Perussuomalaiset

  • 5 291 021
  • 42 217

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs mielestäsi tuossa nyt oli se niin karmea juttu? Luitko tuon alkuperäisen kirjoituksen? Alkakaa kansalaiset kyttäämään toisianne tuntui olevan sen lähtökohta. Kyllä ihan aiheesta tuolla kirjoitetaan, että alkaa olemaan meno kuin Neuvostoliitossa. Enkä ymmärrä miksi tämä piti väkisin vetää persuketjuun kun tuon poliisien kirjoituksen olisi voinut laittaa ihan heihin viittaaviin ketjuihin.
No, en ylläty jos mielestäsi poliisin vertaaminen liimanhaistelijaan on asiallista keksutelua. Minusta ei ole, varsinkaan kansanedustajan kynästä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No, en ylläty jos mielestäsi poliisin vertaaminen liimanhaistelijaan on asiallista keksutelua. Minusta ei ole, varsinkaan kansanedustajan kynästä.
No retoriikka oli toki aika lennokasta, mutta niin oli kirjoituskin missä poliisi käskee pysäyttämään rasistin ja alkamaan kyttäämään muita. Ensinnäkin rasismia ei löydy meidän laistamme ja toisekseen me emme halua tänne mitään stasia tai gestapoa jolle sitten juoruillaan naapureista. Kyllä silloin myös vähän saa mitä tilaa. Mutta tässähän oli taas tarkoitus pöyristyä kun persu sanoi jotain, ei siis ihmetellä että mitä helvettiä toi poliisi puuhaa viranomaisena pupeltamassa tuollaista paskaa Twitteriin. Tosin ei yllättänyt, että täällä porukka vetää pitkin nettiä etsimässä, että missä nyt joku on voinut joskus sanoa väärin jostain. On se sitten Li Andersson Turkin touhuista tai nyt persu liimanhaistelusta. En jaksa ymmärtää, mutta onneksi minun ei tarvitsekkaan. Luulisi olevan melko raskasta tuollainen elämä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi olevan melko raskasta tuollainen elämä.
Paljon raskaampaa lienee panikoida korona keskusteluissa kuinka muut eivät panikoi yhtälailla. Todennäköisesti vielä maski päällä...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Paljon raskaampaa lienee panikoida korona keskusteluissa kuinka muut eivät panikoi yhtälailla. Todennäköisesti vielä maski päällä...
En tiedä kun en ole siellä panikoinut eikä ole maskiakaan päällä ollut kertaakaan. Ja jos nyt et ymmärtänyt, niin minä en viitannut sinuun tuossa viestissäni vaan yleisesti tuohon miten juostaan etsimässä ihmisten kirjoituksia laidalta kuin laidalta ja niistä sitten vuoron perään pöyristytään. Mutta saathan sinä tuntea piston sydämessäsi jos se sinuun osui ja upposi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä taas on ollut vahvat lasit päässä, jos näkee tuossa twiitissä verrattavan poliisia liimanhaistelijaan. Siinähän ihan selvästi ollaan huolissaan, ettei kukaan liimanhaistelija ole päässyt tunkeutumaan poliisin käyttämälle tilille, ja toisaalta ollaan huolissaan kirjoittajan nestetasapainosta näillä helteillä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
No retoriikka oli toki aika lennokasta, mutta
Sä muuten teet tuota taas. Kuittaat alkuperäisen asian (onko tämä kielenkäyttö kansanedustajalle sopivaa) onelinerillä, lataat perään mutkun ja keksit useita uusia todellisuuksia ja esimerkkejä jotta kaikki olisi kivan mutaisaa.
Mutku poliisitkin. Keksitään jonkun haluavan Gestapoa ja hakataan se olettama matalaksi. Mutku Li Andersson. Ja lopuksi laitetaan yleinen viesti, missä ymmärretään tilanne ja it be like that sometimes.

Ihan sama se sinänsä on. Et sä mulle(kaan) vastaa mun epäasiallisen kirjoitusmuodon takia. On vaan välillä vähän raskasta tämä hyppely keskustelussa.

Mutta siis mun varsinainen kirjoitusasia oli jotain siihen suuntaan, että kansanedustajien pitäisi käyttäytyä kuin opettajien pitäisi käyttäytyä työpaikallaan and then some (sic). Olla lapsellisen lällättelyn, turhan vittuilun ja piikittelyn sijaan edes hieman esikuvia. No, eihän se opettajamaailmassakaan onnistu ja eduskunta on poikkileikkaus kansasta. Urpoja on tasan joka ihmisryhmässä, eikä siinä mitään.
Mutta toivoisi jotain muuta kuin nokkelia vieraslaji-läppiä, mustan huumorin provomeemejä ja jatkuvaa urputtamista. Tekeekö se musta kulttuurielitistin, jos toivon kansanedustajilta akateemisen vittuilun taitoa?

Jotenkin - ihan puolueesta riippumatta, vaikka tämä Persujen ketju onkin - rasittaa se, että nykyaikainen "rehti rehellinen, sanoo miten asiat on-poliitikko kansan silmin" on yleensä joku täysin turha some-vittuilija. Sellainen, joka ei edes yritä rakentaa parempaa yhteiskuntaa (mielsi sen sitten miten tahtoo), vaan keskittyy osoittelemaan sormella ja ölisemään. Tämä on väärin, tämä on tyhmää, tämä on turhaa. Kovin usein tämä keskustelu kiertää juuri PS:n telttaa, mutta hitaasti se on leviämässä muualle myös. Huuda lujaa, niin aina joku kuulee.

Kyllä mä tiedän, että tietyntyyppinen ihmisryhmä kokee vittuilun johtajan ykköstaitona. Eikä kaikki voi olla aina luksussateenkaaria ja homoyksisarvisia taikaseinästä, mutta onko pakko jatkuvasti rikkoa ja kiukutella? Esim. Laura Huhtasaaren koko tehtävä politiikassa on olla vastarannan protestikiiski. Olisi kiva kuulla Huhtasaaren äänestäjältä, mitä asioita sillä annetulla äänellä haluttiin saada? Mitä on saatu?
Lähinnä tämä on haihattelua siitä, että minun mielestä kansanedustajan pitäisi kysyä äänestäjältään: "Miten voin parantaa sinun elämääsi?", eikä: "Mikä vituttaa?"

Politiikka on yksinkertaisten ihmisten monimutkainen peli.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taitaa olla niin että persu löytäisi aika helposti uusia syntipukkeja jos kaikki väärät tyypit saisi ensin häädettyä maasta ja sen jälkeen rajat laitettaisiin lopullisesti kiinni. Täältä löytyy esim. homoja, suomenruotsalaisia (no, voi olla että ne lähtee ekassa kuormassa) ja vasenkätisiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei onnistu ja tuo on osoitettu jo 100% paskapuheeksi. Jostain syystä @TosiFani ei viitsi kommentoida.

Sori, oli ulkohommia illalla, enkä jaksanut enää puolilta öin vastata.

Olen puhunut työntekijän julkisista mielipiteistä. Työnantaja tuskin voi puuttua työntekijän poliittiseen mielipiteeseen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai uskonnollisuuteen. Sen sijaan, jos työntekijä julistaa mediassa tai yleisötilaisuudessa tasa-arvoa väheksyviä, rasistisia tai esim. homofobisia mielipiteitä, hän voi olla vaikeuksissa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Kyllä taas on ollut vahvat lasit päässä, jos näkee tuossa twiitissä verrattavan poliisia liimanhaistelijaan. Siinähän ihan selvästi ollaan huolissaan, ettei kukaan liimanhaistelija ole päässyt tunkeutumaan poliisin käyttämälle tilille, ja toisaalta ollaan huolissaan kirjoittajan nestetasapainosta näillä helteillä.

Joo. Mä juttelin mun naapurin kanssa eilen jääkiekosta ja se sanoi seuraavansa enemmän futista. Kysyin, että mitä helvettiä sinä nelisilmäinen vaimonhakkaaja oikein sössötät? Mee takaisin autotalliisi ryyppäämään ja kuuntelemaan Popedaa.

Ihan selvästi yritin tuoda selväksi, etten ihan kuullut naapurini sanomisia. Olin vähän huolissaan suomalaisten miesten yleisestä tavasta pahoinpidellä puolisoitaan ja tiesin, että alkoholi on monelle vaiettu ongelma. Nestetasapaino ja Pitkä Kuuma Kesä ovat ehdottoman tärkeitä näin kesähelteillä.
Silti se suuttui ja nyt jostain syystä minua pidetään epäasiallisena keskustelijana. Mun mielestä tää nyt on vain se oikea tapa jutella näiden vertauskuva-naapureiden kanssa ja kiviä taskuun.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sä muuten teet tuota taas. Kuittaat alkuperäisen asian (onko tämä kielenkäyttö kansanedustajalle sopivaa) onelinerillä, lataat perään mutkun ja keksit useita uusia todellisuuksia ja esimerkkejä jotta kaikki olisi kivan mutaisaa.
Mutku poliisitkin. Keksitään jonkun haluavan Gestapoa ja hakataan se olettama matalaksi. Mutku Li Andersson. Ja lopuksi laitetaan yleinen viesti, missä ymmärretään tilanne ja it be like that sometimes.

Ihan sama se sinänsä on. Et sä mulle(kaan) vastaa mun epäasiallisen kirjoitusmuodon takia. On vaan välillä vähän raskasta tämä hyppely keskustelussa.
Nytkään ei sinun olisi tarvinnut kuin vaihtaa tuo mun muotoon minun ja viestisi olisi paljon miellyttävämpi lukea. Sinä kuitenkin pystyt siihen, niin en ymmärrä miksi et voi niin toimia? Ja minä nimen omaan viittasin siihen alkuperäiseen asiaan. Eli siihen mitä tuo persu kommentoi. Kai lähtökohtaisesti on hyvä selvittää ne taustat ja vasta sitten kommentoida? Kuten yllä jo sanottiin, niin se lainaus meni tarkalleen näin "Onko teillä tietoturvaongelmia ja näitä kirjoittaa joku liimanhaistelija". Siinä ei sanottu, että poliisit on liimanhaistelijoita. Kuten sanoin, aiemmin, niin kyseessä oli varsin lennokas retoriikka, mutta ottaen huomioon poliisien alkuperäisen viestin mitä tuossa kommentoitiin, niin sitä sai mitä tilasi, eli täysin älyttömään kirjoitukseen älyttömän vastauksen. Minä en pystynyt löytämään tuosta sitä ajatusta, että ei kansanedustaja voi tuollaista kieltä käyttää tason lööppiä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"kirjoittaako näitä joku liimanhaistelija" Siinä ei sanottu, että poliisit on liimanhaistelijoita.
Twiitissä sanottiinn että artikkelin kirjoittaja on poliisijohtaja Sanna Heikinheimo. Epäilemällä että kirjoitus vosi olla liimanhaistelijan käsialaa, on vertaus Heikinheimo kirjoitaa kuin liimanhaistelija ihan yksiselitteinen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tähän turkulaiseen twiittiin voi toki liittää toisen turkulaisen kommentin:

Me haluaisimme tietenkin, että meillä olisi mahdollisimman hyvä imago puolueena, joka puhuu järkevästi meille tärkeistä teemoista, kuten maahanmuutosta, EU:sta ja ilmastonmuutoksesta

Ja toki oman suosikkitwiittaajani prinsiipin:

Käytös määrittää ihmisen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Twiitissä sanottiinn että artikkelin kirjoittaja on poliisijohtaja Sanna Heikinheimo. Epäilemällä että kirjoitus vosi olla liimanhaistelijan käsialaa, on vertaus Heikinheimo kirjoitaa kuin liimanhaistelija ihan yksiselitteinen.
Voi nyt herttinen sentään. Jos jatkoaika julkaisee jutun minkä on kirjoittanut Marko Möttönen ja joku sanoo, että onko teillä tietotuvaongelmia ja näitä kirjoittaa joku liimanhaistelija, niin silloin ei kyllä viitata, että Marko Möttönen on liimanhaistelija vaan viitataan tähän tietotuvaongelmaan jonka varjolla voisi joku liimanhaistelija päästä kirjoittelemaan. Toki siinä vihjataan tuohon suuntaan, mutta siinä ei todellakaan sanota niin suoraan. Kyseessä on ns. piilovittuilu. Se on sitä parempaa vittuilua. Esimerkiksi tällä palstalla sitä harrastetaan paljonkin mm. viittailemalla johonkin korona paniikkiin ja kasvomaskeihin mutta jättämällä henkilöimättä se kohde. Mutta onhan se helpompaa nähdä rikka toisen silmässä, kuin malka omassa.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän turkulaiseen twiittiin voi toki liittää toisen turkulaisen kommentin:



Ja toki oman suosikkitwiittaajani prinsiipin:

"Kyllä kansanedustajan asemassa joutuu aina miettimään, että vaikka tämä lausunto päätyisi mihin mediaan, niin että sen takana pystyy seisomaan. Sitä joutuu miettimään ennalta siltäkin kantilta."

Lainaus yle.fi
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Taitaa olla niin että persu löytäisi aika helposti uusia syntipukkeja jos kaikki väärät tyypit saisi ensin häädettyä maasta ja sen jälkeen rajat laitettaisiin lopullisesti kiinni. Täältä löytyy esim. homoja, suomenruotsalaisia (no, voi olla että ne lähtee ekassa kuormassa) ja vasenkätisiä.
Ovatko homoseksuaalit, suomenruotsalaiset ja vasenkätiset yliedustettuina seksuaalirikostilastoissa? Tietenkin suomenruotsalaisten vaatimus ruotsin kielen suosimisesta on mielestäni typerää, mutta ei kuitenkaan vaarallista toisin kuin huono maahanmuuttopolitiikkamme.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi nyt herttinen sentään. Jos jatkoaika julkaisee jutun minkä on kirjoittanut Marko Möttönen ja joku sanoo, että onko teillä tietotuvaongelmia ja kirjoittaako näitä teillä joku liimanhaistelija, niin silloin ei kyllä viitata, että Marko Möttönen on liimanhaistelija vaan viitataan tähän tietotuvaongelmaan jonka varjolla voisi joku liimanhaistelija päästä kirjoittelemaan. Toki siinä vihjataan tuohon suuntaan, mutta siinä ei todellakaan sanota niin suoraan. Kyseessä on ns. piilovittuilu. Se on sitä parempaa vittuilua.
Kansanedustajan harrastama julkinen "piilovittuilu" viranomaiselle on aivan kyllä todella ala-arvoista toimintaa. Luultavasti kuitenkin kannattajansa ovat intoa täynnä kuinka johtaja sivalsi hienosti suvakkihuoraa.
 

Byvajet

Jäsen
Taitaa olla niin että persu löytäisi aika helposti uusia syntipukkeja jos kaikki väärät tyypit saisi ensin häädettyä maasta ja sen jälkeen rajat laitettaisiin lopullisesti kiinni.

Kysymys on siitä, että synnyttääkseen ja säilyttääkseen omaleimaiset piirteensä kulttuurin on eristäydyttävä. Kulttuuri on aina kupla. Jos kupla vuotaa liikaa sisään, se poksahtaa ja kulttuuri tuhoutuu.

Tällä hetkellä markkinatalous käy valkoisen miehen valloitussotaa koko maailman yhdenmukaistamiseksi. Erilaisuus ja moninaisuus katoavat ja kaikki altistetaan ylikansalliselle kaupallisuudelle. Erilaisuutta ei enää synny pitkän prosessin tuloksena vaan se tuotetaan kaupalliseen tarpeeseen. Siksi se myös on keinotekoista ja lyhytaikaista.

Kukaan ei ole niin kulttuurivihamielinen kuin koulutettu markkinatalouteen uskova kaupunkiliberaali. Hän on valmis tuhoamaan erilaisuuden ja omaleimaisuuden näennäisavoimuuden, materiaalisen hyvinnoinnin ja markkinatalouden hengessä.

Suomessa yhdenmukaistumisen paine näkyy esimerkiksi murteissa. Ei kauankaan aikaa sitten murteet olivat vielä vahvoja, koska tiedonvälityksen vaikutus oli vaatimaton eivätkä ihmiset liikkuneet. Puheenparsi kiersi suusta suuhun.

Nyt murteista on jäljellä enää rippeet. Liikkuvuus yhdistettynä nopeaan ja laajaan tiedonvälitykseen eli käytännössä nettiin on tuhonnut suomen kielen yhden hienoimmista piirteistä.

Olisi syytä päästä eroon mielikuvasta, että koulutettu liberaali on avoin erilaisuudelle. Tilanne on usein aivan päinvastainen. Liberaali tahtoo myös kulttuurinsa ja elämyksensä siistiksi fileoituina, ruodottomina ja muoviin pakattuina. Oikeasti erilaisuutta arvostaa aivan eri jengi kuin keskiverto koulutettu kaupunkiväestö. Siksi on vähän irvokasta, että liberaalit syyttävät persuja erilaisuutta vieroksuviksi junteiksi, koska juuri sen juntimpaa ei voi olla kuin tuotteistuksen kulttuurissa elänyt ja tuotteistuksen merkityksille alistunut koulutettu kaupunkilainen.

Liberaali yksinkertaisesti pelkää erilaisuutta. Siksi hän myös reagoi siihen voimakkaasti. Pelko herättää tunteet, jotka ohjaavat torjumaan erilaisuuden leimaamalla.

Jos erilaisuus on tarpeeksi kaukana eli ei suomalaisissa persuissa, koulutettu nykyihminen hyväksyy sen. Eristäytynyt intiaaniheimo tai muu alkuperäiskansa saattaa olla mitä brutaalein esimerkiksi ihmisarvokäsityksessään, mutta kun ilmiö on riittävän kaukana ja sitä uhkaa jokin suurempi eli valtakulttuuri, koulutettu kaupunkilainen kokee siinä eksotiikkaa, joka saa hänet puolustamaan eristäytynyttä junttiutta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kansanedustajan harrastama julkinen "piilovittuilu" viranomaiselle on aivan kyllä todella ala-arvoista toimintaa. Luultavasti kuitenkin kannattajansa ovat intoa täynnä kuinka johtaja sivalsi hienosti suvakkihuoraa.
En voi tietää, enkä varsinkaan usko, että monikaan ajattelee kyseistä poliisia suvakkihuorana, jos sinä niin ajattelet niin suosittelisin hetken tutustumaan omaan aatemaailmaasi. Varsinkin jos jotkut tuntemattomat ihmiset ovat aiheuttaneet sinulle noin vahvoja ennakkoluuloja heitä kohtaan, vaikka he eivät ole edes niin toimineet. Oliko twiitti mauton, ehkä, piilovittuiltiinko siinä, kyllä. Onko oikein, että poliisista on tullut somessa polittiikkaan osallistuva taho vaikka sen pitäisi palvella kaikkea kansaa, myös niitä rasisteja ja olla puolueeton, ei todellakaan ole. Kyllä silti jokainen, kansanedustajakin, saa käyttää ilmaisunvapauttaan vaikka sitten piilovittuillakseen poliiseille. Se on meidän maassamme helvetin hieno juttu, että täällä kun saa ihan vapaasti ja ilman rankaisua vaikka haukkua sitä poliisia, jopa kansanedustajana. Ei saa kaikkialla.
 
Viimeksi muokattu:

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ovatko homoseksuaalit, suomenruotsalaiset ja vasenkätiset yliedustettuina seksuaalirikostilastoissa? Tietenkin suomenruotsalaisten vaatimus ruotsin kielen suosimisesta on mielestäni typerää, mutta ei kuitenkaan vaarallista toisin kuin huono maahanmuuttopolitiikkamme.
Ei ole statseja tässä, mutta kait te nyt jotain keksitte sitten kun viimeinenkin seksirikollinen on saatu pois. Lähteekö muuten Hakkarainen ekassa kuormassa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ovatko homoseksuaalit, suomenruotsalaiset ja vasenkätiset yliedustettuina seksuaalirikostilastoissa?
Rodun puhtaudestahan siinä sisun blogissa oli puhe? Jos jonkun nimi olisi oikeasti Zoidberg niin voisi olla sisulaisessa Suomessa vähän turvaton olo. Joku yö vain tulisi karkotuspartio ja poistaisi etnisesti kelpaamattoman pois maasta.
 

lihaani

Jäsen
Tietenkin suomenruotsalaisten vaatimus ruotsin kielen suosimisesta on mielestäni typerää, mutta ei kuitenkaan vaarallista toisin kuin huono maahanmuuttopolitiikkamme.

Oletko koskaan jutellut elävän neekerin kanssa? Kuka maahanmuuttaja on tehnyt sinulle pahaa ja mitä pahaa?
Minulle maahanmuuttaja ei ole sanonut poikittaista sanaa. Hyvää palvelua olen heiltä saanut.
Mutta sensijaan kantasuomalaisia on tullut nokan eteen röheltämään aivan tarpeeksi:
- Onks tupakkaa, kaljaa, tabuja? pistä ege, haluutko turpaasi, haista vittu, mikä luulet olevasi, vittuuako tölläät jne. loputtomiin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos perussuomalaiset tahtovat vaalia yhtenäisen kansan ideaa, kannatan sitäkin
Jos mun mielestä yhtenäiseen kansaan eivät kuulu persut ja porilaiset niin sekin on sun mielestä ihan kannatettava idea? Vai oliko tälle 'yhtenäisen kansan idealle' joku ainoa oikea sisulainen määritelmä? Voitko avata sun ajatusta yhtenäisestä kansasta?
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Oletko koskaan jutellut elävän neekerin kanssa? Kuka maahanmuuttaja on tehnyt sinulle pahaa ja mitä pahaa?
Minulle maahanmuuttaja ei ole sanonut poikittaista sanaa. Hyvää palvelua olen heiltä saanut.
Mutta sensijaan kantasuomalaisia on tullut nokan eteen röheltämään aivan tarpeeksi:
- Onks tupakkaa, kaljaa, tabuja? pistä ege, haluutko turpaasi, haista vittu, mikä luulet olevasi, vittuuako tölläät jne. loputtomiin.
Tämäkin todennäköisesti vaihtelee alueittain. Itse kasvoin itä-helsingissä ja oon siellä nähny hyvät, pahat ja rumat niin kantaväestöstä kuin etnisistä vähemmistöistä.
Tosin prosentuaalisesti kantaväestössä oli vähemmän pahoja ja rumia kuin vähemmistöissä.

Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen on oppinu arvostamaan niitä jotka tekevät osansa yhteiskunnan puolesta, ihonväriin katsomatta ja karsastamaan niitä jotka eivät, myöskin ihonväriin katsomatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös