Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 965 241
  • 47 166

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Melko pitkään olen tällä palstalla vaihtelevalla intensiteetillä vaikuttanut, mutta tänään osui silmään mulle uusi ihmeellisyys. Ketjun otsikon perässä oikeassa reunassa on kohta vastaukset, jonka olen aina kuvitellut tarkoittavan, no, vastausten määrää. Tänään kuitenkin havaitsin, kun vie kursorin em. numeron päälle, esiin tulee myös palkki, jossa kerrotaan ketjuun kirjoittaneiden lisäksi myös "Ketjun avauksen reaktiopisteet". Koskaan kuullutkaan tällaisista reaktiopisteistä. Mitäköhän mahtavat tarkoittaa? Nopealla satunnaisotannalla tuo luku näyttäis olevan useasti nolla tai muuten aika pieni (1-4). Tulisko joku selittään?
Taitaa olla vaan kyseisen ketjun ensimmäisen viestin tykkäysmäärä. Esim. tämän ketjun reaktiopisteet ovat nolla, koska kukaan ei ole tykännyt tämän ketjun ensimmäisestä viestistä. Taas tuon ketjun jonne kaikkien on pakko kirjoittaa ensimmäisellä viestillä on neljä tykkäystä ja samoin myös neljä reaktiopistettä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa olla vaan kyseisen ketjun ensimmäisen viestin tykkäysmäärä. Esim. tämän ketjun reaktiopisteet ovat nolla, koska kukaan ei ole tykännyt tämän ketjun ensimmäisestä viestistä. Taas tuon ketjun jonne kaikkien on pakko kirjoittaa ensimmäisellä viestillä on neljä tykkäystä ja samoin myös neljä reaktiopistettä.

Kiittikuitti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Onko täällä kukaan töissä Lidlissä?

Jalkautuessani tänään rahvaiden sekaan huomasin Lidlin kassalla asiakkaisiin päin käännetyn jonkinlaisen lukulaitteen, joka oli varustettu tähtäimen tyyppisellä tarralla. Mitä tällä vempeleellä on tarkoitus aasiakkaiden tehdä?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Onko täällä kukaan töissä Lidlissä?

Jalkautuessani tänään rahvaiden sekaan huomasin Lidlin kassalla asiakkaisiin päin käännetyn jonkinlaisen lukulaitteen, joka oli varustettu tähtäimen tyyppisellä tarralla. Mitä tällä vempeleellä on tarkoitus aasiakkaiden tehdä?
En ole tuolla töissä, mutta villi veikkaus: lähimaksu?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Onko täällä kukaan töissä Lidlissä?

Jalkautuessani tänään rahvaiden sekaan huomasin Lidlin kassalla asiakkaisiin päin käännetyn jonkinlaisen lukulaitteen, joka oli varustettu tähtäimen tyyppisellä tarralla. Mitä tällä vempeleellä on tarkoitus aasiakkaiden tehdä?
En ole tuolla töissä, mutta villi veikkaus: lähimaksu?

Olen itseasiassa ihmetellyt samaa, mutta en ole kysynyt. En jaksa uskoa, että olisi lähimaksu, kun maksupäätteessä on kuitenkin lähimaksu.

Itse olen spekuloinut, että voisko se olla pullonpalautuskuitin lukulaite? Ei ole tosin kassa koskaan sellaista vinkannut, kun olen pullokuittia hänelle ojentanut.

E: eiku nyt välähti, että onko se joku mobiilimaksujuttu?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olen itseasiassa ihmetellyt samaa, mutta en ole kysynyt. En jaksa uskoa, että olisi lähimaksu, kun maksupäätteessä on kuitenkin lähimaksu.

Itse olen spekuloinut, että voisko se olla pullonpalautuskuitin lukulaite? Ei ole tosin kassa koskaan sellaista vinkannut, kun olen pullokuittia hänelle ojentanut.

E: eiku nyt välähti, että onko se joku mobiilimaksujuttu?

@Smitty#41voisi tietää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Smitty#41voisi tietää.
Tai @pettter.

Aivan täysi veikkaus, mutta asiakas pystyy itse piippaamaan painavat ja isot tavarat (esim. repullinen Nobea) eli hihnalle ei tarvitse nostaa mitään selkä vääränä?
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Tai @pettter.

Aivan täysi veikkaus, mutta asiakas pystyy itse piippaamaan painavat ja isot tavarat (esim. repullinen Nobea) eli hihnalle ei tarvitse nostaa mitään selkä vääränä?
Tuo voisi olla tähän mennessä paras veikkaus asiaan.
Nyt kun miettii niin laite näyttää kyllä jonkinlaiselta viivakoodinlukijalta. Laite on tosin kyllä korkeammalla kuin kassahihna ja näytti olevan kiinni tasossa, eli olisiko tässä lähinnä kaupan ajatus säästää laitteistoa asiakkaan selän sijasta?

Milloin saamme Iltalehden uutisen asiasta: "Oletko aina asioinut tämän suomalaisille tutun kaupan kassalla väärin?"
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Mitä ostaa 50-vuotislahjaksi (läheiselle) sukulaismiehelle jolla on jo kaikkea? Lahjakortti vaikuttaa vähän tylsältä vaihtoehdolta. Partavedet tmv. on suljettu pois listalta.

Budjetti noin 100e eli mitään ihan älyttömän kallista ei ole hakusessa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä ostaa 50-vuotislahjaksi (läheiselle) sukulaismiehelle jolla on jo kaikkea? Lahjakortti vaikuttaa vähän tylsältä vaihtoehdolta. Partavedet tmv. on suljettu pois listalta.

Budjetti noin 100e eli mitään ihan älyttömän kallista ei ole hakusessa.
Viskiä? Kunnon lompakko? Esim Bellroy Note sleeve.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Viskiä? Kunnon lompakko? Esim Bellroy Note sleeve.

Unohtui mainita että on absolutisti joten viski ei käy - muutoin olisin jo käynyt Alkon kautta.

Tuo lompakko on itseasiassa ihan hyvä vinkki! Pitääpä tutkailla noita tarkemmin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Unohtui mainita että on absolutisti joten viski ei käy - muutoin olisin jo käynyt Alkon kautta.

Tuo lompakko on itseasiassa ihan hyvä vinkki! Pitääpä tutkailla noita tarkemmin.
Erittäin kestävä, todella pieni ja nerokkaita yksityiskohtia tässä mallissa. Olen käyttänyt kohta 2 vuotta enkä halua enää mitään muuta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Kipa84 @SamSpade Suhtaudun vähän varauksella lompakon antamiseen lahjaksi, koska ihmisillä on niin vahvat ja subjektiiviset visiot siitä millainen on hyvä lompakko. Rationaalisesti ajatellen sitä ei enää oikeastaan edes tarvitse, ainakaan kanniskella mukana.
Esim yrityslahjana lompakko on yksi yleisimmistä ja paskimmista.

edit: Ja vielä tietysti se, että lompakkoja ihminen tarvitsee korkeintaan ja maksimissaan yhden, monta muuta asiaa voi olla useampiakin. Esim mökkilompakkoa on harvalla.
 
Viimeksi muokattu:

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
@Kipa84 @SamSpade Suhtaudun vähän varauksella lompakon antamiseen lahjaksi, koska ihmisillä on niin vahvat ja subjektiiviset visiot siitä millainen on hyvä lompakko. Rationaalisesti ajatellen sitä ei enää oikeastaan edes tarvitse, ainakaan kanniskella mukana.
Esim yrityslahjana lompakko on yksi yleisimmistä ja paskimmista.

Joo, tämäkin on toki totta - tiedän että hlö kyllä käyttää edelleen lompakkoa mutta tuopa se sitten onkin että millaisesta sattuu itse tykkäämään niin onkin vaikeampi tietää. Siksi koen ylipäätään lahjojen oston äärimmäisen vaikeana jos ei hyvin spesifisti tiedä mitä kohdehlö haluaa / mistä tykkää.

Siinä mielessä joku lahjakortti olisi varmempi vaihtoehto, joskin ehkä vähän tylsä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siinä mielessä joku lahjakortti olisi varmempi vaihtoehto, joskin ehkä vähän tylsä.
Jos vähän tietää mikä ihmistä kiinnostaa niin löytyy lahjokortteja erilaisiin kokemuksiin, elämyksiin. Monet jutut on kyllä vissiin pääkaupunkiseudulle mutta löytyy sieltä jotain muuallekin Suomeen (ja jopa ulkomaille (Viro)).

(Linkki elämyslahjat sivustolle josta voi ostaa lahjakortteja erilaisiin elämyksiin ja kokemuksiin tms.).
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Koska mysteeri ei ottanut ratkeakseen palstaveljien avulla ja täällä vaikuttavat Lidlin työntekijätkin on hiljennetty päämajan toimesta niin otin itse yhteyttä tuohon saksalaiseen firmaan.

"Hei, kiitos viestistäsi! Meillä on jatkuvasti käynnissä myymälöissämme useita erilaisia testejä ja kokeiluja. Lukulaite liittyy kevään aikana tehtävään testiin, josta ei tässä vaiheessa vielä ole tarkemmin kerrottavaa!"

Nyt voimme siis vain arvuutella minkälaiseen ihmiskokeeseen olemme joutumassa. Ilmassa on tällä hetkellä kysymyksiä enemmän kuin Lehterän ja Miettisen pelikirjoissa on yhteensä sivuja.

@Aces High , @mailanmittaaja , @mikko600 , @Useful Idiot , @Cranbrooker
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itsepalvelukassa?
Oma veikkaukseni. @Nukkemurhaaja
Saapa nähdä miten tämä brändätään kun nimenomaan on näillä joulukorttialennuksilla ym ratsastaneet.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo, tämäkin on toki totta - tiedän että hlö kyllä käyttää edelleen lompakkoa mutta tuopa se sitten onkin että millaisesta sattuu itse tykkäämään niin onkin vaikeampi tietää. Siksi koen ylipäätään lahjojen oston äärimmäisen vaikeana jos ei hyvin spesifisti tiedä mitä kohdehlö haluaa / mistä tykkää.

Siinä mielessä joku lahjakortti olisi varmempi vaihtoehto, joskin ehkä vähän tylsä.
Jos tyyppi täyttää 50 ja on absolutisti, niin ei kai se tarvitse kuin uudet kesä/talvirenkaat. Sieltä on tulossa sellanen kasa turhaa roinaa lahjaksi, että lompakko on varmasti yksi parhaista. Jos ei tykkää niin ei tykkää, eihän se sinulta ole pois.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koska mysteeri ei ottanut ratkeakseen palstaveljien avulla ja täällä vaikuttavat Lidlin työntekijätkin on hiljennetty päämajan toimesta niin otin itse yhteyttä tuohon saksalaiseen firmaan.
Ihailtavaa omistautumista! Respect.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko täällä kukaan töissä Lidlissä?

Jalkautuessani tänään rahvaiden sekaan huomasin Lidlin kassalla asiakkaisiin päin käännetyn jonkinlaisen lukulaitteen, joka oli varustettu tähtäimen tyyppisellä tarralla. Mitä tällä vempeleellä on tarkoitus aasiakkaiden tehdä?

Se pedon merkki kun tulee pian pakolliseksi kaikille joko käteen tai otsaan tatuoituna, eikä ilman merkkiä voi ostaa tai myydä. Niin tuo lukulaite on luonnollisesti sen pedon merkin skannaamista varten, ja ilman sitä ei nobelaneria tipu.

Eipä yllätä että saksalaiset on heti ensimmäisenä Ilmestyskirjan pedon kelkassa.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ennen oli kasarit ja ysärit. niin miten näitä uusia vuosikymmeniä pitää kutsua? Elin sillon kymmenen luvulla vuonna 2000...

Ei ollut muita kuin kasari ja ysäri. Et kai sä sanoisi myöskään että elin silloin seitkyt luvulla vuonna 1900?

Tulisiko noi vuosikymmenistä puhumiset käyttöön sitä mukaa kun suurin osa ihmisistä on 2000-luvulla syntyneitä, viiskyt luku kuulostaa ihan loogiselta jo eikä ihan niin oudolta mitä kymmenluvusta puhuminen esimerkiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös