Kotiteatteri – mikä kannattaa ostaa?

  • 139 391
  • 492

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Koska on melko todennäköistä että tulee uuden osto eteen niin vinkkejä vähän kaipaisin valintaan. Tarpeet ovat vaatimattomat sinänsä, 5.1 tällä hetkellä käytössä ja riittää hyvinkin. Laite pääasiallisesti tv- ja elokuvakäytössä, musiikkia menee läpi hyvin satunnaisesti. Bluetooth olisi mukava lisä musiikin kuunteluun. 4K- tuki plussaa myös, tulevaisuutta silmälläpitäen.
Odottele tai kurki jos Gigantti tai joku muu tarjois taas Sonyn 1080:stä 399€:llä Sony 7.2 viritinvahvistin STR-DN1080 - Vahvistimet.

Laite tukee kaikkia toiveitasi ja enemmänkin. Itellä ollu nyt jokusen hetken (1,5v), ja helkatin soiva peli! En tod. näk. vaihda ennen kuin 11.2(7.2.4) tulee budjetti hintaisena myyntiin. Voin todellakin suositella, ainoa miinus radio, jota käytännössä ei ole, mutta netti radioo voi streamata!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Denon H1500 hinta noin 379€. Loppumassa varastosta kun tämän vuoden malli tulee H1600, mutta erot ovat mitättömät, sekä lisää hintaa.
Tuossa on etuna Audyssey huonekorjaus mikrofonin kanssa mukana ja tuo hakkaa kaikki kilpailevien merkkien korjaukset mennen tullen.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vääntäkääs nyt joku rautalankaa keski-ikäiselle.

Mulla on Samsungin televisio (4 hdmi paikkaa) ja siinä tällä hetkellä kiinni chromecast, elisa viihde ja blu ray -soitin. Ostin nyt sitten lisäksi soundbarin (LG sl7y), mutta en tajua miten tämä pitää kytkeä, jotta pystyisin jatkossa katsomaan sekä chromecastilla, elisa viihtellä ja blu ray-laitteella siten, että äänet tulisi tuosta soundbarista.

Soundbarissa on kaksi hdmi-liitintä, joista toinen on ARC out. Television neljästä hdmi-liittimestä yksi on ARC.

Tarkoittaako tuo soundbarin "ARC out" siis sitä, että kuvan ja äänen pitäisi aina tulla ensin tähän soundbariin ja siitä jatkaa kuva sitten matkaansa telkkariin? Eli saan tämän nyt toiminaan siten, että liitän vaikka elisa viihteen suoraan tähän soundbariin hdmi:llä ja sitten tuo hdmi arc liittimet on kiinni toisissaan soundbarin ja telkun välillä. Mutta eihän tässä sitten näillä kytkennöillä esim. Netflixin äänet tule soundbarista, kun katsoo chromecastin kautta.

Sanokaa nyt, ettei tää näin voi olla, että vain yhtä laitetta pystyy katsomaan ja täytyy vaihtaa sitten piuhaa, kun haluaa toista katsoa?
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vääntäkääs nyt joku rautalankaa keski-ikäiselle.

Mulla on Samsungin televisio (4 hdmi paikkaa) ja siinä tällä hetkellä kiinni chromecast, elisa viihde ja blu ray -soitin. Ostin nyt sitten lisäksi soundbarin (LG sl7y), mutta en tajua miten tämä pitää kytkeä, jotta pystyisin jatkossa katsomaan sekä chromecastilla, elisa viihtellä ja blu ray-laitteella siten, että äänet tulisi tuosta soundbarista.

Soundbarissa on kaksi hdmi-liitintä, joista toinen on ARC out. Television neljästä hdmi-liittimestä yksi on ARC.

Tarkoittaako tuo soundbarin "ARC out" siis sitä, että kuvan ja äänen pitäisi aina tulla ensin tähän soundbariin ja siitä jatkaa kuva sitten matkaansa telkkariin? Eli saan tämän nyt toiminaan siten, että liitän vaikka elisa viihteen suoraan tähän soundbariin hdmi:llä ja sitten tuo hdmi arc liittimet on kiinni toisissaan soundbarin ja telkun välillä. Mutta eihän tässä sitten näillä kytkennöillä esim. Netflixin äänet tule soundbarista, kun katsoo chromecastin kautta.

Sanokaa nyt, ettei tää näin voi olla, että vain yhtä laitetta pystyy katsomaan ja täytyy vaihtaa sitten piuhaa, kun haluaa toista katsoa?
Dolby Atmos ääntä kaikki televisiot ei osaa välttämättä läpiviedä ellei laitteita kytke suoraan soundbariin mutta kyllä se tuolla tavallakin pitäisi toimia. Oletko valinnut television ääniasetuksista soundbarin käyttöön?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Oletko valinnut television ääniasetuksista soundbarin käyttöön?

Okei, täytyy tutkia vielä. Katselin kyllä television asetukset läpi, mutta en löytänyt mitään valintaa mikä olis muuttanut tilannetta. Jotain kaiutinvalintoja siellä oli ja kokeilin kaikki läpi, muuta ei. No täytyy katsoa uudestaan, kun pääsen pelistä kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mulla on LG:n töllö ja LG:n soundbar. Töllöstä olen valinnut kaiuttimiksi soundbarin, joten se käynnistyy samalla kun laitan töllön päälle ja näin television kaiuttimet ovat mykät. HDMI on kytketty ARC paikkoihin molemmissa laitteissa. LG:n laitteissa on tietysti se etu, että ne voidaan parittaa ja näin molempia laitteita voi ohjata samalla telkkarin kapulalla.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Vääntäkääs nyt joku rautalankaa keski-ikäiselle.

Mulla on Samsungin televisio (4 hdmi paikkaa) ja siinä tällä hetkellä kiinni chromecast, elisa viihde ja blu ray -soitin. Ostin nyt sitten lisäksi soundbarin (LG sl7y), mutta en tajua miten tämä pitää kytkeä, jotta pystyisin jatkossa katsomaan sekä chromecastilla, elisa viihtellä ja blu ray-laitteella siten, että äänet tulisi tuosta soundbarista.

Soundbarissa on kaksi hdmi-liitintä, joista toinen on ARC out. Television neljästä hdmi-liittimestä yksi on ARC.

Tarkoittaako tuo soundbarin "ARC out" siis sitä, että kuvan ja äänen pitäisi aina tulla ensin tähän soundbariin ja siitä jatkaa kuva sitten matkaansa telkkariin? Eli saan tämän nyt toiminaan siten, että liitän vaikka elisa viihteen suoraan tähän soundbariin hdmi:llä ja sitten tuo hdmi arc liittimet on kiinni toisissaan soundbarin ja telkun välillä. Mutta eihän tässä sitten näillä kytkennöillä esim. Netflixin äänet tule soundbarista, kun katsoo chromecastin kautta.

Sanokaa nyt, ettei tää näin voi olla, että vain yhtä laitetta pystyy katsomaan ja täytyy vaihtaa sitten piuhaa, kun haluaa toista katsoa?

1. Elisa viihde, chromecast ja muut mööpelit suoraan television persiiseen kiinni.
2. HDMI-johto soundbarin ja television väliin siten että molemmissa päissä on se ARC-lähtö (tv:n puolella joko yksi tai kaksi HDMI-porttia on ARC ja loput perus-portteja).
3. Sen jälkeen tv:n asetuksista että se toistaa kaikki mahdolliset äänet HDMI-ARC-lähdön kautta. Avot.

Itsellä myös Samsungin tv-täsmälleen samalla tavoin ja samalla toimintaperiaatteella, soundbarin tilalla on vain Onkyon vahvistin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Oletko valinnut television ääniasetuksista soundbarin käyttöön?
Töllöstä olen valinnut kaiuttimiksi soundbarin
Sen jälkeen tv:n asetuksista että se toistaa kaikki mahdolliset äänet HDMI-ARC-lähdön kautta. Avot.

Kiitos kaikille, sain toimimaan!

Tämä oli mun telkassa vaan "äänilähtö" nimellä, mikä piti valita kaiuttimeksi. Tarkoittanee siis tuota ARC liitintä. Olin tätä jo räplännyt aiemmin ja nytkin laittelin muutaman kerran ja käynnistelin soundbaria ja telkkaa uudestaan. En tiedä teinkö jotain erilsilla, mutta lopulta se sit alko toimimaan ja nyt toimii hienosti kaikki liitetyt laitteet.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mulla on LG:n töllö ja LG:n soundbar. Töllöstä olen valinnut kaiuttimiksi soundbarin, joten se käynnistyy samalla kun laitan töllön päälle ja näin television kaiuttimet ovat mykät. HDMI on kytketty ARC paikkoihin molemmissa laitteissa. LG:n laitteissa on tietysti se etu, että ne voidaan parittaa ja näin molempia laitteita voi ohjata samalla telkkarin kapulalla.
Tuo ei itsessään ole Merkki-Merkki ominaisuus vaan ARCn ominaisuus. Eli HDMI control/ ARCn kautta antaa minun ohjata Denonin vahvaria Sonyn telkkarin säätimellä. Mutta kyllä, on silti yleensä parempi jos ovat saman firman tuotantoa, koska vaikka HDMI/ARC ym sisältävät aika tarkat speksit miten homma hoidetaan, on monella merkillä pakonomainen tarve viritellä sinne omiaan ja sitten ihmetellään kun ARC ei pelaa kuten pitäisi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen melko varma että syypää on Hdmi piuha mutta kysytään silti.

TV-lähetykset toimii, ps4 toimii mutta telkkarin appeilla katsotuissa(netflix, hbo jne) ohjelmissa ääni pätkii. Joskus enemmän joskus vähemmän. Mietein että ottaako häiriötä jostain vai eikö hdmi piuha jaksa puskea tarpeeksi läpi. Kuvassa ei siis mitään vikaa.

Vahvistin on Denon AVR X1500H.
Ja liitännät niin että piuha tv hdmi arc liitännässä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen melko varma että syypää on Hdmi piuha mutta kysytään silti.

TV-lähetykset toimii, ps4 toimii mutta telkkarin appeilla katsotuissa(netflix, hbo jne) ohjelmissa ääni pätkii. Joskus enemmän joskus vähemmän. Mietein että ottaako häiriötä jostain vai eikö hdmi piuha jaksa puskea tarpeeksi läpi. Kuvassa ei siis mitään vikaa.

Vahvistin on Denon AVR X1500H.
Ja liitännät niin että piuha tv hdmi arc liitännässä.
Kyllä se todennäkoisesti on piuhassa vika, ei tuo oikein muulla selity.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perustavanlaatuinen kysymys kaiuttimien kehityksestä.
Itsellä ollut viimeiset 30 vuotta pääkaiuttimina isoja OR -kaiuttimia, sijaitsee tv:n molemmin puolin. Nyt OR200hi -testivoittaja kaksitiet noin vuodelta -90, 8" bassolla. Välillä oli jopa kasarin alun OR80 kaapit missä 12" bassot.
Kysymys kuuluu, pystyykö pienemmät kaiuttimet ilman subbaria vastaavaan äänimaailmaan? Itsellä ei oikein subbarille ole paikkaa ja tarve olisi pienentää kajareitä ja suurentaa tv:tä.
Ja jos tietämystä niin heittäkää esimerkkejä, itse olen hiukan vilkuillut Amphionia ehkä Daliakin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Perustavanlaatuinen kysymys kaiuttimien kehityksestä.
Itsellä ollut viimeiset 30 vuotta pääkaiuttimina isoja OR -kaiuttimia, sijaitsee tv:n molemmin puolin. Nyt OR200hi -testivoittaja kaksitiet noin vuodelta -90, 8" bassolla. Välillä oli jopa kasarin alun OR80 kaapit missä 12" bassot.
Kysymys kuuluu, pystyykö pienemmät kaiuttimet ilman subbaria vastaavaan äänimaailmaan? Itsellä ei oikein subbarille ole paikkaa ja tarve olisi pienentää kajareitä ja suurentaa tv:tä.
Ja jos tietämystä niin heittäkää esimerkkejä, itse olen hiukan vilkuillut Amphionia ehkä Daliakin.
No siis ei. Esim Amphionin Helium3:t on bassopäästä melkoisen kevyet, varsinkin jos kuuntelee bassomusaa tai haluaa elokuviin botnea (näin kotiteatteriketjussa). Sinänsä vaikea verrata kun en tiedä miltä nuo OR:t kuulostaa, mutta olettaisin että ainakin nuo 12" tuottaa selvästi enemmän alapäätä. Omissa Helium3:ssa jakosuodin subbarin ja kaiuttimien välillä on 80Hz, jolloin noista Heliumeista ei poistu omaan korvaan juurikaan mitään alapäästä.

Mutta siis yleisesti ottaen tykkään kyllä noiden Heliumien soundista, ja pienellä subbarilla tuohon saa juuri riittävästi alapäätä mukaan, joten noin yleisesti voin kyllä suositella noita. Pienemmät kaiuttimet sopii kivammin silmään ja pienen subbarin saa kuitenkin piiloon aika iisisti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitti vastauksesta.
EIkös jotain putkibassoja tullut, vai miksi niitä kutsutaan, oon täysin ummikko näissä, mutta ymmärsin että jotenkin bassoa saadaan paremmin nykyään(2000-luvulla) mahdutettua kajareihin kuin ennen.
Mulla tosiaan ei mahdu subbaria minnekään, ainoa paikka olisi takan ja tv-tason muodostama pieni kulma halkaisijaltaan noin 40-50cm ja moni vähääkäänasioista tietävä on sanonut ettei sinne sitä kannata laittaa. Toisella puolella pihaovi keittiö jne. Ja ei kai sitä nyt toiselle puolelle huonettakaan viitsi laittaa, ainakaan piuhoja en sinne vedä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kiitti vastauksesta.
EIkös jotain putkibassoja tullut, vai miksi niitä kutsutaan, oon täysin ummikko näissä, mutta ymmärsin että jotenkin bassoa saadaan paremmin nykyään(2000-luvulla) mahdutettua kajareihin kuin ennen.
Mulla tosiaan ei mahdu subbaria minnekään, ainoa paikka olisi takan ja tv-tason muodostama pieni kulma halkaisijaltaan noin 40-50cm ja moni vähääkäänasioista tietävä on sanonut ettei sinne sitä kannata laittaa. Toisella puolella pihaovi keittiö jne. Ja ei kai sitä nyt toiselle puolelle huonettakaan viitsi laittaa, ainakaan piuhoja en sinne vedä.
Onhan elementeissä mennyt kehitys eteenpäin jonkun verran ja ainakin aktiivikaiuttimissa pienistäkin löytyy jo todella hyvin bassoa, toki niissä vahvistin on voitu rakentaa täysin elementtien ehdoilla. Mun edelliset isot kaiuttimet oli 90-luvulta, ja niissä oli 12" bassoelementit ja kyllä niihin verrattuna ainakin Helium3:n bassotoisto on paljon mitättömämpi.

Mitä tulee subbarin sijoitteluun, niin ainahan kannattaa koittaa. Lähtökohtaisesti jossain ihan pienessä kolossa toki ei paras soundi voi olla koska ääni ei pääse vapaasti etenemään, mutta tuo toki riippuu paljon myös elementin ja putkien suuntauksesta (oma subbarielementti osoittaa lattiaa kohti). Mutta sitten taas jokainen huone on yksilöllinen ja vaihekorjauksilla voi saada jo paljon aikaan. Sinänsä subbaria ei kuitenkaan tarvitse sijoittaa samalle seinälle kuin kaiuttimia. Matala basso kun on niin pitkäaaltoista, että se tuntuu soivan "joka puolella", vaikka itse signaali masteroidaankin yleensä monoksi. Oma jakoni on tosiaan 80Hz, koska siinä vaikuttaisi olevan sweet spot sille, että subbarin tuottamat äänet alkaa paikantua subbarin sijaintiin (joka nurkassa, joka sekään ei optimaalinen, mutta soundi on ihan riittävä ja onpa ainakin poissa näkökentästä).
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä tulee subbarin sijoitteluun, niin ainahan kannattaa koittaa.
Eikös muuten jossain subbarissa elementti ole sivullekin? Tuo mainitsemani kolo voisi toimia sellaiselle ja sitten takan toisella puolen eli tv:stä/kaiuttimista pari metriä sivuun toiselle seinälle saattaisi olla tila pikkuiselle valkoiselle naisen silmään sopivalle suppaselle.
Itseltä muuten löytyy varastosta ne Choruksen takakajarit missä elementti ylöspäin, pitäis pistää myyntiin.
Oli aiemmassa kämpässä sohvan takana surround-kaiuttimina lattialla, pirun hyvin toimi ja jännä idea kaiuttimissa, en ole muihin vastaaviin törmännyt. Itse en tuolloin halunnut kaiuttimia seinälle joten tuo oli kotiteatterin kannalta paras ratkaisu.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eikös muuten jossain subbarissa elementti ole sivullekin?
Onhan niitä, eteen ja sivuille jne. Katsoo sopivimman ja lähtee sillä liikenteeseen. Oma subbari on pieni ja halpa, mutta riittää omiin tarpeisiin hyvin. Ei hifiä, mutta toistaa puhtaasti alas asti ja naapureita saa kyllä tollakin jo kiusattua: Jamo SUB210 subwoofer, pianovalkoinen
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olen päivittämässä nykyistä olohuoneen vanhaa 5.1 settiä nykypäivään. Ajatuksena olisi vaihtaa tämä nykyinen jo vuosia vanha 5.1 valmispaketti uudemmaksi 2.0 järjestelmäksi. Käyttönä satunnainen TVn katselu, Netflixin ja vastaavien käyttö, chromecast ultran kautta Telia TVn käyttö ja musiikin kuuntelu spotifystä ja Tidalista. Olen etsinyt käytettyjä kaiuttimia ja viritinvahvistinta / stereovahvistinta ja vähän liikaakin tulee vaihtoehtoja netissä vastaan. Kumpaa suosittelette tähän käyttöön, uudempaa (kätyettyä toki) stereovahvistinta vai vanhempaa esim Yamahan 5.1 vahvistinta? Budjetti on vähän liiankin tiukka eli n. 250 - 200€.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen päivittämässä nykyistä olohuoneen vanhaa 5.1 settiä nykypäivään. Ajatuksena olisi vaihtaa tämä nykyinen jo vuosia vanha 5.1 valmispaketti uudemmaksi 2.0 järjestelmäksi. Käyttönä satunnainen TVn katselu, Netflixin ja vastaavien käyttö, chromecast ultran kautta Telia TVn käyttö ja musiikin kuuntelu spotifystä ja Tidalista. Olen etsinyt käytettyjä kaiuttimia ja viritinvahvistinta / stereovahvistinta ja vähän liikaakin tulee vaihtoehtoja netissä vastaan. Kumpaa suosittelette tähän käyttöön, uudempaa (kätyettyä toki) stereovahvistinta vai vanhempaa esim Yamahan 5.1 vahvistinta? Budjetti on vähän liiankin tiukka eli n. 250 - 200€.
No siis, mitä sen vahvistimen pitäisi tehdä? Jos tarvitaan jotain edistyneempiä esim verkko-ominaisuuksia (nettiradiot, bluetooth, airplay tms) niin uudempi toki aina parempi, mutta jos noita ei tarvita, niin eipä se vahvistintekniikka käytännössä mihinkään ole muuttunut tässä vuosien varrella. Mikset jättäisi vanhaa vahvistintasi ja ostaisi pelkkiä kaiuttimia? Mitä tarkoitat "nykypäivällä"?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No siis, mitä sen vahvistimen pitäisi tehdä? Jos tarvitaan jotain edistyneempiä esim verkko-ominaisuuksia (nettiradiot, bluetooth, airplay tms) niin uudempi toki aina parempi, mutta jos noita ei tarvita, niin eipä se vahvistintekniikka käytännössä mihinkään ole muuttunut tässä vuosien varrella. Mikset jättäisi vanhaa vahvistintasi ja ostaisi pelkkiä kaiuttimia? Mitä tarkoitat "nykypäivällä"?

Vahva vahvistin on joku Pioneerin integroitu järjestelmä, ei ole hyödynnettävissä mihinkään. Esim tämä lähtisi 80€llä:


Ja on minusta "nykypäiväinen". Toimiva vahvistin jossa optinen sisääntulo ja siihen kiinni n. 100-150€ hintaiset käytetyt kaiuttimet parantavat aikalailla äänenlaatua olohuoneessa. Eli ei ole kovat vaatimukset.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Esim tämä lähtisi 80€llä

Ja on minusta "nykypäiväinen". Toimiva vahvistin jossa optinen sisääntulo ja siihen kiinni n. 100-150€ hintaiset käytetyt kaiuttimet parantavat aikalailla äänenlaatua olohuoneessa. Eli ei ole kovat vaatimukset.
Tuosta mielestäni 80€ on kyllä aika ryöstö, aikalailla halvinta mahdollista muoviroskaa näyttäisi olevan. Samaan hintaan saattaisi löytää parempia merkkejä (esim NAD / Marantz jne) jopa halvemmallakin, toki näissä speksien vertailu on aina vähän hankalaa, kun kriteerinä on vain hinta. Sinänsä toki pelkällä vahvistimen merkillä ei nyt ihan niin paljoa ole väliä, ja suuri osa vahvistimista tuottaa kuitenkin ihan OK:n soundin, joka tuossa hintaluokassa ei nyt kuitenkaan ole se välttämättä edes merkityksellisin asia. Jos tarkoituksena on ostaa vain kaksi kaiutinta, niin melkein kyllä itse katselisin pelkkää stereovahvistinta, saa ainakin enemmän vastinetta rahalle. Ja kannattaa tosiaan miettiä että mikä on tärkeää, eli mitkä ominaisuudet vahvistimesta _pitää_ löytyä. Itselleni esim Bluetooth on käytännössä pakollinen kun en suoranaisesti mitään soitinta edes omista. Vanhoissa laitteissa Bluetoothit on ihan kauheita, vanhemmat standardit pakkaavat ääntä ja vakaudesta ei voi edes puhua.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja on minusta "nykypäiväinen". Toimiva vahvistin jossa optinen sisääntulo ja siihen kiinni n. 100-150€ hintaiset käytetyt kaiuttimet parantavat aikalailla äänenlaatua olohuoneessa. Eli ei ole kovat vaatimukset.

Vastaavalla rahalla voisi saada tuoreemmankin varmaan. Tulevaisuutta ajatellen esim. 4K-tuki olisi varmaan hyvä ominaisuus. Muuten tuossa budjetissa kannattaa satsata kaikki mahdollisimman hyviin kaiuttimiin. 2010-luvun taitteesta löytyy paljon hyviä jalustakaiuttimia halvalla (Chorus Compact 662 esim. paljon tarjolla, samoin Dynaudion 42:sta).
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Suositteluja kyselisin: eli tällä hetkellä telkkarissa on suoraan kiinni Genelec G Threet. Haluaisin väliin vahvistimen, johon voisin kytkeä myös vinyylisoittimen. Toistaiseksi olen keksinyt tälläisen: Pro-Ject MaiA -integroitu stereovahvistin, musta 478,90

Onko kokemuksia tuosta, tai ehdottaa parempia vaihtoehtoja tilalle alle tonnin hintaluokassa?
Miksi aktiivikaiuttimiin tarvittaisiin erikseen vahvistin väliin? Tuossa mallissasi ei ole lainkaan edes linjaulostuloa. Tarvitset siis esivahvistimen.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Jotta saisin kaksi laitetta aktiivikaiuttimiin kiinni, levysoittimen ja töllön. Tyhmä kysymys, mutta eikö kuvauksessa mainittu "pre-out aktiivikaiuttimille" tarkoita linjaulostuloa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös