Connor McDavid – The Next, Next One?

  • 609 848
  • 1 906

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuon takia McDavid on maailman paras pelaaja. Ei kukaan muu pysty tekemään tuollaisia maaleja ja saa vielä kaiken näyttämään naurettavan helpolta.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tuon takia McDavid on maailman paras pelaaja. Ei kukaan muu pysty tekemään tuollaisia maaleja ja saa vielä kaiken näyttämään naurettavan helpolta.

Olin tulossa sanomaan, että minua naurattaa tuollaiset. Mutta tää olikin jo täällä.. Nimenomaan näyttää naurettavan helpolta.. on kyllä aivan poikkeuksellinen pelaaja ei muuta voi sanoa, aivan hemmetin hieno maali taas kerran.
Tekee kyllä toisinaan jäällä aivan mitä huvittaa, muut on keiloja seassa..
 

Labomba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Eihän noita McDavidin maaleja osaa arvostaa tarpeeksi, näyttää välillä että olisi kaljaliigassa lätkimässä kun tekee kaiken liian helpon näköiseksi
 

Allsorts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerrassaan huikea maali. Samalla maali kuvastaa hyvin Oilersin tapaa (vaiko McDavidin viitsimättömyyttä?) jättää McDavid roikkumaan muuta nippua ylemmäksi, kärkkymään tämäntyyppisiä vastaiskuja, missä mies on hyvän luistelunsa ansiosta parhaimmillaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotenkin tulee mieleen, että mitähän toi olisi jossain kunnon organisaatiossa. Otetaan nyt Penguins ja Lemieuxilla yökylässä. Tämä ei ole mitään Crosbyltä pois, mutta onhan näissä asioissa eroa. Toisaalta sitten Crosbyn loukkaantumiset, jotka ei ole mitään McDavidilta pois. Setäkin olisi täti.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jotenkin tulee mieleen, että mitähän toi olisi jossain kunnon organisaatiossa. Otetaan nyt Penguins ja Lemieuxilla yökylässä. Tämä ei ole mitään Crosbyltä pois, mutta onhan näissä asioissa eroa. Toisaalta sitten Crosbyn loukkaantumiset, jotka ei ole mitään McDavidilta pois. Setäkin olisi täti.
Yrittääkö tämä viesti sanoa, että McDavid olisi vielä kovempi pelaaja jos olisi tupsahtanut Tampaan Oilersin sijaan Kucherovin ja Stamkosin sentteriksi? Todennäköisestihän se on aivan totta, mutta kukapa ei olisi?
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Kerrassaan huikea maali. Samalla maali kuvastaa hyvin Oilersin tapaa (vaiko McDavidin viitsimättömyyttä?) jättää McDavid roikkumaan muuta nippua ylemmäksi, kärkkymään tämäntyyppisiä vastaiskuja, missä mies on hyvän luistelunsa ansiosta parhaimmillaan.
Eihän tuo tilanne nyt ainakaan viitsimättömyyttä ole? Oilersin päähän on tulossa 3v3 hyökkäys, jossa kaikilla on oma mies ja McDavid neljäntenä miehenä tulee hieman taaempaa varmistaen tuon mahdollisen takamiehen. En siis ainakaan itse tuossa tilanteessa nähnyt minkäänlaista ylimääräistä roikkumista tai kärkkymistä vaan ainoastaan viisasta tilanteen huomioimista. Tämän jälkeen nopea kääntö, 1v1 ja niissähän McDavid on ihan ok.
 
Yrittääkö tämä viesti sanoa, että McDavid olisi vielä kovempi pelaaja jos olisi tupsahtanut Tampaan Oilersin sijaan Kucherovin ja Stamkosin sentteriksi? Todennäköisestihän se on aivan totta, mutta kukapa ei olisi?

Ei tainnut olla kyse siitä, että kenen kanssa pelaa, vaan millaisessa ympäristössä kasvaa vastuuseen ja millaisella johdatuksella. Tai näin ymmärsin itse. Crosbylla oli Lemieux mentorina ja opettamassa liigaan. Oilersissa odotukset ovat ihan valtavat ja sieltä ei ole löytynyt sitä mentoria tai pelaajaa, joka olisi vienyt vanhempana vastuuta.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ei tainnut olla kyse siitä, että kenen kanssa pelaa, vaan millaisessa ympäristössä kasvaa vastuuseen ja millaisella johdatuksella. Tai näin ymmärsin itse. Crosbylla oli Lemieux mentorina ja opettamassa liigaan. Oilersissa odotukset ovat ihan valtavat ja sieltä ei ole löytynyt sitä mentoria tai pelaajaa, joka olisi vienyt vanhempana vastuuta.

Kyllähän Oilersissa on Gretzky ainakin jollain tasolla mentoroinut McDavidia, Tämän myös McDavid on itse sanonut haastattelussa. “You’re just around him, and you’re just a sponge soaking up anything he has to share.”

Eli puheet siitä, että McDavid olisi jotenkin jätetty Oilers-vuosinaan yksin ja ilman mentoria eivät täysin pidä paikkaansa.

 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Hidastusta kun katselee, niin olevinaan katselee oikealle kuin kyseessä olisi 2-1 tilanne vaikka eihän siellä edes ole ketään mutta varmaan Rielly hetken jo niin luuli?
McDavid odotti että Ryan Nugent-Hopkins olisi tullut mukaan hyökkäykseen, mutta lopulta sitten päätti ratkaista itse.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
McDavid odotti että Ryan Nugent-Hopkins olisi tullut mukaan hyökkäykseen, mutta lopulta sitten päätti ratkaista itse.

Mä väitän että ei odottanut, vaan oli tarkoituksellinen jekku antaa Riellyn olettaa niin. Sai tehtyä itselleen tilaa tuolla peippauksella keskelle ja Rielly joutui reagoimaan liikeradan muutokseen, mikä avasi tuon mahdollisuuden sitten nopealla suunnanmuutoksella spurtata toiselta puolelta ohi. Taidetta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mä väitän että ei odottanut, vaan oli tarkoituksellinen jekku antaa Riellyn olettaa niin.

McDavid sanoi näin haastattelussa. Toki, saattaahan noin kyöni kaveri jekuttaa siinäkin.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Rielly on naama kaukaloon päin. Vielä ihan kohtalaisen tason puolustaja kelvollisella peliälyllä. Kiinnostaa tietää, että miten hän tulee harhautetuksi McDavidin taakseen katselulla?

Ei mitenkään.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
^ Tuli, mutta McDavidin katseen suunnan kanssa sillä ei tainnut olla mitään tekemistä.

Katseharhautukset toimivat lähinnä silloin, kun pakki ei tiedä, mitä oman selän takana tapahtuu, muttei ehdi vilkuilla.
 
^ Tuli, mutta McDavidin katseen suunnan kanssa sillä ei tainnut olla mitään tekemistä.

Katseharhautukset toimivat lähinnä silloin, kun pakki ei tiedä, mitä oman selän takana tapahtuu, muttei ehdi vilkuilla.

Ei Rielly varmaan odota siinä syöttöä sinne, koska tietää, ettei siellä ole ketään, mutta ei ehkä ole yhtä valmis siihen, että McDavid lähteekin kiihdyttämään ohi katseen ollessa toisaalla. Vaikea näistä on sanoa, mutta onhan tuo välillä hämmentävää seurattavaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei Rielly varmaan odota siinä syöttöä sinne, koska tietää, ettei siellä ole ketään, mutta ei ehkä ole yhtä valmis siihen, että McDavid lähteekin kiihdyttämään ohi katseen ollessa toisaalla. Vaikea näistä on sanoa, mutta onhan tuo välillä hämmentävää seurattavaa.

Hämmentävää seurattavaa?

McDavidin lähes ylivertaista räjähtävyyttä sekä nopeutta kiekon kanssa on ylistetty kohta puolet vuosikymmenestä. Eikö tuossa Rielly-kahvittamisessa nähdä juurikin sitä mitä McDavidilta sopii odottaa? Todella upea suoritus, mutta itse pidän paljon kovempana juttuna sitä kun McDavid kykenee vielä kovassa vauhdissakin kiihdyttämään kovassa liikkeessä olevan pakin ohi. Ja noissa tilanteissa pakki on useassa youtube-pätkässä vielä ehtinyt ennakoimaan McDavidin, mutta ei auta. Ja tuon tyylisiä tilanteita piisaa.

Makuasioita nämä toki ovat.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ei Rielly varmaan odota siinä syöttöä sinne, koska tietää, ettei siellä ole ketään, mutta ei ehkä ole yhtä valmis siihen, että McDavid lähteekin kiihdyttämään ohi katseen ollessa toisaalla. Vaikea näistä on sanoa, mutta onhan tuo välillä hämmentävää seurattavaa.

Jep juuri tuo kun katse on ties missä ja siitä vastakkaiseen suuntaan supernopea suunnanmuutos, ehkä Rielly odotti että McDavid jatkaa liiterataansa tuonne keskelle minne jo ajaa ja katse kohdistuu. Hetkeksi herpaantuu tilanteesta ja se on tarpeeksi.
 
Hämmentävää seurattavaa?

McDavidin lähes ylivertaista räjähtävyyttä sekä nopeutta kiekon kanssa on ylistetty kohta puolet vuosikymmenestä. Eikö tuossa Rielly-kahvittamisessa nähdä juurikin sitä mitä McDavidilta sopii odottaa? Todella upea suoritus, mutta itse pidän paljon kovempana juttuna sitä kun McDavid kykenee vielä kovassa vauhdissakin kiihdyttämään kovassa liikkeessä olevan pakin ohi. Ja noissa tilanteissa pakki on useassa youtube-pätkässä vielä ehtinyt ennakoimaan McDavidin, mutta ei auta. Ja tuon tyylisiä tilanteita piisaa.

Makuasioita nämä toki ovat.

Hämmentävää siis juuri siinä mielessä, miten se voi kerta toisensa jälkeen yllättää näillä katsojankin, vaikka näitä on puoli vuosikymmentä nähty. Olen monesti sanonut, että McDavid on siinä erilainen kuin Crosby, että hän tekee asioita, mitä muut eivät, kuten tämä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hämmentävää siis juuri siinä mielessä, miten se voi kerta toisensa jälkeen yllättää näillä katsojankin, vaikka näitä on puoli vuosikymmentä nähty. Olen monesti sanonut, että McDavid on siinä erilainen kuin Crosby, että hän tekee asioita, mitä muut eivät, kuten tämä.

Itse tarkoitin sitä kun McDavidin nopeusominaisuuksia ja räjähtävyyttä on hehkutettu alusta alkaen. Noista asioista on käsittääkseni vallinnut yksimielisyys ja todisteina on useita mielettömiä suorituksia. Tuon nyt nähdyn suorituksen hehkutus vähän hämmentää kun tuossa kiteytyy juuri mitä McDavidilta sopiikin odottaa.

Makuasioita edelleen, mutta minusta McDavidin ainutlaatuisuus korostuu kun kaveri saa jo häntä ennakoivat puolustustilanteen pelaajat näyttämään fleguilta ja jääkiekosta mitään tajuamattomilta mutasarjalaisilta. Kaikki sen vuoksi että tuo nopeus kiekon kanssa on jäätävää. En rupea spämmäämään kun kaikki halukkaat ovat huippusuoritukset nähneet. Näin ulkoa muistan uunit Flamesia ja Predatorsia vastaan. Enkä ihan heti unohda.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän kärjistäen tuosta maalista: McDavidin kohdalla kannattaisi pakkien unohtaa vanha periaate olla katsomatta kiekkoa. McDavid on sen verran vikkelä , että äijä on vaikeampi pysäyttää kuin kiekko. Tuossakin maalissa kömpelöin liike on jopa tuo siirto oikealta vasemmalle, johon Rielly olisi paremmalla mailatyöllä voinut päästä väliin. Kroppaa ei saa mitenkään Connorin reitille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös