Siitä on tänään tasan...

  • 460 359
  • 4 708

ace

Jäsen
Täällä vielä puoli tuntia 5.10. jäljellä joten:

Tänään on 54 vuotta siitä, kun muutama maailman paras jääkiekkoilija syntyi.

Patrick Roy (Quebec, Quebec, Kanada)
Mario Lemieux (Montreal, Quebec, Kanada)

Kova päivä jääkiekkoilevalle maailmalle oli 5.10.1965 Quebecissa.

Lisäksi tänään on 72 vuotta siitä, kun AC/DC:n laulaja Brian Johnson syntyi. Dunstonissa, Gatesheadissa, Englannissa tehtiin myös rokkipiireissä merkittävä lisääntyminen 1947 samalla päivämäärällä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ylen teksti-tv aloitti toimintansa 38 vuotta sitten. Vieläkin sillä on jonkinmoinen käyttäjäkunta vaikka sen alasajoa on uumoiltu. Täälläkin @Smitty#41, @Punamusta ja @Jyväsjemmari juuri "tunnustivat" etteivät sitä käytä. No käyttäjäkunta taitaa olla siellä vanhemmassa polvessa.

Dingo hajosi 33 vuotta sitten. Aika tarkkaan tuokin näköjään ollaan tietävineen mutta ehkä he tiedotteen ovat antaneet että 7.10.1986 hajottiin ihan palasiksi... Ei ole Dingoa enää.
 

Glove

Jäsen
Ylen teksti-tv aloitti toimintansa 38 vuotta sitten. Vieläkin sillä on jonkinmoinen käyttäjäkunta vaikka sen alasajoa on uumoiltu. Täälläkin @Smitty#41, @Punamusta ja @Jyväsjemmari juuri "tunnustivat" etteivät sitä käytä. No käyttäjäkunta taitaa olla siellä vanhemmassa polvessa.

Dingo hajosi 33 vuotta sitten. Aika tarkkaan tuokin näköjään ollaan tietävineen mutta ehkä he tiedotteen ovat antaneet että 7.10.1986 hajottiin ihan palasiksi... Ei ole Dingoa enää.
Kyllä teksti-tv:tä tulee käytettyä. Siellä on esimerkiksi helpoiten luettavissa liigapelien tilanteet. Menee suurin piirtein yhdellä silmäyksellä eikä tarvi etsiä numeroita kaikenmaailman grafiikoiden keskeltä niin kuin esmes liiga.fi sivutolla. Tunnustan siis käyttäväni teksti-tv:tä ja kiroan tuon nuoren polven joka ymmärtämättömyydessään ei sitä käytä. Mutta; annan heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.

Kokkolan kaupunkin tänään 399 v. eli ensi vuonna varmaan isot bileet tiedossa. Brasilian valtio puolestaan 197 v. joten sielläkin tasalukemia lähitulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Dingo hajosi 33 vuotta sitten. Aika tarkkaan tuokin näköjään ollaan tietävineen mutta ehkä he tiedotteen ovat antaneet että 7.10.1986 hajottiin ihan palasiksi... Ei ole Dingoa enää.

Vähän aikaa sitten edesmennyt Kari Toivonen ilmoitti asiasta uutisissa tuolloin. Kova bändi ja kivoja ralleja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siinä on tänään tasan 57 vuotta, kun muuan Antti Hulkko syntyi Pelkosenniemellä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja tasan 60 vuotta siitä kun porilaiseen Niemisen perheeseen syntyi poika joka sai kasteessa nimen Pertti. Nykyään hänet tunnetaan nimellä Pertti Neumann. Lauleskeli joskus semmoisessa Dingo-nimisessä bändissä. Äänellään se variskin laulaa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Siitä on tänään tasan 40 vuotta kun isoveli menehtyi aivokasvainleikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin 18 vuotiaana. Tällä hetkellä jo iäkkäät vanhempani eivät vieläkään ole päässeet asiasta täysin yli eivätkä varmaan koskaan tule pääsemäänkään.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Putin siis ylitti venäläisen miehen keski-iän. Toki Putte on asemassa, jossa häntä pystytään pitämään parhaalla mahdollisella hoidolla hengissä, mutta kyllä se viikatemies jo olkapäähän alkaa koputtelemaan.
Niin ei taida äijä potkaista ihan heti tyhjää.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Suuri suomalainen jääkiekkoilija Matti Hagman poistui keskuudestamme 12.10.2016
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
209 vuotta sitten oli ensimmäiset Oktoberfestit kun baijerilaiset kuninkaalliset kutsuivat Münchenin asukkaat mukaan viettämään Baijerin prinssi Ludwig I:n ja prinsessa Therese von Sachsen-Hildburghausenin hääjuhlaa. Juhla oli niin onnistunut että se päätettiin järjestää uudelleen. Siitä alkoi perinne joka nykyään tunnetaan octoberfestinä.

23 vuotta sitten tehtiin suuntanumerouudistus ja puhelinnumeroiden vanhat suuntanumerot poistuivat käytöstä. Minä kyllä muistan kun meillä poistui käytöstä 918 ja tilalle tuli 03.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
23 vuotta sitten tehtiin suuntanumerouudistus ja puhelinnumeroiden vanhat suuntanumerot poistuivat käytöstä. Minä kyllä muistan kun meillä poistui käytöstä 918 ja tilalle tuli 03.
Kiitos tästä valistuksesta. Enhän minä tuollaisesta edes tiennytkään, kun olin 23 vuotta sitten 3v taapero.
 

Glove

Jäsen
23 vuotta sitten tehtiin suuntanumerouudistus ja puhelinnumeroiden vanhat suuntanumerot poistuivat käytöstä. Minä kyllä muistan kun meillä poistui käytöstä 918 ja tilalle tuli 03.
Enpä enää muista mikä oli suuntanumero ennen 08:a. Kai sen jostain googlettamalla löytäisi. Puhelinnumeron kyllä muistan vieläkin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Enpä enää muista mikä oli suuntanumero ennen 08:a. Kai sen jostain googlettamalla löytäisi. Puhelinnumeron kyllä muistan vieläkin.

Taisi olla 981 ainakin Oulun seudulla. Noitahan taidettiin samalla jonkin verran yhdistellä, eli nykyisellä 08-alueella saattoi olla muitakin kuin tuo muistelemani 981.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Enpä enää muista mikä oli suuntanumero ennen 08:a. Kai sen jostain googlettamalla löytäisi. Puhelinnumeron kyllä muistan vieläkin.
No tästä Wikipediaan vievästä linkistä voi käydä tsekkaamassa oman kuntansa vanhan suuntanumeron. Jos nyt ketä kuta... siis jota kuta kiinnostaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pikkusisko syntyi tasan 42 vuotta sitten. Olin haltioissani. En siskosta, vaan siitä että vanhempien mielenkiinto väistämättä kääntyi minusta häneen, ja pääsin touhuilemaan omiani omassa rauhassani. Olin neljän vanha, ja minua vitutti suuresti kaikki huomio ja kyttääminen, en saanut rauhassa punoa maailmanvalloitussuunnitelmiani. Siskon syntymä helpotti.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pikkusisko syntyi tasan 42 vuotta sitten. Olin haltioissani. En siskosta, vaan siitä että vanhempien mielenkiinto väistämättä kääntyi minusta häneen, ja pääsin touhuilemaan omiani omassa rauhassani. Olin neljän vanha, ja minua vitutti suuresti kaikki huomio ja kyttääminen, en saanut rauhassa punoa maailmanvalloitussuunnitelmiani. Siskon syntymä helpotti.
Missä vaiheessa sun maailmanvalloitussuunnitelma on nykyään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös