Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 822
  • 66 797

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Elä hyvä mies sure. Kyllä täällä jengi lukee, noitakin. Alastalon salit tosin jäänyt kesken, kun ei pystynyt keskittymään. Mutta jonakin päivänä..
Ei siihen kukaan pysty keskittymään. Kaksi kirjaa jos voisi deletoida maailmasta pois kokonaan, niin ne olisi Alastalon salissa ja Joycen Odysseus. Vitun paskaa kirjallisuutta. Kirjallisuuden tehtävä mielestäni on kommunikoida lukijan kanssa, ja nämä eivät sitä tee. Ovatpahan vaan näytillä siitä, että kirjoittaja tietää paljon sanoja. Minusta Jari Tervo on paljon merkittävämpi kirjailija kuin Volter Kilpi, ja Stephen King on helevetisti kovempi jätkä kuin joku James Joyce.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei siihen kukaan pysty keskittymään. Kaksi kirjaa jos voisi deletoida maailmasta pois kokonaan, niin ne olisi Alastalon salissa ja Joycen Odysseus. Vitun paskaa kirjallisuutta. Kirjallisuuden tehtävä mielestäni on kommunikoida lukijan kanssa, ja nämä eivät sitä tee. Ovatpahan vaan näytillä siitä, että kirjoittaja tietää paljon sanoja. Minusta Jari Tervo on paljon merkittävämpi kirjailija kuin Volter Kilpi, ja Stephen King on helevetisti kovempi jätkä kuin joku James Joyce.
No kirjailinja haluaa tehdä omat ajatuksensa selväksi lukijalle, sitteen saattaa käydä kyllä noin. Liiallinen analysointi omaan tekstiin käy kovin rasittavaksi lukijalle. Tai no, ehkä olen vaan tyhmä.
On noita egoistejakin, jotka tosiaan mahtailevat loputtomilla selvityksilläänkin. Aika hyvin valitsit kirjat, pitkälle samaa mieltä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nuorena luin kaikki nämä klassikot. Tolstoit, Dostojevskit, Mannit, Marquezit, Faulknerit, Waltarit, Proustit ja Enid Blytonit. Etsin niistä vastauksia kysymyksiin, joita en osannut muotoilla. Havaitsin, että miten hienommin kirjoittava ja palkitumpi kirjailija, sitä vähemmän se osaa vastata kysymyksiini. Parhaiten toimi Raymond Chandler. Eli siinä on lempikirjailijani.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuorena luin kaikki nämä klassikot. Tolstoit, Dostojevskit, Mannit, Marquezit, Faulknerit, Waltarit, Proustit ja Enid Blytonit. Etsin niistä vastauksia kysymyksiin, joita en osannut muotoilla. Havaitsin, että miten hienommin kirjoittava ja palkitumpi kirjailija, sitä vähemmän se osaa vastata kysymyksiini. Parhaiten toimi Raymond Chandler. Eli siinä on lempikirjailijani.
Mulle osuu kyllä suomalaiskirjailijat, ovat niin lähellä tätä omaa meininkiä. Kyllähän maailmalla noita hyviä piisaa, enemmän pitää lukea. Vaan tuo aika käy lopulta tiukaksi. Tekosyitä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ekaa kertaa varmaan kolmeen vuoteen, mulla on eri käsisaippuaa. Joka kerta kun sniiffasen kättäni, alkaa panettaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moi. Vaimo näytti että facessa kiertää nyt koiranomistajien nakkihaaste. Eli koirat komennetaan maahan ja kuonon eteen laitetaan nakki ja katsotaan, että malttaako odottaa että saa luvan. No mun tuloilla toi nakki vaihtui loheksi ja täytyy sanoa, että koirat eivät totelleet. Menivät kyllä maahan, mutta söivät makupalansa ennenkuin annoin luvan. Hauskaa meillä oli ton haasteen osalta eikä mennyt lohta roskiin, eli hyödyllistäkin oli.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kyllähän tämä aikuisena (+keski-ikäisenä) runkkaaminen on itsellekin tuttua vaikka pian 20 vuotta olenkin nykyisessä parisuhteessa ollut.

Naisellahan on tunnetusti öljynvaihtoviikko kerran kuussa. Lisäksi esimerkiksi "normaalin" synnytyksen jälkeen tulee väkisinkin 4-8 viikon tauko touhuihin.

@Evil
Aikamoinen saavutus tuo 30+ vuotta runkkaamatta. Onnittelut lienevät paikallaan.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moi. Vaimo näytti että facessa kiertää nyt koiranomistajien nakkihaaste. Eli koirat komennetaan maahan ja kuonon eteen laitetaan nakki ja katsotaan, että malttaako odottaa että saa luvan. No mun tuloilla toi nakki vaihtui loheksi ja täytyy sanoa, että koirat eivät totelleet. Menivät kyllä maahan, mutta söivät makupalansa ennenkuin annoin luvan. Hauskaa meillä oli ton haasteen osalta eikä mennyt lohta roskiin, eli hyödyllistäkin oli.
Aika hyvä, mutta koirat pitäisi kyllä kouluttaa kunnolla. Kyllä jokainen koulutettu koira tuon kestäisi. Eli, koulutusta lisää vaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä runkkaamiseen tulee, niin olen runkannut kono elämäni. Niin armeijassa, kuin vankilassa, kuin parisuhteessa. Lapsia tullut matkan varrella, mutta ei ole haitannut.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika hyvä, mutta koirat pitäisi kyllä kouluttaa kunnolla. Kyllä jokainen koulutettu koira tuon kestäisi. Eli, koulutusta lisää vaan.
Totta. Meillä vaimo harrastaa koiria ja niitä myös kouluttanut. Siksi tehtiinkin noin, että minä komensin. Saatiin enemmän vihdettä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitä runkkaamiseen tulee, niin olen runkannut kono elämäni. Niin armeijassa, kuin vankilassa, kuin parisuhteessa. Lapsia tullut matkan varrella, mutta ei ole haitannut.
Runkkasitko vankilassa itseäsi vaiko muitakin? Oz on suosikkisarjani. Voisikin hommata HBO:n nyt korona-aikana ja katsella sarjan alusta loppuun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihme runkkareita kaikkialla. Lukisitte vaikka kirjoja jos on luppoaikaa. Vaan ehkä se viisaus asuu kämmenessä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme runkkareita kaikkialla. Lukisitte vaikka kirjoja jos on luppoaikaa. Vaan ehkä se viisaus asuu kämmenessä.
Runkkaaminen tuottaa enemmän hyvän olon tunnetta kuin lukeminen, joten valinta on helppo. Muun väittäminen on paskaa ja irtopisteiden keräämistä siinä toivossa, että saisi pillua.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Runkkaaminen tuottaa enemmän hyvän olon tunnetta kuin lukeminen, joten valinta on helppo. Muun väittäminen on paskaa ja irtopisteiden keräämistä siinä toivossa, että saisi pillua.
Kyllä paras fiilis tulee vaan kunnon naimisesta, liian harvoin vaan tuota kokee. Kunnon ajelun päätteeksi on aivan mahti olo, turta jne. No kyllä tiedätte. Kirjan lukeminen taas antaa pidemmän nautinnon, Paha noita vertailla.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä paras fiilis tulee vaan kunnon naimisesta, liian harvoin vaan tuota kokee. Kunnon ajelun päätteeksi on aivan mahti olo, turta jne. No kyllä tiedätte. Kirjan lukeminen taas antaa pidemmän nautinnon, Paha noita vertailla.
No jos saat kirjan lukemisesta saman nautinnon kuin kunnon panemisesta, niin et ole lukenut kunnon kirjaa..........
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Setämies ei toisinaan jaksa kestää näitä somekorkkeja.
Ihmisiä, joiden ajatusmaailma on hattarointia, täynnä höttöä ja silti itseluottavaa kelluntakykyä.

Setämies ottaa itsensä liian vakavasti, ottaa maailman painolastia liikaa ja väistämättä uppoaa vanhuuttaan.
Ei vanhurskaudessaan vaan kokemuksen painolastissa menettää elämänhalunsa.

maisatorpat ja emmakarit painavat menemään, rakentavat yhteiskunnan uudeksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ihme runkkareita kaikkialla. Lukisitte vaikka kirjoja jos on luppoaikaa. Vaan ehkä se viisaus asuu kämmenessä.
Mulla on vähän kaksijakoinen suhde kirjoihin. Toisaalta tykkään lukea, mutta toisaalta en yksinkertaisesti osaa keskittyä pitkäjänteisesti monimutkaiseen tarinaan tekstimuodossa. Tykkään lukea enemmän faktoista ja tositarinoista. Ehkä joku elämänkertaopus voisi sitten olla se mun juttu. Jos jollain on suositella hyviä tällaisia niin saa tägätä mut!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Paskassa verta. Kuulemma pitää tästä mennä lääkärille. Ei nyt viitsisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös