Lennart Petrell – HIFK:n ruumiillistuma

  • 820 428
  • 2 259
J

Just-Ice-Hockey

Nyt kun palstalla valoillaan ollut väärinkäsitys on saatu oikaistua, pidän entistä todennäköisempänä, että Lennart Petrell ei kiekkoile koko kautta IFK:ssa. Valmennukselta ei löydy luottoa, joukkueesta ei löydy roolia ja kentällä ei mitään tapahdu. Kova on kaveri, jos tuota koko kauden meinaa jaksaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
No niin ja täällä kun taisi olla useampikin, joka tiesi että Lennu itse oli päätöksen tekijä.

Muutama kirjoitti epäilevänsä tätä:

Voihan se olla, että Lennu on sen verran kova liideri että on itse vetäytynyt kun ei kulje pelillisesti oikeen ollenkaan.

Tuo oli myös minun ensimmäinen ajatus. Jos näin, on se häneltä arvostettava, vastuullinen, kunniakas ja miehekäs teko.

Tietääkseni vain kaksi kirjoittajaa toi asian esiin faktana

Lennun omasta aloitteesta tämä on lähtenyt.

Ei tullut johdon tai valmennuksen päätöksellä.

Ja näistäkin @BOL ilmaisi asian aluksi konditionaalissa:

Mulla on sellainen kutina, että se on nimenomaan Lennu itse tämän päätöksen takana ja on itse halunnut osoittaa kaikille, että hän ei halua itselleen minkäänlaista erityiskohtelua vain siksi, että hän on kapteeni.

Sinä taas "tiesit" tuossa ylempänä, että Lennu olisi ollut poppareilla, vaikkei hän sitä siis ollut.

Kyllä se, että tänään Lennu on poppareilla viimeistään on merkki siitä, että kapteenin vaihtaminen tuli johdon päätöksestä eikä Lennun omasta. Itse olin hyvin hämmästynyt siitä, että täällä pidettiin Kangen ja Lennun sopparia hyvänä ja tärkeänä, koska ovat pukukoppipelaajia. Vielä vaikeampaa on ymmärtää, että he saivat sopparit.

Itse ainakin totesin jatkosopimuksista, että ne ovat hyväksyttäviä jatkuvuuden ja johtajuuden argumenteilla ainoastaan, jos nämä pelaajat ovat lähtökohtaisesti kokoonpanon ulkopuolella, rotaatiossa. Eli Kangen kohdalla 8. pakki ja Lennun kohdalla 13. hyökkääjä. Ihan näin ei ollut, mutta ehkä loppukaudesta tämä toteutuu. Mielestäni Engbergin pitäisi olla Lennun edellä depth chartissa. Muista nelosketjun pelaajista myös Åsten, Nykopp ja Keränen menevät mielestäni Lennun edelle.

Sinänsä hassua, että kapteenistossa on nyt kaksi kaveria jotka eivät parhaan kokoonpanon ollessa jalkeilla mahdu pelaamaan.

Samat kaverit siellä on kapteenistossa edelleen (Sallinen, Petrell, Varakas ja Keränen), Petrell ja Sallinen vain vaihtoivat keskenään A:n ja C:n. Kapteenistossa on siis koko kauden ollut nämä samat kaksi, jotka parhaan kokoonpanon ollessa jalkeilla eivät mielestäsi mahdu pelaamaan (joskin minun mielestäni tämä pätee vain toiseen heistä).
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kun palstalla valoillaan ollut väärinkäsitys on saatu oikaistua, pidän entistä todennäköisempänä, että Lennart Petrell ei kiekkoile koko kautta IFK:ssa. Valmennukselta ei löydy luottoa, joukkueesta ei löydy roolia ja kentällä ei mitään tapahdu. Kova on kaveri, jos tuota koko kauden meinaa jaksaa.

En usko että tällä kaudella tapahtuu mitään. IFK on tunnettu siitä miten tylysti on kapteeneja ja seuraikoneita kohdeltu ja en usko että Salmelainen haluaa tätä linjaa jatkaa. Suht tuoreessa muistissa kuitenkin Luttisen, Söderholmin ja Bäckströmin tilanteet. Mutta ihmettelen jos Lennu on vielä ensi kaudella mukana. Toki sydämestäni toivon että Lennu saisi pelin kulkemaan niin että se oikeuttaisi pelaamaan 4. laidalla, mutta olen skeptinen. Mun mielestä viime matsissa oli jo viitteitä paremmasta, vaikka peliaikaa oli vain n. 6 min. Parempia ratkaisuja teki kiekon kanssa. Toki koko 4. kenttä pelasi fiksummin.
 
J

Just-Ice-Hockey

En usko että tällä kaudella tapahtuu mitään. IFK on tunnettu siitä miten tylysti on kapteeneja ja seuraikoneita kohdeltu ja en usko että Salmelainen haluaa tätä linjaa jatkaa. Suht tuoreessa muistissa kuitenkin Luttisen, Söderholmin ja Bäckströmin tilanteet. Mutta ihmettelen jos Lennu on vielä ensi kaudella mukana. Toki sydämestäni toivon että Lennu saisi pelin kulkemaan niin että se oikeuttaisi pelaamaan 4. laidalla, mutta olen skeptinen. Mun mielestä viime matsissa oli jo viitteitä paremmasta, vaikka peliaikaa oli vain n. 6 min. Parempia ratkaisuja teki kiekon kanssa. Toki koko 4. kenttä pelasi fiksummin.

Minkä takia olettamana on, että IFK kohtelisi Lennua jotenkin tylysti? Kokoajan oma olettamani on ollut, että mahdollinen poistuma tapahtuu Petrellistä lähtien. Kun C rinnassa ei enää takaa vakipaikkaa kokoopanossa, pitää se otteilla kentällä lunastaa. Kapteeni-gaten jälkeen en hetkeäkään epäile, etteikö Petrell pian voisi löytää itsensä poppareita. Vuonna 2019 Liiga ei ole enää oikea sarjataso Lennulle, minkä uskon miehen itsensäkin toteavan hetken katsomossa vietettyään. Toki voihan Lennu vaan todeta, että IFK ei ole enää seurana hänelle oikea kun paikkaa ei löydy ja siirtyä sillä perusteella muualle. Yksi ja sama, sama lopputulema kummassakin tapauksessa.

Parhaat pelaa, eli ei Lennu. Silloin sitä helposti katselee pätkäpestiä muualta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minkä takia olettamana on, että IFK kohtelisi Lennua jotenkin tylysti? Kokoajan oma olettamani on ollut, että mahdollinen poistuma tapahtuu Petrellistä lähtien. Kun C rinnassa ei enää takaa vakipaikkaa kokoopanossa, pitää se otteilla kentällä lunastaa. Kapteeni-gaten jälkeen en hetkeäkään epäile, etteikö Petrell pian voisi löytää itsensä poppareita. Vuonna 2019 Liiga ei ole enää oikea sarjataso Lennulle, minkä uskon miehen itsensäkin toteavan hetken katsomossa vietettyään. Toki voihan Lennu vaan todeta, että IFK ei ole enää seurana hänelle oikea kun paikkaa ei löydy ja siirtyä sillä perusteella muualle. Yksi ja sama, sama lopputulema kummassakin tapauksessa.

Parhaat pelaa, eli ei Lennu. Silloin sitä helposti katselee pätkäpestiä muualta.

Mun mielestä on ihan ok että Lennu ei pelaa, mutta on reilua hänen tapauksessa laittaa pihalle vasta kauden päätteeksi, eikä kesken kauden. On kuitenkin käyttökelpoinen paikkaamaan poissaoloja nelosessa, vaikka palkka onkin iso. Lennua ei kuitenkaan kukaan osta edes 1 eurolla, joten turha luopua kesken kauden. Sen sijaan voi olla että Lyytisestä tai Engrenistä pitää luopua kesken kauden, joten turha vaihtaa liikaa jengiä. Hyökkäykseenkään ei ole tulossa kuin maks 1 pelaaja enää Keräsen jälkeen, jos ei sitten tule lisää loukkaantumisia.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mun mielestä on ihan ok että Lennu ei pelaa, mutta on reilua hänen tapauksessa laittaa pihalle vasta kauden päätteeksi, eikä kesken kauden. On kuitenkin käyttökelpoinen paikkaamaan poissaoloja nelosessa, vaikka palkka onkin iso. Lennua ei kuitenkaan kukaan osta edes 1 eurolla, joten turha luopua kesken kauden. Sen sijaan voi olla että Lyytisestä tai Engrenistä pitää luopua kesken kauden, joten turha vaihtaa liikaa jengiä. Hyökkäykseenkään ei ole tulossa kuin maks 1 pelaaja enää Keräsen jälkeen, jos ei sitten tule lisää loukkaantumisia.

Mitä ihmeen kauppoja sä olet virittelemässä? Kuten kirjoitin, mielestäni ihan ymmärrettävästi, minun skenaariossa tuo lähtö on nimenomaan pelaajasta itsestään lähtöisin. Vai kohdellaanko me entistä kapteenia ja seuraikonia hyvin sanomalla sille, että ei me sua päästetä pois kun ei susta kukaan mitään maksa?

Enkä mä ole missään kohtaan kirjoittanut, että Petrellistä pitää luopua. Olen vain todennut, että en pitäisi ollenkaan yllättävänä, mikäli miehen osoite kauden loputtua olisi jossain ihan muualla kuin nyt, ja pitäväni tuota kuviota vielä entistä uskottavampana tultua julki, että kapteeniuden siirtäminen lähti Pikestä eikä Lennusta. Tilalle tulevat pelaajat, Lyytinen tai Engren eivät liity tähän keskusteluun mitenkään.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos ja kun Lennun peli IFK:ssa näyttää jatkossakin yhtä tuskaiselta, niin aivan hyvin voisi tarjota mahdollisuuden siirtyä kesken kauden muualle mikäli tämä on myös pelaajan itsensä tahtotila. Turha kynsin hampain roikottaa meritoitunutta sotaratsua jossain nelosketjun rotaatiossa vaan mielummin sitten nuoria tilalle ja pelaajalle mahdollisuus päättää ura vähän mielekkäämmissä merkeissä esim. jossain Itävallassa, jossa ottajia vosi kuluvan kauden peliesityksistä huolimatta vielä löytyä. Oikeastaan sitä pitäisin ainoana ehtona, ettei uusi osoite saa löytyä Liigan sisältä.

Palkkakuluistahan ei missään nimessä päästä ainakaan kokonaan eroon, mutta nuorten peluuttaminen olisi sentään tulevaisuuteen satsaamista ja todennäköisesti pelillinen hyöty myös ihan tässä hetkessä.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä ihmeen kauppoja sä olet virittelemässä? Kuten kirjoitin, mielestäni ihan ymmärrettävästi, minun skenaariossa tuo lähtö on nimenomaan pelaajasta itsestään lähtöisin. Vai kohdellaanko me entistä kapteenia ja seuraikonia hyvin sanomalla sille, että ei me sua päästetä pois kun ei susta kukaan mitään maksa?

Enkä mä ole missään kohtaan kirjoittanut, että Petrellistä pitää luopua. Olen vain todennut, että en pitäisi ollenkaan yllättävänä, mikäli miehen osoite kauden loputtua olisi jossain ihan muualla kuin nyt, ja pitäväni tuota kuviota vielä entistä uskottavampana tultua julki, että kapteeniuden siirtäminen lähti Pikestä eikä Lennusta. Tilalle tulevat pelaajat, Lyytinen tai Engren eivät liity tähän keskusteluun mitenkään.

Selvä pomo.

Ymmärsin sun viestistä että ennakoit Lennun lentävän pihalle kesken tämän kauden ja otin siihen kantaa. Ja otin tehtäväkseni liittää Engrenin ja Lyytisen tähän keskusteluun, omasta mielestäni relevantilla tavalla.

En usko hetkeäkään että Lennu itse lähtee jos häntä kohdellaan asiallisesti. Ihmiset harvoin luopuu hyvästä palkasta jos ei savusteta ulos.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on tunnettu siitä miten tylysti on kapteeneja ja seuraikoneita kohdeltu ja en usko että Salmelainen haluaa tätä linjaa jatkaa. Suht tuoreessa muistissa kuitenkin Luttisen, Söderholmin ja Bäckströmin tilanteet.
Millä tavalla tylysti IFK on kohdellut Luttista tai Söderholmia?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Muutama kirjoitti epäilevänsä tätä:





Tietääkseni vain kaksi kirjoittajaa toi asian esiin faktana





Ja näistäkin @BOL ilmaisi asian aluksi konditionaalissa:



Sinä taas "tiesit" tuossa ylempänä, että Lennu olisi ollut poppareilla, vaikkei hän sitä siis ollut.



Itse ainakin totesin jatkosopimuksista, että ne ovat hyväksyttäviä jatkuvuuden ja johtajuuden argumenteilla ainoastaan, jos nämä pelaajat ovat lähtökohtaisesti kokoonpanon ulkopuolella, rotaatiossa. Eli Kangen kohdalla 8. pakki ja Lennun kohdalla 13. hyökkääjä. Ihan näin ei ollut, mutta ehkä loppukaudesta tämä toteutuu. Mielestäni Engbergin pitäisi olla Lennun edellä depth chartissa. Muista nelosketjun pelaajista myös Åsten, Nykopp ja Keränen menevät mielestäni Lennun edelle.



Samat kaverit siellä on kapteenistossa edelleen (Sallinen, Petrell, Varakas ja Keränen), Petrell ja Sallinen vain vaihtoivat keskenään A:n ja C:n. Kapteenistossa on siis koko kauden ollut nämä samat kaksi, jotka parhaan kokoonpanon ollessa jalkeilla eivät mielestäsi mahdu pelaamaan (joskin minun mielestäni tämä pätee vain toiseen heistä).
Käsi ylös, luulin Lennun olevan poppareilla, kun ei siinä vaiheessa ollut tietoa hänen flunssastaan vai mikä se nyt oli.

Hyvä että näitä asioita selvitetään ja samalla selviää kuka tai ketkä ovat ainakin lähes kaikkitietäviä ja lähes aina oikeassa.

Paljon täällä oletetaan ja jopa pidetään varmana (niin myös minä).

Olen kanssasi samaa mieltä, että Enberg menee noiden ohi. Mielestäni hänen kuuluisi pelata joukkueessa, kuten myös Heljangon.

En näe enkä tule näkemään mitään järkeä Kangen sopparissa, ei liioin Lennun sopparissa. Ja mielestäni meillä on ensi vuonna Lennun lisäksi turhia: Motin, Laakso (vai oliko hänellä), Lyytinen, Åsten, Tallberg ainakin ja optiolla J Keränen. Kaikki olisivat korvattavissa helposti paremmilla ja edullisimmilla.
 
J

Just-Ice-Hockey

Selvä pomo.

Ymmärsin sun viestistä että ennakoit Lennun lentävän pihalle kesken tämän kauden ja otin siihen kantaa. Ja otin tehtäväkseni liittää Engrenin ja Lyytisen tähän keskusteluun, omasta mielestäni relevantilla tavalla.

En usko hetkeäkään että Lennu itse lähtee jos häntä kohdellaan asiallisesti. Ihmiset harvoin luopuu hyvästä palkasta jos ei savusteta ulos.

En ole pomo kuin korkeintaan koirilleni.

Ymmärsin kyllä mitä ymmärsit. En vaan itse kyennyt enkä kykene ymmärtämään miten vielä väärinymmärryksen selvittämisen jälkeen voit ymmärtää väärin. Mutta sellaista se on, kaikkea ei voi ymmärtää. En myöskään ymmärrä miten Engren ja Lyytinen ovat ongelma kun keskustellaan Lennun ketjussa Lennusta. Jos konteksti on IFK kaudella 2019-2020, olen kanssasi samaa mieltä.

Mitä tulee tuohon palkkaan ja sen sitouttavaan vaikutukseen, se on varmasti olemassa. Human resurs -osastoilla työskenteleviltä tutuiltani samoin kuin useammalta esimieheltäni olen kuitenkin kuullut, että palkka menettää usein merkityksensä, mikäli työ ei ole mielekästä. Kuulemma (en ole itse tutkimuksia nähnyt) tutkimusten mukaan tehokkain tapa saada työntekijä lähtemään muualle on laittaa tämä tekemään ei yhtään mitään. Vähän vaikka niinku jättää jääkiekkoilija kokoonpanon ulkopuolelle, koska taso ei riitä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ole pomo kuin korkeintaan koirilleni.

Ymmärsin kyllä mitä ymmärsit. En vaan itse kyennyt enkä kykene ymmärtämään miten vielä väärinymmärryksen selvittämisen jälkeen voit ymmärtää väärin. Mutta sellaista se on, kaikkea ei voi ymmärtää. En myöskään ymmärrä miten Engren ja Lyytinen ovat ongelma kun keskustellaan Lennun ketjussa Lennusta. Jos konteksti on IFK kaudella 2019-2020, olen kanssasi samaa mieltä.

Mitä tulee tuohon palkkaan ja sen sitouttavaan vaikutukseen, se on varmasti olemassa. Human resurs -osastoilla työskenteleviltä tutuiltani samoin kuin useammalta esimieheltäni olen kuitenkin kuullut, että palkka menettää usein merkityksensä, mikäli työ ei ole mielekästä. Kuulemma (en ole itse tutkimuksia nähnyt) tutkimusten mukaan tehokkain tapa saada työntekijä lähtemään muualle on laittaa tämä tekemään ei yhtään mitään. Vähän vaikka niinku jättää jääkiekkoilija kokoonpanon ulkopuolelle, koska taso ei riitä.

Jos Lennu laitettaisiin poppareille ilman että saisi näytönpaikkaa uudelleen, niin kyllä sen voisi nöyryyttävänä kokea. Eri asia sitten jos lähtee omasta tahdosta. Lennulla on niin paljon matseja IFK:ssa alla että ei häneen voi suhtautua kuten vaikka johonkin nimeltä mainitsemattomaan pelaajaan joka ei tähän ketjuun kuulu. Toki ehkä voisi, mutta en usko että IFK:ssa. Lennulla on myös omat motiivit mitä ilmeisemmin olla Helsingissä. Jos itse siirtyisi niin ensi kaudella varmaan juuri henk.koht. syistä.

Tehokkain tapa saada ihmiset lähtemään on huono johtaminen sekä epäpätevät kollegat. Tästä syystä toki Lennusta voisi olla syytä päästä eroon kuten parista muusta nimeltä mainitsemattomasta mutta 2-3 on mun mielestä liikaa tässä vaiheessa kautta. Pari jätkää voi vaihtaa mutta ilman isompaa kriisiä 3-4 on mun mielestä liikaa. Näillä kahdella muulla ehkä viittasin siihen että Lennun lähtö ei ole prioriteetti. Siellä on pari muuta tärkeimmillä paikoilla jotka pitäisi mieluiten asap korvata laadukkaammilla pelaajilla.

Ps. Tuossa selvä pomo kohdassa olisi ollut hymiö jos keskustelua käytäisiin jossain muualla.
 
J

Just-Ice-Hockey

Jos Lennu laitettaisiin poppareille ilman että saisi näytönpaikkaa uudelleen, niin kyllä sen voisi nöyryyttävänä kokea. Eri asia sitten jos lähtee omasta tahdosta. Lennulla on niin paljon matseja IFK:ssa alla että ei häneen voi suhtautua kuten vaikka johonkin nimeltä mainitsemattomaan pelaajaan joka ei tähän ketjuun kuulu. Toki ehkä voisi, mutta en usko että IFK:ssa. Lennulla on myös omat motiivit mitä ilmeisemmin olla Helsingissä. Jos itse siirtyisi niin ensi kaudella varmaan juuri henk.koht. syistä.

Tehokkain tapa saada ihmiset lähtemään on huono johtaminen sekä epäpätevät kollegat. Tästä syystä toki Lennusta voisi olla syytä päästä eroon kuten parista muusta nimeltä mainitsemattomasta mutta 2-3 on mun mielestä liikaa tässä vaiheessa kautta. Pari jätkää voi vaihtaa mutta ilman isompaa kriisiä 3-4 on mun mielestä liikaa. Näillä kahdella muulla ehkä viittasin siihen että Lennun lähtö ei ole prioriteetti. Siellä on pari muuta tärkeimmillä paikoilla jotka pitäisi mieluiten asap korvata laadukkaammilla pelaajilla.

Ps. Tuossa selvä pomo kohdassa olisi ollut hymiö jos keskustelua käytäisiin jossain muualla.

Mitä nöyryyttävää on siinä, että parhaat pelaavat? Kyllähän hän näytönpaikan voi ansaita, mutta se tapahtuisi sitten treeneissä. Ja IFK:n tuntien hän näytönpaikan saisi loukkaantumisten seurauksena. Lähdön tapahtumien Lennun omasta tahdosta on kokoajan ollut lähtökohtana. Muilta osin en saa kiinni mitä haluat ensimmäisessä kappaleessa sanoa. Minun silmään vaikuttaa siltä, että pariinkin otteeseen sanot ensin jotain ja heti seuraavassa lauseessa täysin päinvastaista. Nimeltämainitsemattomasta täysin aiheen ohi menevä kysymys; viittaatko siihen nimeltämainitsemattomaan kehen tänään aikaisemmin on vielä luottoa löytynyt vai siihen toiseen? Lennun henkilökohtaisiin syihin tai niiden puuttumisiin minulla ei ole kompetenssia ottaa kantaa. Mikäli ne ovat perheeseen liittyviä, voisi niiden painoarvon vähenevän olettaa kuitenkin pienenevän mitä pidemmälle kausi etenee.

Mielenkiinnosta kysyn vielä, että mihin perustat väitteesi huonon johtamisen ja epäpätevien kollegoiden vaikutuksesta? Ihan vaan siksi kysyn, että useampikin henkilöstöhallinnon ammattilainen on nimenomaisesti painottanut tekemisen estämisen olevan se tehokkain tapa. Ovatpa vielä joihinkin tutkimuksiin viitanneet, mutta ko. tutkimuksiin en ole itse tutustunut. En siis tiedä väitteen todenperäisyyttä.

Lennun lähtö ei myöskään minulle ollut prioriteetti missään vaiheessa. Siis seurasta, kokoonpanon osalta toki kyseessä on ihan kärkipään prioriteetti. Lennun lähdön osalta osaltani edelleen on vain kyse tunteesta. Tunteesta, että Lennart Petrell ei tule kauttansa IFK:ssa päättämään.

Kerro nyt vielä, että miksi tämä pidempään seurassa vaikuttanut nimeltämainitsematon on menettänyt luottamuksesi tämän päivän aikana? Ihan muutamassa tunnissa vieläpä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä nöyryyttävää on siinä, että parhaat pelaavat? Kyllähän hän näytönpaikan voi ansaita, mutta se tapahtuisi sitten treeneissä. Ja IFK:n tuntien hän näytönpaikan saisi loukkaantumisten seurauksena. Lähdön tapahtumien Lennun omasta tahdosta on kokoajan ollut lähtökohtana. Muilta osin en saa kiinni mitä haluat ensimmäisessä kappaleessa sanoa. Minun silmään vaikuttaa siltä, että pariinkin otteeseen sanot ensin jotain ja heti seuraavassa lauseessa täysin päinvastaista. Nimeltämainitsemattomasta täysin aiheen ohi menevä kysymys; viittaatko siihen nimeltämainitsemattomaan kehen tänään aikaisemmin on vielä luottoa löytynyt vai siihen toiseen? Lennun henkilökohtaisiin syihin tai niiden puuttumisiin minulla ei ole kompetenssia ottaa kantaa. Mikäli ne ovat perheeseen liittyviä, voisi niiden painoarvon vähenevän olettaa kuitenkin pienenevän mitä pidemmälle kausi etenee.

Mielenkiinnosta kysyn vielä, että mihin perustat väitteesi huonon johtamisen ja epäpätevien kollegoiden vaikutuksesta? Ihan vaan siksi kysyn, että useampikin henkilöstöhallinnon ammattilainen on nimenomaisesti painottanut tekemisen estämisen olevan se tehokkain tapa. Ovatpa vielä joihinkin tutkimuksiin viitanneet, mutta ko. tutkimuksiin en ole itse tutustunut. En siis tiedä väitteen todenperäisyyttä.

Lennun lähtö ei myöskään minulle ollut prioriteetti missään vaiheessa. Siis seurasta, kokoonpanon osalta toki kyseessä on ihan kärkipään prioriteetti. Lennun lähdön osalta osaltani edelleen on vain kyse tunteesta. Tunteesta, että Lennart Petrell ei tule kauttansa IFK:ssa päättämään.

Kerro nyt vielä, että miksi tämä pidempään seurassa vaikuttanut nimeltämainitsematon on menettänyt luottamuksesi tämän päivän aikana? Ihan muutamassa tunnissa vieläpä.

No niin, vastaan pikaisesti koska aihe kiinnostaa, toivottavasti vastausaika miellyttää..

Voidaan palata viestillä asioihin jotka ei liity Lennuun tai jatkaa sitten toisessa ryhmässä, joten vastaan nyt minkä ehdin. Voit laittaa viestiä jos jotain jäi uupumaan. En ehkä ihan ymmärtänyt kaikkia kohtia, enkä kaikkea mihin viittaat, mutta palataan niihin vaikka viikonlopun aikana.

Tottakai parhaat pelaa. Kausi on kuitenkin pitkä ja silloin kun Lennu ei pelaa, hän varmaan tekee töitä päästäkseen pelaamaan. C:n menetys oli ikävä juttu Lennulle, mutta se oli varmaan Lennunkin mielestä ansaittua. Jos silti tuolla taustalla ei pääse kokeilemaan kestääkö liigavauhdissa, niin olisi mun mielestä nöyryyttävää alkukauden kapteenia istuttaa katsomossa. Voidaan olla asiasta erimieltä.

Käsitin viesteistäsi aiemmin, että koska ketju käsittelee Lennua, ei täällä suvaita puhuttavan muista, joten lienee parempi olla sitten mainitsematta, jos se helpottaa. Se että toteaa kahden pelaajan (Lyytisen) ja (Engrenin) alisuorittaneen, kuten Lennun myös, niin omassa päässä sopi niputtaa asiaa hieman yhteen, varsinkin kun kommentoin siitä mitä yllä kommentoin.

Se että joku työntekijä laitetaan "tekemään yhtään ei mitään", kuulostaa mun mielestä aika huonolta johtamiselta ja epäasialliselta käytöseltä. Miksi joku palkataan, jos lopulta hän "ei tee yhtään mitään". Ei ole mun mielestä sellaista käytöstä jota omalta seuralta hyväksyisi. Täytyy antaa potkut tai välillä mahdollisuus, mutta ei jättää ketään roikkumaan. Toki lätkä on yksinkertaisten miesten monimutkainen laji, joten loogista toki tuollainenkin. Johtamiseen (jos konteksti ihmisten johtamisessa) liittyy ihmiset ja heidän rekrytointi, firmassa pitäminen, irtisanominen yms. Kyllä siinä mun kokemuksella johtamisella on aika iso rooli. Toimin konsernin johdossa, jossa johdetaan pääasiassa asiantuntijoita ja tässä kontekstissa merkittävä syy on (sekä kokemukset, että kirjallisuus yms. tutkimukset huomioon ottaen) epäpätevät kollegat. Suorittavaa työtä tekevien osalta ei ehkä niinkään. Perustan siis näkemykseni työ, koulutus, opiskelu ja ihmisten kanssa tekemiseen sekä asioiden tutkimiseen. Se kumpaan laatikkoon IFK:n pelaajat ja Lennu kuuluu, on sitten mielipide asia. Joillekin kaikki on suorittajia ja toisille asiantuntijoita. (Irtisanoutumisesta ja) johtamisesta on tehty paljon tutkimusta ja Suomessa myös. On mun mielestä vähän makuasia miten asioita katsoo, sillä aloja ja ideologioita on erilaisia ja aina löytää halutessaan mielipiteilleen tukea jostain tutkimuksesta.

Mutta siis tottakai ihmiset lopulta irtisanoutuvat jos eivät saa tehdä yhtään mitään mutta silti on töissä käytävä. Toki näistä on vuosittain useita ennakkotapauksia, mitä tapahtuu kun tuossa tilanteessa oleva työntekijä ottaa yhteyttä liittoon tai työsuojelupiiriin. Siinä sen jälkeen harvemmin työntekijä itse irtisanoutuu, jos ei olla täysin psykettä tuhottu kiusaamalla (toki ei näissäkään tapauksissa usein irtisanouduta vaan ongelmia niistäkin tulee jos työnantaja jää kiinni). Jos työnantaja ei pysty näyttämään toteen että noin ei olla tehty, niin penalttia tulee. Tämä käytäntö on kuitenkin ilmeisemmin jääkiekossa tuttu tapa ja nopeasti agentti hoitaa uuden seuran pelaajan markkina-arvon alkaessa tippumaan. On toki myös muitakin aloja joissa näin kierolla tavalla toimitaan. Mutta voidaan keskustella tästä yksityisviestillä, tai sopivammassa ketjussa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että ajattelen liian kyynisesti, mutta uskon Lennun sopimuksen olevan ensikin kauden osalta sen verran rahakas, ettei hän missään tilanteessa tule oma-aloitteisesti hakemaan sen purkamista.
 
J

Just-Ice-Hockey

Voi olla, että ajattelen liian kyynisesti, mutta uskon Lennun sopimuksen olevan ensikin kauden osalta sen verran rahakas, ettei hän missään tilanteessa tule oma-aloitteisesti hakemaan sen purkamista.

Taloudessa ei ole kyse kuin kustannusten jakamisesta. Ajatellaanpa vaikka, että Suikkasen valmentama Bolzano (mikä minusta tuntuu loogisimmalta osoitteesta, jos Lennu kesken kauden muualle siirtyy) viestii Lennulle olevansa kiinnostunut tämän palveluksista. Tämä jos yhdistyy IFK:ssa pienentyneeseen rooliin, voi pelaaja kiinnostua uudesta haasteesta. Jos palkka Stadissa on vaikka sen 130 ke/vuosi ja Bolzano ilmoittaa olevansa valmis maksamaan vaikkapa 70 ke/vuosi, tarjoutuu seuraavat mahdollisuudet saman aikaisesti eri toimijoille: 1) Lennulle mahdollisuus päästä pelaavaan kokoonpanoon sarjan kärkipään jengissä, 2) Bolzanolle mahdollisuus saada haluamansa pelaaja pienellä rabatilla ja 3) IFK:lle mahdollisuus säästää palkkakustannuksissa esimerkiksi Bolzanon maksaman summan verran. Raha-asiat on aina mahdollista neuvotella osapuolten kesken. Muut asiat on ne jotka kinnaavat, jos joku kinnaa. Esimerkiksi vaikka se, että Lennu ei halua lähteä tai IFK ei halua päästää pois.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voi olla, että ajattelen liian kyynisesti, mutta uskon Lennun sopimuksen olevan ensikin kauden osalta sen verran rahakas, ettei hän missään tilanteessa tule oma-aloitteisesti hakemaan sen purkamista.
Jokainen voi tosiaan miettiä omakohtaisesti ja hypoteettisesti, että olisiko valmis purkamaan oman työsopimuksensa joka on rahakas siksi, että on joko kyllästynyt omaan työhönsä tai tietää muuten olevan siihen epäpätevä. En usko, että kovinkaan moni olisi tähän valmis varsinkaan jos korvaavaa työtä ja palkkiota ei ole näköpiirissä.

Ja tiedän kyllä, ettei kiekko tai normaali elämä ja työsuhteet ole suoraan vertailukelpoisia.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun palstalla valoillaan ollut väärinkäsitys on saatu oikaistua, pidän entistä todennäköisempänä, että Lennart Petrell ei kiekkoile koko kautta IFK:ssa. Valmennukselta ei löydy luottoa, joukkueesta ei löydy roolia ja kentällä ei mitään tapahdu. Kova on kaveri, jos tuota koko kauden meinaa jaksaa.
Miten ei muka löydy luottoa tai roolia? Lennu on tärkeä pelaaja av:lla ja muuten on tällä hetkellä nelosketjun pelaaja. Mahdollisuus toki on, että tulee olemaan rotaatiopelaajana. Pikkaraisella ja Lennulla on myös takuulla malttia katsoa, löytyykö rentous ja alkaako peli parantua, nyt kun kapteenin velvoitteet on pois. Tietty yksittäisellä fanilla on aina oikeus marraskuussa todeta, mikä yksittäisen pelaajan anti on koko kautta ajatellen eli täysin poissuljettua, että otteet vaikka muuttuisi.
 
J

Just-Ice-Hockey

Miten ei muka löydy luottoa tai roolia? Lennu on tärkeä pelaaja av:lla ja muuten on tällä hetkellä nelosketjun pelaaja. Mahdollisuus toki on, että tulee olemaan rotaatiopelaajana. Pikkaraisella ja Lennulla on myös takuulla malttia katsoa, löytyykö rentous ja alkaako peli parantua, nyt kun kapteenin velvoitteet on pois. Tietty yksittäisellä fanilla on aina oikeus marraskuussa todeta, mikä yksittäisen pelaajan anti on koko kautta ajatellen eli täysin poissuljettua, että otteet vaikka muuttuisi.

Ihan miten haluat asiaa tulkita. Aika helvetin pieni on Petrellin rooli pelillisesti. Tuon vajaa 11 minuuttia per peli pystyy kyllä klaaraamaan moni muukin. Myös alivoimapelin roolia voidaan sovittaa muiden pelaajien harteille, ei Lennu siinä kuitenkaan mikään ykköshevonen ole.

Valmennuksen luottamuksesta pelaajaa kohtaan kertoo mielestäni aika paljon kesken kauden valmentajan aloitteesta pois otettu C. Toki jokainen tulkitsee tuon tavallaan.

Mihin tuo Pikkaraisen ja Lennun maltti pohjaa? Pikkaraisella riitti ensimmäisellä täydellä päävalmentajakaudellaan IFK:ssa malttia alle 20 ottelua katsoa Petrelliä kapteenina. Ihan hirveästi en siis panisi ropojani likoon sen puolesta, että rentoutta haettaisiin paljon 10 rundia pidempään. Toki sinulla yksittäisenä fanina on oikeus todeta, että malttia riittää. Minulla yksittäisenä fanina on oikeus todeta, että ei muuten riitä.

Petrell tulee ennemmin kuin myöhemmin löytämään itsensä kokoonpanon ulkopuolelta, pl. loukkaantumisten aiheuttamat muutokset pelaajistossa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen voi tosiaan miettiä omakohtaisesti ja hypoteettisesti, että olisiko valmis purkamaan oman työsopimuksensa joka on rahakas siksi, että on joko kyllästynyt omaan työhönsä tai tietää muuten olevan siihen epäpätevä. En usko, että kovinkaan moni olisi tähän valmis varsinkaan jos korvaavaa työtä ja palkkiota ei ole näköpiirissä.

Ja tiedän kyllä, ettei kiekko tai normaali elämä ja työsuhteet ole suoraan vertailukelpoisia.
Kyllä mä esimies asemassa (C) harkitsisin hyvinkin vakavasti työnantajan vaihtoa mikäli aistisin että kykyni eivät riitä oman työni suorittamiseen. Tämän lisäksi jos joku muu firma (Bolzano) tarjoaisi saman palkan + asumisen lämpimämmässä maassa pimeimpään aikaan perheelleni, niin aivan varmasti saattaisin vaihtaa maisemaa.
Toki tähän vaikuttaisi mm. taloudellisesti turvallinen tulevaisuus (varmasti Lennulta löytyy) jottei lähdön jälkeen tipu tyhjän päälle.

En Lennua huonompana ihmisenä näkisi, vaikka vaihtaisi maisemaa Italia, Sveitsi, Saksa tai Unkari akselille. Päinvastoin, lisäeläkkeen hankkimisen koen järkevänä peliliikkeenä kuten toisen ikonin Toni Söderholmin kohdalla. Typeräähän se olisi kiduttaa itseään pelaavan rosterin - vilttiketjun rajamailla ja tappaa itsensä henkisesti ennen lopettamista.

Lennu on iso IFK isolla sydämellä, Åstenin lisäksi näitä kavereita ei vuosikymmeniin ole tulossa.

Kiitos.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nyt on vähän sellainen tutina, että Lennu vähintäänkin tuplaa pistesaldonsa tänään. Ennen pelin alkua Lennulla on plakkarissa 0+1. Samat lukemat kuin Atte Engrenillä. Atte on tosin pelannut vasta 11 ottelua Lennun 19: ää vastaan.
 

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on vähän sellainen tutina, että Lennu vähintäänkin tuplaa pistesaldonsa tänään. Ennen pelin alkua Lennulla on plakkarissa 0+1. Samat lukemat kuin Atte Engrenillä. Atte on tosin pelannut vasta 11 ottelua Lennun 19: ää vastaan.
Ei ole reilu vertaus, Engren kuitenkin saa reilusti enemmän peliaikaa ottelussa Lennuun verrattuna.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Liigan surkein pelaaja! Tapparan maali täysin Petrellin piikkiin, ellei sitten haasto tuo muutosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös