Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 677 082
  • 33 830

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Siis miettikää jos aina vois olla matkalla jonnekin. Tai voishan sitä kun vaan lähtis. Tai eläis kuten Pernis eli aina passi, hammasharja ja kalsarit takin taskussa valmiita tai hammasharjaakaan ei tarvii kun sen voi ostaa paikan päältä eikä kalsareitakaan kun ne voi pestä lavuaarissa.

Mietin vaan kun viikonloppuna kävin bussilla en kerro missä!
Maapallo liikkuu 300-1000 km/s nopeudella (tai oikeastaan koko linnunrata) kohti Hydra Centaurin superklusteria ja lisäksi maa kiertää aurinkoa noin 107000km tuntivauhdilla, joten paikalla ollessasikin olet oikeastaan matkalla jonnekin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Avautui, että Kai Kantolan suomen kieli on aika heikkoa. Siis siihen nähden, että kaverin nimi on Kai Kantola. Tiesin kyllä syntyneen ja kaiketi kasvaneenkin jossain hevon kuusessa, mutta olen aina luullut puhuvan täydellistä suomea.

On siis oppinut jo suomeakin? Oli Ilvekseen tullessa vielä täysin ummikko. Veikkaisin silti, että Dominik Hrachovina puhuu parempaa suomea kuin Kaitsu. Oikein hämmästytti, kun Dominik oli telkkarissa ja väänsi mansea kuin natiivi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oikein hämmästytti, kun Dominik oli telkkarissa ja väänsi mansea kuin natiivi.
Domi on muutenkin supliikkimiehiä. En nyt muista missä ohjelmassa oli haastateltavana, mutta siinä puhuttiin jotain miehen urasta (ullatus), tulevaisuuden suunnitelmista. Kysyipä haastattelija sitten että missä Dominik Hrachovina pelaisi jos ei pelaisi Tapparassa. Vastaus tuli kun apteekin hyllyltä: LeKissä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuonna 1999 Vuoden urheilija -äänestyksessä keihäänheiton maailmanmestaruudella sijoituttiin vasta neljänneksi. Aika kovaa settiä, tuosta kun puoleenväliin skrollaatte: Kun Suomi putos puusta – mitä ihmettä sinivalkoisille urheilusankareille on tapahtunut? Nyt puhuvat 1990-luvulla varjoihin jääneet henkilöt, joiden kädestä Suomi söisi nykyisin
Kumparelaskun taso taisi olla aika kova, kun olympiakultaa voittaa tällaisella valmistautumisella:

”Toisin kuin leijonanosalla kanssakilpailijoista, Lahtelan riski kannatti paitsi urheilullisesti myös taloudellisesti. Olympiakultaa Lahtela voitti oman firmansa suksilla, mutta jättipotti oli lähellä jäädä tulematta.

– Jalka meni paskaksi edellisen kauden viimeisessä kisassa, ja ensiajatus oli, että olympialaiset voi unohtaa. Kuntoutus kesti kymmenen kuukautta, ja pääsin kunnolla suksille yhdeksän päivää ennen olympialaisia. Ehdin laskea pari kisaa, mutta olin oikeasti ihan romuna.”

Eli yhdeksän päivää ennen olympialaisia pääsi suksille ja sitä ennen 10 kuukautta kuntoutusta. Olympiakulta.

Hiano saavutus toki.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lahdessa lähi s-marketin itsepalvelupikakassoille pääsee aina jonojen ohi, koska muut asiakkaat jonottavat halvan kaljan kanssa palvelukassoille
Eikö niitä kaljoja voi ostaa itsepalvelukassalta vai mikä juttu?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ainakaan S-marketeissa onnistu. Ikärajavalvotut, sekä punaisilla hintalapuilla varustetut tuotteet täytyy kierrättää ihmiskassan kautta.
Enpä tiennyt tuota, käyn joko K-kaupassa ta Lidlissä... Kone vinkuu kyllä kun bissen ostaa, mutta myyjä käy antamassa koodin, ja homma jatkuu
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maapallo liikkuu 300-1000 km/s nopeudella (tai oikeastaan koko linnunrata) kohti Hydra Centaurin superklusteria ja lisäksi maa kiertää aurinkoa noin 107000km tuntivauhdilla, joten paikalla ollessasikin olet oikeastaan matkalla jonnekin.

Miksi, mikä ihmeen hoppu sinne Hydra Centauriin on? Kauppakeskuksen avajaiset ja ilmaisia ämpäreitä jaossa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miksi, mikä ihmeen hoppu sinne Hydra Centauriin on? Kauppakeskuksen avajaiset ja ilmaisia ämpäreitä jaossa?
The Great Attractor is huge and perplexing astrophysical enigma.
It is a gigantic concentration of matter spread over a wide area of about 400 million light-years. It is located approximately 250 million light-years away beyond the Hydra-Centaurus Supercluster at the center of the Laniakea Supercluster (home to the Milky Way and approximately 100,000 other nearby galaxies).

This massive cluster of galaxies exerts a large gravitational force, causing all matter within 50 Mpc to experience a bulk flow of 600 km/s toward the Norma Cluster.

Siellä on luultavasti äpäreitä niin suurin massoin että painovoimakin vääristyy. Eli joo.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Prismassa ainakin onnistuu bissen osto itsepalvelukassoilla. Siellä on ihminen aina kattomassa paperit/tuo on jo niin ikäloppu. :)
S-marketissa ei ole. Mutta päöseepähän ohittamaan lahelaiset deekut ja rehelliset duunarit.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lahdessa lähi s-marketin itsepalvelupikakassoille pääsee aina jonojen ohi, koska muut asiakkaat jonottavat halvan kaljan kanssa palvelukassoille
Nyt aloin miettimään missä Lahden S-marketeissa on itsepalvelukassoja... Ei heti tullut mieleen kuin Sokkari. No joo, tajusin että otantani viime aikoina on ollut aika suppea. Vaikka olen vuosien aikana kiertänyt kaikki Lahden ja lähikuntien S-marketit niin ei se kerro mitään tämän hetken kassatilanteesta. Minun lähi-ässässä ei ole kuin ihan normaalikassoja. Eikä tuo nyt ollut mikään tärkeä tieto... tulipahan kirjattua ylös.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt aloin miettimään missä Lahden S-marketeissa on itsepalvelukassoja... Ei heti tullut mieleen kuin Sokkari. No joo, tajusin että otantani viime aikoina on ollut aika suppea. Vaikka olen vuosien aikana kiertänyt kaikki Lahden ja lähikuntien S-marketit niin ei se kerro mitään tämän hetken kassatilanteesta. Minun lähi-ässässä ei ole kuin ihan normaalikassoja. Eikä tuo nyt ollut mikään tärkeä tieto... tulipahan kirjattua ylös.
Hennalan s-marketissa on nykyisin itsepalvelukassat
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
S-marketissa ei ole. Mutta päöseepähän ohittamaan lahelaiset deekut ja rehelliset duunarit.
Mutsi osti joskus ko kassalla kotikaljaa. Prossia 0,5. Vaati sitten itsepalvelukassalle henkilökuntaa. Eihän tuota toki voi ostaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hennalan s-marketissa on nykyisin itsepalvelukassat
Hah, olen käynyt siellä kerran sen jälkeen kun se avattiin uudessa rakennuksessa. Silloin kun vieressä oli vielä Lanttila (kirppis). Joka taas on nykyään Tonttilassa ja uudessa Lanttilassa olen käynyt kerran. Silloin kun Hennalan S-market oli Kotipokki (en edes muista minkä keskusliikkeen) niin on tullut käytyä vähän useammin. Hankkija oli silloin siinä samassa talossa. Hankkija taas on nykyään Holmassa ja siellä olen käynyt monesti. Ja nyt riittää tämä hupsu "siitä tulikin mieleeni" - kirjoittelu ja käyn nukkumaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minä boikotoin kaikkia S-Ryhmän kauppojen itsepalvelukassoja niin kauan kuin niissä on oletuksena se, että ne puhuvat. Paikallisessa sittarissa itsepalvelukassat eivät juttele ja on huomattavasti miellyttävämpää niillä asioida.

Mikä helvetin idea on, että kassan pitää oletusarvoisesti puhua? Kuinka usein kaupan itsepalvelukassaa haluaa käyttää yksin kaupassa liikkuva sokea asiakas, jolle tuo lienee tarpeen?

(Ärsyttää myös ne minua tuijottavat muut asiakkaat, kun juttelen sille itsepalvelukassalle takaisin. hymiö )
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koiralenkillä aloin ihmettelemään, miksi ruoka-aika lounas ja ilmansuunta lounas on sama sana. No tietty siksi, että lounasta syötiin ennen kelloja siihen aikaan, kun aurinko paistoi lounaasta.

Pitäisi varmaan alkaa kuunnella vaikka jotain podcasteja...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Koiralenkillä aloin ihmettelemään, miksi ruoka-aika lounas ja ilmansuunta lounas on sama sana. No tietty siksi, että lounasta syötiin ennen kelloja siihen aikaan, kun aurinko paistoi lounaasta.
Ok, mutta en sulkisi pois onomatopoeettista (jäljittelevää) lainaa rruotsin ja englannin kielen sanasta "lunch".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös