatus suurimmasta yksittäisestä syystä on erilaiset some-jutut. Instat ja sen sellaiset, missä ihmiset esittää elämänsä parhaita puolia. Liian monet ei ymmärrä, että se on pintaa eikä oikeaa elämää. Ja kun oma elämä ei olekaan koko ajan hienoa, hypeä ja vain onnea, niin siitä sitten lopulta ahdistutaan ja mt-häiriöt kasvaa.

Kaikki pitää saada ja kokea heti ja nyt, ei malteta odottaa asioita rauhassa. Ja tosiaan, ei ole kykyä tai halua elää sitä normaalia arkea, joka loppupeleissä on aika tylsääkin.

Asiat ei tietenkään ole noin yksinkertaisia, mutta mielestäni tuossa on jotain syitä. Esitetty vahvalla mutulla.
Se on tosiaan jännä ilmiö miten ihmiset eivät tajua, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Ex-vaimo jaksoi kovasti ihmetellä ja ihailla meidän kaveripariskunnan upeaa onnea ja oli varmaan osasyynä eroomme, kun hänkin halusi jotain sellaista. No kaveripariskunnalla meni alle puoli vuotta meidän jälkeemme lusikat jakoon, niin se siitä täydelliseltä NÄYTTÄVÄSTÄ onnesta.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vittu taas! Toivun leikkauksesta ja kävelen keppien kanssa. Joudun käymään toisessa kaupunginosassa hoidossa ja käyttämään bussia. Pitääkö kaikkien tervejalkaisten idioottien jäädä siihen bussin etuosaan joka on matala? Vielä läskiperse eukon joka tuli viimeisenä pysäkille rynnätä kahden kouluikäisen lapsensa ensimmäisenä?!?
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saatana vittu keleper.
Loma loppu, vähäksi aikaa. Sit tässä yrittänyt hoidella faijan perikunta-asioita, näistä kun ei ole mitään kokemusta aiemmin, niin tuntuu että jokapuolelta tulee vastaus "miks vittua täältä kysyt". No, oppii kun tarpeeksi lyö päätänsä byrokratiaan. Onneksi perikunta on tähän mennessä samaa mieltä asioista ja perintöjuttuja ei tarvitse miettiä. Se tästä vielä puuttuiskin.

Voimia urakkaan. Keväällä kuolleen isäni kuolinpesä saatiin viime viikolla selväksi ja vähäiset rahat pistettiin jakoon. Vaikka asiat olivat periaatteessa ihan selkeät ja kaikki osalliset olivat yksimielisiä niiden hoitamistavasta, niin on se kokemattomalle helvetin tympeää ja vastenmielistä puuhaa muutenkin vaikeassa ajassa.
 

redpecka

Jäsen
Mullakin rassaa. Yritän täyttää yhden firman työnhakukaavaketta, mutta en oikein keksi siihen mitään kirjoitettavaa. Laittasivat vaan monivalintatehtäviä niin mullakin olisi mahdollisuuksia.
Hyvin ajateltu. Mutta sitten kun alkaa tosissaan miettii niitä monivalintakysymyksiä niin eihän niissä ole mitään järkeä.

1) Pelkäätkö kovia ääniä (A/B)

Jos joku noihin osaa vastata aa tai bee niin hyvä. Itte ahistun aina tollasessa tilanteessa ja menen lukkoon. Siksi en pysty äänestämäänkään kun tuntuu että se ääni menis kumminkin jollekin juntille. Valinnanvapaus on suuri ahistus.
 

Glove

Jäsen
Hyvin ajateltu. Mutta sitten kun alkaa tosissaan miettii niitä monivalintakysymyksiä niin eihän niissä ole mitään järkeä.

1) Pelkäätkö kovia ääniä (A/B)

Jos joku noihin osaa vastata aa tai bee niin hyvä. Itte ahistun aina tollasessa tilanteessa ja menen lukkoon. Siksi en pysty äänestämäänkään kun tuntuu että se ääni menis kumminkin jollekin juntille. Valinnanvapaus on suuri ahistus.
No voihan sen ajatella noinkin. Mutta mulle noiden työhakemusten tekeminen on täyttä tuskaa. Helpottaisi jos osaisi valehdell paremmin, mallia yrjövuori. Vaan perkele kun tuntuu ettei miehestä ole enää mihinkään. Aidanseipääksi ehkä.
 

redpecka

Jäsen
No voihan sen ajatella noinkin. Mutta mulle noiden työhakemusten tekeminen on täyttä tuskaa. Helpottaisi jos osaisi valehdell paremmin, mallia yrjövuori. Vaan perkele kun tuntuu ettei miehestä ole enää mihinkään. Aidanseipääksi ehkä.
Nyt kun sanoit tuon ygän niin tajuan paremmin mitä tarkoitat. En tiedä miten tsempata, mutta toivoisin että duunipaikkoja saisi ihan normaalistikin ilman että on hieronut gretskiä kasarilla. Toivon sulle hyvää.
 
K

Kiekkokatsoja

Ehkäpä tän ketjun kamaa.
Lähti hampaasta pala/paikka. Taisi olla kerta numero 5, kun sama kohta hajoaa.
Että vituttaako? No ei, lähinnä turhauttaa.
 

444

Jäsen
Ehkäpä tän ketjun kamaa.
Lähti hampaasta pala/paikka. Taisi olla kerta numero 5, kun sama kohta hajoaa.
Että vituttaako? No ei, lähinnä turhauttaa.
Samassa veneessä ollaan. Ala-asteessa lohkesi ensimmäisen kerran ja sitä on sittemmin paikkailtu muutamia kertoja. Eikä millään tahdo pysyä. Reilu vuosi sitten lohkesi jälleen kerran. En jaksanut mennä hammaslääkäriin, eikä ole oireillut sen jälkeen millään tavalla. Vähän saa hammastikulla ronkkia ruokaa välillä siitä kolosta pois, kun etenkin liha jää aika napakasti kiinni.
 
K

Kiekkokatsoja

Samassa veneessä ollaan. Ala-asteessa lohkesi ensimmäisen kerran ja sitä on sittemmin paikkailtu muutamia kertoja. Eikä millään tahdo pysyä. Reilu vuosi sitten lohkesi jälleen kerran. En jaksanut mennä hammaslääkäriin, eikä ole oireillut sen jälkeen millään tavalla. Vähän saa hammastikulla ronkkia ruokaa välillä siitä kolosta pois, kun etenkin liha jää aika napakasti kiinni.
Juu.
Toi pian katkeaa, ja kun se on etu ylähammas, niin ainakin äijä näyttää syrjääntyneeltä hampaan puolesta. Muusta en tiedä.
 
K

Kiekkokatsoja

Tien kunnossapito. Ymmärrän kyllä että kaikki tiet eivät voi olla hyvässä kunnossa.
Mutta.. tänään taas päätiellä, jossa vilkasta liikennettä, pamautin autoni kuoppaan. Hitto vasta korjattu alustasta 2 osaa katsastusta varten, kun viimevuonna vastaavasti pamautin 3x pahaan kuoppaan, ja toisinaan pienempiin.
Usein kuoppien väistäminen onnistuu, mutta ei aina.
Ei ole ymmärrystä siihen, että paikat missä liikennettä lähes koko ajan, joutuu rikkomaan, tai ainakin kokeilemaan, että kestääkö auto.
Yksikin tie, jossa ajoin ja jossa liikennettä lähes koko ajan, oon väistellyt asfalttireikiä kuukausia.
 

Glove

Jäsen
Tien kunnossapito. Ymmärrän kyllä että kaikki tiet eivät voi olla hyvässä kunnossa.
Mutta.. tänään taas päätiellä, jossa vilkasta liikennettä, pamautin autoni kuoppaan. Hitto vasta korjattu alustasta 2 osaa katsastusta varten, kun viimevuonna vastaavasti pamautin 3x pahaan kuoppaan, ja toisinaan pienempiin.
Usein kuoppien väistäminen onnistuu, mutta ei aina.
Ei ole ymmärrystä siihen, että paikat missä liikennettä lähes koko ajan, joutuu rikkomaan, tai ainakin kokeilemaan, että kestääkö auto.
Yksikin tie, jossa ajoin ja jossa liikennettä lähes koko ajan, oon väistellyt asfalttireikiä kuukausia.
Ootko laittanut palautetta teiden kunnosta? Minun kotikadun risteyksessä on reikä, joka pitää paikata pari kolme kertaa vuodessa. Aina on viikon sisään korjattu kun olen siitä laittanut kaupungille palautetta.
 
K

Kiekkokatsoja

Ootko laittanut palautetta teiden kunnosta? Minun kotikadun risteyksessä on reikä, joka pitää paikata pari kolme kertaa vuodessa. Aina on viikon sisään korjattu kun olen siitä laittanut kaupungille palautetta.
Paikasta jossa päivittäin ajaa tuhansia ajoneuvoja, ja vika kestää kuukausia, niin luulen että se ei ole palautteesta kiinni. Johonkin sivummalla olevaan paikkaan olen, ja mitään ei tapahtunut.
Eli = Hyväksytään välinpitämättömyys tässä asiassa, ja maksetaan itse korjaukset.
 
Kyllä mua vituttaa suuresti tää maailma ja se kuinka paskaan suuntaan se jokainen päivä menee. Olen yleensä suorasanainen ihminen, niin somessa kuin oikeassakin elämässä, mutta nykyään tulee kumitettua viestejä turhan usein pois.

Kenellekään et saa sanoa mitään. Mitään mieltä et saa olla mistään. Jokaisesta asiasta voidaan kääntää joku kortti sun silmien eteen.

Miksei maailma voi enää olla sellanen, että jos joku ihminen on idiootti ja tekee toiselle pahaa, sitä vedetään lättyyn, ja idiootti ottaa opikseen, eikä toista asioita?

Jatkuvasti huudellaan avoimuutta ja tasa-arvoa. "Kaikilla pitäis olla asiat hyvin jne". Miks mä luen tällä palstalla sitten siitä, kun nuoret ihmiset on henkisesti ihan hajalla? Kauhea sosiaalinen paine ja stressi päällä. Kiire koko ajan.

Entinen rekkakuski kuvasi hyvin, että: "90-luvulla vielä, kun ei ollut kännyköitä, me teimme kuorman ja lähdimme ajamaan. Kun kuorma oli purettu, asiat oli kunnossa ja tulit takaisin". Nykyään yhteen reissuun sisältyy monta puhelua ja pomon niskaan hiillostamista, kun työn pitäs olla valmis mielummin eilen. Ennen vanhaan jos kuski haluttiin tienpäältä kiinni, soitettiin matkan varrella oleviin kantakuppiloihin, että "onko tämä ja tämä jo käynyt? Jos ei, niin käske soittaa, kun on käymässä".

Tuossa juuri hektisyydestä hyvä esimerkki. Ihmiset vois ottaa rennosti, niin ei vituttais ihan niin paljoa.
 
Liika korrektius hajottaa. Ei ole kivaa vahtia sanomisiaan jatkuvasti, vaikkei olisikaan törkimys tai rasisti. Nykymaailmassa on sata murhetta joita ei ollut vielä parikymmentä vuotta sitten. Saa nähdä sopeudutaanko niihin vai syntyykö jotakin uutta hävityksen ja vallankumouksellisuuden kautta.

Joo. Mä olen suustani täysin sarkastinen. Viljelen kovaakin juttua humoristisesti, mutta en tarkoita pahaa koskaan. Nykyään vaan netissäkin pelkää aina paskamyrskyä, mikä jostain kommentista voisi seurata. Ei se ole kivaa. Ahdistaa. Ja sit samalla mietityttää nämä meidän 7-13-vuotiaat nuoret, jotka kasvaa tähän kulttuuriin. Itse olen sen verran vanha, että muistan ajan ennen älypuhelimia ja ihmettelin aikoinaan sitä, että miksi meille tarvitsi ostaa tietokone kotiin?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä kyllä ihmettelen tuota. Mä olen aina ollut ihminen joka puhuu suoraan ja myös omannut mielipiteitä, jotka ei nyt ihan kaikille sovi jne. Mutta ikinä ei ole tullut fiilistä että ”en mä näin saa sanoa yhy yhy nykymaailma.” Kyllä, joskus on tullut paljonkin keskustelua ja huutelua esim. Facebookissa. Mutta mitä mä olen tehnyt? Mä olen keskustellut ja perustellut sitä mielipidettäni. Jos jotkut nyt jatkuvasti vetävät jotain korttia esiin, niin sitten sitä on varmaan se, tai sitten nämä ihmiset eivät osaa keskustella. Mä olen ollut natsi, suvakki, rasisti, viherpiipertäjä ja kommunisti. Ja mikään noista en ole, joten mitä väliä mitä muut sanoo? Nykyaikana useampi ihminen kuin koskaan näkee sen sun mielipiteen ja ihmiset ovat tottuneet sanomaan myös suoraan sen oman mielipiteensä, ikävä puoli siinä on se, että ihan kuten ihmisetkin niin suurin osa niistä on typeriä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on sellainen havainto, että moni näistä reaalimaailman ”mä sanon suoraan”- ihmisistä on valmiita sanomaan muille suoraan, mutta annas olla sitä kiukuttelun ja loukkaantumisen määrää, jos joku toinen sanoo heille suoraan. Voi sitä suuttumisen ja nokkaansa ottamisen määrää.

Mä pyrin keskustelemaan ihmisten kanssa niin kuin haluan heidänkin keskustelevan minun kanssani. Vinoilee, vittuilee, viisastelee ja lällättelee muille sen verran kuin itse kestää itseensä kohdistuen. Sillä systeemillä pärjää aika hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös