NHL20 – yleinen keskustelu

  • 279 496
  • 1 529

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
No niin eli nyt on hut saatu käyntiin. Pakkoja tuli aivan saatanasti, mutta ei tullut muita kunnon pelimiehiä kuin Malkin. Koko muu joukkue sitten täynnä 76-82 pelaajia.

Peli lähti hyvin rullaamaan ja ensimmäisessä pelissä tuli pataan vain 13-2. Ehkä puolustuspeliä pitää vielä treenata.
 
Tuli nostettua tänään Crosby, Seguin ja 7-8 kpl 83 ovr ukkoa lähinnä puolustukseen. Pelikin vaikuttaa vielä hyvältä, kunhan eivät vaan lähtisi taas modailemaan. Pari säbäjonnea tuli möyhennettyä, kun yrittivät pyöriä samaan tapaan kuin 19-versiossa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Viitsisikö joku ennakkopelaaja/testaaja laittaa tänne NY Rangersin oletuskokoonpanot pelaajien ovr arvoilla?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kakko löytyi vielä TPS:n rosterista arvolla 81.

Näinhän se on sillä EA päivittää kokoonpanot vasta NHL-kauden alun jälkeen. Onio Hughes jo pelissä pelattavana vai tuleeko vasta ensimmäisen NHL-pelin pelattua peliin?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mitäs ihmettä... itse kun tuolla EA accessin kokeiluversiolla aloittelin franchisea niin kyllä jo heti pre-seasonin matseissa Kakko tuli vastaan Rangersin joukkueessa. Teki vielä maalinkin mua vastaan.

Voihan olla, että EA on korjannut asian ja myös lupaukset, jotka eivät vielö ole änärissö pelanneet ovat franchise modessa mukana. Aiemmin muistelisin tähän liittyneen ongelmia, mutta voin tietty muistaa väärinkin.
 
Mitäs ihmettä... itse kun tuolla EA accessin kokeiluversiolla aloittelin franchisea niin kyllä jo heti pre-seasonin matseissa Kakko tuli vastaan Rangersin joukkueessa. Teki vielä maalinkin mua vastaan.

Vaikka pelaaja olisi euroopan joukkueessa niin jos hän on seuran varaus niin franchise-modessa pelaaja löytyy varaamansa seuran kokoonpanosta, koska seura omistaa pelaajn oikeudet.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Se tunne, kun meet pelaamaan ekaa peliä HUttia joukkueella, mikä on täynnä jotain 60 pelaajia ja huomaat, että vastustajan joukkue on nelosketjua myöten täynnä jotain supertähtiä.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se tunne, kun meet pelaamaan ekaa peliä HUttia joukkueella, mikä on täynnä jotain 60 pelaajia ja huomaat, että vastustajan joukkue on nelosketjua myöten täynnä jotain supertähtiä.

No tämä. Monen vuoden tauon jälkeen pohdin, että pitäisikö ostaa tuorein painos, mutta mun hermoilla hirttäisi kiinni vastaavissa matseissa. Oma taitotaso heikko ja jos vielä vastustajat painelee supertähtipelaajilla, niin itku tulee.
 

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Nousin 9.divariin ja joka jampalla vastassa jengi jossa ykköskenttä käytännössä legendoja ja +86ukkoja, kiva pelata (jälleen).
 

Teloch

Jäsen
Onhan tuo aika vitsi, että HUTissa roikotetaan noita pronssi/hopea-pelaajia ollenkaan mukana. Latiakaan en ole laittanut pakkoihin ja kaikki kortit ovat tulleet muutamasta yksinpelihaasteesta, ilmaispakoista jne. Jos menisin nyt pelaamaan ensimmäistä online-peliäni, joukkueessani ei muistaakseni olisi ketään alle overall 81:n.

Ja mitä tuli tuohon pelin uudelleenasennukseen, minun kyllä piti asentaa koko hoito jälleen kerran uusiksi. Peli ostettu, julkaisu takana, peli valittaa että olet käyttänyt trial-aikasi loppuun. Deleteä pelille ja uudelleenasennus storesta -> hommat toimii. Onneksi sentään ennakkoversiosta jääneet tallennukset ovat toimineet joka vuosi. Muuten saattaisi hieman kiristää.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Peli varattu. Löytyykö demoa PS4:lle?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mikäköhän on muuten syynä, että tuota huttia on lähdetty edelleenkin kehittämään huonompaan suuntaan? Tai siis tottakai rahan takia, mutta ainakin oma lähipiiri on tyystin lopettanut hutin pelaamisen näiden överijoukkueiden takia. Sellaisetkin jotka ennen ostivat pakkoja isolla rahalla, ovat jättäneet hutin pelaamisen. Itsekkin olen parina viime vuotena menettänyt motivaation jo ennen joulua, koska olen silloin tyytyväinen omaan joukkueeseeni ja 99 Puljujärvet ei kiinnosta sitten vittuakaan. Aikoinaan ei olisi tullut edes mieleenkään lopettaa huttia keskellä talvea ja ai että sitä fiilistä kun piti oikeesti tehdä duunia joukkueen rakentamiseen.

Kenelle tämä pelimoodi on oikeasti nykyään suunnattu?
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Ea access:lla kokeilin vartin verran tätä mestariteosta. Access-pakasta heti Crosby. Muistan joskus 5-6 vuotta sitten kun Huttia jaksoi vielä vääntää. Silloin kun marketti ei ollut pilalla alle viikossa julkaisusta ja crosbyista sai vielä joulunkin tienoilla pulittaa lähes miljoona coinsia. Uskomaton apinalauma kehittämässä kyseistä peliä.

Mikäli haluatte äärimmäisen koukuttavan Ultimate Team kokemuksen, niin hommatkaa FIFA.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ea access:lla kokeilin vartin verran tätä mestariteosta. Access-pakasta heti Crosby. Muistan joskus 5-6 vuotta sitten kun Huttia jaksoi vielä vääntää. Silloin kun marketti ei ollut pilalla alle viikossa julkaisusta ja crosbyista sai vielä joulunkin tienoilla pulittaa lähes miljoona coinsia. Uskomaton apinalauma kehittämässä kyseistä peliä.

Mikäli haluatte äärimmäisen koukuttavan Ultimate Team kokemuksen, niin hommatkaa FIFA.
Tämä.

Ennen oli pirun koukuttavaa kerätä joukkue kerralla pelaajineen, paitoineen halleineen. Sit sai palkinnoksi pakkoja. Ja eekun seuraavaa keräämään. Muistan tuolloin olleeni iloissani kun jengiin tuli 87 ovrl Patrick Sharp.

Nyt porukka saa jo avauspakasta 87 Crosbyä ja marketissa hinta 150k luokkaa. Kun peli on vasta ennakkojulkaistu. Julkaisupäivähän on virallisesti vasta perjantaina.

Itse otin accessin myös testatakseni onko hut edelleen samaa. Kiekko irtoaa lavasta, kaikki pomppii vihulle ja oma mokke ei saa mitään kiinni. Niin itselläni siis aloitusjengi ja vihun heikoin taisi olla 86 Patrick Kane. Tämä siis online kausi ja 10 divarin eka ja vika peli.

Taitaa jäädä tällä erää peli ostamatta sittenkin, vaikka Gigantin tarjoukseen jo tartuin ja pelin varasin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä jokseenkin surkuhupaisaa, että innokkaimmat pelaajat ovat aika pitkälti EASHL:n puolella, mutta samalla kyseinen pelimuoto saa vuodesta toiseen hyvin minimaalisesti mitään uutta. Mielestäni koko pelisarjan tulevaisuus nojaa vahvasti EASHL:n puoleen, mutta EA ei meinaa sitä ymmärtää. Jos panostaisivat tuohon kunnolla, niin muidenkin pelimuotojen parista saataisiin pelaajia houkuteltua mukaan.

Toisaalta taas muiden pelimuotojen pelaajat eivät pääosin ole kovin tyytyväisiä saamiinsa muutoksiin.

Noh, joka tapauksessa on hienoa päästä pelaamaan EASHL:ää aktiivisemman yhteisön parissa, kun aika pitkään on NHL19:n pelaajakunta ollut kovin nihkeällä tasolla.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Joo, kyllä nuo pelit parempaan suuntaan kehittyy, ja eron näkee selvästi, kun pelaa peräkkäin jotain 5 vuoden erolla olevia. Oikeastaan on luonnollista, että vuosittain suuria eroja ei ole, kun tarkoitus kuitenkin säilyttää toimivat asiat ja parantaa pikku hiljaa, välillä menee tietysti metsäänkin ja joudutaan korjaamaan takaisin päin. Mutta totta kai tässä on se bisnespuolikin, että korjataan rahat kotiin vuosittaisilla julkaisuilla. Itse olen ostellut vain muutaman vuoden välein näitä.

Poika latasi tuon betan, enkä vähäisen pelikokemukseni(aiemmistakin versioista) ole niin hyvä arvioimaan tulosta, mutta kun nyt tuli ensimmäisen kerran onlinea harrastettua, niin kyllähän puolustaminen edelleen perustuu järkyttävään pokettamiseen. Tuo on rasittavaa, mutta varmaan vaikuttaa sekin, kun olen aika huono pelaaja, voitan ehkä 1/5 peleistä, niin se turhauttaa kun karkki lyödään jatkuvasti lavasta. Kiekonriisto nyt mukavampi kuin 19:ssa, ei tule niin herkästi kakkosta.

Niin ja te tähtijoukkueilla onlineen tulevat, haistakaa pitkä paska!

Tämän takia ostin viimeks änärin 2015. Tämä painos on sikahieno verrattuna siihen.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Itse olen täällä aiemmin kirjoittelut että olen enemmän FIFA-pelaaja ja NHL:ä olen vähemmän pelannut. Pelasin siis ennen FIFAan keskittymistä NHL18:a jonkun verran aktiivisesti ja voitin onlinessa esim. niin että nousin hieman ylemmäs divareissa mutta useimmiten silloinkin tuli tappioita. Sittemmin olen pelannut vähemmän mutta nyt päättyvänä kesänä muutama kuukausi sitten innostuin pelistä taas enemmän ja pelasin ensin taas hieman enemmän NHL18:a ja sitten hankin EA Accessin jota kautta pelasin NHL19:a ja innostus kasvoi. Tuon innostuksen myötä hankin NHL20:n ja hienoa on ollut taas pelata. Kehitystä on aiempaan tullut mutta silti häviän onlinessa useammin kuin voitan mutta yli kymmenen maalin erolla olevat rökitykset ovat nykyään harvemmassa ja eteninkin maltillisin tavoittein eli ensin tavoitteena hävitä alle 10 maalin erolla jonka jälkeen on tullut tiukempia pelejä ja tavoitteena on tullut tehdä ainakin yksi tehty maali otteluissa ja sitten päästä jatkoajalle ja voitto jne. NHL19:a joitakin voittojakin tuli ja nousin 9.divariin johon sitten pelit jäivät kun siirryin tähän uuteen versioon. Nyt voittoja ei vielä onlinessa ole mutta yksi jatkoaikatappio mutta kokonaiskehitykseeni olen ihan tyytyväinen. Mielestäni HUTissa on hyviä nuo tavoitteet eli kannattaa pelata pelit loppuun oli tilanne mikä hyvänsä ja jopa metsästää sitä yhtä maalia jos esim. on maalin päässä tavoitteesta. Noiden tavoitteiden ansiosta voi olla että otteluita nykyään pelataan loppuun enemmän kun peleistä saa jokatapauksessa jotakin mikä on hyvä asia. Pyrin itse siihen että en keskeytä pelejä olin tappiolla miten paljon tahansa. Tähän saakka NHL19:a lähtien kun pelasin sitä EA Accessin otettuani on tuo tavoite pitänyt sekä toistaiseksi myös NHL20:a.

Squad Battlet ovat todella hyvä uudistus tässä uudessa NHL:ä. Mielestäni gameplay on aivan eri tasoa mitä NHL18:a johon sitä itseasiassa ei voi edes verrata. Gameplay verrattuna NHL18:a on jopa NHL19:a eri tasoa kun jälkimmäisestä sain nyt EA Access-aikana kokemusta. NHL20 on sitten taas askel eteenpäin kaikinpuolin mielestäni. Tosin ehkä one-timerit vastustajilla uppoavat liian kovalla prosentilla verrattuna oikeaan lätkään (tai sitten se johtuu vain koska puolustan joskus huonosti). Tosin nykyään kun puolustuspelini on parantunut saan aiempaa enemmän pois pelattua one-timer-paikoilta. Silti niistä ehkä tehdään tässä pelissä oikeaan lätkään verrattuna liikaa maaleja vaikka oikeastikin kyllä one-timereista tehdään paljon maaleja nykylätkässä. Syötöt ehkä menevät liian helposti oikeaan osoitteeseen eivätkä kiekot tarpeeksi pompi lavassa yms. (vertailukohtana esimerkiksi PES jossa pallo käyttäytyy mm. FIFAa arvaamattomammin syötöissä) Tuollaisia joitain pieniä epäkohtia olen ollut havaitsevinani mutta ainakin itse olen tyytyväinen tähän peliin jota on kyllä nautinto pelata verrattuna NHL18:a jossa pelaajat olivat kankeita ja yhteys pätki todella usein ja katkesi nykyistä huomattavasti useammin. Onlinepeleissä ei vielä ole vastaani tullut ensimmäistäkään pelleilijää joita tuli todella usein NHL18:a mutta jopa NHL19:a niiden määrä oli silmiinpistävän harvalukuista. Toki pelimääräni eivät vastaa kaikista aktiivisimpien määriä mutta silti omissa peleissäni on NHL19:a tullut todella vähän pelleilyksi menneitä pelejä. NHL20:a on vielä tuon osalta liian aikaista sanoa mutta toistaiseksi ei ole tullut noin 15 pelin kokemuksella onlinessa yhtään ikävää tapausta vastaan kun tuossakin määrässä NHL18:a niitä saattoi olla jo jonkin verran.

Pelimääräni ovat yhteensä onlinessa kun lasketaan kaikki pelaamani versiot ehkä maksimissaan 300 (ja välissä pidempää taukoa kun FIFAa pelasin enemmän) ja tuossa kolmessasadassa voi olla hieman liikaa. NHL18:a pelasin kuitenkin niin että jotenkin pärjäsin jonkun aikaa ja otteluita kyllä kertyi mutta ei mitään huikeita määriä ja sen jälkeen on ollut hiljaisempaa ja NHL19:a otteluita tuli hieman alle 100 ja nyt NHL20:a onlinessa on tuo noin viitisentoista peliä pelattuna. Tarkkaa lukua kokonaismäärästä en osaa sanoa mutta jokatapauksessa se on pieni verrattuna moniin muihin vastustajiin tai verrattuna onlinepelieni määrään FIFAn puolella joka sielläkin on vähemmän kuin monella muulla mutta ero vastustajiin pelien määrässä sekä pelin tasossa ei ole yhtä iso mitä pahimmillaan NHL:ä. Siihen nähden ei tarvitse masentua jos nyt tappioita tulee enemmän kuin voittoja ja vielä useammalla maalilla vaikka kaikista pahimmat turpasaunat ovat jo harvemmassa. Pikkuhiljaa uskon että kehitystä tulee jos pelaan suhteellisen säännöllisesti. FIFAssa aktivoitunen taas piakkoin joten pelit NHL:ä voivat silloin harventua mutta en usko siitä huolimatta tulevan samanlaista hiljaiseloa kuten NHL18:a kun keskityin FIFAan. Tuo johtuu koska FIFA on nykyään siinä mielessä hyvin hallinnassa että pelin taso pysyy kohtuullisena ottelusta toiseen kunhan pelaan säännöllisesti edes vähän. Enää ei tarvitse pelata voittojen saamiseksi paljon vaan yleensä voitan kolmesta ottelusta esim. ainakin yhden ja usein yksi on tasapelikin. Kokemus FIFAssa on siis ihan eri luokkaa kuin Änärissä mutta eri asia on mihin jatkossa haluan keskittyä. FIFA toki kiinnostaa Weekend Leaguen takia mutta NHL:ä Comp on kiinnostava (sekä NHL20 Squad Battlet) ja PES myös on noussut itselläni FIFAn kilpailijaksi erinomaisen gameplayn osalta sekä mahdollisuuden editoida jengejä mm. tehdä retrojengejä yms. Mutta tämä ketju käsittelee NHL20:a ja sen osalta kiinnostusta on mutta nähtäväksi jää miten se pärjää kilpailussa edellä mainittujen pelien kanssa jota otin esille koskien omaa kiinnostustani näissä urheilupeleissä.
 
Viimeksi muokattu:

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Noita supertähtijengejä tulee välttämättä vastaan jo kymppidivarissa, koska käytännössä kaikki jotka ovat tässä vaiheessa pelaamassa ovat ostaneet tuon 90-100e version, jonka ennakkotilauspakat ovat olleet parhaita miesmuistiin. En ole yhtään pakkaa nähnyt mistä ei olisi 83-87 kok korttia tullut ja yleensä vielä useampi kappale. Kaikenlisäksi vielä myytäviä.

Varmaan kannattaa viikonloppuun odottaa, kun on enemmän pelaajia jotka pelaa ihan näillä aloituspakkakorteilla. Ja ensi viikolla on käsittääkseni tulossa hopeacomppi.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös