TPS kaudella 2020–2021

  • 711 956
  • 3 257

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kyllähän Koivu toisi enemmänkin hypeä kuin sen yhden avauspelin verran. Aivan varmasti joku tulee ihmettelemään Koivua myöhemminkin. Silloin kun Saku tuli lockouttina pelaamaan, niin pari kaveria kävi vasta vähän myöhemmin tepsin pelissä, koska paluuotteluun ei ehtinyt paikalle. Ei sinne yhteen otteluun kaikki rynnistä.
 
Kyllähän Koivu toisi enemmänkin hypeä kuin sen yhden avauspelin verran. Aivan varmasti joku tulee ihmettelemään Koivua myöhemminkin. Silloin kun Saku tuli lockouttina pelaamaan, niin pari kaveria kävi vasta vähän myöhemmin tepsin pelissä, koska paluuotteluun ei ehtinyt paikalle. Ei sinne yhteen otteluun kaikki rynnistä.

Paljon muuten Saku nosti TPS:n yleisökeskiarvoa? Se olisi helppo laskea kun tarkastelisi koko kauden lukuja sekä aikaa Sakun kanssa ja ilman. Itselläni ei valitettavasti aika riitä siihen nyt, mutta olisi mielenkiintoista nähdä, että paljonko teoriassa voisi laskea yhden oman kylän tähden harteille lisää katsojia. Toki tuolloin oli työsulku ja sen tuoma epävarmuus, mutta varsin epävarma on tämä nykyinenkin tilanne.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
... jos Koivu tulee tepsiin!? Ok, eka kotipeli voi olla pienimuotoinen hype päällä ja saadaan 6-7 tuhatta katsojaa halliin.

Riippuu tietenkin viikonpäivästä ja vastustajasta, mutta vähintään 8000 katsojaa täytyy saavuttaa. Ei voi muuten puhua Turusta lätkäkaupunkina. Mikko Koivun mahdollisesta paluusta pitää tehdä sellainen spektaakkeli ja elämys ettei sitä tunnelmaa voi kotisohvalta saavuttaa. Yhtenä keinona myyntiin/jakoon sellaista Mikko Koivu spesiaalifanikamaa, jota ei voi hankkia muulloin kun silloin kyseisenä iltana hallilta. Jos ilta onnistuu, niin se kantaa pitkään parempina yleisömäärinä. Sitä ainutkertaista mahdollisuutta ei markkinoinnin tai joukkueen tule ryssiä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllähän jos Koivu haluaisi tulla Tepsiin pitää hänet saada tänne. Hinnalla millä hyvänsä. Olisi kyllä jalokivikruunu jos ensikaudella Koivu surffaisi Lukossa.

Mitä tulee Koivun tasoon niin jo pelkkä puhe Liigan top 10 hyökkääjästä on loukkaus. Kaveri on tahkonnut koko uransa maailman kovinta kiekkoliigaa. Jopa viimekausi (joka oli muuten ylivoimaisesti huonoin kausi Koivulta ikinä) meni Koivulta suhtkoht hyvin. Edelleen oli Wildin tärkein alivoimapelaaja ja taistelija. Eise 21p 55 peliin kolmoskentän senana huono ole. Ja tässä ei edes puhuta siitä mikä lisäarvo kaverilla olisi koppiin. Tomi Kalliosta puhuttiin, että tuo koppiin johtajuutta ja vaatimustasoa. Koivu on hippasen kovempi kuin Tomppa (kaikella kunnioituksella). Siellä ei edes veli venäläisten selät suoristuisi jos numero 9 olisi Turussa.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Budishin sopimus purettu. Ihan fiksu liike, ei taida riittää kärkikenttiin ja alakenttiin liian kallis.

Kumpikohan olisi lopulta tullut halvemmaksi.
Sopimuksen purku vai alakentissä pellailu?

Tosin tuskin Budishista alakentissä hyötyä olisi isommin ollut.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Budista ei oikein koskaan otettu/saatu kaikkea hyötyä irti. Osa viime kaudesta (ekahan oli ihan ok) mennee osin yleisen sekasorron ja pääosin peluutuksen piikkiin. IMHO, Tepsillä on minusta outo tapa olla hyödyntämättä maalinedustapelaajia. Oli syy se tai tuo, hinta ja tuotto eivät nyt kohdanneet ja purkaminen minusta perusteltua kummallekin osapuolelle.

Huominen pelaaja voisi olla se Nykin venäläinen vuokra. Koivuhan se ei ole koska puhutaan liigaan sopeutumisesta. Ja Koivu-asiaan kommenttina että sitä hintaa ei lasketa vain euroissa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Aiemmin jo toit nykyisen joukkueen kalleuden ylös, mutta jätit vastaamatta että kuinka kallis se joukkue nyt on ja mikä sinun mielestäsi pitäisi olla pelaajabudjetti kaudelle. Voisitko näihin vastata kun näytät olevan niin hyvin perillä asiasta? Jos kaikilla olisi samat tiedot, niin ehkäpä muutkin yhtyisivät vastustamaan lisähankintoja.
Missä mä nyt sun mielestä olen tuonut nykyisen joukkueen kalleuden esiin!? Se että mun mielestä ei ole järkevää käyttää 400 000 -500 000 tonnia Koivun hankintaan tarkoittaa sun mielestä sitä että nykyinen joukkue on kallis!!??

Sä et vissiin ole tepsiä paljon seurannut jos et tiedä että tappiota on viime vuodet tehty enemmän kuin tarpeeksi. Mä en jaksa jauhaa kun täällä on näköjään joku juttu että kun ollaan eri mieltä niin aletaan tietoisesti ymmärtämään väärin.

Kyllä ne tepsin tilikaudet on ihan julkista tietoa. Mun tarvi varmaan alkaa niitä sulle kertomaan. Sun mielestä on näköjään vedetty helvetin hyvin viime vuodet tulospuolella. Itse väitän että ilman tiettyjen herrojen rahoja oltais aika kusessa! Ei mulla tosin mitään sisäpiiritietoa ole jos sitä meinaat
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Missä mä nyt sun mielestä olen tuonut nykyisen joukkueen kalleuden esiin!? Se että mun mielestä ei ole järkevää käyttää 400 000 -500 000 tonnia Koivun hankintaan tarkoittaa sun mielestä sitä että nykyinen joukkue on kallis!!??

Sä et vissiin ole tepsiä paljon seurannut jos et tiedä että tappiota on viime vuodet tehty enemmän kuin tarpeeksi. Mä en jaksa jauhaa kun täällä on näköjään joku juttu että kun ollaan eri mieltä niin aletaan tietoisesti ymmärtämään väärin.

Kyllä ne tepsin tilikaudet on ihan julkista tietoa. Mun tarvi varmaan alkaa niitä sulle kertomaan. Sun mielestä on näköjään vedetty helvetin hyvin viime vuodet tulospuolella. Itse väitän että ilman tiettyjen herrojen rahoja oltais aika kusessa! Ei mulla tosin mitään sisäpiiritietoa ole jos sitä meinaat
Jos sulla ei oo sisäpiiritietoa, älä tuu tänne kertoo "faktana" että Koivulle maksetaan 400-500th.

Se on vain hyvä että tulee kertoo mielipiteensä ja hyvä jos se poikkeaa valtavirrasta, mutta ei tuollaisia faktoja kannata täällä heittää, varsinkin jos se perustuu omaan mutuun.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän Budishilla ole uusi seura tiedossa, kun sopimus purettiin. En jotenkin jaksa uskoa, että tuossa hirveästi purkurahoja maksettiin.

Aivan varmasti maksettiin. Budin markkina-arvo on laskenut siitä kun sopimuksen kirjoitti, koronan myötä palkat ovat muutenkin laskussa ja pelipaikoista kovempi kilpailu, lisäksi TPS pyrki pitkään Budista eroon mutta ostajaa ei pyynnillä löytynyt edes ennen koronaa.

Ei voi kuin spekuloida, mutta uskon että TPS maksaa huomattavan osan Budin ensi kauden palkasta purkukorvauksena.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Jos sulla ei oo sisäpiiritietoa, älä tuu tänne kertoo "faktana" että Koivulle maksetaan 400-500th.

Se, että Mikko Koivu tulisi pikkurahalla on utopiaa. Liigan top 3 pelaajalla tulee olla top 3 palkka. Turha tosin mutuilla kun Koivu on Minnesota Wildin pelaaja edelleen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Senkun spekuloit, mä taas uskon, että ei maksa. Totuutta tuskin tullaan koskaan tietämään.

Ei muuta kuin "keep the faith". Oliko tällä viestillä jotain uutta arvoa keskusteluun?

Tyhmähän Budi olisi jos näissä olosuhteissa ilmaiseksi suostuisi sopimuksensa purkamaan, kun purku on seuran aloitteesta...


Huikeeta vääntöä Koivusta, kun a) saapuminen Turkuun on vielä kaukainen ajatus b) rahan perässä mies tuskin tänne on tulossa, vaikka arvonsa varmasti tuntee ja (viitaten heittoon jostain 500k palkasta) c) jos ja kun Koivu tullessaan olisi Liigan kallein pelaaja niin on silti jo pelkästään brändi- ja johtajuusarvoltaan sen arvoinen.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kuinkas tasokas tuo ECHL oikeastaan on? Kysyn, koska en oikeasti hirveästi seuraa. Onko Liigassa pelannut lähiaikoin hyviä pelaajia ECHL:stä tulleena? Onko tämä Josh nyt kaappaus vai rivihankinta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Youtubesta löytyy jotai pätkää herrasta. Vaikuttaa ainakin onetimer löytävän hyvin perille. Muutenkin maaleja tehnyt urallaan hyvin. Vaikee oikee muuta miehestä sanoa vielä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kuinkas tasokas tuo ECHL oikeastaan on? Kysyn, koska en oikeasti hirveästi seuraa. Onko Liigassa pelannut lähiaikoin hyviä pelaajia ECHL:stä tulleena? Onko tämä Josh nyt kaappaus vai rivihankinta?

Taso vaihtelee isosti. Esim Danforth tuli ECHL:stä, mutta osa tuon tason pelaajista ei saa mitään aikaiseksi Liigassa, vaikka olisi ollut tehokaskin ECHL:ssä. Mielenkiintoinen pelaaja Kestner, mutta täysi arpa.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Kuinkas tasokas tuo ECHL oikeastaan on? Kysyn, koska en oikeasti hirveästi seuraa. Onko Liigassa pelannut lähiaikoin hyviä pelaajia ECHL:stä tulleena? Onko tämä Josh nyt kaappaus vai rivihankinta?

No esim Justin Danforth tuli aika vastaavilla spekseillä sisään. Kyllä nykyliigaan ja muihin "Keski-Euroopan" sarjoihin kärkipään ECHL-pelurien pitäisi olla ihan hyviä hakuja. Henkilökohtaisesta sopivuudesta ei koskaan tiedä, mutta laadun pitäisi riittää.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Perkele saatiin uusi Danforth! Jau pau!
Potentiaalia siis piisaa eli kaikki mahdollisuudet lyödä isosti pongoja. Toki sopeutuminen, asenne, ABC-sapuskat, räntäkelit jne. vaikuttavat kaikki, mutta ei anneta häiritä. Varovainen peukku siis tälle puskista (minulle) tulleelle hankinnalle.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No esim Justin Danforth tuli aika vastaavilla spekseillä sisään. Kyllä nykyliigaan ja muihin "Keski-Euroopan" sarjoihin kärkipään ECHL-pelurien pitäisi olla ihan hyviä hakuja. Henkilökohtaisesta sopivuudesta ei koskaan tiedä, mutta laadun pitäisi riittää.
Perkele saatiin uusi Danforth! Jau pau!
Potentiaalia siis piisaa eli kaikki mahdollisuudet lyödä isosti pongoja. Toki sopeutuminen, asenne, ABC-sapuskat, räntäkelit jne. vaikuttavat kaikki, mutta ei anneta häiritä. Varovainen peukku siis tälle puskista (minulle) tulleelle hankinnalle.

Toki kannattaa huomioida se, että Danforth oli täysin poikkeuksellinen onnistuminen. Liitteenä kuva, johon Miika Arponen listasi edellisen 10 ECHL:n maalikuninkaan uratilanteen.
 

Liitteet

  • A360185F-855E-447A-913E-1CB1411B460A.png
    A360185F-855E-447A-913E-1CB1411B460A.png
    23,6 KB · kertaa luettu: 291

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No esim Justin Danforth tuli aika vastaavilla spekseillä sisään. Kyllä nykyliigaan ja muihin "Keski-Euroopan" sarjoihin kärkipään ECHL-pelurien pitäisi olla ihan hyviä hakuja. Henkilökohtaisesta sopivuudesta ei koskaan tiedä, mutta laadun pitäisi riittää.
Paljonhan se riippuu siitä että millainen pelaaja on. Jos on tehnyt hyvät pisteet ja on esim. hyvä luistelija ja yleisesti liike hyvä, niin kyllä tuon yleensä uskaltaa sanoa että onnistuu myös Liigassa hyvin. Toki se ei vielä itsessään takaa mitään kun paljon on näitä pelin ulkopuolisiakin seikkoja olemassa, mutta noin yleisesti jos pelaajalla on taustalta hyvät pisteet ja hyvä liike niin Liigassa ainakin lähtökohdat on hyvät.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Youtubesta löytyy jotai pätkää herrasta. Vaikuttaa ainakin onetimer löytävän hyvin perille. Muutenkin maaleja tehnyt urallaan hyvin. Vaikee oikee muuta miehestä sanoa vielä.

Joo kyllä maaleja näyttäisi osaavan tehdä. Luistelu jäi ehkä hieman askarruttamaan. Mielenkiintoinen haku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös