Golfin harrastajat

  • 487 598
  • 2 925

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eka kierros tänä kesänä, mutta mitä ihmettä; pallopesurit ja haravat poistettu kentältä ja lippuihin ei saa koskea. Siis mitä v€@@&a?

Siis oikeastiko korona-tartuntojen ehkäisemiseksi? Nyt nauraa kyllä variksetkin. Airosolitartuntana leviävän taudin tarttuvuus on ulkoilmassa minimaalinen ja todennäköisyys, että se tarttuisi esineistä on olematon. Enemmän vaarallinen on klubitalon ovenkahva ja maksupäätteen näppäimet.

Nyt joku järki päähän ja ne kamat takaisin kentälle. Pelleily sais riittää
Pelkona taisi olla jossain vaiheessa se että kentät suljetaan kokonaan pelaajilta ja jotain toimenpiteitä oli pakko esittää ryhmäkoon rajoittamisien lisäksi, jotta pelata ylipäätään saa.
 

Kyylä

Jäsen
Pelkona taisi olla jossain vaiheessa se että kentät suljetaan kokonaan pelaajilta ja jotain toimenpiteitä oli pakko esittää ryhmäkoon rajoittamisien lisäksi, jotta pelata ylipäätään saa.
Näin voi olla. Mutta nuo toimenpiteet eivät perustu mihinkään asiantuntijatietoon.

Tää on vähän sama kun omatoimisilla iltarasteilla ei ole leimasimia.
 

F#21

Jäsen
Mä olen kyllä tykännyt nyt kun liput ovat pysyneet koko ajan paikallaan ja bunkkerit ovat vielä haastavampia kun niitä ei ole haravoitu. Hyvin ne pystyy myös kengällä ja mailalla laittaa kuntoon.
Myös reikään laitettu "koroke" lipputangon ympärille on positiivinen lisä.

Roskisten katoaminen ottaa päähän eniten, mutta täytyy nyt itse kantaa roskapussia kierroksella mukana.

Tänään oli Kulloossa aamulähtö ja etuysi meni melko pipariksi. Selkä oli kuin rautakanki ja se näkyi lyönneissä. Aamulla oli myös yllättävän kova tuuli joka vaikeutti peliä. Takaysillä onneksi homma muuttui paremmaksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin voi olla. Mutta nuo toimenpiteet eivät perustu mihinkään asiantuntijatietoon.

Tää on vähän sama kun omatoimisilla iltarasteilla ei ole leimasimia.
Näinhän se lienee. Mutta ehdottamasti mieluummin ylireagointi vs kentät kiinni. Tätäkin vaihtoehtoa pelin ulkopuoliset tahot peräänkuuluttivat että onko golffareilla eri säännöt yhteiskunnassa kuin muilla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se lienee. Mutta ehdottamasti mieluummin ylireagointi vs kentät kiinni. Tätäkin vaihtoehtoa pelin ulkopuoliset tahot peräänkuuluttivat että onko golffareilla eri säännöt yhteiskunnassa kuin muilla.
Juuri näin. Jos vaihtoehtoina liioitellut poikkeusjärjestelyt kentällä tai kiinni kokonaan, niin ehdottomasti ensimmäinen vaihtoehto.
Pitää muistaa, että nuo järjestelyt jouduttiin tekemään koronahysterian ollessa pahimmillaan ja joillekin tuntui sekin olevan liikaa ja kenttiä ei olisi saanut pitää auki ollenkaan. Kävihän siellä kentillä pääsiäisenä poliisitkin tarkkailemassa.

On muuten aikamoinen buumi golfilla menossa nyt. Käyn SHG:n kentillä pelaamassa jotka on aamusta iltaan täynnä. Viikonloppuna jos haluat pelata, pitää ne lähdöt varata jo edellisen vkl:n aikana.
 

Fordél

Jäsen
Myös reikään laitettu "koroke" lipputangon ympärille on positiivinen lisä.

Ja vielä parempi on se tankoon asennettu "hissisysteemi", jolla pystyy putterilla nostamaan helposti pallon reiästä. Toivottavasti ovat tulleet jäädäkseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Mikäs tällainen systeemi on? Joku uusi korona-ajan innovaatio? Ei ole tullut vastaan.
Ainakin tällainen jenkkiversio on korona-yhteensopiva:

Jo ennen koronaa oli tällainen kädellä käytettävä suomiversio

Luulisi että nyt jo olisi sellainenkin yhdistelmä noista, jossa olisi tuo putterilla käytettävä kahva ja kuppi-mallinen pohja jossa pallon voi nostaa halutulle korkeudelle, mutta en ole sellaista kyllä omin silmin nähnyt.
 

Fordél

Jäsen
Mikäs tällainen systeemi on? Joku uusi korona-ajan innovaatio? Ei ole tullut vastaan.

Jep, idea on sama kuin mitä @wild wild west tuossa linkkasi. Kuitrnkin sen sijaan, että täytyy koskea kädellä lippuun pallon nostamiseksi reiästä hissillä ylös, hissiä pystyy nostamaan mailalla. Lipun tangossa on sellaset väkäset, joita nostamalla ylös päin pallo tulee ylös reiästä. Ollut käytössä toisessa niistä kentistä, joilla pelaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Putterin varren päähän on myynnissä sellaisia avattavia/suljettavia pihtejä jolla pallon voi nostaa kupista, kumartumatta tai koskematta siihen. Maksaa jotain about 10€ verran.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on kyllä vaikeaa lähtöaikojen varaaminen. Pitää käytännössä viikko etukäteen ottaa aikoja alustavasti omalle porukalle, kun 3-4 päivää eteenpäin on aamusta iltaan täynnä. Vieraspelaajana aivan turha yrittää esim. SHG:lle.
 

F#21

Jäsen
Nyt on kyllä vaikeaa lähtöaikojen varaaminen. Pitää käytännössä viikko etukäteen ottaa aikoja alustavasti omalle porukalle, kun 3-4 päivää eteenpäin on aamusta iltaan täynnä. Vieraspelaajana aivan turha yrittää esim. SHG:lle.
Samaa tuskaillut tässä. Jos jaksat vain ajella pidemmälle, niin Hill Sidessa näyttäisi olevan hyvin vapaata lyhyellä aikataulullakin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tammer on tässä hyvä. Tulee otettua iltalähtöjä joista löytyy usein tilaa.

Kentältä pääsee pois 11, 13 ja 15 väylien jälkeen näppärästi ja kun pelioikeus niin ei maksujen kannalta ongelma. Huomenna 18:20 matkaan tahkoamaan joko 13 tai 15 väylää
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa tuskaillut tässä. Jos jaksat vain ajella pidemmälle, niin Hill Sidessa näyttäisi olevan hyvin vapaata lyhyellä aikataulullakin.
Hill Side on kyllä hyvä, ensi viikolla menossa pelaamaan Valleyn. Vähän tuo tunnin ajomatka rassaa, ei viitsi liian usein lähteä.

Tammer on tässä hyvä. Tulee otettua iltalähtöjä joista löytyy usein tilaa.

Kentältä pääsee pois 11, 13 ja 15 väylien jälkeen näppärästi ja kun pelioikeus niin ei maksujen kannalta ongelma. Huomenna 18:20 matkaan tahkoamaan joko 13 tai 15 väylää
Mulla ei kyllä mitenkään kestäisi pää jättää kierrosta kesken, varsinkaan jos on vähän paremmin mennyt. Kuulostaa epäinhimilliseltä!

Helvetin vaikean puolentoista kauden jälkeen nyt alkaa vihdoin näkymään valoa tunnelin päässä omassa pelissä. Swingi vapautunut ja puttaaminen on vihdoin hallussa, viime kierroksella oma ennätys 27 puttia. Wedgepeliin kun saa vielä vähän tuntumaa takaisin niin kauden päätavoite eli 80:n alitus on ihan saavutettavissa.

Uusi tasoitussysteemi tuntuu paljon fiksummalta, nyt se yksi hirmukierros ei pudota välittömästi tasoitusta kohtuuttoman alas.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mulla ei kyllä mitenkään kestäisi pää jättää kierrosta kesken, varsinkaan jos on vähän paremmin mennyt. Kuulostaa epäinhimilliseltä!

Helvetin vaikean puolentoista kauden jälkeen nyt alkaa vihdoin näkymään valoa tunnelin päässä omassa pelissä. Swingi vapautunut ja puttaaminen on vihdoin hallussa, viime kierroksella oma ennätys 27 puttia. Wedgepeliin kun saa vielä vähän tuntumaa takaisin niin kauden päätavoite eli 80:n alitus on ihan saavutettavissa.

Uusi tasoitussysteemi tuntuu paljon fiksummalta, nyt se yksi hirmukierros ei pudota välittömästi tasoitusta kohtuuttoman alas.

Mä kun otan liikunnan kautta niin kaikki kävely on plussaa.

Oma pelaaminen oli ihan nollissa pari kautta. Nyt haetaan sitä pelaamisen iloa, ei tulosta. Tässä kun katsellut vaihtelua noista pelatuista niin vaihtelua on suuresti. Paras menty +11, huonoin +24. Mutta pääasiallisesti ollut hauskaa. Ja se on hyvä. Mailat oli kuitenkin menossa jo myyntiin
 

F#21

Jäsen
Hitto tuntuu hölmöltä olla käyttämättä ranteita chippaamisessa, kun aiemmin on niitä niin aktiivisesti käyttänyt. Täytyisi vain saada tuosta nyt uusi normi, jotta liike tuntuisi luonnolliselta.
Aiemmin olen kärsinyt huonosta chippaamisesta ja taisi olla useampi syy sen takana; ranteet, asento, tasapaino ja taaksevienti. Parannusta on jo kierroksilla nähnyt, kun on vain pitänyt tekniikan ja lyönnit yksinkertaisena.

Draivin osalta täytynee ottaa vielä tunti tai kaksi opetusta. Talven aikana löysin feidin omaan lyöntiin, joka sitten draivin osalta liian usein muuttuu slaissiksi. Rannekulma luultavasti tuon aiheuttaa, mutta hyvä olisi prolta saada tähän vahvistus sekä mahdolliset lisäneuvot.
 

Fordél

Jäsen
Hitto tuntuu hölmöltä olla käyttämättä ranteita chippaamisessa, kun aiemmin on niitä niin aktiivisesti käyttänyt. Täytyisi vain saada tuosta nyt uusi normi, jotta liike tuntuisi luonnolliselta.

Itsekin hokasin tämän vasta äskettäin, ja ohan se chippaaminen nyt alkanut parantumaan. Kontrolli lisääntynyt. Täytynee kuitenkin ottaa jossain vaiheessa lähipelin suhteen opetusta.

Tänään ihan mukava kierros takana. Harmi vaan, että puttaus takkusi. Normi puttipelillä olisi tullut mun tasoon tosi hyvä kierros. Joka tapauksessa todella nautittava kierros hienossa säässä.
 

Murskaaja

Jäsen
Kyllä chippaamisessakin ranteissa kannattaa olla jonkin verran liikettä. Tärkein tietenkin varmistaa että eivät taitu yli vaan pysyvät lavan edellä osumaan asti (riippuen kuinka korkeana haluaa pelata). Toki rautamailoillakin voi putata ranteet jäykkänä greenin vierestä mutta eri lyönti kyseessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Puhutaanko nyt chippaamisesta vai pitchaamisesta?
 

F#21

Jäsen
Puhutaanko nyt chippaamisesta vai pitchaamisesta?
Ite puhuin juuri chippaamisesta. Olen jostain syystä käyttänyt siinäkin paljon ranneliikettä mukana ja nyt yrittänyt vähentää sitä reilusti. Pitchingin olen jättänyt vähemmälle juuri siitä syystä, että tulee liian usein duffattua se. Jos kesällä alkaisi harjoittelemaan sitä enemmän, kuitenkin tärkeä lyönti jos ei ole paljoa tilaa griinillä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Lähipelissä herkkyys tulee toistojen kautta ja se vaatii sitä tuntumaa, mitä yleensä aloittelijalla ei ole. Itse ensimmäisinä talvina harjoittelin sisällä näitäkin lyöntejä varmaan tuhansilla toistoilla ja nyt se palkitsee, kun iän mukana etenkin draivin mitta alkaa laskea ja lähipelin rooli kasvaa. Kärsivällisyyttä siis tarvitaan. Olen mielestäni huomannut, että vahvan mailapelin taustan omaavat oppivat hieman nopeammin (täysin ymmärettävää) myös tuon lähipelin. Itse olen opetellut kaksi eri tapaa lähipeliin lyödä ja se riippuu pallon makuusta tai maastosta (nousua vai ei), lyönko ns. chipin vai pitchin, kummassakin tärkeintä tasainen liike ja herkät kädet.

Tänä aamuna kierros jo klo. 06.00 alkaen ja sellaista tasapaksua peliä (42 ja 43) ilman suurta loistoa, mutta ei myös isoja epäonnistumisia, kierros vei aika yksin 2h ja töihin jo ennen klo. 9.00. Aamukierrokset ovat loistavia herättäjiä päivään, yleensä tyyntä, ainoastaan märkä nurmi joskus hiukan häiritsee. Kannatta kokeilla.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähipeli on erittäin tärkeää. Itse vedän ennen jokaista kierrosta tietyt chipit ja pichit läpi aina vaikkei ehtisikään rangelle. Vähän huonomman lyöntipäivänkin kanssa pärjää, mutta jos lähipeli ei toimi, niin sitten ei ole mitään toivoa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt joku järki päähän ja ne kamat takaisin kentälle. Pelleily sais riittää
Asiasta avautumisesi taisi mennä suoraan golfliiton tietoon asti, kun heti perjantaina tuli uusia ohjeita, joissa oli paljon lievennyksiä mukana.

Nyt vastuu on siirretty lähes kokonaan pelaajille, joka tietysti on hyvä asia. Ei ole pakko istua penkille, mennä rangelle ja käyttää yhtiön ämpäriä, käyttää pallopesuria, roskatkin voi vielä kotiinsa jne.

Toivottavasti kuitenkin bunkkeriharavat ovat entisessä käytössään, kunhan niitä kentille ilmestyy. Ei ole kivaa kun pallo makaa kengän jäljessä. Yksi lyönti siinä helposti tulee lisää normaaliin bunkkerimakuun verrattuna.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Toivottavasti kuitenkin bunkkeriharavat ovat entisessä käytössään, kunhan niitä kentille ilmestyy. Ei ole kivaa kun pallo makaa kengän jäljessä. Yksi lyönti siinä helposti tulee lisää normaaliin bunkkerimakuun verrattuna.
Kyllä ainakin itse olen nyt surutta ilman rankkareita siirtänyt pallon bunkkerissa tasaiselle kohdalle, jos se jonkun kengänjäljessä on. Samoin puteissa jos pallo pomppaa pois reiästä tangosta johtuen, olen nekin merkannut onnistuneiksi. Eniten on ollut pallopesureita ikävä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ite puhuin juuri chippaamisesta. Olen jostain syystä käyttänyt siinäkin paljon ranneliikettä mukana ja nyt yrittänyt vähentää sitä reilusti. Pitchingin olen jättänyt vähemmälle juuri siitä syystä, että tulee liian usein duffattua se. Jos kesällä alkaisi harjoittelemaan sitä enemmän, kuitenkin tärkeä lyönti jos ei ole paljoa tilaa griinillä.

Oikeaan suuntaan olet menossa. Moni ymmärtää tuon ranteiden passivoimisen väärin chippaamisessa niin pitää korostaa, että ranteiden on hyvä olla passiiviset chipissä, mutta on myös muistettava, ettei missään nimessä ala puristamaan mailasta. Tämä käy helposti kun yrität passivoida rannekulmat ja tästä syystä osumat on yleensä epäpuhtaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös