Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 665 976
  • 3 218

Glove

Jäsen
Kissat naarmuttaa konepeltejä ja kuseksii vääriin paikkoihin. Ihan ok eläimiä kun omistajat pitäisivät ne kiinni. Muussa tapauksessa loukutan.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kissat naarmuttaa konepeltejä ja kuseksii vääriin paikkoihin. Ihan ok eläimiä kun omistajat pitäisivät ne kiinni. Muussa tapauksessa loukutan.
Ihan söpöjä nuo ovat, mutta en minäkään nuista pahemmin piittaa. Koirat vetävät minulle hymyn naamalle. Mukavan sosiaalisia ja aktiivisia. Musta tuntuu, että kissat ei tykkää musta, kun en ole sopiva niille.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Joskus oon nähnyt mirrin kadulla, joka kulki omistajansa mukana, kuin koira. Siis kissasta edelleen puhe. Mut hauskan näköinen mirri oli, kun käveli omistajan vierellä ihan kuin koulutettu koira.
...
Meillä oli kerran katti, joka leimautui niin vahvasti meidän koiriin, että rupesi käymään niiden kanssa lenkilläkin. Muulloin se kyllä meni, mutta talvella pehmeän lumen aikaan oli eteneminen aika vaivalloista, joten syliinhän se piti jossain välissä lenkkiä ottaa. Tuli sitä joskus kaiveltua hangesta syvältäkin, kun päätti hypätä polulta syrjään... ja nauru maittoi.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kävin lapsen kanssa hakemassa hänelle uudet jalkapallokengät, säärisuojat, sandaalit, jotka voi sujauttaa jalkaan treenien jälkeen sekä muuta futistykötarvetta. Tulin hirveän iloiseksi, kun hän asioi itse myyjän kanssa: tiesi täsmälleen, mitä tarvitsi ja uskalsi kertoa sen. Olin vain statisti ja maksaja. Aina on myös yhtä hellyyttävää, kun hän tunnollisena esikkona laski loppusummaa, katsoi mua kysyvästi myyjän selän takana ja saatoin nyökätä, kun olin tätä varten laittanut lomarahoista syrjään. Tulin tosi iloiseksi, kun lapsi tuli niin iloiseksi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kävin lapsen kanssa hakemassa hänelle uudet jalkapallokengät, säärisuojat, sandaalit, jotka voi sujauttaa jalkaan treenien jälkeen sekä muuta futistykötarvetta. Tulin hirveän iloiseksi, kun hän asioi itse myyjän kanssa: tiesi täsmälleen, mitä tarvitsi ja uskalsi kertoa sen. Olin vain statisti ja maksaja. Aina on myös yhtä hellyyttävää, kun hän tunnollisena esikkona laski loppusummaa, katsoi mua kysyvästi myyjän selän takana ja saatoin nyökätä, kun olin tätä varten laittanut lomarahoista syrjään. Tulin tosi iloiseksi, kun lapsi tuli niin iloiseksi.
Lapsen ilo on paras ilo. Vaikka osaankin nykään elää ns. itselleni niin kyllä omien lasten ilo vetää enemmän hymyä naamalle kuin se, että teen jotain vain itselleni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kävin lapsen kanssa hakemassa hänelle uudet jalkapallokengät, säärisuojat, sandaalit, jotka voi sujauttaa jalkaan treenien jälkeen sekä muuta futistykötarvetta. Tulin hirveän iloiseksi, kun hän asioi itse myyjän kanssa: tiesi täsmälleen, mitä tarvitsi ja uskalsi kertoa sen. Olin vain statisti ja maksaja. Aina on myös yhtä hellyyttävää, kun hän tunnollisena esikkona laski loppusummaa, katsoi mua kysyvästi myyjän selän takana ja saatoin nyökätä, kun olin tätä varten laittanut lomarahoista syrjään. Tulin tosi iloiseksi, kun lapsi tuli niin iloiseksi.
Täähän on sama kun käy rouvan kanssa kaupassa ostamassa hälle ihan mitä tahansa. Ihan itte kertoo myyjälle juurta jaksaen tasan tarkaan mitä tarvii. Tai siis vitut tarvi kun haluaa. Ja uskaltaa kertoo sen. Olen vain statisti ja maksaja. Se ei kyllä laske loppusummaa mutta silti mä vaan nyäkkään ninku Hyacinth Bukeen Richard.

Vittu, väärä ketju kyllä...
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Täähän on sama kun käy rouvan kanssa kaupassa ostamassa hälle ihan mitä tahansa. Ihan itte kertoo myyjälle juurta jaksaen tasan tarkaan mitä tarvii. Tai siis vitut tarvi kun haluaa. Ja uskaltaa kertoo sen. Olen vain statisti ja maksaja. Se ei kyllä laske loppusummaa mutta silti mä vaan nyäkkään ninku Hyacinth Bukeen Richard.

Vittu, väärä ketju kyllä...

Musta olisi nöyryyttävää seistä kassajonossa niin, että olisin itse valinnut ja maksattaisin miehellä. Usch. Jollei mulla oo rahaa johonkin omaan juttuun, budjetoin tai kärkyn tarjousta ja hommaan sitten. Tähän samaan henkeen oon koittanut lapsille opettaa, että vain tarpeellinen hommataan ja sekin harkiten niin, että vaikka vähän enemmän maksaisi, se ei haittaa, kun maksaa itsensä nappiostoksena takaisin. Siksikin olin niin iloinen kun havaitsin, että jälkeläinen toimi juuri näin. :)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Sue jutuista tulee mieleen kun oltiin 2016 ensimmäisellä etelän lomalla Lloret de Marissa (Barcelonan lähellä) ja esikoiseni taisi olla juuri ensimmäisen luokan käynyt englanninkielisellä luokalla. Pyysin häntä itse ostamaan juomansa (kokiksen) ja hyvinhän se sujui enkuksi jo silloin. Kohta varmaan puhuu paremmin kuin minä.

Ja tuohon ja ketjun aiheeseen liittyen nuorempi tyttäreni aloitti myös englanninkielisellä luokalla viime elokuussa ja sai nyt koulujen loputtua stipendin (25e). Ja nuorempi puhuu jo 8 vuotiaana ihan tolkuttoman hyvää enkkua kun kuunnellut isosiskoaan ja hänen kavereitaan.

Minä jouduin 12 vuotiaana suoraan Skotlantiin kouluun pohjilla ainoastaan joku satavuotiaan peruskoulun opettajan "opetus". No hyvinhän siellä kuitenkin pärjäsi. Mutta veikkaan silti että vaikka olen asunut ulkomailla pari vuotta niin tyttäreni tulevat ääntämään enkkua paremmin kuin minä (3. luokasta asti ollut vanhemmalla tyttärellä aussiopettaja ja tulee varmaan nuoremmallekin kolmannella kun juuri silloin vanhempi siirtyy yläkouluun).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on kanssa pari kaveria jotka ovat olleet ihan sohvaperunoita pari päivää.
Meillä on kyllä laiska ja rauhallinen kissa muutenkin. Ei sitä nämä helteet ole paljon muuttaneet. Usein nukkuu sohvalla. Välillä lepäilee jossain muualla. Joskus intoutuu ajamaan takaa lelua jos sitä tarjoaa... välillä jopa ylenkatsoo sellaista. Ajoittain jahtaa kärpäsiä tai jotain muuta pörisevää, sitä on hauska katsoa. Meidän kissa on varsin huono syömään mutta ehkä ei kuluta kun ei liiku. No onneksi ei sitten liho. Ihan mukava kaveri on...

Joskus oon nähnyt mirrin kadulla, joka kulki omistajansa mukana, kuin koira.
Meidän kissa ei vissiin oikein tykkää kulkea valjaissa ja se on varmaan meidän vika kun ei ole jaksettu kouluttaa kattia siihen. Alun alkaen ihan sisällä kissa kuin hiipi valjaiden kanssa ja oletti että kun oikein menee kyyryyn niin ne häviää. Ulkoilutarha on kuitenkin melko iso joten se riittää usein ulkoiluksi. Ei ehkä ole sen takia tullut tarpeeksi panostettua valjaissa kulkemiseen. Kyllä me välillä kävellään tonttia tutkimassa valjaissa mutta tuntuu jotenkin ettei se ole luontevaa kun kissa kulkee narun päässä...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on kyllä laiska ja rauhallinen kissa muutenkin. Ei sitä nämä helteet ole paljon muuttaneet. Usein nukkuu sohvalla. Välillä lepäilee jossain muualla. Joskus intoutuu ajamaan takaa lelua jos sitä tarjoaa... välillä jopa ylenkatsoo sellaista. Ajoittain jahtaa kärpäsiä tai jotain muuta pörisevää, sitä on hauska katsoa. Meidän kissa on varsin huono syömään mutta ehkä ei kuluta kun ei liiku. No onneksi ei sitten liho. Ihan mukava kaveri on...


Meidän kissa ei vissiin oikein tykkää kulkea valjaissa ja se on varmaan meidän vika kun ei ole jaksettu kouluttaa kattia siihen. Alun alkaen ihan sisällä kissa kuin hiipi valjaiden kanssa ja oletti että kun oikein menee kyyryyn niin ne häviää. Ulkoilutarha on kuitenkin melko iso joten se riittää usein ulkoiluksi. Ei ehkä ole sen takia tullut tarpeeksi panostettua valjaissa kulkemiseen. Kyllä me välillä kävellään tonttia tutkimassa valjaissa mutta tuntuu jotenkin ettei se ole luontevaa kun kissa kulkee narun päässä...

Faijan kissa tykkäs istuskella pihamaalla. Iskettiin siihen keskelle pihaa puunoksa maahan pystyyn ja siinä se kissa sitten pyöri pihalla, naru kiinni tuossa puunoksassa. Kovasti tuo oli aina pihalle pyrkimässä, jopa keskellä yötä.

Joo nuohan pitäisi totuttaa valjaisiin pienestä asti. Mutta sitten kun valjaissa ulos viet, pitäisi viedä säännöllisesti. Yhden kerran kävin tämän meidän nuoremman sällin kanssa istuskelemassa puoli tuntia tuossa takapihan portailla, mutta eipä tuo siitä pidemmälle lähtenyt. Ei nää meidän nörtit mihinkään ulos uskalla mennä kun ovat sisätiloissa viettäneet melkein koko elämänsä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Rakas vaimo oli tänään shoppailemassa kavereineen. Tuli äskön kotiin ja toi tuliaisia. Alla kuva. Kun ei juhannuksen tohinoissa ollut muistanu nimppareitani. Mitä halvattua täällä tapahtuu...
 

Liitteet

  • 20200630_195054.jpg
    20200630_195054.jpg
    461,1 KB · kertaa luettu: 190

Glove

Jäsen
Parin sadan mätkyt muuttui melkein tonnin veronpalautukseksi. Ei se verottaja ihan kaikkea hyväksynyt mitä laitoin, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähänkin. EIköhän sille jotain käyttöä löydy.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Deep As Oceanin debyyttilevy saapui mulle tänään postissa. Henkilökohtainen kiitos bändiltä sähköpostitse oli näköjään vasta alkusoittoa, laittoivat nimittäin EP:nsäkin itselle täytenä yllätyksenä kirjekuoren sisään. Nyt se on ainakin varmaa että tulen tukemaan näitä kavereita jatkossakin. Vetää hiljaiseksi tällainen avokätisyys faneja kohtaan, hyvässä mielessä tietysti.
 

Liitteet

  • ylläri.jpg
    ylläri.jpg
    273,7 KB · kertaa luettu: 142

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä se tekee iloiseksi, että tänään pääsee matsiin kuukausien tauon jälkeen. Edelliskerta oli KooKoon viimeinen kotipeli ennen koronaa, nyt kesällä laji on tietenkin futis ja matsina IFK-KuPS.

Koronan aikana on tajunnut, miten tärkeää on päästä matsiin paikan päälle. Telkkamatseilla voi pyyhkiä persettä. En minä noistakaan joukkueista kumpaakaan varsinaisesti kannata, mutta tänä kesänä Helsingin parasta antia on varmasti se, että täällä on kaksi pääsarjan futisjoukkuetta, joiden molempien matseja aion kyllä käydä katsomassa aiempaakin ahkerammin. Ja jos näistä stadilaisista pitää valita, niin kyllä se IFK:n puoleen kallistuu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Päätös töiden jatkumisesta työkokeilupaikalla työkokeilun jälkeen palkallisena on viimein tehty. Ja tämä päätös on myönteinen!!

Tulen allekirjoittamaan työkokeilupaikan kanssa ainakin puolen vuoden jatkosopparin. Ja sopimuksen aikana saan siis ihan oikein palkkaa. Palkkaa kai ainakin yli 1700 euroa kuukaudessa.

Työvuorot tulevat olemaan kahdeksan tunnin pituisia ja työt alkavat 17. elokuuta, sen jälkeen kun olen pitänyt viiden viikon kesäloman.

Siunattu, kiitollinen, onnellinen. Sitä kaikkea minä tällä hetkellä olen.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Rullaluistelin kolmen kesän tauon jälkeen 14 kilsaa. Aikoinaan olin kaatua tosi pahassa paikassa ja siitä jäi kauhu, joka lähti nyt, kun mies rohkaisi ja luisteli mun vieressä.

Huomenna kyllä ei varmaan oo lystiä, vaikka miten venyttelis, mutta menköön.
 

444

Jäsen
Rullaluistelin kolmen kesän tauon jälkeen 14 kilsaa. Aikoinaan olin kaatua tosi pahassa paikassa ja siitä jäi kauhu, joka lähti nyt, kun mies rohkaisi ja luisteli mun vieressä.

Huomenna kyllä ei varmaan oo lystiä, vaikka miten venyttelis, mutta menköön.
Mä olen pari kertaa kaatunut aika koomisella tavalla rulliksilla. Toinen kerta sattui melko pahasti (onneksi ei ollut paljon vauhtia) ja toinen lähinnä nauratti.
Jälkimmäinen sattui Itäväylän viertä potkiessa eteenpäin alamäkeen, kun näin siinä pohjalla lätäkön. Päätin vähän leikkiä niin, että käänsin jalat lätäkön molemmin puolin ohitse. Jostain syystä en saanutkaan jalkoja takaisin yhteen ja oma venymiskyky oli koetuksella. Nopea päätös ja voimakas painonsiirto oikealle jalalle kohti piennarta ja siitä kaksoislutzilla ojan pohjalle. Nauratti. Toisella puolella olisi ollut lisää asfalttia. Ei olisi naurattanut.
Ensimmäinen kerta oli mielenkiintoinen. Päällä kaikki mahdolliset suojat. Luistimissani on sellainen laskettelumonoista tuttu pikalukitus nilkan yläpuolella ja muuten kiristetään naruilla. Ehdin liikennevalojen jälkeen potkaista muutaman potkun vauhtia, kunnes vasemman luistimen narut tarttuivat jalkaa eteen viedessä oikean luistimen lukitukseen. Siinä ei ehtinyt tajuta yhtään mitään, kun Ishmael oli katollaan. Tosiaan kaikki suojat päällä, mutta ei paljon auttanut, kun vasen käsi jäi vartalon alle samalla, kun tulin olkavarsi ja olkapää edellä tonttiin. Asfaltin päällä sopivasti vähän soraa siellä täällä, niin sai pidemmän liu’un aikaiseksi. Ihoa kuoriutui kivasti käsi- ja olkavarresta ja olkapäässä on edelleen näyttävä arpi. Oltiin kuitenkin kaverin kanssa menossa pelaamaan tennistä, niin sitä ei tietenkään voinut jättää väliin. Ihan koko peliä ei kyllä jaksanut, alkoi putsaamattomat haavat vähän kirvellä.

Mutta kiva laji tuo on. Pitää myös pyllyn muodossaan.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
@Ishmael Tuollainen lätäkkökeikahdus on ollut lähellä itselläkin. Ja juuri tuollainen jälkimmäinen kaatuminen oli lähellä, kun huolimattomasti tökkäsin vauhdissa sauvalla pikalukituksen auki ja sotkeennuin vielä sauvaan... En vieläkään tiedä, miten ihmeessä pysyin pystyssä. Reitti oli vielä yksinäinen ja ilta myöhäinen, joten siinä kun olisin pääni kalauttanut, olisin maannut yksin ties miten kauan. Juu ei, ei ollut kypärää sillä reissulla, enää en ilman lähtisi.

Siippa on kaivanut tänä kesänä luistimensa naftaliinista ja onhan tuota kropan kehittymistä ollut lysti seurata. Antoi mun mennä edessä koko ajan, joten ehkä tuo tykkää mun pepusta muutenkin, mutta ei kai lisä pahaa tee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kesä ja yö... Pois on arki ja työ... Kyllähän se tieto saa hymyn huulille että huomenna on maanantai mutta töihin ei tarvitse mennä silti viiteen viikkoon. Se on kesäloma nyt!

Toisaalta sekin sitten kyllä saa hymyn huulille että loman jälkeen ei ole edessä mitään epämääräistä vaan työt jatkuvat ainakin puolen vuoden ajan vielä samassa paikassa. Sillä lisäyksellä vain että korotetun tyämarkkinatuen sijaan tulen saamaan kunnollista palkkaa.

Ohjelmarunko kesälomallekin alkaa kivasti muodostumaan ja sekin innostuttaa ja ilostuttaa mieltä. Avainkysymys on nyt se että paljonko olen valmis sijoittamaan kesälomaani. Yli varojeni en toki elele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös