Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 350
  • 1 721

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyvin sieltä tulee pillua, kunhan olet maksullinen jäsen. On halvempi kuin Victoria Milan.
 

Ruutu8

Jäsen
Ajauduin tai pääsin (miten asian näkee) kolmisen vuotta sitten tilanteeseen, että tämä sovellus tuli ajankohtaiseksi itselleni.

Noin puolitoistavuotta siellä leikin, varmaan satojen eri mimmien kanssa tuli siellä viestejä vaihdettua. Noin reilua pariakymmentä myös kasvotusten nähtyä. Useaa sitten moneen kertaan ja muutaman kanssa jopa hieman seurusteltua.

Kuitenkaan sitä itselle maailman parasta mimmiä ei sieltä tuntunut löytyvän, ei kiinnostanut "netflix & chill" -meininki eikä "vie mut kaljalle" -daamit. Sitten yhtenä sateisena keskiviikkona, kun sitä varmaan vähiten odotin, sovelluksessa pamahti eteeni todellakin kiinnostava mimmi. Laitoin hänelle superliken, vaikka olinkin aivan varma ettei kiinnostusta mua kohtaan löydy. Alettiin siitä kuitenkin samana iltana juttelemaan ja siitä asti ollaankin juteltu joka ainoa päivä. Elämäni nainen löytyi sieltä, vaikka monta kertaa olin jo poistamassa koko sovellusta.

Joten olen monelle jälkeenpäin sanonutkin, että vaikka tuntuu että koko Tinder on aivan perseestä ja tyhjäpää/itsekeskeisiä mimmejä täynnä, lopulta yrittäminen kannatti ja mulle se muutti koko elämän.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajauduin tai pääsin (miten asian näkee) kolmisen vuotta sitten tilanteeseen, että tämä sovellus tuli ajankohtaiseksi itselleni.

Noin puolitoistavuotta siellä leikin, varmaan satojen eri mimmien kanssa tuli siellä viestejä vaihdettua. Noin reilua pariakymmentä myös kasvotusten nähtyä. Useaa sitten moneen kertaan ja muutaman kanssa jopa hieman seurusteltua.

Kuitenkaan sitä itselle maailman parasta mimmiä ei sieltä tuntunut löytyvän, ei kiinnostanut "netflix & chill" -meininki eikä "vie mut kaljalle" -daamit. Sitten yhtenä sateisena keskiviikkona, kun sitä varmaan vähiten odotin, sovelluksessa pamahti eteeni todellakin kiinnostava mimmi. Laitoin hänelle superliken, vaikka olinkin aivan varma ettei kiinnostusta mua kohtaan löydy. Alettiin siitä kuitenkin samana iltana juttelemaan ja siitä asti ollaankin juteltu joka ainoa päivä. Elämäni nainen löytyi sieltä, vaikka monta kertaa olin jo poistamassa koko sovellusta.

Joten olen monelle jälkeenpäin sanonutkin, että vaikka tuntuu että koko Tinder on aivan perseestä ja tyhjäpää/itsekeskeisiä mimmejä täynnä, lopulta yrittäminen kannatti ja mulle se muutti koko elämän.

Vaikea tinderistä on kyllä löytää mitään vakavaa kun 95% on kyläpyöriä, jotka tavoittelevat komeita miehiä ja päätyvät häilyviin suhteisiin kun eivät ole komeiden miesten tasoisia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Vaikea tinderistä on kyllä löytää mitään vakavaa kun 95% on kyläpyöriä, jotka tavoittelevat komeita miehiä ja päätyvät häilyviin suhteisiin kun eivät ole komeiden miesten tasoisia.
Ei kyllä mä veikkaan sun tapauksessa että se johtuu ihan luonteesta.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyllä mä veikkaan sun tapauksessa että se johtuu ihan luonteesta.

Minä en etsi tällä hetkellä mitään vakavaa suhdetta, mutta jos etsisin, niin aika vaikeeta olisi löytää nainen joka olisi vaimomatskua kun en halua parisuhdetta naisen kanssa jolla on jo lapsia. Maanantaina olisi pitkästä aikaa tapaaminen naisen kanssa joka olisi vaimomatskua, mutta en tiedä perunko vai mitä teen..

Naisten häilyvät suhteet ei ollut minun oma juttu. HS kertoi tuosta maaliskuussa 2019 ja sitten oli joku juttu, että sukupuolitaudin saaneet ilmoittivat hoitajalle saman nimen eli jollain panoalfalla on ilmeisesti ollut monta vakituista seksikumppania.

En kyllä yhtään ihmettele minkä takia naisten suhteet ovat häilyviä kun naiset menevät ulkonäkö edellä. Tinderissä on paljon keskivertomiehiä, joiden mätsit voi laskea kahden käden sormilla. Sitten se keskivertonainen saa tuhansia mätsejä ja valkkaa niistä tuhansista komeimmat panoalfat ja kuvittelee sen kantavan parisuhteeseen. Naiset ei jotenkin pysty arvioimaan itseään ulkopuolelta, että olenko minä nyt oikeasti yhtä suosittu nainen kuin nämä jumalaiset panoalfat, joita valkkaan digitaalisista palveluista.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Melko laiskanpuoleisesti edellisen suhteen päättymisen jälkeen olen käynyt treffeillä. Koska suoraan sanottuna ryhtynyt oksettamaan naisten pinnallisuus. Usein kehuvat ulkonäköä, mutta jos vaikutuksen haluaa tehdä, niin kehukoot niitä seikkoja joita kirjoitan profiilissa. Jotkut harvat niinkin tekevät.
Täytyyhän sitä terveen(?) miehen kuitenkin jossain määrin ns kypsemmällä iälläkin tarpeensa tyydyttää silloin tällöin ja siihen tinder on kyllä kätevä väline jos on ulkonäköä. Voi jopa valkata kenet haluaa. Oli yli parin kuukauden tauko "siitä" kun ei huvittanut, kunnes ajattelin että nyt riittää. Viikko kirjoittelua 200 km päässä asuvan kanssa ja nainen vierailulle kotikaupunkiini. Kahdet lasilliset ja vajaan kolmen tunnin kuluttua ensinäkemisestä ns suorissa hommissa. Johan sen jälkeen taas kunnolla hymyilytti, sen muutaman päivän ajan.
Olen sen jälkeen nähnyt samaisen naisen pari kertaa uudestaankin muutaman viikon välein. Ihmisen perustarpeita ja mitä enemmän tulee ikää niin sen harvemmin riittää.
Joskin ei kyllä ole sitä mitä tuolta haen. Jos synkkaa vain lakanoiden välissä (hassu sanonta, sillä eihän peittoa käytetä) niin paljon jää suhteesta puuttumaan.

Välillä pohtii että pitäisikö pistää ranttaliksi ja panna koiran tavoin kaikkea mikä liikkuu, mutta 1350 osumasta huolimatta keskityn maksimissaan yhteen kerrallaan. Pohjimmiltaan. Ei riitä energiatasot enempään. Ehkä hyväkin niin.
Voi sieltä varmasti myös sen oikean löytää. Voi olla että huijaan itseäni. Haluan mukamas parisuhteen vaikka taidankin viihtyä omissa oloissa paremmin. En vain myönnä sitä itselleni, koska yhteiskunnan aiheuttama painekin odottaa pariutumista tietyssä ikävaiheessa. Johan sitä on neljän vuoden avoliittokin koettu. Jälkikasvukaan ei ole välttämättömyys ja miehellä ei tikitä biologillinen kello. Voi asiaa lykätä ja sitten joskus panna vaikka kymmenen vuoden päästä 50-vuotiaana jonkun puolet nuoremman paksuksi. Tietenkin tinderin kautta löydetyn.
Tinderissä tulee melko useinkin vastaan oman ikäluokan noin 38-42-vuotiaita naisia joilla vain yksi tavoite. Tulla raskaaksi mahdollisimman nopeasti tavalla tai toisella. Onneksi miehillä ei samanlaista kiirettä vaikka tottakai tästäkin voi olla montaa mieltä.

Sekin on kiintoisa tutkimus, että yleisesti ottaen miehen seksuaalinen kiinnostavuus naisten silmissä kohenee mitä enemmän ikää tulee, kun taas naisilla vienti vähenee iän lisääntyessä.
Miehillä tosin alkaa vienti hiljentymään 50-vuotiaana, mutta ei juuri ennen sitä. Ja vientiä on 35-45-vuotiaana enemmän kuin alle 25-vuotiaana. Naisilla taas huippu on paljon aiemmin.
Tottakai yksilöllisiä vaihteluita näissä kenellä on parhaiten vientiä missäkin ikävaiheessa.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Nyt on kevyt humble brag edelläolevalla postaajalla. Tsemppiä vaan sinne :D
Ei saa pilkata kun ressukkaa naiset kehuvat hyvännäköiseksi.

Niin muakin! Tosin mua sanotaan myös kiltiksi!

Tuli Tinderistä tutustuttua naiseen. Plussat: Kiltti, rehellinen, avoin, ihana ja hyvännäköinen. Miinukset: Hän on kolme vuotta vanhempi sekä JYP-fani. Kannattaako jatkaa tätä hyvin alkanutta juttua?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Hämmentävä teksti, ei tiedä onko tosissaan vai parodia.
Olen hämmentävä tyyppi monelta osin. Teksti oli höystetty toki erinlaisin sanakääntein. Harvoin kirjoitan kuivakkaa tekstiä, varsinkaan yöaikaan. Mutta faktapohjaisesti tuon(kin) kirjoitin, vaikkakin hieman ehkä kärjistäen sen hetkisiä tunnetilojani. Tinder koukuttaa, mahdollistaa monenlaista, mutta myös turhauttaa ns. herkkää mieltä. :D Normaalissa suomalaisessa yhteiskunnassa kehumiskulttuuria ei ole, mutta tinder sen mahdollistaa. Siellä sanotaan suoraan mitä ajatellaan.
Kyllä ne kehut siellä alkuun tuntui hyvältä, mutta siinä vaiheessa kun oivaltanut niiden tarkoitusperät niin maku mennyt niiden merkitykseen. Kehu on tinderissä vain kehujalta yritys ottaa etulyöntiasemaa muihin nähden. Lisäksi yli-innokkaat usein haluavat max yhden yön juttuja. Ei toki se huono ole mikäli selvät pelisäännöt.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Nyt on kevyt humble brag edelläolevalla postaajalla. Tsemppiä vaan sinne :D

Tuo ole mitään humble bragia nähnytkään, ihan peruskauraa Tinderissä. Tinderissähän se meininki on sitä, että päivällä kevyesti viestitellään, illalla käydään parilla, sen jälkeen siirrytään yhteisen antropologisen kiinnostuksen ajamana tutustumaan erilaiseen tapaan asua ja yö meneekin sitten lähemmin tutustuessa. Ensimmäisen tunnin jälkeen nainen on kovasti sitä mieltä, ettei tämä ole ollenkaan hänen tapaistaan ja jää tähän yhteen kertaan. Viiden tunnin pyörimisen ja pienen nukkumisen jälkeen aamulla kysytään ujosti, että kiinnostaisiko kuitenkin ottaa puhelinnumero, jos vaikka joskus kahvin merkeissä päiviteltäisiin kuulumisia.

Ei tuota meinaa jaksaa, kun joka toinen treffikumppani haluaa sänkyyn, joko ensimmäisillä tai toisilla treffeillä. Tietty omanarvontunto on kiva säilyttää, kun pikku hiljaa alkaa ymmärtämään miksi välillä treffeille kysellään, että "oletko sä joku pelimies vai?". Itse etsin nyt sitä tosi rakkautta mieluummin jostain muualta, kun tuo sovellus on aika pahasti pilannut nuo treffimarkkinat. Panettaahan se nytkin, mutta joku itsekunnioitus on säilytettävä.

Hauskahan tuo oli kokea, mutta eipä tuosta oikein kavereille kehtaa valittaa, kun se yleinen linja tuntuu olevan, että ne matchit on niin tiukassa. Toki ei koskaan pidä sanoa ei koskaan, kevät on tulossa ja vaikka routaa ei näy, niin kyllähän se porsas saattaa kotiin löytää.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Tuo ole mitään humble bragia nähnytkään, ihan peruskauraa Tinderissä. Tinderissähän se meininki on sitä, että päivällä kevyesti viestitellään, illalla käydään parilla, sen jälkeen siirrytään yhteisen antropologisen kiinnostuksen ajamana tutustumaan erilaiseen tapaan asua ja yö meneekin sitten lähemmin tutustuessa. Ensimmäisen tunnin jälkeen nainen on kovasti sitä mieltä, ettei tämä ole ollenkaan hänen tapaistaan ja jää tähän yhteen kertaan. Viiden tunnin pyörimisen ja pienen nukkumisen jälkeen aamulla kysytään ujosti, että kiinnostaisiko kuitenkin ottaa puhelinnumero, jos vaikka joskus kahvin merkeissä päiviteltäisiin kuulumisia.

Ei tuota meinaa jaksaa, kun joka toinen treffikumppani haluaa sänkyyn, joko ensimmäisillä tai toisilla treffeillä. Tietty omanarvontunto on kiva säilyttää, kun pikku hiljaa alkaa ymmärtämään miksi välillä treffeille kysellään, että "oletko sä joku pelimies vai?". Itse etsin nyt sitä tosi rakkautta mieluummin jostain muualta, kun tuo sovellus on aika pahasti pilannut nuo treffimarkkinat. Panettaahan se nytkin, mutta joku itsekunnioitus on säilytettävä.

Hauskahan tuo oli kokea, mutta eipä tuosta oikein kavereille kehtaa valittaa, kun se yleinen linja tuntuu olevan, että ne matchit on niin tiukassa. Toki ei koskaan pidä sanoa ei koskaan, kevät on tulossa ja vaikka routaa ei näy, niin kyllähän se porsas saattaa kotiin löytää.

Ison osan tuosta hommasta tekikin se miten kaveri asian kirjoitti. Tiedän kyllä miten Tinderi toimii.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tuo näkyy ainakin Dublinissa olevan näppärä sovellus itseään myyville naisille hakea haluamiaan asiakkaita. Hyvä se onkin, koska heilläkin on oikeus valita asiakkaansa. Matchin jälkeen tulee tiedot millä ehdoilla tapaaminen tapahtuu. Nyt en lähtenyt näille treffeille, vaikka ehtojen viimeinen lause: "All holes included" saikin hieman tuohon naiseen ihastumaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Katselen vuoden urheilugaalaa ja samaan aikaan selailen tinderiä. Just vastaan tuli areenan dj Amanda Harkimo. Pyyhin testimielessä oikealle mutta superia en antanut. Sitten odottelemaan osumaa. Ei vaan. "Hieman" eri henkisiä ollaan. Mutta jos ei erehdy katsomaan instaani, niin ehkä viinipullollisen jälkeen voinee osuma mahdollistua. Jää nähtäväksi.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Just vastaan tuli areenan dj Amanda Harkimo. Pyyhin testimielessä oikealle mutta superia en antanut. Sitten odottelemaan osumaa. Ei vaan. "Hieman" eri henkisiä ollaan.
Pyörinyt tämä oksetus omassa Tinderissäkin, varmaan niin kauan kun olen itse sovellusta käyttänyt. Sitähän sanotaan ettei järvi soutamalla kulu, mutta Amandan tapauksessa en olisi niinkään varma..

Itsellä vähän sellainen vaihe menossa Tinderissä, että keskustelukumppaneja kyllä löytyy, mutta kun ehdottaa kahville niin toinen katoaa kuin pieru Saharaan. Ei tämä nyt sinänsä harmita, lähinnä naurattaa. Ymmärrän kyllä toisaalta sen, että joillakin tuo menee tunteisiin.

Sen sijaan eräs parikymppinen näyttävä daami osoittautui keskustellessa varsin fiksuksi tapaukseksi ja suureksi yllätyksekseni hän kysyi minua kahville. Sitä odotellessa!
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä vähän sellainen vaihe menossa Tinderissä, että keskustelukumppaneja kyllä löytyy, mutta kun ehdottaa kahville niin toinen katoaa kuin pieru Saharaan. Ei tämä nyt sinänsä harmita, lähinnä naurattaa. Ymmärrän kyllä toisaalta sen, että joillakin tuo menee tunteisiin.

Mikähän siinä muuten on? Itse veikkaan, että naisilla on koko ajan niin paljon parempaa miestä tarjolla kun miehet laskevat rimaa, että saisivat seksiä edes joltain ja kun esimerkiksi ulkonäöltä 9/10 mies on laskenut seksin takia rimaa 7/10 naiseen, niin 7/10 naiset tavoittelevat näitä komeita 9/10 panoalfoja parisuhteeseen, vaikka tasot ei kohtaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kertokaa vasta-alkajalle mikä järki joillakin naisilla on pysyä mykkänä? Ei vaan kuulu yhtään mitään. Yksikin laittoi supertykkäyksen, mutta viestiin ei kuulu yhtään mitään. Ma en ymmarra naisia.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kertokaa vasta-alkajalle mikä järki joillakin naisilla on pysyä mykkänä? Ei vaan kuulu yhtään mitään. Yksikin laittoi supertykkäyksen, mutta viestiin ei kuulu yhtään mitään. Ma en ymmarra naisia.
Pönkitetään omaa itsetuntoa ja tuntevat itsensä halutuksi kun osumia sataa älyttömästi jokaiselle ulkonäöllisesti keskivertonaisellekin. Oman käsitykseni mukaan kaikilla ei siis ole tarkoituskaan käyttää sovellusta sen oikeaan tarkoitukseen.
 

Webb

Jäsen
Pönkitetään omaa itsetuntoa ja tuntevat itsensä halutuksi kun osumia sataa älyttömästi jokaiselle ulkonäöllisesti keskivertonaisellekin. Oman käsitykseni mukaan kaikilla ei siis ole tarkoituskaan käyttää sovellusta sen oikeaan tarkoitukseen.
Suomessa on niin vääristynyt sukupuolijakauma (ja todella tyhmiä, epätoivoisia miehiä), että tässä(kin) sovelluksessa lähes jokainen mutahirviö saa tykkäyksiä, vaikka jossain tasaisemmin sukupuoliltaan jakautuneissa maissa kukaan ei edes vilkaisisi tällaisiin päinkään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sikäli kun olen tätä sovellusta joskus käyttänyt, niin tosiaan osa naisista ja varmaan myös miehistä seikkailee tuolla ihan muuten vaan. Osa on suhteessa tai jossakin sen tapaisessa, kipuilee siitä ehkä pois, ja on siksi vähän kuin toinen jalka markkinoilla. Saattaa noista jotain juttuseuraa saada, mutta osa ei oikeasti halua sen enempää heilutella vieraita peittoja kuin ryhtyä uuteen vakavaan suhteeseen. Kai tuon juttelemalla huomaa useimmista aika nopeasti. Sitten on tosiaan tätä väkeä, joka kerää matcheja, mutta ei juuri keskustele.

Ei, osuman saamisen ei aina ole tarkoituskaan johtaa keskustelun alkamiseen. Jompikumpi tai molemmat ovat voineet matchin aikoihin saada vaikka kymmeniä osumia, eikä ainakaan minua nappaa yhtään lähestyä konetulittaen vaikka viittäkymmentä naista. Näin kävi minullekin kun ilmestyin Tinderiin, ja myös silloin kun kävin toisella puolella Suomea. Tykkäystä ja osumaa ropisi ihan helvetisti enemmän kuin mihin rahkeet ja kiinnostus riitti reagoida. Tässä kohden on välttämättä sanottava, etten koe olevani satumainen Adonis tai vanhan liiton saamamies, mutta ihan hyvin tuntuu seuraa olevan tarjolla myös tällaiselle suht tavalliselle miehelle. Selkeät, asialliset ja yksinkertaisesti kivat kuvat toimivat, ja ainakin minun tapauksessani jollakin lailla fiksuuteen pyrkien kirjoitettu profiiliteksti on eduksi. Ajatuksella hinkattu teksti poistaa tykkääjien joukosta väärää porukkaa, ja vetää sinne oikeaa. Tykkään kyllä mieluummin hommailla lukutaitoisten naisten kanssa, kun käyttökelpoiset genitaalit on kuitenkin suunnilleen jokaisella.

Mutta hyvät ihmiset: koettakaa keksiä niihin kuviin ja teksteihin jotain omaa ja omaperäistä. On todella kiva nähdä tällaisia profiileja, vaikka tapaus ei omalle kohdalle ihan kolahtaisikaan. Ja kääntäen: ei enää paljoa hymyilytä, kun on nähnyt muutama tuhat kertaa mm. seinäkiipeilevien naisten persekuvia, hyppykuvia uimarannalta, vimpan päälle meikattuja pururatajuoksijoita, tai selkäranka mutkalla näpättyjä tissiperseselfieitä.

Ja minkä saakelin takia tsiljardi 35-50-ikäistä naista luonnehtii itseään sanoilla ”kaunis, rietas ja onnellinen”? Joo kyllä tiedän mistä se sitaatti on peräisin, ja kiva että se biisi on antanut sulle itsetuntoa ja postiivista tunnetta naiseudesta ja paljon muuta mukavaa, mutta kun teitä kauniita, riettaita ja onnellisia on Tinderissä enemmän kuin mitä eukkoja on koko vuosikymmenen porijatsien bajamajajonoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös