Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 2 995 496
  • 12 937

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä isoin muutos on tän palstan vaihtuminen chatiksi, ainakin joidenkin enimmäkseen uusien nimimerkkien toimesta. Miksi ei kirjoita viestiin asiaansa kun se turhanpäiväinen vuorovaikutus on muidenkin näkyvillä ja hankaloittaa palstan lukemista kun pitää paljon hyppiä yli. Vai onko se joku datailijoiden rillit huurussa -rinki, ala-astetason vitseineen. Jatkoaika matkalla Suomi24-suuntaan, verkkolehti meni jo Seiskaan päin.

Ja päälle tietty ne päiväkirjamaiset ei niin informatiiviset tai edes viihdyttävät viestit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Punamusta tuossa edellisessä tänne ketjuun kirjoittamassasi viestissä oli paljon hyvää sisältöä. Minulla on ollut täällä nimimerkki vuodesta 2005 lähtien ja vielä aiemmin olen ollut "vain" keskustelupalstan lukija.

Mutta en osaa sanoa että tämä kierrätyskeskus olisi erityisen hienompi paikka ollut silloin joskus. Ja mielestäni tätä kierrätyskeskusta ja keskustelua täällä eivät huononna nuo päiväkirjaviestit vaan ne melko monet mukahauskat viestit ja vitsit.

Minä kyllä itsekin viljelen paljon näitä päiväkirjaviestejä. Olen kyllä saanut kuvan kommenttien perusteella että niitä tykkää jotkut lukeakin joten jatkan tällä tiellä. Minusta se on ihan miellyttävää puuhaa kirjoitella tänne omia kuulumisiaan ja siksi tänne koko palstalle kirjoitankin, tämä on miellyttävä aktiviteetti. Ja tykkään kyllä lukea muidenkin päiväkirjaviestejä.

Täytyy kyllä tunnustaa että ei ihan hirveän isot muistikuvat ole siitä millainen tämä paikka on ennen ollut. Vaikka olenkin varmaan kirjoitellutkin Jatkoaikaan laajalla skaalalalla (siis eri keskusteluosioihin) jo kohta 15 vuoden ajan. Silti minulla on fiilis että vähän tosiaan aikakin kullannut muistoja.

Nokkiini minä en ottanut vaan kritiikkiin yritän nykyään suhtautua avoimella mielellä. Minulla on kokemusta siitä kun sain kerran kritiikistä kunnon itkupotkuraivarit ja siitä ei seurannut ainakaan mitään hyvää. Siksi koitan nykyään perustelluista kritiikeistä varsinkin ottaa opikseni ja suhtautua niihin paljon avoimemmalla mielellä. Ja mielestäni Punamustakaan ei kyllä mitään itkupotkuraivareita saanut vaan hyvin perustellusti vastasi kritiikkiin.

Saahan kritiikkiin vastata ja sen myös kyseenalaistaa. Ei kritiikkiin tarvitse heti alistua. Kyllä sen sitten oikeasti huomaa kun jos joku lähtee vain itkemään kritiikkiä vastaan ja mielestäni Punamusta ei toiminut niin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täytyy kyllä tunnustaa että ei ihan hirveän isot muistikuvat ole siitä millainen tämä paikka on ennen ollut. Vaikka olenkin varmaan kirjoitellutkin Jatkoaikaan laajalla skaalalalla (siis eri keskusteluosioihin) jo kohta 15 vuoden ajan. Silti minulla on fiilis että vähän tosiaan aikakin kullannut muistoja.

Alkuvuosina Vapaa oli aktiivisempi ja asiaketjuja suhteessa enemmän. Ei nyt mitään radikaalia eroa, mutta kuitenkin selvä. Sittemmin tämä on tavallaan luutunut ja ikääntynyt, leipääntynyt - foorumit eivät ole samassa määrin nuorten sukupolvien juttu ja tänne taitaa vieläkin olla jonkinlainen seulakin. Edelleen tämä on kuitenkin ensiluokkaisesti moderoitu palsta, jossa kränätä politiikasta ja haukkua JA:n antimaajoukkue"faneja" (hymiö), ja jossa tyhjänpäiväinen chätti-sonta pyritään minimoimaan.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli pitkästä aikaa nähtyä vanhan työpaikan väkeä tuossa eräs perjantai. Rauhallista oli meininki jo. Porukka vanhentunut, eikä jaksa enää niin kuin ennen vanhaan. Sama se täälläkin. Ehkä se on uusien leijonien aika.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Itselläni tuli itku ja nauru mieleen, kun toinen näistä toimittajista valittiin tänä vuonna vuoden journalistiksi.


Uskon kuitenkin, että tuo tuli muilla ansioilla, kuin tuolla Ylioppilaslehden artikkelilla. Mutta kyllähän tuosta tavallaan tulee myös mieleen erään kännisen herrasmiehen minulle ja parille kaverille vuosia sitten sanoma elämänviisaus: "Teidän pitää olla valmiit nuorena tekemään duunia vaikka kädet paskassa, jos te haluatte edetä urallanne".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ehkä isoin muutos on tän palstan vaihtuminen chatiksi, ainakin joidenkin enimmäkseen uusien nimimerkkien toimesta.
No näinpä. Ajattele jos joku vanhempi nimimerkki, oletetaan vaikka että 27.1.2004 rekisteröitynyt nimimerkki janttter kirjoittelisi tänne pääasiassa viestejä jotka alkavat sanoilla "Onks teillä koskaan..." tai "Ootteks te ikinä..." ja sen jälkeen kerrotaan miten jossain ringissä kävi jotain. Viestillä on pituutta korkeintaan puolitoista riviä. En kyllä voisi kuvitella että kukaan vanhempi nimimerkki tuollaista kirjoittaisi.

Viestissä oleva nimimerkki oli täysin keksitty ja päivämäärä valikoitui ihan sattumalta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrän kyllä, että ihmiset hätääntyvät ja ovat epäluuloisia, kun alueella on tehty mökkimurtoja, mutta surkuhupaisia piirteitä sai kyllä tuo porilaisten lihakauppiaiden Savon kiertue. Ihmiset ottavat hädissään poliisiin yhteyttä, kun on ulkomaalaisia miehiä liikkeellä.

”Autossa oli ollut kaksi miestä, nuorempi ja vanhempi, ja kumpikin oli puhunut erikoisella tavalla. Kielen oli tulkittu olevan periaatteessa suomea, mutta vahvalla ulkomaalaisella korostuksella.”
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyl oli ollut kyse porilaisista tässä tapauksessa.
Heh poistinkin jo kun en lukenut Savon kiertueesta kohtaa. Vitun turkulaisilla meinasin outoa kieltä lausuvia potentiaalisia rötösukkoja...
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
No näinpä. Ajattele jos joku vanhempi nimimerkki, oletetaan vaikka että 27.1.2004 rekisteröitynyt nimimerkki janttter kirjoittelisi tänne pääasiassa viestejä jotka alkavat sanoilla "Onks teillä koskaan..." tai "Ootteks te ikinä..." ja sen jälkeen kerrotaan miten jossain ringissä kävi jotain. Viestillä on pituutta korkeintaan puolitoista riviä. En kyllä voisi kuvitella että kukaan vanhempi nimimerkki tuollaista kirjoittaisi.

Viestissä oleva nimimerkki oli täysin keksitty ja päivämäärä valikoitui ihan sattumalta.
Ennen täällä sentään puhuttiin oikeaa asiaa miesten uima-asumuodista, kroketista, Turengista ja kimalaisista. Moderaattoritkin oli kaikki Hämeenlinnasta.

Paska palsta nykyään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ennen täällä sentään puhuttiin oikeaa asiaa miesten uima-asumuodista, kroketista, Turengista ja kimalaisista. Moderaattoritkin oli kaikki Hämeenlinnasta.

Paska palsta nykyään.
Saa kai sitä edelleen puhua esimerkiksi miesten uima-asuista. Itsehän olen mieltä että ainoa sallittu asu on punaiset Speedot ja sivunarua saa olla maksimissaan 2cm. Shortseissa tai missälie bokserimallisissa uiminen pitäisi kieltää lailla.

Voidaan myös keskustella siitä miten on ahdistavaa kun aina yrittää homot väkisin iskeä ravintolassa käydessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saa kai sitä edelleen puhua esimerkiksi miesten uima-asuista. Itsehän olen mieltä että ainoa sallittu asu on punaiset Speedot ja sivunarua saa olla maksimissaan 2cm. Shortseissa tai missälie bokserimallisissa uiminen pitäisi kieltää lailla.

Voidaan myös keskustella siitä miten on ahdistavaa kun aina yrittää homot väkisin iskeä ravintolassa käydessä.
Siis nyt pitää muistaa se ettei käännä vaan sitä katsetta muualle. Retaleiden ja muun demarijengin ojentaminen kuuluu jokaisen vastuullisen kansalaisen velvollisuuksiin. Mitä siitä tulisi jos keravajengin annettaisiin riehua vapaasti pitkin kyliä levittämässä sitä kaatopaikkaansa ties missä H&M saastassa. Ja Minä ainakin haluan ettei Minun kaupungissani tarvitse kuunnella pillujuttuja kesäterassilla vaan voi keskustella vaikkapa Kafkasta. Saksaksi.

Fägärijengi kyllä vituttaa myös. Ei niillä ole mitään tapoja. Kuolaavat päälle kuin kiimaiset eläimet. Ei siinä yleensä muu auta kun napata retale puhutteluun ja kertoa vähän totuuksia elämästä. Eipä ole tarvinnut yleensä toistaa oppituntia.

Ps.

Minulla oli tuliterä MikroMikko silloin kun keravajengi pelasi donkeykong -elektroniikkapeliä 80-luvulla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Saa kai sitä edelleen puhua esimerkiksi miesten uima-asuista. Itsehän olen mieltä että ainoa sallittu asu on punaiset Speedot ja sivunarua saa olla maksimissaan 2cm. Shortseissa tai missälie bokserimallisissa uiminen pitäisi kieltää lailla.
Kun iso osa suomalaisista äijistä on kuitenkin näitä (meitä) keskivartaloltaan runsaita, niin luulisi silloin "homohousujen" pitäminen beach-meiningeissä olevan vähintäänkin suotavaa, ellei jopa pakollista. Toisaalta palsta-edesmennyt pitkänmatkanjuoksija on voinut olla sitäkin mieltä, että läskeille ja muille demareille tulisi olla joku mutapohjainen sivuranta ja sille paremmalle ainekselle, jotka eivät riskeeraa speedoissaan, oma rantansa.

Mutta noin muutoin, niin on se kyllä perseestä (no pun intended), että kun mies pukeutuu vähänkin trendikkäämmin, kuten tarinamme päähenkilö tässä, niin fägäreillä alkaa gaydar piippaamaan kuin säteilymittari Tshernobylissä. Onneksi tarvittaessa kalibrointiapua löytyy ja homolle osoitetaan paikkansa vaikka stadikan kuumavesialtaassa.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minun kaupungissani tarvitse kuunnella pillujuttuja kesäterassilla vaan voi keskustella vaikkapa Kafkasta. Saksaksi.
Muuten ihan kelpo pastissia, mutta tämä kohta särähti. Hän ei lue kuin faktakirjallisuutta, fiktiokirjallisuuden lukeminen on täysin hyödytöntä.

Prahassa syntynyt ja elänyt Kafka kyllä kirjoitti kirjansa saksaksi, joten siltä osin hänen teoksistaan olisi hyvä puhua pelkästään saksan kielellä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Porilaisia kohtaan suunnattu epäluuloisuus kertoo terveestä itsesuojeluvaistosta, mutta kyllähän heidän leimaamisensa ulkomaalaisiksi menee liioittelun puolelle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sä olet vaan liian nätti.
Se voi olla. Schollin tapauksessa en usko tähän... Se on sillä se karisma. Ja varmasti myös Marilyn Monroe -kuosinen kauluspaita ja pinkit suorat housut.
 

Glove

Jäsen
Hieno kirjoitus @Punamusta

Närkästymisyhteiskunta lienee iskenyt jatkoaikaankkn. Tai jotain. Onneksi ei ole pakko lukea semmoisia viestiketjuja, jotka ei kiinnosta, voi laittaa ignoreen tai vaikka olla käymättä koko palstalla. En osaa sanoa oliko ennen kaikki paremmin, vaikka 15 vuotta olen täällä seikkaillut. Ehkä oli, ehkä ei. Mutta tämä kelpaa mulle just semmoisena kuin se on, enkä aio alkaa don Quijoteksi ja taistella tuulimyllyjä vastaan. Maailma muuttuu, niin jatkiskin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ennen oli tuollaisia pitkiä viestejä. Ne oli helppo kuitata aloittamalla vastaus sanoilla "jaksoin lukea vähän alusta".

Nykyään harva viitsii (ilmeisesti puhelimella) näpyttää kovin montaa riviä tekstiä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ennen oli tuollaisia pitkiä viestejä. Ne oli helppo kuitata aloittamalla vastaus sanoilla "jaksoin lukea vähän alusta".

Nykyään harva viitsii (ilmeisesti puhelimella) näpyttää kovin montaa riviä tekstiä.
Minusta ko. teksti (jos siis viittasit nimim. Röörin Yläpesä-stooriin jostain vuodelta 2000) näyttää joltain tapetilta, koska siinä ei ole kappalejakoa. Pelkästään kymmeniä rivejä katkeamatonta tekstiä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaksi vanhempaa (onko niitä muunlaisia?) metsämiestä oli tullut hirviliiterille tunnin liian aikaisin. Olivat aika hiilenä kun muut oli myöhässä... Toinen vaikutti kyllä siltä että brenkkua oli tullut otettua eilen illalla jonkin verran ettei ihme ettö kellonkäännöt oli mennyttä ohi. No onneksi sillä toisella oli ollut kännykkä niin soittamalla jahdin johtajalle olivat saaneet tietää että kelloja oli käännetty. Olivat sitten istuskelleet portailla röökiä vedellen (ja varmaan haukkuivat nykymenoa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös