Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 954 094
  • 47 142

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Euroopasta Dallasiin pitäis matkustaa, kaks aikuista ja yks 12 v pentu. Heti joulun jälkeen, eli vaikka 25.12 meno ja paluu sitten noin 10-12 päivän päästä. Osaisko joku kertoa, mistä kaupungista sais halvimmat lennot? Hakukoneilla halvimman oon saanut yhdistelmalla hki-moskova-new York já sitten sielta sisamaan lento dallasiin. Vaatii hotellioita NY.ssa. Onko Joku kaupunki erityisen halpa dallasiin tai houstoniin? Nykiin nayttaa paasevan halvimmalla moskovasta aeroflotilla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Expedia väittää halvimmaksi HEL-JFK-DFW, meno 25.12 ja paluu 4.1. 1548€. Toki kikkailemalla saattaa (varmaan pääseekin) halvemmalla. Mutta mä en lähtisi kikkailemaan esim ostamalla eri liput eri legeille.
e. Hinta toki per lärvi.
 

Liitteet

  • CB5A9935-24BF-48BF-9478-9AEF9F6BEB1F.jpeg
    CB5A9935-24BF-48BF-9478-9AEF9F6BEB1F.jpeg
    660,5 KB · kertaa luettu: 217
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Euroopasta Dallasiin pitäis matkustaa, kaks aikuista ja yks 12 v pentu. Heti joulun jälkeen, eli vaikka 25.12 meno ja paluu sitten noin 10-12 päivän päästä. Osaisko joku kertoa, mistä kaupungista sais halvimmat lennot? Hakukoneilla halvimman oon saanut yhdistelmalla hki-moskova-new York já sitten sielta sisamaan lento dallasiin. Vaatii hotellioita NY.ssa. Onko Joku kaupunki erityisen halpa dallasiin tai houstoniin? Nykiin nayttaa paasevan halvimmalla moskovasta aeroflotilla.
Oslo - Dallas - Oslo 25.12.-7.1. halvimmillaan 567€/lärvi. Paluumatkalla kentän vaihto Newark -> JFK lähes 6 tunnin slotilla. En tiedä riittääkö.
Tänä päivänä Oslo on aika hyvä lähtökohde moneen paikkaan, joskin jatkot Suomesta ja takaisin voivat olla jotain ihan muuta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko muita joilla kiinnostaa katsoa ww2 historiaa.
Suomen historia kiinnostaa paljon. Juutuubissa löytyy.
Nykytarjonta Telkussa on Saksan, juu siis natsisaksan historiaa. Mutta tässä on hyvin kuvailtu sen ajan ihmisten tuntemuksia. National geographic, kuvailee sarjoissaan asioita hyvin.
Juurikin nyt katson jälleen yhtä sarjaa historiasta.
Käsi ylös. Youtube kanava World war II on seurannassa ja varsinkin WW2 week by week postaukset.
Tästä lähtee



Myös talvisotaa käsitellään muutamissa jaksoissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko muita joilla kiinnostaa katsoa ww2 historiaa.
Suomen historia kiinnostaa paljon. Juutuubissa löytyy.
Nykytarjonta Telkussa on Saksan, juu siis natsisaksan historiaa. Mutta tässä on hyvin kuvailtu sen ajan ihmisten tuntemuksia. National geographic, kuvailee sarjoissaan asioita hyvin.
Juurikin nyt katson jälleen yhtä sarjaa historiasta.
Ainahan tuokin on kiinnostanut, kuten kaikki muutkin ihmiskunnan historian suuret tapahtumat. Viime aikoina on oikeastaan vielä enemmän kiinnostanut The Great War, eli ensimmäinen maailmansota.

Toisen maailmansodan historiaan ken yleistajuista johdatusta kaipaa, niin Anthony Beevor on kirjoittanut aiheesta ansiokkaan tiiliskiven. Nimeltään kirja on yllätyksellisesti Toinen maailmansota.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ainahan tuokin on kiinnostanut, kuten kaikki muutkin ihmiskunnan historian suuret tapahtumat. Viime aikoina on oikeastaan vielä enemmän kiinnostanut The Great War, eli ensimmäinen maailmansota.

Heitäppäs lukuvinkkejä myös ensimmäisestä maailmasodasta. Toi toinen alkaa olla jo aika tuttu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heitäppäs lukuvinkkejä myös ensimmäisestä maailmasodasta. Toi toinen alkaa olla jo aika tuttu.
Ei nyt yhtä kattavaa teosta tule mieleen. Kirjaston hyllystä olen mielenkiintoiselta vaikuttavia opuksia napsinut. Osa on ollut hyviä, osa välttämättä ei.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mistä tulee ilmaus "ykköskori" (pelaajahankinnoissa)?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Krobben kiperät. Mitä huumeita ja kuinka paljon niitä tulee vetää että pääsee tolle tajunnan tasolle...?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mistä kaupasta löytyisi Ravioleja vähän isommissa määrin, kelpaa vaikka säilyketölkissä. Hiton hyviä mutta ärsyttää maksaa 3e muutamasta kappaleesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistä kaupasta löytyisi Ravioleja vähän isommissa määrin, kelpaa vaikka säilyketölkissä. Hiton hyviä mutta ärsyttää maksaa 3e muutamasta kappaleesta.
Tässä kohti pitää tietenkin sanoa (kieli poskessa) että tekee itse. Pastataikina on helppo tehdä, munia, (durum)jauhoja ja öljyä. Täytteeksi voi sekoittaa vaikka mascarponea ja yrttejä tai ihan mikä itseä sattuu huvittamaan. Sitä en vaan tiedä että jos laskee aineet ja oman vaivan niin tuleeko siitä kovin halpaa hupia. Itse olen pari kertaa viitsinyt tehdä ravioleja. Ei se ihan helppoa ole että saa taikinasta sopivaa, täytteen koostumuksen oikeaksi ja täytteen pysymään sisällä keitettäessä.

Jos nyt vakavissaan vastaan niin en tiedä. Lildlissä voisi olla jotain isoja säilyketölkkejä jotain ravioleja mutta en oikeasti tiedä.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikähän elokuva on useimmin nähty Suomen televisiossa? Löytyykö Top-10 listaa jostain?
Ainakin Con Air ja Notting Hill sieltä tulee joka saatanan viikko.
Tuntematon sotilas saletisti.
Voisin pistää sipulini pantiksi tästä.
Edvin Laineen Tuntematon Sotilas on esitetty Suomen televisiossa 26 kertaa. Notting Hill puolestaan 29 kertaa.. Mitään top-listaa en löytänyt, joten en mene vannomaan etteikö joku muu raina menisi vielä edelle.

TV5 on suurin syypää siihen, että on muutamia elokuvia joita näytetään jatkuvalla syötöllä. Esimerkiksi edellä mainittu Notting Hill on näytetty TV5:llä tänä vuonna viisi kertaa, ja vuodesta 2012 laskien yhteensä 19 kertaa. Kanavalla on vieläpä tapana näyttää samaa elokuvaa peräkkäisinä tai lähes peräkkäisinä päivinä, esim tänä vuonna Notting Hill pyöri 19.5. ja 20.5. sekä 22.8., 24.8. ja 26.8.

Fun with Dick and Jane (Taalat taskuun, Dick & Jane) on esitetty 23 kertaa, joista 20 kertaa TV5:llä vuosien 2012-2016 aikana. Muitakin esimerkkejä varmasti löytyy.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi jonkun mielestä Notting Hill on hyvä leffa? Sehän on ihan kauheaa paskaa. Olen aloittanut sen katsomisen ehkä viisi kertaa, mutta en kertaakaan ole pysynyt herellä kovinkaan pitkään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi jonkun mielestä Notting Hill on hyvä leffa? Sehän on ihan kauheaa paskaa. Olen aloittanut sen katsomisen ehkä viisi kertaa, mutta en kertaakaan ole pysynyt herellä kovinkaan pitkään.
Ei ainakaan minun mielestäni. No en ole kyllä kertaakaan alkanut sitä katsoa. Ihan tuntematon raina minulle. Mikähän siinä on edes juoni vai onko siinä edes juonta. Joo, EVVK enkä ala googlaamaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ainakaan minun mielestäni. No en ole kyllä kertaakaan alkanut sitä katsoa. Ihan tuntematon raina minulle. Mikähän siinä on edes juoni vai onko siinä edes juonta. Joo, EVVK enkä ala googlaamaan.

En ole kanssa katsonut, mutta käsittääkseni kyseessä on romanttinen komedia, joten juoni lienee sama kuin kaikissa muissakin vastaavissa. Ensin hieman epätodennäköinen pari rakastuu, sitten tulee joku riita/asia joka johtaa eroon, kunnes taas lopussa palataan yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös