Chicago Blackhawks 2019–2020

  • 357 745
  • 1 415

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
John McDonough saanut kenkää. Nyt oli fiksu veto, vaikka miten onkin markkinointimielessä saanut Blackhawksin rahapuolen ja brändiarvon poikkeukselliseen tilaan.

En usko, että Bowman saa kenkää kun se jo tuli aikaisemmin Rockyn suunnalta todettua, mutta näen tässä kaksi skenaariota:

1) Stan Bowman jatkaa tehtävässään ja operatiiviseen johtoon valitaan joku ”hockey guy”, jolle Bowman vastaa ilman mitään tunnesidoksia tähän edelleen joukkueessa vaikuttavaan coreen
2) Bowman siirretään toiseen rooliin ja jostain muualta tai organisaation sisältä napataan joku hoitamaan ties mitä tonttia

Mun mielestä loistava tuuletus. Markkinointimies pois, lätkäjätkää tilalle.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Täältäkin peukutus McDonoughin potkuille. Teki hienon työn kymmenen vuotta sitten, kun nosti Blackhawksin brändin suosta, mutta aika ajoi ohi näinä parina viime vuotena. Antoi itsestään kuvan jääränä, joka vastusti uudistuksia. Bowmania tuskin erotetaan ihan heti, mutta nyt se on helpompaa, kun uusi pomo astuu virkaan.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Kiitos ja näkemiin John McDonough. Toivotaan että tämä oli vasta alkua pölyisen managementin päivityksen osalta. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa siirtoa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ajankohta on vähintään mielenkiintoinen tässä tapauksessa. Vielä viime kuussa Wirtz julkisesti vannoi uskoaan McDonoughiin ja kumppaneihin. McDonoughin palkkaaminen aikoinaan oli Wirtziltä nerokas ja onnistunut veto hankkia hahmo lajin ulkopuolelta johtamaan organisaatiota. Hyvin pian menestyksestä huolimatta alkoi kuulua soraääniä McDonoughin ottavan liikaa roolia päätöksiin, jotka koskivat tuotetta jäällä. Tämän väitteen hän on kuitenkin useasti kieltänyt, mutta ei savua ilman tulta varmasti tässäkään tapauksessa ole ollut.

Jos jotain niin tämä siirto osoittaa sen, ettei yksikään ole turvassa. Ja en usko, että McDonoughin siirtäminen syrjään jää viimeiseksi tuuletukseksi toimiston puolella. Oli jo aikakin kääntää uusi lehti organisaation tarinassa, mutta tämä ei voi ja saa jäädä tähän.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En usko, että Bowman saa kenkää kun se jo tuli aikaisemmin Rockyn suunnalta todettua

Tähän lausuntoon (maaliskuun 19. päivä julkaistu) ei ole enää luottaminen:

 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Tähän lausuntoon (maaliskuun 19. päivä julkaistu) ei ole enää luottaminen:

Noin se tuolla monesti menee, tänään puhutaan toista ja huomenna tehdään ihan jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
"I take this interim role with the utmost responsibility to the team and will focus on resetting the framework for the next generation of the Chicago Blackhawks"

Kertooko muuten tämä Danny Wirtzin kommentti siitä, mitä tulevan pitää; retoolista rebuildiin?

edit. Tuolla on nyt spekuloitu, että McDonoughin ja Danny Wirtzin välit olisivat tulehtuneet mikä olisi sitten johtanut lopulta McD:n erottamiseen. Esimerkiksi Jay Zawaski spekuloi tätä uusimassa podcastissaan ja epäili, että mikäli näin on asia, ei muita muutoksia ole luvassa. Rocky Wirtz ei pyynnöistä huolimatta aio tulla antamaan medialle kommentteja tästä ja sitäkin Zawaski piti kovin outona ratkaisuna. Kattellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Brian Burke ajoi saavillisen Rockyn niskaan. "Miksi potkia mies, joka tekee kovaa tulosta?"

Ehkä tässä on se, että Chicagossa halutaan uutta verta myös markkinointiin ja maksimoida nykyajan meno, ja samalla lisää rahaa sisälle.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Brian Burke ajoi saavillisen Rockyn niskaan. "Miksi potkia mies, joka tekee kovaa tulosta?"

Ehkä tässä on se, että Chicagossa halutaan uutta verta myös markkinointiin ja maksimoida nykyajan meno, ja samalla lisää rahaa sisälle.
Tätä samaa ihmettelin itsekin. No toivottavasti tämä nyt johtaa myös Bowmanin potkuihin.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Pitäisikö John McDonoughin korvaajan tulla lähipiiristä vai kokonaan ulkopuolelta? Huhuissa on jo pyörinyt Eddie Olczykin nimi...
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Pitäisikö John McDonoughin korvaajan tulla lähipiiristä vai kokonaan ulkopuolelta? Huhuissa on jo pyörinyt Eddie Olczykin nimi...

Vaikeahan sitä on täältä käsin lähteä neuvoja Rockylle, tai siis Dannylle, antamaan. Jokaisella fanilla nyt varmasti joku mielipide asiaan on ja ne pohjautuvat lähinnä ennakkokäsityksiin sekä mutuiluun, mutta kyllähän minultakin sellainen löytyy.

Ajattelen, että aivan kuten aikoinaan John McDonoughin palkkaaminen tuohon pestiin laatikon sekä lajin ulkopuolelta oli hyvä siirto reilut 13 vuotta sitten. On sanottu, että McDonough toi organisaation ryhtiä erityisesti toimiston puolelle, jossa meininki oli kuulemma hieman vetelähköä. McDonoughin kädenjälki jätti historian kirjoihin organisaation menestyksekkäimmän aikakauden. On kuitenkin vihjailtu, kirjoitettu ja huhuiltu, että herran egon sekä johtamistapa on ollut välillä jopa rasite, ja että tuo ego ei ole pystynyt pitämään itseään sivussa, kun on tehty itse lajiin liittyviä päätöksiä. On myös väitetty, että Bowmanin kaltainen hieman passiivinen persoona on ollut McD:lle täydellinen uskottu, koska Bowman ei ole asettunut poikkiteloin hänen ideoidensa eteen. Tiedä sitten onko näillä väitteillä minkä verran totuuspohjaa, jos ollenkaan?

Oli miten oli niin tilanne on nyt tämä. Ajankohta tälle ratkaisulle on kieltämättä kuitenkin vähintään outo. Jotain siellä kulisseissa on täytynyt tapahtua, mikä on saanut Rockyn tekemään tämän päätöksen. Väitetään, että McDonoughin sekä Danny Wirtzin välit eivät olisi olleet mitkään parhaimmat ja sanotaanhan sitä, että veri on vettä sakeampaa.

Mutta että se oma mielipide? Noh, kyllä minä kallistun valistumattoman mielipiteeni kanssa siihen, että toivoisin näkeväni korvaajan tulevan organisaation ulkopuolelta. Joku joka toisi samanlailla uusia tuulia toimiston ovista sisään kuin McD aikoinaan ja olisi myös tietenkin kyllin pätevä hoitamaan tuota vaativaa tonttia. Lähipiirissä ei ole oikein ketään sellaista tuttua, että nimiä en nyt osaa tähän heitellä.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Pitäisikö John McDonoughin korvaajan tulla lähipiiristä vai kokonaan ulkopuolelta? Huhuissa on jo pyörinyt Eddie Olczykin nimi...

Minäkin kannatan ulkopuolista vaihtoehtoa, joka toisi uusia tuulia tekemiseen. Ei pidä kuitenkaan unohtaa McDonoughin luomaa perustaa. Danny Wirtzin ansioluettelo varmasti riittäisi pysyväänkin pestiin, mutta onko hän sitten liian sisäänpäinlämpiävä ratkaisu. Toisaalta hän voisi olla kaukalon ulkopuoliseen tuotteeseen keskittyvä CEO ja presidentiksi tulisi sitten urheilupuolta johtava henkilö. Olczyk voisi toimiakin sellaisessa roolissa.
 

letiss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kyllä olisi Mikko Lehtonen maistunut meidän seitinohueen puolustukseen. 1v "halpa" paperi olisi kyllä ehdottomasti ollut riskitön sijoitus, jossa palkinto voi olla hyvinkin kirkas.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Anton Wedin on myös päättänyt jatkaa uraansa euroopassa ja hän on solminut kauden pahvin HV71:n kanssa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tikulla sitä silmään, joka vanhoja kaivelee, mutta nyt on niin mehukas juttu The Athleticillä että. Blackhawksin entinen GM Mike Smith kertoo kokemuksistaan organisaation toimistolla ja paljon hyvää sanottavaa ei miehellä tunnu olevan. Voisi jopa lievää katkeruutta rivien välistä olla havaittavissa, mutta joka tapauksessa kertoo myös paljon siitä kuinka sekaisin organisaatio on ollut. Osansa saa myös Dale Tallon. The Athleticin jutut ovat toistaiseksi luettavissa ilmaiseksi joten olkaapa hyvät:


“Bob Pulford was trying to get me fired for a year and a half,” Smith says. “I was being internally criticized by the person I worked for, for having the two worst drafts in the history of the organization. I was told repeatedly that Duncan Keith was the worst draft pick ever, and Dustin Byfuglien was the second-worst.”

“That’s the other part (of my relative anonymity), is Dale Tallon taking a lot of credit for these drafts,” Smith says. “People don’t follow up on it. He had nothing to do with any of the draft picks when I was there. One of the first things I made clear to Bill Lesuk when I got there was, ‘Don’t pay any attention to Dale Tallon. Just let him talk.’

"Now, Smith calls this a “grapevine thing,” so take it with a grain of salt. But to him, it’s a perfect example of how right he was for the job, and how wrong Pulford was. The way Smith tells it, Pulford was this close to trading then-prospect Duncan Keith to the Flyers, packaging him with three other players to bring 34-year-old Jeremy Roenick and 34-year-old Tony Amonte back to Chicago in the twilight of their careers."

Siinä pari makupalaa jutusta. Kannattaa lukea, vaikka tämä onkin nyt yhden miehen näkemys asioista niin varmasti tuossa paljon perääkin on, kuinka sekavaa aikaa organisaatiossa tuolloin vietettiin. Nyt menestysvuosien jälkeen uuden aikakauden koittaessa monellakin tapaa, on jopa hieman pelottavalla tavalla mielenkiintoista nähdä millaisen suunnan organisaatio on ottamassa. Toivottavasti ei seurata saman ladon toista joukkuetta, joka huippuvuosien jälkeen on taantunut lähes täysin irrelevantiksi tekijäksi Chicagon urheiluskenessä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kovasti on kiekkoa ikävä, vaikka se ei maailman tärkein asia olekaan, mutta tärkeä silti. Ja vaikka ikävä onkin, niin mielestäni NHL voisi jo unohtaa tämän kauden ja keskittyä tulevaan, mutta helppohan se on täältä sanoa, kun omia pennosia ei ole kiinni touhussa lainkaan.

Keskustelua hokista on myös ikävä niin yritetään nyt epätoivoisesti saada jotain eloa tähän ketjuun. Nyt kun emme tiedä, mitä NHL keksii kauden loppuun viemisen suhteen sekä draftin osalta, on tietenkin vaikea lähteä spekuloimaan oikein millään. Mutta yritetään nyt silti kaikesta epätietoisuudesta huolimatta tiedustella jengin näkemyksiä Blackhawksin kahdesta ensimmäisestä varauksesta. Toivomuslistoja esiin perusteluineen päivineen kiitos.

edit. No avataan peli ja paljastetaan kortit. Veikataan, että Blackhawks tulee varaamaan ensimmäisellä kierroksella vuorolla 10-12. Nyt on ollut aikaa tehdä kotiläksyjä, katsella videoita ja lukea raportteja. Nyt olen nähnyt valon. Blackhawks tulee varaamaan Dachille tulevaisuuden tutkaparin OHL:n Ottawa 67`sin riveistä nimeltä Jack Quinn. Olkaa hyvät:





Toisella kierroksella varaus osuu venäläiseen puolustajaan Yan Kuznetsoviin, joka eurooppalaiseksi (puhumattamakaan venäläiseksi) poikkeuksellisesti pelasi NCAA-sarjassa jo 17-vuotiaana. Eikä mitenkään huonosti pelannutkaan. Profiililtaan enemmän puolustava puolustaja ja kookas sekä fyysinen takalinjan luutija. Tässä The Hockey Writersin raportti hänestä:

 
Viimeksi muokattu:

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Kovasti on kiekkoa ikävä, vaikka se ei maailman tärkein asia olekaan, mutta tärkeä silti. Ja vaikka ikävä onkin, niin mielestäni NHL voisi jo unohtaa tämän kauden ja keskittyä tulevaan, mutta helppohan se on täältä sanoa, kun omia pennosia ei ole kiinni touhussa lainkaan.

Keskustelua hokista on myös ikävä niin yritetään nyt epätoivoisesti saada jotain eloa tähän ketjuun. Nyt kun emme tiedä, mitä NHL keksii kauden loppuun viemisen suhteen sekä draftin osalta, on tietenkin vaikea lähteä spekuloimaan oikein millään. Mutta yritetään nyt silti kaikesta epätietoisuudesta huolimatta tiedustella jengin näkemyksiä Blackhawksin kahdesta ensimmäisestä varauksesta. Toivomuslistoja esiin perusteluineen päivineen kiitos.

edit. No avataan peli ja paljastetaan kortit. Veikataan, että Blackhawks tulee varaamaan ensimmäisellä kierroksella vuorolla 10-12. Nyt on ollut aikaa tehdä kotiläksyjä, katsella videoita ja lukea raportteja. Nyt olen nähnyt valon. Blackhawks tulee varaamaan Dachille tulevaisuuden tutkaparin OHL:n Ottawa 67`sin riveistä nimeltä Jack Quinn. Olkaa hyvät:





Toisella kierroksella varaus osuu venäläiseen puolustajaan Yan Kuznetsoviin, joka eurooppalaiseksi (puhumattamakaan venäläiseksi) poikkeuksellisesti pelasi NCAA-sarjassa jo 17-vuotiaana. Eikä mitenkään huonosti pelannutkaan. Profiililtaan enemmän puolustava puolustaja ja kookas sekä fyysinen takalinjan luutija. Tässä The Hockey Writersin raportti hänestä.


Mun toiveena on että varattaisiin jossain siellä 7-9 ja Holz putoaisi sinne. Toisena listalla olisi Perfetti. Kunhan ei oteta Askarovia tai Lundelia. Voi olla, että Lundellkin kelpaisi jos olisin nähnyt enemmän näitä muita samoille sijoille rankattuja, mutta mun mielestä Lundelista ei tule hyvän joukkueen ykkosketjun pelaajaa. Itse ajattelen niin, että jos varaa top 10 pitäisi pyrkiä saamaan tulevia ykköskentän pelaajia vaikka vähän riskilläkin. Itse en tuhlaisi veskariin top10 varausta, koska mun mielestä riittävän hyviä on saatavilla myöhemminkin helpommin kuin ykkösketjun kenttäpelaajia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse ajattelen niin, että jos varaa top 10 pitäisi pyrkiä saamaan tulevia ykköskentän pelaajia vaikka vähän riskilläkin. Itse en tuhlaisi veskariin top10 varausta, koska mun mielestä riittävän hyviä on saatavilla myöhemminkin helpommin kuin ykkösketjun kenttäpelaajia.

Just näin. Jos sieltä napataan joku "ihan kiva" kakkos-kolmosketjujen sentteri, saa vuosikaudet kuulla kuittailua siitä, kun joku poimi sieltä sen 40 maalia kaudessa nakuttavan laiturin pari vuoroa myöhemmin. Niitä keskikenttien äijiä löytää vapailtakin tarvittaessa. Ja varsinkin veskareita löytää Euroopastakin, jos ei omilla alemmilla pickeillä käypää sellaista löydy.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mun toiveena on että varattaisiin jossain siellä 7-9 ja Holz putoaisi sinne. Toisena listalla olisi Perfetti. Kunhan ei oteta Askarovia tai Lundelia. Voi olla, että Lundellkin kelpaisi jos olisin nähnyt enemmän näitä muita samoille sijoille rankattuja, mutta mun mielestä Lundelista ei tule hyvän joukkueen ykkosketjun pelaajaa. Itse ajattelen niin, että jos varaa top 10 pitäisi pyrkiä saamaan tulevia ykköskentän pelaajia vaikka vähän riskilläkin. Itse en tuhlaisi veskariin top10 varausta, koska mun mielestä riittävän hyviä on saatavilla myöhemminkin helpommin kuin ykkösketjun kenttäpelaajia.

No toki sitä toivoisi suosikkijoukkueensa varaavan mahdollisimman korkealla. Marco Rossi olisi ykköstoive aikaisemmalla vuorolla, jos nyt unohdetaan se ensimmäinen vuoro kuitenkin. Askarovin kohdalla samat fiilikset täälläkin, mutta vuosien kuluttua hän voi osoittautua vaikkapa koko draftin parhaaksi pelaajaksi. Lundell olisi myös hieman epäseksikäs valinta, koska ei omaa sellaista supertähtipotentiaalia. Toisaalta Lundell voi pelata lopulta paremman uran kuin Byfieldit tai Perfettit kosnanaan. Mutta mitäpä näitä miettimään, kun kerroin jo kenet varataan.
 
Mun toiveena on että varattaisiin jossain siellä 7-9 ja Holz putoaisi sinne. Toisena listalla olisi Perfetti. Kunhan ei oteta Askarovia tai Lundelia. Voi olla, että Lundellkin kelpaisi jos olisin nähnyt enemmän näitä muita samoille sijoille rankattuja, mutta mun mielestä Lundelista ei tule hyvän joukkueen ykkosketjun pelaajaa. Itse ajattelen niin, että jos varaa top 10 pitäisi pyrkiä saamaan tulevia ykköskentän pelaajia vaikka vähän riskilläkin. Itse en tuhlaisi veskariin top10 varausta, koska mun mielestä riittävän hyviä on saatavilla myöhemminkin helpommin kuin ykkösketjun kenttäpelaajia.

Just näin. Jos sieltä napataan joku "ihan kiva" kakkos-kolmosketjujen sentteri, saa vuosikaudet kuulla kuittailua siitä, kun joku poimi sieltä sen 40 maalia kaudessa nakuttavan laiturin pari vuoroa myöhemmin. Niitä keskikenttien äijiä löytää vapailtakin tarvittaessa. Ja varsinkin veskareita löytää Euroopastakin, jos ei omilla alemmilla pickeillä käypää sellaista löydy.

Tämä on oikeastaan ihan mielenkiintoinen kysymys. Ottaako pelaaja, jonka katto on ykkösketjussa, mutta todennäköisyys sen saavuttamiseen vaikkapa 30% vai pelaaja, jonka katto on kakkosketjussa, mutta todennäköisyys sen saavuttamiseen 60%. Riippuu varmaan keneltä kysyy ja millaisessa jamassa organisaatio on.

Keskustelun aiheena ollut Anton Lundell olisi @secord 'ia lainaten kenties epäseksikäs valinta, mutta toisaalta taas pirun hyvä valinta, koska se "ei voi mennä pieleen". Eihän näissä oikeita vastauksia ole, mutta tottakai arvostan erilaisia mielipiteitä. Itse olin Hawks-fanina tyytyväinen Lundellin valintaan, mutta lopullisen tuomion tottakai voi(si) antaa vasta kun näkee mitä muita pelaajia sillä vuorolla vielä on saatavilla.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä olen ainakin sitä mieltä, että draftista pitäisi haalia sitä supertähtipotentiaalia, jota mm. kokeiltiin esimerkiksi Boqvistin kohdalla. Lundell olisi varmasti ihan ok valinta, mutta se potentiaali on kuitenkin vähän matalammalla kuin vaikkapa Raymondin tai Rossin, joskin mistä näitä tietää etukäteen kuten useasti on todettu. Olisin haltioissani, jos Rossi tai Raymond tipahtaisi Blackhawksin vuorolle, Holtz tai Lundell eikä kyllä Perfettikään sitten aiheuta innostusta juurikaan. Holtzin kohdalla joku mättää, vaikka saattaakin olla draftin paras maalintekijä. Perfettin kohdalla heikohko luistelu tuohon pieneen kokoon ynnättynä tekee hänestä kyseenalaisen prospectin, joskin omaa ehkä varaustilaisuuden kivoimmat kädet, mahtavan pelisilmän ja laukauskin on todella laadukas. Lundellista saa sen mikkokoivun eli erinomaisen kakkossentterin, mutta voiko tuolta alempaa saada jotain potentiaalisempaa? Toisaalta, ei nuo jätkät ole näissä rankingeissa ihan turhaan noin korkealla eli kyllä kaikilla kehitysvaraa on ja tapahtua voi vaikka mitä.

Unohdetaan siis Rossi ja Raymond nyt Lafrenieren, Byfieldin, Stützlen ja Drysdalen ohella ja oletetaan, että rankingit pitävät paikkaansa. Blackhawks varaa yhdeksäntenä ja edellä on mennyt jo mainitut lukuun ottamatta Lundellia.

Jack Quinn sekä Dawson Mercer ovat mun suosikkeja näiden jälkeen. Molemmat ovat keränneet hyviä kommentteja älykkyydestään, loistavat laukaukset, nopeita sekä molemmilta löytyy pelintekotaitoa. Mercer on erityisesti kunnostautunut kahden suunnan pelaamisessa ainakin junioritasolla ja jossain fantasioissa hahmottelin häntä hossaksi Dachin viereen tulevaisuuteen. Eivät ole ehkä rankingeissa siellä korkeimmilla sijoilla, mutta mun papereissa nuo vetää isommalla potentiaalilla kuin Anton Lundell tai vaikkapa @secord :n toimesta mainittu Jake Sanderson. Sanderson on mielenkiintoinen prospect, monet verranneet Ryan McDonaghiin. Ei olisi huono varaus Sandersonikaan, varsinkin kun vasen puoli on sinällään täysin auki Blackhawksin poolissa, mutta onko hänestä ykköspuolustajaksi, kun olisi ehkä mahdollista varata ykkösketjun hyökkääjä?

Mielenkiintoisia aikoja eletään ja paljolti nyt riippuu monentena Blackhawks varaa. Toiselle kierrokselle numerolla nostan HFBoardsilla jäätävästi kehutun venäläissentterin Marat Khusnutdinovin, jota jotkut vertaavat siipien taikuriin. Luke Tuch on myös meikäläisen papereissa semmoinen arpa, jossa näen aineksia mennä jopa ykköskierroksen loppupäässä, mutta tuskinpa sitä tapahtuu. Paljon mielenkiintoista prospectia joka tapauksessa tarjolla ja omien tutkimuksien ja muualta lainattujen raporttien perusteella saatetaan puhua syvimmästä varaustilaisuudesta koskaan. Todella kovaa talenttia pukkaa.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
En ala noita pelaajia draftiin sinänsä yhtään rankkaamaan, kun niin harvalta pelejä on nähnyt enkä niistä oikeasti mitään tiedä. Tuossa @God #88 kirjoitti että kunhan ei Lundelia tai Askarovia, niin Lundelista aika pitkälti samaa mieltä, jostain syystä ei vaan sytytä yhtään. Oisko se Askarov sitten paha valinta kuitenkaan? Harvoin maalivahtia rankataan noin ylös, joten sielä jotain pakko on olla. Chicagon maalivahti tilanne ei niin kummoinen ole, että jos tuosta leivotaan 2-3 vuoden päästä uusi Price maalille 10-vuodeksi niin ei se huono olisi.

Lähinnä että jos itse tuola saisi olla päättelemässä, niin lähtisin mieluummin hakemaan sitä ykkös veskaa / kärki pakkia, niitä ei saa oikein mistään muualta mutta noita hyökkääjiä tuntuu liikkuvan kuitenkin paremmin ihan vapailta. Chicagollakin on tuo maalivahti ja puolustus osasto sellasessa jamassa että kumpaankin tarvitaan ja kipeästi uusia kovia kavereita. Boqvistillekkaan ei välttämättä tekisi huonoa jos sielä olisi joku muu alakerrassa kantamassa kaverin kanssa "tulevaisuuden" vastuuta.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Tämä on oikeastaan ihan mielenkiintoinen kysymys. Ottaako pelaaja, jonka katto on ykkösketjussa, mutta todennäköisyys sen saavuttamiseen vaikkapa 30% vai pelaaja, jonka katto on kakkosketjussa, mutta todennäköisyys sen saavuttamiseen 60%. Riippuu varmaan keneltä kysyy ja millaisessa jamassa organisaatio on.
Tuo on sellainen asia mitä on tullut pyöriteltyä itsekin. Omasta mielestäni kannattaa aina pyrkiä varaamaan se korkein lahjakkuus, mutta välillä on hyvä olla rohkeutta ottaa myös se "varma kortti". Jos nyt vaikka omaa suosikkiseuraa miettii, niin Petterssonin ja Hughesin kohdalla mentiin tuo lahjakkuus edellä ja ilmeisesti hyvin tuloksin. Toisaalta taas 2013 varattiin Horvat ohi korkeamman upsiden Nichushkinin eikä tuo ole harmittanut lainkaan. Nyt joku Lundell saattaisi olla tuollainen "horvat-tyylinen" varaus.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Itse taas tykkään Lundellista todella paljon, ja ottaisin ilomielin Hawksiin. Todella kokonaisvaltaista pelaamista viime kaudella Liigassa miesten peleissä. Mielestäni sitä pistepotentiaaliakin on ihan kivasti, joskin mitään ihmetemppuja Lundellilta ei nähdä, koska pelaa pääasiassa helppoa ja fiksua, peliä edistäen. Isokokoinen ja hyvin liikkuva sentteri. En mä oikein näe, miksi ei kelpaisi. Dach ja Lundell voisi olla aika hemmetin hyvä sentterikaksikko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös