Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 933 723
  • 6 857

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Verkkokauppa käy vilkkaana, mutta liikenne tulee ajoittain verkkokauppayrityksille turhan kalliiksi ja ainakin kestävällä kulutuksella on perusteltu muutoksia.

Esim. kun osa Boozt.comin asiakkaista laittaa kerralla ison tilauksen ja palauttaa melkein kaikki, niin yritys kyllästyi tilanteeseen ja antoi porttikiellon 9000 asiakkaalleen.

Ilmeisen halpaa on ollut tilailla itselleen monta vaatetta ja sovitella ja lähettää suurin osa takaisin.
 
Tämä riippuu täysin kuinka kestävällä pohjalla noiden tarjoajien liiketoiminta on. Olen koittanut eri jutuissa laskea tuottoa per automaatti ottaen huomioon automaatin kustannukset aloituksesta+ elinkaari, lattiavuokran jne ja täysin vakuuttaviin lukuihin en vielä ole päässyt.
Näin olen itse käsittänyt, että lisääntyvät jatkuvasti. Ilmeisesti halvempaa tuo on kuin toimipisteiden pitäminen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Näin olen itse käsittänyt, että lisääntyvät jatkuvasti. Ilmeisesti halvempaa tuo on kuin toimipisteiden pitäminen.

En taida uskalla alkaa avata kustannusrakennetta kuljetusyhtiön näkökulmasta mutta mietinkin siis kustannuksia sen suunnasta, joka tarjoaa nuo automaatit kuljetusliikkeitten käyttöön.

Verrataan kuitenkin esimerkiksi UPS ja Posti. Molemmilla on palvelupisteitä. Postilla on velvoitteet tarjota tietyt palvelut alueella ainakin yhdessä pisteessä. Kun menen K-Markettiin jossa on molemmat edustettuna, on Posti todennäköisesti vuokrannut tilan, tuonut oman laitteiston jne. Kulut merkittävät. UPS taas maksaa tehdystä työstä. jos ei lähetyksiä, ei kuluja. Kuntaas Postilla olisi taustalla kiinteät kustannukset. UPS käyttää automaattia ja jos automaatti on tyhänä jonain päivänä, ei myöskään kuluja. Kun taas sillä, joka sen automaatin sinne on laittanut, on aina tämä riski.
 
En taida uskalla alkaa avata kustannusrakennetta kuljetusyhtiön näkökulmasta mutta mietinkin siis kustannuksia sen suunnasta, joka tarjoaa nuo automaatit kuljetusliikkeitten käyttöön.

Verrataan kuitenkin esimerkiksi UPS ja Posti. Molemmilla on palvelupisteitä. Postilla on velvoitteet tarjota tietyt palvelut alueella ainakin yhdessä pisteessä. Kun menen K-Markettiin jossa on molemmat edustettuna, on Posti todennäköisesti vuokrannut tilan, tuonut oman laitteiston jne. Kulut merkittävät. UPS taas maksaa tehdystä työstä. jos ei lähetyksiä, ei kuluja. Kuntaas Postilla olisi taustalla kiinteät kustannukset. UPS käyttää automaattia ja jos automaatti on tyhänä jonain päivänä, ei myöskään kuluja. Kun taas sillä, joka sen automaatin sinne on laittanut, on aina tämä riski.
Toki näin. Eiköhän tuo suurimmaksi osaksi ole niin, että automaatin omistaja saa jonkun korvauksen per paketti. Toki on kai sekin mahdollista, että joku yhtiö on vaatinut itselleen tietyn osuuden automaatin lokeroista ja maksaa sen pohjalta jotain. Joka tapauksessa aika suosittuja nuo automaatit käsittääkseni nykyään ovat.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Saattoi olla, että tuo johtui kesälomakaudesta tai siitä, että kyseessä oli iso toimitus (itse kasattava vaatekaappi), jonka kuljetuksen olivat ulkoistaneet kolmannelle osapuolelle.

Yhtä kaikki, ihmettelin suuresti, että yli 20 000 asukkaan kaupungissa olisi noin surkeat jakelukäytännöt. Mutta tuon jälkeen ei ole Postin kotiinkuljetus oikein houkutellut. Todennäköisesti senkin saisi noutaa itse Pääpostilta.

Johtui juurikin siitä, että kyseessä oli iso tuote. Ei ole ollut Postin pakettitoimitus mitä koko ajan itse kuvittelin olleen kyseessä. tuo on kappaletavarapuolen kamaa ja kotiinkantona sitä kaikkein kamalinta toteutettavaa aikaikkunoiden parissa.

Kuormassa saattanut olla kyydissä sohvaa, jääkaappia, pesukonetta yms. Näillä jakeluilla ominnaista on, että aikataulut elää todella suuresti. Harvassa on saatu sellaista tietoa jonka perusteella voitaisiin suunnitella jakelu perusteellisesti. Tarvittaisiin kaikki melkein ovien koosta lähtien.

Nämä ovat olleet samassa autossa koska konsolidoinnin hyöty -> kustannustehokkuus. Ja tarjottu aika on päättynyt 14 varmaankin siksi, että kapasiteetti halutaan täyttää takaisinpäin menevälle kuormalle ja se voi suorittaa esimerkiksi vakioidu noudon. Jos olen oikein ymmärtänyt sijaintisi, on siitä vielä lähimpään terminaaliin pieni siirtymä.

Konsolidointi tuo kustannushyödyn. Kustannushyöty on lähettäjille merkittävä apu siihen, että ihmiset tilaavat verkosta eivätkä hae itse kaupasta. Jos kustannushyötyä ei oteta, palvelu on varmasti parempaa. Mutta tämä johtaa nopeasti hintatasoon joka luo esteen verkosta ostamiselle.

Verkko on tuonut mukanaan "halvalla, heti ja juuri silloin kun haluan" mallin asiointiin. Palveluiden toteuttaminen asukaskeskittymissä on tehokkaampaa. Mutta kun se pitää tuottaa ympäri Suomen. Silloin tulee eteen tällaisia. Terminaaleja voi olla ympäri suomen X kpl. Kiinteät kulut on kuitenkin osa kokonaisuutta. Eli siirtymiä nyt vaan tulee. Tyhjä auto on saatanan kallis ajaa takaisin. Joten katkoja täytön takia nyt vain tulee.

Olisi hauska päästä toteuttamaan jotain palvelua yrityksessä jossa ei olisi hoidettavana vain kuin kaupungit. silloin saisi rakennettua kustannuksellisesti saatanan hienoja juttuja. Mutta tällä hetkellä nämä firmat ovat niitä alustatalouden toimijoita. Heti kun on omaa kalustoa, pelisäännöt muuttuu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Johtui juurikin siitä, että kyseessä oli iso tuote. Ei ole ollut Postin pakettitoimitus mitä koko ajan itse kuvittelin olleen kyseessä. tuo on kappaletavarapuolen kamaa ja kotiinkantona sitä kaikkein kamalinta toteutettavaa aikaikkunoiden parissa.

Itse asiassa muistin itse väärin. Tuo ei ollut tuo kaappi, koska olin itse ottamassa sitä vastaan, ja se tuotiin meille vähän myöhemmin iltapäivästä. Tuo 10-14 väli koski toista pakettia, mikä tosin ei sekään ollut kaikkein pienin.

Molemmissa tapauksissa Posti oli kuitenkin se, joka nuo kuljetusaikataulut meidän kanssamme sopi. Tai Postin nimissä ne ainakin meille soittivat.

Yhtä kaikki, oli kyse sitten Postin omista työntekijöistä, tai heille hommia tekevistä kolmannen osapuolen henkilöistä, on Posti kuitenkin viime kädessä se, jonka pitäisi nuo toimitusajat määrittää. Ja oletus klo 10-14 välillä tehtävistä toimituksista on kestämätön.

Ikean kotiinkuljetus on siitä hyvä, että toimitusajan saa itse valita tilauksen yhteydessä. Valitettavasti ne olivat myös näitä "oletamme, että et käy töissä"-tyyppisiä. Me päädyimme siksi tilaamaan huonekalut Ikean kilpailijalta, vaikka Ikeasta olisikin tuolla kertaa saanut tarvitsemamme tuotteet muuten halvemmalla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Itse asiassa muistin itse väärin. Tuo ei ollut tuo kaappi, koska olin itse ottamassa sitä vastaan, ja se tuotiin meille vähän myöhemmin iltapäivästä. Tuo 10-14 väli koski toista pakettia, mikä tosin ei sekään ollut kaikkein pienin.

Molemmissa tapauksissa Posti oli kuitenkin se, joka nuo kuljetusaikataulut meidän kanssamme sopi. Tai Postin nimissä ne ainakin meille soittivat.

Yhtä kaikki, oli kyse sitten Postin omista työntekijöistä, tai heille hommia tekevistä kolmannen osapuolen henkilöistä, on Posti kuitenkin viime kädessä se, jonka pitäisi nuo toimitusajat määrittää. Ja oletus klo 10-14 välillä tehtävistä toimituksista on kestämätön.

Ikean kotiinkuljetus on siitä hyvä, että toimitusajan saa itse valita tilauksen yhteydessä. Valitettavasti ne olivat myös näitä "oletamme, että et käy töissä"-tyyppisiä. Me päädyimme siksi tilaamaan huonekalut Ikean kilpailijalta, vaikka Ikeasta olisikin tuolla kertaa saanut tarvitsemamme tuotteet muuten halvemmalla.

Tuohon 10-14 lähetykseen vielä yksi kysymys. Onko sinulla vielä lähetystunnus olemassa? Jos on niin voitko katsoa Postin seurannasta mikä tuote siellä on ollut taustalla
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohon 10-14 lähetykseen vielä yksi kysymys. Onko sinulla vielä lähetystunnus olemassa? Jos on niin voitko katsoa Postin seurannasta mikä tuote siellä on ollut taustalla

Jos en ihan väärin muista, niin ilmastointilaite. Tuon tilauksen teki itse asiassa avovaimo, joten nuo tiedot löytyisivät häneltä. Omat tilaukseni ovat menneet aina automaattiin tai pääpostiin.

Tuo 10-14 meitä silti ihmetytti, koska Kangasalla kaikki isokin paketti voitiin toimittaa "virka-ajan jälkeenkin", mutta Valkeakoskella ilta-aikoja ei ollut tarjolla. Tuosta syystä tuota kotiinkuljetusta ei ole pidetty pakettien suhteen enää vaihtoehtona. Mutta voi toki olla, että pienemmillä paketeilla se onnistuisi.

Vaan uskaltaako ottaa riskiä? Ei oikein.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos en ihan väärin muista, niin ilmastointilaite. Tuon tilauksen teki itse asiassa avovaimo, joten nuo tiedot löytyisivät häneltä. Omat tilaukseni ovat menneet aina automaattiin tai pääpostiin.

Tuo 10-14 meitä silti ihmetytti, koska Kangasalla kaikki isokin paketti voitiin toimittaa "virka-ajan jälkeenkin", mutta Valkeakoskella ilta-aikoja ei ollut tarjolla. Tuosta syystä tuota kotiinkuljetusta ei ole pidetty pakettien suhteen enää vaihtoehtona. Mutta voi toki olla, että pienemmillä paketeilla se onnistuisi.

Vaan uskaltaako ottaa riskiä? Ei oikein.

Tuotteella meinasin Postin tuotetta. Kyseessä on voinut olla vanha KeKu14 eli yrityspaketti. Ja silloin se avisointikin on ollut palvelun korotusta. Se kun on tuote joka jaetaan virka-aikana ilman ilmoitusta
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuotteella meinasin Postin tuotetta. Kyseessä on voinut olla vanha KeKu14 eli yrityspaketti. Ja silloin se avisointikin on ollut palvelun korotusta. Se kun on tuote joka jaetaan virka-aikana ilman ilmoitusta

OK. Täytyy kysäistä illasta, että mainitaanko tuota tuossa saapumisilmoituksessa. Mutta asiasta mitään ymmärtämättömänä ihmettelen silti, että miksi yksityisasiakkaille toimitettaisiin paketteja yrityspaketin mukaisesti?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Sanoisin että osa ongelmaa tässä on myös se, että Suomea ei ylipäätään ole suunniteltu siten, että joku asuu pikkukaupungissa ilman autoa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
OK. Täytyy kysäistä illasta, että mainitaanko tuota tuossa saapumisilmoituksessa. Mutta asiasta mitään ymmärtämättömänä ihmettelen silti, että miksi yksityisasiakkaille toimitettaisiin paketteja yrityspaketin mukaisesti?

Tuote määrää kuljetustavan. Ei vastaanottajan nimi. Jos jokainen pitäisi tarkastaa että onko kuluttaja tai vaikka esim toiminimi joka toimii nimellä Matti Möttönen ei mistään tulisi mitään
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuote määrää kuljetustavan. Ei vastaanottajan nimi. Jos jokainen pitäisi tarkastaa että onko kuluttaja tai vaikka esim toiminimi joka toimii nimellä Matti Möttönen ei mistään tulisi mitään

Ja vika voi varmaan olla myös lähettäjän, eli tässä tapauksessa Gigantin?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja vika voi varmaan olla myös lähettäjän, eli tässä tapauksessa Gigantin?

Lähettäjän tai tilaajan. En jaksanut selata koko tätä keskustelua, joten tämä ei mahdollisesti liity sinun tapaukseesi, mutta monessa verkkokaupassa voi valita haluamansa toimitustavan. Siellä voi olla Posti 14 halvemmalla kuin Posti 21*. Lisätiedoissa lukisi kyllä tarkemmat toimitusehdot ja se, että Posti 14 on tarkoitettu sellaisille (yritys)asiakkaille jotka ovat automaattisesti vastaanottamassa pakettia ilman sopimista tai soittelua, mutta eihän näitä kukaan lue... Ja nettikauppias tuskin on pystynyt blokkaamaan sitä, etteikö yksityisasiakaskin sitten pystyisi valitsemaan tuota edullisempaa, mutta normaalille työssäkäyjälle sopimatonta toimitustapaa.

* vanhat tuotenimet, en jaksa nyt tarkistaa mitä nimiä nykyään pitäisi käyttää...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähettäjän tai tilaajan. En jaksanut selata koko tätä keskustelua, joten tämä ei mahdollisesti liity sinun tapaukseesi, mutta monessa verkkokaupassa voi valita haluamansa toimitustavan.

Ei haittaa vaikka et selannutkaan pidemmälle, luit oikeastaan juuri olennaisen kohdan. Tämä oli oikeastaan eräänlainen sivujuonne keskusteluun.

Vastaus samalla myös nimimerkille @obi-wan.

Kyseessä oli sittenkin tuo kaappi. Se aiemmin mainitsemani ilmanviilentimen toimituksesta vastasi Matkahuolto, ja sen toimitusaika oli kello 16 mennessä.

Mutta tuo kaappi... Se toimitettiin Postin kotijakelu -tuotteena. Toimitusehdoissa sanottiin seuraavaa:

Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä.

Tuon tilauksen saimme onneksi ajoitettua kesälomamme ajaksi, joten siksi se uskallettiin tehdä. Mutta tuosta jäi tuo klo 14 mieleen. Ja sama oli itse asiassa myös puutarhakalusteiden toimituksessa. Kello 14 oli niilläkin rajana, joskin ne taisin saada sovittua hieman myöhemmäksi.

Mutta ovatko nuo sitten siksi tuollaisia aikoja, kun kyse on isoista paketeista? Ja joku pienemmän paketin kotiinkuljetus onnistuisi vielä ilta-aikoina? Jos näin on, hätätilassa voisi vielä kertaalleen antaa Postille ja kotiinkuljetukselle mahdollisuuden.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei haittaa vaikka et selannutkaan pidemmälle, luit oikeastaan juuri olennaisen kohdan. Tämä oli oikeastaan eräänlainen sivujuonne keskusteluun.

Vastaus samalla myös nimimerkille @obi-wan.

Kyseessä oli sittenkin tuo kaappi. Se aiemmin mainitsemani ilmanviilentimen toimituksesta vastasi Matkahuolto, ja sen toimitusaika oli kello 16 mennessä.

Mutta tuo kaappi... Se toimitettiin Postin kotijakelu -tuotteena. Toimitusehdoissa sanottiin seuraavaa:



Tuon tilauksen saimme onneksi ajoitettua kesälomamme ajaksi, joten siksi se uskallettiin tehdä. Mutta tuosta jäi tuo klo 14 mieleen. Ja sama oli itse asiassa myös puutarhakalusteiden toimituksessa. Kello 14 oli niilläkin rajana, joskin ne taisin saada sovittua hieman myöhemmäksi.

Mutta ovatko nuo sitten siksi tuollaisia aikoja, kun kyse on isoista paketeista? Ja joku pienemmän paketin kotiinkuljetus onnistuisi vielä ilta-aikoina? Jos näin on, hätätilassa voisi vielä kertaalleen antaa Postille ja kotiinkuljetukselle mahdollisuuden.

Posti - Kotipaketti

Enintään 120 x 60 x 60 cm

Kotipaketti on helppo ratkaisu verkkokaupan asiakkaille. Olemme yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovimme jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.

Tähän uskoisin teilläkin taipuvan myös ilta-ajat. Nämä kun ovat sellaisia ovelle ja pois-stoppeja ja siten helpompi reitittää.

Ja en ole Postilla töissä jos joku on alkanut sitä miettiä. Lähellä oli kyllä kerran mutta vain lähellä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ei avaudu se miten voi olla taloudellisesti kannattavaa yritystoimintaa käydä ennalta ilmoittamatta soittamassa ovikelloa paketin kanssa keskivertoihmisen oven takana työpäivän aikana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kotipaketti on helppo ratkaisu verkkokaupan asiakkaille. Olemme yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovimme jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.

Tähän uskoisin teilläkin taipuvan myös ilta-ajat. Nämä kun ovat sellaisia ovelle ja pois-stoppeja ja siten helpompi reitittää.

Kiitos! Viisasta tietoa tyhmälle miehelle!

Kaipa tässä on taustalla se, että asuin aiemmin 11 vuotta Tampereella ja 8 vuotta Kangasalla, joka Tampereen nukkumalähiönä käyttää sen toimitusaikoja. Eli myös isojen tuotteiden toimitus illalla oli mahdollista. Nyt kun on puoli vuotta asunut pienemmissä ympyröissä, ei osaa tajuta sitä, että isojen ja pienten tuotteiden osalta voikin olla erilaiset toimitusajat.

Näköjään sitä ei ole nelikymppisenäkään liian vanha oppimaan uutta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanoisin että osa ongelmaa tässä on myös se, että Suomea ei ylipäätään ole suunniteltu siten, että joku asuu pikkukaupungissa ilman autoa.

Ei niin. Mutta yli 20000 asukkaan kaupungissa pärjää kuitenkin noin 99% ajasta varsin hyvin ilmankin. Olen ottanut itse linjaksi sen, että sinnittelen niin kauan ilman autoa, kun se on järkevää. Pääsen hyvin töihin julkisilla. Kaupat ovat kävelymatkan päässä. Eikä minulla ole sellaisia harrastuksia, että auto olisi pakollinen. Kun olemme lapseton pariskunta, ei ole myöskään mitään päiväkotirumbaa.

Olisi minulla ajokortti ja varaa ostaa auto, mutta en näe sitä taloudellisesti järkeväksi. Minulla on se periaate, että mitään turhaa ja tarpeetonta ei hankita. Vuodessa säästää pitkän pennin, kun kulkee julkisilla ja ne harvat pakolliset kerrat vaikka taksilla. Taksillakin voisi tuon paketin toki noutaa, jos menee ihan mahdottomaksi, mutta ei sekään oikein sovi ajatusmaailmaani. Yhteiskäyttöautojen yleistymistä toivoisin, mutta taitaa olla turhaa, kun ei tuo palvelu lyönyt läpi Helsingissäkään.

Pahoittelut aiheen vierestä kirjoittamisesta. Käännetään tämä sillä tavalla vinkiksi kuriiripalveluille, että me "modernit autottomat ihmiset" saattaisimme olla valmiita maksamaan hieman ekstraa siitä, että saisimme hieman joustavuutta toimituspaikkoihin ja myöhempiä kotiinkuljetusaikoja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulle kerrottiin juuri chatissa Postin työntekijän toimesta, että he eivät voi ohjata pakettia toiseen automaattiin, vaan se viedään automaattisesti tuolloin noutopisteeseen.

Lupasivat yrittää vielä uudestaan paketin toimittamista alkuperäiseen automaattiin.

Kohtelias asiakaspalvelija oli asialla, ja hoiti hyvin työnsä. Ymmärrän, ettei hän oikein voi ohjeistukselle mitään. Pyysin kuitenkin kertomaan ylemmäs, että tällainen joustamattomuus valitettavasti ohjaa suosimaan muita kuljetuspalveluita, kun se vain on mahdollista.

Hah. Tuon alkuperäisen paketin kohdalla kävi loppupelissä ihan siedettävästi. Tulikin muuten asiaa tuonne pääpostin suuntaan, ja hain paketin. Vaikka olikin iso, niin oli kevyt. Ja varustettu sopivasti sellaisilla paketointinauhoilla, että niistä kantamalla paketti oli helppo kuljettaa. Bussilla pääsi reilun kilometrin päähän kotoa, ja tuo roudaus pysäkiltä tänne oli arvioitua helpompaa.

Tästä rohkaistuneena tilasin toisen postipaketin. Mietin, että maksanko reilun 10€ kotiinkuljetuksesta, mutta totesin, että on huomattavasti halvempaa manata kohtaloa Jatkoaikaan, jos paketti menee taas pääpostiin.

No, tänään tuli tieto, että paketti on ohjattu toiseen automaattiin! Tämä onkin mielenkiintoista, koska Postin asiakaspalvelija kertoi viime viikolla chatissa, ettei se ole mahdollista. Pyysin välittämään viestiä ylemmäs, että muuttaisivat käytäntöä. Joko tuo viesti kulki nopeasti perille, ja käytäntö muuttui, tai sitten asiakaspalvelija oli väärässä...

... Jätän tässä vain mainitsematta, että tuolle automaatille on yhtä pitkä matka kuin pääpostiin... eli ei käytännössä mennyt yhtään paremmin, paitsi välttää jonotuksen. Ja kun tiesi jo, miten asiassa kuitenkin käy, ei tilanne edes harmita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hah. Tuon alkuperäisen paketin kohdalla kävi loppupelissä ihan siedettävästi. Tulikin muuten asiaa tuonne pääpostin suuntaan, ja hain paketin. Vaikka olikin iso, niin oli kevyt. Ja varustettu sopivasti sellaisilla paketointinauhoilla, että niistä kantamalla paketti oli helppo kuljettaa. Bussilla pääsi reilun kilometrin päähän kotoa, ja tuo roudaus pysäkiltä tänne oli arvioitua helpompaa.

Tästä rohkaistuneena tilasin toisen postipaketin. Mietin, että maksanko reilun 10€ kotiinkuljetuksesta, mutta totesin, että on huomattavasti halvempaa manata kohtaloa Jatkoaikaan, jos paketti menee taas pääpostiin.

No, tänään tuli tieto, että paketti on ohjattu toiseen automaattiin! Tämä onkin mielenkiintoista, koska Postin asiakaspalvelija kertoi viime viikolla chatissa, ettei se ole mahdollista. Pyysin välittämään viestiä ylemmäs, että muuttaisivat käytäntöä. Joko tuo viesti kulki nopeasti perille, ja käytäntö muuttui, tai sitten asiakaspalvelija oli väärässä...

... Jätän tässä vain mainitsematta, että tuolle automaatille on yhtä pitkä matka kuin pääpostiin... eli ei käytännössä mennyt yhtään paremmin, paitsi välttää jonotuksen. Ja kun tiesi jo, miten asiassa kuitenkin käy, ei tilanne edes harmita.
Todennäköisesti jos oisit maksanut lisää kotiinkuljetuksesta olisit kuitenkin jostain syystä joutunut hakemaan paketin jostain muualra.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todennäköisesti jos oisit maksanut lisää kotiinkuljetuksesta olisit kuitenkin jostain syystä joutunut hakemaan paketin jostain muualra.

Sitä vähän epäilinkin, ja se oli yksi syy sille, etten tähän ryhtynyt. Ja toisaalta halusin kuitenkin antaa mahdollisuuden tälle lähiautomaatilleni. Olen sinne neljästi tilannut paketin, ja kerran se on jopa oikeasti mennyt sinne!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finnkinolla on taas tänään nettisivut hyrskyn myrskyn, huonoa palvelua sellainen. Päivällä eivät edes yrittäneet teatterisa tarkistaa lippuja, se oli puolestaan laadukasta palvelua.

Nyt ei ole mitään Frozen elokuvaakaan ollut ensi-illassa, mikähän nyt mahtaa olla syynä... ilmeisesti ei ole kukaan toimittajakaan ollut tänään leffassa kun ei iltapäivälehtien sivuillakaan kerrota mitään asiasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turku ja eräs olutravintola. Ostin 15€ maksaneen arvostetun oluen. Hetken aikaa maisteltuani huomaan pullossa merkinnän: parasta ennen 2017. Ei siinä, vahinkoja sattuu. Kävin kuitenkin tiskillä mainitsemassa asiasta. Baarimikko toteaa, että "onhan tämä noloa meiltä, ja korvataan tämä jotenkin". No, käy takahuoneessa, ja palattuaan kertoo, että ravintolapäällikön kanta oli, että noin vahvoista oluissa maku vain paranee kun olut ikääntyy. Baarimikko toteaa, ettei voi asialle muuta, mutta voin keskustella asiasta vielä henkilökohtaisesti ravintolapäällikön kanssa.

No, totean, että antaa olla. Ei olut vielä pilalla ole, mutta on maku jo väljähtynyt. Baari oli sitä mieltä, että on OK myydä vanhaa olutta, ja minä olen sitä mieltä, että kivan oloinen olutravintola ei saa minusta jatkossa asiakasta. Uusi olut ei olisi ollut paha rasti, mutta valitsivat näin. Heille tämä on isompi tappio jatkoa ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turku ja eräs olutravintola. Ostin 15€ maksaneen arvostetun oluen. Hetken aikaa maisteltuani huomaan pullossa merkinnän: parasta ennen 2017.
Vahvat tummat oluet todella paranevat vuosien kertyessä, esim Westvleterenistä on sanottu että 15 vuotta on vielä hyvä aika. Jonkun verran näitä tulee itsekin "kypsytettyä", nytkin on yksi pyynikkiläinen ollut 1,5 vuotta jääkaapin nurkassa odottelemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös