Sari Sirkkiä-Jarva

  • 73 090
  • 131

Hexa

Jäsen
Miten tämä kyseinen toimittaja saa edelleen olla Ylellä suojatyöpaikassa ja miten on yleensä päässyt sinne alunperin ja juuri jääkiekkolähetyksiin. Ammattitaito viittaisi enemmän juorulehtien toimittajaksi.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Olen useasti jo aiemmin puhunut tästä toimittaja-tädistä ja hänen ammattitaidottomuudestaan, ainakin suorissa lähetyksissä!! Lisäksi olen aina ihmetellyt sitä etteikö muka Tampereen kokoisesta kiekkokaupungista löydy edes yhtä radiotoimittajaa, joka pystyisi kertomaan livenä mitä pelissä tapahtuu!!??Tämä täti ei siihen kykene tai sitten itse peli ja kuuntelijat eivät ole hänelle se pääasia, vaan hänen oma itsensä "mukamas-hauska-esiintyminen".

Eilinen haastattelu oli jopa hänen tasolleen pohjanoteeraus, eiku vaihtoon! Paitsi Ylellä vissiin joku kiintiöjutska, kun ovat roikottaneet mukana lähetyksissä näinkin kauan...kai siä ny jotain mikittömiäkin hommia olis eläköitymiseen asti?

Kateeksi käy muutaman muun paikkakunnan selostajat, esim. H:linna, Vaasa, Lappeenranta, Mikkeli, Kouvola ja Oulunkin...
 
Viimeksi muokattu:

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Sari Sirkkiä-Jarvan toiminta oli antipaattista, häpeällistä, törkeää, tuomittavaa, rangaistavaa jne. Anton Levtchi on kokenut maailman kauheimman asian, ja sitten tämä toimittaja esittää monen tuhannen ihmisen kuunnellessa näin alatyylisen kysymyksen! Ylen on pakko puuttua tähän!

Levtchille ja hänen suvulleen jaksamisia, sympatiamme ovat puolellanne! Anton on kova mies kun jaksaa vielä näissä olosuhteissa pelata.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä en oikein tiedä mistä syystä tämä kaveri on selostamassa Radio Suomen kiekkokierroksilla. Olisiko sitten joku Ylen sukupuolikiintiö? No joka tapauksessa selostus tai "selostus" on joka kerta ihan helvetin katkonaista ja mitään tolkkua itse pelitapahtumista ei saa.
Joo siis eihän Sirkkeli tosiaan sanan varsinaisessa merkityksessä koskaan oikein selosta peliä. Yleensä juttu menee jotenkin että:

"Täällä Hakametsässä ollaan, juuri tuossa äsken kiekko kävi tuolla jossain ja nyt on pelikatko, en kyllä tiedä yhtään mistä syystä. Ja nyt se kiekko on jälleen tuolla hyökkäysalueella, mutta syytä en tiedä. Mutta täällä jatketaan Tapparan johtaessa 2-1. Seuraavaksi Raumalle."

Ei ihan sovellu nopeatempoisen pelin selostajaksi kun varsinaisesti ei ikinä kerro mitä siellä pelissä sillä hetkellä tapahtuu, jaarittelee ensin ihan niitä näitä ja kertoo sitten paljon peli on. Tulee sellainen tunne että ei edes seuraa itse peliä vaan kertoo sitten aina omalla vuorollaan paljonko lukemat on ja selittää sitten ihan mitä sattuu ennen sitä.

Todennäköisesti löytyisi edes jollain tasolla asiansa osaava nainen selostamoon jos vaan olisi yritystä, mutta ehkä Sirkkeli on ainoa kuka tuonne suostuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Se hyvä puoli näissä on, että jossain vaiheessa tulee vääjäämättä paha virhe ja sen seurauksena irtisanominen. Tai ehkä valtion suojatyöpaikoissa näin ei toimita.

Ja miksi helvetissä jääkiekkoilijalta pitäisi kysyä mistään muusta kuin pelistä?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nyt vähän ehkä hävettää, mutta kuulen ja luen tästä toimittajasta ensimmäistä kertaa. Olen kuitenkin niin utelias persoona, että voisiko joku pitää pienen briiffin kyseisestä toimittajasta?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Se hyvä puoli näissä on, että jossain vaiheessa tulee vääjäämättä paha virhe ja sen seurauksena irtisanominen. Tai ehkä valtion suojatyöpaikoissa näin ei toimita.

Ja miksi helvetissä jääkiekkoilijalta pitäisi kysyä mistään muusta kuin pelistä?
YLE ja irtisanominen ei valitettavasti ole kovin tunnettu yhtälö, koska lompakolla äänestäminen ei ole mahdollista kuin muuttamalla maasta pois tai jättäytymällä tulottomaksi, ja näin mitään suorituspaineita ei ole. Maksajakunta on selvästi uskollisinta kaiken viihdetarjonnan joukossa - ihan sama miten suorittaa, tasan samat ihmiset maksavat vuodesta toiseen :)
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt vähän ehkä hävettää, mutta kuulen ja luen tästä toimittajasta ensimmäistä kertaa. Olen kuitenkin niin utelias persoona, että voisiko joku pitää pienen briiffin kyseisestä toimittajasta?
Jos käyt lukemassa Kiekkokierroksen ketjua, saat kyseisestä toimittajasta briiffiä enemmän kuin tarpeeksi. Joka kausi saa ihmetellä Sirkkiä-Jarvan antia kyseisessä hienossa formaatissa, kunnes nyt- jopa Sarin mittarilla tuli täydellinen rimanalitus.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Nyt vähän ehkä hävettää, mutta kuulen ja luen tästä toimittajasta ensimmäistä kertaa. Olen kuitenkin niin utelias persoona, että voisiko joku pitää pienen briiffin kyseisestä toimittajasta?

Sää voit kuunnella erän verran Sirkiä-Jarvan selostusta Kiekkokierroksella ja siitä ei ole mitään takuuta, että tiedät paljonko peli on tuon erän jälkeen.
 

_HJ_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan toi nyt ihan helvetin typerä veto kokeneelta toimittajalta. Jos just se tietty pelaaja on ihan äärettömän pakko saada haastatteluun, ja on annettu ohje vaan jääkiekkoon liittyvistä kysymyksistä, niin voiskohan sille olla jokin syy? Tykkäis varmasti itsekin, jos lähipiirissä olis tapahtunut jotain kamalaa, keräisi itsensä töihin ja siellä lyötäisiin tötteröä nokan eteen, että no mites on, mahtaako helpottaa?

Pakko sympata tässä asiassa Tampereen suuntaan. Todella naurettavaa toimintaa, toivottavasti tulee jotain seurauksia ja ymmärtää katsoa peiliin.
 

Tuima

Jäsen
Kieltämättä tämän naisoletetun selostukset eivät ole koskaan kolahtaneet. Ei koskaan.
Silti osaan, tai ainakin yritän arvostaa jokaisen ihmisten tuottamaan työtä. Tämä case oli kuitenkin niin mauton ja irti kontekstista, että vittu mä häpeän. Mä häpeän.

Nyt aion kaivaa sisäisen silakkani esiin ja antaa palautetta Yleisradion suuntaan mahdollisimman ohuen filtterin läpi.


Onko Panu Pokkinen oikea saaja palautteelle?
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Kuunnelkaa tuota selostusta, aivan ohi pelistä menee taas.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En hyväksy tuota Sirkiän toimintaa tuossa haastattelussa enkä pidä hänen selostuksistaan mutta minusta tällainen maalittaminen (aika juntti sana) menee jo vähän yli. Teki pahan virheen ja toivottavasti ottaa opiksi.
 

Katto

Jäsen
En hyväksy tuota Sirkiän toimintaa tuossa haastattelussa enkä pidä hänen selostuksistaan mutta minusta tällainen maalittaminen (aika juntti sana) menee jo vähän yli. Teki pahan virheen ja toivottavasti ottaa opiksi.

Eli onko kuulijapalautteen antaminen ylelle maalittamista vai se, että asiaa paheksutaan keskustelupalstalla?

edit. enkä usko hänen edes tajuavan tehneen virheen eikä siksi edes osaa ottaa opiksi.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli onko kuulijapalautteen antaminen ylelle maalittamista vai se, että asiaa paheksutaan keskustelupalstalla?

Asiallista palautetta tietty voi antaa mutta saatanan idiootiksi tms haukkuminen on mielestäni arveluttavaa. Enkä edelleenkään toivo hänelle potkuja vaikka ison virheen tekikin. Itse maalittamisen termiä en tarkkaan tiedä koska olen aiheesta ainoastaan somesta kuullut joten my bad jos se termi meni väärin.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Liittyy tähän tapaukseen. Linkistä löytyy lisätietoja.

Niin pitänee tässä vaiheessa muistaa, että kyseessä ovat huhupuheet jotka ilmeisesti lähtivät jostain ilvesforumin Tappara ketjusta liikkeelle. Anonyymi keskustelupalstahan tämä on mutta toivoisi, että ei silti nakella vettä huhumyllyyn täällä varsinkaan, kun aihe on arka ja asianosaiset eivät ole julkista uloslausumaa antaneet.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Törmäsin toimittajaan tänään pelin päätyttyä. Olin pettynyt, koska edes väliaikaista pelikieltoa ei ollut laitettu. Mulla oli n. 10 sekuntia aikaa pohtia, mitä kysyn/kommentoin, jos ylipäänsä suuni kohdatessa avaisin. Kenties kunnioitus naissukupuolta kohtaan sai suuni pysymään kiinni, vaikka epäilemättä asialliseen kommunikointiin olisin ollut kykenevä.

Käytäköön jatkokeskustelut Tapparan, Liigan, YLEn ja JSN:n välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös