Ihmettelyketju

  • 6 327 588
  • 38 716
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
@SMT myönnän etten tiedä mitä hmu tarkoittaa. Haluatko valistaa minua?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penskatkin treenaa juoksemalla. Siis miks kun muutenkin jaksoi juosta loputtomiin. Mulla futisjunnutausta ja meillä se oli leikkiä. HJK:n junnut punnerteleekin. No okei ei musta tullut forssellia.
 
K

Kiekkokatsoja

Edelleen hieman ihmetyttää sama asia. Jätin alkoholin pois, siis viikonloppuisin tai yleensäkin vapaa-aikana. Ja yöunet on vähentyneet 1-2h aikaisemmasta. Siis kokonaan kaikista mun vuosista, jolloin toki oon aikaismminkin ollut tipatta, ja vähä käyttävä enimmäkseen.
Herään vaan aamulla. On väsy, mutta uni loppuu. Mitä tästä opimme?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Edelleen hieman ihmetyttää sama asia. Jätin alkoholin pois, siis viikonloppuisin tai yleensäkin vapaa-aikana. Ja yöunet on vähentyneet 1-2h aikaisemmasta. Siis kokonaan kaikista mun vuosista, jolloin toki oon aikaismminkin ollut tipatta, ja vähä käyttävä enimmäkseen.
Herään vaan aamulla. On väsy, mutta uni loppuu. Mitä tästä opimme?
Opimme, että jos haluat nukkua, juo viinaa. Ja minä haluan nukkua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En juo. Riittää vähempikin uni, kun kunto on jo hieman parempi.
Ootko pudonnut pienenä pontikka-astiaan, kun kirjoittelet noin paljon? (Obelixin tapainen kohtalo?)
Ehkä olenkin. Opettelin lukemaan Asterixien avulla kolmevuotiaana. Lukkiuduin huoneeseeni ja sanoin, etten tule ulos ennen kuin osaan lukea. Enkä tullut. Pontikan ja kirjoittamisen yhteyttä en oikein hahmota; ymmärtääkseni raittiitkin ovat joskus onnistuneet kirjoittamaan jotakin. Minut kyllä on marinoitu etanolissa, valkosipulissa, Dostojevskissa, Hill Street Bluesissa ja rock’n’rollissa.
 
K

Kiekkokatsoja

Ehkä olenkin. Opettelin lukemaan Asterixien avulla kolmevuotiaana. Lukkiuduin huoneeseeni ja sanoin, etten tule ulos ennen kuin osaan lukea. Enkä tullut. Pontikan ja kirjoittamisen yhteyttä en oikein hahmota; ymmärtääkseni raittiitkin ovat joskus onnistuneet kirjoittamaan jotakin. Minut kyllä on marinoitu etanolissa, valkosipulissa, Dostojevskissa, Hill Street Bluesissa ja rock’n’rollissa.
Joo osaa raittiitkin monia asioita. Jopa olla huumorissa mukana.
Itse nautin siitä, kun jaksan asioita huomattavasti paremmin, kun en oo käyttänyt alkoholia, ja oon kuntoillut. En tarvitse alkoholia, jottai jaksaisi. Jaksaisi henkisesti ja fyysisesti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo osaa raittiitkin monia asioita. Jopa olla huumorissa mukana.
Itse nautin siitä, kun jaksan asioita huomattavasti paremmin, kun en oo käyttänyt alkoholia, ja oon kuntoillut. En tarvitse alkoholia, jottai jaksaisi. Jaksaisi henkisesti ja fyysisesti.
Kunnioitan sinua siitä. Kunnioitan kaikkia, jotka tekee kuten haluaa. Toiset haluaa dokailla, toiset ei. Onneksi meillä on vapaus tehdä kummin jommin.

Tuo henkinen jaksaminen on aika tärkeää. Ei mullakaan tulisi mitään, jos pitäisi tärkeitä asioita miettiä päissään. Joskus kuitenkin nuppi nollautuu ihan kivasti, kun vetäisee pari pulloa viskiä huiviin. Siitä kun tokenee, niin mieli on taas kumman sees.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pontikan ja kirjoittamisen yhteyttä en oikein hahmota; ymmärtääkseni raittiitkin ovat joskus onnistuneet kirjoittamaan jotakin.
Juu, no ehkä kirjallisuus on ainoa taiteenlaji jossa raittiitkin saavat jotain aikaiseksi. Mutta kyllähän päihteet ovat ehdoton edelltys kunnon taiteen syntymiselle perkeles. Luin muuten muutamia vuosia sitten Kalervo Palsan päiväkirjat. Pääosin kännissä. Nyt voisin lukea uudestaan kun en luonnollisestikaan muista kunnolla mitään siitä. Hienoa taidetta oli kyllä liitteenä siinä. Hieno mies. Synkkä mies.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Juu, no ehkä kirjallisuus on ainoa taiteenlaji jossa raittiitkin saavat jotain aikaiseksi. Mutta kyllähän päihteet ovat ehdoton edelltys kunnon taiteen syntymiselle perkeles. Luin muuten muutamia vuosia sitten Kalervo Palsan päiväkirjat. Pääosin kännissä. Nyt voisin lukea uudestaan kun en luonnollisestikaan muista kunnolla mitään siitä. Hienoa taidetta oli kyllä liitteenä siinä. Hieno mies. Synkkä mies.
Helevetin hieno mies. Se omaan kyrpäänsä hirttäytyvä kaveri sävähdyttää aina.

Jos haluaa tietää, minkälaista elämä on pohjoisemmassa Suomessa, niin suosittelen Palsaa, Mukkaa ja Radiopuhelimia. Siinä voi etelän vetelien huolet ruveta tuntumaan aika triviaaleilta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tuohon noin 100 m päähän ollaan rakentamassa uutta kerrostaloa, jossa on aloitettu tällä viikolla louhintatyöt. Räjäytyksiä on noin 4 kertaa päivässä, eikä niistä ole mitään ennakkovaroitusääniä. Saatana että joutuu säikkymään kun niiden voimasta ikkunatkin tärisee. Eikö noista pitäisi olla se ennakkovaroitusääni?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikä/kuka tää joku Kimmo Vehviläinen on? Ilmeisesti suosittu näitten keski-ikäisten, vähän vajaaälyisten naisihmisten keskuudessa. Oon kuullut nimen monen monta kertaa radiossa silloin kun en ole itte päässyt veivaan hertzejä. Nyt se näkyy jossain mainoksissa televiissiossa. Silmät seisoo päässä kuin yöapinalla ja hymyilee tekohymyä perodksidilla (tai photoshopilla) valkaistuilla leegoillaan yhtä uskottavasti kuin jos Pohjois-Korealaiselta pesantilta kysyttäs että "Ping-Pong, onks kaikki ookke?" "Oooo. Oookke." Ihmettelen myös että miksi vitussa edes pidän telkkaria taustalla auki...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuohon noin 100 m päähän ollaan rakentamassa uutta kerrostaloa, jossa on aloitettu tällä viikolla louhintatyöt. Räjäytyksiä on noin 4 kertaa päivässä, eikä niistä ole mitään ennakkovaroitusääniä. Saatana että joutuu säikkymään kun niiden voimasta ikkunatkin tärisee. Eikö noista pitäisi olla se ennakkovaroitusääni?
Eiks se oo parempi etteivät ennakkovarottele, niin ei tarvii säikkyä kaiken aikaa...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi nykyisin annetaan lapsille vanhojen ukkojen nimiä? Oskari, Akseli, Aapeli, Viljami, Onni, Toivo, Aapo, Juhana. Ne ovat ukkojen nimiä. Aikuisten miesten nimiä on Raimo, Erkki, Pertti, Matti, Kalevi, Lauri, Seppo ja Tapio. Lasten nimiä on Pasi, Petri, Jari, Janne, Mika, Antti, Tommi, Sami ja Kimmo. Tää on kääntynyt ihan ylösalaisin. Nyt lapsilla on ukkojen nimiä, ukoilla aikuisten ja aikuisilla lasten. Ehkä minun lapsenlapseni ovat sitten Jormia, Erkkejä ja Reinoja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miksi nykyisin annetaan lapsille vanhojen ukkojen nimiä? Oskari, Akseli, Aapeli, Viljami, Onni, Toivo, Aapo, Juhana. Ne ovat ukkojen nimiä. Aikuisten miesten nimiä on Raimo, Erkki, Pertti, Matti, Kalevi, Lauri, Seppo ja Tapio. Lasten nimiä on Pasi, Petri, Jari, Janne, Mika, Antti, Tommi, Sami ja Kimmo. Tää on kääntynyt ihan ylösalaisin. Nyt lapsilla on ukkojen nimiä, ukoilla aikuisten ja aikuisilla lasten. Ehkä minun lapsenlapseni ovat sitten Jormia, Erkkejä ja Reinoja.
Mulla on ajaton nimi joka sopii niin lamaan kun nousukauteenkin. Ja mun nimpparia juhlii koko Suomi ryypäten ja hukkuen kustessaan veneestä ilman pelastusliivejä. Terve vaan, Johnny on Jussi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla on ajaton nimi joka sopii niin lamaan kun nousukauteenkin. Ja mun nimpparia juhlii koko Suomi ryypäten ja hukkuen kustessaan veneestä ilman pelastusliivejä. Terve vaan, Johnny on Jussi.
Vaikka pelkäänkin ihan sairaasti pelikieltoa, sanon nyt tämän senkin uhalla: Terve Jussi! Tai ei kai siitä saa pelikieltoa kun itse sen olet tuossa paljastanut. Terve Jussi Antero! Arvuuttelin sun toista nimeä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vaikka pelkäänkin ihan sairaasti pelikieltoa, sanon nyt tämän senkin uhalla: Terve Jussi! Tai ei kai siitä saa pelikieltoa kun itse sen olet tuossa paljastanut. Terve Jussi Antero! Arvuuttelin sun toista nimeä.
Hau vaan, Jevgeni Vladimirovits!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Kukaan ei onneksi arvuuttele mun etunimeä, olis varmaan vaikea arvata.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mikä/kuka tää joku Kimmo Vehviläinen on?
Mulle on taannoin sanottu, että ääneni on saman tyylinen kuin KImmo Vehviläisellä. Tai Ile Jokisella. Jollain Radio Novan entisellä tai nykyisellä juontajalla kuitenkin.

CMX:n Kysy-palstalla oli kerran kysymyksenä se joskus viime vuosituhannella väännetty pienesti tai keskisuuresti väsynyt vitsi, mikä ei surise eikä mahdu jne. Vastaus oli "Radio Nova".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös