Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 834
  • 33 886

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minulle avautui juuri, että tatuoimaton iho on uusi punk.

Varmaan 80-90% oman ikäisistä tutuista on tatutoituja ja jopa keski-ikäisistäkin suuri osa on viimeistään ikäkriisin iskiessä alkanut ottaa leimoja ihoonsa.

Itsellä siis ei ole tatuointeja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui juuri, että tatuoimaton iho on uusi punk.

Varmaan 80-90% oman ikäisistä tutuista on tatutoituja ja jopa keski-ikäisistäkin suuri osa on viimeistään ikäkriisin iskiessä alkanut ottaa leimoja ihoonsa.

Itsellä siis ei ole tatuointeja.
Ei ole minullakaan, eikä tule. Eikä ole avopuolisonillakaan, eikä kuulemma tule.

Tunnetusti tatuointeja oli ennen merimiehillä, vangeilla ja huorilla. Heillä on edelleenkin. Nykyään myös white trashillä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle avautui juuri, että tatuoimaton iho on uusi punk.

Varmaan 80-90% oman ikäisistä tutuista on tatutoituja ja jopa keski-ikäisistäkin suuri osa on viimeistään ikäkriisin iskiessä alkanut ottaa leimoja ihoonsa.

Itsellä siis ei ole tatuointeja.
Tää on sama asia kun halutaan erottua jollain erityisellä tyylillä. Sitten päätetään olla jotain gootteja ja mennään goottifestarille, niin eihän niitä erota toisistaan kirveelläkään. Jumalauta, tuhansia ihmisiä mustissa vaatteissaan ja gimmoilla kaikilla joku oransi/punainen/lila pitkä letti ja äijillä jotkut pitkät mustat takit. Tosi persoonallista. Menisitte sinne shortseissa ja lenkkareissa tenniskassin kanssa niin erottuisitte.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tää on sama asia kun halutaan erottua jollain erityisellä tyylillä. Sitten päätetään olla jotain gootteja ja mennään goottifestarille, niin eihän niitä erota toisistaan kirveelläkään. Jumalauta, tuhansia ihmisiä mustissa vaatteissaan ja gimmoilla kaikilla joku oransi/punainen/lila pitkä letti ja äijillä jotkut pitkät mustat takit. Tosi persoonallista. Menisitte sinne shortseissa ja lenkkareissa tenniskassin kanssa niin erottuisitte.
Sister of Mercyn laulaja muuten tykkää pukeutua värikkäästi esiintyessään. Pilkkaa muutenkin gootteja ja gootit valuu palvomaan häntä. Andrew Eldritch on hauska tyyppi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tää on sama asia kun halutaan erottua jollain erityisellä tyylillä. Sitten päätetään olla jotain gootteja ja mennään goottifestarille, niin eihän niitä erota toisistaan kirveelläkään. Jumalauta, tuhansia ihmisiä mustissa vaatteissaan ja gimmoilla kaikilla joku oransi/punainen/lila pitkä letti ja äijillä jotkut pitkät mustat takit. Tosi persoonallista. Menisitte sinne shortseissa ja lenkkareissa tenniskassin kanssa niin erottuisitte.
Mä käyn raskaanmusiikin festareilla. Mulla on kirkkaan oranssit reisitaskuhousut ja kirkkaan keltainen chiquita t-paita. Erotun.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tatuoinnit on kamalia. Niistä roskasakin tunnistaa. Ja sitten välimatkan tekoon heihin nähden.
Nyt kun mietin, niin kutsuin pian oleviin tupareihini kahdeksan henkilöä, enkä tiedä että kenelläkään heistä olisi yhtään tatuointia.

Akkani kutsui omat kahdeksan kaveriaan myös noihin kemuihin. Niistä en mene takuuseen, mutta en muista, että kenelläkään olisi tatuaatioita. Luultavasti jollain voi olla jossain piiloisessa paikassa. Ehkä pidän tupareissa gallupin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt kun mietin, niin kutsuin pian oleviin tupareihini kahdeksan henkilöä, enkä tiedä että kenelläkään heistä olisi yhtään tatuointia.

Akkani kutsui omat kahdeksan kaveriaan myös noihin kemuihin. Niistä en mene takuuseen, mutta en muista, että kenelläkään olisi tatuaatioita. Luultavasti jollain voi olla jossain piiloisessa paikassa. Ehkä pidän tupareissa gallupin.

Lähtisin siitä, että asiaa kysytään ovella. Meillehän ei pääse, jos on tatuointeja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lähtisin siitä, että asiaa kysytään ovella. Meillehän ei pääse, jos on tatuointeja.
Kauheeta syrjintää! Sama ku Jenkitkin kohteli aikanaan saksalaisia joilla oli tatska kainalossa ihan paskasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei haittaa, jos on insinööri. Onko täällä insinöörejä?
Entä DIPLOMI-insinöörejä? Niillähän on yo-lakissa opiskeluaikana se häntätupsu-koriste, jonka funktio ei ole koskaan selvinnyt. Että jos täällä on DIPLOMI-insinöörejä, kertoisitteko, mikä, miksi ja miten se on. Kiitos jo etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
hallintotieteilijä
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Entä DIPLOMI-insinöörejä? Niillähän on yo-lakissa opiskeluaikana se häntätupsu-koriste, jonka funktio ei ole koskaan selvinnyt. Että jos täällä on DIPLOMI-insinöörejä, kertoisitteko, mikä, miksi ja miten se on. Kiitos jo etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
hallintotieteilijä

Kyllä tämä on AMK- ja opistoinsinöörien mesta. Ei täällä "dippainssi" viihdy. Hyi vittu miten inhottava sana.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kieltämättä. Saakohan ne naista?
Joskushan oli se vitsi, että (diplomi-)insinöörin voisi määritellä siten, että tuntee 1000 asentoa, muttei ole koskaan harrastanut lähempää kanssakäymistä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä oon insinööri! En kylläkään diploomi- insinööri, paitsi no teoriassa jotenkin oon koska oon YAMK-insinööri, se on mukamas paperilla saman tason koulutus kui diblomi-insinöörillä mutta eihän se nyt tietenkään oikeasti ole sinne päinkään.

Minullakaan ei ole tatuointeja. Eikä oo Toni Wirtasella eikä Sipe Santapukillakaan, eli @Turha Kaukalo on puhunut itsensä muovipussiin.

Joskus kyllä mietimme herraseurassa, että voisi ottaa käteen semmosen tatuoinnin, missä olisi Pirkan tonnikalapurkin kuva, ja sitten siinä lukisi TONNIKALASSA ON PROTEIINIA. Ja sitten toiseen käteen raejuustopurkin kuva. Ja toisen kerran heräsi ajatus, että selkään voisi ottaa ison tatuoinnin Saludon kahvipaketista, ja sen alle tekstin ”Saludo - paskaa kahvia, haistakaa vittu!” Mutta ei me sitten keksitty mikä olisi hyvä fontti niin jäi ottamatta.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Näin kerran kaupassa n. 120-kiloisen demarivalaan, jonka kyynärvarteen oli tatuoitu "Minä riitän." Kyllä.

EDIT: Ääh, valailla ei ole kyynärvarsia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Entä DIPLOMI-insinöörejä? Niillähän on yo-lakissa opiskeluaikana se häntätupsu-koriste, jonka funktio ei ole koskaan selvinnyt.
En kyllä hirveästi osaa avata tuon tupsun syytä. Itsellä ei tuota lakkia ole kun se olisi ihan turha rahaerä. EVVK. Kyllä se tupsu vissiin on siinä sen takia että polyteknikot (tekniikan opiskelijat) eroaa muusta porukasta silloin aikoinaan 1800-luvun lopulla. Ei se tupsu mikään uusi juttu ole. Kannattaa lukea alla linkattu artikkeli jos oikeasti kiinnostaa.

Kieltämättä. Saakohan ne naista?
Kyllä sen 1890-luvulla tiesivät...
Puheet tupsun tarpeettomuudesta loppuivat viimeistään siinä vaiheessa, kun lakin käyttäjät totesivat, että ”erittäinkin tupsu miellyttää naisia”.
Tupsulla vai ilman? – Teekkarilakki sai tupsun, koska se "miellyttää naisia" (Tekniikka& talous artikkeli teekkarilakin kehityksestä)
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Näin kerran kaupassa n. 120-kiloisen demarivalaan, jonka kyynärvarteen oli tatuoitu "Minä riitän." Kyllä.

EDIT: Ääh, valailla ei ole kyynärvarsia.
Mä näin tänään kangaskassin missä luki, pitäiskö kyykätä salilla vai Alkon viinihyllyllä - en vittu tiiä
Se oli semmonen ghettonorsu joka sitä kapsäkkiä kanniskeli. Hänellä on varmasti laatuleima alaselässä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ja toisen kerran heräsi ajatus, että selkään voisi ottaa ison tatuoinnin Saludon kahvipaketista, ja sen alle tekstin ”Saludo - paskaa kahvia, haistakaa vittu!” Mutta ei me sitten keksitty mikä olisi hyvä fontti niin jäi ottamatta.

Verdana. Se on insinöörifontti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Verdana. Se on insinöörifontti.
Eikä ole, vaan courier. Veranda on tommonen feminiini, kun courierissa on kirjainten päässä sellaset miehekkäät väkäset. Helpottaa kuulemma lukemista ja se on myös tasalevyinen, että toimii taulukoissa. Kaikkien pitäisi käyttää vain tuota jo kirjoituskoneista tuttua, mutta insinöörit käyttävät kun ymmärtävät.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikä ole, vaan courier. Veranda on tommonen feminiini, kun courierissa on kirjainten päässä sellaset miehekkäät väkäset. Helpottaa kuulemma lukemista ja se on myös tasalevyinen, että toimii taulukoissa. Kaikkien pitäisi käyttää vain tuota jo kirjoituskoneista tuttua, mutta insinöörit käyttävät kun ymmärtävät.

AHAH! Vai luulet että insinööri on maskuliininen eikä feminiininen. Minä kyllä olen tavannut niin monta insinööriä, että tiedän etteivät maskuliinisia ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös