Antti Rinteen hallitus – kevyet punamullat budjettikurille?

  • 416 809
  • 3 607

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nykyisillä kannatusluvuilla kumpikin alkaa olla lähempänä pienpuoluetta kuin suurta. Lisäksi uudet vaalit olisivat demareille vielä tuhoisammat kuin kepulle.

Tottakai tässä katsotaan Kulmunin ja kepun kanttia, mutta jos sieltä vielä kerran vedetään vastapalloon, niin demarit hävisivät pelin.

Kyllä vain, mutta eihän Rinne ole tyhmä. Jääkiekkotermein Rinne on kysynyt puoluehallitukselta, annatteko te divariporukan jakaa jo Suomi-maljan. Kyse on myös shakkisiirosta. Ei tässä vaiheessa vielä luovuteta.

Kepu ei enää arvatakseni peräänny.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mites muuten on? Ministereitä voidaan kait hakea tarvittaessa kansanedustajien ulkopuoleltakin, mutta voiko pääministeri olla henkilö, joka ei istuisi samaan aikaan eduskunnassa? Meinaa jos Rinne tästä joutuu lähtemään ja SDP:ssä olisi jostain syystä vaikeuksia löytää jatkajaa, niin jo pelkästään sen takia, että jokunen nimimerkki tälläkin palstalla menettäisi yöunensa ja mielenrauhansa, niin Tarja Halonen olisi kyllä kerrassaan mahtava ratkaisu väliaikaiseksi pääministeriksi (eduskunnan istuntokauden loppuun asti).
 

Salama44

Jäsen
Todella mielenkiintoinen hallitustilanne. Kulmuni ei saanut sanottua haluaako keskusta jatkaa hallitusyhteyistyötä SDP: kanssa..

Rinne vaatii Keskustaa vastaamaan tähän huomenna. Kulmunin ja keskustan on taas päätettävä sinetöikö he myös Keskustan lentämisen hallituksesta. Rinne voi päättäväisyydellään loppuun asti taistellen ja ottamalla äänestyksessä epäluottamuksen hajoittaa koko hallituksen jos joutuu itse lähteään.

Kun keskustan kannatus on surkea niin uusissa vaaleissa ei ole kovinkaan hyviä mahdollisuuksia menestyä. Nyt Rinne heitti vielä kerran pallon takaisin Kulmunille ja keskustalle vaikka vain pää on enää pinnalla. Kulmuni ja keskusta saa päättää irroittaako otteen pallosta vai vetääkö Rinne myös Keskustan mukanaan pinnan alle.

Sitten jos tulee uudet vaalit näemme mahdollisesti Perussuomalaisten tai Kokoomuksen jos Perussuomalaiset ei onnistu yrityksen muodostaa hallituksen ja Keskusta lienee yksi kosinnan kohde vaalimenestyksestä huolimatta kun hylkäsi Rinteen ja sai hallituksen hajalle. Siihen sitten haalitaan apupuolueiksi RKP:ta ja Kristillisiä.

Sitten nähdään miten Perussuomalaiset puolustavat kovassa oikeistohallituksessa jos sinne ylipäätään pääsevät pienen ihmisen asiaa

Ei tämä sirkus tähän jää vaikka Rinne lähtee. Uutta sirkusta pukkaa nurkan takana.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tässä päivän aikana olen miettinyt että miten paljon tässä luottamuspulassa on oikeasti kyse siitä että Keskusta ei luota Rinteeseen ja miten paljon siitä että Keskusta ei luota Kulmuniin. Ulospäin on vaikuttanut siltä että Kulmunilla on kentän tuki, mutta sisällä on saattanut kuohua enemmänkin. Nyt sitten Kulmuni huomannut vain tilaisuutensa näyttää kenttäväelle että puheenjohtajalla on pillua tehdä koviakin päätöksiä. Lopputulos on sitten ehkä tulos tai ulos.

Itse uskon tämän olevan juuri päinvastoin. Keskustan kenttä näkee tässä mahdollisuuden saada kannatusta ja Kulmuni joutui tämän edessä nöyrtymään ja laittamaan koko poliittisen uran peliin. Jos Kepulle käy tämän kovan pelin jälkeen huonosti, Kulmuni saa tästä maksaa. Ja Kulmuni toimii näin, koska kuten itsekin totesit, Kulmunin mandaatti ei ole kovin vahva, hänen on kuunneltava kenttää herkeämättä.
 

Tuamas

Jäsen
Todella mielenkiintoinen hallitutilanne. Kulmuni ei saanut sanottua haluaako keskusta jatkaa hallitusyhteyistyötä SDP: kanssa.

Kyllähän Kulmuni niin suoraan kuin kehtasi sanoi, että hallitusyhteistyötä voidaan jatkaa, kunhan luottamuksen menettänyt henkilö vaihtuu.

Kulmunilla on tässä Kepun kentän tuki, muuten hänellä ei olisi mitään mieltä lähteä keikuttamaan hallituksen venettä.

Todennäköisintä lienee, että kentältä on tullut niin paljon painetta, että Kulmunille ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin lähteä savustamaan Rinnettä ulos.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja jos kepu vetää kaikki tyhjää niin Rinne voittaa äänestyksen 86-82/83 (mitähän Hjallis tekee?)

Ei keskusta tule missään tapauksessa tyhjää äänestämään, vaan joutuu tekemään valinnan. Harkimo on yksi välikysymyksen allekirjoittajista, joten lienee aika selvää, mitä hän tekee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kyllähän Kulmuni niin suoraan kuin kehtasi sanoi, että hallitusyhteistyötä voidaan jatkaa, kunhan luottamuksen menettänyt henkilö vaihtuu.

Vrt. 2003, jossa SDP nimesi suoraan henkilön. Ei tämä keskustan ulostulo nyt ollut mitään "perinteistä poliittista jargonia", vaan perinteinen keskustalainen kiertely ja kaartelu, joka johtunee osaltaan siellä sisäisestä jakautumisesta. Rinteeltä oli varsin ovela, ikäväkin temppu pistää nyt keskusta kertomaan asia suoraan ja pohtimaan sitten osaltaan keskiviikon manööveriä. Eihän Rinteellä tässä mitään lisähävittävää ole.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Mites muuten on? Ministereitä voidaan kait hakea tarvittaessa kansanedustajien ulkopuoleltakin, mutta voiko pääministeri olla henkilö, joka ei istuisi samaan aikaan eduskunnassa?
Pääministeriksi kelpaa kuka tahansa täysivaltainen Suomen kansalainen joka ei ole suorittamassa vankeusrangaistusta, jos hänellä on vain eduskunnan enemmistön tuki. Ainoita poikkeuksia ovat tasavallan presidentti ja muistaakseni puolustusvoimien komentaja, oikeuskansleri ja jotkut muut henkilöt joilla olisi vaaralliseksi katsottava kaksoisrooli jos olisivat myös pääministerinä.
 

Tuamas

Jäsen
Vrt. 2003, jossa SDP nimesi suoraan henkilön. Ei tämä keskustan ulostulo nyt ollut mitään "perinteistä poliittista jargonia", vaan perinteinen keskustalainen kiertely ja kaartelu, joka johtunee osaltaan siellä sisäisestä jakautumisesta. Rinteeltä oli varsin ovela, ikäväkin temppu pistää nyt keskusta kertomaan asia suoraan ja pohtimaan sitten osaltaan keskiviikon manööveriä. Eihän Rinteellä tässä mitään lisähävittävää ole.

Nähdäkseni Kepu tässä ei halunnut lähteä täysin suoraan hyökkäykseen Rinnettä vastaan, koska omakaan asema ei ole kovin vahva, vaan koitti esittää asian niin että sillat eivät pala täydellisesti.

Rinteellä ei ole tosiaan mitään lisähävittävää ja hän on kaivanut itsestään hiukan johtajuutta näissä viimeisissä käänteissä.

Enemmän kysymys on siitä kummalla puolueella kestää pokerinaama paremmin.
Kumpikaan ei halua hallitusta hajottaa ja kumpikin kärsii todennäköisesti rajusti jos hallitus kaatuu, toki tässä on sekin vaihtoehto että taustalla on jo tehty lehmänkauppoja joilla se oma käsi on vahvempi kuin julkisuuteen näyttää.

Huominen on mielenkiintoinen päivä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä vain, mutta eihän Rinne ole tyhmä. Jääkiekkotermein Rinne on kysynyt puoluehallitukselta, annatteko te divariporukan jakaa jo Suomi-maljan. Kyse on myös shakkisiirosta. Ei tässä vaiheessa vielä luovuteta.

Kepu ei enää arvatakseni peräänny.

Niin, mutta kyllä demareissakin arvataan se, että kepu ei enää peräänny. Perääntyminen olisi kepulle suuri imagotappio, vaikka saisivat muuten lypsettyä demareilta vaikka mitä. Demareille vähiten vahinkoa olisi tullut luultavasti siitä, että olisivat laittaneet pääministerin omasta aloitteestaan vaihtoon. Nyt ajetaan päin seinää, ja eihän siinä hyvin käy. Kukaan ei vain ilmeisesti uskaltanut kertoa Antille, että paskainen loppu on tulossa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Niin, mutta kyllä demareissakin arvataan se, että kepu ei enää peräänny. Perääntyminen olisi kepulle suuri imagotappio, vaikka saisivat muuten lypsettyä demareilta vaikka mitä. Demareille vähiten vahinkoa olisi tullut luultavasti siitä, että olisivat laittaneet pääministerin omasta aloitteestaan vaihtoon. Nyt ajetaan päin seinää, ja eihän siinä hyvin käy. Kukaan ei vain ilmeisesti uskaltanut kertoa Antille, että paskainen loppu on tulossa.

Joku demari oli IS:lle vihannut ettei tiedä ketään joka uskaltaisi kertoa Antille totuuden.

Nyt siellä kokouksessa Rinne on heittänyt omaa stooriansa ja kaikki varmaan nyökytelleet mukana.

Antti Rinne on erittäin vallanhimoinen tyranni, joka osaa mairitella eläkeläisiä lupauksilla ja naisia äijäfeministipuheillaan, mutta on valmis heti syömään vappusatasensa ja heittämään naisministerin bussin alle kun kyse on omasta asemasta.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Antti Rinne on erittäin vallanhimoinen tyranni, joka osaa mairitella eläkeläisiä lupauksilla ja naisia äijäfeministipuheillaan, mutta on valmis heti syömään vappusatasensa ja heittämään naisministerin bussin alle kun kyse on omasta asemasta.

Ja mietaana on seuraavat henkilöt:






Pystyn myös luettelemaan seuraavat miespoliitikot jotka eivät tekisi samalla tavalla:






Niin, tervetuloa seuraamaan miten politiikkaa tehdään...
 

Jeffrey

Jäsen
Jännästi maa- ja metsätalousministeriön määrärahat ovat
2017: 2,67mrd€
2018: 2,66mrd€
2019: 2,677mrd€
2020: 2,688mrd€

Maatalouden tuet
2017: 1,99mrd€
2018: 2mrd€
2019: ~2mrd€

Kansalliset suorat tuet
2017: 328m€
2018: 325milj€
2019: 325milj€

Vaikea nähdä laskusuuntaa.

Sinä toisaalta taisit väittää niitä korotetun.

Kun otetaan rahan aika-arvo huomioon niin ovathan nuo laskeneet. Sikäli mikäli lukusi paikkansa pitää. Varsinkin noissa parin miljardin summissa reaaliarvon lasku on jo ihan merkittävä.

Noh, eipä ole oma taisteluni.
 

Kyylä

Jäsen
Käy Antti epätoivoista taistelua. Nyt halutaan kepulta kirjallinen selitys luottamuksen häviämisestä "oikeusturvan" kannalta. Ei luottamuksella Antti ole mitään tekemistä oikeusturvan kanssa - sitä joko on tai ei ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin, mutta kyllä demareissakin arvataan se, että kepu ei enää peräänny. Perääntyminen olisi kepulle suuri imagotappio, vaikka saisivat muuten lypsettyä demareilta vaikka mitä. Demareille vähiten vahinkoa olisi tullut luultavasti siitä, että olisivat laittaneet pääministerin omasta aloitteestaan vaihtoon. Nyt ajetaan päin seinää, ja eihän siinä hyvin käy. Kukaan ei vain ilmeisesti uskaltanut kertoa Antille, että paskainen loppu on tulossa.

SDP on pääministeripuolue ja Rinne on pääministeri ja puolueen puheenjohtaja ay-väen ajamana. Tuki on RKP:lta, Vihreiltä, SDP:ltä ja Vassareilta sekä ay-liitoilta. Vain 10 prosentin Kepu inisee.

Kuka palstalla olevista ilmoittaisi Rinteenä, että luovutan oitis? Pitääkää hallituksenne, mulle riitti.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ja mietaana on seuraavat henkilöt:






Pystyn myös luettelemaan seuraavat miespoliitikot jotka eivät tekisi samalla tavalla:






Niin, tervetuloa seuraamaan miten politiikkaa tehdään...

Minä tiedän ja tunnen itse moniakin politiikkoja, jotka eivät toimi samalla tavalla.

Sinä ilmeisesti seuraat asioita vain iltapäivälehtien lööppien kautta
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä tiedän ja tunnen itse moniakin politiikkoja, jotka eivät toimi samalla tavalla.

Sinä ilmeisesti seuraat asioita vain iltapäivälehtien lööppien kautta

Seuraan kyllä muualtakin... Laitatko ihan vaikka pari nimeä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Kuka palstalla olevista ilmoittaisi Rinteenä, että luovutan oitis? Pitääkää hallituksenne, mulle riitti.
Minä ainakin, mutta saattaahan se olla, että Antti tietää jotain mitä minä en. Itse en usko, että näin on. Antti on vain vallanhimoinen, tyhmä ja omaa ilmeisen suuret luulot itsestään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä ainakin, mutta saattaahan se olla, että Antti tietää jotain mitä minä en. Itse en usko, että näin on. Antti on vain vallanhimoinen, tyhmä ja omaa ilmeisen suuret luulot itsestään.

Juu, en ole eri mieltä. Mutta Rinne saa tässäkin tapauksessa neuvoja isoilta ay-liitoilta ja en kyllä usko, että ovat käskeneet heittämään Kulmunin takia pyyhkeen kehään. SDP haluaa myös tehdä päätöksen itse, uutisoida sen itse.

AY-liitoille Rinteen tilanne on menetys. Enää tuskin nousee pääministeriksi liiton mies. Ei kenties koskaan. Karvasta on pohtia vielä vuosien jälkeen, että nuori ja kokematon kepulaisnainen antoi ay-väen Rinteelle rukkaset. Ja tässä on samalla Rinteen ongelma ja vaikeuksien syy. Jos oli Sipilä yrittäjä, niin Rinne on ay-mies. Kumpikaan ei osaa johtaa hallitusta oman taustansa takia, koska Suomi ei ole yritytys eikä ay-liike. Tosin Sipilä pesee Rinteen 6-0 ongelmistaan huolimatta.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SDP on pääministeripuolue ja Rinne on pääministeri ja puolueen puheenjohtaja ay-väen ajamana. Tuki on RKP:lta, Vihreiltä, SDP:ltä ja Vassareilta sekä ay-liitoilta. Vain 10 prosentin Kepu inisee.

Kuka palstalla olevista ilmoittaisi Rinteenä, että luovutan oitis? Pitääkää hallituksenne, mulle riitti.

Huomenna Kulmuni tullee ja sanoo, että meillä on henkilöön menevää luottamusta nyt ilmassa, että eiköhän nyt vaan jatketa samaan malliin. Meillä on kuitenkin jonkun verran omiakin etuja ajettavana hallituksessa. Paitsi etteivät enää voi tehdä noin. Kaatumisen jälkeen jäljelle jää vaihtoehtoja jossa SDP ja Keskusta ei ole samassa hallituksessa. = SDP, Kok. , Vihr.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös