Golfin harrastajat

  • 487 603
  • 2 925

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eipä ole aavistustakaan. Seura vaihtui, koska Vantaan golfpuisto ry lopetti toimintansa ja etsin HIFK golfin lähettämän sähköpostin, jossa luki että ebirdie aktivoituu 1.4.2020. Jotain 25-30 se kai tulee olemaan. Toivottu nousu melkein singelistä (11.8 asti onnistuin jo nostamaan) 10v tauon jälkeen.
 

F#21

Jäsen
Meikäläinen vaihto myös seuraa juuri niin eBirdie näyttää vain viivaa. Täytyy kysellä ensi kuussa uudelta seuralta mikä tilanne.

Hitto, että on sormet jo syyhyneet tulevasta kaudesta. Nyt täytyy nostaa hallitreenien määrää ja ensi kuussa onneksi on kerran viikkoon myös ohjattua treeniä. Huhtikuussa jos pääsis useamman kerran kiertämään esim. Vuosaarea.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Hieman meni ns. vaikeammaksi kun katsotaan tasoituslyöntejä, kun tipahti 4,8 -> 4,3.

Luulin osaavani laskea muutoksen annettujen ohjeiden perusteella, mutta väärin olin laskenut. Noh, pitää tutustua paremmin kaikki nyt tulleisiin muutoksiin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Olen 3-4 vuotta ollut nyt pelaamatta ja ajattelin tänä kesänä taas mailat kaivaa naftaliinista. En ole enää minkään seuran jäsenenä ja tiedossa on että tulee käytyä useammalla kentällä pelaamassa, joten jäsenyyttä en aiempaan seuraan ota, enkä pelioikeutta sinne.
Näenkö jostain omat tasoitustietoni ym. jostain järjestelmästä, vai täytyisikö niitä kysyä edellisestä seurasta?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen 3-4 vuotta ollut nyt pelaamatta ja ajattelin tänä kesänä taas mailat kaivaa naftaliinista. En ole enää minkään seuran jäsenenä ja tiedossa on että tulee käytyä useammalla kentällä pelaamassa, joten jäsenyyttä en aiempaan seuraan ota, enkä pelioikeutta sinne.
Näenkö jostain omat tasoitustietoni ym. jostain järjestelmästä, vai täytyisikö niitä kysyä edellisestä seurasta?
Minä liityin loppukesästä 2018 golfseuraan lähes 10v tauon jälkeen ja pistin jäsenhakemuksen tasoituskohtaan "jotain 10-11" ja olivat sitten laittaneet tasoituksekseni 10.5 (oikeasti muistelen edellisen tasoitukseni olleen 10.8 mut eivät nuo näköjään lähteneet edellisestä seurasta kyselemään). Varmaan itse voi toki vanhasta seurasta kysyäkin, luulisi että noin "tuoreet" tiedot on vielä jossain tallella.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minä liityin loppukesästä 2018 golfseuraan lähes 10v tauon jälkeen ja pistin jäsenhakemuksen tasoituskohtaan "jotain 10-11" ja olivat sitten laittaneet tasoituksekseni 10.5 (oikeasti muistelen edellisen tasoitukseni olleen 10.8 mut eivät nuo näköjään lähteneet edellisestä seurasta kyselemään). Varmaan itse voi toki vanhasta seurasta kysyäkin, luulisi että noin "tuoreet" tiedot on vielä jossain tallella.
Mulla oli kans yli 10 vuoden jälkeen händäri kadonnut (oli jotain 20 luokkaa) ja 54:sta aloitin silloin itse. Kuvittelin että nopeasti se tippuu, mutta enhän mä osannut enää lyödä lainkaan. Tai siis svingi näytti ihan OK:lta, mutta kaikki ajoitukset, käsien asennot jne oli ihan pielessä ja opettelu alkoi ihan uudestaan alusta.

Nyt WHS:n myötä tuli 1 lisää tasoitukseen, mutta se lienee kuitenkin ihan kohdillaan edelleen siinä parissakympissä. Turhan vähän tuli kortteja palautettua viime kesänä, täytynee nyt alkaa pelata vain tasoituskierroksia kunhan ekat rykimiset saa alta pois. Kohta luulisi kenttien alkavan aukeamaan, ainakin harjoituskenttien. Osa toki on ollut koko talvenkin auki.

Pitkästä aikaa talvitreeneissä tullut sellainen olo, että ensi kesänä otetaan iso harppaus eteenpäin, olen saanut huomattavasti lyöntivarmuutta ja osuman puhtauden hinkkaus alkaa tuottamaan tulosta.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Kiitos!
Joo olen toki tässä välissä chippailut ja järveen palloja lyönyt, lyönti kyllä jokseenkin taipuu. Viimeisinä kesinä kierroksia kertyi se 5-6 luokkaa per kesä, silloin pelin ongelmat liittyneet lähinnä lähipeliin (toki tässä toistojen vähyys ongelma) ja pidemmillä väylillä avauksiin. Toki golfia käynyt enemmän tai vähemmän lätkimässä 5-vuotiaasta lähtien ja siinä 12-15 ikäisenä junnutourejakin kiersin, niin varmasti ns. peruslyönti onkin selkäytimessä hyvin. Joka kesä tasoitus tippukin aika reilusti, kun aikaa oli pelaamassa käydä, händäri nyt jossain 15-20 lopuksi olikin.

Tästä varmaan voisikin kysyä, apua ongelmaan joka ollut lyönnissä käytännössä koko aikuisiän, eli avauslyöntiin. En ole oikeastaan koskaan Driverilla osannut lyödä, vaan aina tullut perään kauhe slice. Samaa ongelmaa ei (tai ainakaan niin vahvasti) muilla puumailoilla ole ollut. Joskus olen pelkkää Draivia harjoitellut rangellakin ja siellä se on näyttänyt ihan siedettävälle, mutta väylille asti tatsi ei ole tarttunut.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tästä varmaan voisikin kysyä, apua ongelmaan joka ollut lyönnissä käytännössä koko aikuisiän, eli avauslyöntiin. En ole oikeastaan koskaan Driverilla osannut lyödä, vaan aina tullut perään kauhe slice. Samaa ongelmaa ei (tai ainakaan niin vahvasti) muilla puumailoilla ole ollut. Joskus olen pelkkää Draivia harjoitellut rangellakin ja siellä se on näyttänyt ihan siedettävälle, mutta väylille asti tatsi ei ole tarttunut.
Draiverilla lyödään eri tavalla kuin millään muulla mailalla, joten sinänsä se, että lyöt muilla puilla paremmin ei kauheasti auta. Slaissi johtuu avonaisesta lavasta ja ulkoa sisälle suuntautuvasta lyönnistä (kunnon slice yleensä molempien yhdistelmästä), mutta mistä nuo sitten johtuu onkin paha sanoa näin etänä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sattuiskos ketään tietämään toimivaa golf-appia Suomen kentille Android-pohjaiselle (Honor) älykellolle? Aina parempi jos se olisi ilmainen, mutta eihän golfareille mikään ole ilmaista (hymiö) joten maksullinenkin käy kunhan on kohtuuhintainen ja toimiva appi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Sattuiskos ketään tietämään toimivaa golf-appia Suomen kentille Android-pohjaiselle (Honor) älykellolle? Aina parempi jos se olisi ilmainen, mutta eihän golfareille mikään ole ilmaista (hymiö) joten maksullinenkin käy kunhan on kohtuuhintainen ja toimiva appi.
Eli onko tuo kellosi Wear OS -käyttöjärjestelmällä (aiemmin Android Wear)? Esim Huawei Watch 2.
Wear OS:lle on Hole19, en ole vielä kokeillut mutta asennettu jo on (Fossil Sport on kello). Ei käsittääkseni juuri muita vaihtoehtoja edes ole, siis ihan standalone-sovelluksista kelloon.
 

12961

Jäsen
Mulla on edelliset palautetut kortit tyyliin kesältä 2015 eikä niitä silloinkaan paria enempää ollut. Enemmän kortteja olen jättänyt ehkä vuonna 2011, jolloin händäri oli kauden päätteeksi muistaakseni 5,9.

Mites tämä WHS nyt sitten menee? Aloitanko siis ilman tasoitusta eli 54:sta?

Viime vuosina pelannut lähinnä firmakisoja ja satunnaisia kierroksia, onhan nuo sentään sinne 100 lyönnin nurkille osuneet minimaalisellakin treenillä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli onko tuo kellosi Wear OS -käyttöjärjestelmällä (aiemmin Android Wear)? Esim Huawei Watch 2.
Wear OS:lle on Hole19, en ole vielä kokeillut mutta asennettu jo on (Fossil Sport on kello). Ei käsittääkseni juuri muita vaihtoehtoja edes ole, siis ihan standalone-sovelluksista kelloon.
No perskeles, eihän tuo mun kello (Honor magic watch 2) olekaan Wear OS -käyttiksellä vaan siinä on Lite OS -käyttis. Se taisikin nyt mennä uuden kellon ostamiseksi.
 

12961

Jäsen
Mulla on edelliset palautetut kortit tyyliin kesältä 2015 eikä niitä silloinkaan paria enempää ollut. Enemmän kortteja olen jättänyt ehkä vuonna 2011, jolloin händäri oli kauden päätteeksi muistaakseni 5,9.

Mites tämä WHS nyt sitten menee? Aloitanko siis ilman tasoitusta eli 54:sta?

Viime vuosina pelannut lähinnä firmakisoja ja satunnaisia kierroksia, onhan nuo sentään sinne 100 lyönnin nurkille osuneet minimaalisellakin treenillä.


Vastaanpa nyt itse itselleni kun vihdoin pääsin eBirdieen sisään.

Yksi kierros vuodelta 2012, loput 2009 tai vanhempia ja uusi tasoitus 3,6.

Listalta selatessa tuolta puuttuu aivan varmasti useita kortteja erityisesti vuodelta 2011. 2015 pelasin pari klubikisaa, mutta niistä ei kirjauksen kirjausta. Luulin jo, että pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä, mutta paskan marjat.

Äkkiäkös se tuosta tosin nousee kun vaan tuuppaa noita satkuja tauluun.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaveri toi tuossa pelilippuja Keimolaan (kun saa osakkaana niitä reilusti normaalia halvemmalla) ja tuli samalla mieleen katsoa oma händäri. Näytti olevan 17.0. En kyllä yhtään tiedä mistä tuo on laskettu kun viime kesänä jättämistäni 8 kortista tuo taisi olla paras tulos (ja edelliset yli 10v takaa). Eivät kai kehdanneet nostaa enempää. No tuo on ihan ok, eiköhän tuo tuosta tänä vuonna vielä vähän nouse jos kortteja jättää.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaveri toi tuossa pelilippuja Keimolaan (kun saa osakkaana niitä reilusti normaalia halvemmalla) ja tuli samalla mieleen katsoa oma händäri. Näytti olevan 17.0. En kyllä yhtään tiedä mistä tuo on laskettu kun viime kesänä jättämistäni 8 kortista tuo taisi olla paras tulos (ja edelliset yli 10v takaa). Eivät kai kehdanneet nostaa enempää. No tuo on ihan ok, eiköhän tuo tuosta tänä vuonna vielä vähän nouse jos kortteja jättää.
Nyt WHS-aikana olen jättänyt kaikki täyden kierroksen kortit, ja edelleen omaan tasoitukseen pelaamalla laskee tasoitus. Tuossa siis painaa se, että viime vuonna en montaa korttia jättänyt, ja tuolla on osa tasoitustuloksista kahden-kolmen vuoden takaa. Muutenkin tuntuu fiksummalta tämä nykyinen järjestelmä, koska tosiaan oikein mitään syytä ei ole olla jättämättä korttia joka kierrokselta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pari viime kesää on pelaaminen ollut käytännössä nollissa. Kaveriporukan turnaus Vierumäellä ja siihen päälle muutama kierros. No nyt sitten katsotaan lähteekö into nousemaan uudestaan vai lähteekö mailat tilaa viemästä Toriiin myyntiin. Otin tuohon 5 km päässä olevalle kentälle pelioikeuden, 11 rundia jos heittää on jo omillaan.

Katsotaan kuinka käy
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
oikein mitään syytä ei ole olla jättämättä korttia joka kierrokselta.
Paitsi jumittava Golf Gamebook. Toimi todella jähmeästi tuossa kauden avauksen tienoilla ja yhden kortin osalta luovutinkin kun tuli aina vaan erroria. Sieltä tulikin joku pahoitteluviesti. Nexgolf taas sinänsä toimii (nettisivujen kautta), mutta esim 9r kierroksen täyttäminen on vähän hämäävää kun vaikka valitsee 9:n reiän kentän niin silti pitää jättää 10-18 tyhjäksi.
Onko muuten suosituksia hyvästä ja luotettavasta tuloskortti-kännykkäsovelluksesta?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gamebook on täysi vitsi, vituttaa käyttää sitä. Pari viime kierrosta ei ole juuri mikään toiminut, paitsi tietysti mainokset. Tuo appi on ollut kuralla niin pitkään, että ei siellä varmaan edes pyritä saamaan edes perusjuttuja kuntoon. Pusketaan vaan noita mainoksia ja promotaan maksullista versiota.

En ymmärrä, miten voidaan suunnitella tuloskorttipalvelu, jossa osa kierroksen tuloksista saattaa kadota? Siis eikö ne tallennu mihinkään offline-tilaan, vaan kaikki yritetään suoraan ladata verkkoon?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Välillä Gamebookin serverit tosiaan tökkii, mutta on se silti 99% kerroista toimiva ja heittämällä paras tuloskorttisovellus. Joskus kun se ei toimi, niin tulokset vaan vanhanaikaisesti ylös, ja syöttää sitten myöhemmin ne. GPS-toiminto tuossa on todella kiva lisä, ja matkatkin ovat ihan suhteellisen luotettavia.
 

F#21

Jäsen
En ymmärrä, miten voidaan suunnitella tuloskorttipalvelu, jossa osa kierroksen tuloksista saattaa kadota? Siis eikö ne tallennu mihinkään offline-tilaan, vaan kaikki yritetään suoraan ladata verkkoon?

Tämä on kyllä älytöntä. Laittaisin ihan mielelläni Gamebookiin jatkossakin tuloksia, mutta kun ei tue tuota offline-tilaa, niin taidan siirtyä takaisin lyijykynän käyttöön. Muutoin ei työpuheluita itselle tule, mutta jostain helvetin syystä golfkentällä niitä tulee lähes joka kerta. Mielellään laittaisi puhelimen lentokonetilaan ja käyttäisi Gamebookia vain tulosten kirjaukseen. Ehkä sitten jälkikäteen laittaa ne puhelimeen.

Ideana Gamebook on kyllä juuri sellainen mistä tykkään. Tuonne saa kirjattua aika kivasti eri tilastoja ja tilastoniilona tykkään noita seurata jälkeenpäin. Myös kavereiden tulosten seuraaminen on hauska lisä. Kunhan saisivat nyt vain koodattua tuon sovelluksen kunnolla ja hoidettua liittymät eBirdien ja Nexgolfin kanssa kuntoon + tuo offline mahdollisuus, niin olisi itselle lähes täydellinen.
--

Tuli vaihdettua seuraa samanaikaisesti tuossa uuden tasoitusjärjestelmän käyttöönoton ohella. Noh, siinähän kävi mukavasti ja kaikki historiatieto jäi siirtämättä tuonne Golfliiton järjestelmään, eikä tämän takia uusi tasoitusjärjestelmä ota huomioon edellisten vuosien tuloksia. Nyt sai lähteä nollasta liikkeelle ja tasoitus hyppii aika mukavasti riippuen miten pelaa. Sama ongelma on Golfpisteen foorumien perusteella ollut muillakin. Ei siis mennyt tuo migraatio ihan nappiin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parina edellisenä kesänä on ollut ongelmia aika paljon mittojen kanssa ja ajattelin tänä kesänä panostaa hyvään ja yksinkertaiseen peruspeliin, jossa tähtäimessä on merkittävä puttauksen parantaminen ja luotettavat lyöntimitat. Näin alkukaudesta puttailua ei paljoa pääse harjoittelemään, kun kaikki oman klubin harjoitusgriinit on suljettu. Eli panostan nyt siis tasaisempiin lyöntimittoihin. Onkos arvon palstalaisilla tähän jotain hyviä vinkkejä?

Ajattelin tilata tuon melko hintavan Arccos sensorisetin auttamaan pituushallinnassa ja vähän muussakin. Kuten yllä kirjoiteltiin, niin olen minäkin kyllä täysin kyllästynyt tuohon Golfgamebookiin, joten tuo Arccos saa tyydyttää tilastoniiloiluhimot jatkossa. Onkos muilla kokemuksia vastaavista systeemeistä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Joo, siis minulle riittäisi vähän vaan notepadista (jota nyt käytän) kehitetty versio, johon olisi kätevä syöttää ryhmän tulokset reiän päätteeksi. Kenttädata tai edes väylien parit olisi vain bonusta.
Whs-syötöt sitten erikseen ja sormet ristissä.
 

Katto

Jäsen
Itse olen käyttänyt mscorecardia. Siinä on ihan hyvin tilastoja verrattuna gamebookin ilmaisversioon. Meni hermot myös gamebookin takkuamiseen ja siirryin takaisin mscorecardiin. Gamebookissa pidän siitä kun voi seurata kavereiden kierroksia livenä, muuten saa jäädä sen käyttö.
 

F#21

Jäsen
Parina edellisenä kesänä on ollut ongelmia aika paljon mittojen kanssa ja ajattelin tänä kesänä panostaa hyvään ja yksinkertaiseen peruspeliin, jossa tähtäimessä on merkittävä puttauksen parantaminen ja luotettavat lyöntimitat. Näin alkukaudesta puttailua ei paljoa pääse harjoittelemään, kun kaikki oman klubin harjoitusgriinit on suljettu. Eli panostan nyt siis tasaisempiin lyöntimittoihin. Onkos arvon palstalaisilla tähän jotain hyviä vinkkejä?
Jos jaksat ajella esim. Tuusulaan, niin siellä on harjoitusgriinit hyvässä iskussa. Myös chippialue on kunnossa ja käytössä. Vaatii tietysti ekstra-ajelua ja aikaa.

Ja itsellä täysin samat harjoitusaiheet menossa. Myös pari kertaa käynyt jo pron kanssa kehitystarpeita lävitse ja nyt yritetään saada taaksevienti kuntoon. Chippeihin ja vajaisiin svingeihin tuli heti hyviä neuvoja, jolla sain nopeita korjauksia aikaan.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parina edellisenä kesänä on ollut ongelmia aika paljon mittojen kanssa ja ajattelin tänä kesänä panostaa hyvään ja yksinkertaiseen peruspeliin, jossa tähtäimessä on merkittävä puttauksen parantaminen ja luotettavat lyöntimitat. Näin alkukaudesta puttailua ei paljoa pääse harjoittelemään, kun kaikki oman klubin harjoitusgriinit on suljettu. Eli panostan nyt siis tasaisempiin lyöntimittoihin. Onkos arvon palstalaisilla tähän jotain hyviä vinkkejä?

Ajattelin tilata tuon melko hintavan Arccos sensorisetin auttamaan pituushallinnassa ja vähän muussakin. Kuten yllä kirjoiteltiin, niin olen minäkin kyllä täysin kyllästynyt tuohon Golfgamebookiin, joten tuo Arccos saa tyydyttää tilastoniiloiluhimot jatkossa. Onkos muilla kokemuksia vastaavista systeemeistä?
Minulla etäisyyksiin on auttanut todella paljon ihan vain golfkello ranteessa. Tarkemmin vielä TomTom Golfer 2, jonka ostin käytettynä. Näyttää lähes taianomaisen tarkasti etäisyydet ja mittaa jokaisen lyönnin. Käytän tätä aika karvalakkityyliin, eli en applikaatiosta katso tilastoja vaan kävellessä pallolle painan mieleen, kuinka pitkälle lyönti kantoi ja tätä rataa on rakentunut aika hyvä kuva jokaisen mailan lyöntimitasta. Nykyään jo aika vahvasti riippuvainen tuosta kellosta, eli ei mitään kykyä hahmottaa etäisyyksiä ilman sitä.

Tuo Arccos on kiinnostanut myös itseä ja varmasti olisi vielä isompi apu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös