HBO Max

  • 312 382
  • 1 525

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Nordicista löytyy ihan jokseenkin mukavasti myös muiden yhtiöiden (mini)sarjoja, itsellä ollut viime aikoina kaksi minisarjaa käsittelyssä.

Ensiksi "ZeroZeroZero", joka tuli jo katsottua loppuun. Sehän oli aivan mainio. Olisi helppo vähätellä, että kyseessä on vain "Narcos International", mutta ei se anna lainkaan oikeaa kuvaa. Käytännössä käsitellään vain yhtä jättimäistä huumekauppaa eri toimijoiden näkökulmasta, ja kerta ei perustu tositapahtumiin, niin ei ole mitään tarvetta käydä historiallisia tapahtumia läpi, tempo pysyy kovana koko ajan. Oikeastaan ainoa miinus tulee, että sellainen "näytetään ensiksi mitä tapahtuu yhdestä näkövinkkelistä, sitten toisesta"-tyyppinen tarinankerronta voi olla ihan tehokasta. Mutta kun tuota harrastetaan ihan koko ajan, niin jossain vaiheessa kävi itseä vähän nyppimään. Hyvin pieni kritiikki silti.

Sitten "Devs". Tässä on puitteet sikäli mielenkiintoiset, käsikirjoittajana ja ohjaajana toimii Alex Garland (Ex Machina, Annihilation) ja yhtä pääosaa esittää Nick Offerman (eli "Ron Swanson"). Salamyhkäinen firma kehittelee jotain uskomatonta teknologiaa, joka halutaan pitää salassa kaikin mahdollisin keinoin. Pääosatyttö lähtee selvittämään minne samassa firmassa työskennellyt poikaystävä katosi. Toisin kuin tyypillisessä teknotrillerissä, tunnelma on välillä hyvinkin seesteinen ja pohdiskeleva. Ja on Garland edelleen hyvä ohjaaja, joitain visuaalisesti oikein hienoja kohtauksia löytyy.

Muttamutta. Tuota on nyt tullut 5/8 jaksoa, ja ei se hirveän hyvin toimi. Seesteinen tunnelma sopii hyvin elokuviin, mutta nyt tuntuu että jalka otetaan pois kaasulta turhan usein. Ja sitten tämä uutuusteknologia, mitä enemmän siitä oppii niin koettelee kovasti uskottavuuden rajoja, vaikka sitä yritetäänkin perustella kvanttimekaniikalla sunmuulla. Ja sitten on HBO:n perisynti, eli kuvan pakkaus. Mutta nyt ei ole kysymys siitä, että kuva pikselöityy tummissa kohtauksissa, vaan tuo uusi teknologia näyttäytyy visuaalisesti tsiljoonana pikku partikkelina mitkä liikkuvat ympäri ruutua. Tämä on ihan myrkkyä käytetylle kuvan pakkaukselle, mikä on sääli, olisi varmaan visuaalisesti paljon näyttävämpi laadukkaammalla pakkauksella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyypä tsekata yllä olevia.
Vähän samasta aiheesta. Katsoin jakso viikkoon tahtiin Outsiderin kun tuli ja odotukset oli ihan tapissa, alku olikin hyvä, ehkä kolme jaksoa. Sitten polki paikallaan ihan urakalla, vasta lopussa tapahtui enemmän ja jaksoissa vain ikään kuin vedätettiin koko ajan ratkaisua vain pidemmälle. En nyt enempää käy tässä tapahtumia läpi ilman spoilerssi-tageja mutta pettymyksen puolelle tuo kääntyi.

Oisko toiminut paremmin elokuvana, siis tv-elokuvana, pariin tuntiin mahtuisi alkupään kohokohdat kun mystiset tapahtumat oli koko ajan tuoreita sekä loppuhuipennus.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
-The Plot Against America

Annoin juuri satikutia walking deadin köyhästä kirjoittamisesta ja perään katsoin uusimman jakson tätä hbo:n uusinta teosta ja oli pakko tulla heti kehumaan lopun ravintolakohtausta jäätelöineen ja miten kohtausta oli alustettu pitkin jaksoa. Se oli melkein taideteos miten
olimme kaikki olleet siihen asti äidin asemassa kunnes ravintolassa isä käänsi homman päälaelleen. Erittäin vakuuttava jakso.

Oli pakko laittaa tää loppu spoilereihen vaikken juonta paljastanutkaan mutta draaman kaaren se paljasti.
 

teppana

Jäsen
Eilen tuli taas aktivoitua HBO ja kun tässä selailen sarjoja ihmettelen miksi ylipäänsä sen laitoin sen pois. Tai no, tuli vaan ähky kun oli Netflix, Primevideo ja HBO. Primevideon halusin pitää koska odottelen GT:n neloskauden jaksoja. Mutta ne lienee kadonnut jonnekin. Netflixiä ei halua laittaa pois, koska se on Netflix. Näkyy kaikkialla maailmassa ja siellä on ne perus sarjat jotka toimii elämäntäytteenä.

Mutta omaan makuun HBO:n tarjonta sarjoissa on ylivoimainen verrattuna mihinkään muuhun palveluun. Pelkästään Sopranos, Westworld, GotT, Office ja The Wire ovat tuon hinnan arvoisia ja niitä tulee katsottua uudestaan ja uudestaan. Tähän päälle kun vielä on avovaimolle Sex and the City niin aika helposti voi perustella itselleen tuon palvelun.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta omaan makuun HBO:n tarjonta sarjoissa on ylivoimainen verrattuna mihinkään muuhun palveluun. Pelkästään Sopranos, Westworld, GotT, Office ja The Wire ovat tuon hinnan arvoisia ja niitä tulee katsottua uudestaan ja uudestaan. Tähän päälle kun vielä on avovaimolle Sex and the City niin aika helposti voi perustella itselleen tuon palvelun.

Täsmälleen samaa mieltä. Timanttiset sarjat listaan pakko lisätä vielä Oz ja Boardwalk Empire jossa ehkä paras sarjanlopetus koskaan, Sopranosin ja Wiren ohella tietenkin. Minisarjapuolelta Band of Brothers, The Night Of, Chernobyl ja nyt käynnissä oleva The Plot Against America niin HBO on täysin ylivoimainen laadukkaan tv-viihteen saralla.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olin muuten tuossa pari kuukautta sitten yhteydessä HBO:n aspaan ja ei ole kuulemma mitään kuvanlaatuparannuksia tulossa heidän tietääkseen vieläkään. HBO Nordic vetää siis about 10 vuotta jäljessä kilpailijoitaan, koska tietää, että sarjavalikoima on ylivoimainen. Silmät vuotavat verta kun tuota pikselimössöä katsoo, hyi saatana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sääli että kuvanlaatu ei ole parasta a-luokkaa, mutta ei se mua ainakaan häiritse. Ehkäpä töllöjen kuvanparannuspiireissäkin on jotain eroja miten selviävät kuvasta, jos oikein hakemalla haen niin Outsiderissa tummat kohdat häiritsi, ei missään muussa sarjassa mikään kohta ja olen noin 5 vuotta tuota katsonut ja useita kymmeniä eri sarjoja.

Ei mulla ole kyllä mitään uusinta OLEDia joka kaivaisi kaikki epäkohdat esiin. Katselen perus 58" lcd:stä reilun parin metrin etäisyydeltä ja HBO toimii mulle, nautin leveästä ja laadukasta tv-sarja tarjonnasta.

Ehkä siedän paljon kun olen katsonut koko teini-iän monta kertaa kopsattuja vhs-tallenteita. :)
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olihan mahtava sarja tuo The Night Of. Huh huh mitä tykitystä alusta loppuun. Miksi näitä ei ole lisää, ehtisi muuta tehdäkää ku töissä käydä ja illat sohvalla :D

Jos The Night ofista tykkää, niin Sharp Objects, jos ei ole katsottuna, on myös erinomainen. Ja pistetään vielä yksi suositus hieman vastaavantyylisestä minisarjasta eli Escape at Dannemora.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sääli että kuvanlaatu ei ole parasta a-luokkaa, mutta ei se mua ainakaan häiritse. Ehkäpä töllöjen kuvanparannuspiireissäkin on jotain eroja miten selviävät kuvasta, jos oikein hakemalla haen niin Outsiderissa tummat kohdat häiritsi, ei missään muussa sarjassa mikään kohta ja olen noin 5 vuotta tuota katsonut ja useita kymmeniä eri sarjoja.

Ei mulla ole kyllä mitään uusinta OLEDia joka kaivaisi kaikki epäkohdat esiin. Katselen perus 58" lcd:stä reilun parin metrin etäisyydeltä ja HBO toimii mulle, nautin leveästä ja laadukasta tv-sarja tarjonnasta.

HBO:n bitrate on kaikista suoratoistopalveluista huonoin. Tämä näkyy kaikissa kohtauksissa joissa on pimeää ja/tai nopeaa liikettä. Laadukkaasta televisiosta katsellessa (tai minusta huonommastakin) tuo erottuu aika selvästi. Toki ihmisillä on erilaiset laatustandardit/kelpuutusluokitukset.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HBO:n bitrate on kaikista suoratoistopalveluista huonoin. Tämä näkyy kaikissa kohtauksissa joissa on pimeää ja/tai nopeaa liikettä. Laadukkaasta televisiosta katsellessa (tai minusta huonommastakin) tuo erottuu aika selvästi. Toki ihmisillä on erilaiset laatustandardit/kelpuutusluokitukset.
Joo en väitä tietenkään vastaan faktoille, olen tuon kuullut monesti.

Mutta kun se ei haittaa itseäni ei sitten pätkääkään voisin kärjistää ja veikkaanpa ettei HBO peruskäyttäjistä suurin osa edes huomaa mitään.

Jos huomaisi niin eikös tässäkin ketjussa pitäisi joka toinen viesti olla valittamista ettei kuvaa pysty edes katsomaan.

Nytkin mulla pyörii HBO ja en millään tästä dokkarista saa katselukelvotonta, päinvastoin ihan hyvä kuva tää mun mielestä on.
Toistan ehkä itseäni mutta itselle sisällön taso on paaaaljon tärkeämpää kuin kuvanlaatu, siis jos tämä HBO on jollekin se mittari huonosta kuvanlaadusta.

Btw, katsokaa tämä dokkari Harri Hurstista kun se kertoo miten jenkkien vaalijärjestelmä hakkeroidaan ja samalla ihmetellään miksi vaalijärjestelmien ylläpitäjä ei kommentoi mitenkään.
Hyvää matskua tulevien vaalien alla.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Joo en väitä tietenkään vastaan faktoille, olen tuon kuullut monesti.

Mutta kun se ei haittaa itseäni ei sitten pätkääkään voisin kärjistää ja veikkaanpa ettei HBO peruskäyttäjistä suurin osa edes huomaa mitään.

Jos huomaisi niin eikös tässäkin ketjussa pitäisi joka toinen viesti olla valittamista ettei kuvaa pysty edes katsomaan.
Mä väitän että tässä on sellainen "cannot unsee"-ilmiö. Kun siihen kertaalleen kiinnittää huomiota, niin paha olla huomaamatta myöhemmin. Ja toki tämä vaatii ylipäänsä, että kiinnittää huomiota kuvanlaatuun - osalle DVD-laatu on täysin siedettävä, ja kyllähän sitä pentuna tuli katsottua miljoonaan kertaan kopioituja VHS:iä eikä haitannut yhtään (hankala nykyään kattoa alkuperäistä Evil Deadia kun näyttää liian hienolta).

(tämän viestin tarkoitus toki ei ole sanoa että "lällällää, mulla on paremmat silmät kuin sulla")
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mutta kun se ei haittaa itseäni ei sitten pätkääkään voisin kärjistää ja veikkaanpa ettei HBO peruskäyttäjistä suurin osa edes huomaa mitään.

Niinhän se varmaan on, kun pystyvät vuodesta toiseen tätä samaa järkyttävää käyttöliittymää ja kuvanlaatua ilmeisen kannattavasti myymään. Itse maksan maksuni irvistellen, mutta kuten itsekin sanoit, sisältöhän se lopulta tärkeämpää on kuin kuvanlaatu. Ärsyttää silti, ettei voi tarjota molempia.

Erityisesti se ärsyttää visuaalisesti vaikuttavissa elokuvissa ja sarjoissa (tai no elokuvia en tuolta edes suostu katsomaan). En nyt näköjään kuitenkaan ainoa ole, kun Tekniikan Maailmakin on asiasta kirjoittanut: Tekniikan Maailma

Ja Mikrobitissä: https://www.mikrobitti.fi/testit/te...tuksella/1224ac44-f185-4fa6-a18a-cdbef6a2d0a9

Mutta joo, onhan kuvanlaadun kokeminen aika subjektiivista. Ei vaimonikaan valita kuvasta, joka omasta mielestäni näyttää niin hirveältä, että kokemus kärsii. Toisaalta olen sitä ihmistyyppiä, joka laittaa kaiuttimiinkin tuhansia euroja rahaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
(hankala nykyään kattoa alkuperäistä Evil Deadia kun näyttää liian hienolta).
Hyviä kommentteja yllä ja tämä kiteyttää jokseenkin kaiken. Miten musta tuntuu että me 80-90 teinit ollaan kaikki katsottu Evil Dead yhtä paskalla kuvalla ensimmäisen kerran. :) Ja kaikki muukin Suomessa kielletty ja sensuroitu materiaali.

Hyvin subjektiivista katselu- ja kuuntelukokemukset tosiaan. Eilen illalla oikein hakemalla hain epäkohtia HBO:n materiaalista ja ihan rehellisesti sanottuna mun on vaikea löytää epäkohtia. Ilmeisesti mun vaatimustaso ei hio pilviä.
Katsoin yllä mainittua dokkaria ja Justifiedia. Justifiedissa pari kertaa kun kuva vaihtui tummaan kuvaan niin tuli sekunnin murto-osa pikselöitymistä joka tosiaan tasaantui saman tien ja yritin läheltä katsoa henkilöitä ja muita niin en nähnyt mitään moitittavaa.
Toki kuva on vähän pehmeä ja tarkempia kuviakin on, mutta tuleekohan tässä pehmeässä kuvassa esiin nämä töllöjen kuvanparannuspiirit, itsellä tosiaan ihan perus töllö Philips 58pus7304, netistä kun lukee arvosteluja niin hintaluokassaan tuota Philipsin P5 kuvanparannuspiiria kehutaan monissa testeissä. Kun vaihtaa materiaalia nopeasti niin näkee että se muuttaa kuvaa ja toki mulla on jotkin avsforumilta bongatut kalibroinnit koneessa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä väitän että tässä on sellainen "cannot unsee"-ilmiö. Kun siihen kertaalleen kiinnittää huomiota, niin paha olla huomaamatta myöhemmin. Ja toki tämä vaatii ylipäänsä, että kiinnittää huomiota kuvanlaatuun - osalle DVD-laatu on täysin siedettävä, ja kyllähän sitä pentuna tuli katsottua miljoonaan kertaan kopioituja VHS:iä eikä haitannut yhtään (hankala nykyään kattoa alkuperäistä Evil Deadia kun näyttää liian hienolta).

(tämän viestin tarkoitus toki ei ole sanoa että "lällällää, mulla on paremmat silmät kuin sulla")

Se dvd-laatu vaihtelee aika paljonkin. Joku Criterionin Salvatore Giuliano näyttää ihan loistavalta uudelta oled-televisioltakin katsottuna. Se on kyllä totta, että suurin osa aikanaan suurena aarteena vaalitusta dvd-kokoelmasta näyttää yllättävänkin karulta kun sitä nyt HD-television kautta katselee. Kuvansiirto filmiltä lienee aikanaan optimoitu jotain korkeintaan 32-tuumaista kuvaputkea varten. Criterionia ja ehkä jotain harvoja muita lukuunottamatta.

Olen yrittänyt priorisoida niin, että tärkeät elokuvat näkisi elokuvateatterissa. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten mahdollisimman hyvälaatuinen tallenne. Ja sitten kuitenkin monesti päätyi katsomaan jotain korealaista peruna-luokan dvd:tä kun muutakaan ei ollut. Siihen nähden tuo HBO:n palvelun kuvanlaatu ei nyt niin shokeerava ole, ettenkö voisi sitä katsoa. Jos se matsku mikä pitää nähdä sattuu olemaan siellä. Tietysti toivoisi, että samalla rahalla saisi ihan priimaakin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Miten musta tuntuu että me 80-90 teinit ollaan kaikki katsottu Evil Dead yhtä paskalla kuvalla ensimmäisen kerran. :)
Tää nyt menee täysin ohisektoriin otsikosta, mutta menkööt - olisi mielenkiintoista tietää kuka oli "patient 1" Evil Deadin suhteen. Kun väitän että ei niitä alkuperäiskopioita ollut hirveästi liikkeellä. Kopion kopioita sen sijaan vaikka kuinka, arvattavin lopputuloksin. Hienoa aikaa, ei siinä.

(ja mä en ole 80-teini - olen elänyt jopa vähän yli kuukauden 70-luvulla!)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

teppana

Jäsen
Tää nyt menee täysin ohisektoriin otsikosta, mutta menkööt - olisi mielenkiintoista tietää kuka oli "patient 1" Evil Deadin suhteen. Kun väitän että ei niitä alkuperäiskopioita ollut hirveästi liikkeellä. Kopion kopioita sen sijaan vaikka kuinka, arvattavin lopputuloksin. Hienoa aikaa, ei siinä.

(ja mä en ole 80-teini - olen elänyt jopa vähän yli kuukauden 70-luvulla!)

Meilläkin oli naapurissa asuvan luokkakaverin kanssa jostain sen serkun kaverin kaimalta saatu kopion kopio. Mutta jotenkin se kuvanlaatu ei haitannut yhtään. Aika elävästi muistan muutaman kerran kun katsottiin sitä ja näen päässäni kaverin huoneeseen raahatun matkatöllön ruudulla sen elokuvan. Aivan järkyttävä se laatu oli, mutta ei se tosiaan silloin vaivannut tasan ollenkaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Hyviä kommentteja yllä ja tämä kiteyttää jokseenkin kaiken. Miten musta tuntuu että me 80-90 teinit ollaan kaikki katsottu Evil Dead yhtä paskalla kuvalla ensimmäisen kerran. :) Ja kaikki muukin Suomessa kielletty ja sensuroitu materiaali.

Hyvin subjektiivista katselu- ja kuuntelukokemukset tosiaan. Eilen illalla oikein hakemalla hain epäkohtia HBO:n materiaalista ja ihan rehellisesti sanottuna mun on vaikea löytää epäkohtia. Ilmeisesti mun vaatimustaso ei hio pilviä.
Katsoin yllä mainittua dokkaria ja Justifiedia. Justifiedissa pari kertaa kun kuva vaihtui tummaan kuvaan niin tuli sekunnin murto-osa pikselöitymistä joka tosiaan tasaantui saman tien ja yritin läheltä katsoa henkilöitä ja muita niin en nähnyt mitään moitittavaa.

Suurin epäkohta HBO:n kanssa on, että netistä saa piraattina parempilaatuista tuotetta kuin heidän omasta palvelustaan. On laadusta noin muuten, mitä mieltä tahansa niin eihän nyt kukaan asiakkaitaan oikeasti arvostava lafka tarjoa huonompaa laatua kuin piraatit.

Jonkun Game of Thronesin kohdalla tuo ero piraattiversiossa vs. HBO Nordicissa etenkin korostui huomattavasti. On totta, että useammassa sarjassa tuota ei edes huomaa ja kuva on oikeasti hyvä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Eikö myös C Morella ollut GOTin jaksoissa parempi laatu? Siinäkin kumma kun moni oli varmaan laittanut HBOn pelkästään GOTin takia ja kilpailijalta löytyy parempi laatuisena. Sopranosia yritin jokin aika sitten katsella ja kuva oli melkeen heikompi mitä hyllystä löytyviltä 15 vuotta vanhoilta DVDltä. Eikä edes ole vitsi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eikö myös C Morella ollut GOTin jaksoissa parempi laatu? Siinäkin kumma kun moni oli varmaan laittanut HBOn pelkästään GOTin takia ja kilpailijalta löytyy parempi laatuisena. Sopranosia yritin jokin aika sitten katsella ja kuva oli melkeen heikompi mitä hyllystä löytyviltä 15 vuotta vanhoilta DVDltä. Eikä edes ole vitsi.
Joo kyllähän tuo näyttäytyy naurettavana noiden sarjojen kohdalla, jotka ovat tarjolla myös muissa suoratoistopalveluissa - aivan helvetin paljon paremmalla laadulla. Tai piratisoituna, mikä mun vinoutuneen oikeustajun mukaan on noiden sarjojen kohdalla ihan ok, koska oon niistä maksanut.

Sisältö toki HBOlla on niin hyvää, ettei tästä jatkuvasti viitsi nillittää, mutta onhan se nyt vaan typerää tuottaa joku maailman kallein ja kaunein sarja ja tunkea se eetteriin täysin onnettomassa paketissa. Ja mä en todellakaan ole mikään kultasilmä ja telkkarikin on wanha kun mikä, ja jotain Wireä nyt voi katsella vaikka se olisi kuvattu sillä kuuluisalla perunalla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
6/8 jaksoa Westworldin 3. kautta takana. Onko kukaan seurannut? Sen takia kysyn että itse olen mutta ei ole aavistustakaan kenen puolella pitäisi olla kun minkään hahmon kohtalo ei kiinnosta. Onko vika minussa vai sarjan nykytilassa?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
6/8 jaksoa Westworldin 3. kautta takana. Onko kukaan seurannut? Sen takia kysyn että itse olen mutta ei ole aavistustakaan kenen puolella pitäisi olla kun minkään hahmon kohtalo ei kiinnosta. Onko vika minussa vai sarjan nykytilassa?
Samat fiilikset täälläkin. Ensimmäinen jakso tällä kolmoskaudella oli lupaava, mutta sen jälkeen muut jaksot ovat olleet tasoa "no tulipahan katsottua". Kenties huikea ykköskausi lupasi liikaa?

Williamin taistelu itsensä kanssa on tosin ainoa suhteellisen kiinnostava asia tässä kolmoskaudessa Seracin ohella. Jotenkin ei ole missään vaiheessa napannut tämä Dolores vs. maailma -asetelma.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse lopetin Westworldin kolmanteen jaksoon, ei vaan jaksa. Ei ole mulle.
Edelleen olen originaalin leffan fani ja ykköskauden tästä sarjasta, mutta nyt mennään ihan ohi siitä että mua viihdyttäisi tällä sarjalla. Siirryin takaisin katsomaan Justifiedia, se oli hyvä vinkki ja täältä sekin.

Toinen mikä seurannassa kun yritän löytää seuraajaa loistavalle Umbrelle on unkarilainen Aranyélet, siinä on hyvää yritystä vastaavalla tatsilla.

Niin ja hyvä mainita että tuo unkarilainene tekele on suomalaiseen Helppoon Elämään pohjautuva, vaikka olen senkin katsonut ja oli viime vuosikymmenen yksi parhaimmista kotimaisista niin tämäkin toimii hyvin, niin erilaiseen suuntaan tarinoita vedetään.
Tästä herääkin iso kysymys mikä virka on käsikirjoituksen myymisellä, eikö tälläisen olisi voinut kirjoittaa ihan itse, sen verran yleistä perhe-elämän härdelliä tässä puidaan.
 
Viimeksi muokattu:

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Westworldissa taisi käydä samoin kuin True Detectivessä. AIvan timanttinen ykköskausi, johtuen siitä että tekijöillä on ollut ns. elämä aikaa käsikirjoittaa kyseistä kautta. Kummankaan sarjan ykköskausista on tiheälläkään kammalla hankala löytää harha-askeleita, kaikki tuntuu olevan loppuun asti mietittyä.

Noh, jatkokausien käsikirjoittamiseen ei sitten olekaan ollut yhtä kauaa aikaa, ja se näkyy tekemisessä. Etenkin Westworldissa tuntuu että meno on aivan yhdentekevää. Bernard ja William ainoat jossain määrin kiinnostavat hahmot, ja heitäkään ei näytetä edes joka jaksossa. Noh, kyllä tämä kausi tulee loppuun tarvottua, mutta seuraavan aloittamista pitää kyllä harkita tarkkaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Westworldissa taisi käydä samoin kuin True Detectivessä. AIvan timanttinen ykköskausi, johtuen siitä että tekijöillä on ollut ns. elämä aikaa käsikirjoittaa kyseistä kautta. Kummankaan sarjan ykköskausista on tiheälläkään kammalla hankala löytää harha-askeleita, kaikki tuntuu olevan loppuun asti mietittyä.

Itse kyllä tykkäsin kovasti True Detectiven kakkos ja kolmoskausistakin. Ne vain kärsivät järkyttävän ylös nostetusta rimasta.

Myös Westworldin eka kausi nosti riman korkealle(ei pelkästään tarinan/kirjoittamisen puolesta mutta myös näyttelijöiden. Puolustukseksi pakko sanoa että jos ei Anthony Hopkinsin menettäminen näkyisi laadussa niin maailman suurin ihme olisi tapahtunut) mutta kakkos ja varsinkin kolmoskausi ei edes yritä hamuilla sitä rimaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös