Ihmettelyketju

  • 6 327 477
  • 38 716

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Nyt on kyllä ihmeteltävä tännekin.

Olin tänään Lumon Areenalla katsomassa KooKoo A-SaiPa A-ottelua. Ihmetyksen aihe on se, että molempien joukkueiden maalivahdit torjuivat hanska oikeassa kädessä. Harvemmin näkee edes toisella maalilla rightin veskaa, mutta nyt oli molemmissa päissä sellainen.

Taannoin Teksasissa toisen joukkueen valmentaja ihmetteli mulle molempien tuomareiden (kollegani ja minun) vasenkätisyyttä, että oli aika epätodennäköistä. Kerroin hänelle tuomaroineeni kolmen tuomarin systeemillä, jossa kaikki olivat vasureita. Sitten kysyin häneltä, että millä todennäköisyydellä hänen otteluunsa tulee suomalainen tuomari? Totesi aika harvinaiseksi tapaukseksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on ihmeellistä mitä me ihmiset sitten loppupeleissä kestämme täällä maapallolla ja mitä asioita me pystymme "sulattamaan" tajuntaamme ajankin kanssa.

Toiset tietenkin kestävät huonommin jotkut asiat kuin toiset ja on valitettavasti kyllä niitäkin jotka eivät kestä lainkaan. Mutta suurin osa kestää.

Esimerkiksi toisten ihmisten, jopa läheistenkin menehtymiset. Kai tämä on pahinta mitä täällä voi menettää, lähimmäinen? Itselleen rakas ihminen?

Mutta minäkin olen kestänyt äidin ja veljenkin menehtymiset sekä monien muidenkin. Äidin ja veljen menehtymiset jätti tosin arvet joiden epäillään olevan iso syy alkoholismini taustalla mutta kuitenkin.

Ajan saatossa olen äidin ja veljenikin menehtymisistä päässyt yli. Aikakin on tehnyt tehtävänsä ja suru muuttanut muotoaan hellempään suuntaan.

Kai se on sekin että menehtymisen jälkeen asialle ei voi tehdä enää mitään ja se on vain pakko hyväksyä. Ja päästä omassa elämässään eteenpäin. Aikaa ja työtä se vaatii mutta monesta asiasta täällä voi selvitä ja sitä ihmettelen. Kuinka vahvoja me loppupeleissä ollaankaan?

Toisaalta kuinka julmaa tämä elämä voi pahimmillaan ollakaan ja monet valittaa ihan mitättömistäkin asioista.
 
K

Kiekkokatsoja

Outoa. Sain puhelun, jossa luki salainen numero. Ei mulla ole mitään salattavaa, ja enkä tiedä ketään, jolla olisi mua kohtaan salattavaa, ainakaan enää. No eipä tuo kuunnnellut kuin vastausääneni, ja puhelu sulkeutui. Jos jollain on mulle asiaa, niin puhua toki voin kenen kanssa tahansa. Liekkö sitten ollut väärä numero? Onko sulle käynyt noin usein?

No eilen, kun illalla ajoin autoa, oli outo juttu. Pysähdyin eräällä pysäköintialueelle, jossa mies viittoili apua. Selvisi, että hänellä oli auto käynnissä, ja ovet oli menneet lukkoon. Hänellä oli sisällä puhelin, lompkko ym. Aluksi katselin ympärilleni, että olisiko tämä jokin huijaus/varkaus/ryöstöjuttu, mutta sitä se ei ollut. Auto kävi, ja ovet oli lukossa. Lainasin miehelle puhelinta, ja hän soitti vaimolleen. Vaimo tosin asui 200km päässä, eikä siten päässyt helpolla tuomaan avaimia. No lopulta asia taisi järjestyä siten, että hinauspalvelu lähti kohti paikkaa, jossa auto oli. Heillä on keinot avata ovi, tosin aika brutaalit, mutta aukeaa se ovi. Ja sepä tärkeintä on.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuokraturva & omistajansa Metsola. Taas Hesarissa koko etusivun mainos jostain sen omasta biisistä. Aika erikoista että ison firman omistaja promoaa omaa musiikillista tuotantoaan tuolla tavoin, ja firmakin pienellä mukana. En uskalla kuunnella miltä kuulostaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vuokraturva & omistajansa Metsola. Taas Hesarissa koko etusivun mainos jostain sen omasta biisistä. Aika erikoista että ison firman omistaja promoaa omaa musiikillista tuotantoaan tuolla tavoin, ja firmakin pienellä mukana. En uskalla kuunnella miltä kuulostaa.
Siinäkin mielessä erikoinen kaveri, että ei ole vastannut vuosiin työkännyyn eikä vastaa jatkossakaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen, miksi poliisiin kohdistuva väkivalta on tuomion koventamisperuste, mutta poliisin tekemä rikos poliisina ei ole koventamisperuste. Lain kahdet kasvot.
Onhan se ainakin siinä suhteessa että poliisi voi menettää työnsä syyllistyessään rikokseen. Minä tuskin menettäisin työpaikkaani vaikka jostain syystä kärähtäisin kännissä ajamisesta mutta vasta olleen uutisen mukaan poliisi työnsä menetti rattijuopumuksen takia. Kyllähän poliisilta odotetaan virkansa puolesta nuhteettomuutta ja ovat ns. aina töissä joten luulen joissain tapauksissa olevan myös rangaistusten kovempia kuin normi lättähatulla...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se ainakin siinä suhteessa että poliisi voi menettää työnsä syyllistyessään rikokseen
Nimenomaan voi, mutta tätä tapahtuu todella harvoin. Pahoinpitelyitä sun muita, mutta virka vaan säilyy. Suurin osa poliisin tuomioista on samaa suuruutta, kun normipulliaisen.

Vaimonsa pahoinpidellyt ja tuomion siitä saanut poliisi vieläpä seikkailee oikeen noissa poliisit-ohjelmissa.

Ihmetyttää vaan. Jos poliisi on erikoisessa asemassa toisinpäin, niin pitäisi olla myös toisinkin päin.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Ihmettelen kun katoin että huominen 180km:n matka kestää Google Mapsin mukaan 2h 4min ja Fonectan reittihaun mukaan 2h 28min. Ja saman reitin piirtää kumpikin kartalle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päivän aikana on tullut vastaan 4-5 autoa, joiden rekisterikilvessä on esiintynyt luku 911. Ihmettelen tämän todennäköisyyttä. Näin tänään myös rekisterikilven, jossa luki KIX. Sehän on glamia soittava rock-yhtye 1980-luvulta, joka ei tainnut koskaan saada kovin suurta huomiota musiikkipiireissä. Sääli, koska jätkät soittavat menevää rokkia.
Oliko Porscheja mukana? Jos ei niin huono valinta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En osaa sanoa, sillä en kiinnittänyt huomiota automerkkeihin. Välillä teillä kulkee hieman vanhahtavia autoja, joiden rekisterikilvet ovat mustapohjaisia. Paljonkohan sellaiset kustantavat... aiemmin kesällä liikenteessä näkyi myös avoautoja. Ihmisillä taitaa olla ylimääräistä rahaa varastossa, jos ostellaan tuollaisia hyrysysyjä.
Mustapohjaiset meinaavat museoautoja. Eli siinä on joku tietty raja mitä enempää ei saa ajaa vuodessa. Porschen nyt kyllä yleensä tunnistaa hyvin helposti ulkomuodosta. Ja komeat avoautot ovat hienoja ja monet muutkin urheilulliset autot. Kunnon vanhat autot toki lämmittävät mieltä vielä enemmän (olettaen että kyseessä ei ole laatikko Lada).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ei ne välttämättä ole museoautoja. Valkoiset rekkarit tulivat joskus 70-luvun taitteessa, sitä ennen oli mustat. Takuulla on vielä liikenteessä noita ikäloppuja, vaikkeivät museorekisterissä olisikaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi kukaan haluaisi mennä Heinolasta Helsinkiin linja-autolla joka tekee matkaa 12 tuntia? Autossa on vaihto Mikkelissä ja vaihto aika on 7 h 20 min. Liikennöitsijänä Savonlinja.
 

Liitteet

  • Screenshot_20190902-190725~2.png
    Screenshot_20190902-190725~2.png
    138,7 KB · kertaa luettu: 254
K

Kiekkokatsoja

Siis miten noin moni pystyy jo käyttämään pitkähihaista paitaa tai takkia? Mulla ainakin t-paidassa hiki valuu.
Pyykkäyksen jälkeen on hyvä saada t paita kuivaksi, ennen päällepukemista.
Mulla puolestaan paleli aamulla, vaikka oli t paita ja takki. Toi +5 lämpötila, tottumattomuus kesän jälkeisen viileyteen, ja se että kehoni pitää lämmöstä, vaikutti asiaan.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pyykkäyksen jälkeen on hyvä saada t paita kuivaksi, ennen päällepukemista.
Mulla puolestaan paleli aamulla, vaikka oli t paita ja takki. Toi +5 lämpötila, tottumattomuus kesän jälkeisen viileyteen, ja se että kehoni pitää lämmöstä, vaikutti asiaan.
Kyllähän aamulla oli todella kylmä. Autosta täytyi laitaa lämmitys täysille.
 
K

Kiekkokatsoja

On se ihminen "jännä otus". Ensin asiat ja murheet kasaantuu. Sitten tekee oikeita asioita riittävän pitkään.. ja yhtäkkiä onkin, että oho. Ja nuo haasteet ovatkin poissa!
Ihankuin mitään paskaa ei olisi ollutkaan. Ou jee.
Löytyykös muita, jotka olisivat viimeaikoina kokeneet samoin? Joko pienemmissä tai isommissa asioissa?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siis miten noin moni pystyy jo käyttämään pitkähihaista paitaa tai takkia? Mulla ainakin t-paidassa hiki valuu.
Koska nykyisen valkoisen auringon polttavassa paahteessa palaa muuten. Syyskuussakin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten noin moni pystyy jo käyttämään pitkähihaista paitaa tai takkia? Mulla ainakin t-paidassa hiki valuu.

Huppari on sopiva vaate jos ulkoilman lämpötila on välillä -10C ja +25C.
Sitä kylmemmällä joku takki, ja kuumemmalla t-paita.


edit. myös housut on toisinaan jalassa
 

Baldrick

Jäsen
Mitä kautta Anze Kopitar on löytänyt tiensä Tapparan treenirinkiin?
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Joskus sitä menee kahdeksan tuntia kusematta ja joskus tarvitsee 20 minuutin välein käydä vessassa, ilman että siihen on mitään selkeää syytä. Nyt on enemmän tuo jälkimmäinen tilanne.
 
K

Kiekkokatsoja

Kumma kun ei potkupalloo näy telkusta maksuttomilla kanavilla.
Millainen tuo nettirekistöröityminen on, jossa näkisi pelin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös