Sanna Marinin hallitus

  • 2 587 445
  • 21 526

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos maailmassa on moninkertainen määrä tarjoilijoita, niin heissä myös on kaiken logiikan mukaan moninkertainen määrä paljon lahjakkaampia sellaisia kuin "ammattiaitoisia taiteilijoita" on. Siinä ne numerot. Mitä suurempi massa jne. ymmärrätkös?

Niin, ja maailmassa on edelleen moninkertainen määrä tarjoilijoita taiteilijoihin verrattuna. Jännästi vaan historia tuntee enemmän legendaarisia taiteilijoita kuin tarjoilijoita. Jännä juttu jos kerran massa ratkaisee.

Missä on kilpailu taitelijoiden paikoista? Missä ne joutuu kilpailemaan siitä rahasta ja paikasta parrasvaloissa? Ei kun eihän ne kilpailekkaan!

Voi höpö höpö sentään. Kannattaa vaikka katsella suomalaisten taidekorkeakoulujen hakijamääriä vrt. sisään päässeet opiskelijat tai vastaavia lukuja apurahojen hausta ja myönnetyistä tuista; molemmat julkisia tietoja jotka löytyvät pienellä haulla. Katsellaan sitten noita juttuja uudelleen.

Nyt se korkki kiinni ja nukkumaan.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Periaatteessa kyllä, koska keikka/levy/yms-myynti on ainoa mitattavissa oleva attribuutti muusikolle. KAIKKI muu on makuasioita.

Ok. Eli Smurffit - Tanssihitit 1 on sinun mielestäsi kaikkien aikojen kahdeksanneksi paras musiikkiäänite, koska sitä on myyty kahdeksanneksi eniten Suomessa. Ja Jari Sillanpää on paras? Joku Pink Floyd on ihan kuraa näihin verrattuna? (Ja huom, sinä päätät valita paremmuuden ainoaksi mittariksi myyntimäärän. Minkä voit toki valita, mutta minä nyt vielä varmistan haluatko pitäytyä kannassasi vaikka em. esimerkkien valossa).
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ok. Eli Smurffit - Tanssihitit 1 on sinun mielestäsi kaikkien aikojen kahdeksanneksi paras musiikkiäänite, koska sitä on myyty kahdeksanneksi eniten Suomessa. Ja Jari Sillanpää on paras? Joku Pink Floyd on ihan kuraa näihin verrattuna? (Ja huom, sinä päätät valita paremmuuden ainoaksi mittariksi myyntimäärän. Minkä voit toki valita, mutta minä nyt vielä varmistan haluatko pitäytyä kannassasi vaikka em. esimerkkien valossa).
Mä en valinnut mitään. Mainitsin vain että myynti on ainoa mitattavissa oleva attribuutti, kaikki muu on makuasia.
Kerro toki ihmeessä mikä tekee tuosta smurffilevystä ei-hyvän? Tai miksi Jari Sillanpää ei olisi paras? Ja tee se vielä käyttäen jotain argumenttia joka ei ole ei pohjaa johonkin tunneperäiseen reaktioon.

Esimerkki tunneperäisestä reaktiosta: Tuo smurffilevy oli parasta shittiä ikinä ku se julkastiin, ainaki 8v Tirrin mielestä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä en valinnut mitään. Mainitsin vain että myynti on ainoa mitattavissa oleva attribuutti, kaikki muu on makuasia.
Kerro toki ihmeessä mikä tekee tuosta smurffilevystä ei-hyvän? Tai miksi Jari Sillanpää ei olisi paras? Ja tee se vielä käyttäen jotain argumenttia joka ei ole ei pohjaa johonkin tunneperäiseen reaktioon.

Esimerkki tunneperäisestä reaktiosta: Tuo smurffilevy oli parasta shittiä ikinä ku se julkastiin, ainaki 8v Tirrin mielestä.
Minä vetelin smurffia nykyiselle emännälle puhelimessa karaokena. Koska se edelleen on tuossa, niin ei siinä kai kaikkea väärin tehty. Muutenkin vähän lähti porukalla lapsasesta tämä asia. Makuasioista pitää kiistellä sano Musti kun muniaan nuoli, mutta minulta puuttuu ne mittarit miten asioita voi mitata jonkin muun perusteella kuin sen, että paljonko ihmiset tykkää.

PS. Keekki on mulle edellee satasen auki, koska menetin aikaa ja rahaa hänen takiaan ja ikinä en ole arvostanut musiikkiaan. Tosin en aio häneltä koskaan noita rahoja pyytää siitä tunnista minkä istuin parkkiksella odottamassa hänen keikan jälkeisen ihmismassan poismenoa kaljaa juoden (yhtä olin kuski). Ja en ole hänen menestyksestään katkera, toki ihmettelen, mutta ei ole minulta pois. Se lienee se ero sen välillä mistä itse tykkää ja mistä muut tykkää. Jos ei voi ymmärtää massojen määräävän taidetta, niin taitaa olla taiteilija itse.

PPS. En tiennyt, että taidekorkean käymällä saa jonkun taiteilijan tittelin ja automaattisen oikeuden johonkin rahoihin. Minä kun luulin, että tässä piti niitä artisteja yms. tukea ja tunnen muutamia ja ei ne mitään kouluja ole käyneet. Oppia ikä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mä en valinnut mitään. Mainitsin vain että myynti on ainoa mitattavissa oleva attribuutti, kaikki muu on makuasia.
Tokikin. Mutta silti varmaan on olemassa muitakin jotakuinkin järkeviä tapoja huomioida vaikka Speden ja Pentti Haanpään välisiä eroja taiteessa kuin pelkkä myynti? Tunnustan toki että olen vähän elitisti näissä jutuissa...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miksi uskot toisin? Siis, että yhtiö päättänyt harjoittaa räikeää korruptiota ja ilmoittaa siitä potentiaalisille asiakkailla tilanteessa, jossa toiminta on todella suuren julkisen paineen alla vrt. että yksittäinen työntekijä on näin tehnyt. Ja ottaen huomioon, organisaation tasolla tietämys asian arkaluontoisuudesta on tod. näk. selkeämpi kuin yksittäisen työntekijän?

Olen sellaisessa käsityksessä, että näissä firmoissa on tämä soittelijaporukka, jonka palkkaus perustuu pitkälti soitteluiden tulokseen. Näihän on myös näissä dnaelisateliankin tapauksessa, joissa kerta toisensa jälkeen kuunnellaan myyjän valeita ja perutaan sopimuksia.
Ehkä olen väärässä ja tämä firma onkin myyjilleen kertonut, että se myyjä joka missään yhteydessä mainitsee tuon Marinin puolison kaupantekota edistääkseen, saa välittömästi kenkää ja perässä tulee vahingonkorvausvaade. Ja tästäkin huolimatta yksittäinen myyjä vastoin ohjeita ja ilman tarkoitusta itse hyötyä on aivan ajattelemattomuuttaan ja täysin vahingossa maininnut asian.
En siis väitä että teliaelisadnan myyntijohto tietoisesti suosittaisi kusettamaan provikoiden toivossa mutta paljastuneet tapaukset tuolla toimialalla paljastajat puutteita prosesseissa. Kun kisa asiakkaista on kovaa, niin saattaa olla ettei myyntiporukan palavereissa korosteta sitä, että säännöistä ette sitten missään olosuhteissa poikkea vaikka jäisi myymättä ja provikat saamatta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen sellaisessa käsityksessä, että näissä firmoissa on tämä soittelijaporukka, jonka palkkaus perustuu pitkälti soitteluiden tulokseen. Näihän on myös näissä dnaelisateliankin tapauksessa, joissa kerta toisensa jälkeen kuunnellaan myyjän valeita ja perutaan sopimuksia.
Ehkä olen väärässä ja tämä firma onkin myyjilleen kertonut, että se myyjä joka missään yhteydessä mainitsee tuon Marinin puolison kaupantekota edistääkseen, saa välittömästi kenkää ja perässä tulee vahingonkorvausvaade. Ja tästäkin huolimatta yksittäinen myyjä vastoin ohjeita ja ilman tarkoitusta itse hyötyä on aivan ajattelemattomuuttaan ja täysin vahingossa maininnut asian.
En siis väitä että teliaelisadnan myyntijohto tietoisesti suosittaisi kusettamaan provikoiden toivossa mutta paljastuneet tapaukset tuolla toimialalla paljastajat puutteita prosesseissa. Kun kisa asiakkaista on kovaa, niin saattaa olla ettei myyntiporukan palavereissa korosteta sitä, että säännöistä ette sitten missään olosuhteissa poikkea vaikka jäisi myymättä ja provikat saamatta.
Nimenomaan. Firman johto ja varmaan pääministerin mieskin on hiljaisesti hyväksynyt kyseisen toimintatavan, mutta kun hyväksyntä on tehty hiljaisesti, voidaan nyt kiertää kaikki ja sälyttää vastuu sille yksittäiselle myyjälle.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nimenomaan. Firman johto ja varmaan pääministerin mieskin on hiljaisesti hyväksynyt kyseisen toimintatavan, mutta kun hyväksyntä on tehty hiljaisesti, voidaan nyt kiertää kaikki ja sälyttää vastuu sille yksittäiselle myyjälle.

Miten te kuvittelette, että tämä toiminta olisi pysynyt salassa, jos on ollut rutiinia, ja onko se ollut niin tuloksekasta, että on kannattanut tehdä paljastumisen uhalla?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten te kuvittelette, että tämä toiminta olisi pysynyt salassa, jos on ollut rutiinia, ja onko se ollut niin tuloksekasta, että on kannattanut tehdä paljastumisen uhalla?
Eihän se pysynytkään salassa.

Tuloksekkuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin myyntitykki oli varma tuloksekkuudesta kun on pääministerin äijä listoilla.
 

teppana

Jäsen
Miten te kuvittelette, että tämä toiminta olisi pysynyt salassa, jos on ollut rutiinia, ja onko se ollut niin tuloksekasta, että on kannattanut tehdä paljastumisen uhalla?

Toiminta on voinut olla hiljaisen hyväksynnän alaista. Tai sitten kyseessä on aidosti ollut myyntimiehen ylilyönti. Ongelmana uskottavuuden kannalta on se, että kentässä toimii valtavasti yrityksiä joiden myyntistrategiat ovat välillä aggressivinen ja eettisesti arveluttava sekä selkeän laiton. Tämä ei tarkoita että kaikki myyntiä tekevät organisaatiot ovat eettisesti arveluttavia, ainakin omalla kohdallani luotan meidän firman myynnin henkilöstön moraaliin. Mutta koska näitä fläppitaulu-tapauksia sun muita on niin suuria määriä julkisuudessa on myynnin uskottavuus eettisen toiminnan suhteen ehkäpä ennätysalhaalla. Suurilta osin syystäkin, mutta tästä kärsivät käytännössä kaikki myyntiorganisaatiot eikä vain ne kuraperseet.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän se pysynytkään salassa.

Niinpä.

Se, että firmalla yleisesti on löyhät periaatteet, minun mielestäni antaa uskottavuutta enemmän sille, että joku ei-se-penaalin-terävin-kynä myyntitykki lähtee vähän liikaa värittämään omin päin eikä oikein hahmota toiminnan rajoja kirkkaasti, kuin että firman johto olisi edes hiljaisesti antanut ymmärtää olevan ihan ok, että todetaan potentiaalisille lukuisille asiakkaille Suomen pääministerin käyttävän törkeällä tavalla julkista asemaansa väärin vaikuttamalla kulisseissa miehensä työfirman asiakkaiden avustusrahahakemusten läpimenoon keskellä suurinta kriisiä sitten toisen maailmansodan.

Marinin miehen olisi toki tullut jäävätä itsensä, tämän myönnän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä.

Se, että firmalla yleisesti on löyhät periaatteet, minun mielestäni antaa uskottavuutta enemmän sille, että joku ei-se-penaalin-terävin-kynä myyntitykki lähtee vähän liikaa värittämään omin päin eikä oikein hahmota toiminnan rajoja kirkkaasti, kuin että firman johto olisi edes hiljaisesti antanut ymmärtää olevan ihan ok, että todetaan potentiaalisille lukuisille asiakkaille Suomen pääministerin käyttävän törkeällä tavalla julkista asemaansa väärin vaikuttamalla kulisseissa miehensä työfirman asiakkaiden avustusrahahakemusten läpimenoon keskellä suurinta kriisiä sitten toisen maailmansodan.

Marinin miehen olisi toki tullut jäävätä itsensä, tämän myönnän.
Juu en minäkään usko pääministerin olleen asiasta tietoinen.

Miehensä tai firman johdon osalta en toki voi olla varma mistään, mutta he olisivat voineet ennakoida halutessaan, eivätkä sitä olleet tehneet. Myynti edellä, mutta kysehän onkin jostain markkinointiyrityksestä, joka auttaa kuppaamaan valtiolta rahaa. Eli mielestäni voi jo tuon perusteella olettaa, että kyllä siellä on tiedetty mitä tehdään.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jumitun edelleen ihmettelemään, miten joku uskaltaa lähettää sähköpostitse tuollaisia viestejä, vaikka kuinka haluaisi tehdä myyntiä.

Onko se todellakin niin maan tapa, ettei kyseinen työntekijä edes näe asiassa mitään kyseenalaista ja mahdollisia ikäviä seuraamuksia, jos asiasta saadaan yleisemmin tietää. Jollakin tasolla henkilön joka tapauksessa pitää mielestäni olla luottavainen pölkkypää.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jumitun edelleen ihmettelemään, miten joku uskaltaa lähettää sähköpostitse tuollaisia viestejä, vaikka kuinka haluaisi tehdä myyntiä.

Onko se todellakin niin maan tapa, ettei kyseinen työntekijä edes näe asiassa mitään kyseenalaista ja mahdollisia ikäviä seuraamuksia, jos asiasta saadaan yleisemmin tietää. Jollakin tasolla henkilön joka tapauksessa pitää mielestäni olla luottavainen pölkkypää.
Tuntuu että maassa on vaan ihan rehellisesti helvetin tyhmiä ihmisiä keiltä lähtenyt kaikki realismintaju kun tullut mahdollisuus rahastaa kriisillä. Varmaan se maskikauppiaskin yllättyi siitä että varat jäädytettiin, Porsche ja Bentley takavarikoitiin ja ukko pistettiin lukkojen taakse petostutkinnan takia kun vaan vähän möi käyttäjille ei ainoastaan turhia vaan jopa aktiivisesti vaarallisia naamareita vaikka lupasi kirjallisesti priimaa. Itselläni ei ainakaan riittäisi uskallus käydä varastamaan suoraan valtiolta, kun siinä on semmoinen instanssi minkä kanssa leikkimisestä tulee ihan kunnon sanktiot ehdotonta myöten. Samoin firmojen tukihakemuskonsultointi on ihan laillista ja täysin normaalia bisnestä, mutta et sä ny perkele mene ainakaan paperijälkeä jättävässä tarjouksessa vihjaamaan että "joo toi meiän pomo on muuten pääministerin äijä et vinkvink vaan tiiätte kyl". Idiootti saa olla jos vihjaa edes ilman jälkeen jäävää todisteistoa, toki vielä hölmömpi pitää olla asiakkaan kuka uskoo että pääministeri pistäisi ei ainoastaan omaa uraansa vaan koko Suomen poliittisen järjestelmän uskottavuuden vaakalaudalle siitä ilosta että ukkonsa firma saa junailtua asiakkaille valtion rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei tietenkään tarvitse juridisesti jäävätä itseään. Mitään laitointa ei ole tapahtunut.

Hänen olisi kuitenkin kannattanut älytä itse olla osallistumatta tukihakemusten tekemiseen sekä toisaalta painottaa työnantajalleen, että hänen nimellään asioita ei saa edistää. Ja tämä itsensä jääväys olisi nimenomaan ollut puolisonsa edun mukaista, jonka työnantajakin olisi takuulla ymmärtänyt.

Ei työnantajan tule edistää pääministerin nimellä omia bisneksiään, vaikka pääministerin aviopuoliso ei sellaisen estämistä painotakaan. Työntekijä ei voi ilman sopimuksiin ja lakeihin liittyviä pakottavia syitä jäävätä itseään hänelle työnantajan määräämästä työtehtävästä.

Katsellaan nyt, mitä asiasta selvityksen jälkeen kuuluu. Vaikka Räikkösen työnantaja olisiki hyödyntänyt Räikkösen asemaa pääministerin puolisona, soisin ettei tätä asiaa vatvottaisi kovin paljon enempää. Tuli kenties selvä virhe, jossa hallitus ei ole mitenkään osallinen. Isoja asioita odottaa, ja niihin nyt kiinni!
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Tunnen tuon Markkinointiakatemian toimarin omilta inttiajoiltani ja olen mielenkiinnolla seurannut kaverin urakehitystä siitä asti, kun tuon firmansa perusti. Tuntuisi oudolta, jos olisi tietoisesti antanut kenenkään pelleillä tuolla tavalla, koska siinä menee firmalta maine ja sitä myötä myös tulevat asiakkaat. Harmaalla alueella pelaamista en ihmettelisi, mutta tällainen näyttäytyy jo niin sysimustana toimintana, että jokaisen aivot omaavan pitäisi tietää paremmin.
Toki on mahdollista, että on tiennyt ja jopa antanut oman siunauksensa asialle, mutta pitäisin erikoisena. Saa nähdä, miten saavat käännettyä tuon näyttämään paremmalta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Katsellaan nyt, mitä asiasta selvityksen jälkeen kuuluu. Vaikka Räikkösen työnantaja olisiki hyödyntänyt Räikkösen asemaa pääministerin puolisona, soisin ettei tätä asiaa vatvottaisi kovin paljon enempää. Tuli kenties selvä virhe, jossa hallitus ei ole mitenkään osallinen. Isoja asioita odottaa, ja niihin nyt kiinni!
Eilen kun katsoin eduskunnan kyselytuntia (ensimmäistä kertaa eläissäni kokonaan, tuli vähän vanha olo jopa toiminnasta vaikka elämmekin poikkeuksellisia aikoja), niin ainakin Lintilän viesti oli että vaikka tukipäätöksiä on nyt rushittu läpi pikavauhtia (reilu 30k hakemusta tullut ja niistä oli jo kolmannekseen annettu päätös), niin seuranta menee ihan normaalisti ja siinä sitten katsotaan saako firma loppuja 30% tukirahoista, vai joutuuko palauttamaan jo maksetut 70% jos ilmenee ettei mitään projektia ole ollutkaan tai selvitykset kuluista ei ole realistisia. Asian saaman julkisuuden (kuten toki myös kyseessä olevien suurien summien vaikka firmakohtaisesti eniten on laitettukin ainoastaan noita kymppitonnin paketteja) takia luulen seurannan etenevän normaalimenettelyssä vaikka aikaa toki siihen kuluukin. Tuon perusteella olisi mielenkiintoista nähdä onko tukirahoja palautettu jo vapaaehtoisesti missä määrin valtiolle, eli onko firmoissa todettu ettei kyseessä ollutkaan ilmainen raha, vaan sen käyttöä tullaan valvomaan.

Liittyy lainaamaani siten että normaalivalvonnan ohella voisi kuvitella erityisesti framilla olleiden tapausten olevan valvontajonossa ensimmäisenä eikä varmasti Räikkösen työnantajan yritys tai sen asiakkaat halua tämän julkisuuden jälkeen vielä jälkinäytöstä missä kerrotaan että investointitukea on myönnetty valheellisten hakemusten perusteella ja maksettu tuki peritään takaisin.
 

Analyzer

Jäsen
Ei työnantajan tule edistää pääministerin nimellä omia bisneksiään, vaikka pääministerin aviopuoliso ei sellaisen estämistä painotakaan. Työntekijä ei voi ilman sopimuksiin ja lakeihin liittyviä pakottavia syitä jäävätä itseään hänelle työnantajan määräämästä työtehtävästä.

Katsellaan nyt, mitä asiasta selvityksen jälkeen kuuluu. Vaikka Räikkösen työnantaja olisiki hyödyntänyt Räikkösen asemaa pääministerin puolisona, soisin ettei tätä asiaa vatvottaisi kovin paljon enempää. Tuli kenties selvä virhe, jossa hallitus ei ole mitenkään osallinen. Isoja asioita odottaa, ja niihin nyt kiinni!

Kyllä minä meinaan, että vähissä olisi ne työnantajat, jotka pakottaisivat vasten Räikkösen omaa tahtoa olemaan osana hakuprosessia.
Paino sanoilla vasten tahtoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eilen kun katsoin eduskunnan kyselytuntia (ensimmäistä kertaa eläissäni kokonaan, tuli vähän vanha olo jopa toiminnasta vaikka elämmekin poikkeuksellisia aikoja), niin ainakin Lintilän viesti oli että vaikka tukipäätöksiä on nyt rushittu läpi pikavauhtia (reilu 30k hakemusta tullut ja niistä oli jo kolmannekseen annettu päätös), niin seuranta menee ihan normaalisti ja siinä sitten katsotaan saako firma loppuja 30% tukirahoista, vai joutuuko palauttamaan jo maksetut 70% jos ilmenee ettei mitään projektia ole ollutkaan tai selvitykset kuluista ei ole realistisia. Asian saaman julkisuuden (kuten toki myös kyseessä olevien suurien summien vaikka firmakohtaisesti eniten on laitettukin ainoastaan noita kymppitonnin paketteja) takia luulen seurannan etenevän normaalimenettelyssä vaikka aikaa toki siihen kuluukin. Tuon perusteella olisi mielenkiintoista nähdä onko tukirahoja palautettu jo vapaaehtoisesti missä määrin valtiolle, eli onko firmoissa todettu ettei kyseessä ollutkaan ilmainen raha, vaan sen käyttöä tullaan valvomaan.

Noinhan sen kuuluukin mennä. Kunhan nyt vähitellen - ja mielellään nopeamminkin - hallitus ottaisi esimerkiksi työmarkkinajärjestöjen ehdotuksen tuista työn alle.

Liittyy lainaamaani siten että normaalivalvonnan ohella voisi kuvitella erityisesti framilla olleiden tapausten olevan valvontajonossa ensimmäisenä eikä varmasti Räikkösen työnantajan yritys tai sen asiakkaat halua tämän julkisuuden jälkeen vielä jälkinäytöstä missä kerrotaan että investointitukea on myönnetty valheellisten hakemusten perusteella ja maksettu tuki peritään takaisin.

Totta. Jos tässä vikaa halutaan hakea, kuten tapana on, jäykkä järjestelmä ei taivu helposti. Varmasti on ideologisiakin ongelmia hallituspuolueiden välillä.


Kyllä minä meinaan, että vähissä olisi ne työnantajat, jotka pakottaisivat vasten Räikkösen omaa tahtoa olemaan osana hakuprosessia.
Paino sanoilla vasten tahtoa.

Muista on vaikea varmana sanoa, mutta itsestäni tiedän, että en olisi aikanaan pakottanut. Luulen, että samoin ajattelee muutkin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Korni - suorastaan katastrofaalinen - ajatus on, että hallitus selvittää mahdollisuuksia myydä merkittävästi valtion omistuksia. Siis tässä tilanteessa, jossa osakekurssit ovat romahtaneet mutta markkinoilta saa miinuskorkoista lainaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vihriälän ryhmä julkaisi hallitukselle mallin yritystuista:


"YRITYKSILLE korvattaisiin tietty osa niiden kiinteistä kuluista ja henkilöstökuluista sen perusteella, miten yritykset ovat menettäneet liikevaihtoa koronaepidemian takia. Jos yrityksen liikevaihto on supistunut merkittävästi, valtio korvaisi osan sen kiinteistä kuluista. Kiinteitä kuluja korvattaisiin siltä osin kuin yritykset eivät olisi voineet paikata liikevaihdon menetystä muita kuluja leikkaamalla.

Toisin kuin Norjan ja Tanskan mallissa, selvitysryhmä laskee myös henkilöstökulut osaksi kiinteitä kuluja. Näin yrityksillä olisi kannustin välttää lomautuksia ja irtisanomisia. Ajatus on myös se, ettei valtio häviä taloudellisesti, koska samalla säästetään työttömyysturvamenoja.

Tuki olisi yleinen, eli kaikkien alojen yritykset olisivat sen piirissä".


Jos mahdollista, tuossa on malli. Ymmärrän hyvin mahdolliset perustuslailliset tai muut esteet, mutta kovin kauan ei enää tulisi säätää. Enkä laita lainkaan pahakseni sitä, että liikevaihtoa käytetään mittarina ja lomautuksia sekä irtisanomisia pyritään välttämään.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kyselytunnista puheenollen, torstaina katsoin sellaisen pitkästä aikaa, ja tuli fiilis, että siellä on todella moni aivan väärässä paikassa. Mielipiteistä ja lausumista voi kukin olla tulkintansa varassa mitä mieltä haluaa, mutta esitystapaa myöten ollaan monta kertaa pahasti hukassa.

Asoiden tuntemus on vajaata niin aitiossa kuin salissakin, maalitellaan miten sattuu tai sitten vedetään aivan ylimeneviä syytöksiä kaikista mahdollisista asioista.

Joko ensi kerralla olisi ohi tämä villitys, että parhaiten ääniä kerää, jos on ollut esillä Seiskassa tai käynyt Temppareissa ja/tai BB-talossa? Lisäksi ei tekisi pahaa sen verran palata lapsuuden päiviin, että ihan jokaisella hallituspuolueen edustajalla ei olisi mahdollisuutta ministeriksi.

Kai tässä joutuu vielä pelkäämään Maisan tai uusien it-rakkaiden ministeriyttä joku päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös