Lauri Marjamäki Jokerien päävalmentajaksi

  • 383 990
  • 2 227

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä käytännössä hyötyä tuosta viestistä on? Meinaatko, että K&V kaksikolla on jatkosopparitarjoukset jo pöydällä tälle miltsin kaksikolle?
Siinä on se hyöty, että jatkossa sopimuksen saamiseen ei riitä Suomen passi.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näinhän se oli joo. Taisi Nelli olla aivan hapoilla koska jäi aivan telineisiin.
Nelli tuli tuohon tilanteeseen suoraan vaihdosta, mutta mitä mahtoi Kontiola miettiä, kun varmasti näki oman miehensä noin neljä metriä edellä ja lähti vasta siniviivan ylitettyään polkemaan "täysillä" kohti omaa maalia. Auttomattomasti liian myöhään siis.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Marjamäen näytöt ovat edelleen isossa (pleijari) kuvassa näyttämättä niin nyt on pakko antaa isot aplodit sille vireelle ja voittamisen meiningille mitä joukkue on näyttänyt viimeiden kuukauden aikaan. Hemmetin hienoa peliä ja tärkeintä että huonompanakin iltana pisteitä tulee. Toki pelaajat ovat tsempanneet, mutta myös pelitapa on kehittynyt ja pelejä voitetaan joukkueena. Ykkösvahtia tuo peli kaipaa ja Kalninsissa on onneksi sellainen. Skeletor on onneksi paikannut todella upeasti Ollia, vaikka pakiston painivoiman puute pelottaakin.

Runkosarjassa joukkue on todistanut osaavansa pelata. Tummia pilviä on horisontissa maalivahtitilanteen ja karikoita pleijari-kamppailukiekon osalta. Tällä hetkellä kuitenkin Marjis on onnistunut navigoimaan Jokeripaatin voittaville vesille ja siitä propsit.
 

Otacon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tekisitte valmentaja jos teillä on seiska pakin rooliin tarjolla tällänen nimi kun Eemeli Räsänen kenen esitykset on tätä luokkaa ja Roope Reini ketä esiintynyt edukseen ja vaikuttaa muutenki valmiimmalta?

Ihan kaverin puolesta kyselen T: Marjamäki
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.
 

Eram

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EVU
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.

Itse ainakin olin ensimmäisen kuukauden jälkeen kritisoimassa, eikä Lauri nyt aivan ole silti vieläkään saanut uskoani palautettua. Hienoon lentoon on nyt joukkueen saanut ja sitä on ilo katsoa mutta...

Olen edelleen huolissani joukkueen selkärangasta tilanteessa, jossa hakataan päätä seinään, vastustaja saa pari onnekasta pomppua alle ja oma peli ei oikein lähde rullaamaan. Ainakin erään Niemen räpeltäminen kipsaa koko joukkuetta molempiin suuntiin. Pari omiin ja peli on jumissa. Marjamäeltä ei juuri herättelyjä nähdä, eikä omaa peliä juurikaan huomaa sopeutettavan vastustajan pelin mukaan, ainakaan kesken pelin. Pleijarit huolestuttaa, siellä kuitenkin on tapana kiinnittää huomiota myös vastustajan tapaan pelata ja sopeuttaa oma peli siihen vähän normaalia enemmän.

Lisäksi henkilökohtaisesti inhoan Marjamäen antamien haastattelujen sisältöä. Hetkittäin, kun kotiin näyttää siltä, että oma peli ei kulje, haastatteluissa vikaa ei juuri omasta päästä löydetä. Tai jos oikein etsii, ehä omista pelaajista, muttei ainakaan valmennuksen puolelta. Hallittiin peliä, mutta vastustaja teki kaikki maalit, kommenttina sysipaskan erän tai ottelun jälkeen, ottaa aivoon. Samoin tuomarien syyttely, kun useimmiten omastakin pelistä olisi löytynyt korjattavaa, johon on aivan varmasti helpompi löytää lääkkeet. Alkukaudesta epäilin että kyse on jo Marjamäen kyvystä ymmärtää peliä, mutta ehkä tämä onkin vain Marjiksen viestintästrategiaa. Mutta yhtä kaikki, tuntuu kuulijaa halventavalta.

Silti, kuten täällä moni muukin, pidän voittavasta jääkiekosta ja olen hyvin onnellinen, jos tulevaisuus näyttää että olin alkukaudesta pihalla kuin lumiukko. Vielä en kuitenkaan aivan Laurin pelikirjaan luota, liekö alkukausi traumatisoinut.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ainakin olin ensimmäisen kuukauden jälkeen kritisoimassa, eikä Lauri nyt aivan ole silti vieläkään saanut uskoani palautettua. Hienoon lentoon on nyt joukkueen saanut ja sitä on ilo katsoa mutta...

Olen edelleen huolissani joukkueen selkärangasta tilanteessa, jossa hakataan päätä seinään, vastustaja saa pari onnekasta pomppua alle ja oma peli ei oikein lähde rullaamaan. Ainakin erään Niemen räpeltäminen kipsaa koko joukkuetta molempiin suuntiin. Pari omiin ja peli on jumissa. Marjamäeltä ei juuri herättelyjä nähdä, eikä omaa peliä juurikaan huomaa sopeutettavan vastustajan pelin mukaan, ainakaan kesken pelin. Pleijarit huolestuttaa, siellä kuitenkin on tapana kiinnittää huomiota myös vastustajan tapaan pelata ja sopeuttaa oma peli siihen vähän normaalia enemmän.

Lisäksi henkilökohtaisesti inhoan Marjamäen antamien haastattelujen sisältöä. Hetkittäin, kun kotiin näyttää siltä, että oma peli ei kulje, haastatteluissa vikaa ei juuri omasta päästä löydetä. Tai jos oikein etsii, ehä omista pelaajista, muttei ainakaan valmennuksen puolelta. Hallittiin peliä, mutta vastustaja teki kaikki maalit, kommenttina sysipaskan erän tai ottelun jälkeen, ottaa aivoon. Samoin tuomarien syyttely, kun useimmiten omastakin pelistä olisi löytynyt korjattavaa, johon on aivan varmasti helpompi löytää lääkkeet. Alkukaudesta epäilin että kyse on jo Marjamäen kyvystä ymmärtää peliä, mutta ehkä tämä onkin vain Marjiksen viestintästrategiaa. Mutta yhtä kaikki, tuntuu kuulijaa halventavalta.

Silti, kuten täällä moni muukin, pidän voittavasta jääkiekosta ja olen hyvin onnellinen, jos tulevaisuus näyttää että olin alkukaudesta pihalla kuin lumiukko. Vielä en kuitenkaan aivan Laurin pelikirjaan luota, liekö alkukausi traumatisoinut.
Ymmärrän hyvin että huolestuttaa. Laten nerouden tajuamiseen menee se oma aika. Toisilla kauemmin ja toisilla nopeammin. Sinä kuulut siihen kuntaan, kenellä menee hieman kauemmin. Älä suotta häpeä juuriasi. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.

Niin. Omalta osaltani en ole takkia kääntänyt enkä usko, että Jokerit menee ekalta kierrokselta jatkoon Marjamäen johdolla. Puolustuspelissä on niin isoja reikiä edelleen ja maalivahdin en usko riittävän. Ohi tuloksen, katso minkä määrä 1-sektorin paikkoja luisussa oleva Vitjaz loi. Ja tämä on Marjamäen Jokereille leimallista. On ollut sitä jo 1 2/3 kautta.

Hienoa, että Marjamäki sai venettä käännettyä runkosarjassa, mutta runkosarjaan uskon sen jäävän. Ja jos näin käy niin pysyn edelleen kannassani, että Marjamäen aika Jokereissa on floppi. Katsotaan kun saadaan pleijarit käyntiin kuka on nero ja kuka keisari ilman vaatteita.
Olen erittäin mielelläni väärässä tässä ja näytä Marjamäki kuinka johdat Jokerit toiselle kierrokselle ja siitäkin eteenpäin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin. Omalta osaltani en ole takkia kääntänyt enkä usko, että Jokerit menee ekalta kierrokselta jatkoon Marjamäen johdolla. Puolustuspelissä on niin isoja reikiä edelleen ja maalivahdin en usko riittävän. Ohi tuloksen, katso minkä määrä 1-sektorin paikkoja luisussa oleva Vitjaz loi. Ja tämä on Marjamäen Jokereille leimallista. On ollut sitä jo 1 2/3 kautta.

Hienoa, että Marjamäki sai venettä käännettyä runkosarjassa, mutta runkosarjaan uskon sen jäävän. Ja jos näin käy niin pysyn edelleen kannassani, että Marjamäen aika Jokereissa on floppi. Katsotaan kun saadaan pleijarit käyntiin kuka on nero ja kuka keisari ilman vaatteita.
Olen erittäin mielelläni väärässä tässä ja näytä Marjamäki kuinka johdat Jokerit toiselle kierrokselle ja siitäkin eteenpäin.
Voi sinua Juudas. Floppi tästä on yhtä kaukana kuin Boston on Jokereista. 1-sektorin paikat ovat vähentyneet pelien vähentyessä ja samalla laukausumäärät ovat lisäntyneet kuin plussa-asteet Oulun ulkopuolella höpsö. Marjamäki on nero ilman vaatteita ja kelpaa olla.....
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.
Käsi myös ylös. Ei Late vieläkään ole saanut synninpäästöä. Ehkä sit kun pari ekaa pudotuspelikierrosta on pelattu ja vielä on pelejä edessä. Kutsu juudakseksi, mutta ei 10 peliä vakuuta puolentoista kauden jälkeen.

Jos kauden jälkeen voin sanoa olleeni väärässä, olen enemmän kuin tyytyväinen sen myöntäessäni.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.
Itseänikin huvittaa tuo muiden kärsimättömyys Marjamäen tekemiseen. Nähtävästi IFK:n puolellakin on ottanut koville kun tägåsit @Sämpylä :n. Itsellänihän riitti jatkuvasti usko, että ollaan jossain vaiheessa kuumin joukkue ja kaikki mahdollisuudet ohittaa SKA sarjataulukossa. Kärsivällisyyttä ihmiset.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hera80 Ja tässä on klassikkojen klassikko tältä palstalta. Eri mieltä ei saa olla vaikka asiaa perustelee vaan vastaus on keksimäärin tuota tasoa jonka kirjoitat. Voi voi. Surkeaa.Jokerit hävisi eilen laukauset 32-23. Lämsänkin Jokerit jopa voitti runkosarjan vaan kuinka kävikään.

Jos Jokerit putoaa r1 pleijareissa niin minä pidän sitä floppina. Sinä voit pitää sitä isona onnistumisena. Se sinulle ja Marjamäelle suotakoon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hera80 Ja tässä on klassikkojen klassikko tältä palstalta. Eri mieltä ei saa olla vaikka asiaa perustelee vaan vastaus on keksimäärin tuota tasoa jonka kirjoitat. Voi voi. Surkeaa.Jokerit hävisi eilen laukauset 32-23. Lämsänkin Jokerit jopa voitti runkosarjan vaan kuinka kävikään.

Jos Jokerit putoaa r1 pleijareissa niin minä pidän sitä floppina. Sinä voit pitää sitä isona onnistumisena. Se sinulle ja Marjamäelle suotakoon.
Kirjoitin koko viestin kännissä ja huumorilla, mutta kun suhtautuminen on luokkaa ö, niin vastataan toki. Marjamäki sai käsiinsä joukkueen, jossa ykkösketjun sentteri ja aloittava maalivahti osoittautuivat pommeiksi. Siitä huolimatta joukkue on euroopan kovimmassa kiekkoliigassa kiinni kotiedussa ja sijoittumassa neljän parhaan joukkoon omasa konferenssissa. Kyllä minä pidän tuota kovana suorituksena.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Minä kritisoin myös syksyllä voimakkaasti mutta tuota virkamiespeliä oli nähty jo viime kaudella tarpeeksi. Päättyen tuohon surkeaan pleijariesitykseen. Ja kauden alku jatkoi samoilla raiteilla. Nyt näyttää paremmalta ja toivottavasti jatkuu näin. Luottoa ei siltikään vielä ole valmennusjohtoon kun käydään tosipeleihin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rehellisesti ajatellen, mikään muu tässä ei epäillytä, kun Token yv-kuviot ja maalivahtipeli. Siis Kalnins riittää kyllä, mutta jos tuleekin se loukki. Nuo kun menee maaliin, Jokerit on kolmannella kierroksella riippumatta kuka tulee toisella kierroksella vastaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sämppäri täydentäen ja liittyen mv-peliin niin koko viisikon puolustuspeli. Jokerit on päästänyt omiin tällä kaudella keskimäärin 2,63 kiekkoa. Joka on itse asiassa lähes tismalleen sama lukema kuin vuosi sitten (2,64). Tämä on se isoin asia Jokereiden menestymisen tiellä. Tuosta pitäisi sellainen yli puoli maalia per peli tiivistää pelaamista. Tapahtuuko? Ainakaan nämä 100 pelin tilastot eivät tätä tue.

Edit. Tällä maalien päästämisodottamalla täytyisi tehdä min. 3/peli voittaakseen. Vaikea nähdä tapahtuvan Skata tai Tsskaa vastaan.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sämppäri täydentäen ja liittyen mv-peliin niin koko viisikon puolustuspeli. Jokerit on päästänyt omiin tällä kaudella keskimäärin 2,63 kiekkoa. Joka on itse asiassa lähes tismalleen sama lukema kuin vuosi sitten (2,64). Tämä on se isoin asia Jokereiden menestymisen tiellä. Tuosta pitäisi sellainen yli puoli maalia per peli tiivistää pelaamista. Tapahtuuko? Ainakaan nämä 100 pelin tilastot eivät tätä tue

Tämä tilasto pitää ehdottomasti laskea vain Kalnisin ollessa maalissa, kuten itsekin tiedät. Jokerit on täysin kusessa ja mahdollisuudet menevät, jos Kalnis vaikka loukkaantuu. Niemi on juuri ja juuri Suomisarja-tasolla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.
Ei joukkueen valmistaminen peliin ole edelleenkään hanskassa. Eilen eka erä oli läpsyttelyä asenteella, että josko ½valot tänään riittäisi. No ei riittänyt ja onneksi saivat pelin kuosiin tokasta eteenpäin. Mutta saatiin taas yksi erä Marjamäkeä.

Tällä joukkueella on mahdollisuudet pitkälle, mutta uhkakuvat on valmennus ja Kalnisin loukkaantuminen. (Kontiola on parantanut sen verran, että ei ole enää riippakivi.)
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Clubittaja palataan tähän. Kaivan myöhemmin tänään/huomenna Jäniksen tilastot tältä ja viime kaudelta vs isot&mahdolliset pleijarivastustajajoukkueet.
Siltikään en usko tämän Kalninksen,Niemen tai Zapolskin vaikuttavan niihin rakenteellisiin ja ilmeisesti myös asenteellisiin ongelmiin mitä tulee puolustamiseen Marjamäen Jokereissa. Ilmeisesti asenteellisiin sanon siksi, koska nukahtamiset ja oho-maalit ovat leimanneet koko Marjan Jokeriaikaa. Mutta palataan kun tilastot on kaivettu.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Naurattaa nimimerkkien @Jara76 @Sämpylä @massaonvoimaa @Sako @Giroux jne puolesta, joiden kärsivällisyys loppui ensimmäiseen 10 peliin 60 pelin runkosarjassa. Onneksi Late katsojat eivät määrää ja sinä olet saanut kehittää rauhassa Jokereista euroopan kuumiman joukkueen. On ollut hauskaa olla matkassasi ja luottaaa näkemykseesi. Tästä eteenpäin tie on avoin.
Mun kärsivällisyys loppui siihen kotona esitettyyn velttoperseilyyn CSKA:ta vastaan, sitä ennen jaksoin vielä uskoa parempaan huomiseen. Late on kuitenkin ansainnut luottamukseni takaisin, kun joukkue saatiin oikeille raiteille ja siitä todisteena muun muassa nuo kovat voitot Moskovasta. Joukkue tekee myös nykyään riittävän määrän töitä voittaakseen huonommallakin pelillä, kuten eilen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös