Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 473
  • 1 251

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tuli tässä uudenvuoden aikana mieleen, että yksi hienoista johtamisen merkeistä on usko seuraaviin steppeihin.

Siitä hyvä esimerkki tuo Pikkaraisen haastattelu HIFK-Pelicans matsin jälkeisessä lehdistötilaisuudessa. Pike puhuu siitä kuinka nyt kotipeleissä on lähtenyt pyörä pyörimään väärään suuntaan, mutta siihen on kyllä keinoja.

Se, että sanoo siihen olevan keinoja, on hyvää johtamista. Kun on tullut turpaan ja ollut vaikeita hetkiä, niin Pikkarainen on mm. sanonut nämän olevan hyviä oppeja tässä tarinassa.

Ei murehdita vaan katsotaan koko ajan eteenpäin. Se luo rauhaa kyllä koppiin ja jos toi 5-5 pelaaminen saadaan vain uomiinsa, niin uskon joukkueen olevan todella vahva henkisesti keväällä.

Se on juuri sitä ”Katsotaan eteenpäin” asennetta, mitä aika monella oli tänään uudenvuoden juhlissa.

Niihin sanoihin: Hyvää uutta vuotta kaikille!
 

444

Jäsen
Viestissäni ei osuneet quotet ihan kohdalleen, En jaksanut niitä enää säätää, vaan luotin siihen, että tägäämällä lainin sinun sanomaksesi muistaisit/ymmärtäisit kyllä niin hetkeä aiemmin sanoneesi.

Väität minua valehtelijaksi.

Aika saatanan raskas väite.

Perustele?
@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.
Siinä sinulle perustelu. Jos sä kirjoitat viestin, joka sisältää lainauksia ja toisaalta myös sellaisen kohdan, joka ei ole lainaus, mutta ajattelit kaikille olevan selvää sen kuitenkin olevan lainaus, niin mistä lähtisit ensimmäisenä etsimään syyllistä siihen, että kaikki eivät tiedä sen olleen lainaus? Lainaus ilman quote-hakasulkeita tai edes äärimmäisen yksinkertaisia lainausmerkkejä (”) ei ole lainaus. Jos sinulla on koskaan sellainen tunne, että ihmiset evät osaa lukea ajatuksiasi tai käsittävät kirjoituksesi väärin, niin ehkä kirjoittajalla olisi peiliin katsomisen hetki edessä. Kristallipalloa täällä ei ole kellään eikä telepatia toimi kovin hyvin.
Jälkimmäisessä lainauksessani esität ilman lainausmerkkejä tai muitakaan viitteitä siitä, että kyse ei ole omasta tuotoksestasi, minun sanoneen jotain, mikä ei missään tapauksessa pidä paikkaansa. Sitä kutsutaan valehteluksi. Mikäli kyse on siitä, että lainailu ei vain mennyt ihan jiiriin, niin senkin voi ilmaista viestissään selkeästi. Se että tägäät minut viestiin ei ole indikaattori lainauksesta.

Kaikki se sisältö, jonka itse poistin lainauksesta onkin sitten sitä perinteistä maalitolppien siirtelyä. Sinä puhut viiden ottelun otannasta, minä puhun kuntopuntarista. News flash, ne ovat sama asia. Sinulle on riittävää, että viiden ottelun otannalla IFK suorittaa paremmin kuin sarjakärki, mutta sitten kun se ei suoriudu paremmin, niin sitten on jo ihan turha verrata sarjakärkeen. Ymmärrät varmaan, miksi näitä viestejäsi lainaillaan niin paljon: kriteerit muuttuvat aina siihen suuntaan, miten ne tukevat paremmin agendaasi. Ja jos ei löydy sopivaa tilastollista perustetta, niin käytetään surutta jotain aivan toisarvoista. Ja kun näistä epäkohdista huomautetaan, niin maalitolppa siirtyy seuraavaan paikkaan ja taas ollaan ihan ihmeissään, miten kukaan ei ymmärtänyt pointtiasi.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Komppaan. Saa aikamoinen dyykkaus tulla keväällä, että Salmelainen kenkii Pikkaraisen pois kesällä.

Toivottavasti Tobias on ajan tasalla ja näkee, ettei Pikkaraisen opeilla tulla ikinä saavuttamaan mitään. Mutta voi olla, että hän uskoo valmentajaansa, vaikka kaikki merkit viittaavat siihen ettei miehestä mitään sateentekijää meille tule. Dyykkaus on tulossa, mutta kuinka syvä niin se jää nähtäväksi. Itse veikkaan, ettei päästä puolivälieristä jatkoon.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Dyykkaus on tulossa, mutta kuinka syvä niin se jää nähtäväksi. Itse veikkaan, ettei päästä puolivälieristä jatkoon.
Kuinka pitkälle olet valmis viemään veikkauksesi? Otetaanko veto?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Toivottavasti Tobias on ajan tasalla ja näkee, ettei Pikkaraisen opeilla tulla ikinä saavuttamaan mitään. Mutta voi olla, että hän uskoo valmentajaansa, vaikka kaikki merkit viittaavat siihen ettei miehestä mitään sateentekijää meille tule. Dyykkaus on tulossa, mutta kuinka syvä niin se jää nähtäväksi. Itse veikkaan, ettei päästä puolivälieristä jatkoon.

Diggaan kun täällä saa lukea näinkin syvällisiä analyysejä.

No, palataan tähän keväällä. Itse en usko minkäänlaisen dyykkaukseen ja tämän kauden tulos sitten ohjaa myös ensi kauden joukkueen toimintaa.

Ja mitä Pikkaraiseen tulee, Salmelainen on kyllä hyvin perillä mihin se riittää.

Muuta juttu

- kesken kauden kenkimällä valmentaja ei ole mikään oikotie menestykseen. Tähän voi sitten listata ne valmentajan ketkä on tuoneet joukkueelle mestaruuden kun ovat liittyneet joukkueseen.

- ensi kauden joukkue on kasattu Pikkaraisen kanssa. Uudella valmentajalla olisi heti väärät kortit kädessä. Ja taas oltaisiin turbulenssin ytimessä.

- Vuoden välein kenkimällä valmentaja kaikki tapaukset jotka tekisivät valinnan ammattillisin perustein. Ihan sama efekti kuin KHL:ssä, raavitaan hillot taskuun kun kenkää tulee varmasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Tobias on ajan tasalla ja näkee, ettei Pikkaraisen opeilla tulla ikinä saavuttamaan mitään. Mutta voi olla, että hän uskoo valmentajaansa, vaikka kaikki merkit viittaavat siihen ettei miehestä mitään sateentekijää meille tule. Dyykkaus on tulossa, mutta kuinka syvä niin se jää nähtäväksi. Itse veikkaan, ettei päästä puolivälieristä jatkoon.

Miten tämä ”ajan tasalla” mitataan? Jatkoaikaan kirjoittelijoiden mielipiteiden perusteella? Ja vain toiset mielipiteet lasketaan, esim. ne, jotka ovat sanotaanko vaikkapa just sun kanssasi samaa mieltä?

Itsekin toivon, että Salmelainen on ajan tasalla ja luotan hänen tekevän oikeita ratkaisuja huolimatta siitä, mitä mieltä itse olen jostakin asiasta. Hänellä on uskoakseni ihan faktatietoa asioista ja mittarit, jolla mittaa onnistumisia. Kauden lopputulokseen pitää jossain tapauksissa ollakin pettynyt, mutta pettymys ei ole = kenkää päävalmentajalle. Jos hommat ei muuten toimi eikä edellytyksiä jatkaa ole, ei varmaankaan jää muuta vaihtoehtoa kuin päävalmentajan vaihtaminen. En mä pidä kynsin ja hampain kiinni siitäkään, etteikö valmentajaa voisi tarvittaessa vaihtaa vaikka kesken sopimuskauden. Mutta mikään ei ainakaan toistaiseksi viittaa siihen, että Pikkaraisen tie HIFK:ssa olisi noussut pystyyn eikä menestystä voisi tulla. Asiat eivät vain tapahdu sormia napsauttamalla. Mikä on kyllä järkyttävää, koska yleensä HIFK:n on vain tarvinnut saapua paikalle ja heti alkaa jassot laulaa ja voittoja sataa taivaasta.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Harmi ettei kengitty Törmästäkin ekan kauden jälkeen ku jäätiin sääleihin ja pudottiin heti Tapparalle. Ois jääny nekin finaalit näkemättä seuraavalla kaudella. Onneksi sen jälkeen sitten opittiin virheestä ja potkittiin pronssikauden päätteeksi.

Edit: oltiinkin muuten vasta neljänsiä
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Harmi ettei kengitty Törmästäkin ekan kauden jälkeen ku jäätiin sääleihin ja pudottiin heti Tapparalle. Ois jääny nekin finaalit näkemättä seuraavalla kaudella. Onneksi sen jälkeen sitten opittiin virheestä ja potkittiin pronssikauden päätteeksi.

Edit: oltiinkin muuten vasta neljänsiä

Niin joo koska Törmäsellä käytettävissään ollut materiaali oli sekä absoluuttisesti että suhteellisesti vähintään yhtä hyvä kuin nyt. Alisuorittamisessakin on tasoja. Nyt Salmelainen on omalla suorituksellaan ikävästi vienyt aseita pois Pikkaraiseen käytöstä antamalla tälle aseita käyttöön.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Niin joo koska Törmäsellä käytettävissään ollut materiaali oli sekä absoluuttisesti että suhteellisesti vähintään yhtä hyvä kuin nyt. Alisuorittamisessakin on tasoja. Nyt Salmelainen on omalla suorituksellaan ikävästi vienyt aseita pois Pikkaraiseen käytöstä antamalla tälle aseita käyttöön.

Satasella samaa, oli se sitten aivan mitä tahansa!
 
Suosikkijoukkue
IFK
Toivottavasti Tobias on ajan tasalla ja näkee, ettei Pikkaraisen opeilla tulla ikinä saavuttamaan mitään. Mutta voi olla, että hän uskoo valmentajaansa, vaikka kaikki merkit viittaavat siihen ettei miehestä mitään sateentekijää meille tule.

No katellaas ny vähän niitä Pikkaraisen tekemisiä IFK:ssa:
Salmelainen antoi Selinille kenkää ja nosti Pikkaraisen ykköseksi tammikuun loppupuolella. Pikkaraisen käsiinsä saaman joukkueen sen hetkisestä suorittamisesta voi käydä vaikka täällä jatkiksessa lukemassa arvioita, mutta kovin hääviä se ei ollut. Pikkarainen hilasi joukkonsa sijalta n.10 sijalle 6 ja 1/4väleihin pelsuja vastaan. Käytiin eka peli ottamassa pataan 6-0 ja stadin kevät oli oikeasti punainen, täälläkin vedeltiin ranteita auki urakalla. Seuraavaan peliin Pikkarainen olikin tehny uudet jaot, tai onnistunut työssään erinomaisesti. Pelsu nurin, ja semeissä hävittiin Kärpille 4-2 kahdella jatkoaika maalilla. Viimesessä pelissä tais nevöhöörd Leskinen tehdä pari. Läpi tuon sarjan omassa lähipiirissäni jaksettiin useammalla suulla hämmästellä sitä, kuinka hienoa ja tasaväkistä lätkää Pikkarainen on IFK:n saanu pelaamaan siihen Selinin sekoilijoihin verrattuna.

No nyt tikulla silmään ja uuteen kauteen. Ei ihan hyvin lähteny. Oltiin tämän runkosarjan viimeisenä, mutta niin vain Pikkarainen esikuntineen on hilannut joukkueen nyt 6. eikä paremmatkaan sijoituksen kovinkaan pitkän matkan päässä ole. Ei huonosti. Mun mielestä noin tekemiset riittää nyt jatkoon heittämällä. Kauden lopuksi uusi arvio. Oma arvio on jo nyt, että näytöt riittää jatkoon vielä silloinkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No katellaas ny vähän niitä Pikkaraisen tekemisiä IFK:ssa:
Salmelainen antoi Selinille kenkää ja nosti Pikkaraisen ykköseksi tammikuun loppupuolella. Pikkaraisen käsiinsä saaman joukkueen sen hetkisestä suorittamisesta voi käydä vaikka täällä jatkiksessa lukemassa arvioita, mutta kovin hääviä se ei ollut. Pikkarainen hilasi joukkonsa sijalta n.10 sijalle 6 ja 1/4väleihin pelsuja vastaan. Käytiin eka peli ottamassa pataan 6-0 ja stadin kevät oli oikeasti punainen, täälläkin vedeltiin ranteita auki urakalla. Seuraavaan peliin Pikkarainen olikin tehny uudet jaot, tai onnistunut työssään erinomaisesti. Pelsu nurin, ja semeissä hävittiin Kärpille 4-2 kahdella jatkoaika maalilla. Viimesessä pelissä tais nevöhöörd Leskinen tehdä pari. Läpi tuon sarjan omassa lähipiirissäni jaksettiin useammalla suulla hämmästellä sitä, kuinka hienoa ja tasaväkistä lätkää Pikkarainen on IFK:n saanu pelaamaan siihen Selinin sekoilijoihin verrattuna.

No nyt tikulla silmään ja uuteen kauteen. Ei ihan hyvin lähteny. Oltiin tämän runkosarjan viimeisenä, mutta niin vain Pikkarainen esikuntineen on hilannut joukkueen nyt 6. eikä paremmatkaan sijoituksen kovinkaan pitkän matkan päässä ole. Ei huonosti. Mun mielestä noin tekemiset riittää nyt jatkoon heittämällä. Kauden lopuksi uusi arvio. Oma arvio on jo nyt, että näytöt riittää jatkoon vielä silloinkin.

Samaa muistelen viime kaudesta.

Mä näen pelissä paljon hyvää ja erityisen hyvää on se että hävityt matsit on olleet aika usein 1 maalin matseja. Varsinaisia ohipelejä ei juuri ole ollut. Vaihtuvuus on suurta ja varmaan vie aikaa saada koko orkesteri soittamaan samaan tahtiin.

Mutta olen huolestunut jos ei aleta kevättä kohti saada omista lähtöjä kuntoon sekä mätetä enemmän maaleja tuolla kokoonpanolla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No nyt tikulla silmään ja uuteen kauteen. Ei ihan hyvin lähteny. Oltiin tämän runkosarjan viimeisenä, mutta niin vain Pikkarainen esikuntineen on hilannut joukkueen nyt 6. eikä paremmatkaan sijoituksen kovinkaan pitkän matkan päässä ole. Ei huonosti. Mun mielestä noin tekemiset riittää nyt jatkoon heittämällä. Kauden lopuksi uusi arvio. Oma arvio on jo nyt, että näytöt riittää jatkoon vielä silloinkin.

Mielenkiintoinen näkökulma. Ihan kuin Pikkaraisella ei olisi mitään tekemistä sen kanssa, että joukkue oli alkukaudesta viimeisenä, mutta se taas on hänen ansiotaan, että joukkue on hilautunut sarjataulukossa viidenneksi. Siis viidenneksi kenties ennätysmäärän taitoa sisältävällä joukkueella, joka on rakennettu koko sarjan kärkibudjetilla. Sääliviiva häämöttää 3 pisteen päässä ja kärkeen on matkaa 19 pistettä.

Kohta vuoden kestäneen päävalmentajajaksonsa aikana on nähty muutama satunnainen ehjä 60-minuuttinen. Pelkästään tällä kaudella dunkkuun on tullut mm. Jukureilta, KooKoolta, Saipalta, Ässiltä, Lukolta kolmesti ja Pelicansilta neljästi. Kun huomioidaan, että nyt on menossa kolmas kausi, jossa Pikkarainen seisoo penkin takana valmennushaalarit niskassaan, niin aivan varmasti kyse ei ole siitä etteikö olisi päässyt vaikuttamaan rakennusprosessiin tai ajamaan itseään sisään joukkueeseen.

Hienoa jos olet tyytyväinen nähtyyn suoritustasoon, mutta minulle tämä ei riitä. Parannettavaa on ns. vitusti.
 

julle-jr

Jäsen
Oltiin tämän runkosarjan viimeisenä, mutta niin vain Pikkarainen esikuntineen on hilannut joukkueen nyt 6. eikä paremmatkaan sijoituksen kovinkaan pitkän matkan päässä ole. Ei huonosti. Mun mielestä noin tekemiset riittää nyt jatkoon heittämällä.
Ihan karmaisevan huono tuloshan 6. sija on tuolla joukkueella. Todella surkea. Huolestuttavaa on myös se, että merkkejä paremmasta ei näy. Taistellaan tasaväkisesti Sportia vastaan, Pelicans on jo vähän liian kova. Ei huonosti? Kyllä on huonosti.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Ishmael


Käydääs ensin läpi tämä sinun väitteesi siitä, että minä olen valehtelija. Se nimittäin kalvaa ja vituttaa mua todella paljon.
Sitten kun tuo on pois päiväjärjestyksestä, niin oikein mielelläni palaan siihen, että kuka on kenenkin maalitolppia siirrellyt, ja muihin väitteisiisi..


Lähetit minulle viestin 31.12. klo 13:11

Boldaukset ovat minun tekemiäni.

Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan. Sarjakärki on kaukana ja rako kasvaa kaiken aikaa, mutta alkusyksy on menneisyyttä. Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan; varmaan on Nordiksen vahtimestari taas suuttunut, kun syytetään että tolpat on huonosti porattu jäähän.
9.1. voitetaan varmaan SaiPa taas 1-0 ja valtakunnassa kaikki on jälleen hyvin. Vähän hävittiin välissä HPK:lle ja Ilvekselle, mutta niilläkin meni alkusyksy vähän luiskaan, niin ei ole kovin vakavaa. Eikä kukaan tosissaan voittoa odottanutkaan, kun ovat kuntopuntarissa edellä, vaikka sillä kuntopuntarilla ei niin merkitystä olekaan, ellei siitä näe jotain mieluisaa.

Vastasin sinulle 31.12. klo 13:47

@Ishmael

@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.

Lähetit minulle viestin 31.12. klo 14:56

No en kyllä ole perustellut. Et viitsisi valehdella.

Vastasin sinulle 31.12 klo 17:59

Viestissäni ei osuneet quotet ihan kohdalleen, En jaksanut niitä enää säätää, vaan luotin siihen, että tägäämällä lainin sinun sanomaksesi muistaisit/ymmärtäisit kyllä niin hetkeä aiemmin sanoneesi.

Tässä todellakin quotet kusi. Tuo sinun sanomasi boldattu lause näkyy siinä sinulle 13:47 lähettämäni viestin ylälaatikossa:

Ishmael sanoi:
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.

Lähetit minulle viestin 1.1. klo 11:27

Lätty-ylämummo sanoi:
@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.
Siinä sinulle perustelu. Jos sä kirjoitat viestin, joka sisältää lainauksia ja toisaalta myös sellaisen kohdan, joka ei ole lainaus, mutta ajattelit kaikille olevan selvää sen kuitenkin olevan lainaus, niin mistä lähtisit ensimmäisenä etsimään syyllistä siihen, että kaikki eivät tiedä sen olleen lainaus? Lainaus ilman quote-hakasulkeita tai edes äärimmäisen yksinkertaisia lainausmerkkejä (”) ei ole lainaus. Jos sinulla on koskaan sellainen tunne, että ihmiset evät osaa lukea ajatuksiasi tai käsittävät kirjoituksesi väärin, niin ehkä kirjoittajalla olisi peiliin katsomisen hetki edessä. Kristallipalloa täällä ei ole kellään eikä telepatia toimi kovin hyvin.
Jälkimmäisessä lainauksessani esität ilman lainausmerkkejä tai muitakaan viitteitä siitä, että kyse ei ole omasta tuotoksestasi, minun sanoneen jotain, mikä ei missään tapauksessa pidä paikkaansa. Sitä kutsutaan valehteluksi. Mikäli kyse on siitä, että lainailu ei vain mennyt ihan jiiriin, niin senkin voi ilmaista viestissään selkeästi. Se että tägäät minut viestiin ei ole indikaattori lainauksesta.

Kaikki se sisältö, jonka itse poistin lainauksesta onkin sitten sitä perinteistä maalitolppien siirtelyä. Sinä puhut viiden ottelun otannasta, minä puhun kuntopuntarista. News flash, ne ovat sama asia. Sinulle on riittävää, että viiden ottelun otannalla IFK suorittaa paremmin kuin sarjakärki, mutta sitten kun se ei suoriudu paremmin, niin sitten on jo ihan turha verrata sarjakärkeen. Ymmärrät varmaan, miksi näitä viestejäsi lainaillaan niin paljon: kriteerit muuttuvat aina siihen suuntaan, miten ne tukevat paremmin agendaasi. Ja jos ei löydy sopivaa tilastollista perustetta, niin käytetään surutta jotain aivan toisarvoista. Ja kun näistä epäkohdista huomautetaan, niin maalitolppa siirtyy seuraavaan paikkaan ja taas ollaan ihan ihmeissään, miten kukaan ei ymmärtänyt pointtiasi.

Kerrataas:
Lähetit minulle viestin 31.12. klo 13:11 jossa oli lause: Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.
-Kiistät sen 31.12. klo 14:56 minulle lähettämässäsi viestissä.
-1.1. Klo käytät lausetta perusteluna sille, että voit kutsua mua valehtelijaksi.


Hylkään perustelusi.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Uusi Vuosi täytyy aloittaa anteeksi pyynnöllä. Pyydän anteeksi palstalaisilta sitä, että olen ajautunut merkittäviin näkemyseroihin erään toisiajattelijan kanssa, ja siitä syystä rasintan tätä ketjua asiaankuulumattomilla viesteillä. En osaa, mutta en myöskään halua siirtää vänkäämistämme nyt muualle, koska sanomisten kronologinen järjestys alkaa olla merkittävässä osassa. Täällä ne ovat oikeassa järjestyksessä niiden luettavissa, joita aihe kiinnostaa. Joo, ei taatusti kiinnosta ketään, mutta näin.





Syksyllä itseäni monen muun tavoin ärsytti suunnattomasti se, että tätä ketjua koitettiin pitää ylimpänä valeuutisten kaltaisilla viesteillä ja keinolla. Pikkaraisen erottamista vaativia ei edelleenkään ole kuin kourallinen, mutta tuon joukon volume on mielestäni aivan suhteeton heidän lukumääräänsä. Pikkaraisellahan on todistetusti suuren enemmistön tuki takanaan täälläkin.

Siksi katson ketjun otsikon merkityksen sulaneen jo kauan aikaa sitten. Tässä ketjussa yksi sun toinen kirjoittaja on avautunut aiheesta ja etenkin sen vierestä niin paljon, että puhtaana Pikkaraiselle kenkää-ketjuna tätä ei voine enää pitää. Onpahan muiden joukkueiden satunnaisia piipahtelijoita kohtaan kunnon kusetus: näin ketjun ylimpänä - IFK:n fanit vaatii Pikkaraiselle kenkään, mutta sisältö täällä ketjussa onkin aivan lillukanvarsia.

Loppuun vielä kertaalleen Hyvät Uudet vuodet melkein kaikille, ja terveiset koppiin ja kaukaloonkin, menivätpä perille tai ei: Ymmärrän oikein hyvin joukkueen tuskan, ja kunnioitan sitä työnteon määrää, mitä kaikkein sitkeimmiltä vastustajilta pisteiden vienti positiiviseen lopputulokseen pääsemiseksi vaatii. Samaa vääntämistä se tuntuu olevan täällä kannattamonkin puolella!
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan karmaisevan huono tuloshan 6. sija on tuolla joukkueella. Todella surkea. Huolestuttavaa on myös se, että merkkejä paremmasta ei näy. Taistellaan tasaväkisesti Sportia vastaan, Pelicans on jo vähän liian kova. Ei huonosti? Kyllä on huonosti.

Minäkin pitäisin tulosta huonona, jos suomenmestaruus jaettaisiin nyt, ja oltaisiin kuudes. TOP4 on minun mielestänmi ton nipun
kiitettävän raja silloin, kun playoffit on loppuun taputeltu.

Sinä et näe merkkejä paremmasta, minä näen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mömmö
(slangia) dopingaine; huume; (psyyken-)lääke

Aika rohkee väite...

Rauhotus nyt. Kaveri vastasi sun omaan heittoon samalla läpällä.

Mä arvostan sun vääntöintoa näiden äänekkäimpien kriitikoiden suuntaan, mutta välillä lähtee vähän lapasesta tuo ja riitaa haastetaan ihan olemattomista asioista. Pysy asialinjalla niin viestisi on paljon uskottavampi.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Minäkin pitäisin tulosta huonona, jos suomenmestaruus jaettaisiin nyt, ja oltaisiin kuudes. TOP4 on minun mielestänmi ton nipun
kiitettävän raja silloin, kun playoffit on loppuun taputeltu.

Sinä et näe merkkejä paremmasta, minä näen.
Tällä joukkueella jos lähdetään välieristä 4-0 pronssista pelaamaan niin sanon että huonosti meni. Minimi tavoite tälle joukkueelle on finaali. Kaiken muun lasken pettymykseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa muistelen viime kaudesta.

Mä näen pelissä paljon hyvää ja erityisen hyvää on se että hävityt matsit on olleet aika usein 1 maalin matseja. Varsinaisia ohipelejä ei juuri ole ollut. Vaihtuvuus on suurta ja varmaan vie aikaa saada koko orkesteri soittamaan samaan tahtiin.

Tähän sama. Näissä vaikeissa peleissä, joita on hävitty sarjataulukossa huonommilla sijoilla oleville, on kaikissa kumminkin yhteinen nimittäjä, eli maalipaikoille on päästy hyvin. Toki poikkeuskin on, eli Porin Ässät-peli, mutta rosteri selittää sen poikkeuksen. Olisin todella huolissani, jos tuolla nipulla ei sinne maalipaikoille päästäisi. Se olisi oikea ongelma. Nyt sakkaa viimeistely, johon lahdessakin kaaduttiin. Paikkoja oli vaikka kuinka paljon, mutta vedot logoon tai ohi. Tolvasen ei tarvinnut venyä oikeastaan mihinkään, tontilla olo riitti.

Aukeaako tuo viimeistely sitten ketsuppipullo-ilmiöön, toivottavasti. Vaikea on uskoa sitäkään, että sitä tuon tason janttereille pitäisi alkaa alusta opettamaan. No kevääseen on aikaa, hieroa asia kuntoon.

Toinen akuutti härö juuri nyt on nelosketju. Nelosen pitää pystyä pelaamaan alivoimat ja n.15min kokonaispeliaikaa.
Syksyllä Lennu ja Muuli 'söi' toistensa vahvuuksia kärkikarvaajana, eikä ketjun osille löytynyt oikein luontevia rooleja parhaaseen peliin. No Lennulla on nyt pidempi siivu aikaa katsella katsomosta pelejä, ja pohdiskella omaa pelaamistaan kuntoon.

Eli kyllä töitä on. Onneksi on vielä runkosarjaa jäljellä, ei noitten tämän hetken ongelmien kuntoonsaaminen mikään tekemätön paikka pitäisi olla.
 

444

Jäsen
@Ishmael


Käydääs ensin läpi tämä sinun väitteesi siitä, että minä olen valehtelija. Se nimittäin kalvaa ja vituttaa mua todella paljon.
Sitten kun tuo on pois päiväjärjestyksestä, niin oikein mielelläni palaan siihen, että kuka on kenenkin maalitolppia siirrellyt, ja muihin väitteisiisi..


Lähetit minulle viestin 31.12. klo 13:11

Boldaukset ovat minun tekemiäni.



Vastasin sinulle 31.12. klo 13:47



Lähetit minulle viestin 31.12. klo 14:56



Vastasin sinulle 31.12 klo 17:59



Tässä todellakin quotet kusi. Tuo sinun sanomasi boldattu lause näkyy siinä sinulle 13:47 lähettämäni viestin ylälaatikossa:

Ishmael sanoi:
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.

Lähetit minulle viestin 1.1. klo 11:27

Lätty-ylämummo sanoi:
@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.


Kerrataas:
Lähetit minulle viestin 31.12. klo 13:11 jossa oli lause: Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.
-Kiistät sen 31.12. klo 14:56 minulle lähettämässäsi viestissä.
-1.1. Klo käytät lausetta perusteluna sille, että voit kutsua mua valehtelijaksi.


Hylkään perustelusi.
Jos et osaa lainata, niin se ei edelleenkään ole selitys yhtään mihinkään. Olisit sanonut viestissäsi suoraan, että ”lainaus meni vituiksi, sori siitä, en väitä sinun kirjoittaneen näin”. Tuolla sekoilullasi annat sen kuvan, että minä olisin kirjoittanut jotain, jonka todellisuudessa olet kirjoittanut sinä itse. Aivan turhaa ruveta leikkimään jotain ritaria valkeassa haarniskassa ja leikkiloukkaantumalla siitä, että pyydän sinua olemaan valehtelematta. Toinen vaihtoehto on opetella käyttämään edes lainausmerkkejä.
Hupaisinta tässä on se, että itse vihjailet toisten kirjoittavan jossain lääkityksessä, ja jälleen yrität loukkaantua siitä, että joku sanoo sinulle mitään samansuuntaista.

Jottei homma mene aivan luiskaan, niin vastaisitko ystävällisesti muutamaan yksinkertaiselta vaikuttavaan kysymykseen? Nämä kysymykset kuitenkin pohjautuvat aiempiin kirjoituksiisi, joten pyydän tarkkuutta.

1. Tuleeko IFK:n peliotteita verrata Kärppien peliotteisiin vai ei?
2. Minkälainen merkitys kuntopuntarilla eli tietyn ottelumäärän pistesaldolla on?
3. Onko ok perustella omaa mielipidettään väittämään X tilastolla, joka kertoo asiasta Z? Tässä tapauksessa X on erisuuri kuin Z.
4. Oletko tyytyväinen siihen, että IFK:n resursseilla ja rosterilla pelaava joukkue vasta viidentenä (kärkijoukkue on kerännyt 31% enemmän pisteitä 34 ottelussa) ja pelaa käytännössä laskevassa trendissä pistekertymän perusteella sekä 5 että 10 ottelun kuntopuntarissa edelliseen vastaavaan määrään verrattuna? Tämä on erittäin yksinkertainen kyllä / ei -kysymys.

Jos saan pyytää, niin vastaa suoraan kysymyksiin. Älä ohi kysymyksistä. Pyydän myös, ettet perustele vastauksiasi tilastoilla, jotka kertovat jostain aivan muusta. Jos et halua vastata, niin pystyn elämään senkin asian kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös