Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 068 058
  • 4 548

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Töllön välityksellä kuulosti paikoitellen ihan hyvältä tuo orkesteri. Mutta 2.erätauon lopuksi kuultiinko Let's Play Hockey orkkasovituksena? No ei kuultu vaan **ttu Gonna Fly Now. Nordiksella, IFK:n juhlapelissä. Ei näin.

Säälittävää paskaa tuon valinnan osalta vaikka muuten kyllä visio ja toteutus sinfoniaorkesterista lätkämatsissa oli hieno ja omaperäinen.
Kyllä omaan korvaan 2. erätauon päätteeksi soi Samba.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen enemmän kuin mielelläni väärässä tässä asiassa, itseasiassa toivoin että oisin kuullut väärin. Pitääpä ehkä vähän kelailla tallenteita!
"Lavalla" olleena ei ollut Gonna. TV:n välityksellä jotain saattoi vääristyä. Mutta ei todellakaan ollut Gonna. Tilaajan kanssa oli kyllä listat sovittu ennakkoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Olisikohan jollekin tallentunut jaettavaksi orkesterisovitus maalibiisistä? Olisi kiva kuulla se.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla menee nyt ohi ja lujaa. Mikä on ongelmana gonna fly now kappaleessa?

Ilmeisesti se, että se on ollut yhden toisen helsinkiläisen joukkueen maalilauluna. Itsekään en tosin tätä tiennyt, koska tapanani ei ole ollut käydä heidän kotipelejään katsomassa.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljonkohan oli lauantaina oikeasti katsojia? Ilmoitettiin vain että loppuunmyyty ja liigan sivuilla on katsojamäärä 8200 mutta kyllähän orkesteri vei ison osan noista paikoista.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Paljonkohan oli lauantaina oikeasti katsojia? Ilmoitettiin vain että loppuunmyyty ja liigan sivuilla on katsojamäärä 8200 mutta kyllähän orkesteri vei ison osan noista paikoista.

Mä luulen että Koff oli ostanut ne paikat.

Ticket masterin mukaan paikkoja ei ollut enää myynnissä. Mutta jäähän niitä muutamia vapaita aina. Joku kausikorttilainen tai yrityksen tyyppi ei tule matsiin ja joku vetää bisseä koko matsin käytävällä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mulla menee nyt ohi ja lujaa. Mikä on ongelmana gonna fly now kappaleessa?

"Gonna Fly Now" on ollut Jokerien maalilaulu jo 90-luvun alusta lähtien, joten jos on sitä ikäpolvea joka on nähnyt
paikallismatseja Jokerit-HIFK Nordiksella, ei ole voinut välttyä sen kuulemiselta. Nuoremmille toki voi olla uusi asia.
Ja kyllähän se varmaan tuli niissä Talviklassikoissakin jotka olivat Ilmalan kotipelejä. En muista enää.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Olisko jollain kiinnostusta ostaa yhtä lippua 15.11. pelattavaan IFK-SaiPa matsiin? F3 katsomon alariviltä, reunapaikka. Löytyy sekä paperisena että mobiiliversiona.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
En tiedä kuuluuko tähän fanitoimita-ketjuun vai kotiottelut-ketjuun, niin laitan molempiin. Poistelkaa jos on väärässä paikassa. Eli olisi hakusessa 1-2 kausaria lainaan mobiilisovelluksen kautta keskiviikon HIFK-KooKoo otteluun. Korvausta vastaan tietenkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Laitetaan nyt ensin faktat pöydälle, en ole ikinä johdattanut liigajoukkuetta mestaruuteen, en ole ollut vaihtopenkin takana
antamassa taktisia ohjeita joukkueelle pelin ratkaisevilla hetkillä tai hionut ulkomaalaisvahvistuksen kanssa sopimuksen viimeisiä kiemuroita. Mutta olen huutanut ääneni käheäksi HIFKn pelaajan tehdessä maalin tai upean taklauksen. Myönnetään, mitä jääkiekkoon tulee niin suhtaudun siihen erittäin, ehkä jopa liiankin tunteikkaasti. Kaikki mitä jäällä tapahtuu ja välillä myös mitä jään ulkopuolella HIFK touhuaa kiinnostaa minua. Ehkä turhankin paljon, ehkä ei. Mutta kai niitä huonompiakin harrastuksia on.

Viime vuosina HIFKn toiminta jäällä kuin myös jään ulkopuolella ollut niin hyvää, välillä jopa erinomaista. Jäällä taistelemme Liigan kärkisijoista, kuten HIFKn kokoisen seuran pitääkin. Jään ulkopuolelta HIFKn mainonta on ollut jo jokusen vuoden tyylikästä ja mieleenpainuvaa, kuten perinteikkäällä seuralla luulisi olevankin. Aina ei tosin asiat ole olleet näin. Me kaikki jotka Sir Pentin aikakaudella HIFKn toimintaa seurasimme muistamme tämän hyvin. Toki silloin kentällä laidat rymisivät ja välillä nyrkkihippasille päädyttiin. Mutta menestys ei seurannut tätä tytinää ja töminää. Enemmänkin päinvastoin.

Nykyliigassa jokainen joukkue taistelee tosissaan nakkikattilasta, pojasta vai millä nimellä haluaakaan kutsua Kanada-maljaa. Tuo että jokainen organisaatio haluaa voittaa Kanada-maljan ei aina näy perusfanille. Hankitaan jotain toivotaan-toivotaan pelaajia sieltä kuuluisasta “alaskanfarmiliigasta” ja ihmetellään kun menestystä ei tulekaan. Myöskään mainonta tai sosiaalisen median haltuunotto ei aina näytä olevan kovin hyvin hallussa liigaseuroilla. Toki varmasti liigaseuroilla on tiukka budjetti ja varmasti markkinointipuolen ihmisillä voi olla välillä vaikea selittää jääkiekkoseuran tj:lle miksi esim sosiaalisen median näkyvyyteen pitäisi panostaa. Eihän twitterin/instan/snapchätin tai facebookin kautta saa yhtään ylimääräistä lippua myytyä? Vai miten se menee?

Se, että joukkue ja joukkueen pelaajat näkyvät sosiaalisessa mediassa tuovat joukkuetta lähemmäs seuran kannattajia ja näin syntyy se pieni kipinä tulla peleihin, ostaa joukkueen fanimateriaalia ja jopa elää tunteella mukana oman joukkueensa mukana. Sillä pienellä sijoituksella voi olla kauaskantoisia seurauksia. Itse olin HIFKn suhteen myöhäisherännäinen, IFK-fanius ei tullut minulle äidinmaidossa tai verenperintönä. Minulle IFK-fanius tuli kaverini kautta jonka kanssa aloin käymään IFKn matseissa yläasteikäisenä. Siihen meni pari vuotta että aloin kutsumaan itseäni IFK-faniksi mutta pakko sanoa, sen ensimmäisen matsin tunnelma vei jalat altani. Rokki soi, taklauksia sateli ja ihmiset elivät matsissa suurella tunteella mukana. Tämän takia minusta tuli IFK-fani.

Mutta miten nykynuoret saadaan mukaan hallille nauttimaan pelistä, huutamaan itsensä käheäksi ja elämään tunteella mukana muiden fanien kanssa? Siihen pitää saada se pieni kipinä, se pieni tunne aikaan että tämä on se minun juttuni, tätä minä haluan lisää. Mutta miten synnyttää tämä kipinä, siinä onkin toimiston väellä ihmettelemistä vuosiksi eteenpäin. Vaikka HIFK on liigatasolla johtavia sosiaalisen median hyväksikäyttäjiä, on silläkin paljon opittavaa siitä miten sosiaalista mediaa voidaan hyväksikäyttää omassa toiminnassaan. Nykynuorisolle ei taida riittää että rokki soi, taklauksia satelee ja tunnelma on (välillä) katossa?

Mites muut, mitä haluatte IFKn matseista saada irti ja mitä saatte IFKn matseista irti?
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Tinke-80 monesti varmaan se kipinää tulee kanssaihmisiltä jollain tavalla. Omat lapseni alkaa olla aika hyvin aivopestyjä ihan vaan sillä, että kotona katsotaan pelit ja välillä tietysti myös paikan päällä. Siitä se lähtee. Oma innostukseni taas on kavereilta peräisin, niin kuin sinullakin. Joskin jo ala-asteikäisenä.

Kyllä IFK näyttää vakavasti ottavan esittämäsi haasteen. Ainakin minä tällaisena keski-ikäisenä olen autuaan tietämätön siitä mitä sosiaalisessa mediassa tapahtuu, mulle kun sellaista edustaa lähinnä Whatsapp ja Jatkoaika (jota ei voine edes sosiaaliseksi mediaksi kutsua). Mutta teini-ikäiset tyttäreni esittelivät Tiktok-videoita, joista yhdessä Jääskä ja toisessa Laakso temppuilivat jotain pelikamat päällään. Eli kyllä siellä näköjään osataan vetää oikeista naruista, vaikka ainakin minulta menisi ilman jälkikasvua aivan ohi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Schwein Hyvä tietää tuosta että IFK oikeasti panostaa sosiaalisiin medioihin. Ja ei, en käytä tiktokkia ja en oikeastaan tiedä edes mikä se on. Mutta välillä on tuntunut että voisiko IFK panostaa enemmänkin näihin, mutta hyvä että tekevät tuollaista sillä osalla liigajoukkueista sosiaalisiin medioihin panostaminen on ollut sitä että tehdään fb-postaus jossa myydään lippuja seuraaviin peleihin. Jokainen joka on tutustunut edes vähääkään sosiaalisen median markkinointiin tietää että tuollaiset suorat myyntijulkaisut kiinnostavat kaikkein vähiten facebookissa ja siten saavat vähiten huomiota facebookissa. Facebook-mainokset ovat asia erikseen.

Mutta on hyvä huomata että IFKn markkinoinnin somepuolella on ammattilaisia mukana sillä suora lippujen myynti somessa on erittäin hankalaa, mutta oman brandin vahvistaminen ja oman näkyvyyden maksimointi somen kautta on paljon helpompaa.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi tarjolla mobiililippu huomiseen Saipa- peliin, F4:een.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti yksi kauden "parhaista" fiiliksistä huomenna hallissa...Iso osa katsojista jää kotiin katsomaan fudista, ja ne ketkä tulee paikalle, saa mahdollisuuden katsoa fudista Royal Clubissa ottelun aikana.

 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Gonna Fly Now" on ollut Jokerien maalilaulu jo 90-luvun alusta lähtien, joten jos on sitä ikäpolvea joka on nähnyt
paikallismatseja Jokerit-HIFK Nordiksella, ei ole voinut välttyä sen kuulemiselta. Nuoremmille toki voi olla uusi asia.
Ja kyllähän se varmaan tuli niissä Talviklassikoissakin jotka olivat Ilmalan kotipelejä. En muista enää.

Toki muistan Jokereiden silloisen maalilaulun, sen nimestä ei ollut kyllä mitään hajua eikä kiinnostakaan. Tuskin kuitenkaan enää maalilauluna, eikös siellä ole Kalinka taikka Suuri ja mahtava?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Osaako joku matsissa ollut kertoa miten IFK hoiti tuo futiksen näyttämisen, sujuiko smootisti ja miten moni hallissa ollut skippasi matsin?
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Osaako joku matsissa ollut kertoa miten IFK hoiti tuo futiksen näyttämisen, sujuiko smootisti ja miten moni hallissa ollut skippasi matsin?
Ekalla erätauolla huomaisin isot kyltit Royal Clubin avoimilla ovilla, joilla ohjasivat sinne katsomaan futista. Tokalla tauolla jäin kiekkokatsomoon, ja futista tuli kuin tulikin ihan mediakuutiolta. 3. erän jollain pelikatkolla kuulutettiin Suomen 3. maali, jolle yleisö antoi kunnon taputukset. Samoin lopputulos kuulutettiin pelikatkolla, ja yleisö hurrasi + huudettiin pitkä tovi Suomi- huutoja. Kivaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös