Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 404
  • 66 798

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä Kärppien 11 vuoden divarivuosien jakso ja konkurssi olivat ikäviä aikoja. Ei ole päässyt mestaruuskrapulat näin kannattajalle sen jälkeen iskemään. Nöyrästi totean, että viime kauden hopea harmittaa sikäli, ettei triplamestaruutta tule tälläkään kaudella. Kamala tilanne, voitko kuvitella.
No olihan teillä sentään toiseksi kovin offensiivinen pakki Suomessa ikinä riveissänne, silloin kun miullakaan ei ollut vielä munankarvoja. Reksa siis. Kovinhan on Brian Rafalski, siitä tuskin tulee debattia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No olihan teillä sentään toiseksi kovin offensiivinen pakki Suomessa ikinä riveissänne, silloin kun miullakaan ei ollut vielä munankarvoja. Reksa siis. Kovinhan on Brian Rafalski, siitä tuskin tulee debattia.
Reksa kyllä luisteli takaperinkin nopeammin, kuin tuo Amerikan Reiska. Siinä oli helppo offensoida. Mutta ihan kelpo uran tuo HPK-legendakin teki, rapakontakaisia mestaruuksiakin hänelle siunaantui yksi enemmän, kuin mitä meidän Reksalle.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bukowski oli nero, näkijä ja guru. Valitettavasti hän oli myös vastenmielinen, väkivaltainen juoppo. Jossain kohtaa menee rajalinja. Mitä hyväksyt? Minä pidän hänen sanankäytöstään, mutta nykyisin good ole Chinaski ei saisi riviäkään julkaistuksi, missään. Niin kaltoin tämä hysteria kohtelee legendoja.
Narsistinen ihmisvihaajahan hän oli. Sellaista ihmistyyppiä, jota en voi ihailla. Toisaalta taas tuotantoaan en voi olla ihailematta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mistä muuten löysit Newcastlen joukkueeksesi? Tuskin viime torijuhlista..?

Mä olin tyhmä muksu. 1990 Italian MM-kisat iski meikäläiseen jalkapallokuumeen. Siitä sitten 91/92 luin Hesarista jutun Newcastlesta kun pelasi silloisessa kakkosdivarissa. Hyökkäävää jalkapalloa Kevin Keegan jne. Nopeasti tuosta nousivat ykkösdivarin/Valioliigaan ja YLE alkoi näyttää matseja jne.
Siitähän tuo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Narsistinen ihmisvihaajahan hän oli. Sellaista ihmistyyppiä, jota en voi ihailla. Toisaalta taas tuotantoaan en voi olla ihailematta.
Sehän se, tätä tarkoitin. Onko taiteilija yhtä tuotantonsa kanssa?

Minä oikeasti rakastan Eppu Normaalia. Minusta se on ihan loistava yhtye ja ammattimiehiä ja blaa ja vanhat ne vasta olikin ja blaa

Minä rakastan ajatusta Eppu Normaalin olemassaolosta enemmän kuin itse yhtyettä. Eli hienoa että Eput on, mutta en mie niitä jaksa kuunnella.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nehän on neroja ja profeettoja nuo Eput. Profeettaneroja. Ajatellaanpa nyt vaikka sitä "Kiikkustuolissa istun ja sinua muistelen"
Nehän oli nuoria kolleja silloin kun tuon laulun julkaisivat. Mutta laulu on kuin vanhan miehen, joka istuu keinustuolissa ja muistelee nuoruuden rakkauttaan. Ja nythän ne sitten on vanhoja ja tekee varmaan juuri tuota. Profetia käy toteen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nehän on neroja ja profeettoja nuo Eput. Profeettaneroja. Ajatellaanpa nyt vaikka sitä "Kiikkustuolissa istun ja sinua muistelen"
Nehän oli nuoria kolleja silloin kun tuon laulun julkaisivat. Mutta laulu on kuin vanhan miehen, joka istuu keinustuolissa ja muistelee nuoruuden rakkauttaan. Ja nythän ne sitten on vanhoja ja tekee varmaan juuri tuota. Profetia käy toteen.
Joo näin muuten on. Samoin se poliisi ajaa sinisellä autolla, uaa, sinisellä autolla. Poliisilla on pillit katolla, uaa. Ne rakastaa mua.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän minä nyt itseni tyhmäksi tunnen. Kirjoitin ensin eilen kuinka näiden kahden viikon aikana olen oppinut entistä enemmän arvostamaan kunnon yöunia. Mutta sitten teen eilen illalla luultavammin muutaman tyhmän virheen jotka vaikutti taas varmaan siihen että viime yö meni jälleen pipariksi.

Tällaisena kriittisenä aikana kun opettelen taas nukkumaan pitkiä yöunia niin pitäisi kyllä olla tarkkana kaikkien uneen mahdollisesti vaikuttavien asioiden kanssa.

Tiesin että kun valvon myöhempään niin minun on jostain syystä aina ollut vaikea sitten saada unta. Siitä huolimatta katselin eilen NHL-pelin ja valvoin yli yhdentoista. Tein myös visailuihin liittyviä paperihommia aina sinne yhteentoista asti ja se jätti varmaan mieleni levottomaksi. Join myös kahvia vielä kello 18 jälkeen. Kirjoittelin näistä virheistä jo tuonne Yöketjuunkin mutta kertaus on opintojen äiti.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Kyllä viime yö nyt varmaan meni pipariksi omien (-kin) virheiden takia. Ja nukuin muutaman tai pari hassua tuntia.

Tänään sitten pitää olla toistamatta noita samoja virheitä ja mennä ajoissa maate. Katsoa miten se uni sitten maittaa.

Ihmiset valittaa sen verran paljon tänä päivänä että ei oikein sitten tiedä milloin ottaa tosissaan valittaminen ja milloin valittaminen on lähinnä turhan päiväistä. Mutta uskallan sanoa että väsymyksestä valittaminen on jonkin rajan jälkeen aiheellista.

Yksi huonosti nukuttu yö silloin tällöin ei ole varmaan vielä kovin paha mutta sitten kun nukkumisen kanssa alkaa olemaan pitempiakaisempaa ongelmaa niin kyllähän se nakertaa mieltä, kuntoa ja kehoa siihen malliin että valittaminen on aiheellista.

Onneksi nyt sain kuitenkin välissä yhden yön nukuttua jo tosi hyvin niin en ihan kuoleman väsynyt ole.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes

Mielestäni näyttää jatkuvasti liialliselta elämänhallinnan mikromanageroinnilta mikä ei täydellä varmuudella toimi eikä tule koskaan tuolla tavoin toimimaan. Änäripelejä voi katsoa silloin tällöin myös yöllä, mutta sitten kun väsyttää päivällä rutosti niin siinä kohtaa kannattaa todellakin lähteä mukavuusalueelta pois ja ulos ulkoilemaan. Väsyneenä pystyy kyllä tekemään paljon asioita, mutta jos annat itsellesi luvan olla toimimatta väsyneenä, niin saletisti nukkumisesta tulee jatkossa entistä vaikeampaa. Tuosta kehästä on ulos pääseminen mahdotonta jos vain näpertelee jatkuvasti.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bukowski oli nero, näkijä ja guru. Valitettavasti hän oli myös vastenmielinen, väkivaltainen juoppo. Jossain kohtaa menee rajalinja. Mitä hyväksyt? Minä pidän hänen sanankäytöstään, mutta nykyisin good ole Chinaski ei saisi riviäkään julkaistuksi, missään. Niin kaltoin tämä hysteria kohtelee legendoja.
Neeli Cherkowskin kirjoittama elämäkerta Charles Bukowskin elämä, antaa ilmeisen tarkan kuvan miehen luonteesta ja toimintatavoista. Kesyimmästä päästä on se, kun Bukowski katkaisi yli kymmeneksi vuodeksi välit kaveriinsa Cherkowskiin, kun tämä ei vastannut Bukowskin soittamaan puheluun, koska ei ollut kotona.

Pientä toki väkivaltaisuuteensa verrattuna, mutta antaa kuvaa miehen luonteesta.

Kaikesta huolimatta hän oli nero kirjoittaessaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ollaan miehen ystävän synttäribileissä jossain mökillä. Lähipiiri on ollut täällä jo eilisestä iltapäivästä lähtien ja osa porukasta on aika kuoseissaan. Nyt pähkäillään että missä järjestyksessä saunotaan (miehet vai naiset ensin) ja pitäisikö ensin syödä pientä suolaista ja sitten vasta saunoa. Jaa, siinähän se ilta menee rattoisasti pähkäillessä. Ehkä tästä tulee vielä vitutusketjun kamaa?
 

Glove

Jäsen
Ollaan miehen ystävän synttäribileissä jossain mökillä. Lähipiiri on ollut täällä jo eilisestä iltapäivästä lähtien ja osa porukasta on aika kuoseissaan. Nyt pähkäillään että missä järjestyksessä saunotaan (miehet vai naiset ensin) ja pitäisikö ensin syödä pientä suolaista ja sitten vasta saunoa. Jaa, siinähän se ilta menee rattoisasti pähkäillessä. Ehkä tästä tulee vielä vitutusketjun kamaa?
Ensin käydään saunassa ja sitten syödään vasta. Kyllä vanhat sanonnat ratkaisevat monta tilannetta, tämänkin. Omaan saunomiseen kuuluu lähinnä juominen, ei niinkään syöminen. Mikä sen parempaa kuin juoda kylmä lonkero kuuman saunan jälkeen.
 

Nick Neim

Jäsen
Mikä sen parempaa kuin juoda kylmä lonkero kuuman saunan jälkeen.
Juoda kylmä olut. Tai oikeastaan mikä tahansa muukin kylmä juoma. Vaihtoehtoja on useita.

No okei, vähän on lonkeromiehen piirteitä alkanut itsestäkin näin aikuisiällä löytyä. Nykyään jo tarvittaessa pari voi mennä illassa, mutta sen jälkeen alkaa viimeistään tökkimään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mielestäni näyttää jatkuvasti liialliselta elämänhallinnan mikromanageroinnilta mikä ei täydellä varmuudella toimi eikä tule koskaan tuolla tavoin toimimaan. Änäripelejä voi katsoa silloin tällöin myös yöllä, mutta sitten kun väsyttää päivällä rutosti niin siinä kohtaa kannattaa todellakin lähteä mukavuusalueelta pois ja ulos ulkoilemaan. Väsyneenä pystyy kyllä tekemään paljon asioita, mutta jos annat itsellesi luvan olla toimimatta väsyneenä, niin saletisti nukkumisesta tulee jatkossa entistä vaikeampaa. Tuosta kehästä on ulos pääseminen mahdotonta jos vain näpertelee jatkuvasti.

Nyt tunnustan taas että olen tyhmä ja en nyt täysin tiedä mitä tuo sana mikromanagerointi tarkoittaa. Enkä jaksa katsoa mistään. No ilman tuon sanan ymmärtämistäkään tuo tekstisi kyllä kai aukeaa.

Pääpointti on kai se että täytyisi antaa mennä vain. Silloinkin kun on väsynyt ja ei saa liikaa pyrkiä hallinnoimaan elämää? Jotenkin näin tuon pointin ymmärsin tai ehkä halusin ymmärtää tai sitten olen taas ihan kuutamolla.

Tämä voi olla hyvä ajatus. Pitäisi vain luottaa siihen että se uni kyllä sieltä tulee sitten kun on riittävän väsynyt ja ei saa liikaa märehtiä asioita vaan elää täysillä. Se eläminen saattaisi sitten helpottaakin sitä unen saantia.

Siinä on vain se että joskus tosi väsyneenä tuntee olonsa niin karseaksi että lähteminen ja meneminen tuntuvat vaikealta. Toisaalta taas jos jää liikaa paikoilleen, antaa liikaa tilaa niille ajatteluille unestakin ja noidan kehä on valmis.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin äsken hiihtämässä. Lunta on vielä aika vähäsen ja baana siksi melko epätasainen. Pakkastakin 11 astetta ja ikivanhat, naarmuuntuneet sukset alla. Ei luistanut, muttei lipsunutkaan. Mukavaa hommaa, ai että.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävin äsken hiihtämässä. Lunta on vielä aika vähäsen ja baana siksi melko epätasainen. Pakkastakin 11 astetta ja ikivanhat, naarmuuntuneet sukset alla. Ei luistanut, muttei lipsunutkaan. Mukavaa hommaa, ai että.
Mä oon viimeksi hiihdellyt murtsikkaa 2005. Enkä ihan heti ole uudestaan menossa.
Pentuna mä olin siinä ihan hyväkin. Ala-asteella (mikä lie alakoulu nykyisin) kävin ihan kisoissa ja pärjäsinkin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pojat, olen poloinen! Pelastakaa poloinen, se olen minä! Asunto täynnä nuoria sinkkutyttösiä pikkupikku hamosissaan ja pian humaltuneina!

Mjötööh, kirjoitteleeko Veijo Baltzar Jatkoaikaan? Eikös sen pitäisi olla putkassa?
 

Glove

Jäsen
Mä oon viimeksi hiihdellyt murtsikkaa 2005. Enkä ihan heti ole uudestaan menossa.
Pentuna mä olin siinä ihan hyväkin. Ala-asteella (mikä lie alakoulu nykyisin) kävin ihan kisoissa ja pärjäsinkin.
Sama täällä, voitin kuusi vuotiaana kunnanmestaruuden hiihdossa perinteisellä tyylillä. Silloin mitään vapaata ollutkaan. Hiihtosukset on ollu jalassa vimeksi 1994 maaliskuussa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä taisin viimeks hiihtää armeijassa. Vuonna -97. Ei ollu hirveesti intin suksissa kehumista, mutta täytyy sanoa että myöhemmin keväällä suoritettu pyörämarssi 80km oli oikein mukava aurinkoinen retki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös