Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 953 948
  • 47 142

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko toi edesmennyt Lou Reed oikeesti noin ankee muusikko kun oli tossa jossain parin tunin konserttitaltioinnissa? Jotenkin aina pitänyt sitä jotenkin kovana tekijänä ja kaikki musa ja jutut mitä olen vaikka Velvetistä kuullut on ollut hyviä, mutta toihan oli kun mikäkin miespuolinen shaniatwain. Oliko sittenkin vain näitä aikansa legendoja warhollien kanssa? Hirveetä pskaa suolsi legendaksi pari tuntia. Ei ymmärtää.
Hyvin vastenmielinen tyyppi. Kauko Röyhkä, tolkun mies muutoin, idoliseeraa Reediä ihan simona, en ymmärrä miksi. Ehkä se dekadenssi ja irstailu viehättää, mutta laulajana ja kitaristinahan tuo on tasan yhtä kyvykäs kuin Dylan, eli sysipaska. Eikä minua kiinnosta kuunnella tarinoita joistain New Yorkin transvestiiteista. Ei mitään yhteyttä pohjoiskarjalaisen perheenisän elämään. Muutoinkin tuo Warhol-skene lähinnä kuvottaa, ihme pervoilua. Piti hätkähdyttää, kun ei ollut lahjoja tehdä oikeasti hyvää taidetta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tää on taivahan tosi. Kuka muka tekee esim. parempaa maksalaatikkoa pienellä vaivalla kotioloissa vs. kaupasta ostettu [valitse melkein mikä tahasa valmisruokia valmistava firma]n maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman.

No maksalaatikko on siitä ehkä huonokin esimerkki sillä se nyt sattuu olemaan just ainoita einesruokia jossa omasta mielestäni tehdastekoinen voittaa kyllä omatekoisen täysin. Kumpaakin olen kyllä syönyt mutta omatekoista maksalaatikkoa en oikein tahdo saada kirveelläkään alas kurkusta. Sen sijaan einesmaksalaatikko on hyvää.

Ja mitä tulee ruskeisiin pipareihin, niin voisiko siinä sitten ollakin niin että ne ihan valmiit ruskeat piparit ovat edullisempia ostaa kuin tehdä kokonaan itse? Ruskeat piparit kun eivät kaupassa taida paljoa maksaa ja jo saman hinnan saa vähintään maksaa ruskeiden pipareiden taikinaan tulevasta voista. Tämä on kyllä arvailua, ei todellakaan mitään faktatietoa.
 

Glove

Jäsen
No maksalaatikko on siitä ehkä huonokin esimerkki sillä se nyt sattuu olemaan just ainoita einesruokia jossa omasta mielestäni tehdastekoinen voittaa kyllä omatekoisen täysin. Kumpaakin olen kyllä syönyt mutta omatekoista maksalaatikkoa en oikein tahdo saada kirveelläkään alas kurkusta. Sen sijaan einesmaksalaatikko on hyvää.

Ja mitä tulee ruskeisiin pipareihin, niin voisiko siinä sitten ollakin niin että ne ihan valmiit ruskeat piparit ovat edullisempia ostaa kuin tehdä kokonaan itse? Ruskeat piparit kun eivät kaupassa taida paljoa maksaa ja jo saman hinnan saa vähintään maksaa ruskeiden pipareiden taikinaan tulevasta voista. Tämä on kyllä arvailua, ei todellakaan mitään faktatietoa.
Ei ne kaupan valmiit piparit maistu millekään. Parempaa tulee kun tekee kaupan taikinasta ja varmaan vielä parempaa kun tekee alusta loppuun itse.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hyvin vastenmielinen tyyppi. Kauko Röyhkä, tolkun mies muutoin, idoliseeraa Reediä ihan simona, en ymmärrä miksi. Ehkä se dekadenssi ja irstailu viehättää, mutta laulajana ja kitaristinahan tuo on tasan yhtä kyvykäs kuin Dylan, eli sysipaska. Eikä minua kiinnosta kuunnella tarinoita joistain New Yorkin transvestiiteista. Ei mitään yhteyttä pohjoiskarjalaisen perheenisän elämään. Muutoinkin tuo Warhol-skene lähinnä kuvottaa, ihme pervoilua. Piti hätkähdyttää, kun ei ollut lahjoja tehdä oikeasti hyvää taidetta.
Kävin taannoin Sara Hildénin taidemuseossa katsomassa Andy Warholin taidetta, tulin siihen tulokseen että Andy Warholin paras taideteos oli Andy Warhol. Ei minuun uponnut, mutta jollekin muulle saattaa maistua kuin Campbellin keitot.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Näyttikö Oona Kivelä keskisormea, vai miten muuten voi saada "käytösrangaistuksen epäurheilijamaisesta" teosta lajissa nimeltään tankotanssi?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Missä piirretyssä mieshahmo sanoo "rakastan sinua enemmän kuin elämää."?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko toi edesmennyt Lou Reed oikeesti noin ankee muusikko kun oli tossa jossain parin tunin konserttitaltioinnissa? Jotenkin aina pitänyt sitä jotenkin kovana tekijänä ja kaikki musa ja jutut mitä olen vaikka Velvetistä kuullut on ollut hyviä, mutta toihan oli kun mikäkin miespuolinen shaniatwain. Oliko sittenkin vain näitä aikansa legendoja warhollien kanssa? Hirveetä pskaa suolsi legendaksi pari tuntia. Ei ymmärtää.
Lou Reed oli taiteilija. Velvet Underground ja sooloura molemmat helvetin kovaa kamaa. Ja jos julkaisee Metal Machine Music levyn niin munaa oli kyllä reilusti. Joku Transformer on aivan käsittämättömän hyvä levy. Totesi jossain kohtaa uraansa, ettei tarvitse miellyttää ketään.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Näyttikö Oona Kivelä keskisormea, vai miten muuten voi saada "käytösrangaistuksen epäurheilijamaisesta" teosta lajissa nimeltään tankotanssi?

Kuulemma oli kuvannut videokuvaa kilpailusta ja julkaissut sitä. Aika paha. Siinä varmaan rikottiin tankotanssimaailmassa Teliaa vastaavan instanssin yksinoikeudella perseilemis -oikeutta.
 

redpecka

Jäsen
Lou Reed oli taiteilija. Velvet Underground ja sooloura molemmat helvetin kovaa kamaa. Ja jos julkaisee Metal Machine Music levyn niin munaa oli kyllä reilusti. Joku Transformer on aivan käsittämättömän hyvä levy. Totesi jossain kohtaa uraansa, ettei tarvitse miellyttää ketään.
En ole niin tarkkaan kato perehtynyt. On tuhansia bandeja ja artisteja mitä ei ehdi ottaa ja syventyä ja mennään pitkälti yleisen julkikuvan peesissä. Eli Reed on arvostettava kulttiukko. No sitten kun otin ja kuuntelin hitto tunnin tota jotain livekeikkaa tubesta niin ihan hirveetä paskaa. Kuuntelin tunnin kun halusin edes odottaa siihen dyddydyy-biisiin. Mutta kauheeta aikuispoppia. Tosiaan Shania Twain tuli mieleen.

Velvetiltä mitä sieltä täältä jotain kuullut niin ne oli ainakin hyviä ja tätä kautta sitten olen uskonut tämän rokkikukon erinomaisuuden perehtymättä sen paremmin. En aio näillä näppäimin nyt tähän perehtyäkään. Velvetti pitää ottaa joskus sopivana ajankohtana uudelleentarkasteluun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sitten kun otin ja kuuntelin hitto tunnin tota jotain livekeikkaa tubesta niin ihan hirveetä paskaa
Itse tykkään Rock 'n' Roll Animal ja Lou Reed Live levyistään. Hyviä versioita biiseistä ja niissä soittaa rumpuja Pentti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Laitoin kännykän myyntiin nettiin ja kiinnostuneita oli jonkin verran. Yhden kanssa sitten päästiin sopuun hinnasta ja tulee huomenna sovittuun paikkaan noutamaan puhelimen. Ulkomaalaistaustainen, viestitteli englanniksi, ja pakko sanoa, että pikkuisen takaraivossa epäluuloa aina on, kun ei pysty Suomeksi asiaa hoitamaan. Ihan asiallista keskustelua käytiin ja kysyi myös fiksuja kysymyksiä laitteesta, mutta silti.

No, kokeillaan kuitenkin. Se varsinainen kysymys on, että mitä kaikkea tuollaisessa tilanteessa pitää huomioida? Rahat mulle ensin ja laite sitten hänelle, en anna katsoa puhelinta itse, vaan näytän, paikka on julkinen ja siellä on varmuudella aina muita...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Et hyväksy mitään tilisiirrosta kertovaa kuittia, jos tilille maksaa ja teillä on tili eri pankeissa, elet itse näe sitä maksusuoritusta. Luin äskettäin tapauksesta, missä ostaja oli mennyt hakemaan puhelinta kotoa ja siinä ”maksua tehdessä” oli jonkun kaverin kanssa kehitetty väärennetty kuitti, jonka oli näyttänyt. Eli maksu käteisellä, saman pankin tilisiirrolla (jolloin siirtyy heti) tai näet itse maksun tekemisen. Tai sitten joku systeemi, missä sinäkin näet heti sen maksun suoritetun.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Laitoin kännykän myyntiin nettiin ja kiinnostuneita oli jonkin verran. Yhden kanssa sitten päästiin sopuun hinnasta ja tulee huomenna sovittuun paikkaan noutamaan puhelimen. Ulkomaalaistaustainen, viestitteli englanniksi, ja pakko sanoa, että pikkuisen takaraivossa epäluuloa aina on, kun ei pysty Suomeksi asiaa hoitamaan. Ihan asiallista keskustelua käytiin ja kysyi myös fiksuja kysymyksiä laitteesta, mutta silti.

No, kokeillaan kuitenkin. Se varsinainen kysymys on, että mitä kaikkea tuollaisessa tilanteessa pitää huomioida? Rahat mulle ensin ja laite sitten hänelle, en anna katsoa puhelinta itse, vaan näytän, paikka on julkinen ja siellä on varmuudella aina muita...
Kannattaa mennä panssaroidulla autolla ja pukeutua haarniskaan. Takapenkille isoin kaveri backup-hulluksi aseen kanssa. Lähetin autoon, jotta kotona oleva kaveri voi seurata läppäriltä missä liikutte. Ei ulkomaalaisten kanssa voi olla ikinä liian varovainen. Muista myös rahat saatuasi katsoa niitä seteleitä valoa vasten että niissä varmasti on vesileima.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kannattaa mennä panssaroidulla autolla ja pukeutua haarniskaan. Takapenkille isoin kaveri backup-hulluksi aseen kanssa. Lähetin autoon, jotta kotona oleva kaveri voi seurata läppäriltä missä liikutte. Ei ulkomaalaisten kanssa voi olla ikinä liian varovainen. Muista myös rahat saatuasi katsoa niitä seteleitä valoa vasten että niissä varmasti on vesileima.
Kyllä, taittoveitsi mulla on mukana ja vähän ajattelin myös koiraa, jos mukaan ottaisin. Ainakin muslimeita se saattaisi pelottaa hiukan. Kiinalaista vain kiihottaa.

Mutta joo, kyllä tiedän urpolta tällaisen vaikuttavan, ja vituttaa itsekin huomata tällainen ajatus taustalla itselläni, mutta enpä viitsisi löytää itseäni jostain miesten vessasta raiskattuna ja toinen munuainen vietynä ihan vain sen vuoksi, että sinisilmäisenä luotin niihin balkaneihin, saatana. Vaikka ihan kova jätkä olenkin, niin en kymmenelle pärjää silti.

Vaan eiköhän tuo suju. Saa toki sudenkuoppia esittää ilmi edelleen.
 

redpecka

Jäsen
Miten, @sampio ja kumppanit, onko noi puhelimet sitten niin kalliita, että siinä voittaa paljonkin kun lähtee kikkailee lähetysmaksujen kanssa tai raahautuu itse johonkin nigeriaan? Ja muutenkin ostaa nyt käytetty puhelin/joku läppäri? Vähän kuin ostaisi käytetyn kortsun.

Tietty kai jos noista jotain tajuaa. Itse maksaisin kympin pari mielelläni enemmän, jotta saisin liikkeestä kaikki kuitit ja takuutodistukset ja tarvittaessa opastusta laitteen käytöstä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miten, @sampio ja kumppanit, onko noi puhelimet sitten niin kalliita, että siinä voittaa paljonkin kun lähtee kikkailee lähetysmaksujen kanssa tai raahautuu itse johonkin nigeriaan? Ja muutenkin ostaa nyt käytetty puhelin/joku läppäri? Vähän kuin ostaisi käytetyn kortsun.

Tietty kai jos noista jotain tajuaa. Itse maksaisin kympin pari mielelläni enemmän, jotta saisin liikkeestä kaikki kuitit ja takuutodistukset ja tarvittaessa opastusta laitteen käytöstä.
Niin, siis itse olen myymässä tarpeettoman puhelimen. Sovin luovutuksen tuohon lähelle ja saan siitä kaiken mennessä hyvin ihan ok hinnan. Ovh oli kuitenkin 600. Yhtälailla ostaja saa hyväkuntoisen vuoden vanhan luurin, jossa on kaikki mukana paketista lähtien. Ei kai tuo ihan kortsuun rinnastu. Tai en mä tietysti sun kortsuistasi tiedä, mitä timantteja niissä on.
 

redpecka

Jäsen
Niin, siis itse olen myymässä tarpeettoman puhelimen. Sovin luovutuksen tuohon lähelle ja saan siitä kaiken mennessä hyvin ihan ok hinnan. Ovh oli kuitenkin 600. Yhtälailla ostaja saa hyväkuntoisen vuoden vanhan luurin, jossa on kaikki mukana paketista lähtien. Ei kai tuo ihan kortsuun rinnastu. Tai en mä tietysti sun kortsuistasi tiedä, mitä timantteja niissä on.
Joo, ymmärsin että olet itse myymässä. Kai nämä myytäessä ja ostettaessa sitten aina jotenkin formatoidaan ettei jää/tule mitään ikävää? Siinä mielessä vähän kortsuihin vertasin.

Tosin olihan kerran se juttu kun tyyppi osti uuden puhelimen kaupasta ja siinä oli jonkun runkkausklippejä valmiina.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tosin olihan kerran se juttu kun tyyppi osti uuden puhelimen kaupasta ja siinä oli jonkun runkkausklippejä valmiina.
Et satu muistaan mistä se osti sen luurin...? Enon pualesta kyselen...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, kokeillaan kuitenkin. Se varsinainen kysymys on, että mitä kaikkea tuollaisessa tilanteessa pitää huomioida? Rahat mulle ensin ja laite sitten hänelle, en anna katsoa puhelinta itse, vaan näytän, paikka on julkinen ja siellä on varmuudella aina muita...
Omien kokemusten perusteella suurin haaste on ollut se ettei ostajasta enää kuulu mitään kun odottelet häntä paikalle. Onnistuneissa tapauksissa maksu ja kaikki muukin on sujunut ilman mitään ongelmia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, ymmärsin että olet itse myymässä. Kai nämä myytäessä ja ostettaessa sitten aina jotenkin formatoidaan ettei jää/tule mitään ikävää? Siinä mielessä vähän kortsuihin vertasin.
Ei, en tyhjentänyt enkä nollannut laitetta. Jätin sinne kaikki materiaalini sekä privaatti- että työtilini synkronoituna ja pankkisovelluksen, jonka tunnukset olen kuvannut talteen tuolla samaisella puhelimella. Kauppaan kuuluu myös koko perheen passit sekä autoni, asunnosta neuvotellaan vielä. Jos pari kymppiä enemmän maksaisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omien kokemusten perusteella suurin haaste on ollut se ettei ostajasta enää kuulu mitään kun odottelet häntä paikalle. Onnistuneissa tapauksissa maksu ja kaikki muukin on sujunut ilman mitään ongelmia.
Juu, tämä itseäni myös hiukan mietitytti, ja siksi ehtona olikin joko maksu ensin ja lähetys sitten tai nouto määrittelemästäni paikasta. Laitan viestin sille lähempänä, ja ellei vastaa, en mene kyttäämään. Sen verran lähellä kuitenkin asun, että tarvittaessa olen paikalla viidessä minuutissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ja täällä arvatenkin jännitettiin puolestani, joten todettakoon, että hyvin meni. Rahat sain tassuun ja jamppa oli ihan asiallinen. Tosin kysyi multa, että myynkö enemmänkin puhelimia, voisi kuulemma ostaa. Totesin vain, että enpä oikeataan, pari vanhaa vain pyörii jaloissa tämän lisäksi, josta jannu kiinnostui silminnähden. Olisi varmaan ostanut, jos olisi sattunut mukana olemaan, sen verran otti tulta alleen. Jobbaako sitten eteenpäin tai peräti ulkomaille, tiedä häntä. No, ei tullut hänestä bisneskumppaniani. Hyvän puhelimen sai, ja minä sain sovitut rahat.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ja täällä arvatenkin jännitettiin puolestani, joten todettakoon, että hyvin meni.

Ei ollut kyllä kovin jännä tarina, olit menossa myymään käytettyä puhelinta ja joku oli sitä tulossa ostamaan.

Suomen hintataso mahtaa olla sellainen, että ulkomaille puhelimia on aika turha kaupitella? Mutta olen tehnyt bisnestä monien lähi-idän kasvattien kanssa, ja teknologia ja kaikenlainen kiiltävä tekee kauppansa. Myyvät käsittääkseni usein niitä sitten eteenpäin pienellä voitolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös