Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 688 232
  • 3 212

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Onhan tämä komeaa, että kaveri, joka ei tosiaan mikään taitopelaaja koskaan ollut, vieläkin aiheuttaa porinaa fanien keskuudessa.
Ruutu lopetti kuitenkin parin alkukauden pelin jälkeen syksyllä 2014. Ja edelleen tuntuu olevan porukan ihon alla. 6 vuotta ja vieläkin jatkuu!
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Lainasin tämän ketjun innoittamana myös tuon Ruudun kirjan ja on ekan vajaan 100 sivun perusteella yhdyttävä vallitsevaan mielipiteeseen, että onpahan pirun hyvin kirjoitettu kirja - oli päähenkilöstä sitten mitä mieltä tahansa! Palaan asiaan, kun saan kirjan viimeisteltyä.

Sain kirjan loppuun jo aikaa sitten, mutta unohtui laittaa tuo lopullinen arvostelu.

Ei mulla hirveesti lisättävää tohon aikaisempaan viestiini ole. Todella hyvin kirjoitettu kirja. NHL-kaudet olivat sitä mielenkiintoisinta antia, samoin tarinat maajoukkueesta. Suomeen paluun jälkeinen osa kirjasta oli vähän sekavaa tarinaa, kiertelyä ja kaartelua. Siihen lienee syynsä.

Lisätään loppuun vielä sen verran, että alunperin mulla ei ollut aikomustakaan lukea tätä. Mutta tämä ketju sai mut pyötämään tuon päätöksen. Sillä mielipidettäni Rudista kiekkoilijana kuvannee parhaiten se, että aina kun pidin taukoa lukemisesta, oli kirja asetettava pöydälle takakansi ylöspäin, jotta ei olisi tarvinnut vahingossakaan katsella sitä naamaa...
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Onhan tämä komeaa, että kaveri, joka ei tosiaan mikään taitopelaaja koskaan ollut, vieläkin aiheuttaa porinaa fanien keskuudessa.
Ruutu lopetti kuitenkin parin alkukauden pelin jälkeen syksyllä 2014. Ja edelleen tuntuu olevan porukan ihon alla. 6 vuotta ja vieläkin jatkuu!
Tämä, koomista luettavaa kun vieläkin näyttää vituttavan. Teki ainakin hyvin sen työn jota kirjassakin sanoi ja vaikutukset on nähtävissä vielä vuosia myöhemmin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luin Rudyn kirjan kahdesta syystä. Ensinnäkin, kirjaa oli kehuttu. Ja toiseksi, halusin oppia ymmärtämään, mitä inhoamani jääkiekkoilijan pään sisällä liikkuu. Tässä tapauksessa tiesin jo etukäteen, että jotain liikettä siellä on, mitä ei voi kaikista kiekkoilijoista sanoa. Yksi parhaista kotimaisista urheilukirjoista. Jos ei pääse kaverin jääpreesensistä yli, minkäs sille sitten voi. Minä pääsin ja ihan rehellisesti tykkäsin kirjasta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ketjun otsikko on; Jarkko Ruutu - kova pelaaja vai rotta?

Moni, kuten itsekin olen, on lukenut kirjan ja vastaa sen pohjalta varmaan tuohon ketjun otsikon kysymykseen. Se että pitää Ruutua rottana ja on mitä tahansa mieltä kirjasta, ei mielestäni kerro siitä onko joku päässyt ihon alle tms. vaan siitä että ottaa asiaan kantaa. Kirjahan ilmeisesti ilmestyi vähän aikaa sitten, ei silloin kun hänen pelaajauransa päättyi tai oli aktiivinen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ketjun otsikko on; Jarkko Ruutu - kova pelaaja vai rotta?

Se että pitää Ruutua rottana ja on mitä tahansa mieltä kirjasta, ei mielestäni kerro siitä onko joku päässyt ihon alle tms. vaan siitä että ottaa asiaan kantaa.

Tämä "ihon alle pääseminen"-termi on kärsinyt totaalisen inflaation. Nykyään sitä vaan tykätään käyttää kun muut ovat eri mieltä kuin itse.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä "ihon alle pääseminen"-termi on kärsinyt totaalisen inflaation.

Varsin tiukat on kriteerit ko. termin käytölle, jos se on itse Jarkko Ruudun yhteydessä käytettynä kokenut inflaation.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Varsin tiukat on kriteerit ko. termin käytölle, jos se on itse Jarkko Ruudun yhteydessä käytettynä kokenut inflaation.

Tarkoitin ihan yleisellä tasolla kärsinyt inflaation. Aiemmin sitä käytettiin aika lailla urheiluhommeleissa, nykyään ihon alle päästään siellä sun täällä.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Kirjahan ilmeisesti ilmestyi vähän aikaa sitten, ei silloin kun hänen pelaajauransa päättyi tai oli aktiivinen.

Sen verran pomppasi silmille tuo, että piti tulla tarkentamaan. Ruutu lopetti uransa 2014 syksyksyllä ja kirja ilmestyi jo 2015 marraskuussa eli aika nopeasti uran päättymisen jälkeen projekti on pistetty alulle. Ottaen vielä huomioon kirjailija Tuomas Nyholmin käyttämän ajan taustatyöhön esimerkiksi kommettien keräämiseen muilta kiekkopersoonilta ympäri maailman.

Mitä ketjun otsikon aiheeseen tulee niin Ruutuhan oli osaltaan molempia. Itse tykkäsin Ruudun tyylistä ja pitää myös muistaa että varsinkin aika ennen 2010-lukua oli jääkiekossa ja varsinkin pohjois-amerikan puolella varsin erilaista kuin nykyinen taitokiekko. Osa Ruudun tempuista ei kuuluisi mitenkään tämän päivän kiekkoiluun, mutta aikanaan menivät läpi tai ainakin ilman suurempia tuomioita. Mahtuihan uralle mukaan myös näitä idioottimaisuuksia huomattavimpina ehkä nämä viimeisien Liiga kausien touhut.

Kaiken kaikkiaan yksi suosikki pelaajistani ja myös kirja oli todella onnistunut tekele näin kerran lukeneena ja toinen kierros meni muutaman vuoden tauon jälkeen äänikirjana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sen verran pomppasi silmille tuo, että piti tulla tarkentamaan. Ruutu lopetti uransa 2014 syksyksyllä ja kirja ilmestyi jo 2015 marraskuussa eli aika nopeasti uran päättymisen jälkeen projekti on pistetty alulle.

Okei. Luulin että oli tullut vasta nyt sillä itse on ollut kirjasta tietoinen, muuten kun sitä kautta kun tämä ketju pomppasi ylös muutama vko sitten. Kiitos tarkennuksesta!
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Okei. Luulin että oli tullut vasta nyt sillä itse on ollut kirjasta tietoinen, muuten kun sitä kautta kun tämä ketju pomppasi ylös muutama vko sitten. Kiitos tarkennuksesta!
Mielenkiinnosta kysyn, että millaisessa uutispimennossa täytyy suomalaisen jääkiekkoa seuraavan henkilön elää, että Ruudun kirjan julkistus on mennyt ohi sen julkistamisen aikaan?
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielenkiinnosta kysyn, että millaisessa uutispimennossa täytyy suomalaisen jääkiekkoa seuraavan henkilön elää, että Ruudun kirjan julkistus on mennyt ohi sen julkistamisen aikaan?

Aika vähän tulee muuta kuin IFK lätkää seurattua. Mutta voihan se olla että tämä on julkistettu aikoinaan multa salassa. Hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös