Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 708
  • 5 189

redpecka

Jäsen
Ovatko kaikki nukkumassa? Löytykö keskustelua The Game Changers - leffasta? Olen nimittäin kaksi viikkoa vältellyt eläinproteiineja ja energiatasot ovat ihan tapissa.
Ei nukkumassa. Mutta kokeile saada leffaketjussa keskustekua tuosta jostain mikä on.

Mua harmittaa sillei kun katson aina kaikki leffat noin seittemän vuotta teatteriesityksen jälkeen joltain kaleidoskoopilta ja ei oikein ikinä sit pääse livenä puhumaan leffoista muiden kanssa.

Akin leffoissakin menen vasta Lö Havressa, muttei ehkä viitti mennä puhumaan siitä ja sen hienoista lavasteista kun ne jo puhuu jostain ihme jokereista siellä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kaipa tännekin voisi kirjoitella pitkästä, pitkästä aikaa jotain. Sain nyt tiistaille ja huomiselle keskiviikolle ensimmäisen kahden päivän vapaan kahteen viikkoon! Tuntuu todella hyvältä ottaa pitkästä aikaa pari päivää rennommin. Viime aikoina olen paiskinut töitä niin kovalla tahdilla että työtilanteet ovat tulleet uniinkin asti.

Nukuin yöllä varsin riittoisat, noin 8,5h yöunet jotka olivat mulle pituudeltaan harvinaista herkkua. Alkupäivästä telkkaria katsellessani torkahdin vielä toviksi joten yhteensä mulle kertyi unta reippaasti yli 9 tuntia ja kaipa siksikin olen yhä kahdelta yöllä pirteänä kuin duracell-pupu.

Herättyäni noilta ns. päikkäreiltä, katselin Liviltä jakson Kielletty rakkaus -sarjasta, muokkasin paria eilen kiireessä ennen töitä väsäämääni kirjoitusta ja sitten lähdin ulos Pokemon raidille pyörän kanssa. Tämän jälkeen nälkä oli jo sen verran kova, että päätin toteuttaa aamulla saamani idean ja mennä vihdoin testaamaan mäkkärin Kimchi burgeria, tuo kun vaihtunee johonkin toiseen kampanjatuotteeseen viimeistään lähiviikkoina.

Joten heitin pyörän himan varastoon ja lähdin talsimaan jalan kohti bussipysäkkiä musiikit korvillani, kuinkas muutenkaan. Huomasin vasta perillä, että tästä Kimchistä on tarjolla vege-versio ja tajusin samalla, kuinka harvinaisia tällaiset kasvisversiot pikaravintoloiden kampanjaburgereista ovat joten päätin Beef-version sijasta testatakin tätä Kimchi Veggietä. Ja ihan hyväähän se oli, kastikkeesta etenkin isot plussat. Kyllä tuolla nälkä lähti ja jaksoi lähteä takaisin "pokemonmetsälle". Ostin vielä ns. jälkkäriksi Pumpkin Spice Latte -kahvin ja täytyy sanoa että oli kyllä yksi parhaista kahvinautinnoista ikinä, vaikkakin myös makea mikä johtunee osittain kanelista.

No suuntasin taas yhdelle raidille ja kerittiin siinä sen jälkeen pelikavereiden kanssa käydä oikein syvälliset sekä pitkät keskustelut niin pelistä kuin elämästä yleensä. Tuossa vierähti ainakin sellainen puolisen tuntia kunnes piti jatkaa jo seuraavalle tuplaraidille, joilta säntäsin taas toiselle minkä jälkeen ehdin sopivasti käydä pikaisella kauppareissulla ja sitten mentiin taas, tällä kertaa Etelä-Haagan puolelle.

Sieltä päädyin lähtemään Hämeenlinnanväylälle odottamaan taas dösää, jonka kuskilla taisi olla hieman huono päivä, kun tiuski minulle täysin tyhjästä sarkastisesti kettuillen silleen, että kannattaa kuulemma katsoa kännykkää niin näkee hyvin (katsoin siitä muuten Reittiopasta, että joo). Kävin Vantaan puolella vetäsemässä illan viimeisen raidin ja jatkoin sieltä vielä Konalan Lidliin pelikaverin "vanavedessä", josta tuli ostettua itselle huulirasva lähestyvää talvea varten. Tämän jälkeen mä vihdoin päätin, että nyt voisi kyllä jo mennä kotiin.

Kotona pääsin syömään erittäin myöhäisen ilta-aterian, jonka jälkeen tiirailtiin mutsin kanssa Areenaa tovi, jonka jälkeen tsekkasin vielä omassa huoneessani YLEltä tulleen mua kovasti kiinnostaneen dokumentin. Kun sen olin katsonut, niin tein sen mitä oli tehnyt mieli tehdä koko päivän mutta en ollut vain antanut itselleni siihen aikaa, eli aloin kirjoittaa.

Ja päädyinkin tekemään muistioon riviväleineen päivineen yhteensä 58-rivisen kirjoituksen, ylivoimaisesti pisimmän ikinä tähän. Multa löytyy viime vuodelta 59-rivinen, mutta tekstiä siinä oli todella paljon vähemmän per rivi, mikä paljastuu viimeistään tiedostokokoja vertailemalla (4KB vs. 6KB).

Olen varsin iloinen että sain tuon aikaiseksi, aikaa tuohon meni reilu tunti ja sen jälkeen yksityiskohtien muokkaamiseen ja lauseenrakenteiden korjailemiseen vielä jokunen tovi. Nyt olen aika lailla valmis yön änäreihin, mutta piru vie Dallas-Colorado alkaa vasta tunnin päästä. Voisinkin käydä ulkona tsekkaamassa aivan tuoreen Pokemon-salin tilanteen.

Kyllä, elämääni mahtuu paljon muutakin kuin PoGo, kirjoittelu, penkkiurheilu ja tv:n katselu mutta eittämättä tälllaisena täydellisen seesteisenä vapaapäivänä käytin suurimman osan ajastani tehden niitä asioita joiden parissa saan parhaiten ajatukset irti arjesta. Fiilis on hyvä ja vielä saa huomisenkin rellestää vapaana vailla huolta!
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaahas... Huomenna on Iisopin viikoittainen vapaa. Kun mielenterveys ei kestä kokoaikatyötä. Tai ehkä se (mielenterveys) kestäisi kunnon työt mutta kun on tottunut lusmuamaan niin se jää päälle... ja pollaa voi käyttää hyvänä syynä siihen. Hyvähän se olisi käydä nukkumaan... Kunhan jaksaisi. Katsellaan. Ja hyvää yötä!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikös aika monella ole lauantai vapaana? No vuorotyötätekevillä toki ei, mutta noin muuten.
Hyvä huomio. Minulla meinaa vähän mennä niin ettei päässä päivä vaihdu ennen kuin on nukuttu. Eli huomenna on perjantai vaikka se onkin tänään. Mutta nyt nukkumaan että se huominen eli tämä päivä tulisi...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä huomio. Minulla meinaa vähän mennä niin ettei päässä päivä vaihdu ennen kuin on nukuttu. Eli huomenna on perjantai vaikka se onkin tänään. Mutta nyt nukkumaan että se huominen eli tämä päivä tulisi...

Oho, otit yllättävän iisisti mun näsäilyn. Iisoppi on vaihteeksi hyvällä tuulella!
 

Glove

Jäsen
Vaihteeksi tähänkin aikaan hereillä. Voi kirjoittaa yöketjuun. Ei oikeastaan ole edes kovin harvinaista ettenkö olis 24-6 välillä hereillä, mutta yleensä se tapahtuu tuossa 24 jälkeen kun yritän saada unen. Silloin tulee harvemmin kirjoitettua koska se uni ei varmasti tule jos kirjoittelee nettiin. Tänäänkin olin hereillä vielä kahden jälkeen ja harmikseni heräsin tuossa vähän viiden jälkeen. Onneksi ei ole mitään menoja päivällä niin voi vaikka ottaa päikkärit sitten kun siltä tuntuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Juu, mitäs tässä. Odottelen että illan se "mun" matsi alkais. Duunaan samalla huomiseksi eväät valmiiksi, eipä tartte siitä huomenna huolehtia, senkun nappaa vaan mukaan.

Tulis syötyäkin ennen kun löytää tiensä hallille, ei tartte siellä turhaan kalliilla moskaan rahojaan tunkea.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei nukuta. Rytmi on vähän persiillään.

Viimeaikoina on kyllä ollut enempivähempi fiilis et on tää elämä vaan yhtä tervassa juoksentelua. Onneksi on olutta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei nukuta. Rytmi on vähän persiillään.

Viimeaikoina on kyllä ollut enempivähempi fiilis et on tää elämä vaan yhtä tervassa juoksentelua. Onneksi on olutta.
Tähän on pakko vastata, vaikka ei enää olekaan yö.

Mulla on ollut samanlainen fiilis myös. Se alkoi vuonna 1988. Lohdutan: se ei mene ohi. Mutta onneksi on olutta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä taidan ottaa huomenna yhteyttä lääkäriin tai vastaavaan tahoon näistä nukkumisvaikeuksistani. Kirjoitin jo viime viikolla tuonne toisaalle siitä kuinka nukkuminen on viime viikolla ollut hankalaa. Nukahtaminen mennyt tosi myöhäiselle ja herääminen ollut pakosti sitten jo kuudelta aamulla. Eli yöunet jäävät lyhyiksi.

Odotin viikonlopun tuovan väsymykseeni ratkaisua mutta silloinkaan en kovin hyvin saanut nukuttua ja nyt taas sitten nukkuminen kuin tosiaan sitä tervan juontia.

En tiedä missä nyt sitten mättää? Ensimmäiset viikot työkokeilussa kävin siten että nukuin yöt tosi hyvin. Nämä nukkumisongelmat ja oikeastaan nukahtamisongelmat tulleet kuvaan vasta viime viikosta.

En usko että työt aiheuttavat näitä ongelmia. Tosiaan kun ekojen viikkojen aikana nukuin hyvin ja ei tuo viikonloppukaan nyt yöunien valossa mikään loistelias ollut. Ennemminkin luulen että nyt on takana huolta ongelmista ja murheista.

Nukkumisvaikeudet alkoivat heti sen jälkeisenä yönä kun olin käynyt siellä tähystyksessä. Olisi helppoa vetää johtopäätös että ongelmat ovat seurausta siitä. Vaikken niitä muuten ajattele niin ehkä ne mahdolliset tulokset mietityttävät alitajuntaisesti? Tosin ei tässä nyt pitäisi niistä tuloksista olla sen suurempaa huolta ja hysteriaa.

Toisaalta taas peliongelmatkin ovat valitettavasti yhä akuutteja. Ehkä murehdin sitten niitä? Vaikken mitään päällisin puolin mietikään niin ehkä kelaan asioita alitajunnassa? Vai onko tämä nyt jo kovin sekavaa tekstiä?

Nyt saatan kyllä miettiä niitä visailuitakin joita pitäisi laatia niihin pikkujouluihin. Innostun herkästi suunnittelemaan niitä ja voi olla että olen sen takia levoton. Kun näin äsken uniakin niin näin niitä siitä kuinka järjestin näitä visoja.

Olisi tärkeää saada tänä yönä uudelleenkin unta. Jos yöunet jäävät vähäisiksi niin hetihän se näkyy siinä jaksamisessa töissäkin ja virhealttius on varmaan isompi. Toisaalta nämä asiat ruokkivat pahimmassa tapauksessa toisiaan. Ei pitäisikään liikaa kelata asioita ettei menetä yöuniaan senkin takia.
 

Glove

Jäsen
Vielä en ole nukkunut vaikka vähän yhdentoista jälkeen sitä aloin yrittämään. Nyt ei enää edes nukuta niin se on sama mitä tässä tekee. Hiljaista täällä kyllä on. Ihan korviin ottaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai että. Kymmen tuntia nukuttu ja olo on todella pirteä! Valmiina uuden päivän ja uuden viikon haasteisiin energisenä ja tarmoa täynnä. Ihokin pysyy rypyttömänä kun nukkuu tarpeeksi eikä tule silmäpusseja. Wonderful life.
 
K

Kiekkokatsoja

Ai että. Kymmen tuntia nukuttu ja olo on todella pirteä! Valmiina uuden päivän ja uuden viikon haasteisiin energisenä ja tarmoa täynnä. Ihokin pysyy rypyttömänä kun nukkuu tarpeeksi eikä tule silmäpusseja. Wonderful life.
Montakohan prosenttia kokee tänään juurikin samoin? Luulen että aika harva. Taidat elää lottovoittajan olotilaa, kun olet onnellinen?
En oo kateellinen. Hyvä ku jollakin menee lujaa, heti maanantai aamusta!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montakohan prosenttia kokee tänään juurikin samoin? Luulen että aika harva. Taidat elää lottovoittajan olotilaa, kun olet onnellinen?
En oo kateellinen. Hyvä ku jollakin menee lujaa, heti maanantai aamusta!
Sulla on kuitenkin näköjään mennyt vielä lujempaa, kun olet kirjoittanut yöketjuun aamu kuuden (06.00) jälkeen. Itse en uskaltaisi elää noin riskirajoilla. Mutta joo olen onnellinen, vaikka en lottovoittaja olekaan. Mun onni koostuu siitä, että arvostan sitä mitä on.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen potenut tässä huonounisuutta viimeisen viikon ajan. Eihän sitä varmaksi tiedä kuinka paljon sitä nukkuu yön aikana mutta epäilen nukkuneeni edellisyönä maksimissaan kolme tuntia. ja olinkin eilispäivän pois työkokeilusta.

Eilinen päivä tuntui ihan kamalalta kun oli niin väsynyt sitten koko päivän ajan. Kaikki tuntui vaikealta. Missasin eilen jopa oman virheen takia lääkärikäynnin ja se hieman harmittaa. Olin varmaan väsyneenä painanut terveyskeskuksen vastaajapalvelussa että minulla on tutkimustulosasiaa, sen sijaan että olisin painanut numerovalintaa jolla olisin kertonut että minulla on tarvetta lääkärille.

Nyt tänä yönä sain jo hieman paremmin nukuttua taas. Yhteensä varmaan 6-7 tuntia. Ensin aikavälin 18-20 ja sitten aikavälin jotain 24-05. Uni oli alkuillasta yhä varsin katkonaista ja eihän tällä nukkumismäärällä vielä univaje tasaantunut.

Nyt ei kuitenkaan kai ole enää tarvetta lääkärikäynnille? Vaikka kun tuota huonosti nukkumista kesti ainakin tuon viikon niin mielenkiinnosta kyllä kävisin tänään lääkärissä näyttäytymässä ja ottaisin yhteyttä myös psykiatriselle puolelle. Mutta kehtaako sitä ja onko se tarpeellistakaan kun viime yönä sain kuitenkin nukuttua varmaan vähintään taas sen kuusi tuntia.

Työkokeilupaikan aloitteesta kyllä jo eilen sovimme että olen vielä tämänkin päivän pois töistä ja kävisin tänään rauhassa lääkärissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt alkaa kyllä näyttämään siltä ettei hyvältä näytä. Uni edelleen melko katkonaista, nukun tunnin pari ja olen taas hetken sitten myös hereillä. Tähän mennessä nukkunut tänä yönä varmaan sellaiset 2,5-3 tuntia. No pääasia että olen nukkunut edes jonkin aikaa jo.

En tiedä mikä tässä nukkumisessa nyt on vialla. Yhden ison virheen teen siinä kun otan valveilla ollessani tämän älypuhelimen kouraani. Kirkas valo ja tällaisen laitteen näpelöinti kun kai piristää.

Sen voin taata kyllä että tänä yönä en ole murehtinut ja stressannut mitään. Jos en sitten alitajuntaisesti. En ole stressannut edes sitä saanko unta. Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa kai olemassa, joko huomenna töihin tai sitten lisää saikkua vähäisten yöunien takia. Kyllähän noista nyt sen huomenna töihin-vaihtoehdon ennemmin valitsee sillä onhan se jo ikävää olla huominen päivä erittäin väsyneenä.

Ja ei sitä mielellään lisää saikkua hakisi tällaisen syyn vuoksi. Mutta luulen tässä nyt osuttavan välimaastoon, nukun jotain 5-6 tuntia taas ja sitten on kiva mennä töihin kovin väsyneenä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis mikä minua oikein nyt vaivaa? Vai vaivaako mikään? Uni ollut taas katkonaista ja tällä hetkellä olen hereillä. Yhden mahdollisesti ison virheen teen kyllä siinä kun otan tämän älypuhelimen kouraani oltuani kauemmin yöllä hereillä.

Ei saisi kirjoittaa tällaista mutta nyt nukkuisin mielummin vain tämän 2-3 tuntia mitä olen tähän asti nukkunut. Ei haluaisi taas sijoittua unen määrässä siihen välimaastoon, johonkin 5-7 tuntiin unta yöllä. Niillä unimäärillä ei kehtaa enää pois töistä olla mutta etenkin koska univajetta on kertynyt viime öiltä jo melko paljon niin ei se univaje kuittaannu noilla yöunilla vielä ja tuleva työvuoro on paha väsyneenä.

Olen kyllä paha ihminen kun edes mietin tällaista ja lusmuilija mutta minulle toisaalta se työssä pärjääminenkin on tärkeää niin ei haluaisi epäonnistua huonojen ja lyhyiden yöunien vuoksi. Ja lääkäriinkin voisi yrittää taas hakeutua kun on nukkunut selkeästi huonosti. Jollain 5-7 tunnin yöunilla ne ei ota minua tosissaan vaikka väsyneeksi se mieli ja kroppa noilla yöunilla jää. Kyllähän tuollaisetkin yöunet riittäisi jos se olisi hetkellistä ja takana ei olisi aiempia huonosti nukuttuja öitä.

No en tiedä siitä lusmuilemisesta. Kyllä väsymys pahimmillaan on sellaista tervan juontia että mitä iloa on vapaapäivästäkään alle 3 tunnin yöunien jälkeen? Pikkuflunssassa sellaisestakin vapaapäivästä voisi vielä nauttia mutta kyllä väsynyt mieli ja kroppa on jotain sellaista että niiden kanssa päivä on lähinnä vain kärvistelyä. Mielummin sitä nukkuisi hyvin, tekee sen kuuden tunnin työpäivän ja duunipäivän jälkeen nauttii vapaa-ajastaan. Silloin edes jaksaisi vapaa-ajastakin jollain tasolla nauttia.

Lähinnä vain itkettää tämä meikäläisen tilanne. Jossain määrin syyllistän jopa itseäni ja hävettää. Ei tämä herkkua ole kun huonosti olen nukkunut yöni tosiaan jo viime viikon maanantaista lähtien. En ole kai koskaan näin pitkään nukkunut huonosti vaikka yhtä tai korkeintaan kahta valvottua yötä on välillä joukkoon mahtunutkin

A-klinikassa sovittiin tänään että ne ottavat lääkäriin yhteyttä mikäli huonosti nukkuminen jatkuu vielä ensi viikollakin. Mutta en tiedä jaksanko odottaa sinne asti jos tämä tosiaan on tällaista kärvistelyä.

Just. Tulipahan taas tuskailtua. Tuskin minulle ymmärtäjiä löytyy...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu ei tule uni täälläkään. Noh, 6 tuntia vielä ois ennen herätystä, joten eiköhän se vaan ole mentävä.

Älypuhelimet on kyllä vähän paha nukahtamisten kannalta kun sieltähän voi löytyä vaikka mitä mielenkiintoista ja hups taas meni tunti.

Kyllä se @vilperi siitä taittuu. Enkä mä ainakaan pitäisi minään vätystelynä jos ei parin tunnin yöunien jälkeen oikein tunnu siltä että ei pysty töistä suoriutumaan. Se on vittumaista kun pitäis pysyä päivä skarppina ja johonkin keskittyäkin, mutta silmät menee kiinni ja rupeaa nuokuttamaan. Ja koko ajan on sellainen löysä olo.

Mutta mää lähren nyt unia katselemaan jos se vaikka onnistuis. Öitä vaan.
 
Kyllä se perkele pitäs niin vaan itsenikin tehdä, että telkkari ja puhelin pois klo. 21:00. Siitä suihkuun ja iltapalan tekoon. Kympiltä sänkyyn ja taju pois. Varmasti sais nukuttua paremmin, ja olisi aamulla pirteempi.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Mikä helvetti siinä on, kun ei saa nukuttua. Korkeintaan 3-4 tuntia kerrallaan. Vaikka heti nukahtaisikin, niin pari tuntia nukkuu sikeästi ja siinä se, loppuyö menee valveilla vaikka mitä tekisi. On tosin sanottava, että sen minkä intistä oppi (vuosia sitten) on väsyneenä toimiminen. Jollain ilveellä sitä duunissakin jaksaa, vaikka päivän jälkeen on taas täysi zombi. Pakko kait hakea unikiviä jostain. Sammuminen toki toimii viikonloppuisin, muttei työviikolla. Olen nynny.

Onneksi on musiikkia. Mitenkä ilman sitä pärjäisikään? Kaikki olisi pelkkää tyhjyyttä. Toki luonnon ääniäkin aikansa kuuntelee, mutta musiikki. Ja tarkoitan nyt ihan oikeilla soittimilla tehtyä enkä näitä nykypäivän muistitikkuartisteja. Vittu siinä ole mitään tunnetta mukana.

Musa se vaan on oikeastaan ainoa asia, mistä enää saa potkua. Tai ylipäätänsä mikä saa tuntemaan mitään. Muuten tuntuu kuin olisi kuollut sisältä. Kylmä ja eloton.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No joo. Ei nyt vielä nuolaistakaan niiden tämän kertaisten uniongelmien loppumisten kanssa. Valitettavasti. Viime yö sujui loistavasti ja herätti toivon josko uniongelmat olisivat minulla tällä kertaa nähty. Nukuin viime yönä jotain 8-9 tuntia ja olinkin koko päivän sitten kivan pirteä.

Tänä yönä on kuitenkin taas aika varmaan palata takaisin karuun todellisuuteen. En ole nimittäin ainakaan vielä nukkunut yhtään.

Ja minusta tuntuu että itse mokasin tämän yön. Valvoin NHL-pelin vuoksi liian myöhään, yli yhteentoista. Tein kirjoitushommia sinne asti myös joka varmaan jätti mieleni liian levottomaksi. Join kahvia liian myöhään vielä eilen, joskus kello 18 jälkeenkin yhä.

Tein monia virheitä jotka nyt varmaan sitten kostautuu ja en saa unta. Toki nyt tässä ei onneksi tarvitse nukkua herätyskellon mukaan vaan voi nukkua myöhempäänkin. Ja onneksi mahdollisen unettoman yön vuoksi ei tarvitse töistäkään pois olla kun lauantaina on vapaa.

Alkaa hiljalleen kuitenkin huolestuttamaan tämä. Ja lääkäriinkään ei pääse kuin vasta 17.12 joka on aika pitkän matkan päässä vielä huomioiden sen millaiseen kuntoon minä menen mahdollisten liian lyhyiden yöunien seurauksena. Mutta ehkä jotain vakavampaa pitäisi vielä tapahtua että saisi lääkärihoitoa.

A-klinikan kautta piti päästä lääkäriin aiemmin jos uniongelmat jatkuvat. Jo ensi viikolla, mutta tämäkin taisi olla vain erheellistä tietoa.

Näemmä jotain vielä vakavampaa pitäisi sattua että otettaisiin vakavasti. Nuhan takia pääsee kai nopeammin lääkäriin vaikka nopeammin nämä uniongelmat minut huonoon kuntoon vie kuin pienet nuhat. Ja uniongelmat vievät ainakin minut ihan karseaan kuntoon pahimmillaan, sen näin torstaina.

No joo, on paljon turhaa valittamista ja sitten todellista valittamista ei oteta todesta kun se jää sinne jalkoihin. Tosin minut hyvin tuntevien pitäisi kyllä tietää että nyt on jokin vinksallaan jos valitan. Minä kun en ole aiemmin elämässäni ollut juurikaan mikään turhasta kitisijä vaan mielestäni aika positiivinen persoona.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taas valitettavasti asiaa näemmä tänne ketjuun. Minustahan on tullut tämän ketjun vakio asiakas.

Fiilis alkaa olemaan aika epätodellinen. Ei voi siis olla totta? Mutta kyllä se nyt vain on. Nyt mennään näemmä joka toinen yö-tahdilla. Lauantain vastainen yö oli huono, ei tullut nukuttua kuin jotain pari hassua tuntia, viime yönä sitten taas jo unta kaaliin noin 8-9 tuntia ja kuinka ollakaan, on tämä yö menossa taas reisille.

Vaikka menin jo iltakasilta maate niin onhan tämä sängyssä oleminen ollut vain tällaista kieriskelyä. Unta en ole saanut vielä yhtään. Ja aamukuudelta pitäisi olla jo herätys.

En nyt oikein enää edes tiedä missä mättää tällä kertaa. Lauantain vastaisena yönä koitin hakea niitä syitä ja virheitä omasta toimimisesta mutta nyt olen mielestäni tehnyt kaiken oikein. Ei kahvia enää kello 18 jälkeen, melatoniinia nassuun siinä kello 19 ja nukkumaan kello 20, ei ainakaan kovin paljoa älypuhelimen käyttöä enää sängyssä. Paitsi nyt.

En nyt vain enää tiedä mikä nyt on vikana. En usko että työt stressaa, sillä lauantain vastaisena yönäkään en saanut nukuttua kuin ne pari tuntia vaikka oli vapaapäivä. En usko että joulu on vielä niin paljon ajatuksissa ettenkö unta saisi. Ajatuksissani ei ole myöskään ollut ainakaan päiväsaikaan ne tulevat lääkärin koetulokset. En ole niille oikeastaan päivällä uhrannut vielä ajatustakaan joten tuntuisi hassulta jos niitä yöllä sitten stressaan.

Alan syyttämään tilanteestani jo itseänikin ja hävettääkin jopa. Etenkin jos pitää taas töistä olla. Mutta minua pelottaa näyttää naamaani töissä jollain 0 tunnin yöunillakaan. Olen niin karseassa kunnossa heti jos nukun tosi vähän.

Vituttaahan ja huolestuttaakin tämä outo tilanne. Tämä on minulle poikkeuksellisen pitkä jakso kun olen kärsinyt huonosti nukutuista öistä. Vaikka välissä on onneksi ollut niitä hyviäkin öitä niin kyllä lasken tämän huonosti nukkumisen jatkuneen aina sieltä viime viikon maanantaista lähtien.

Ja lääkäriinkään ei pääse kai kuin vasta 17.12. Se on aika pitkä matka vielä lääkäriin jos tässä täytyy vielä joka toinen yö tahdilla kärsiä unettomuudesta. Ja olla pois töistäkin jatkuvasti. Täytyy kai yrittää mennä kohta jo yksityisellekin. Onhan se reippaasti kalliimpaa palvelua mutta sinne voisi päästä nopeammin.
 

Glove

Jäsen
NÄköjään on taas täysikuu tuloillaan. Voi olla että tulee tänne kirjoiteltua joku yö. Jo pikkupoikana olin seisonu pinnasängyssä ja katsellut ulos ja hokenut: "kuu"
 

MegaForce

Jäsen
Täällä ollaan, yötöissä taas. Onneksi nämä loppuvat pian. Voin myöntää että välillä tämä jatkuva vuorokausirytmien vaihtelu on ollut melko hajoittavaa.

Tammikuun alussa alkaa taas opiskelu muutaman vuoden tauon jälkeen. Sitä odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös